eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
26.7هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
9.9هزار ویدیو
242 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ارسال شبهه👇 @sollemassama کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
هراس افکنی جدید ظریف ظریف و زنگنه به روحانی نامه نوشتند اگر به توافق پاریس ملحق نشیم پرونده ما در شورای امنیت به حریان میفته این درحالی است که خود آمریکا از معاهده پاریس خارج شده و کشورها الزامی درپذیرفتن‌معاهدات بین المللی ندارند @mobahesegroup
سند حمایت سازمان سیا از شیعه انگلیسی @mobahesegroup
1.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تموم کودکی‌هام رو دنیا بهم بدهکاره... بعد از گذشت یک سال، این آرزوهای کودکیست که پدر و مادرش را در زلزله کرمانشاه از دست داده😞 یه دفعه دیگه هم بیای عممو؟! اسباب بازی بیارین؟... دیگه... جاروبرقی... خونه... یخچال... آشپز خونه؛ یه زنه باشه توی خونه... با مرد دیگه هیچی....» بمیرم دلش مامان و باباشو میخواد اما نمیدونه چجوری بگه...😔❤️ @mobahesegroup
ابولولو قاتل خلیفه دوم بسیاری از مردم ابولولو قاتل خلیفه دوم را از محبین خاص و دوستداران امیرالمومنین علیه السلام می دانند. در حالی که ابولؤلؤ، قاتل خلیفه دوّم، نه از شیعیان امام علی علیه السلام بوده و نه ارتباطی با ایشان داشته است.1 حتی معجزه و داستان انتقال وی به کاشان توسط حضرت نیز، یک داستان عوامانه و ساختگی بیش نیست و طبق مستندات تاریخی، سخت‌گیری و دریافت مالیات زیاد از وی، عامل اصلی این قتل بوده است، طبق بعضی گزارش‌ها نیز حس انتقام از اسارت و احساس شكست ایرانیان در وی باعث وقوع چنین عملی گشته. حتی جالب است بدانید محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به‌ عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مى‌رسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل خلیفه دوم نسبت داده شده است.2 1. تاریخ طبری ج3 ص263 2. کتاب کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی ص76-80 @mobahesegroup
🔸آیا قبر در است؟ در منابع تاریخی آمده است که ابولؤلؤ پس از قتل خیلفه دوم اقدام به خودکشی نمود و آنچه درباره معجرة امام علی- علیه‌السلام- و انتقال و فرار ابولؤلؤ به کاشان گفته می‌شود داستان عوامانه‌ای بیش نیست و استناد و روایتی نیز برای آن وجود ندارد. از این رو مرحوم مجلسى در بحار الانوار، ج31 ص13 به نقل از العدد القویة و الاستیعاب، داستان خودكشى فیروز ابولؤلؤ را بدون هیچ‌گونه اظهار نظرى آورده است، عدم‌اظهارنظر مجلسى را مى‌توان نشانۀ پذیرش قول آنان دانست؛ چه اینكه در بخش تاریخ قتل خلیفه دوم، پس از نقل قول مشهور، سرسختانه مقابل آن ایستاده و صفحاتى از كتابش را به اثبات مدعاى خویش اختصاص داده است، افزون بر این محتوای تخیلی داستان انتقال ابولؤلؤ به کاشان آن‌قدر زیاد است که انتساب آن به علما موجب وهن چهره علمی آنها خواهد شد. ☄در  کتاب «کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی، شیعه شناسی قم، ص76-80» توضیحی درباره آرامگاه ابولؤلؤ آمده که آن را با حذف ارجاعات ذکر شده، تقدیم شما می‌کنیم: محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به‌عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مى‌رسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل عمر نسبت داده شده است. براى این گفته، مى‌توان دلایل و شواهد ذیل را اقامه نمود: 1. از پیشینه و تاریخ بناى اولیۀ این بقعه اطلاعى در دست نیست؛ تنها «ادارۀ میراث فرهنگى» كاشان با نصب تابلویى بر سردر بقعه، آن را مربوط به دورۀ ایلخانى- صفوى دانسته و غیراز آن هیچ اطلاعات دیگرى نه در این اداره و نه در ادارات دیگر-كه به نحوى با بقعه مربوط شود- موجود نیست. 2. كتیبۀ روى قبر نامى از ابو لؤلؤ یا فیروز یا قاتل عمر نیاورده و تاریخ آن را قرن هشتم ثبت نموده است. این كتیبه امروزه در بقعه موجود نیست. اما كتاب‌هایى كه دربارۀ بقاع كاشان مطالبى آورده‌اند، این‌گونه نوشته‌اند: تاریخ بناى گنبد و بارگاه معلوم نیست، ولى بر كاشى‌هاى روى قبر، پس از فاتحه و توحید نوشته است: «هذا قبر عبد من عباد اللّه الصالحین حشره اللّه مع من كان یتولاّه به تاریخ  777.» باتوجه به این كلمات، مى‌توان احتمال داد كه این مكان آرامگاه یكى از شیعیان بوده و به مناسبتى، مردم آن را مزار ابولؤلؤ خوانده‌اند. در افواه عمومى و سینه به سینه نقل شده است كه شخص مدفون در بقعه كسى است كه در مراسم نهم ربیع و عید «بقر» محور بوده و احتمالا در نقش فیروز، داستان او را نمایش مى‌داده است. احتمال دیگر آن است كه آنجا مزار یكى از صوفیان باشد؛ زیرا «بابا» لقب شخصیت‌هاى این فرقه است. 3. در كتاب النقض، كه بارها از كاشان و تشیع مردم آن و مراكز مذهبى و بارگاه‌هاى آن یاد شده و از سوى دیگر، نام ابولؤلؤ بارها در این كتاب تكرار گردیده است. سخنى از فرار فیروز به این شهر یا درگذشت یا قبر او در آنجا وجود ندارد.  این در حالى است كه میرمخدوم شریفى در قرن دهم، توجه مردم كاشان را به آرامگاه منسوب به ابو لؤلؤ از نشانه‌هاى تشیع آنان دانسته است. 4. گفته شده در شهرستان تربت حیدریه هم قبرى منسوب به ابو لؤلؤ وجود داشته است. اعتصام الملك، كه در سال  1255 ش از این شهر دیدن كرده است، در سفرنامۀ خود مى‌نویسد: «از آنجا (بقعۀ قطب الدین حیدر) رفتم به یك بقعۀ كوچكى كه قبرى از گچ در میان آن بود، گفتند: قبر ابا لؤلؤ است؛ فاتحه خواندم.» این موضوع مؤید خوبى است بر اینكه در مناطق گوناگون، براى بزرگداشت برخى اشخاص، بناى یادبودى مى‌ساختند و آن را زیارت مى‌كردند، بخصوص كه در برخى دوره‌ها، جشن عید «بقر» در برخى شهرها از اهمیت خاصى برخوردار بوده و احتمالا این بناهاى یادبود مركز مناسبى براى این تجمّع و پایكوبى بوده است. باتوجه به پیشینۀ قوى تشیع در كاشان و به دلیل آنكه فیروز در یك گزارش تاریخى نادر، اهل فین دانسته شده، بناى یادبود فیروز در این شهر، جایگاه ویژه‌اى پیدا كرده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ایمان پیامبر اسلام(ص)، قبل از نزول قرآن ⁉️پرسش :  منظور از این آیه که خطاب به پیامبر(ص) مى فرماید: «تو پیش از این، کتاب و ایمان را نمى دانستى» چیست؟پاسخ اجمالی: آیه 52 سوره شورى، مى گوید: قبل از نزول قرآن، از محتواى این کتاب آسمانى آگاه نبودی و به محتوا و تعلیمات آن ایمان نداشتى. این تعبیر هیچ منافاتى با اعتقاد توحیدى پیامبر(ص) ندارد، چون نمی گوید که به  طور مطلق ایمان نداشتی . بعضى از مفسران، پاسخ هاى دیگرى نیز از این سؤال داده اند، ولى به عقیده ما از همه پاسخ ها مناسب تر و هماهنگ تر با محتواى آیه، همین پاسخ است. ✅ پاسخ 👇👇👇👇 این سوال ممکن است هنگام مطالعه آیه52 سوره«شورى» به وجود آمده باشد، خداوند مى فرماید: (تو پیش از این، از کتاب و ایمان آگاه نبودى، ولى ما آن را نورى قرار دادیم که به وسیله آن هر کس از بندگان خویش را بخواهیم هدایت مى کنیم)؛ «ما کُنْتَ تَدْرِی مَا الْکِتابُ وَلاَالْاِیمانُ وَلکِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدِی بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا». و حال آنکه معنى آیه کاملاً روشن است، آیه مى گوید: قبل از نزول قرآن، قرآن را نمى دانستى، و به محتوا و تعلیمات آن آگاهى و ایمان نداشتى، این تعبیر هیچ منافاتى با اعتقاد توحیدى پیامبر(صلى الله علیه وآله)، و معرفت عالى او و آشنائیش به اصول عبادت و بندگى او ندارد. اما در مورد «ایمان» با توجه به این که بعد از «کتاب» ذکر شده، و با توجه به جمله هائى که بعد از آن در آیه آمده، روشن مى شود که منظور، «ایمان به محتواى این کتاب آسمانى» است، نه ایمان به طور مطلق، بنابراین تضادى با آنچه گفته شد، ندارد و نمى تواند دستاویزى براى بیماردلانى که مى خواهند نفى ایمان به طور مطلق از پیامبر(صلى الله علیه وآله) کنند، و حقایق تاریخى را نادیده بگیرند، بوده باشد. بعضى از مفسران، پاسخ هاى دیگرى نیز از این سوال داده اند از جمله: الف: منظور از ایمان، تصدیق و اعتقاد به تنهائى نیست، بلکه مجموع اعتقاد و اقرار به زبان و اعمال است که در تعبیرات اسلامى بر آن اطلاق شده است. ب: منظور از ایمان، اعتقاد به توحیدو رسالت است و مى دانیم پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) قبل از آن موحد بود، اما ایمان به رسالت خویشتن هنوز پیدا نکرده بود. ج: منظور، آن قسمت از ارکان ایماناست که انسان از طریق دلیل عقل به آن نمى رسد، و راه آن تنها ادله نقلى است (مانند بسیارى از خصوصیات معاد). د: در این آیه محذوفى در تقدیر است و معنى چنین است: ««ما کُنْتَ تَدْرِی» کَیْفَ تَدْعُو الْخَلْقَ اِلَى الْاِیمانِ»؛ (تو نمى دانستى چگونه مردم را به ایماندعوت کنى).(1) ولى به عقیده ما، از همه پاسخ ها مناسب تر و هماهنگ تر با محتواى آیه همان پاسخ اول است.(2) پی نوشت: (1). «آلوسى» در «روح المعانى»، جلد 25، صفحه 55. (2). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج 20، ص536. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴 زیر بار خدمات دهی به 2 جاسوس ابزار و نرفت. پس از اعلام شکست پروژه مستقل شدن 2 جاسوس ابزار و ، از طرف (؟) به ایتا مراجعه کردند و گفتند با توجه به اینکه بک اند ایتا مناسب ترین و جامع ترین بک اند (back-end) داخلی هست، اجازه دهید که ما این دوتا رو روی ایتا فعال کنیم و اجازه دسترسی به اطلاعات و سورس های رو خواستند. که الحمدالله با مقاومت و پاسخ منفی مدیران به دلیل تاکید بر رعایت حریم خصوصی مخاطبین و مستقل بودن، مواجه شدند. 🌐 منبع: کانال بدون سانسور کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هرجا صحبت از اختلاس یا رانت است نام دولتی‌ها میدرخشد احسان و امید و امیرحسین اسدبیگی سه خواهر زاده‌ی جهانگیری عضو هیات مدیره‌ کارخانه نیشکر هفت‌‌تپه هستند که این روزها کارگرانش به نان شب محتاج هستند اون از برادر جهانگیری اینم از خواهرزاده‌هاش ... آقای جهانگیری بیا برو از سمت رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استعفا بده بعد برو فک‌وفامیلهات رو جمع کن تا ملت یک نفس راحت بکشن @mobahesegroup
هرجا صحبت از اختلاس یا رانت است نام دولتی‌ها میدرخشد احسان و امید و امیرحسین اسدبیگی سه خواهر زاده‌ی جهانگیری عضو هیات مدیره‌ کارخانه نیشکر هفت‌‌تپه هستند که این روزها کارگرانش به نان شب محتاج هستند @mobahesegroup
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✖️سیر تا پیاز اتفاقات بدون سانسور❗️ 🔺 مطالبات هفت تپه چیست؟! 🔺 هیئت مدیره این شرکت واقعیت دارد؟! 🆘 @mobahesegroup
⭕️استوری هکر انقلابی در پاسخ به حواشی ایجاد شده برایش 🔹زیر نظر دارم به کشورم خدمت میکنم @mobahesegroup