eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️متن شبهه 1.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ 2.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ 3.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ 4.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﻣﺮﻭﺍﻥ و ﺗﻮﺿﯿﺢ اینکه: ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﻧﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نه القاعده ﻭ ﻧﻪ ﺩﺍﻋﺶ “فقط اسلام بود و قلمرومسلمانان” کلا این سر بریدن رسم بوده فرقی هم نمی کرده مظلوم باشی یا ظالم اگر شکست می خوردی سرت بالا نیزه بود…. داعش امروزهم برعکس نظر بعضی ریشه از فرهنگ آن زمان داره نه آمریکا و اسرائیل… ممکنه آنها ازحماقت اینها استفاده کنند ولی مشکل ازفرهنگ بدوی آدمهای این مناطق است. ✅پاسخ 🔸پس از شهادت امام حسین(ع) که قصد سفر داشته و تنها جرم ایشان عدم بیعت با خلیفه ظالم بود؛ سر ایشان برای ابن زیاد درکوفه فرستاده شد، این سر بعداز مدتی به شام (برای یزید) فرستاده شد. 🔸بعد از این واقعه شیعیان از ظلم وارد شده بر امام حسین (ع) احساس گناه کرده و اقدام به قیام کردند، در این قیام؛ ابن زیادکشته شده و سرش برای مختار (رئیس قیام شیعیان) آورده شد؛ این سر بعدها به مدینه برده شد. 🔸مختار ثقفی بعد از مدتی، توسط زبیریان کشته شد و سرش برای مصعب بن زبیر بردند؛ او نیز سر را برای برادش عبدالله بن زبیر فرستاد. 🔸مصعب بعدها با عبدالملک مروان به جنگ درآمد و کشته شد.سر او ازتنش جدا شد. بعدها عبدالله بن زبیر نیز به قتل رسیده و سرش برای عبدالملک مروان فرستاده شد. 🔸این مساله (فرستادن سر کشتگان برای خلفاء) از امام حسین(ع) شروع شده و به عبدالله بن زبیر تمام شده است. 🔸نکته بسیار جالب توجه این است که عبدالملک بن مروان و پدرش مروان بن حکم از یهودیان بوده اند و حضرت علی(ع) ازمروان بن حکم، با عنوان دست یهود یاد کرده است. بنابراین برخلاف ادعای نویسنده شبهه؛ یهودیان در این داستان، نقش داشته اند. 🔸اما کسانی که این فجایع را به بار آورده اند؛ بشر بوده و علت اصلی این قتل وجنایات؛ هوس و جنون قدرت است. (به استثناء قیام مختار ثقفی که هدف قیامشان انتقام گیری بوده است) و این موضوع که: دولت هایی چون آمریکا و اسرائیل رابه ظالم وجنایتکار بودن معروف شده اند، ازباب همین مساله است. آنها نیز بشر هستند و از روی هوس و جنون قدرت اقدام به جنایت می کنند. 🔸شاید اگر کسی معتقد شودکه امثال داعش و طالبان نوادگان همان بنی امیه وبنی عباس هستند، خیلی نتوان به اوخرده گرفت اما اینکه نویسنده شبهه آورده است: «مشکل از فرهنگ بدوی آدم های این مناطق است» نشان میدهد یا نویسنده شبهه خود را به ندانستن زده، یا آنقدر سطح اطلاعاتش اندک است که ازعمق خشونت و بدویت مناطق دیگر همچون اروپا، امریکاو آفریقا بی اطلاع است. 🔸خوب است مروری کنیم به قتل عام ۱۴۰.۰۰۰ نفر بوسیله بمب اتمی در شهر هیروشیما که توسط دولت متمدن آمریکا صورت گرفت.جالب است بعد از سه روز این اشتباه دوباره صورت گرفت و در قتل عام بعدی، ۷۴.۰۰۰ نفر توسط همین دولت متمدن کشته شده اند. 🔸آیا کشته شدن حداقل ۲۲۰.۰۰۰ نفر غیر نظامی در عرض چهار روز توسط یک دولت؛ به طرزی فجیح که ۱۰۰.۰۰۰ نفر از کشته شدگان در گرمای بالای هزاران درجه بخارشدند و الباقی به مرور زمان ذوب شدند؛ کاری عاقلانه و متمدنانه است؟ 🔸آیا کشته شدن ۷۳.۰۰۰.۰۰۰ (هفتاد و سه میلیون) نفر در جنگ جهانی دوم منطقی و عاطفی است؟ 🔸آیا کشته شدن ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر (فقط نظامی) در جنگ جهانی اول عاقلانه و صحیح است؟ 🔸آیا نویسنده مطلب اطلاع از کشته شدن قریب به ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر ایرانی بر اثر جنگ جهانی اول و عوارض ناشی از آن، اطلاع دارد؟ 🔸بنابراین اگر بدنبال خوی وحشیگری هستیم آنانی که در عصر به قول خودشان مدرن چنین جنایات عظیمی مرتکب شده اند وحشی ترین بشریت هستند. 🔸این مواردهمه ازجنایات معاصروقرون اخیر بشریت است؛ و ازجنایات گذشته همچون جنگهای قرون وسطایی که به صورت زنده پوست از بدن افراد کنده می شد، در روغن جوشان سوزانده می شدند و … چشم پوشی می کنیم. جای تاسف دارد که کشورهایی چون آمریکا از این دوران با عبارت «غرب وحشی» یاد می کند و به این دوران افتخار می کند. 🔻بنابراین 🔹ظالم بودن، به نژادبستگی ندارد،بلکه به خود شخص نسبت داده می شود. و اگر قومی ظالم خوانده می شوند؛ به علت ظلم های متعدد این قوم بوده است. 🔹بنی امیه، داعش، طالبان و … اگر مورد حمایت اقوامی چون یهودیان و کفار واقع نمی شدند، نمی توانستند به قدرت کنونی رسیده تابتوانند چنین فجایعی رابه باربیاورند. 🔹یهودیان و کفار در صدراسلام و ما بعدآن، همواره قصد تخریب داشته و دارند. به همین خاطر است که قرآن کریم ازیهودیان صدراسلام با عناوین دشمن یاد کرده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup
♦️علامه حسینی طهرانی(ره): توصیه به خواندن کامل زیارت عاشورا در روز عاشورا 💠خواندن زیارت عاشورا در روز عاشورا و اربعین با صد لعن و صد سلام بسیار مطلوب است. 💠و اگر گاهی انسان حال توجّهی داشت و خواست این زیارت را بخواند مانعی ندارد. 💠ولی مداومت بر آن خصوصاََ با کیفیت وارده (با صد لعن و صد سلام) دستور عام نیست و محتاج اذن می‌باشد. 📝برگرفته از كتاب "نورمجرد، جلد دوم" تألیف علامه حسینی تهرانی(ره) 🔴 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
⁉️ متن سوال 👇👇👇 با توجه به غم زایی لباس سیاه و کراهت آن، چرا این لباس در مراسم عزاداری توصیه شده است ؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇👇 ابتدا باید دید پوشیدن لباس سیاه در هر حال موجب غم و اندوه می شود. یافتههاى روانشناسی می‌گوید رنگ سیاه، زمانی مفهوم نیستى، پوچى و پایان یافتن را تداعى مىکند و غم زایی دارد که به عنوان انتخاب اوّل و یا یکى از سه انتخاب اوّل باشد؛ یعنى، در تمام حالات، اولین رنگ انتخاب شده و یا یکى از سه رنگ انتخابى اوّل باشد. پوشیدن لباس تیره و استفاده از رنگ سیاه - حتى در غیر پوشش - همیشه نامناسب نیست و به معناى رسیدن به پایان زندگى و تسلیم شدن نیست و تأثیر منفى و تخریب روانى در پى ندارد. پوشیدن لباس سیاه در عزا دارىها و براى شخص مصیبت زدهاى که احساس غمگینى مىکند، تسکین است و او را در اضطراب ناشى از فقدان شخص محبوب، به سمت آرامش دعوت مىکند، افزون بر این موجب همسو ساختن احساسات درونى با فضاى بیرون و باعث آرامش مىگردد. پس از دیدگاه علمى، رنگ سیاه تأثیرى منفى و نامناسب بر روان و روح آدمى ندارد و در مصایب، کاهش دهنده آلام مىباشد و این گونه نیست که علم آن را کاملا و در هر حال طرد کند.حال باید دید آیا اسلام براى همیشه و در تمام حالات رنگ سیاه را توصیه مىکند و به تعبیر روان شناختى، براى اولین انتخابها یا سه انتخاب اوّل رنگ سیاه را بر مى‌گزیند و مسلمانان را به این انتخاب دعوت مىنماید؟ نگاه آغازین اسلام به رنگ سیاه، یک نگاه منفى است و هرگز آن را در حالات عادى و زمینههاى روزمره زندگى، به عنوان یک رنگ برتر برنمىگزیند، حتی آن را رنگ شیطان و فرعون و نماد طغیانگرى، ستم و تاریکی معرفى مىکند و مىفرماید: «لباس سیاه نپوشید که لباس فرعون است»(1) رنگ برگزیده و انتخاب اوّل اسلام، رنگ سفید است که امام باقر(ع) مىفرماید: «هیچ لباسى بهتر از لباس سفید نیست».(2) .بعد از رنگ سفید، رنگهاى زرد و سبز از طرف اولیاى دین توصیه شده اسلام است. از نظر اسلام، رنگ زندگى، حیات، حرکت و تلاش رنگ سفید است و آرامش بعد از تلاش و کوشش در رنگ سیاه (شب) مىباشد. پیامبر(ص) فرمود: "ألبسوا من ثیابکم البیاض فأنّها من خیر ثیابکم و کفّنوا فیها موتاکم؛(3) لباس سفید بپوشید زیرا آن بهترین لباس است و مرده هایتان را در لباس سفید کفن کنید". باز فرمود: «أحسن مازرتم الله عزّ و جلّ به فی قبورکم و مساجدکم البیاض؛ از بهترین لباس‌ها برای ملاقات با خدا در نماز و قبر، لباس سفید است».(4) استفاده از لباس سیاه ، در حال نماز مکروه است ، ولی در عزاداری استثنا شده است .(5) رنگ سیاه در مکتب اهل بیت(ع)، فقط در مصایب و سوگوارىها مورد استفاده قرار گرفته است؛ یعنى، یک انتخاب نادر و استثنایى بوده است و نه انتخابى همیشگى. درنگاه ابتدایى رنگ سیاه، یک رنگ مکروه و ناپسند تلقى مىشود. رنگ سیاه در آخرین انتخاب قرار مىگیرد؛ آن هم از این جهت که به واسطه تأثیر روانى آن، موجب سکوت و سکون و آرامش گشته، شخص مضطرب را از مصیبت و حزن به آرامش روانى مىرساند و یاحداقل در این زمینه بسیار تأثیر دارد. اما در توجیه سیاه پوشی در مراسم عزاداری باید اموری را یادآور شویم: اوّلاً، سیاهپوشى سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است. شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ سیاه از دیر باز در میان بسیارى از ملل و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(6) دوم، سیاهپوشى بر مصائب اهل بیت(ع) تداوم سیره انسانى است. گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در عزاى عزیزانشان سیاه پوشیدهاند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) جامه سیاه پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(7) ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مطلب بالا 👆👆 👇👇👇👇 براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کردهاند، زنان بنى هاشم در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(8). از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّت‌هایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نمودهاند ـ استفاده میشود: 1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از صدر اسلام مرسوم بوده، بانوان بنی‌هاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند. 2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام سیّد الشّهدا مستحب است. مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّهاى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(9) برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(10) ابونعیم اصفهانی روایت می کند: زمانی که خبر شهادت امام حسین(ع) به ام سلمه رسید، در مسجد پیامبر(ص) خیمه سیاه برپا کرد و خود جامة سیاه پوشید.(11) پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران او، زنان بنی هاشم و طایفة قریش برای امام حسین(ع) لباس سیاه پوشیدند.(12) پوشیدن لباس سیاه توسط امام دلیل بر جواز آن در هنگام عزاداری است؛ زیرا در اندیشه شیعیان گفتار و رفتار ائمه(ع) حجت و دلیل بر مشروعیت هر کاری است چرا لباس و پوشش سیاه؟ رنگ سیاه، از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هر یک، در مورد یا مواردى خاص، به کار مىرود. یکى از خواص و آثار رنگ سیاه، آن است که به صورت طبیعى، حزن آور و دلگیر و مناسب عزا و ماتم است. از همین رو، بسیارى از مردم جهان از این رنگ براى اظهار اندوه در مرگ دوستان و عزیزان خود استفاده می‌کنند. البته انتخاب رنگ سیاه در ایام سوگوارى، علاوه بر نکته فوق، علتى منطقى - عاطفى نیز دارد. آنکه در ماتم عزیزان خویش جامه سیاه مىپوشد و در و دیوار را سیاهپوش مىکند، بااین عمل مىخواهد بگوید و بفهماند: عزیز از دست رفته، مایه روشنى چشم و فروغ دیدگانم بود و دفن پیکرش در دل خاک به سان افول ماه و خورشید در چاه مغرب، پهنه حیات و زندگى را در چشمم تیره و تار ساخته و زمین و زمان را در سیاهى و ظلمت فرو برده است. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- پی نوشت ها: 1- بحارالانوار، ج 83، ص 248. 2- همان، ج 78، ص 330. 3- محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ح 18061. 4- همان، ح 18062. 5- محمد کاظم طباطبایی یزدی، العروة الوثقی، ج1، ص 572، منشورات مؤسسة العلمی للمطبوعات؛ آیت ا... محمد فاضل لنکرانی ، جامع المسائل، ج1، ص621، 2170 سؤال 2170. 6- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93. 7- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22 8- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890. 9- وسائل الشیعه، ج 3، ص 361. 10- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104. 11- همان، ص 103. 12-همان، ص 105. 13- شورى (42) آیه 23؛ هود (11) آیه 29. 14- بحارالانوار، ج 44، ص 287 15- طوسى، امالى، ص 305. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال:👇👇👇 عواملی که باعث قداست قیام عاشورا و جاودانگی آن پس از قرن‌ها شد، چیست؟ ✅ پاسخ:👇👇👇👇 نهضتها در برخى از عوامل مشترک بوده و در برخى اصول و عوامل تفاوت دارند. قیام امام حسین به رغم این که یک حادثه تاریخى است، اما از برخى مؤلفهها و ویژگىها برخوردار است که آن را از سایر نهضتها متمایز کرده و آن را جاودانه و مقدس گردانیده است. مهم‌ترین آن عناصر و مؤلفه ها را در موارد ذیل می توان جستجو کرد: 1 - خدا محورى و اخلاص: انجام فعالیتها بر اساس اخلاص و جلب رضایت خدا مهمترین عامل قداست و بقا است. پیوند عمل با مقدس ترین و جاودانه ترین حقیقت که حقیقت وجود الهی است ، عمل را ماندگار و جاودانه می‌سازد. خدا فرمود:«ما عندکم ینفد و ما عند الله باق؛(1) آنچه نزد شما است از بین می‌رود و آنچه نزد خدا است ، باقی می ماند.» امام حسین حرکت و قیام خود را برای خدا و رضای او به انجام رسانید و با خداوند پیوند برقرار کرد ؛ پس او و قیام و حماسه اش ، مقدس و جاودان است . هنگامی که عمل رنگ خدایی یافت ، جاودانه ترین رنگها را خواهد داشت و از بین رفتنی نیست. بی‌تردید یکى از ویژگى‌های مهم قیام امام حسین(ع) در خدا محورى ، معنویت و اخلاص ظهور یافته است. امام براى خدا و بر اساس انجام تکلیف الهى قیام نمود و به صراحت و با کمال اخلاص به خدا عرض نمود : «الهی رضا برضائک و تسلیماً لأمرک لامعبود سواک؛(2) خدایا راضیم به رضایت . تسلیم فرمان توام و هیچ معبودی جز تو نیست». امام در وصیتنامه سیاسى - الهى و خطبههای خویش شائبه هر گونه قدرت گرایى و دنیا پرستى را نفى نمود. (3) در آخرین لحظات زندگى، به خدا عرض کرد: «مالی سواک ولا معبود غیرک یا غیاث من لاغیاث له ... ؛خدایا! جز تو کسی را ندارم و غیر تو معبودی نیست، تو یاور کسانی هستی که یاری ندارند».(4) 2 - آزادى خواهى و عزتمندى: آزادگی زیباترین واژهاى است که همگان، حتى ستمگران آن را دوست دارند. عزتمندى ریشه در آزادى خواهى دارد. یکى از علل مهم حرمت و قداست قیام امام، آزادى خواهى است. همه جهانیان آزادى را دوست داشته و آن را ارمغانى بزرگ مىدانند که طلایه دار و پرچمدار آن امام حسین (ع) رهبر آزادگان است که به منظور ستم ستیزى و حاکمیت حق و عدالت قیام نمود. از این رو محبوب جهانیان بوده و انقلاب او مقدسترین انقلابها است. امام در یک جنگ نابرابر اثبات نمود که مرگ در راه خدا و رهایی از بندگی ستمگران ، افتخار است (5) و مرگ عزتمند بهتر از زندگى ننگین است. الموت اولى من رکوب العار و العار اولى من دخول النار (6) 3 - پاسدارى از دین تا ایثار جان: دین وارزشهاى آن میان مسلمانان جایگاه بس مهم دارد؛ از این رو هر فعالیتى به منظور حفظ دین و ارزشهاى آن صورت گیرد، مقدسترین عمل بوده و همیشه قداست خواهد داشت. بى تردید یکى از اهداف قیام امام حسین (ع) حفظ دین و سنت پیامبر اسلام(ص) است.(7) دین ستیزى امویان و دیگر حاکمان جابر به اوج خود رسیده بود، تا آن جا که یزید شعار کفر سر مى‌داد (8) و به اعمال خلاف دین عمل می‌کرد. دین در معرض تحریف و نابودی قرار می‌گرفته، مسلمانان از معارف دین فاصله گرفته بودند. در چنین فضایى امام حسین (ع) مرگ در راه دین را زینت خواند.(9) جاودانگی او در آن است که در این راه و هدف مقدس ، گرانبها ترین دارایی خود (جان ) را نثار کرد و از جان فرزندان عزیز و برادر و... نیز مایه گذاشت و به اسارت اهل بیت که بسیار سخت بود رضایت داد. 4- بصیرت و روشن بینی: یکی از ویژگی های فکری و عملی در نهضت عاشورا بصیرت و بینش امام(ع) و یارانش بود. این موضوع راه و عمل آنان را بسیار بزرگ و برجسته و جاودانه نمود. آنان به خوبی می دانستند که در یک جنگ نابرابر شرکت کردند و هیچ احتمال پیروزی ظاهری در آن نمی رفت ؛ از این رو یاران امام با رشد فرهنگی و با شناخت عمیق از امام و حجت خدا، نیز شناخت دشمنان دین و معرفت به حق و باطل به امام حسین(ع) پیوستند. جهاد و قیام آنان مکتبی و عقیدتی بود و بر اساس انجام تکلیف الهی به دور از هر گونه تعصبات قومی و جاهلی صورت گرفت. در حالی که عموم مسلمانان در غفلت و بی‌‌‌خبری بودند، حتی کسانی که سال‌ها در کنار علی جنگیده بودند، امروز در صف دشمن بودند! انقلاب حسین و یارانش همانند انفجار نور در تاریکی بود و چنین نوری هم مقدس است و هم جاودانه. امام سجاد(ع) یکی از ویژگی های عموی خود حضرت عباس (ع) را بصیرت و آگاهی او معرفی می‌کند: «کان عمّنا العباس بن علیّ نافذ البصیره صلب الایمان».(10) نافع بن هلال شب عاشوار پس از سخنان امام حسین(ع) برخاست و ضمن اعلام وفاداری گفت: «فانّا علی نیّاتنا و بصائرنا؛(11) همان انگیزه ها و بصیرت ها را د کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال؟؟👇👇👇👇👇 چرا در زیارت عاشورا بر امام حسین ( ع ) و فرزند و یارانش درود می فرستیم و بر حضرت ابوالفضل( ع ) به ویژه سلام نمی فرستیم ؟ ✅ پاسخ سوال 👇👇👇👇 دو زیارت به نام زیارت عاشورا داریم، که یکی معروف است و یکصد لعن و سلام دارد و دیگری زیارت عاشورای غیر معروف. در زیارت عاشورای غیر معروف، سلام به حضرت اباالفضل ( ع )‌نیز هست: « السلام علی العباس بن امیر المؤمنین الشهید .»(1) اما این که چرا در زیارت عاشورای معروف، سلام بر آن حضرت نیست گفته‌‌اند: در این زیارت مقصود اصلی زیارت کننده حضرت امام حسین ( ع ) است ، از این رو دیگران به صورت مستقل یاد نمی‌شوند و به صورت کلی و با عنوان «اصحاب الحسین» یاد شده‌اند که حضرت ابوالفضل در زمره آنان است. جواب دیگری که گفته اند این است که چون حضرت ابوالفضل دارای مقام و مرتبه بسیار والا و ممتاز است برای او زیارت مستقلی آمده است و باید مستقل زیارت شود . پس عدم ذکر نام حضرت ابالفضل ( ع ) به خاطر رعایت شان و مقام او است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری استاد پناهیان از پشت پرده شرکت رانتخور و پلیدی که باعث گرانی پوشک و دستمال کاغذی شده است! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پولشو بدید به فقرا ! 🔺پاسخ های تامل برانگیز شهاب مرادی به شبه افکنی ها در عزادارهای محرم @mobahesegroup
⛔️ متن شایعه " (الكافی ج : 5 ص : 158) ابی الربیع شامی از امام صادق سؤال کرد:گروهی از کردها در منطقه ما زندگی میکنند.همیشه برای خرید و فروش می آیند و ما با آنها همنشین شده و معامله می کنیم. امام صادق به ابی ربیع شامی فرمود :ازآنها دوری کنید و با آنها وصلت نکنید. ازآن پس تخم جن به کردها اتلاق شد. (تذكرة الفقهاء العلامة الحلي ج 2 ص 569) " 🔴 در پاسخ به شایعه "از نسل جن بودن کردها !!" : 1️⃣ شکل‌گیری نسل از زناشویی بین انسان و جن متصور نیست، اما می بینیم کردها با دیگر اقوام ازدواج کرده و فرزندانی هم دارند؛ پس ادعای از نسل جن بودن آنان باطل است! 2️⃣ روایت از جهت سندی ضعیف است و محتوای آن اشکالات جدی دارد! اسلام مردم را براساس رنگ و نژاد نمی سنجد، بلکه براساس تقوا و ایمان ارزش داده و جن بودن تنها هم دلیل قطع فیض نیست، زیرا جنیان با تقوای فراوانی وجود دارند! yon.ir/rkrd1 3️⃣ این روایت طبق شرایط زمان، از پیامبر و امامان صادر شده و به ذات آن مردم مربوط نبوده و توصیف همیشگی آنان نیست! وجود انسانهای بزرگی از طايفه كردها در تاریخ، شاهدی براین مدعاست! yon.ir/rkrd2 4️⃣ علامه مجلسی می گوید: "از طایفه جن دانستن كردهای آن زمان، به جهت اخلاق بدشان و بسیار حیله گر بودنشان است." احتمالا روایت اشاره دارد که آنان در آن زمان از جهت حیله‌گرى گوئى از جنّ بوده اند. yon.ir/rkrd3 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شریح قاضی که بود؟ چه شد که حکم قتال با حسین علیه السلام را صادر کرد؟ در زمان امام علی چه می کرد؟ داستان شریح قاضی را از زبان رهبر انقلاب بشنوید @mobahesegroup
◾️ مراجع بزرگوار؛فتنه‌۸۸سکوت کردید رباودزدی واختلاس فراگیرشد،سکوت کردید، برجام وپالرموو۲۰۳۰تصویب شد،سکوت کردید ▪️حداقل دربرابرتوهین سریالی به مقدسات سکوتتان رابشکنید @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید و دریابید که سرکار خانم با چندین میلیارد تومان کسب کمک مردمی چه کرده است. این سند سوء‌استفاده‌ی یک "سلبریتی‌" از اعتماد مردم در جریان است @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻⚠️👈 یهودیان ورود زنان بی حجاب در برخی خیابان هایشان را ممنوع کرده اند❗️ ⚠️👈و بعد برای «حجاب و عفت» ما نقشه می ریزن..‼️ @mobahesegroup
🔴 شایعه/مرگ آور بودن آب معدنیهای لاندا و آکوالند❗️ ✅ این دو برند وارد ایران نشده ومتن شایعه ابتدا درمورد آب معدنی"جی نی"منتشر شد که در لینک زیرپاسخ دادیم goo.gl/vv5k5c goo.gl/jh4RTq @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽اگـر ‌ لااِکراهَ فِي الدّین پس چرا حجاب اجباریست؟ ✅جواب فوق العاده این خانم☝️ به علت اجباری بودن حجاب درجامعه @mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 پاسخ 10 شبهه ساده و اولیه پیرامون حجاب👇👇👇 🔮 شبهه ۱: حجاب و دخالت در پوشش افراد مخالف آزادی است و با «لااکراه فی الدین» نمی سازد. ضمن اینکه اگر به کار رضاشاه پهلوی در کشف حجاب انگ دیکتاتوری می خورد اجباری بودن حجاب نیز همان مشکل را برمی تابد. 🔮🔮پاسخ: اولا منظور از آیه کریمه فوق، اکراه و اجبار در اصل اعتقاد به دین و قبول آن است نه برخوردار بودن دین از نظام قانونی. ثانیا هر کسی که در جامعه اسلامی زندگی می کند مطابق با نظام دموکراسی باید به ارزش های پذیرفته شده اکثریت آن جامعه احترام بگذارد. ثالثا دین اسلام از اول آزادی را مشروط به عدم مخالفت با قوانین الهی اعلام داشته نه غیر مشروط. اما در کشورهای اومانیستی که آزادی را اصل غیر مشروط می دانند مخالفت با حجاب مخالفت با آزادی محسوب می شود. البته کشورهای اومانیستی بر حسب انسان محور بودن و عدم ارادت به خالق متعال در امور اجتماعی، آزادی را به معنویات و احکام الله مقید نمی دانند و الا نسبت به امور مادی اتفاقا بسیار مقیدند؛ مثلا به سربازی رفتن، رعایت نظافت، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صدها امر مادی دیگر کاملا مقید است و آزادی در این موارد معنایی ندارد و با مخالفین برخورد قانونی می شود. رابعا معنای دیکتاتوری اجبار افراد بر حسب میل و نظر شخصی است نه اجبار بر اساس قوانین فطری و معقول الهی. ضمن اینکه اجبار در معقولات بسیار پسندیده است به عنوان مثال اجبار والدین در درس خواندن فرزندان. 🔮شبهه ۲: چادر و حفظ آن سخت است، گرم است، مانع فعالیت اجتماعی است، خودنمایی نیاز طبیعی زن است و… 🔮🔮پاسخ: روایت است که «افضل العباده احمزها» یعنی بالاترین عبادات سخت ترین آنهاست. لذا هرگاه امیرالمومنین علی علیه السلام نزد رسول خدا (صل الله علیه و آله) می آمد، می فرمود: «یا رسول الله! سخت ترین کار را (که غالبا بر زمین می ماند) به من بدهید». ضمن اینکه به این سختی هم که می گویند نیست و اگر قابل تحمل نبود خداوند تکلیف نمی کرد «لایکلف الله نفسا الا وسعها» و بانوان محجبه در عرصه های مختلف اجتماعی تا حد وزارت، نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، ورزش، سخنگوی وزارت امور خارجه و… مشغول به خدمت هستند و به قول معروف «ادلّ الدلیل علی امکان شیء وقوعه» بهترین و رساترین دلیل برامکان چیزی، این است که خود آن چیز اتّفاق بیفتد. ضمن اینکه ارزش حفظ عفت و نجابت و رضای خدا خیلی برتر از زحمت ناچیز پوشیدن چادر است و هر آنچه که سودش بر زحمتش غالب باشد عقلایی است. و البته راه برای ارائه مدل های مختلف چادر با حفظ کمالات آن، جهت سهولت در استفاده باز است. لذا این قبیل سخنان از حرف های سست و بی پایه است. و نیز اسلام با خودنمایی و زینت کردن زن مخالف نیست اما در محدوده خانواده و صرفا جهت همسر. ادامه پست بعدی👇👇 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔮شبهه ۳: دلت پاک باشه ایمان و دینداری که به حجاب و اینجور چیزها نیست… 🔮🔮پاسخ: اینکه هر کسی هر کاری که می خواهد بکند و بعد هم دلش پاک باشد به یک شوخی شبیه تر است تا به یک حرف معقول زیرا اصولا این تقید به فرائض دینی است که دل را پاک نگه می دارد و نه هُرهُری مذهب بودن. لذا حرف صحیح این است که محجبه باش تا دلت پاک باشد و مومن و دیندار باشی. حرف فوق سخن شیطان است و آنچه که ما گفتیم سخن ما نیست بلکه بنا بر آیات و روایات متن و مُرّ دین است. 🔮شبهه ۴: اگر حجاب برای پیش گیری از شهوترانی و جنسی کردن فضای جامعه است چرا صورت زن که زیباترین عضو است از پوشش استثناء شده است؟ 🔮🔮پاسخ: در واقع باید زن صورتش را نیز می پوشاند اما چون دین اسلام دین سهله و سمحه است پوشش صورت و دست ها از مچ واجب نشده است و با وجوب پوشش سایر اعضاء بدن به ویژه موی سر و ممنوعیت آرایش در بیرون از منزل، جلوه گری این زیبایی را به حداقل رسانده است. ضمنا اگر زن بداند که کسی از روی شهوت به او نگاه می کند پوشاندن چهره نیز بر او واجب می شود. 🔮شبهه ۵: رعایت حجاب، مرد را بیشتر کنجکاو و تحریک می کند. از قدیم گفته اند: «الانسانُ حریصٌ علی مامُنعِ؛ انسان نسبت به آنچه از آن منع شود، طمع می ورزد.» 🔮🔮پاسخ: اولا اینکه مى گویند: «الْانْسانُ حَریصٌ عَلى ما مُنعَ مِنْهُ» مطلب صحیحى است ولى نیازمند به توضیح است. انسان به چیزى حرص مى ورزد که هم از آن ممنوع شود و هم به سوى آن تحریک شود؛ به اصطلاح تمناى چیزى را در وجود شخصى بیدار کنند و آنگاه او را ممنوع سازند. اما اگر امرى اصلاً عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و وَلَع هم نسبت بدان کمتر خواهد بود. دوما اینکه ما نمی خواهیم کشش بین زن و مرد که زیبایی زندگی است از بین برود. اتفاقا اگر از بین برود زشت و نازیبا ست. بلکه این کشش باید باشد اما تعدیل شده، کنترل شده و قاعده مند، نه ول و رها. و اتفاقا حفظ کشش و جذابیت همراه با حریم از کارایی های مهم حجاب است. ضمن اینکه «پلینت روث» می گوید: رواج فرهنگ برهنگی نه تنها آن را به صورت عادی و یک چیز بی اهمیت در نیاورده بلکه عطش روحی را افزایش داده است. آری بی حجابی نیز حریص بودن را کم نمی کند اما قطعا رابطه دو جنس مخالف را به لجن می کشاند و زن را بی ارزش می کند. ادامه در پست بعدی👇👇 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔮 شبهه ۶: حجاب کفن است. 🔮🔮پاسخ: اگر حجاب کفن است پس چرا غرب از آن هراس دارد؟ زن بی حجاب زن بزم است و زن محجبه زن رزم. برای ستمکاران عالم زن بزم خطر ندارد ولی زن رزم ریشه آنان را می کند. لذا پشت سر زنان بزم، پُر است از ستمگران عالم. در دوران رضاشاه پهلوی نیز مساله بدحجابی با چماق تحمیل شد نه اینکه تمایل اولیه زنان ایرانی باشد. علت تحمیل هم این بود که زن بزم، مردان رزم تحویل جامعه نمی دهند لذا دربار، فراماسونرها، بابیت و وهابیت، زنان بدکاره، محصلین فرنگ و رضاشاه دیکتاتور از جریان بی حجابی پشتیبانی کردند. حجاب کفن نیست بلکه حجاب، فرهنگ غرب و استثمار و استعمارگران را کفن می کند. 🔮شبهه ۷: برخی می گویند اولا چادر گران است و مانتو از نظر اقتصادی با صرفه تر است و ثانیا: رنگ مشکی باعث بوجود آمدن انواع ناراحتی های روانی و افسردگی می گردد پس بهتر است چادر مشکی به چادر صورتی و رنگ های متنوع تبدیل گردد…! نظر شما چیست؟ آیا چادر مشکی افسردگی می آورد؟ 🔮🔮پاسخ: اولا وقتی یک زن چادری را (که در طول یک یا دو سال یک چادر بیشتر لازم ندارد) با خانمی که بدون چادر هر هفته با یک نوع لباس و رنگ و با خرج کردن پول زیادی برای انواع آرایش در نظر می گیریم به مراتب از نظر اقتصادی چادر با صرفه تر است. بلکه آن خانم هایی که دائم به چادر اشکال می کنند گاهی مانتوهایشان چندین برابر قیمت یک چادر است. ثانیا: مگر دختر یا زن چادری می خواهد همیشه چادر سرش نماید تا رنگ مشکی اثر منفی از جهت روانی بر وی داشته باشد، بلکه چادر را برای اوقات کمی که در بیرون از منزل هست استفاده می کند و در درون خانه و در مکانی که نامحرم نیست می تواند از لباس های خوش رنگ و مناسب استفاده کند و اسلام هم روی این موضوع تاکید نموده است. ثالثا: اگر رنگ مشکی اینقدر خطرناک است چطور شما در میهمانی ها و پارتی های خصوصی خود تیپ مشکی می زنید؟! رابعا: اگر این حرف شما صحت داشته باشد باید همه خانم های بدحجاب و زنانی که از انواع اقسام لباس ها و رنگ ها در خیابان استفاده می کنند و نظر مردان بویژه جوانان لاابالی را به خود خیره می کنند باید از نظر روانی و روحی سالم ترین زنان باشند و از نظر اجتماعی و اخلاقی و مشکلات خانوادگی مانند طلاق و… کمترین ناراحتی نداشته باشند، درحالی که در آمار و حقایق غیر از این است و اصلا بر مبنای نظر شما جوامع غربی باید شاداب ترین و سالم ترین مردم را از نظر روحی و اخلاقی داشته باشند اما می بینیم و خود غربی ها هم بارها اعتراف کرده اند که کشور های غربی بالاترین آمار را از نظر مشکلات اخلاقی و روحی در بین جوامع دارند. خامسا: اگر رنگ مشکی این آثار منفی را دارد باید در آفریقا یک آدم سالم از نظر روانی پیدا نشود! در حالی که مردم شریف و سیاه پوست آفریقا از جمله بلال حبشی موذن رسوا خدا(ص)  از نظر روانی و اخلاقی و صفا و محبت به مراتب بالاتر از مردم فرنگ و پیروانش هستند. ادامه در پست بعدی👇👇 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔮شبهه ۸: حجاب در کجای قرآن آمده است؟! 🔮🔮پاسخ: آیات حجاب در نور قرآن: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ (۳۰ نور) وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» (۳۱ نور) به مؤمنان بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و فروج خود را حفظ کنند، این براى آنها پاکیزه‏ تر است، خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است. و به زنان با ایمان بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس‏ آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند، و (اطراف) روسرى‏ هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدر شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران همسرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم کیششان یا بردگانشان (کنیزانشان) یا افراد سفیه که تمایلى به زن ندارند یا کودکانى که از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند، آنها هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی شان دانسته شود (و صداى خلخال که بر پا دارند به گوش رسد) و همگى به سوى خدا بازگردید اى مؤمنان تا رستگار شوید. «وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاّتی لا یَرْجُونَ نِکاحًا فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَهٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ‌‏» (نور ۶۰) زنان سالخورده‏ ای که از سن ازدواج آنها گذشته باشد و دیگر امیدی به ازدواج ندارند گناهی بر آنان نیست که لباس های روئین خود را بر زمین بگذارند، در حالی که خود را آرایش و زینت ننموده باشند. «یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی و اقمن الصلوه و آتین الزکوه و اطعن الله و رسوله انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» (احزاب ۳۲ و ۳۳) ای زنان پیغمبر شما همچون سایر زنان نیستید. اگر پرهیزکار باشید مواظب باشید که در سخن نرمش زنانه و شهوت آلود به کار نبرید که موجب طمع بیماردلان گردد. به خوبی و شایستگی سخن بگوئید. در خانه های خویشتن قرار گیرید و مانند دوران جاهلیت نخستین، به خودنمائی و خودآرائی از خانه بیرون نشوید. «ِاذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ»(احزاب ۵۳) و هر گاه از همسران پیامبر چیزى از وسایل زندگى (به عنوان عاریت) خواستید از پشت پرده بخواهید این رفتار براى دل‏ هاى شما و دل‏ هاى آنان به پاکى و پاکدامنى است. «یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیما»(۵۹ احزاب) اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب ها (لباس های یکسره و بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔮شبهه ۹: بر فرض پذیرفتن حجاب از کجا معلوم که معنی آن همان کیفیتی است که شما در نظر دارید و از کجا معلوم «چادر» حجاب برتر باشد؟ 🔮🔮پاسخ: معنای جلباب: واژه جلباب (با کسر جیم) در اصل مصدر فعل رباعی «جلبب» است که از مصدر، اسم ذات اراده شده، نام پوشش ویژه ای قرار گرفته است. تعبیر از اسم ذات به وسیله مصدر، باعث شده است که مبالغه در پوشاندن را بفهماند، به گونه ای که دلالت بر معنای پوشش بزرگ و کامل کند. به رغم وجود اختلاف در تفسیر معنای جلباب حتی کسانی که تصریح کرده اند در معنای آن اختلاف است نیز قبول دارند که در اصل لغت به معنای پوشش گسترده و فراگیر است که ظاهر و روی همه بدن را بپوشاند و روی لباس های دیگر پوشیده می شود. برخی فرهنگ نامه های ویژه لغات قرآن که جلباب را چادر معنا کرده اند: ۱ـ لسان التنزیل ۲ـ فرهنگ نامه قرآنی ۳ـ الدّرّ فی الترجمان ۴ـ تفسیر مفردات قرآن نسخه کهن ۵ـ نثر طوبی ۶ـ قاموس قرآن ۷ـ واژه های دخیل در قرآن مجید برخی تفسیرهای قرآن که جلباب را چادر معنا کرده اند: ۱ـ تفسیر نسفی ۲ـ تفسیر شریف لاهیجی ۳ـ تفسیر ابوالفتوح رازی ۴ـ مخزن العرفان ۵ـ مواهب علّیه (تفسیر حسینی) ۶ـ تفسیر سورآبادی ۷ـ تفسیر شریف البلابل و القلاقل ۸ـ تفسیر اثنی عشری ۹ـ منهج الصادقین فی الزام المخالفین ۱۰ـ اطیب البیان فی تفسیر القرآن. برخی رساله های علمی که جلباب را چادر معنا کرده اند: ۱ـ سدول الجلباب فی وجوب الحجاب (۱۲۹۱ش)، آیت اللّه سیدعبداللّه بلادی بوشهری ۲ـ رساله شریفه لزوم حجاب (۱۲۹۳ش)، مؤلف: چند نفر از مسلمین مشروطه خواه ۳ـ رساله ردّ کشف حجاب (۱۲۹۶ش)، سید اسداللّه خرقانی ۴ـ صواب الخطا فی اتقان الحجاب (۱۳۰۴)، میرمحمد هاشم مرندی خویی ۵ـ جوابیه مقاله ضالّه طالبین رفع حجاب (۱۳۰۶ش)، زینب بیگم شیرازی ۶ـ وسیله العفاف یا طومار عفت (۱۳۰۶ش)، شیخ یوسف نجفی گیلانی ۷ـ سرادق دوشیزگان و سعادت ایرانیان در وجوب حجاب و لزوم نقاب (۱۳۰۷ش)، سیدمحمدعلی مبارکه ای ۸ـ رساله حجابیه (۱۳۱۷ش)، شیخ فیاض الدین زنجانی ۹ـ رساله در اثبات وجوب حجاب (۱۳۲۴ش)، مباحثه مکتوب ابوالفضل حاذقی و سیدعلی اصغر لاری ۱۰ـ حجاب و پرده داری (۱۳۲۴ش)، مباحثه مکتوب ابوالفضل حاذقی و سیدعلی اصغر لاری. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔮شبهه ۱۰: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف چه باید کرد؟ آیا راه حل اجبار حکومتی است؟ 🔮🔮پاسخ: بی شک راه حل اصلی اقدامات فرهنگی است اما ادله ای نیز برای استفاده از اجبار حکومتی در موقع مقتضی وجود دارد. برخی راه حل های خوب را می توان به صورت زیر اشاره کرد: – تبیین عقلانی بودن و مفید بودن حجاب – مبارزه با فساد و تبعیض و فقر در جامعه – کوتاه نمودن مدت زمان دوران اخذ مدرک فوق لیسانس و سربازی به ۲۳ سالگی – ایجاد اشتغال و تسهیلات در امر ازدواج جوانان – نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان – کوتاه نمودن دوران خدمت سربازی – کمک در دستیابی سریع تر جوانان به هویت خویش – پیشرفت و تعالی کشور با تولید فکر – خودباوری ریشه های هفتگانه بدحجابی (از نگاه دکتر رحیم پور ازغدی): الف) جو زدگی ب) فساد اخلاقی ج) تنبلی و) تربیت غلط خانوادگی ه) سیاسی (لجبازی) ن) شوهریابی طبعا برای برطرف کردن هر یک از علل بدحجابی باید نسخه ای جداگانه بپیچیم و نباید یکسان برخورد کنیم. ادله قائلین به الزام حکومتی حجاب: الف) سیره عقلا بر جلوگیری از اختلال نظام و استیفای مصالح است. ب) اطلاقات ادله احکام فردی و اجتماعی دین بر اجرا است یعنی غرض خدا از نزول احکام اجرای آن هاست. ج) ادله نهی از منکر که یکی از مراتب آن نهی عملی است. و) اصل فقهی: کل من خالف الشرع فعلیه حدّ او تعزیر. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺️کیهان: FATF الان کجاست؟ چرا با تامین کنندگان مالی الاحوازیه برخورد نمی‌کند؟ 🔹️در صورت مذاکره بر سر مولفه‌های قدرت باید منتظر تکرار حادثه اهواز باشیم @mobahesegroup
کاربران لبنانی سنگ تمام گذاشتن و هشتک #سو به داغ‌ترین موضوع توئیتر در این کشور تبدیل کردن. فرانسه چی؟ دور سفارتمون شمع روشن نکردن؟ @mobahesegroup
دست دادن شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل با عارف کعبی از اعضای اصلی گروهک تروریستی الاحوازية... @mobahesegroup