eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
📖پند عارفانه 📝استاد زاهدی: از اسرار پنهان‌ بودن‌ قبر مطهر حضرت‌ زهرا (س‌) پیروی از نفس امّاره و عدم تزکیه دلهاست ▪️... خيال‌ مي‌كنيد كه‌ دليل‌ پنهان‌ بودن‌ قبر حضرت ‌زهرا(س‌) فقط به‌ خاطر تنفر از قاتلين‌ حضرت‌ بود؟ ▪️اکنون ‌هزار و چهارصد سال‌ است‌ كه‌ از آن‌ قضيه‌ گذشته‌ است‌ و قاتلين‌ حضرت‌ زهرا(س‌) در عذاب‌ جهنم‌ گرفتارند. پس ‌چرا باز هم‌ قبر حضرت‌ پنهان‌ است‌؟ ▪️حضرت‌ زهرا(س‌)می‌فرمايد: من‌ از نفس‌ اماره‌ و سركش‌ خود شما رنج‌ مي‌برم‌، قبر خود را پنهان‌ كرده‌ام‌ تا فقط‌ آنكس‌ كه‌ لياقت ‌ديدار مرا دارد، مرا با چشم‌ دل‌ ببيند. لذا می‌فرمايد مرا دردلهايتان‌ زيارت‌ كنيد. دلهای‌ خود را تزكيه‌ نماييد. ▪️حضرت‌ زهرا(س) می‌خواهد در دل‌ شيعيان‌ خود معجزه‌ كند، كيمياگری‌ كند. ▪️حواستان‌ را جمع‌ كنيد، در مجلس‌ حضرت‌ زهرا(س‌) دنبال‌ چه‌ می‌گرديد‌؟ مجلس حضرت زهرا(س) حرم است. 📕برگرفته از كتاب "كشتی نجات" 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح) @pand_arefaneh 🏴
☡تقدس زدایی از شهر های زیارتی ↩اینبار با افتتاحیه سالن آرایش لاکچری و تبلیغات و جشن آنچنانی در قم! ↩پیش از این نیز در مجتمع تجاری در مشهد مراسم رقص مختلط برپاشده بود ↩اضافه کنید تغییر نام باجه‌های راهنمای زائر به راهنمای مسافر! همه اینها اتفاقی نیست! آن هم در دوشهر مقدس ایران @mobahesegroup
🔶 فروپاشی اقتصاد مختص ایران نیست طائب فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار: 🔹همه باید بدانند که اقتصاد دنیا در حال فروپاشی است و این مسئله فقط مختص ایران اسلامی نیست. 🔹منویات مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های دشمنان در مباحث اقتصادی را از بین برد. 🔹هرگاه رهبری به مباحث کشور ورود می‌کنند دشمن بی‌چون و چرا شکست می‌خورد. @mobahesegroup
محمدباقرزاده خبرنگار روزنامه شهروند نوشت: 🔹 دوسال پیش و پس از فروریختن پلاسکو رئیس بنیاد مستضعفان گفت که «ظرف دوسال این ساختمان را با کیفیت بسیار خوب و منطبق با مشخصات خوب خواهیم ساخت» 🔹دو سال گذشته و او در این مدت دست‌کم 432 میلیون حقوق گرفت (ماهی 18 میلیون به گفته خودش) و دیروز دوباره گفت که را 2 ساله می‌سازد. ✅ @mobahesegroup
می‌گویند اختیارات ولایت فقیه زیاد است قانون اساسی ۱۷۷ اصل دارد ۳۸ مورد اصل اختیارات رئیس جمهور ۳۷ مورد مجلس ۱۸ مورد قوه‌قضائیه و ۵ مورد رهبری ۹۳٪ بودجه نیز دست رئیس‌جمهور است اگر مردم انتظار دارند رهبری مشکلات کشور را درست کند باید اختیارات رهبر مانند رئیس‌جمهور گسترده‌تر شود @mobahesegroup
✖️ یخ زدن کودک در سرما !! بازیگر خوب کشورمان با بیش از ۴ میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام تصویر و متنی احساسی از کودکی منتشر میکند که در اثر در سرما جان سپرده است. این تصویر بسیاری را و میکند، اما بعد مشخص میشود این کودک است و نه ایران.( سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی ) 🔻 به مرور زمان فضای مجازی بیسوادی برخی سلبریتی ها را علنی خواهد کرد. @mobahesegroup
⁉️متن شبهه اگر فدك هديه پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ بود چرا فاطمه زهرا، آن را به عنوان ارث خود مطالبه مي‌كند؟ ✅پاسخ : 👇👇👇👇👇👇 چنان كه در منابع تاريخي معتبر آمده فدك مجموعه‌اي از باغات و مزارعي بود در اطراف مدينه كه پيامبر اكرم آن را به صلح از يهوديان خيبر گرفته و به حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ بخشيد.[1] بلاذري مي‌نويسد كه پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ نصف آن جا را به صلح خالصه خويش نمود. بنابر نقل بلاذري از عايشه وقتي كه زنان پيامبر در زمان عثمان ارث خود را مطالبه نمودند، عايشه جواب داد: «... انما هذا المال لِآل محمد...».[2] از اين حديث دو نتيجه مهم حاصل مي‌شود؛ اول اين كه زنان پيامبر جزء آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيستند، دوم اين كه فدك را حضرت به دخترش فاطمه داده بود، چنان كه نقل كرده است كه فاطمه به ابي‌بكر گفت رسول خدا فدك را به من هبه نمود، آن را به من بازگردان...».[3] بلاذري كه يكي از علماي اهل سنّت است، چند روايت معتبر در اين مورد نقل كرده است كه ملك فدك مال رسول خدا بود و پيامبر از درآمد آن به خاندان خود مي‌داد كه فاطمه آن را از رسول خدا خواست و رسول خدا آن را به فاطمه بخشيد و همچنين اين مورخ نقل نموده است كه عمر بن عبدالعزيز آن را به اولاد فاطمه برگرداند، چنان كه عمر بن عبدالعزيز بعد از رسيدن به خلافت خطبه‌اي خواند و گفت فدك «فيء» رسول خدا بود كه آن را به فاطمه ـ سلام الله عليها ـ داد... مأمون نيز آن را طي نامه‌اي به فرزندان فاطمه برگرداند و گفت اين ملك را رسول خدا به دخترش فاطمه بخشيده است و وارثين او و فرزندانش مالك حقيقي آن هستند.[4] «و قد كتب امير المؤمنين (مأمون) الي المبارك الطبري مولي امير المؤمنين (مامون) يا مره برد فدك علي ورثه فاطمه بنت رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ ...».[5] ابن ابي الحديد رواياتي آورده است كه دلالت مي‌كند پيامبر اين ملك را بنابر آيه شريفة «... و آت ذي القربي حقه...» به فاطمه بخشيد.[6] هرگز آن حضرت فدك را به عنوان ميراث مطالبه ننمود بلكه خليفه اول درباره ميراث انبيا حديثي جعل كرد كه آن حديث دقيقاً مخالف و معارض با قرآن بود.[7] حديثي كه او جعل كرد اين بود «... نحن معاشر الانبياء لانورث...»[8] دروغ بستن به زبان پيامبر مساوي با كفر است، چنان كه در منابع اهل سنّت آمده است، چون هرگز پيامبر حديثي مخالف با قرآن نمي‌گويد. بنابراين حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ به خاطر اين كه آنها ناآگاهانه جعل حديث كردند براي روشن نمودن چهره دروغين آنها به قرآن استناد نمود و گفت كه چطور انبياء ميراث ندارند، در حالي كه قرآن حضرت سليمان را وارث داوود معرفي مي‌كند و آيات ارثي كه در قرآن آمده است مگر ممكن است پيامبر مستثني از آنها باشد.[9] پيامبران هم مثل ساير انسانها داراي اولاد بودند و داراي ارث و ميراث، پس اين ادعاي خليفه اول مخالف قرآن و لازمه عمل و قول او تكذيب پيامبر و قرآن است. فدك را كه پيامبر به دستور خداوند به فاطمه بخشيده بود، فاطمه بعد از غصب فدك هرگز نگفت كه من ميراث پدرم را مطالبه مي‌كنم، بلكه آنها جعل حديث نموده و مسئله ميراث را پيش كشيدند، در حالي كه فاطمه ـ سلام الله عليها ـ مالك فدك بود و بعد از فاطمه فدك به فرزندان فاطمه به عنوان ميراث مي‌رسيد، پس فاطمه به عنوان ميراث مطالبه نكرده است، بلكه به عنوان حق غصب شده خويش، مطالبه مي‌كرد. و علت اين كه حضرت فاطمه به آيات ارث تمسك جست اين بود كه مي‌خواست به خليفه اول بفهماند، حديثي كه او به زبان پيغمبر مي‌بندد، خلاف قرآن، است كه لازمه آن تكذيب قرآن و مساوي با كفر است.[10] ابن ابي الحديد تصريح مي‌كند كه حضرت فاطمه فدك را هرگز به عنوان ارث مطالبه نكرد، بلكه پس از اخراج كارگران آن حضرت توسط مأمورين ابي‌بكر، آمد به مسجد و سخنراني نمود و خطبه‌اي غرّا ايراد كرد و گفت اين ملك را رسول خدا به من هبه كرده است كه شما تصرف مي‌كنيد، ولي ابوبكر گفت پيغمبر روايت كرد به من كه انبياء هيچ ميراثي غير از ايمان و علم و... حتي زمين از خود باقي نمي‌گذارند. «قال (خليفه اول) ما ورث ابوك ديناراً ولا درهماً و انه قال ان الانبياء لا يورثون فقالت... فدك وهبهالي رسول الله...». ابوبكر چون درمقابل سخن حضرت كه فرمود اولاً؛ پيامبر آنجا را به من هبه كرده است، ثانياً؛ چرا دروغ مي‌گويي كه پيامبران چيزي را به عنوان ارث باقي نمي‌گذارند؛ كه به آيات قرآن استناد نمود.[11] بعد از اين كه ابن ابي الحديد ماجراي فدك را نقل مي‌كند كه چگونه دست به دست شد، تا اين كه مي‌نويسد عمر بن عبدالعزيز وقتي به خلافت رسيد «... كانت اول ظلامة رَدّها...» رد فدك اولين رفع ظلمي بود كه ابن عبدالعزيز انجام داد...[12] و شيعه هرگز معتقد نيست كه حضرت فاطمه آن را به عنوان ارث مطالبه نمود و هرگز چنين چيزي در تاريخ شيعه منعكس نشده، بلكه اين جعل اكاذيب و دروغها را
بنابر نقل ابن ابي الحديد از ام المؤمنين عايشه نقل نموده‌اند، كه فاطمه ميراث خود را از ابوبكر خواست، و روايتي معارض و كاملاً متناقض با اين روايت از عايشه نقل شده است كه قبلاً ذكر شد كه عايشه به زنان پيغمبر گفته است كه فدك مال آل محمد است. اين تعارض آشكار نشانگر جعلي بودن و باطل بودن روايت آنهاست.[13] همچنين روايات ديگري از عايشه نقل شده است كه عباس و فاطمه مطالبه ارث خود از ابي‌بكر نمود. لذا اين روايت با ضعف سند و متن و تعارض كاملاً از حيث اعتبار ساقط است. علاوه بر اين ابن ابي‌الحديد، تعارض در كلام ابي‌بكر را بر اساس روايتي نقل مي‌كند كه ابوبكر ابتدا اعتراف مي‌كند كه ميراث پيامبر به اهلش مي‌رسد و بعد جعل حديث مي‌كند كه «لانورث» كه تعارض و تضاد شديد بين دو قول است.[14] و همچنين او نقل مي‌كند كه اين روايت «لانورث» يك حديثي كاملاً غريبي است، چون هيچ كس اين روايت را از پيامبر به خبر ابي‌بكر نقل نكرده است.[15] معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1. الفدك في التاريخ، محمدباقر صدر. 2. فدك، سيد احمد فالي. [1] . ياقوت حموي، معجم البلدان، بيروت، چاپ اول، 1410، ج4، ص271. [2] . ابي الحسن بلاذري، فتوح البلدان، قم، منشورات الاروميه، 1404 ق، ص 44. [3] . همان، ص 45. [4] . همان، ص 46 ـ 47؛ و ابن اثير الكامل، بيروت، دار صادر، 1399، ج 2، ص 225. [5] . ابن ابي الحديد، شرح نهج البلاغه، بيروت، 1409، ج 4، ص 84. [6] . همان. [7] . «ورثَ سليمان بن داود...»، نحل، 16. [8] . اين حديث جعلي است و هرگز از پيامبر نقل نشده است، چنان كه ابن ابي الحديد در آن ترديد نموده. [9] . چنان كه در قرآن سوره نساء آيات 11 الي 14 و آيات آخر سوره و آيات ديگر از قرآن مسئله ارث مطرح شد و به عنوان يك فريضه از آن ياد شده، مگر پيامبر اكرم از فرائض ديگر مثل نماز و... مستثني بود، از اين فريضه مستثني شود. [10] . ابن ابي الحديد، شرح نهج البلاغه، بيروت، لبنان، دار احياء التراث، 1409، ج 4، ص 80. [11] . ابن ابي الحديد، همان، ص 80. [12] . همان، ص 81. [13] . همان، ص 81. [14] . همان،ص 82،چنان كه ابن ابي الحديد در ص 9 ـ 84،كاملاً درباره تعارض بين احاديث صحبت كرده و آنها را مردود شمرده است. [15] . همان، ص 85. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
✖️اسماعیل بخشی دستگیر شد ▪️اسماعیل بخشی از عناصر مرتبط با گروهک‌ های برانداز، که به دروغ مدعی شده بود مورد شکنجه قرار گرفته است، قبل از وصل شدن به تیم خروج از کشور، دستگیر شد. ▪️بخشی که با طراحی صورت گرفته متواری شده بود و مقرر بود با برنامه ریزی صورت گرفته از کشور خارج و پروژه شکنجه سازی علیه نظام را در خارج از کشور اجرایی و ادامه دهد با اشراف موثر نیروهای امنیتی دستگیر شد. @mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰چرا پيامبر (ص) در نماز بر خود صلوات ميفرستاد؟ ✍️پاسخ: ✅پيامبر اکرم (ص)داراي ابعاد مختلفي است بعد شخصي وفردي وديگري بعد اجتماعي ومسئوليت الهي که بعهده اوست بنابر اين فرستادن درود بر خود جنبه خود برتر بيني ندارد بلکه انجام تکليفي است که بعهده او گذاشته شده است. وقتي که خدا و ملائکه بر پيامبر درود مي فر ستند و مومنان هم مامور به فرستادن صلوات هستند خود پيامبر هم به اين تکليف مکلف است. گفتني است که براي صلوات فرستادن بر پيامبر اکرم(ص) و اهل بيت ايشان روايات زيادي -در تفسير آيه‌ي شريفه‌ي «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْليماً»[1] - وجود دارد. اين احاديث از طريق شيعه و سني نقل شده و در همه‌ي آنها تأکيد شده است که بايد «آل محمد» به هنگام فرستادن صلوات ذکر شود. حتي در بعضي از اين روايات تصريح شده که اگر در صلوات، «آل محمد» ذکر نشود، آن صلوات ناقص و نا تمام است . 2. نماز خواندن پيامبر اسلام(ص) همان‌گونه است که در منابع حديثي بيان شده و همه‌ي مسلمانان موظف به آن هستند. و بايد به گونه‌اي خوانده شود که آن‌حضرت‌ بجا مي‌آوردند. اين مسئله نه تنها در نماز، بلکه در ديگر احکام دين نيز چنين است و بايد مسلمانان از پيامبر اکرم(ص) پيروي کنند. در نماز، يکي از جاهايي که بر پيامبر و اهل بيت او صلوات فرستاده مي‌شود، تشهد است؛ چنان‌که در روايات آمده است که؛ خداوند متعال پيامبرش حضرت محمد(ص) را به معراج برد. جبرئيل اذان گفت و نماز را به پيامبر آموخت، به همين کيفيت و شکلي که مي‌خوانيم. سپس در تشهد به او فرمود: بر خودت و بر اهل بيتت درود بفرست. پيامبر گفت: صَلَّى اللَّهُ عَلَيَّ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِي. (4) از اين جمله معلوم مي‌شود که پيامبر اسلام(ص) در تشهد بر خود و بر اهل بيت عصمت و طهارت(ع) درود مي‌فرستاد. 3. در روايات پيشوايان معصوم(ع)، نيز تشهد با عبارت‌هاي مختلفي نقل شده است که در تمامي آنها گواهى بر عبوديت و رسالت حضرت محمد مصطفي(ص) و نيز فرستادن صلوات بر آن حضرت و آل طاهرينش وجود دارد؛ مانند اين‌که امام صادق(ع) کيفيت تشهد را اين‌گونه فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَقَبَّلْ شَفَاعَتَهُ فِي أُمَّتِهِ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ».[6]‌ به همين دليل؛ فقهاي شيعه، فتوا بر لزوم صلوات در تشهد داده‌اند.[7] بنابراين، پيامبر(ص) نماز و اجزاي آن (مانند تشهد) را از پيش خود ابداع نکرده و تمامي آنها (حتي چگونگي و محتواي صلوات) به دستور و راهنمايي خداي متعال بوده است. [1]. احزاب، 56: «خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مي‌فرستد اى کسانى که ايمان آورده‌ايد، بر او درود فرستيد و سلام گوييد و کاملاً تسليم (فرمان او) باشيد». [2]. کلينى، محمد بن يعقوب، الکافي، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، ج 3، ص 486، دار الکتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. شيخ طوسى، محمد بن حسن، تهذيب الأحکام، ج 2، ص 92، دار الکتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. ر.ک: بحرانى، يوسف بن احمد، الحدائق الناضرة في أحکام العترة الطاهرة، محقق و مصحح: ايروانى، محمد تقى، مقرم، سيد عبد الرزاق، ج 8، 456 – 459، ‌دفتر انتشارات اسلامي، قم، چاپ اول، 1405ق. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇 🔰آیا جبرئیل نزد حضرت زهرا (س) می آمد؟ ✍️پاسخ: 🔰یکی از مطالبی که در رابطه با حضرت زهرا(س) در روایات بدان اشاره شده، این است که فرشتگان الهی از جمله جبرییل امین،خدمت آن حضرت می رسیدند: «عن ابى جعفر علیهالسلام: لما اراد اللَّه تعالى ان ینزل علیها «مصحف» امر جبرئیل و میكائیل و اسرافیل ان یحملوه فینزل به علیها و ذلك فى لیله الجمعه من الثلث الثانى من الیل فهبطوا به و هى قائمه تصلى و سلموا علیها و قالوا: السلام یقرئك السلام و وضعوا المصحف فى حجرها. فقالت: للَّه السلام و منه السلام و الیه السلام و علیكم یا رسل اللَّه السلام.[۱] امام باقر علیه السلام مى فرمایند: چون خداوند اراده كرد كه مصحف فاطمه را به آن حضرت بفرستد، به جبرئیل، میكائیل و اسرافیل دستور داد آن را به فاطمه علیهاالسلام برسانند و این قضیه در نیمهى شب جمعه اتفاق افتاد، آنان در حالى فرود آمدند كه آن بانو مشغول عبادت الهى بود. پس از عرض سلام به او گفتند: (خدا) بر تو سلام مى فرستد، آنگاه مصحف را به وى تحویل دادند. فاطمه علیهاالسلام پس از تحویل مصحف گفت: بر خدا باد سلام و از او سلام و براى او سلام و براى شما سفیران پروردگارم سلام.» قابل توجه است جبرئیل، میكائیل و اسرافیل، كه هر سه از بزرگان ملائكه به حساب مى آیند، حامل سلام خدا به فاطمه علیهاالسلام بوده اند و مصحف فاطمه را به صاحب اصلى مى رسانند و با وى به گفتگو مى پردازند. حضرت امام صادق علیه السلام در مورد نزول ملائكه به حضور فاطمه علیهاالسلام و سخن گفتنشان با آن حضرت مى فرمایند: «انما سمیت فاطمه محدثه لان الملائكه كانت تهبط من السماء فتنادیها كما تنادى مریم بنت عمران... فتحدثهم و یحدثونها...[۲] فاطمه علیهاالسلام را از این جهت محدثه خواندند كه ملائكه به حضورش شتافته و با وى مصاحبه مىكردند و سخن مى گفتند، همان طورى كه با مریم دختر عمران چنین بودند.» ‌حضرت امام خمینی (ره) در ۱۱ اسفندماه سال ۶۴ در دیدار با طلاب جامعةالزهرا سخنانی را در باب حضرت زهرا (س) و الگو بودن ایشان برای تمام زنان جهان می‌فرمایند: ... برای زن‌ها کمال افتخار ‌است ‌که روز تولد حضرت صدیقه (س) را روز زن قرار داده‌اند، افتخار ‌است و مسؤولیت. در ‌این ۷۵ روز (بعد رحلت پیامبر ص تا شهادت حضرت زهرا س ) مراوده‌ای بوده ‌است؛ یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده ‌است. من راجع به حضرت صدیقه ـ سلام الله علیها ـ خودم را قاصر می‌دانم ‌که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم به یک روایت ‌که در کافی شریفه ‌است و با سند معتبر نقل شده ‌است و آن روایت ‌این ‌است ‌که حضرت صادق ـ سلام الله علیه ـ می‌فرماید: فاطمه ـ سلام الله علیها بعد ‌از پدرش ۷۵ روز زنده بودند در ‌این دنیا، بودند و حزن و شدت برایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد و مسائلی ‌از آینده نقل می‌کرد.[۳] ظاهر روایت ‌این ‌است ‌که در ‌این ۷۵ روز مراوده‌ای بوده ‌است؛ یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده ‌است و گمان ندارم ‌که غیر ‌از طبقه اول ‌از انبیاء عظام درباره کسی ‌این طور وارد شده باشد ‌که در ظرف ۷۵ روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته ‌است و مسائل را در آتیه‌ای ‌که واقع می‌شده ‌است، مسائل را ذکر کرده ‌است و آنچه ‌که به ذریه او می‌رسیده ‌است در آتیه، ذکر کرده ‌است و حضرت امیر ‌هم آنها را نوشته ‌است، کاتب وحی بوده ‌است حضرت امیر؛ همان طوری ‌که کاتب وحی رسول خدا بوده ‌است ـ و البته آن وحی به معنای آوردن احکام، تمام شد به رفتن رسول اکرم ـ کاتب وحی حضرت صدیقه در ‌این ۷۵ روز بوده ‌است. مسأله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسأله ساده نیست. پی نوشت: [۱]ـ عوالم، ج ۱۱، ص ۱۹۰. [۲]ـ جلاءالعیون شبر، ج ۱، ص ۱۵۰- بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۷۸، ح ۶۵. [۳]- اصول کافی؛ ج۲ص ۳۵۵. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰منظور از ام ابيها چیست؟ ✍️پاسخ: ✅در كتاب مقاتل الطالبين و كشف الغمه آمده است كه امابيها از كنيه هاي حضرت فاطمه زهرا(س) است كه پيامبر اكرم(ص) به آن حضرت ميفرمود امابيها؛ يعني، مادر پدرش (مادر من). مي توان در اين رابطه احتمالاتي را بيان كرد: 1- عرب ها در نامگذاري سه چيز دارند: اسم، لقب و كنيه. اسم مانند فاطمه، لقب مثل زهرا، كنيه مانند " ام ابيها" حضرت فاطمه (س) افزون بر نام، از چندين لقب و كنيه بهره مند است. انتخاب كنيه ها ممكن است به جهت خاصي باشد. رمز اين نام گذاري ممكن است جهت اظهار محبت باشد، همان گونه كه متداول است پدر در اظهار محبت نسبت به دخترش مي گويد: مادرم ، و نسبت به پسرش مي گويد: بابايم، يعني پيامبر جهت اظهار محبت به دخترش فرمود: تو مادر بابات هستي . 2 - شايد بدين جهت باشد كه در دوره غربت اسلام، حضرت با پدرش رفتاري داشت همانند رفتار مادر به فرزند[1] و پيامبر (ص) نيز بسيار به دخترش علاقه مند بود، همانند رفتار فرزند نسبت به مادر. پيامبر (ص) دست فاطمه (س) را مي بوسيد. هر گاه به سفر مي رفت آخرين كسي كه با او خدا حافظي مي كرد ، حضرت فاطمه (س) بود و در بازگشت از سفر نخست از او ديدار مي كرد. حضرت زهرا (س) مانند مادري دلسوز رسول خدا (ص) را در آغوش مي گرفت، از او نگهداري مي كرد، زخم هايش را مرهم مي گذاشت رنج ها و دردهايش را كاهش مي داد. اين گونه ابراز عواطف دو سويه همانند ابراز عواطف مادر و فرزند است. 3 - مادر هر چيزي اصل و اساس او است. ممكن است مقصود آن باشد كه حضرت فاطمه اصل و اساس درخت رسالت است، چنان كه در روايت آمده است: "شجره طيبه پيامبر اسلام (ص) ساقه اش علي و ريشه اش فاطمه، ميوه اش فرزندان او و شاخ و برگش شيعيان حضرت مي باشند". اگر ريشه درخت نباشد، درخت خشك مي گردد و طراوت خود را از دست مي دهد. حضرت زهرا (س) اگر نبود، درخت اسلام سرسبزي و نشاط خود را از دست مي داد. 4 - ممكن است بدان جهت باشد كه چون خداوند زنان پيامبر (ص) را به كنية "ام المؤمنين" گرامي داشت، به ذهن خطور كند كه آنان مهم ترين زنان روي زمين هستند، حتي از حضرت فاطمه (س) بالاترند، از اين جهت حضرت رسول او را به "ام ابيها" خطاب كرد تا از اين وسوسه ها و خطورات ذهني جلوگيري كند؛ يعني اي زنان پيامبر (ص) اگر شما به منزلة مادران مؤمنان هستيد، حضرت فاطمه به منزلة مادر پيامبر است.[2] پي نوشت: [1]. سيد جعفر شهيدي، زندگاني حضرت فاطمه(س) ص 40. [2]. احمد رحماني همداني، فاطمه زهرا شادماني دل پيامبر (ص) ص 267 - کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰آیا حضرت فاطمه (س) بعد از ظهور امام زمان (عج) رجعت خواهند کرد؟ ✍️پاسخ: ✅حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (س) بعد از ظهور امام زمان (عج) دارد. داستان رجعت آن حضرت در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (ع) مطرح شده، آمده است: مفضل می گوید از امام صادق (ع) پرسیدم: آقا، آیا پیامبر (ص) و على (ع) با قائم (عج) خواهند بود؟ فرمود: آرى، و الله پیامبر و على (ع) ناگزیر می باید قدم روى زمین بگذارند.... اى مفضل! گویا مى بینم که ما ائمه آن موقع جلوی پیامبر جمع شده و به آن حضرت شکایت مى کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و مى گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛ بى اعتنایى، نفرین، لعنت و تهدید به قتل نمودند، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید اى فرزندان من! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید. آن گاه فاطمۀ زهرا (س) مى آید و از ظلم هایی که در حق او همسرش شده و غصب فدک، ملک خود توسط آنها، و رفتن به میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه اش در خصوص غصب فدک، شکایت می کند. سپس نقل می کند که چگونه جمعى امیر المؤمنین (ع) را از خانه خود براى بیعت گرفتن در سقیفه بنى ساعده بردند،... .[۱] بنابر این، طبق این روایت که مفضل از امام صادق (ع) نقل می کند، حضرت فاطمه (س) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود. پی نوشت: [۱]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۹ق؛ دوانى، على، مهدى موعود، (ترجمه ج ۵۱، بحار الأنوار)، ص ۱۱۶۶- ۱۱۶۷، اسلامیه، تهران، چاپ بیست و هشتم، ۱۳۷۸ش، «قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا سَیِّدِی...ثُمَّ تَبْتَدِئُ فَاطِمَة(ع) وَ تَشْکُو مَا نَالَهَا مِنْ أَبِی بَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ أَخْذِ فَدَکَ مِنْهَا وَ مَشْیِهَا إِلَیْهِ فِی مَجْمَعٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ خِطَابِهَا لَهُ فِی أَمْرِ فَدَکَ وَ مَا رَدَّ عَلَیْهَا مِنْ قَوْلِهِ إِنَّ الْأَنْبِیَاءَ لَا تُورَثُ وَ احْتِجَاجِهَا بِقَوْلِ زَکَرِیَّا وَ یَحْیَى ع وَ قِصَّةِ دَاوُدَ وَ سُلَیْمَانَ ع وَ قَوْلِ عُمَرَ هَاتِی صَحِیفَتَکِ الَّتِی ذَکَرْتِ أَنَّ أَبَاکِ کَتَبَهَا لَکِ وَ إِخْرَاجِهَا الصَّحِیفَةَ وَ أَخْذِهِ إِیَّاهَا مِنْهَا وَ نَشْرِهِ لَهَا عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ مِنْ قُرَیْشٍ وَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ سَائِرِ الْعَرَبِ وَ تَفْلِهِ فِیهَا وَ تَمْزِیقِهِ إِیَّاهَا وَ بُکَائِهَا وَ رُجُوعِهَا إِلَى قَبْرِ أَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ ص بَاکِیَةً حَزِینَةً تَمْشِی عَلَى الرَّمْضَاءِ قَدْ أَقْلَقَتْهَا وَ اسْتِغَاثَتِهَا بِاللَّهِ وَ بِأَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ (ص) وَ تَمَثُّلِهَا بِقَوْلِ رُقَیْقَةَ بِنْتِ صَیْفِی ...». کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰مسيحي ها که شراب ميخورن و حجاب رعايت نميکنن آیا بهشت میروند؟ ✍️پاسخ: ✅آيات قرآن کريم تأکيد و اصرار دارند بر اينکه شرط ورود به بهشت دو چيز است: يکي ايمان و ديگري عمل صالح؛ مانند آيه 82 سوره بقره که اهل ايمان و عمل صالح را اهل بهشت و جاويدان در آن معرفي مي کند: الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فيها خالِدُونَ آيات الهي اين واقعيت را هم بيان مي دارند که نه ايمان بي عمل براي انسان مفيد خواهد بود و نه عملِ بي نيت الهي. و نيز مي فرمايد: وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ (آل عمران/85) و هركه جز اسلام، دينى طلب كند، هرگز از او پذيرفته نمىشود و او در آخرت از زيانكاران خواهد بود. بنابراين هر مکتب و عقيده اي که در آن سخني از فرامين الهي نباشد و تسليم بودن محض در برابر تمام آنچه او فرموده است معني نداشته باشد ، مکتبي نيست که انسان با باور به آموزه هاي آن بتواند به قرب الهي و بهشت جاويدان دست پيدا کند. با اين قيد، تمام اديان و مکاتب غير الهي يکسره باطل اعلام شده و کنار گذاشته مي شوند؛ مي ماند اديان الهي. در بين اديان الهي هم، قرآن کريم فقط اسلام به معناي دين خاتم را برگزيده و بقيه را با صراحتِ تمام مردود اعلام کرده است. بر اساس اين آيات، ايمان به غير دين اسلام در درگاه الهي مردود است و پذيرفته نخواهد بود. براي همين قرآن کريم، اهل کتاب را به دست برداشتن از دين سابق دعوت مي کند و از آنها مي خواهد تا به دين اسلام ايمان بياورند: وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُ?ْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ (آل عمران /110) اگر اهل كتاب (يهود و نصارى) ايمان بياورند به سود خودشان است؛ اما متاسفانه تنها اقليتى از آنها پشت پا به تعصبهاى جاهلانه زده و اسلام را با آغوش باز پذيرفته اند؛ در حالى كه اكثريت آنها از تحت فرمان پروردگار خارج شده و حتى بشاراتى كه در باره پيامبر صلي الله عليه و آله در كتب آنها بوده ناديده انگاشته و بر كفر و عصبيت خود هم چنان باقى مانده اند. [1] پي نوشت: 1. تفسير نمونه 3/49 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺سگ گردانی در پارک‌های لواسان ممنوع شد 🔹با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات، سگ گردانی در پارک‌ها ممنوع اعلام شد 🔸این اتفاق پس از حمله سگ های وحشی به دختر بچه در لواسان رخ داده است 🌐آخرین خبر کاش این اتفاق در پارکها و بویتانهای دیگر هم بیفتد آیا حتما بایدکودکی آسیب میدید ؟؟ آیا برای اینکه مثل کشورهای دیگر قانون شود باز هم باید کودکانی دیگر قربانی این سگهای هرزه شوند ؟؟⁉️ آیا سگهای فانتزی و خانگی طیف میکروبی بدنشان تغییر کرده ؟؟ خود محققین غربی اذعان دارند که برخی از تخم ها نظیر کرم رایج اکینوکوکوس عامل بیماری های خطرناک مشترک انسان با سگ است و همچنین بیماری‌های ویروسی حتی واکسن هم ندارند این کار مطالبه ی عمومی مردم را میطلبد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕ اعضای مجمع تشخیص عمارگونه با عمل انقلابی نگذارند رهبری جام زهر بنوشد یا هزینه شود. 🔹ورود رهبری بعد از تصويب : یک.به تصمیم نهاد حاکمیتی نظام احترام بگذارد و از اختیارات خود استفاده نکند و جام زهر تایید را بنوشد. دوم. از اختیارات حکم حکومتی خویش استفاده کند و خود را هزینه بی بصیرتي خواص کند. 🔹سابقه نشان داده، رهبری به تصمیم نهادهای حاکمیت احترام میگذارد مگر در جایی که انقلاب در خطر باشد. @mobahesegroup
مسخره نیست و این وقاحت واقعیست ! حسین فریدون بعنوان ایثارگر وزارت امورخارجه معرفی شد ❗️ @mobahesegroup
‌ ‌مسئولان کشور  به مسئله‌ی #یک اهتمام ویژه مصروف کنند؛ امروز مهم‌ترین کار و اولویّت این است، چون دشمن روی این متمرکز است؛ معیشت طبقات ضعیف. مشکلاتی که برای طبقات ضعیف در امر معیشت پیش می‌آید، جزو اساسی‌ترین کارها است برای مسئولان کشور، مسئولان دولتی، عمدتاً مسئولان دولتی؛ این مهم‌ترین کارها است. ممکن است منابع داخلی کم باشد امّا انسان مشاهده میکند که در درون کشور افرادی هستند، جریاناتی هستند که این منابع را ظالمانه میبلعند؛ این دلّال‌بازی‌ها، این انحصارطلبی‌هایی که در زمینه‌ی مسائل مادّی، در تجارت و غیره وجود دارد، مانع پیشرفت کشور است. ما دائم تأکید میکنیم به تولید داخلی، فلان دلّال وارداتچی چون برخلاف منافعش است، میرود از طُرُق مختلف کارشکنی میکند و انسان میبیند [کار] به نتیجه نمیرسد. رسیدگی به معیشت مردم فقط این نیست که ما پول پخش کنیم؛ نگاه کردن به این بخشهای مضر و خطرناک و جلوگیری از آنها، جزو مسائل مهم است. ما این را به مسئولین کشور با خصوصیّات، گاهی با جزئیّات در مجالس کاری تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، باز هم تأکید میکنیم؛ اینها حرفهایی است که ما با مسئولین داریم. ۹۷/۱۰/۱۹ instagram.com/p/Bs6SFTWg4bQ --- @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ۵ قلوها را که یادتونه... زمان احمدی نژاد بهشون خونه هدیه دادن. الان بعد از چند سال میخوان خونه را از این خانواده فقیر بگیرن... قضاوت با شما... یعنی عوامل این دولت بی تدبیر انقدر بدبخت و بیچاره شدن که چشمشون به این خونست؟؟؟ اینو انقدر منتشر کنید تا برسه بدست روحانی و وزیر مسکنش بلکه خجالت بکشن @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️جواب های خنده دار رحیم پور ازغدی به یک پیرزن که از طرفداران مسیح علینژاد است از بی حجابی طرفداری میکند !!! 😂👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جهانگیری: وظیفه ما این است که حتی اگر نزدیکترین فردمان مطلع شدیم دستش آلوده به بیت المال شده است حذفش کنیم/اگر مسئولی تعلل بکند در این مسائل شریک است. منظورش از ما خودش و داداشش نیست منظورش ماییم😂😂 🆔 👈 کلیک @mobahesegroup
📷 شهرداری مشهد بعد از تخریب نمایشگاه و تعویض تابلو اطلاعات زائر به سراغ تخریب موزه زنده زیارت رفته تا گامی دیگر برای نابودی هویت فرهنگی و تاریخی این شهر بردارد. آری آنان که هنر ساختن ندارند؛ باید هم تخریب کنند... @mobahesegroup
. ♻️ امام رضای غریب... حتما شنیده اید که اخیرا شهرداری مشهد، تابلوی کیوسک های "راهنمای زائر" را به "مرکز اطلاعات سفر" تغییر داده است و دلیل آن را فراملی بودن شهر مشهد دانسته. این عکس تفاوت دو فهم در مشهد الرضا را نشان می دهد: سمت راست عکس: بستنی زائرالرضا: فهم دقیق مردمی از زائر و پدیده زیارت سمت چپ عکس: مرکز اطلاعات سفر: فهم عقب مانده سازمانی شورای شهر و شهرداری مشهد از زائر حالا این روزها تابلوی سمت چپ علیه تابلوی سمت راست کرده است... یعنی یک علیه یک هزارساله شوریده است... همواره رئوفی و رضایی آقا مظلوم زمان خویش و مایی آقا وقتی که به زائرت مسافر گویند یعنی که غریب الغربایی آقا سید محمد صفایی @mobahesegroup
⭕️مجمع تشخیص جلوی این گروگان‌گیری و راهزنی را بگیرد 🔻سید یاسر جبرائیلی: هشت وزیر دولت آقای روحانی به رهبر انقلاب درباره الحاق به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF نامه نوشته‌اند. @mobahesegroup
⭕️مجمع تشخیص جلوی این گروگان‌گیری و راهزنی را بگیرد 🔻سید یاسر جبرائیلی: هشت وزیر دولت آقای روحانی به رهبر انقلاب درباره الحاق به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF نامه نوشته‌اند. 🔻به خاطر داشته باشیم، فردا که خسارات FATF آشکار شد، همین جماعت آن را "تصمیم نظام" خواهند خواند، چنانکه در قصه برجام چنین کردند. 🔻اعضای دولت آقای روحانی نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مسئله مبادلات بانکی ما حل خواهد شد، و نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد، بلکه صرفا می‌گویند اگر دستورات FATF اجرا نشود، مشکلات بیشتر خواهد شد! 🔻این نحوه مواجهه با مسئله، نوعی باج‌خواهی و مسئولیت‌گریزی توامان است که فقط در داستان راهزنان و گروگان‌گیران شنیده‌ایم. 🔻مبادلات بانکی را که در اختیار کامل دولت است، گروگان گرفته‌اند و می‌گویند اگر درخواست‌های ما را انجام ندهید، وضعیت مبادلات بانکی بدتر می‌شود، اما اگر درخواست ما را انجام دادید، درباره بهبود یا بدتر نشدن وضعیت مبادلات بانکی هیچ تضمینی نمی‌دهیم! 🔻دولت آقای روحانی به جای نامه‌نگاری با رهبر انقلاب، باید درباره فرجام FATF تضمین‌های سلبی و ایجابی لازم را بدهد. تضمین بدهند که اولا هیچ گونه مشکلی از ناحیه این کنوانسیون‌ها برای کشور پیش نخواهد آمد، ثانیا باید دقیقا مشخص کنند کدام مشکل بانکی به چه نحوی حل خواهد شد و فی‌المثل در وضعیت مشخص "الف" در مبادلات، پس از الحاق به CFT و پالرمو چه تغییری ایجاد خواهد شد. 🔻با کلی گویی و هوچی‌گری حق ندارند کشور را وارد یک باتلاق دیگر کنند و بعد از روشن شدن فرجام ماجرا بگویند این وضعیت تصمیم نظام و تقصیر ترامپ بوده است. 🔻مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه دارد با اخذ این تضمین‌ها، در مقابل این گروگان‌گیری بایستد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup