فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دس به دس کنید برسه به دست "اداره کل امور بانوان شهرداری تهران" !
#زنان_چهره_شهر_را_تغییر_میدهند
@mobahesegroup
❓جستجوی ابری در ایتا چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
🔹جستجوی ابری به این معنی است که متن مورد نظر شما در کل محتوای کانالها و سوپرگروههایی که عضو آنها هستید جستجو میشود.
در جستجوی سراسری، عملیات جستجو در کل محتوای همهی کانالهای عمومی ایتا انجام میشود
🔸برای حصول بهترین نتیجه به نکات زیر توجه داشته باشید:
1⃣ واحد جستجو کلمه میباشد. لذا ضروری است یک یا چند کلمه را بطور کامل در کادر جستجو وارد کنید
2⃣ وقتی چند کلمه را جستجو میکنید، همهی متنهایی که با هر ترتیبی شامل این کلمات باشند نمایش داده میشوند
📝مثال: پیام رسان ایتا
👈نتیجه: همه پستهایی که کلمات «ایتا»، «پیام» و «رسان» با هر ترتیبی در آنها موجود باشند نمایش داده میشوند
3⃣ برای جستجوی عین یک عبارت چند کلمهای، آن را در بین " " قرار دهید
📝مثال: "پیام رسان ایتا"
👈نتیجه: همه پستهایی که عین عبارت «پیام رسان ایتا» در آنها باشد نمایش داده میشوند
4⃣ اگر میخواهید کلمهای را در نتایج جستجو استثنا کنید، قبل از آن علامت - (منها) قرار دهید
📝مثال: ایران ایتا -تلگرام
👈نتیجه: پستهایی که کلمات «ایتا» و «ایران» در آن هست، ولی «تلگرام» در آن نیست، جستجو میشوند
5⃣ در حالت عادی بازه جستجو شامل تمام کانالها و سوپرگروههایی است که شما عضو آنها هستید
اگر بخواهید متن شما در بین «همهی کانالهای عمومی ساخته شده در ایتا» جستجو شود، باید قبل از کلماتی که در کادر 🔍 مینویسید، علامت + درج کنید
📝مثال: +"پیام رسان ایرانی"
👈نتیجه: عین عبارت «پیام رسان ایرانی» در همهی کانالهای عمومی موجود در ایتا جستجو شده و نتیجه به شما نمایش داده میشود
6⃣در آینده قابلیت جستجو در گفتگوهای شخصی نیز ارائه خواهد شد
🔰پاسخ به پرسشهای متداول کاربران ایتا در کانال:
@Eitaa_FAQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رقاصی در هیئت امام حسین
🔥قمه زنی خانم ها
#شیعه_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
#جریان_شیرازی
#استاد_پورآقایی
@mobahesegroup
رئیس FATF : برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم
با این شواهد آشکار بر علیه منافع ملی و حتی تذکر علنی رهبری چرا برخی بدنبال تصویبFATF هستند جای سوال جدی دارد
@mobahesegroup
🔺خبری که نباید به راحتی از کنار آن گذشت ...
💢وال استریت ژورنال: تمام اخبار در عراق بد نیست؛ یک جنبش ضد ایرانی قوی و مصمم در سطح مردمی و نخبگان سیاسی در حال شکل گیری است که به نظر می رسد قصد مقابله با نفوذ #ایران را دارد. آمریکا باید به آن ها یاری برساند.
🔸در مقابله با ایران، آمریکا و متحدانش می توانند منابع آب قابل جابجایی، برق موقت، کمک های درمانی و دیگر منابع را در اختیار مردم جنوب عراق قرار بدهند. هزینه های این کار برای آمریکا پایین و خطرات عمل، کم است.
https://www.wsj.com/articles/the-u-s-can-defuse-iraqs-crisis-1536792976
🌹 @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
🔴گرایی جدید به دشمن برای تحریمهای جدید
یک روز با مهناز افشار و ترانه علیدوستی چنگ به چهره نظام میزند
یک روز با نام دفاع از حقوق زنان...
یک روز در داستان اسکورت ها...
یک روز با جاسوس ارشد سازمان سیا نزار ذاکا...
امروز هم گرای فشار حقوق بشری می دهد تا پازل #جریان_نفوذ در گروگان گیری اقتصاد و معیشت مردم برای تسلیم کشور تکمیل شود.
راستی چرا الان که قوه قضائیه میخواهد با اخلالگران و مفسدان افتصادی برخورد کند در مصاحبه با بیگانگان علیه قوه قضائیه دروغپراکنی و تخریبگری میکند و گرای تحریم میدهند؟
نگران چه هستند که به بیگانه پناه برده اند؟
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
طشت گذاری و الوارکشی...
نظر آیت الله مکارم
@mobahesegroup
⁉️ متن سوال 👇👇👇👇
تکلیف کسانی که در روز عاشورا نه در مقابل امام بودند و نه در کنار ایشان چیست، آیا به بهشت میروند؟
✅ پاسخ در دو محور تبیین میشود:
👇👇👇👇
1ـ در خصوص روز عاشورا باید گفت: کسانی که فریاد کمک و یاری خواستن سالار شهیدان را در آن روز شنیده، ولی او را یاری نکردهاند، گرچه دشمنی نکرده باشند، در قیامت مؤاخذه و عذاب خواهند شد، زیرا:
اوّلاً: اطاعت و اجابت دعوت امام واجب است و کسانی که او را اجابت نکردهاند، یکی از واجبات بزرگ الهی را ترک کرده ومرتکب گناه کبیره شدهاند.
دوم: در روایتی آمده که سالار شهیدان از شخصی به نام «عمرو بن قیس» و پسر عمویش یاری خواست، آنها عذر آوردند، حضرت به آنان فرمود: «از این منطقه دور شوید تا صدای یاریخواهی من به گوش شما نرسد، زیرا هر کس صدای استغاثة ما را بشنود، ولی جواب ندهد و به فریاد ما نرسد، خداوند او را با ذلت تمام در جهنم سرنگون خواهد کرد».(1)
وقتی از «عبیدالله به حرّ جُعفی» کمک خواست، او اسب جنگآوری داشت و به حضرت گفت: اسب در اختیار توست، ولی طبق اوضاعی که در کوفه دیدهام، حضور در کنار شما فایدهای ندارد. حضرت از قبول اسب او خودداری کرد و فرمود: «به تو توصیه میکنم تا میتوانی خود را به جای دوردستی برسان، تا صدای استغاثة ما را نشنوی و جنگ ما را نبینی، زیرا به خدا سوگند! اگر صدای یاریخواهی ما به گوش کسی برسد و به یاری ما نشتابد، خدا او را در آتش سرنگون خواهد کرد».(2)
از این گونه روایات معلوم میشود کسانی که در روز عاشورا یاریخواهی امام را شنیدهاند اما او را یاری نداده و نسبت به جنگ بیطرف ماندهاند، اهل جهنماند و از بهشت محروم هستند.
سوم: بر اساس برخی روایات کسی که فریاد دادخواهی مظلومی را بشنود اما او را یاری نکند، مسلمان نیست.
رسول خدا فرمود: «مَنْ سَمِعَ رجلاً ینادی یاللمسلمین فَلْمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛(3) کسی که بشنود مرد مظلومی از مسلمانان کمک میخواهد، ولی او را یاری نکند، مسلمان نیست». بر اساس سخن رسول خدا، کسانی که فریاد مظلومیت امام حسین(ع) را شنیدهاند و میتوانستند او را یاری دهند، اما کمک نکردهاند، از بهشت بینصیباند.
2ـ نسبت به روزهای پیش از عاشورا و قطعی شدن شهادت امام و یارانش و اسارت اهل بیت(ع) باید گفت: مردمان بیطرف به چند گروه قابل تقسیماند:
أ) کسانی که از نهضت حسینی خبردار نشدند یا دیر آگاهی یافتند. این دسته در قبال حوادث کربلا تکلیفی متوجهشان نبوده و معذوراند.
ب) کسانی که با خبر شدند، ولی به دلایل موجّه نتوانستند به امام بپیوندند و یا امام از آنها کمک نخواست. اینها نیز ممکن است مسئولیتی متوجهشان نباشد.
پ) افرادی که میتوانستند امام را کمک کنند،ولی به دلیل عافیت طلبی و سهل انگاری نخواستند آسایش زندگی خود را در خطر بیندازند. این دسته به دلیل عدم همراهی با امام زمانشان گناهکار محسوب میشوند و مورد مؤاخذه خواهند بود.
ت) کسانی که از قیام حسینی خبردار شدند و حضرت آنها را دعوت به همکاری کرد، ولی به دلایل غیر عقلانی و شرعی، امام را یاری نکردند و بیطرف ماندند. این عده نیز به جهت نادیده گرفتن دعوت امام وارد دوزخ خواهند شد.
وقتی «عبدالله عمر» در مکه با امام دیدار کرد، حضرت فرمود: «از خدا بترس و مرا یاری نما. به خدا سوگند! اگر پدرت (عمر) در این زمان بود، مرا مثل جدّم یاری میکرد و در کنار من بود».(4) از این که امام فرمود: از خدا بترس، معلوم میشود تکلیف واجبی متوجه «عبدالله عمر» بوده، حضرت او را از مسئولیت شرعی آگاه کرده است.
ث) افرادی نظیر عبدالله بن عباس و عبدالله جعفر و مانند آنها بودند که گرچه در کربلا حضور نیافتند، ولی نسبت به قیام حسینی بیاعتنا نبودند و حکومت بنیامیه را ستمگر میخواندند. وقتی امام انگیزه قیام خود را برای عبدالله بن عباس توضیح داد، گفت: یاری تو مثل نماز و روزه بر همه واجب است و دودمان بنی امیه ظالم و ستمگراند.(5) این عده گرچه توفیق حضور در کربلا را نداشتند، ولی ممکن است توسط امام مأموریتهایی به آنان داده شده بود یا دلیل موجه دیگری برای غیبت داشتند. در هر صورت صِرف حضور نیافتن این گونه افراد در کربلا دلیل بر بیطرفی آنان نیست، در نتیجه عذابی متوجهشان نمیباشد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
پینوشتها:
1ـ بحار، ج 45، ص 84، نشر دار الاحیاء العربی، بیروت، 1403ق.
2ـ صدوق، امالی، مجلس 30، حدیث 1، ص 132، نشر مؤسسة الاعلمی، بیروت، 1400ق.
3ـ میزان الحکمة، ح 4، ص 531، نشر مکتب الاعلام الاسلامی، قم 1304ش.
4ـ فرهنگ سخنان امام حسین(ع)، ص 345، نشر معروف، قم، 1383ش.
5ـ
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال : 👇👇👇👇
همه کارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا عاشقانه بود، نه عاقلانه. آیا این باور بدان معنا است که کارهای حضرت مخالف عقل بود؟
ابتدا باید ببینیم رابطه عقل و عشق چگونه است؟
✅ پاسخ : 👇👇👇
عقل و عشق و جهاد امام حسین(ع) و دیگر اولیای الهی از نگاه عقل و عشق، درست روشن نشده است. در ادبیات عرفانی ما گاهی عقل و عشق، ناهمگون و مخالف معرفی میگردند و بعضی حرکتها عاشقانه نامیده میشوند، نه عاقلانه!
اما عقل یعنی قوة شناخت حق از باطل. عقل نوری الهی است که حق تعالی در وجود انسان به ودیعه نهاده، اگر آدمی به ندای آن گوش فرا دهد، راه را به او مینماید و از گمراهیاش میرهاند. این مطلب قطعی است و قرآن و روایات با صدای بلند آن را فریاد میزند:
«و قالوا لو کنا نسمع أو نعقل ما کنا فی اصحاب السعیر؛ و (کافران) گویند: اگر (به سخن پیامبران) گوش میدادیم یا تعقل میورزیدیم، از دوزخیان نبودیم».(1)
عقل چیست؟
«العقل ما عُبد به الرحمن و اکتسب به الجنان؛ عقل راهنمایی است که بدان خداوند عبادت میشود و بهشت کسب میگردد».(2)
متأسفانه گاهی حیلهگری،مکر، مصلحتاندیشی دنیا گرایانه و سیاست بازی شیطانی عقل خوانده میشود، که اشتباه است، به همین خاطر وقتی امام صادق عقل را تعریف کرد، شنونده متعجبانه پرسید: پس آنچه معاویه داشت چه بود؟ پرسشگر مانند دیگران حیله بازی، مکاری و سیاست بازی شیطانی را عقل میدانست!
امام (ع) فرمود: «تلک الکنراء، تلک الشیطنه و هی شبیهة بالعقل و لیست بالعقل؛آن شیطنت بود، که شبیه عقل است اما عقل نیست».(3)
یعنی آن هم حسابگری دارد و بر مبنای فایده و زیان است و شبیه عقل است اما عقل نیست، زیرا عقل بر محور خدا و آخرت است اما آن بر محور دنیا و مادیات میباشد.
عقل به معنای واقعی، غربی و شرقی و گذشته و آینده ندارد. در همةانسانها این فروغ خدایی هست و به سوی حق و سعادت هدایتگر است. متأسفانه گاهی افرادی بدون توجه عقل را به عقل مدرن، عقل غربی و... تقسیم میکنند، که اشتباه است.
عشق هم مانند عقل به خوبی بیان نشده است. عشق را گاهی با شهوت و هوس شعلهور یکسان معنا کردهاند و آن را مخالف عقل معرفی نمودهاند، در حالی که عشق به معنای محبت شدید است.
عشق هم حیوانی و شیطانی است و هم انسانی و الهی. عشق الهی عشقی است که هدف نهایی آن حق بوده، همراستا با عشق به خداست اما عشق شیطانی و مادی عشقی است که هدف نهایی آن مادیات بوده، با عشق خدا ناهمگون است.
چند نکته قابل توجه:
1- عقل با این که در همةانسانها به ودیعه نهاده شده، ولی گاهی اسیر میگردد و مغلوب هوا و هوس میشود ؛ آنگاه هوا و هوس، سخن خود را به عنوان حکم عقل معرفی میکند. حضرت امیر مومنان (ع) می فرماید:«کم من عقل أسیر تحت هوی امیر»چه بسیار عقل ها که اسیر فرمان هوای نفس گشته اند.(4)
2 – عقل در مراحل اولیه فقط شناخت و معرفی میدهد و راه مینماید و قوة محرک نیست. آنچه انسان را به حرکت وا میدارد، محبت و گرایش است که هر چه شدیدتر باشد، انگیزانندگی آن قویتر است. اگر انسانهایی رهرو حق نیستند (با این که آن را میشناسند) از آن روست که بدان گرایش پیدا نکردهاند و محبت در آنان پیدا نشده یا شدت نیافته است.عقل اثبات می کند که معاد و بهشت و دوزخ وجود دارد ، اما عاشق در پی دیدن
این که گفتهاند:
پای استدلالیان چوبین بود پای چوبین سخت بی تمکین بود
ناظر به این حقیقت است که استدلالیان بر مبنای شناخت و معرفت اولیهاند و هنوز گرایش و محبت شدید در آنها ظهور نیافته است،از این رو پا برای رفتن دارند اما پایی غیر استوار و شکننده.
ادامه در پست بعد👇👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆 👇👇👇👇
3 – حرکت امام حسین و پیغمبران و اولیا(علیهمالسلام) عاقلانه و منطقی بود، از این رو هیچ کدام از عاقلان زمانشان یا پس از آن، با منطق و استدلال آنان را محکوم نکردند، ولی چون آن عاقلان، عاشق نبودند (با اینکه اقدم امام را صحیح و شرعی و فداکارانه میدانستند) توان همراهی نداشتند.
هیچ انسان عاقلی ، کسی را که زندگی زودگذر دنیا و راحتی آن را فدای سعادت ابدی وجاودانه و بهشت رضوان الهی کند ، محکوم نمی کند، بلکه در مقابل چنین خردی سر تعظیم فرو می آورد.
4 – عشق فراتر از عقل است نه پایین تر از آن. آری عمل حسین عاشقانه بود ، اما نه اینکه عقل را انکار کند ، بلکه با تأیید آن از آن فراتر می رود . راه عشق از عقل میگذرد، یعنی عشق حقیقی مبتنی بر عقل و شناخت و معرفت است. تا معرفت حاصل نشود،گرایش و عشق ایجاد نمیگردد. این جملة حسین بن علی(ع) است:
«ایها الناس إن الله عزوجل ذکره ما خلق العباد و الاّ لیعرفوه فإذا عرفوه عبدوه؛ ای مردم! خدا بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند و هرگاه او را شناختند ] عاشق او شوند و[عبادتش کنند».(5)
امام صادق از امام حسین (ع)و او از پیامبر نقل فرمود که :« افضل الناس من عشق العبادة » برترین انسان ها آن است که عاشق عبادت باشد.(6)
شناخت، دعوت کننده به گرایش و عبادت و اطاعت است و عقل یکی از اسباب شناخت و عشق قدم نهادن در وادی عبادت و بندگی. امام حسین در بالاترین درجة شناخت و در عالیترین مرحلة عشق بود ، به همین جهت به آسانی همة وجود و دارایی و خانواده و فرزندانش را در راه عبادت و بندگی فدا کرد،تا رضایت حق تعالی را به دست آورد. دیگر عاقلان (در هر مرتبةکه بودند) هیچ کدام او را با استدلال و منطق محکوم نکردند، بلکه اقدام امام را با مصلحتاندیشیهای دنیاگرایانه ناهمگون دیدند، یا پای همراهی با ایشان را نداشتند!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
پینوشتها:
1. ملک (67) آیه10.
2. میزان الحکمه، ج3، ص 246.
3. همان.
4.عیون الحکم والمواعظ،ص381
5. همان،ج1،ص 223.
6.اصولکافی،ج2،ص83
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
#شبهات_محرم
⁉️ متن سوال :👇👇👇👇
در روانشناسی جدید از گریه نکوهش شده و آن را نشانه ضعف و زبونی دانستهاند، پس چگونه در عزاداری امام حسین(ع) به آن توصیه میشود؟
✅ پاسخ : 👇👇👇👇👇
(قسمت اول)
گریه ظاهر و باطنی دارد. ظاهر آن یک امر فیزیولوژیک است.باید تأثیرات روانی، از طریق محرکهای بیرونی یا درونی مثل تفکر شکل بگیرد.سپس این تأثرات، وارد چرخة فیزیولوژی مغز و اعصاب بشود، بخش خاصی از مغز فعالشده و غدد اشکی چشم را فرمان فعالیت بدهد و در نهایت قطرات اشک جریان پیدا کند.
بسیاری می پندارند که گریه نشاندهنده تألّم و عواطف آدمی است. عدهای دیگر منتقدانه میگویند: گریه جز خمودی، چیز دیگری به ارمغان نمیآورد و حال آن که دنیای امروز، دنیای تحرّک و نشاط است و انسان طالب شادی است؛ نه گریه .
اما همیشه گریه حاکی از غم ونشانه ضعف و زبونی نیست . گریه کردن غیر از غمِ نابهنجار و غمگین بودنِ بیمار گونه است که ازآن منفى تعبیر مىشود.
از دیدگاه علمى - به ویژه بر اساس رویکرد روان شناختى - هر نوع غمگینى و غمگین بودنى، بیمارى و نابهنجارى تلقى نمىشود. غمگینى هنگامى بیماری محسوب مىشود که از لحاظ شدت و طول مدت، با در نظر گرفتن اهمیت این رویداد (رنج آور) جنبه افراطى پیدا کند؛ به خصوص وقتى که بدون علت ظاهرى آشکار شود. ماتم و غمگینى نابهنجار، هنگامى ایجاد مىشود که شدت ماتم به اندازهاى باشد که فرد را تحت فشار قرار دهد.
به بیانى دیگر اگر غمگین بودن و عزادارى با علایمی مانند: 1. افول سلامتى، 2. کنارهگیرى اجتماعى، 3. احساس بى ارزشى، 4. احساس گناه، 5. ایده خود کشى، 6. بیش فعالى بدون هدف، 7. طولانى بودن نشانگان غم و 8. بروز و ظهور نشانگان به طور ناگهانى؛ همراه باشد، باید آن را یک غم بیمار گونه تلقى کرد.
حال باید دید که آیا غمگین بودن شیعیان در عزاى سرور شهیدان، با علائم جسمى و روحى فوق همراه است یا نه؟ آیا عزادارى براى امام حسین(ع) با از دست دادن سلامتى ، گوشهگیرى، احساس بى ارزشى و عدم کفایت، افکار خود کشى و احساس گناه همراه است؟
گریه تجسم عینی تأثرات درونی و عاطفی است و دارای اقسام گوناگونی میباشد که هر یک آثار و نتایج ویژهای دارند. اشک چشم سوپاپ اطمینانی برای روح و جسم آدمی است که در اوضاع بحرانی (اندوه و یا شادمانی فراوان) موجب تعادل منبع میگردد. از نظرعرفا گریه زیباترین و پرشکوهترین جلوه بندگی و اظهار عجز و تسلیم و عبودیت در پیشگاه معبود قادر متعال است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بعدی👇👇👇👇