هشدار جدی پلیس فتا به دارندگان صفحات #اینستاگرام
اخیرا شاهد مراجعه شهروندان با عنوان هک اکانت صفحات اینستاگرام هستیم که عامل اصلی آن انتخاب رمز عبور ساده، همچون شماره تلفن همراه است برای مصون ماندن از این آسیب ها، همواره از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است استفاده نمایید.
#پلیس_فتا
#کلیک_امن
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
مجری تادیب کودکان
⁉️پرسش :👇👇
مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟
✅پاسخ اجمالی:👇👇
ولىّ طفل و معلّم و حاكم شرع حق تأديب افراد نابالغ را دارند. امّا والى و حاكم شرع حق تأديب طفل را به هنگام ارتكاب منكرات دارد، به جهت اين كه مخاطب ادلّه حدود و تعزيرات است، و اجراى حدود و تعزيرات در درجه اوّل بر دوش حاكم شرع است. امّا ولىّ طفل (پدر و پدر بزرگ پدرى) حقّ تأديب نابالغ را در هر دو جهت دارد؛ هم براى جلوگيرى از منكرات، و وادار كردن به انجام واجبات، و هم در مقام تعليم و تربيت. و معلّم نیز اجمالا چنين حقّى را به هنگام ضرورت دارد که علاوه بر برخی روايات، سيره مستمرّه عقلا نيز دليل بر اين حق است.
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
مجری تادیب کودکان
⁉️پرسش : 👇👇👇
مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟
✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇👇
در این که مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟ باید گفت که ولىّ طفل و معلّم و حاكم شرع حق تأديب افراد نابالغ را دارند. امّا والى و حاكم شرع حق تأديب طفل را به هنگام ارتكاب منكرات دارد، به جهت اين كه مخاطب ادلّه حدود و تعزيرات است، و اجراى حدود و تعزيرات در درجه اوّل بر دوش حاكم شرع است، اما چنين حقّى براى حاكم شرع جهت انجام مسائل تربيتى و آداب وجود ندارد. در نتيجه محدوده اختيار حاكم در اجراى تأديب، فقط در صورت ارتكاب منكرات است. امّا ولىّ طفل (پدر و پدر بزرگ پدرى) حقّ تأديب نابالغ را در هر دو جهت دارد؛ هم براى جلوگيرى از منكرات، و وادار كردن به انجام واجبات، و هم در مقام تعليم و تربيت. علاوه بر رواياتى كه گذشت، روايات خاصّى در جواز تأديب صبى براى وادار كردن وى به انجام واجبات نيز وارد شده است.
سؤال: آيا مادر هم مى تواند همانند پدر و جدّ پدرى كودك را به هنگام ضرورت تنبيه كند؟
پاسخ: در ميان فقهاى شيعه، كسى را نيافتيم كه متعرّض اين مسأله شده باشد. ولى در كتاب «الفقه على المذاهب الاربعه»، از كتابهاى اهل سنّت مى خوانيم: «الظاهر ان الام تلحق بالاب فيما اذا كان فى زمن الصبا فى كفالتها للصبى او البنت فيجوز لها التعزير»(1)؛ (ظاهراً مادر نيز حقّ تأديب و تنبيه طفل را همچون پدر دارد؛ البتّه تا زمانى كه دختر بچّه يا پسر بچّه در كفالت وى هستند). ما نيز معتقديم كه تفاوتى بين پدر و مادر در اين مسأله نيست. و دليل ما سيره مستّمره اهل شرع و عقلاى اهل عرف است، كه چنين حقّى را براى مادر نيز قائل هستند. نتيجه اين كه پدر و جدّپدرى و مادر حقّ تأديب صبى را در جهات سه گانه دارند.
و امّا معلّم، همان گونه كه در روايت سكونى(2) آمده اجمالا چنين حقّى را به هنگام ضرورت دارد. علاوه بر این روايت سيره مستمرّه عقلا نيز دليل بر اين حق است. بنابراين در اصل جواز اين كار بحثى نيست. بلكه بحث در اين است كه آيا معلّم مستقلاّ چنين حقّى دارد، و اوّلا و بالذّات مجاز به اين كار مى باشد؟ يا اين حق بايد از ناحيه ولىّ طفل به او واگذار شود، و بدون اذن ولى، هر چند اذن ضمنى، مجاز به اين كار نخواهد بود؟ ظاهراً حقّ وى استقلالى نيست، بلكه از طريق ولى و با اجازه وى مى باشد؛ زيرا سيره عقلا، كه دليل عمده اين مسأله است، به معلّم در صورت اجازه ولى چنين حقّى را مى دهد؛ هر چند اذن ضمنى باشد. مثل اين كه فرزندش را به معلّم سپرده تا تعليم و تربيتش را طبق عرف بر عهده بگيرد، و مى دانيم كه تنبيه و تأديب و از جمله مجازاتهاى بدنى به طور اجمال، از لوازم تعليم و تربيت است. ثمره اين بحث در جايى ظاهر مى شود كه ولى، معلّم را صريحاً از تنبيه بدنى فرزند خود نهى كند، كه در اين صورت حقّ تنبيه او را ندارد و نكته مهم اينجاست كه در عصر ما كه سيره تقريباً عوض شده، اذن ضمنى نيز كفايت نمى كند، بلكه اذنِ صريحِ ولى لازم است.
نتيجه اين كه والى و ولىّ طفل و معلّم حقّ تأديب و تنبيه بدنى او را با شرايط و قيود خاصّى دارند. ولى باز تكرار مى كنيم تا ضرورتى نباشد بايد از اين كار پرهيز كرد.(3)
پی نوشت:
(1). الفقه على المذاهب الأربعة و مذهب أهل البيت وفقاً لمذهب أهل البيت(عليهم السلام)، جزيرى، عبد الرحمن، غروى، ياسر مازح، سيد محمد، دار الثقلين، بيروت، لبنان، 1419 قمری، چاپ: اول، ج 5، ص 595.
(2). الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، 1407 قمری، چاپ: چهارم، ج 7، ص 268، باب (النوادر).
(3). گردآوری از کتاب: تعزير و گستره آن، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسة الامام على بن ابى طالب(علیه السلام)، قم، 1425 قمری، چاپ: اول، ص 152.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
منافات روایات «سهوالنبی» با عصمت و علم غیب پیامبر اسلام(ص)!
⁉️پرسش :👇👇
آیا روایات «سهو النبی» با علم غیب پیامبر منافات ندارند؟! در برخي از این روایات نقل شده است كه پیامبر اسلام(ص) نماز چهار ركعتي را دو ركعت خواند و سلام داد، يا اينكه نماز چهار ركعتي را پنج ركعت خوانده است!
✅پاسخ اجمالی:👇👇
روایات سهوالنبی با «ادله عقلی» مبنی بر عصمت ایشان از هر گونه خطا سازگاری ندارد، چرا که بدون عصمت کامل و همه جانبه: «جلب اعتماد» مردم و اتمام حجت بر آنها ممکن نیست؛ «نقض غرض» پیش می آید و الگوگیری، اطاعت و در نتیجه هدایت مردم محقق نخواهد شد؛ اجتماع ضدين لازم مى آيد؛ اغراى به جهل و تشويق به خطا از طرف خدا پیش می آید که از ذات باری تعالی قبیح است.
این روایات طبق «معیار های علم حدیث» نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد، چرا که: این روایات خبر واحد هستند و در مسائل اعتقادی حجت نیستند؛ در متن این روایات تناقض وجود دارد و نمی توان آنها را پذیرفت؛ در مقابل این روایات عمومات و رواياتي وجود دارد كه وقوع هر گونه سهو و نسياني را از پيامبر نفی می كند.
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
✅پاسخ تفصیلی:👆🔻👇👇
روایات سهوالنبی!
⁉️در مورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) روایاتی نقل شده است که دلالت بر امکان فراموشی برای ایشان دارد، به عنوان مثال از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ(صلی الله علیه وآله) سَهَا فَسَلَّمَ فِي رَكْعَتَيْنِ. ثُمَ ذَكَرَ حَدِيثَ ذِي الشِّمَالَيْنِ فَقَالَ: ثُمَّ قَامَ فَأَضَافَ إِلَيْهَا رَكْعَتَيْن»(1)؛ (پیامبر(صلى اللَّه عليه و آله) در يك نماز سهو فرمودند تا سلام دادند در نماز چهار ركعتى بعد از دو ركعت. پس امام صادق(علیه السلام) بيان فرمودند حكايت ذو الشمالين را و فرمودند: پس حضرت برخاستند و دو ركعت ديگر بجا آوردند تا چهار ركعت شد).
آيا این روایات با علم غیب و عصمت ایشان از هر گونه خطا منافات ندارد؟
✅پاسخ👇👇👇
مفهوم سهو و نسیان و عقیده شیعه درباره سهوالنبی؟
قبل از پاسخ به سوال فوق لازم است مفهوم سهو و نسیان و عقیده شیعه در این باره روشن شود.
«سهو» به معنای فراموشی و غفلت از یک مطلب و منتقل شدن قلب از این مطلب به مطلب دیگر است. سهو در نماز؛ یعنی غفلت کردن نسبت به چیزی که از اجزای نماز است.(2)
«نسیان» آن است که انسان، محفوظ ذهن خود را به واسطه ضعف قلب یا غفلت و یا از روى قصد از یاد ببرد تا از قلب او حذف شود و از یادش برود.(3)
از نظر شیعه پیامبر از هر گونه سهو و نسیان معصوم می باشد. البته نسيان در صورتى بر پيامبر جايز نيست كه بخواهد چيزى را از سوى خدا يا در مورد شريعت، يا در امورى كه مردم را از او متنفر مى سازد، بيان كند، اما در مورد چيزى كه از اين دايره خارج باشد، مانعى ندارد، مثل اينكه پيامبر غذا يا نوشيدنى خود را فراموش كند، امّا نه فراموشى مستمر و پى در پى، چنين چيزى بر پيامبر محال نيست.(4) در حقیقت چنین اموری بی توجهی به دنیا می باشد نه فراموشی؛ لذا این بی توجهی ها منافات با عصمت پیامبران ندارد، گرچه همین هم از پیامبران بصورت قطعی گزارش نشده است.
در مورد سهو نیز علمای شیعه بر عصمت پیامبر در این زمینه اجماع دارند، جز شیخ صدوق و استادش ابن ولید(قدّس سرّهما) که اِسهاء از جانب خداوند (به این معنی که خدواند آنها را دچار سهو و فراموشی کند) را ممکن دانسته اند، نه سهوی که از ناحیه شیطان است؛ لیکن مخالفت این دو نفر، زیانی به اِجماع نمی رساند (و باطل بودن سهو النبی به حال خویش باقی است). حتی سهو در غیر واجبات و محرمات ـ مانند مباحات و مکروهات ـ نیز ظاهراً بیشتر اصحاب ما امامیّه، اِجماع بر عدم صدور آن ها دارند؛ چنان که آیات و روایاتی چند نیز بر آن ها دلالت دارند.(5)
اعتبار روایات سهو النبی؟
حال در پاسخ به سؤال مطرح شده می گوییم که روایات سهو النبی چند اشکال عمده دارند که پذیرش مضمون آنها را دچار مشکل می کند؛ از جمله:
ادامه در پست بعدی 👆🔻👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆🔻👇👇
با ادله عقلی مبنی بر عصمت رسول خدا از هر گونه خطا سازگاری ندارد:
ادله عقلی فراوانی وجود دارد که نشان می دهد پیامبران از هر گونه سهو و نسیان و خطا و اشتباهی معصوم هستند. برای نمونه به برخی از این ادله اشاره می کنیم:
الف) جلب اعتماد مردم و اتمام حجت بر آنها
از آنجا که مسأله ى جلب اعتماد مردم كه عامل مهم در پيشرفت مقاصد پيامبران است ايجاب مى كند كه آنها در قسمت عمل به وظايف مذهبى اعم از فردى و اجتماعى مصون از خطا و نسیان و اشتباه باشند. اگر بگوییم كه سهو النبی جایز است لازم می آید كه تمام سخنان و اعمال پیامبر(صلی الله علیه و آله) از حجیت بیفتد؛ زیرا روی هر یك از آیات قرآن و یا هر یك از روایات پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و یا هر یك از اعمالی كه از پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده است، انگشت بگذاریم و بخواهیم از آنها استفاده كنیم، می توان گفت كه ممكن است پیامبر آن سخن را سهوا فرموده باشد و یا یك كلمه را سهوا اضافه كرده باشند و یا یك عملی را سهوا انجام داده باشند. و به این ترتیب تمام قرآن و روایات از حجیت می افتند. بنابراين سهو و نسیان و سرزدن اشتباه از پيامبر در اين گونه موضوعات ساده، دليل روشنى بر امكان اشتباه او در آن موضوعات پيچيده و حساس تلقى مى شود و با اين وضع، اطمينان كاملى به درستى گفته هاى و تعليمات او پيدا نخواهد شد.(6)
ب) قبيح بودن اغراى به جهل و تشويق به خطا از طرف خدا
مسلما خداوند در مقام هدايت بندگان خود هرگز كوچك ترين كارى كه سبب تشويق آنها به خطا يا دعوت آنها به راه هاى انحرافى باشد نخواهد كرد، چرا كه صدور چنين عملى از هركس باشد قبيح و زشت است تا چه رسد به ذات پاك خداوند بزرگ. اگر خداوند اسناد نبوت را، اعم از معجزات و دلايل علمى، در اختيار كسى بگذارد كه ممکن است خطا كند یا دچار فراموشی شود، بندگان خود را به گمراهى افكنده است. اين درست به آن مى ماند كه شخص بزرگى سند نمايندگى خود را به دست كسى دهد كه با فراموش کاری و اشتباه، خرابکاری می کند، آيا اين كار زشت و قبيحى نيست؟ چگونه احتمال بدهيم كه چنين كارى از خداوند سر مى زند و معجزات و مدارك نبوت را در اختيار دروغ گوى منحرف و يا خطاكارى مى گذارد؟!(7)
ج) اجتماع ضدین
اگر از پيامبر(صلى الله عليه و آله) ولو از روی فراموشی گناه یا خطایى سرزند اجتماع ضدين، يعنى دو دستور متضاد، لازم مى آيد، از يكسو بايد در همه چيز از پيامبر پيروى كرد، از سوى ديگر بايد در مورد آن گناه یا اشتباه با او به مخالفت برخاست، و مى دانيم دو دستور متضاد هرگز از خداوند حكيم صادر نمى شود.(8)
د) جلوگیری از نقض غرض
اگر قرار باشد پیامبران وسیله ای برای هدایت مردم باشند و همه اعمال و رفتار و گفتار آنها الگویی برای دیگران باشد لازم است در تمام شئون معصوم باشند و حتی خطا و اشتباه نیز از آنها سرنزند، وگرنه این امکان وجود نخواهد داشت تا از آنها همیشه تبعیت شود و نقض غرض در اهداف رسالت آنها پیش می آید.
در نتیجه خداوند براى پيشرفت مقاصد بعثت، پيامبران را با «مصونيت و پيراستگى كامل» مجهز ساخته، تا از اين جهت اعتماد صد در صد مردم را به آموزگاران وحى جلب نمايد و در نتيجه هدف و مقصد بعثت كه تربيت و گرايش مردم به خدا است جامه ى عمل بپوشد.
ادامه در پست بعدی 👆🔻👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه 👆🔻👇👇👇
روایات سهوالنبی خبر واحد می باشند و در مسائل اعتقادی حجت نیستند:
در مسائل اعتقادي مثل جواز سهو براي پيامبر، هرگز نمي توان به اخباری که خبر واحد و ظنی می باشند اعتماد كرد؛ بلکه لازم است اصول اعتقادی را با موازين قطعى عقلى شناخت، تا بتوان از آنها در ديگر مسائل بهره گرفت، در غیر این صورت با اشکال دور مواجه می شویم؛ زیرا اعتبار روایات و سخنان پیامبر متوقف بر اعتقاد به نبوت و عصمت ایشان است و نمی توان عصمت ایشان را متوقف بر روایات ظنی کنیم.(9) ضمن اینکه اگر قرار باشد با روایات ظنی به سهوالنبی معتقد شویم خود این روایاتی که درباره سهوالنبی بیان شده اند اگر از پیامبر نقل شده باشند مصداق سهو و اشتباه پیامبر خواهند شد و از حجیت خواهند افتاد و اگر از غیر پیامبر نقل شده باشند بطریق اولی حجیت نخواهند داشت؛ زیرا وقتی روایات پیامبر بخاطر احتمال سهو و نسیان ایشان حجیت ندارد روایات سایرین که در مرتبه پایین تری از ایشان قرار دارند بطریق اولی حجیت نخواهد داشت.
آشفتگی در متن این روایات آنها را از حجیت می اندازد.
یکی از شرایط حجیت خبر واحد وجود قرائنی مبنی بر صحت آن می باشد(10)؛ این در حالی است که در مورد روایات سهو النبی نه تنها قرائنی مبنی بر صحت آن وجود ندارد بلکه با توجه به اینکه از نظر متن اختلاف بسياري بين این روایات وجود دارد، این آشفتگی در متن اعتبار آنها را زیر سؤال می برد. داستان سهو نبي و يا سجده سهو بعد از نماز و يا اينكه حضرت خشمگين شد، به صورت هاي بسيار مختلف در روايات آمده است؛ مثلاً در روايتي آمده: رسول خدا(صلّي الله عليه و آله) در نماز چهار ركعتي پس از به جا آوردن دو ركعت، سلام داد، شخصی به نام «ذوشمالین» یا «ذوالیدین» به پیامبر عرض کرد: آیا نماز کوتاه شده یا تو فراموش کردی؟ پیامبر فرمود: هیچکدام از اینها نبود. پیامبر نیز برای روشن شدن ماجرا از دیگران سؤال کرد که آیا او درست می گوید؟ گفتند: آری، پیامبر برخاست، دو رکعت نماز را بجا آورد.(11)
در نقل ديگر همين جريان بدين صورت مطرح شده كه حضرت غضبناك شد و برخي از مردم از مسجد بيرون آمدند، عده اي از هيبت حضرت سخن نگفتند، بعد از گفت و گوهايي حضرت نماز را دوباره اقامه كرد.(12) نقل هاي ديگري نيز براي اين جريان آمده است(13) که در مجموع معلوم مي شود كه نحوه نقل اين جريان، خود دليل بر مشكوك بودن اصل مسأله است و داستان به گونه اي نقل شده كه نه تنها با سایر نقل هایی که در این باره آمده است اختلاف دارد، بلکه با شأن پيامبر نیز سازگار نیست.(14)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه و قسمت آخر 👆🔻👇👇👇
روایات سهو النبی با روایات معتبر شیعه در تعارض است.
در مقابل روایات سهو النبی عمومات و رواياتي وجود دارد كه وقوع هر گونه سهو و نسياني، خصوصا سهو در نماز را از پيامبر نفي مي كند. در برخي روايات صريحاً وقوع سهو در نماز پيامبر(صلّي الله عليه و آله) انكار گرديده است؛ مثلاً زراره از امام صادق(عليه السّلام) سؤال مي كند: آيا پيامبر در عمر خود سجده سهو به جا آورد؟ امام در پاسخ مي فرمايد: نه، پيامبر سجده سهو انجام نداد، بلكه هيچ انسان آگاه و عالمي، سجده سهو به جا نمي آورد(15)؛ يعني سجده سهو براي كساني است كه از ياد خدا غافل شده اند، دچار فراموشي و زياده و نقصان در اجزاي نماز مي گردند؛ امّا كساني كه دائماً خود را در محضر خدا مي بينند و حتّي در غير نماز نيز لحظه اي از توجّه به او غفلت نمي كنند چگونه ممكن است در نماز دچار سهو گرديده، نياز به سجده سهو پيدا نمايند؟!(16)
در تعارض بین روایات دال بر سهو النبی و روایات نافی آن، ما روایات نفی کننده سهو را ترجیح می دهیم؛ زیرا در باب تعارض، روایت مخالف قرآن و یا روایتی که موافق عامه است باید کنار گذاشته شود و روایت موافق قرآن یا مخالف عامه مورد عمل قرار گیرد. و صحیحه زراره، هم موافق قرآن است که انبیا را معصوم از سهو و نسیان می داند هم مخالف عامه است (زیرا آنان سهو و نسیان را بر نبی تجویز کرده اند)، پس صحیحه زراره بر روایت سهو نبی که موافق عامه و مخالف قرآن است ترجیح دارد و روایت سهو نبی باید کنار گذاشته شود و قابل استناد نخواهد بود.(17)
شيخ طوسي در این باره مي گويد: «آنچه كه من بر اساس آن فتوا مي دهم، مضمون رواياتي است كه صدور سهو در نماز پيامبر را نفي مي كند؛ امّا اخباري كه دلالت بر سهو پيامبر در نماز دارد، مورد پذيرش ما نيستند، چون موافق با نظريه اهل سنّت مي باشند و لذا معلوم مي شود كه از روي تقيه صادر شده است».(18) در حقیقت شیخ طوسی معتقد است اگر روایتی در منابع شیعه درباره سهوالنبی بیان شده است با توجه به کم بودن چنین روایاتی و با توجه به اینکه علمای شیعه چنین اعتقادی ندارند، مطمئنا در شرایطی بیان شده است که راوی در بین اهل سنت حضور داشته و از روی تقیه مطالب دو پهلو بیان کرده است که از آن برداشت سهوالنبی می شود. بنابراین صدور چنین روایاتی مورد پذیرش عالمان شیعی نیست تا با علم غیب پیامبر منافات پیدا کند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
⚜️
#حضرت_قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
🔅و الْخامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللهِ عَلَيْهِ إِنْ كانَ مِنَ الْكاذِبينَ
🔅و در پنجمينبار بگويد كه لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگويان باشد.
📗سوره مبارکه نور، آیه شریفه ۷
⚜️عنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (ع) قَال: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) :
ثَلَاثٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ کَانَ مُنَافِقاً وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّی وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ مَنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ وَ إِذَا حَدَّثَ کَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ فِی کِتَابِهِ إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ الْخائِنِینَ وَ قَالَ أَنَّ لَعْنَتَ اللهِ عَلَیْهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبِینَ وَ فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِسْماعِیلَ إِنَّهُ کانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ کانَ رَسُولًا نَبِیًّا.
✒️از امام صادق (علیه السلام) روایت است: رسول خدا (سلی الله علیهو آله و سلم) فرمودند:
«هرکس سه خصلت در او باشد از منافقان به شمار میرود. اگرچه نماز بخواند و روزه بگیرد و گمان کند که مسلمان میباشد؛ کسی که دروغ بگوید، و هرگاه وعده دهد خلف وعده نماید، و در امانتها خیانت کند.
✒️خداوند متعال در قرآن مجید فرموده: خداوند خیانتکنندگان را دوست نمیدارد. (انفال/۵۸) و در جای دیگر فرمودند:
👈أنَّ لَعْنَتَ اللهُ عَلَیْهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبِینَ،
و در جای دیگر فرمودند: و در این کتاب [آسمانی] از اسماعیل(علیه السلام) [نیز] یاد کن، که او در وعدههایش صادق، و رسول و پیامبری [بزرگ] بود!. (مریم/۵۴).
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۱۸۶؛ الکافی، ج۲، ص۲۹۰؛ وسایل الشیعهًْ، ج۱۵، ص۳۳۹؛ بحارالأنوار، ج۶۹، ص۱۰۸
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از نامه به رهبری تا تبلیغ در منوتو / عمروعاص زمانهات را بشناس!
🔹شرکت اسنوا، از امضاکنندگان نامه به رهبر معظم انقلاب برای بستن دست تولیدکنندگان کرهای بود و حالا ببینید تبلیغ این شرکت را در برنامه انگلیسی منوتو!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مراقبت از تصویری شدن ذهن
🔸این روزها رسانهها بیشتر از گذشته به رسانه تصویری تبدیل شدهاند و کاربران بیش از آنکه به خواندن متن علاقه داشته باشند به دیدن تصاویر اهمیت بیشتری میدهند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که بیشتر از مطالعه، به دیدن تصاویر علاقه دارید و به تعبیری ذهنتان تصویری شده است این ویدئو به شما نشان میدهد که چگونه از مغزتان مراقبت کنید و تصویری شدن ذهنتان را مدیریت کنید.
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه_ای
#شبکه_های_اجتماعی
حتما ببینید 👆👆
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چطور بفهمیم گوشی تلفن همراهمان هک شده است؟
🔸️با پیشرفت فناوری در جنبههای مختلف، امکان هک کردن گوشیهای تلفن همراه بیشتر از همیشه وجود دارد. سرقت اطلاعات و اخاذی کردن با اطلاعات به دست آمده، کابوس کاربران گوشیهای هوشمند است. اما علائم هک شدن گوشی چیست و چگونه بفهمیم که گوشی ما هک شده است؟ ویدئوی زیر به شما در این زمینه کمک میکند.
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه_ای
#شبکه_های_اجتماعی
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوره_در_جستجوی_خورشید
#آموزش_مجازی_مهدویت
#روز_دوم
#پرسمان_مهدویت
#مایه_امن_اهل_زمین
استاد: حجتالاسلام علیرضا رجالی تهرانی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
پرسمان مهدویت 2 - <unknown>.mp3
4.12M
#فایل_صوتی_ویدئو_پرسمان_مهدویت
#روز_دوم
#مایه_امن_اهل_زمین
🔹 استاد : رجالی تهرانی
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
❌شایعه واردات موز سمی از سومالی
▫️روز گذشته شایعهای دست به دست شد که ۵۰۰ تن موز سمی از کشور سومالی وارد کشور شده است.
▪️برخی از منابع غیررسمی نوشتهاند: «داخل این موزها، کرمی به نام هلیکوباکتر موجود است که بعد از خوردن موز، سمی داخل معده آزاد میشود که بعد از ۱۲ ساعت منجر به مرگ مغزی میشود.»
💬رئیس اتحادیه بارفروشان:
واردات موز سمی از سومالی واقعیت ندارد و هیچ موزی از سومالی وارد ایران نشده است.
اخیرا موز از فیلیپین، ترکیه، پاکستان، هند و اکوادور وارد کشور شده است. تاکنون برای این موزها هم هیچ نوع آفتی گزارش نشده است.
تاکنون موز آفتدار وارد کشور نشده است. چرا که موزهای وارداتی ابتدا در قرنطینه هستند و قرنطینه ایران بسیار سخت است./تجارتنیوز
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
❌نقش داماد وزیربهداشت در انتصابات تکذیب شد
🔸چند روزیست که در فضای مجازی مطلبی درباره به کارگیری داماد وزیر بهداشت در این وزاتخانه منتشر شد. در این اخبار غیررسمی آمده که عیناللهی دامادش را با اسم مستعار به عنوان مشاور وزیر به کار گرفته.
🔹روابط عمومی وزارت بهداشت گفته روند انتخاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری مبتنی بر ارزشهای دولت سیزدهم و معیارهای عهدنامه مدیران دولت مردمی بوده.
🔹برخی حواشی، ابهامات و شبهات رسانهای مطرح شده در این خصوص از قبیل تاثیر برخی چهرهها و افراد در روند انتصابات وزارت بهداشت به هیچ وجه صحت ندارد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇
عدالت در جمهوری اسلامی به روایت تصویر
✅پاسخ شبهه: 👇👇👇
1️⃣ رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اخبار منتشر شده رسانه های ضد انقلاب از حیث عنوان اتهامی و عمل مجرمانه ارتکابی از سوی آقای محسن امیر اصلانی خلاف واقعیت است.
2️⃣ غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: عمل مجرمانه محسن امیر اصلانی با عنوان اتهامی ارتکاب زنای به عنف و اکراه بوده است و اینکه رسانه های ضد انقلاب اعلام می کنند که وی به جرم موضوع انحرافی و تفسیرو روان درمانی قرآن اعدام شده است کذب و خلاف واقعیت است.
3️⃣ وی گفت: این فرد پرونده ای با شکات متعدد داشته است که جمعی از خانم ها را در قالب کلاس های مختلف روان درمانی و بحث های دیگر دعوت می کرده و در این کلاس ها برخی از خانم ها را متاسفانه مورد تجاوز به عنف قرار داده که در این خصوص محاکمه و محکوم و حکمش نیز اجرا شده است.
🌐https://b2n.ir/a01020
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
من بین حدود هزار نفری که اطراف خودم از خانواده، اقوام، دوستان، همکاران، همسایهها و.... همه کسانی که میشناسم واکسن زدن، هیچکدوم اولا عارضهای بعد از واکسن نداشتن و دوما هیچکدوم کرونای سختی که منجربه فوت بشه نگرفتن ولی افراد زیادی رو دیدم در همین افراد که کرونای گرفتن و دوسه روزه خوب شدن
🔻شماهم اطرافتون رو نگاه کنید ببینید اوضاع چجوریه، حرفهای این کانالهای طب اسلامی و مخالفین واکسن رو توجه نکنید. یا دروغه یا بخشی از واقعیت رو نمیگن
🔻ما بهیچوجه عوارض احتمالی و موردی واکسن رو نفی نمیکنیم بلکه میگیم کلیت موضوع و آمار کلی رو ببینید. خود سازندگان واکسن ادعا ندارن که واکسن ۱۰۰ درصد از فوت جلوگیری میکنه، شاید موردی داشته باشیم که واکسن زده و کرونا میگیره و فوت میکنه. در بهترین حالت یک واکسن ۹۲ درصد ایمنی ایجاد میکنه. یعنی ممکنه ۸ درصد و حتی بالاتر واکسن بزنن و بعدش مبتلا بشن و حتی بمیرن. ما نمیتونیم بگیم حتی یک مورد هم وجود نداره. چرا وجود داره. ولی باید کلیت رو دید
🔻تا دیروز قرار بوده مثلا صد نفر بمیرن، الان ۹۵ نفر از این صد نفر نجات پیدا میکنن از مرگ و ۵ نفر میمیرن، ولی مخالفان واکسن میان این ۵ نفر رو به شما نشون میدن و میگن ببین واکسن چیکار میکنه، یعنی واقعیت رو تقطیع میکنن، بخشی از واقعیت رو میگن تا شمارو بترسونن
اگر به اطرافتون دقت کنید میبینید مرگ و میر چقدر کم شده، آماری که هر روز از مردهها میاد که اول تابستون به هشصتد نفر در روز رسیده بود الان با وجود اینکه محدودیت ها برداشته شده، همه جاها باز شده ولی آمار مرگ و میر کمتره، این چه دلیلی داره بجز واکسیناسیون عمومی ؟
✍حسین دارابی
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
7️⃣1️⃣قسمت هفدهم
🔹 يا سادَتِي يَا آلَ رَسُولِ اللّٰهِ، وَمَنَعُوكُمْ مِنْ ... شَعْبِ الصَّدْعِ، وَلَمِّ الشَّعَثِ، وَسَدِّ الْخَلَلِ، وَتَثْقِيفِ الْأَوَدِ، وَتَهْذِيبِ الْإِسْلامِ؛
▫️ در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است که أعداء الله کسانی بودند که اهل بيت عليهم السلام را از پركردن شكاف و جمع نمودن پراكندگي ها و بستن رخنه ها و بي پيرايه ساختن اسلام باز داشتند: 👇
خاندان رسول خدا را منع کردند:
▪️از پرکردن شکاف
▪️از جمع کردن پراکندگی
▪️از بستن رخنهها
▪️از صاف کردن کجیها
▪️از بیپیرایه ساختن اسلام
⬅️ شجره خبيثه ملعونه بني اميه و حكومت امويان براي امحاء مكتب اهل بيت عليهم السلام و انحراف خلق از صراط المستقيم امامت، فرق انحرافي از قبيل: جبرگرایی، تشبیه گرایی، تصوف و زهد نمایی و ... را بوجود آورده و پشتيباني نمودند.
📓مجله مبلغان، آبان ۱۳۸۰، شماره ۲۲، منادی دین مداری در عصر دین ستیزی اموی
👈يكي از فرق باطل، متصوفه و صوفيان بودند كه در زمان حكومت شجره ملعونه حمايت و تقويت شد.
ارتباط نزدیک سران صوفیه با حکومتهای وقت همچون بنی امیه وبنی عباس بر کسی پوشیده نیست.
◀️ طبق قول ابن خلدون: تصوف روش صحابه و تابعین و سلف امت نیز بوده است.
ج ۱، مقدمه ، ص ۶۱۱
🔹متصوفه يهودي امت پيامبر صلوات الله عليه و آله
⏪ قال رسول الله صلى الله عليه و آله: (لا تقوم الساعة على أمتي حتى يخرج قوم من أمتي اسمهم صوفية ليسوا مني وإنهم يهود أمتي، يحلقون للذكور رؤوسهم ويرفعون أصواتهم للذكر يظنون أنهم على طريق الأبرار بل هم اضل من الكفار، وهم أهل النار لهم شهقة كشهقة الحمار، وقولهم قول الأبرار، وعملهم عمل الفجار، وهم منازعون للعلماء، ليس لهم إيمان وهم معجبون بأعمالهم، ليس لهم من عملهم إلا التعب).
📓كافي(۳/۲۶۹)؛ الفصول المهمة (۲/۶۲)؛ وسائل الشيعة (۴/۳۱)
🔹 صوفيه اعداء اهل بيت عليهم اسلام و خلفاء الشياطين
⏪قال رجل للصادق عليه السلام: قد خرج في هذا الزمان قوم يقال لهم الصوفية فما تقول فيهم؟ فقال عليه السلام: إنهم أعداؤنا فمن مال إليهم فهو منهم ويحشر معهم، وسيكون أقوام يدعون حبنا ويميلون إليهم ويشبهون بهم ويلقبون أنفسهم بلقبهم ويؤولون أقوالهم، ألا من مال إليهم فليس منا وأنا منه براء، ومن أنكرهم ورد عليهم كان كمن جاهد الكفار مع رسول الله صلى الله عليه وسل.
📓مستدرك الوسائل (۳۲۳/ ۱۲)
⏪ سألت الرضا عليه السلام عن الصوفية، فقال: لا يقول بالصوفية أحد إلا خدعة أو ضلالة أو حماقة، وربما استجمعها واحد منهم
📓حديقة الشيعة، (۲۵۱)، ط ۱۲۶۵هـ.
⏪ كنت (علي بن الخطاب) مع أبي الحسن الهادي عليه السلام في مسجد النبي صلى الله عليه وسلم فأتاه مجموعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفري وكان بليغاً وله منزلة عنده ثم دخل المسجد جماعة من الصوفية وجلسوا في ناحية مستديرة وأخذوا بالتهليل فقال عليه السلام.
(لا تلتفتوا إلى هؤلاء الخداعين فإنهم خلفاء الشياطين، ومخربوا قواعد الدين، ينزهون لإراحة الأجسام ويتهجدون لتصييد الأنام، يتجوعون عمراً حتى يذبحوا للأكاف حمراً لا يهللون إلا لغرور الناس ولا يقللون الغذاء إلا لملء الغساس واختلاس قلب الدفناس بإملائهم في الحب ويطرحونه بإدلائهم في الجب، أورادهم الرقص والتصدية وأذكارهم الترنم والتغنية، فلا يتبعهم إلا السفهاء ولا يعتقدهم إلا الحمقاء، فمن ذهب إلى زيارة أحدهم ومن أعان أحداً منهم فكأنما أعان يزيد ومعاوية وأبا سفيان.
فقال رجل من أصحابه: وإن كان معترفاً بحقوقكم؟ قال: فنظر إليه شبه المغضب وقال: (دع ذا عنك، من اعترف بحقوقنا يذهب في عقوقنا، أما تدري أنهم أخس طوائف الصوفية والصوفية كلهم مخالفونا وطريقتهم مغايرة لطريقتنا وإن هم إلا نصارى أو مجوس هذه الأمة، أولئك الذين يجهدون في إطفاء نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره المشركون)
📓حديقة الشيعة (۵۶۴)
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔹بني اميه و نشر تصوف
⏹ سید نعمت اللّه جزایرى در انوار نعمانیه نقل كرده است: خلفاء بنى امیه و بنى عباس میل داشتند مردانى را به نام زهد و عبادت و غیبگوئى بتراشند تا بتوانند با ائمه معصومین (عليهم السلام) معارضه کنند و علم و زهد و کمالات اهل بیت (عليهم السلام) را در نظر مردم کوچک کنند، و براي اين عمل از فرقه صوفيه بهره بردند.
📓الأنوار النعمانية، ج۲، ص ۲۰۲
👈این جریان با طرح مساله شیخوخیت و رهبری معنوی در مقابل اهل بیت (عليهم السلام) قد علم كرد و انحراف بر انحراف به مرور زمان افزوده شد تا اینکه افرادي چون سفیان ثوری، حسن بصري، ابوهاشم کوفی، شبلي، جنید بغدادی، احمد غزالی، محمد غزالي، ابوحلمان دمشقی، گرگانی، ابوسعید ابوالخیر و منصور حلاج و... که حق امیر مومنان علي (عليه السلام) را همچون غاصبين ولايت ندیدند و کوس "أنا الحق" بزدند و دعوی هدایت کردند.
🔺 علامه مجلسی مینویسد: حسن بصری، هردو گروه پیکارگران نبرد جمل را خطاکار میدانست و به همین دلیل از سوی امام علی (عليه السلام)
به سامری امت ملقب شد.
📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲، ج۲: ۴۵۹
🔺علامه مجلسی در باطل بودن طریقۀ حلاج به نامۀ امام زمان (عليه السلام) به حسین بن روح استناد کرده است؛ زیرا در آن نامه، امام حلاج را لعنت کرده است.
📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲ ،ج۲ :۴۶۵
🔺فرقة يزيديه به تبعيت از حلاج، تقديس فوق العاده اي از ابليس (او را ملك طاووس؛ رئيس تمام ملائكه مينامند و يكتا پرستي ابليس را ارج مي نهند)، بهمراه تعصب و اخلاص در باب يزيد و بني اميه دارند.
📓جستجو در تصوف ايران، ص ۱۰۷
🔺ابوحامد غزالی از بزرگان تصوف و ناصبی بوده است. او مخالف لعن یزید بن معاویه بوده است. و بيان كرده : لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای او به قتل حسین علیه السلام سو ظن به مسلمان است و به حکم کتاب و سنّت حرام است. هر کس شک در صحت این نسبت کند در غایت حماقت است.
📓إحیاء علوم الدین، دار الکتاب العربى، بیروت، چاپ: اول، ج۹، صص: ۱۹-۲۰
🔺ابوالفتوح احمد بن محمد غزالي برادر ابوحامد محمد بن غزالي روزي در بغداد بر بالاي منبر گفت: اگر كسي توحيد را از ابليس ياد نگيرد زنديق است. زيرا مامور شد كه بغير از خدا را سجده كند ولي نپذيرفت.
📓ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه، ج ۱، ص ۳۵
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔹 تقدیس متصوفه از شیطان جنی و انسی
🔺موضوع بسيار عجيبي كه در آثار گروهي از بزرگان صوفيه ديده مي شود، كوششي است كه در دفاع از ابليس و توجيه نافرماني او كرده اند در اقوال برخي از صوفيان، عباراتي كه حاكي از همدلي و همدري با ابليس، حسن نظر نسبت به او، كوچك شمردن گناه او، و حتي اثبات بي گناهي اوست ديده مي شود و از قول حسن بصري آورده اند كه گفت: «ان نور ابليس من نار العزه»؛ اگر نور خود را به خلق ظاهر كند به خدايي پرستيده مي شود. نقل شده: نخستين كسي كه به تقديس ابليس و تكريم احوال و اعمال او پرداخت حسين بن منصور حلاج بود.
📓حلاج، ص ۴۵؛ تمهيدات عين القضات ص ۲۱۱؛ ميبدي ج ۱، ص ۱۶۰؛ عرفان و تصوف داوود الهامي
👈اگر صوفي اين همه شيطان جني را تقديس مي كند به این معناست که خود از جنود اوست و هدفي ندارد جز اينكه خليفه او شيطان انسي (معاويه و يزيد لعنة الله عيهما) را طاهر جلوه دهد.
⏺ سردمداران شرک و کفر، نحله ها و گروههایی مانند صوفیه را علم کرده اند تا در تقابل اسلام و تشیع و اهل بیت علیهم السلام قرار گیرند.
لذا صوفيه كه دم از دين ميزنند دقيقاً بر خلاف قرآن و بر خلاف سيره ائمة معصومين عليهم السلام عمل نموده و طبق مطالبي كه بیان شد از شيطان جني؛ ابليس و دشمنان اهل بيت عليهم السلام يعني معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) كه مصداق بارز و ريشه تمام شرّ و ظلمت و ضلالت و شيطان انسي مي باشند، الگو گرفته و از آنان طرفداري مي كنند و آنان را همرديف اميرالمؤمنين عليه السلام قلمداد مي كنند يعني نور و ظلمت؛ حق و باطل را كنار هم قرار مي دهند.
👈از بزرگان صوفيه گنابادي (دروایش گنابادی، خود را در سلسلهای معنوی به حسن بصری متصل میدانند) در نزد پيروان خود به تعريف و تمجيد معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) توصيه مي كند.
🔺متصوفه در زندگی و تاریخشان اثری ازعزاداری برای امام حسین علیه السلام وجود ندارد. زیرا فرهنگ صوفيه بدور از برائت و بيزاري از مشركين و اعداء اهل بيت (عليهم السام) است.
👈لذا کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه السلام را حرام می دانند.
👈و در كلام برخي سران كفر و باطل صوفيه همچون نور علی تابنده قطب گنابادیها، برگزاري عيد (نوروز و...) را بر عزاي امام حسين عليه السلام رجحان داده است و گفته: چون عيد داريم، پس عزا نداریم.
❌اين سخنان و افكار گواه آن است كه اين ملاعين جملگي از اعقاب بغاة و طغاة اموي ميباشند كه سيره و سنت آن كفار فاجر را پيشه خود كرده اند و اسلام حقيقي را به انحراف كشانده اند.
↩️ در ادامه به بررسی تایید و هدایت این فرقه توسط انگلیس ملعون و وهابیت می پردازیم.
🚩
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣)
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
ادامه دارد...
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (2⃣)
🔵 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل #کرونا، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده کرونا #پدیده_تمدنی است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیدهای است که با آن میخواهند جهان را بازسازی کنند و آن #نظم_قدیمی را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، میخواهند خودشان به هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم عرض کردهام که آنها در در جنگهای جهانی، #امنیت جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بینالمللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم میخواهند #سلامت مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، بهشدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق میافتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا میتوانند دوباره درستش کنند یا خیر!
علیایحال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ میخواهند #نظم_جدید و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه میخواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم اینکه فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که میخواهند ایجاد کنند.
یکی از ابزارهای اصلی آنها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابلفرض است.
پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبهرو شویم والا آن موضوعات قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود.
مثلاً بهنظر میآید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل #انقلاب_اسلامی امام(ره) یک حادثهسازی در مقیاس #رنسانس بود. آنها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک #عصر_جدید ایجاد کرد. مرحله دوم آن هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایهداری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایهداری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی.
پس حادثهسازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد میکند. آنها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امامخمینی(ره) است.
در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسنهایی که در جهان تولید میشود وارد باشد، اما باید بدانید که نمیتوان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همهجانبه رد کرد.
یکی از اتفاقاتی که در اینگونه دستاوردها میافتد امتزاج حق و باطل و ترکیبشدنِ جنبههای مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابلپذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهجالبلاغه میفرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب میکند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل میکند و با این آمیختگی میخواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبههای حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمیکنند. (۱۴۰۰/۷/۲۹)
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 مهمترین شایعات فضای مجازی در ۲۴ ساعت گذشته📲
❌ شایعه دسترسی کارمندان دستگاه قضا به شماره تلفن مردم
❌ شایعه مختل شدن رفت و آمدهای هواپیماها بخاطر اختلال سوخت
❌ شایعه هک شدن تابلوهای تبلیغاتی در کرج همزمان با اختلال در پمپ بنزینها
#بنزین
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛