eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
26.7هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
9.9هزار ویدیو
242 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ارسال شبهه👇 @sollemassama کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️خدا در قانون جذب 🔺جایگاهی که در قانون جذب برای خدا و انسان مطرح شده، خلاف جایگاه مورد نظر است. در قانون جذب خدا نه‌تنها از بندگانش عبادت و بندگی نخواسته، بلکه کمر به خدمت آدمیان بسته و برای سرمستی بیشتر و برآورده سازی خواسته های انسان‌ها شده است. 🔺در این قانون هیچ مسئولیتی برای انسان در جهت تعریف نشده است. در مقابل این ، رابطه‌ای که در اسلام برای انسان و خدا مطرح شده، همان رابطه‌ی بین عبد و مولاست. @mobahesegroup
🔺قانون جذب و طلبکاری از خدا ✍یکی از آموزه‌های عرفان‌های دروغین نوظهور، تکیه بر است. بدین‌سان که آنگاه که چیزی را طلب کنی، طبق این قانون به آن خواهی رسید. «در تئوری راز، اگر از خدایی نام برده شده‌، نه خدای معرفی‌شده در اسلام، بلکه خدایی است که تحت فرمان انسان و خودِ انسان، خالق آرزوهای خویش می‌باشد. در چنین جریانی است ‌که مخاطبان، انسان‌هایی طلبکار و مطالبه‌گر می‌شوند و خضوع و خشوع بنده نسبت به خدا و رابطه‌ عبد و مولایی، معنا نخواهد داشت».(1) 📖1. شریفی‌دوست، حمزه،‌ کاوشی در معنویت‌های نوظهور، نشر معارف، ص319. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ متن سؤال 👇👇👇 در رابطه با سند دعای عرفه -که پسران غالب اسدی راوی آن هستند- آیا روایت این دو کفایت از اعتبار آن می کند می کند؟ آیا امامان بعد از امام حسین ـ علیه السلام ـ این دعا را تأیید کرده اند؟ آیا خدشه ای در سند این دعا وارد نیست؟ ✅ پاسخ 👇👇👇 قبل از بیان پاسخ، لازم است به سند آن اشاره ای داشته باشیم. پسران غالب اسدی کیستند؟ آن چه در کتاب های رجالی آمده است، پسران غالب بن بشر اسدی که ابن اثیر او را از صحابه دانسته است [1]، بشر و بشیر می باشند که دعای عرفه را از امام حسین ـ علیه السلام ـ نقل کرده اند. بشر بن غالب الاسدی الکوفی کیست؟ در کتاب های رجالی نام او آمده است. برخی در مورد او چیزی نگفته اند و عدّه ای او را مجهول دانسته اند. در تنقیح المقال آمده است که: شیخ (ره) او را از اصحاب امام حسین ـ علیه السلام ـ و امام سجاد ـ علیه السلام ـ دانسته و به دنبال آن آورده: ظاهر این است که بشر بن غالب الاسدی الکوفی امامی است اما حال او مجهول است.[2] در اصول کافی هم از او روایت نقل شده است. برخی او را از اصحاب امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ و اصحاب امام حسین (ع) و امام سجاد(ع) دانسته است[3] و در مورد وثاقت یا عدم وثاقت او ساکت مانده است. بشیر بن غالب الاسدی الکوفی کیست؟ در مورد شخصیت وی هم کتاب های رجالی به طور صریح و محکم سخن نگفته اند. در موسوعه رجالیه آمده است: بشیر مشترک است بین رجال حدیث؛ ولی هیچ کدام توثیق نشده اند. هم چنین آمده است: از او روایتی از امام حسین ـ علیه السلام ـ گزارش شده است که در کتاب کافی روایت را نقل کرده است. او کسی است که دعای عرفه را از امام حسین ـ علیه السلام ـ روایت کرده است.[4] در جای دیگر آمده: بشیر بن غالب الاسدی الکوفی مجهولٌ.[5] عده ای از رجالیون در مورد وثاقت یا عدم وثاقت او سکوت کرده اند و یا نام او را ذکر نکرده اند. اما دلالت شناسی: علّامه محمد تقی جعفری در مقدمه ی تفسیر دعای بلند عرفه آورده است: مرحوم محدث قمی در مفاتیح آورده است: بشر و بشیر فرزندان غالب اسدی نقل کرده اند که: در آخرین ساعات روز عرفه در عرفات در خدمت امام حسین ـ علیه السلام ـ بودیم که آن حضرت با جمعی از خاندان و فرزندان و شیعیان از چادر بیرون آمدند و با نهایت خضوع و خشوع در طرف چپ کوه (جبل الرحمة) ایستاد و روی مبارک را به طرف کعبه گردانیده و دست را مقابل رو برداشتند و این دعای بلند عرفه را خواندند. اگر چه بعضی از محدثین بزرگوار، یقین به سنداین نیایش ندارند، ولی طبق اصل معروف: «دلالته تغنی عن السند» در این جا جاری است. گاهی مفهوم و دلالت و محتوای حدیث به قدری با عظمت و مطابق اصول است که از سند بی نیاز و احتیاجی به آن وجود ندارد. بدیهی است که نظیر مضامین این نیایش در عالی ترین درجه ی حکمت و عرفان اسلامی را جز انبیای عظام و ائمه معصومین(ع) نمی توانند بیان نمایند.[6] بیشتر دعاهای موجود، از باب بی نظیر بودن در مضامین و معنا مورد وثوق قرار می گیرند. استاد جوادی آملی در درس خارج فقه، منشور و بخشنامه ای را که از امام صادق روایت شده، نقل کرده که دستورالعمل بلند اخلاقی را برای کارگزاران نظام اسلامی بیان می کند که بسیار جالب توجه و از مضامین و معنای بلندی برخوردار است.[7] ولی از نظر سند، حدیث مرسله است. استاد فرمود: اشکالی ندارد که از مضامین و معنای بلند آن در عرصه های اجتماعی و اخلاقی استفاده ببریم[8] و طبق اصل «دلالته تغنی عن السند» (محتوای بلند حدیث ما را از بررسی سند بی نیاز می کند) از آن بهره ببریم. احادیث شریف نبوی(ص)، نهج البلاغه شریف، صحیفه سجادیه و بسیاری از دعاها چنین سرنوشتی دارند و طبق این اصل «دلالت» مورد پذیرش قرار می گیرند. بلی در مسائل فقهی و بیان حکم شرعی اثبات سند و سندشناسی بسیار مهم است. تازه در مسائل فقهی هم گاهی روایات مرسله و غیر معتبر مؤید روایات دیگر قرار می گیرند و از این حیث مورد استناد و استفاده قرار می گیرد. مبناها هم در این راستا مؤثر می باشد و نسبت به هم فرق می کنند. ادامه در پست بعدی 👆👆🔻👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇 آنچه در پایان قابل بیان است این است که درست است که برخی از محدثین بزرگوار و رجالیون یقین بر سند این نیایش ندارند و بر راوی آن اشکال می کنند ولی دلالت آن طوری است که بوی عصمت می دهد و یک مضمون و دلالت بی نظیر این گونه، آن هم در قالب نیایش جز در توان معصوم (ع) و انبیاء عظام نمی باشد و وقتی دلالت یک متنی این قدر محکم و قوی و بلند باشد هم مورد تأیید سایر معصومین(ع) قرار می گیرد و هم عقل برهانی آن را به معصوم ـ علیه السلام ـ مستند می کند و به معصوم(ع) نسبت می دهد. اگر طبق اخبار عرض،[9] متن دعای عرفه بر قرآن شریف هم عرضه شود، یقیناً با روح قرآن همخوانی دارد و هماهنگ است و مورد تأیید قرآن شریف می باشد. بنا براین ولو این که طبق متنی از معصوم (ع) در باره تأیید دعای عرفه در دست نباشد و ما نیافته باشیم که دعای عرفه تأیید سایر ائمه قرار گرفته ولی طبق قاعدة اخبار عرض، عقل برهانی و اصل «دلالته تغنی عن السند» این دعا هم به طور مستقیم و غیر مستقیم ان شاءالله مورد تأیید ائمه معصومین(ع) است و ضعف سندی آن موجب خدشه در دلالت آن نمی گردد و می توان از مضامین آن بهره های بزرگ برد. گذشته از همه انتساب این دعا به امام حسین ـ علیه السلام ـ دارای شهرت هم هست. ممکن هم است سند یک حدیث یا متن در دست باشد ولی متن آن اضطراب داشته و با روح قرآن سازگار نباشد و مردود شمرده شود. لیکن مضامین دعای عرفه با روح قرآن و روایات ناسازگار به نظر نمی رسد. پی نوشت ها: [1]. مامقانی، تنقیح المقال فی علم الرجال، بی جا، بی تا، ج2، ص365 [2]. همان، ج1، ص174 [3]. خویی، سیّد ابوالقاسم، معجم الرجال الحدیث، بیروت، الطبعة الثالثة، 1403ق، ج3، ص320 [4]. ترابی، علی اکبر، الموسوعة الرجالیه المیسرة، قم، مؤسسة الامام الصادق(ع)، الطبعة الثالثة، 1424ق، ص62 [5]. جواهری، محمد، المفید من معجم الرجال الحدیث، قم، محلاتی، الطبعة الاولی، 1417ق، ص86ـ88 [6]. جعفری، محمد تقی، نیایش امام حسین(ع) صحرای عرفات، تهران، مؤسسه نشر آثار علّامه، چاپ چهارم، 1382ش، ص29 [7]. حر عاملی، وسایل الشیعه، ج12، باب 49 و ج1، ص150ـ155 [8]. جوادی آملی، عبدالله، خارج فقه ـ مکاسب محرمه، تاریخ 10/8/1380 [9]. وسائل الشیعه، جوان 18، باب 9، از ابواب صفات قاضی، ص 89 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید قربان بر همه مسلمانان مبارک 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
قال امیرالمومنین علیه السلام فی خطبة البیان « اَنَا الکَعبَة » 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
11.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴استعفا و افشاگری «شاکر الابراهیمی»، نماینده صادق شیرازی در لبنان از انحراف جریان تشیع انگلیسی: ولایت صادق شیرازی، ولایت فرعون است. ♦️ شیخ شاکر الابراهیمی نماینده صادق شیرازی در لبنان با انتشار ویدئویی ضمن اعلام کنارگیری و استعفاء از وکالت ایشان به افشاگری علیه فسادهای سید حسین شیرازی در دفتر پدرش پرداخت. ♦️الابراهیمی با انتقاد از فعالیت های شیرازی ها تفرقه افکنی در بین مذاهب اسلامی، شهرت طلبی، وهن شیعه و تخریب وجهه مرحوم سید محمد شیرازی و عملکرد یاسر الحبیب در انگلیس را از مشکلات دفتر سیدصادق و علت کنارگیری خود از وکالت وی بر شمرده است. ♦️پس از انتشار این فیلم تکاپوی قابل توجهی از سوی حامیان سیدصادق و متهم کردن الابراهیمی از سوی آنها آغاز شده است. 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 🔅 🔆 بسم الله الرّحمن الرّحیم ⚜️و فَدَيناهُ بِذبح عَظيم ⚜ما اسماعیل را در برابر قربانی بزرگی [از ذبح شدن] رهانیدیم 📗سوره صافات، آیه۱۰۷ 🔸حضرت سلطان علی بن موسی الرضا (علیه السلام) فرمودند: ✨فاوحی الله عزوجل اليه يا ابراهيم قد فديت جزعک علي ابنک اسماعيل لو ذبحته بیدک بجزعک علي الحسين و قتله و اوجبت لک ارفع درجات اهل الثواب علي المصائب ✨خداوند عزوجل وحی فرمود: اى ابراهيم ! جزع و بکاء تو بر مصیبت سیدالشهداء (علیه السلام) را در عوض ذبح اسماعیل قرار دادم و به واسطه این بکاء ، تو را به بالاترين درجه اهل ثواب در مصيبت رساندم. 📗عیون اخبار الرضا (علیه السلام)، ج۱ ص۲۰۹ 🔆 🔅 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
✨السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ الله ✨ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَ الرَّحمنُ یا شریکَ القران ✨ ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ ✨ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان ⚜به عيد قربان، قربان کنند خلق جهان ⚜بیا تو عيد مني من ترا شوم قربان @mobahesegroup
#رایه_الحق #اندیشکده #مقاومت #سقوط_اقتصاد_لیبرالی 🔴 اقتصاد آمریکا در نیمه دوم امسال بدترین افت تاریخی را تجربه می‌کند رویترز: 🔹اقتصاد آمریکا در نیمه دوم امسال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که باعث کاهش مصرف و افزایش هزینه‌ فعالیت‌های اقتصادی شده، شدیدترین افت تاریخی را تجربه خواهد کرد که از زمان «رکود بزرگ» بی‌سابقه است. 🔹این افت اقتصادی به حدی خواهد بود که تمام رشد اقتصادی ۵ سال اخیر آمریکا را از بین خواهد برد. 🔸بر اساس بررسی‌های رویترز از اقتصادانان؛ نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه گذشته ۳۴.۱ درصد افت کرد. این شدیدترین کاهش از سال ۱۹۴۷ در آمریکا است. @mobahesegroup
5.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رایه_الحق #اندیشکده #مقاومت #اقتدار_جهانی_ایران_عزیز 📹 رزمایش بی نظیر پیامبر اعظم ۱۴ 🔸 سردار حسین سلامی: اگر از موشک های ایرانی می ترسید به پناهگاه ها بروید!! ما برای انبار موشکهایمان با کمبود فضا مواجه هستیم!! 🇮🇷@mobahesegroup