⛔️ متن شایعه ⛔️
" شیعیان یکی از معجزات الله را (( تولد علی در کعبه )) میدانند! و به آن تا سرحد عرق ملی افتخار میکنند! اما آیا این متعصبان خشک مغز فقط برای چند لحظه واقعا روی آن فکر کرده اند !؟ که چگونه سنگ های کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد در کعبه علی را به دنیا آورد !؟ اما بحث اصلی ؛ تاریخ تولد محمد : روز جمعه ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل و مقارن با سال ۵۶۷ میلادی است . تاریخ تولد علی : روز جمعه ۱۳ رجب در سال عام الفیل و در حدود سال ۵۹۹ میلادی . ۳۰ سال بعد از تولد محمد یعنی اختلاف سنی محمد و علی ۳۰ سال بود و علی دقیقا زمانی که محمد در ۴۰ سالگی ادعای رسالت کرد ۱۰ ساله بود . و این بدان معناست که علی ۱۰ سال قبل از اسلام متولد شده بود . حال سوال اساسی اینجاست که مگر کعبه قبل از رسالت محمد پر از بت و شرک و کفر و فسق و فجور نبوده !؟ مگر کعبه محل مهم و معروف بت پرستی اعراب نبوده است ! پس فاطمه بنت اسد مادر شیر خدا چرا باید اینقدر کعبه پر از بت و کفر و شرک برایش مقدس و عزیز باشد که که به هنگام زایمان وارد کعبه میشود آن هم به لطف الله ، و علی را در میان بت های معروف عرب و در کنار لات و عزی و منات و هبل و ۳۶۰ بت دیگر به دنیا می آورد !؟ آیا ابوطالب و فاطمه بنت اسد بت پرست بوده اند و یا این که این واقعه مضحک دروغ است !؟"
🔴 در پاسخ به شایعه
"ولادت حضرت علی(ع) در کعبه ای که بتخانه بود !!" :
1⃣ ولادت امیرالمومنین علی(ع) در خانه خدا از مسلمات تاریخ است که حتی در منابع معتبر اهل سنّت فراوان نقل شده است!
2⃣ بزرگان اهل سنّت و شیعه، متفقا تولد حضرت علی(ع) در کعبه را بزرگداشت و اکرامی نسبت به مقام شامخ و با عظمت ایشان از جانب خدای متعال دانسته اند.
yon.ir/vldt5
3⃣ شكاف خانه خدا از معجزاتی است كه با وجود تلاشهای بسیار وهابیون و بازسازیهای متعدد همچنان باقیست و تصاویر آن هم در لینک زیر قابل مشاهده است:
yon.ir/vldtb
4⃣ وجود مقطعی بتها در کعبه، قداست آن را از بین نمی برد چرا که:
🔸 رسول خدا(ص) پیش از بعثت و پس از آن همواره بدون توجه به بتها، کعبه را طواف و کنار این خانه مقدس عبادت می فرمود.
🔸 مکه در سال هشتم هجری فتح شد و تا این هنگام در خانه کعبه بت هم وجود داشت؛ درحالی که کعبه از سال دوم هجری به عنوان قبله گاه مسلمانان بود. پس کعبه مقدس بوده و بت خانه تلقی نمی شد.
5⃣ بت ها هرگز از قداست کعبه نکاستند و تولد امام علی(ع) در این مکان مقدس فضیلتی بزرگ برای آن حضرت محسوب می شود، فضیلتی که احدی در آن با حضرت شریک نگشته است.
yon.ir/vldtc
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
⁉️ در پاسخ به متن شهسواری درباره شکاف دیوار کعبه
✅ پاسخ شبهه :
یکی از مسائلی که امروزه زیاد مورد سؤال واقع شده است، مسئله شکاف دیوار خانه کعبه در مقابل فاطمة بنت اسد مادر امام علی (علیه السلام) است. قراین زیادی بر صدق این ماجرا دلالت دارند که عبارت است از:
1- وجود روایات متعددی که شکاف کعبه را نقل نمودهاند و با اسناد مختلف، بطوریکه در ضمره احادیث مستفیض قرار گرفته است. این اسناد عبارتند از:
سفیان بن عیینة از زهری از عایشه [1].
ابو داود از شعبه از قتادة از انس بن مالک از ابن عباس [2].
ابن شاذان از ابراهیم با اسنادش از امام صادق (علیه السلام)[3].
حسن بن محبوب از امام صادق (علیه السلام)[4].
علی بن احمد الدقاق از محمد بن ابی عبدالله الکوفی از موسی بن عمران النخعی از حسین بن یزید نوفلی از حسن بن علی بن ابی حمزه از ابن عباس [5].
علی بن احم الدقاق از محمد بن جعفر اسدی از موسی بن عمران از نوفلی از محمد بن سنان از مفضل بن عمر از ثابت بن دینار از ابن جبیر از یزید بن قعنب [6].
2- همانطور که در اسناد فوق مشاهده میشود، نقل این ماجرا حتی از کسانی که به دشمنی و بغض علی (علیه السلام) مشهور بودهاند، و حتی با ایشان جنگیدهاند، صورت پذیرفته است.
3- همچنین روایات زیادی که اصل تولد ایشان در کعبه را بیان نمودهاست میتواند مؤیدی بر شکاف دیوار کعبه نیز باشد [7]، چون به گواهی تاریخ، چنین رسمی نبوده که در کعبه باز باشد و یا کلیددار آن برای زایمان درب را باز کند!
4- آثار این شکاف هنوز هم باقی است و علیرغم تلاش فراوان نتوانستهاند آنرا مخفی کنند.
بنابراین به نظر میرسد با وجود شواهد فوق، صحت این ماجرا، مورد اطمینان است و از کرامات عجیب آن امام همام که نشانگر اهمیت والای این مولود در نزد خداست میباشد.
پینوشت:
[1]. شیخ طوسی، الامالی: ص 715 و 716، دارالثقافة: قم، 1414 ق. بحار الانوار: ج 35 ص 17 و 18 و 35 و 36، به نقل از مناقب آل ابیطالب.
[2]. همان.
[3]. همان.
[4]. بحار الانوار: ج 35 ص 17 و 18 الانوار العلویة: ص 36
[5]. الصدوق، الامالی: ص 99، مؤسسه الاعلمی، 1410 ق. معانی الاخبار: ص 62.
[6]. الصدوق، الامالی: ص 194، مؤسسه البعثة. توحید صدوق: 62. الاربلی، کشف الغمة: ج 1 ص 61 و مراجع دیگر.
[7]. حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین: ج 3 ص 483 نیز رج ملحقات احقاق الحق ج 17 ص 364 – 374.
https://goo.gl/tyPGvy
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
توضیح کلی در باره این واقعه
لازم است برای رسیدن به پاسخ بهتر این سؤال، تاریخ مختصری از بازسازی این خانه مقدس را بدانیم. آنچه که از منابع روایی اسلام در این مورد به دست می آید، این است که کعبه نخستین خانه توحید است، و باسابقهترین معبدى است که در روى زمین وجود دارد. هیچ مرکزى پیش از آن مرکز نیایش و پرستش پروردگار نبوده است، خانهاى است که براى مردم و به سود جامعه بشری در نقطهاى که مرکز اجتماع و محلى پربرکت است ساخته شده است.
خانه کعبه به دست حضرت آدم (ع) ساخته شد و سپس در طوفان نوح آسیب دید و به وسیله ابراهیم خلیل (ع) تجدید بنا شد، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در این زمینه می فرماید: « آیا نمىبینید که خداوند مردم جهان را از زمان آدم تا به امروز به وسیله قطعات سنگى امتحان کرده و آن را خانه محترم خود قرار داده، سپس به آدم و فرزندانش دستور داد که به گرد آن طواف کنند».[1]
ابن شهرآشوب، از امیر المؤمنین (ع) روایت کرده است که در مورد معناى آیه: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ» در جواب مردى که پرسید: آیا کعبه اولین بیت است؟ حضرت فرموند: نه، قبل از کعبه خانههایى دیگر نیز بوده، لیکن کعبه اولین خانه مبارکى است که براى مردم بنا نهاده شد. خانهاى که در آن هدایت و رحمت و برکت است و اولین کسى که آن را بنا نهاد ابراهیم بود، و بعد از او قومى از عرب جرهم آن را بنا کردند، و باز روزگار آن را ویران کرد، عمالقه براى بار سوم آن را بنا کردند، و براى نوبت چهارم، قریش آن را تجدید بنا نمودند.[2]
بعد از آن که زمام امر کعبه به دست قصى بن کلاب، یکى از اجداد رسول خدا (ص) افتاد (یعنى قرن دوم قبل از هجرت) قصى آن را خراب کرد و از نو با استحکامى بیشتر بنا نمود و با چوب دوم (درختى شبیه به نخل) و کندههاى نخل آن را پوشانید، و این بنا همچنان بر جاى بود تا زمانى که عبد اللَّه زبیر در عهد یزید بن معاویه مسلط بر حجاز شد و یزید سردارى به نام حصین را برای ویران کردن آن فرستاد، و در اثر جنگ و سنگ هاى بزرگى که لشکر یزید با منجنیق به طرف شهر مکه پرتاب مىکردند، کعبه خراب شد و آتشهایى که باز با منجنیق به سوى شهر مىریختند، پرده کعبه و قسمتى از چوب های آن را سوزانید. بعد از آن که با مردن یزید جنگ تمام شد، عبد اللَّه بن زبیر به فکر افتاد، کعبه را خراب نموده بناى آن را تجدید کند، دستور داد گچى ممتاز از یمن آوردند، و آن را با گچ بنا نمود و حجر اسماعیل را جزء خانه کرد، و در کعبه را که قبلا در بلندى قرار داشت، تا روى زمین پائین آورد. و در برابر در قدیمى، درى دیگر کار گذاشت. تا مردم از یک در وارد شوند و از در دیگر خارج شوند و ارتفاع کعبه را 27 ذراع (تقریبا سیزده متر و نیم) قرار داد و چون از بنای آن فارغ شد، داخل و خارج آن را با مشک و عبیر معطر کرد، و آن را با جامهاى از ابریشم پوشانید، و در هفدهم رجب سال 64 هجرى از این کار فارغ گردید.
و بعد از آن که عبد الملک مروان متولى امر خلافت شد، حجاج بن یوسف خانهاى را که عبد اللَّه بن زبیر ساخته بود خراب نموده به شکل قبلىاش برگرداند. حجاج دیوار کعبه را از طرف شمال شش ذراع و یک وجب خراب نموده و به اساس قریش رسید و بناى خود را از این سمت بر آن اساس نهاد، و باب شرقى کعبه را که ابن زبیر پائین آورده بود در همان جاى قبلی آن (تقریبا یک متر و نیم یا دو متر بلندتر از کف) قرار داد و باب غربى را که عبد اللَّه اضافه کرده بود مسدود کرد، آن گاه زمین کعبه را با سنگ هایى که زیاد آمده بود فرش کرد.
وضع کعبه بدین منوال باقى بود، تا آن که سلطان سلیمان عثمانى در سال 960 روى کار آمد، سقف کعبه را تغییر داد و چون در سال هزار و صد و بیست و یک هجرى احمد عثمانى متولى امر خلافت گردید، مرمتهایى در کعبه انجام داد، و هنگامی که سیل عظیم سال هزار و سى و نه بعضى از دیوارهاى سمت شمال و شرق و غرب آن را خراب کرده بود، سلطان مراد چهارم، یکى از پادشاهان آل عثمان دستور داد آن را ترمیم کردند و کعبه دیگر تا به امروز دست کارى نشد.[3]
https://goo.gl/tyPGvy
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
در مورد ولادت حضرت علی (ع) در کعبه کسی آن را مورد تردید قرار نداده است و همه مسلمانان چه شیعه، چه اهل سنت این اعجاز را پذیرفتند و در منابع معتبر شیعی این گونه آمده است که یزید بن قعنب می گوید: من با عباس بن عبد المطلب و جمعى از عبد العزى برابر خانه کعبه نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین (ع) که نه ماه به او آبستن بود آمد و درد زائیدن داشت؛ گفت خدایا من به تو ایمان دارم و بدان چه از نزد تو آمده است؛ از رسولان و کتاب ها مؤمن هستم و به سخن جدم ابراهیم خلیل (ع) تصدیق دارم و او است که این بیت عتیق را ساخته به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است، این ولادت را بر من آسان کن، یزید بن قعنب می گوید: ما به چشم خود دیدیم که خانه خدا از پشت شکافت و فاطمه به درون آن رفت و از دیده ما نهان شد و دیوار به هم آمد و خواستیم قفل در خانه را بگشائیم، ولی گشوده نشد و دانستیم که این امر از طرف خداى عز و جل است و پس از چهار روز بیرون آمد و امیر المؤمنین را در دست داشت و سپس گفت من بر همه زنان گذشته فضیلت دارم؛ زیرا آسیه بنت مزاحم خدا را به نهانى پرستید؛ در آن جا که پرستش خدا خوب نبود جز از روى ناچارى، و مریم دختر عمران نخل خشک را به دست خود جنبانید تا از آن خرماى تازه چید و خورد و من در خانه محترم خدا وارد شدم و از میوه بهشت و بار و برگش خوردم و چون خواستم بیرون آیم یک هاتفى آواز داد اى فاطمه نام فرزندت را على بگذار که او على است و خداى اعلى می فرماید: من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش نمودم و غامض علم خود را به او آموختم و او است که بتها را در خانه من می شکند و او است که در بام خانهام اذان می گوید و مرا تقدیس و تمجید می کند خوشا به حال کسى که او را دوست دارد و فرمان بردار او است و بدا به حال کسى که او را دشمن دارد و نافرمانى او کند.[4] در میان دانشمندان اهل تسنن نیز گروه زیادی به این حقیقت تصریح نموده و آن را یک فضیلت بینظیر خواندهاند. به عنوان مثال حاکم نیشابوری در مستدرک می گوید: در اخبار متواتر آمده است که «فاطمه بنت اسد»، حضرت على (ع) را در درون خانه کعبه، به دنیا آورد.[5]
همچنین ساعدی به نقل از صحاح ششگانه اهل سنت می گوید: بنا به قولى حضرت على (ع) در روز جمعه، 13 رجب، سى سال از «عام الفیل» گذشته، و 23 سال به هجرت پیغمبر اکرم (ص) مانده، در مکّه مکرّمه درون خانه کعبه متولد شد و به قول دیگر، 25 سال پس از «عام الفیل»، و دوازده سال پیش از بعثت، ولادت یافته است و به قول دیگر، ده سال پیش از بعثت، متولد شده و پیش از حضرت على (ع) هیچ فرزندى در خانه کعبه، تولّد نیافته است.[6]
با توجه به این مطالب روشن می شود که شیعه و اهل تسنن باور دارند که معجزه شکاف کعبه یقینی است و تولد حضرت علی (ع) در داخل کعبه انجام گرفت. بنابراین، با توجه به تخریب و تجدید بنای کعبه در سال های بعد از ولادت و زندگی حضرت علی (ع) به طور طبیعی باید آثار شکاف به وجود آمده در هنگام ورود مادر امیرالمؤمنین (ع) به داخل کعبه از بین رفته باشد و این حقیقتی است که کسی نمی تواند منکر آن باشد و کسی از شیعیان علی (ع) نیز منکر این حقیقت نیست، ولی آنجه که شیعه به آن می بالد این است که این معجزه از آن کسی است که او یگانه مولود کعبه است و شیعه مفتخر به پیروی از او است. و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد؛ چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند.
https://goo.gl/tyPGvy
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
منابع :
[1] سید رضی، نهج البلاغه، خطبه قاصعه.
[2] بحرانی، سید هاشم، تفسیر البرهان، ج1 ، ص661، ح 36، بنیاد بعثت ،چاپ اول، تهران، 1416ق.
[3] موسوی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه تفسیر المیزان، ج3 ،ص 555، جامعه مدرسین، قم، 1374ش.
[4] شیخ صدوق، امالی، ترجمه کمره ای، ص133، ناشر اسلامیه، چاپ ششم، تهران، 1376ش.
[5] حاکم نیشابوری، محمد، مستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص483، ناشردارالمعرفة، چاپ دوم، بیروت، 1406ق.
[6] ساعدی، محمد باقر، فضائل پنج تن (ع) در صحاح ششگانه اهل سنت، ج 1، ص304، فیروزآبادی، چا اول، قم، 1374ش، به نقل از نور الابصار، ص 69
https://goo.gl/tyPGvy
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
آیا کتاب #دوقرن_سکوت معتبر است؟
پاسخ را بخوانید👇👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🔴 آیا کتاب "دو قرن سکوت" معتبر است؟ 🔴
❎ خیر این کتاب، کتابی غیرمعتبر و پر از #دروغهای تاریخی است که مرحوم دكتر عبدالحسين زرين كوب، بر اساس ديدگاه باستانگرائي و برتري #ايران قبل از #اسلام تاليف کرده و از نظر تاريخي، ايراداتي اساسي دارد .👌 ❎ زرین کوب در مقدمه چاپهاي بعدي كتاب، گوشزد نموده است و خود #اعتراف مي كند كه با توجه به تعصب و خامی و شور #جواني این کتاب را نوشته و در بسياري از مسائل مغرضانه قلم زده است. ✅ دکتر #زرینکوب، برای جبران اشتباهات کتاب #دو_قرن_سکوت، کتاب دیگری با نام 📙«كارنامه اسلام» را در سال 1342 نوشت. (موضوعی که متاسفانه در تبلیغات #کوروش_پرستان سانسور می شود و از کتاب وی، به عنوان منبعی برای ادعای دروغین جنایات #اعراب (مسلمانان!) در ایران، بهره برداری میکنند.) ✍️دكتر زرينكوب در مقدمه این کتاب مينويسد: «در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبريز بود كه هر چه پاك و حق و مينوي بود از آن #ايران ميدانستم و هر چه را از آن ايران– ايران #باستاني را ميگويم- نبود زشت و پست و نادرست ميشمردم. ... در اين فرصتي كه براي تجديد نظر در كتاب سابق بدست آمد لازم ديدم كه آن گمان خطاي #تعصب آميز را جبران كنم.»🙏 ✍️استاد #مطهري در 📗 کتاب "خدمات متقابل اسلام و ايران" انتقادات جدي و تندي را نسبت به کتاب دو قرن سکوت دارد و در آغاز اين كتاب از نوشته استاد مطهري نيز ياد شده است. ایشان می نویسد: «عكسالعمل ايرانيان در برابر اسلام فوقالعاده نجيبانه و سپاسگزارانه بوده و از يك نوع توافق طبيعي ميان روح اسلامي و كالبد ايراني حكايت ميكند . اسلام براي ايران و ايراني در حكم غذاي مطبوعي بوده كه به حلق گرسنهاي فرو رود . يا آب گوارايي كه به كام تشنهاي ر يخته شود ...👌مظالمي كه آل #علي و پيروان عربشان از امويان ديدند از مظالمي كه بر ايرانيان در آن دوره وارد شد بسي بيشتر و جانگدازتر بوده است...✅ عجبا ! ميگويند ( در طي اين دو قرن زبان ايراني خاموشي گزيده بود و ايراني سخن خويش جز بر زبان شمشير نميگفت 😳) من حقيقتا معني اين سخن را نميفهمم ! آيا زبان علمي زبان نيست ؟ ! آيا زبان ادبي زبان نيست ؟ آيا شاهكار ادبي #سيبويه كه در فن خود همطراز المجسطي بطلميوس و منطق ارسطو در فن خودشان، به شمار ميرود جز در اين دو قرن آفريده شده است ؟! آيا ادب الكاتب ابن قتيبه كه آن نيز در فن خود يك شاهكار است محصول اين دو قرن نيست؟! آيا شاهكار ادبي آفريدن مربوط به زبان نيست ؟...»😊 ✍️جهت آگاهي و مطالعه بيشتر ر.ك :خدمات متقابل اسلام و ايران ، صص 668-677
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
4_542703280019472772.mp3
4.45M
👈عقل ملکوتی تنها دستگاه ارتباط با اولیاء خداست/ اگر رشد نکند، لحظه احتضار نمی توان امیرالمومنین(ع) را شناخت و این امر باعث عذاب می شود...
🔸استاد زاهدی
@mobahesegroup
🔻برخی از عملکرد سلبریتی ها در سال ۹۷
1.سکوت درمقابل کتک زدن خبرنگار ایرانی درفرانسه
2.ابراز ناراحتی بابت حوادث تروریستی در اروپا
3.سکوت درمقابل فاجعه یمن
4.حمایت از ضارب پلیس وبرخی از آشوب طلبان مثل اسماعیل بخشی
5.سکوت درمقابل حادثه نیوزلند
6.سکوت درمورد نقض حقوق بشر درمورد جلیقه زردها
#سلبریتی_بیسواد
#جنگ_رسانه_ای
@mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
1_857414.pdf
517K
✅متن دستورالعمل آیتالله قاضی(ره) در خصوص ماههای رجب، شعبان و رمضان
🔹با ترجمه علامه حسینی طهرانی(ره)
👈کانال پند عارفانه🌹
💠eitaa.com/pand_arefaneh
💠sapp.ir/pand_arefaneh
💠instagram.com/pand_arefaneh
💠t.me/pand_arefaneh