eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
26.7هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
9.9هزار ویدیو
242 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ارسال شبهه👇 @sollemassama کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
2.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌حتما ببینید نماهنگی به مناسبت سالگرد حماسه‌ی۹دی‌ درباره نقش در حوادث فتنه‌گون با محوریت جناب عمار یاسر @mobahesegroup
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه . کلیپ 3 . از حیث منطقی، اولین سوال اعتقادی که در ذهن انسان پدید می آید، چیست؟ 🌹مارا در نشر این کلیپ یاری کنید🌹 ایمان @mobahesegroup
⁉️ متن سوال: 👇👇👇👇 ایا حجاب واجب است؟ در کجای قرآن به واجب بودن حجاب اشاره شده است؟ ✅پاسخ:👇👇👇 (قسمت اول) در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که حجاب، هم چون سایر موضوعات دینی مبنایی قرآنی دارد و آیاتی از قرآن کریم و روایات زیادی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام بر واجب بودن آن دلالت دارند.[1] که از جمع آنها می توان به این نتیجه رسید که اسلام بر زنان واجب کرده است که تمام بدن خود مگر صورت(گردی صورت) و دست ها(تا مچ) را از نامحرم بپوشانند. این حکم همانند احکام دیگر اسلام به منظور آماده سازی بستری مناسب برای راهیابی انسان به کمالات انسانی، از طرف خداوند متعال طراحی گشته است. زیرا زن و مرد، دو جنس مخالف و هر یک دارای تمایلات جنسی خاص می باشند که از طرفی این تمایلات لازم است و از طرف دیگر اگر به درستی کنترل و از آن ها استفاده نشود؛ موجب بروز مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد. فلسفه حجاب اسلامی چند چیز است که بعضی از آنها جنبه روانی دارد و بعضی جنبه خانوادگی و بعضی دیگر جنبه اجتماعی و بعضی مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلو گیری از ابتذال او. اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری(نگاه و دیدن) و لمسی و چه نوع دیگر، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد و اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد.[2] از این نقطه نظر، زن به مثابه گلی تشبیه شده است که برای در امان ماندن از دستبرد غارت گران باید خود را بپوشاند. از دیدگاه اسلام زن همانند درّی گران بها است که باید در صندوق حجاب از آن محافظت کرد تا از گزند دزدان عرض و ناموس در امان ماند. از دیدگاه اسلام، حجاب، عامل مصونیت ارزش های والای انسانی زن است نه اینکه باعث محدودیت او باشد. رعایت حجاب در جامعه باعث آرامش روانی افراد، استحکام پیوند خانواده، استواری اجتماع و ارزش و احترام به زن می گردد.[3] خوشبختانه این مسأله در مرحله عمل به اثبات رسیده است و زنان مؤمن با حجاب توانسته اند؛ ضمن کار و تلاش و فعالیت در عرصه اجتماع در محیط خانواده نیز موفق باشند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇
ادامه پاسخ بالا👆👆 👇👇👇 ایا حجاب واجب است؟ در کجای قرآن به واجب بودن حجاب اشاره شده است؟ (قسمت دوم) ✅ اما وجوب حجاب از نظر قرآن خداوند در قرآن می فرماید «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ: بر زنان واجب است خمارهای خود را بر سینههای خویشتن بیفکنند».  و این وجوب از کلمه«لیضربن» استفاده میشود که صیغه امر غایب و  صیغه امر دلالت بر وجوب دارد. آری با توجه به معنای کلمه خمر، که در آیه مورد بحث است؛ تردیدی نیست که حجاب در اسلام واجب و لازم است. به عبارت دیگر: مدرک وجوب حجاب از نظر قرآن مجید همین آیه مذکور میباشد. جالب این که این آیه نوع حجاب؛ یعنی آن لباسی را که زن باید به منظور و به عنوان حجاب بپوشد؛ تعیین نکرده است؛ یعنی نفرموده: حجاب عبارت است از چادر. و چادر عبارت است از این چیزی که در این زمان پوشیده میشود. و یا این که حجاب فقط منحصر به روسری است که آیه مذکور میگوید. و اگر میبینیم آیه مورد بحث میگوید: بر زنان واجب است که اطراف روسریهای خود را به سینههای خود بیفکنند نه به دلیل تعیین کیفیت حجاب، یا نوع لباس آن است. بلکه چون نوع لباس و روسری های زنان زمان نزول قرآن به این کیفیت بوده؛ لذا سخن از خمرهن، به میان آمده است. پس با دقت به آن چه در بالا گفته شد به این نتیجه میرسیم که حجاب عبارت است از محجوبه بودن و پوشیده بودن زنان. لباس حجاب به هر نحوی و به هر نوعی و به هر رنگی که باشد مانعی ندارد. ولی مشروط بر اینکه نوع حجاب، فریبنده نباشد و جلب توجه نکند و نیز از نوع حجاب کفار نباشد که پوشیدن آن در اسلام ممنوع شده باشد.[4]   پی نوشت ها: [1] سوره نور، آیه31 و 58 و 59 و 60. [2] مطهری مرتضی، مجموعه آثار، ج 19، مساله حجاب، ص 433. [3] همان ص 434 تا 442. [4] نجفی خمینی، محمد جواد، تفسیر آسان، ج 14، ص 74. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ آیا دستور حجاب فقط مخصوص همسران‌پیامبر است؟؟ ✅ پاسخ: 👇👇👇👇👇👇👇 (قسمت اول) در آیاتی از سوره های نور، احزاب و انفال به حجاب و عفت زنان اشاره شده است. حجاب مخصوص که در قران کریم برای زنان است: یکی خمراست؛ (مفرد آن خمار= به کسر «خ» و فتح «م» به معنای روسری است) که در  آیه ۳۱ سوره نورآمده است: (وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ ؛و هر كس از شما كه به فرمانبردارى خدا و پيامبرش مداومت ورزد و كارى شايسته كند، دو بار به او پاداش دهيم. و براى او رزقى كرامند آماده كرده ايم).  و دیگری جلابیب؛ (مفرد آن جلباب= لباس بلند زنانه) که در آیه ۵۹ سوره احزاب به آن اشاره شده است: (يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً؛ اى پيامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه چادر خود را بر خود فرو پوشند. اين مناسب تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند. و خدا آمرزنده و مهربان است).  سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است: با توجه به اينكه همه مسلمانان بايد حجاب را رعايت كنند، چرا در آيه حجاب تنها زنان پيامبر مورد خطاب قرار گرفته اند؟ آیا حجاب مخصوص زنان پیامبر است و آنان به سبب انتسابشان به پیامبر(ص) مورد خطاب خاص واقع شده اند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت رعايت حجاب وظيفه همه مسلمانان است و همسران پيامبر(ص) به سبب انتساب به حضرت(ص) و قرار گرفتن در كانون وحى الهى، داراى موقعيت ويژه اى بودند و نسبت به حجاب و دورى از نامحرم، مورد تأكيد بيشترى قرار داشتند، ولى آيات حجاب فقط درباره آنان نيست؛ زيرا:  الف - مورد خطاب واقع شدن زنان پيامبر(ص) در آيات 32 و 33 سوره احزاب (يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (32)) (وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33))، جهت تأكيد است نه اختصاص داشتن حكم به آنان؛ چون در اين آيات دستورهايى آمده است كه به زنان پيامبر اختصاص ندارد؛ مانند: به پاداشتن نماز، پرداخت زكات، اطاعت از خدا و رسول و...؛ بنابراين، حكم حجاب و دورى از نامحرم نيز به آنان اختصاص ندارد، بلكه همانند نماز، زكات و... بين آنان و ديگران مشترك است.  ب - در آيات ديگر مربوط به حجاب، همه زنان مسلمان مورد خطاب واقع شدهاند؛ مانند آيه 31 سوره نور و آيه 59 سوره احزاب. ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆👆🔰👇👇👇👇 (قسمت دوم ) ج- به جز آیات، روایات بسیاری که به حد تواتر معنوی می رسد، بر لزوم حجاب برای زنان مسلمان دلالت دارد. د- علاوه بر این، اجماع فقهای اسلامی از آغاز تاکنون بر رعایت حجاب و پوشش تأکید دارد. حال اگر در مورد این امر سؤالی مطرح شود مبنی براینکه چرا آيه 59 سوره مباركه احزاب (اى پيامبر! به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه خويشتن را به وسيله چادر فروپوشند) دختران مؤمنان را مخاطب قرار نداده و تنها به دختران پیامبر(ص) بسنده كرده است؟  در پاسخ باید گفت: الف- اين نوع خطاب ها به چگونگى خطاب هاى قرآن كريم باز مى گردد. قرآن كريم خطاب هاى متعددى دارد؛  1.    برخى از آنها عام است و مراد از آنها همه افراد هستند؛ مانند: هو الذى خلق لكم ما فى الارض جميعاً. 2.     برخى خطاب ها خاص هستند: يايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك 3.    گروهى از خطاب ها عام هستند؛ اما مرادشان خاص است. 4.    و برخى خاص هستند؛ اما با مراد عام: يا ايها النبى اذا طلقتم النساء....اى پيامبر! هر زمان خواستيد زنان را طلاق دهيد....  در اين جا مخاطب شخص پيامبر(ص) است، ولى مراد از آن، عموم مسلمانان هستند. بسيارى از خطاب هاى قرآن كريم اين گونه است. آيه 59 سوره احزاب مخاطبان اوليه اش زنان و دختران پيامبر اكرم(ص) هستند، ولى مرادش عام است و همه زنان و دختران مسلمان را شامل مى شو،؛ حتى اگر عبارت نساء المومنين در ادامه نمى آمد، باز هم مراد عام بود؛ چنان كه آيه 22 و بخش ابتدايى آيه 33 و آيه 34 سوره احزاب چنين است.  (لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً (22) و چون مؤمنان آن گروه ها را ديدند، گفتند: اين همان چيزى است كه خدا و پيامبرش به ما وعده داده اند و خدا و پيامبرش راست گفته اند. و جز به ايمان و تسليمشان نيفزود.  (وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33) و در خانه هاى خود بمانيد. و چنان كه در زمان پيشين جاهليت مى كردند، زينت هاى خود را آشكار مكنيد. و نماز بگزاريد و زكات بدهيد و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد. اى اهل بيت، خدا مى خواهد پليدى را از شما دور كند و شما را پاك دارد. (وَ اذْكُرْنَ ما يُتْلى في بُيُوتِكُنَّ مِنْ آياتِ اللَّهِ وَ الْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ لَطيفاً خَبيراً (34) آنچه را در خانه هايتان از آيات خدا و حكمت تلاوت مى شود، ياد كنيد، كه خدا باريك بين و آگاه است.  ب- واژه نساء عام است و شامل زنان، دختران و حتى دختر بچه ها نيز مى شود؛ بنابراين در اين آيه، به طور مستقيم به دختران مؤمنان اشاره نشده است؛ ولى چون عام است، شامل آنان نيز مى شود.  اين گونه سخن گفتن در زبان فارسى نيز رايج است؛ براى مثال وقتى مىگوييم: زنان ايرانى بسيار باهوش هستند، به اين معنى نيست كه دختران ايرانى، كودن هستند و از هوش بهره اى ندارند. بنابراین خطاب آیات حجاب را نمی توان اختصاص به زنان پیامبر داد، بلکه حجاب و وجوب آن یک امر همگانی در مورد تمامی مسلمانان است. بنابراین می توان گفت رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای تمامی زنان مومن و مسلمان، تکلیف الهی است و رعایت آن علاوه بر رشد دادن شخصیت فرد از لحاظ اجتماعی و فردی، در تأمین بهداشت روحی و آرامش خانواده و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا خواهد کرد. منابع 1.    فلسفه حجاب، مرتضی مطهری، ص 171-176 2.    آسیب شناسی حجاب ،مهدی مهریزی، جوانه رشد، تهران ،1385، ص26 3.    حجاب شناسی ،حسین مهدی زاده ،مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ،قم ،1381 ص92  4.    پرسمان حجاب ،بخش فرهنگی دفتر آیت الله لنکرانی ،امیرالعلم ،قم ،ص69  5.    نگاهی نو به سوالات وشبهات حجاب ،اصغر محمدی همدانی ،گلزار کتاب ،تهران ،1387،ص183  6.    جنبه های جامعه شناختی ،ناهید طیبی ،ماهنامه پیام آزادی ،شماره 95 ،بهمن 1378  7.    امنیت در سایه حجاب ،محمد آصف عطایی ،کیهان ،1383  8.    حجاب و جفاهای دنیای بی حجاب ،نشریه حزب ا..،1386  9.    حجاب و نقش آن در سلامت روان، عباس رجبی، ص120 و 121. 10.    هفته نامه پرتو سخن، 4 خردادماه 1390، ش578، ص9. 11.     مجموعه آثار، مرتضی مطهری، ج19، ص459 و 460. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👈با توجه به حمله فمینیستهای ایرانی به پیج اینستاگرام آنتی فمینیسم به خاطر درج یک پست درباره احقاق حقوق زنان بر اساس اسلام، تصمیم بر آن شد که کانال‌های انقلابی از این پیج حمایت کنند و جواب مناسب به فمینیست‌های فحاش و ناسزاگو در اینستاگرام بدهند. 🇮🇷لذا ما هم از این کانال حمایت کرده و اعضای محترم را برای عضویت و حمایت در کانال آنتی فمینیسم در تلگرام و ایتا و سروش و اینستاگرام دعوت می‌کنیم:✌ Eitaa.com/AntiFeminism sapp.ir/AntiFeminism t.me/AntiFiminism www.instagram.com/AntiFiminism 👊کانال رسمی پاسخگویی به شبهات و شایعات @mobahesegroup 🇮🇷
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👈با توجه به حمله فمینیستهای ایرانی به پیج اینستاگرام آنتی فمینیسم به خاطر درج یک پست درباره احقاق حق
از کاربران محترم تقاضا میشود به پیج آنتی فمنیسم رفته و از پیج حمایت کنند تا مشت محکمی باشد بردهان هرچه فمنیست دشمن نظام و اسلام و دین است ببینیم چه میکنید یاران امام زمان
سوال شد 👇 چرا لاریجانی شد رئیس مجمع تشخیص⁉️ پاسخ 👇 سلام 👈اولا اینکه آقای بدتر از نیست. 👈حضرت امیرالمومنین هم به توی حکومت پست داد. 👈دوما مجمع تشخیص قدرت اجرایی نداره ، قدرت تصمیم گیری داره ، اونم نه تصمیم شخص لاریجانی بلکه تصمیم کل افراد صالح در مجمع 👈پس لاریجانی بد هم باشه نمیتونه نظر شخصیشو تحمیل کنه. 👈سوما قدرت ریاست قوه قضاییه برای مشکل ساز شدن خیلی بیشتر از مجمع تشخیص که پر از انسان سالم و انقلابیه. 👈چهارم، این انتصاب باعث شد لاریجانی هر چه زودتر از که توی شرایط الان جامعه بسیار مهمه جا به جا بشه. نکته مهم👇 👈صادق لاریجانی از ارگان مهمی که تصمیم گیرندش بود به ارگانی منتقل شد که سازکارش اجازه نمیده تصمیم گیرنده باشه. 👈ریاست جایی بهش دادن که تصمیم گیرنده هاش 👇 قالیباف ، رئیسی ، رضایی ، جلیلی ، حداد عادل ، جنتی ، هرندی ، ولایتی ، میرسلیم ، شبستری ، اژه ای ، موحدی کرمانی و سردار باقری هاست..... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
استاد عبادی4_5861701245944726630.mp3
زمان: حجم: 6.01M
تحلیل حکم رهبری درباره آقای لاریجانی آقای عبادی @mobahesegroup