eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼اعمال روز دحوالارض @mobahesegroup
عطسه صبر برخی از مردم تصور می کنند در موقع تصمیم بر انجام کاری، اگر خود یا کسی عطسه کند، باید صبر نمود. در حالی که در این باره دستوری در اسلام وارد نشده است و اساسا روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که به کاری تصمیم گرفتید، اگر کسی فال بد زد، اعتنا نکنید و بر خدا توکل کرده و به دنبال هدف روان شوید. در مورد عطسه وارد شده که هر گاه یکے از شما عطسه کرد، در حق او دعا کنید و بگویید "یَرحَمَکُمُ الله" خداوند شما را رحمت کند و طرف مقابل هم بگوید "یَغفِرُ اللهُ لَکُم" خداوند شما را بیامرزد.1 اما صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گزاردن بین یک و دو عطسه همگی از خرافات است. 1. بحارالانوار ج81 ص283 🌱 برداشت های نادرست از احکام کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
غلط های قرائت نماز قرائت نماز بسیاری از مردم اشتباه است و به آن توجه نمی کنند. در حالی که باید قرائت نماز صحیح باشد.1 و اگر نمازگزار یکی از کلمات حمد یا سوره را نداند یا اشتباه کند، نمازش باطل است.2 در اینجا به چند نمونه از کلمات نماز که برخی از نمازگزاران ناصحیح تلفظ می کنند، اشاره می شود: [تصویر پایین]👇 1. توضیح المسائل مراجع ج1 ص572 م997_998 2. همان م1000_1002 تحریرالوسیله ج1 ص167 م12 🌱 برداشت های نادرست از احکام کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📚 بخش اعظم فقه احکام سیاسی و حکومتی است 🌹 رهبر معظم انقلاب، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۵۷ در ایرانشهر: به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکى است، سیاست جزء دین است، جزو احکام دین است؛ مهم‌ترین بخش فقهِ ما، بخش سیاسات است. به قول یکى از مراجع عظیم تقلیدِ گذشته-رحمةالله‌‌علیه- مُعظَم دین(بخش بیشتر دین) را سیاسات تشکیل میدهد. احکام حکومت، مقرّرات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ى اینکه چگونه انسانى میتواند حاکم باشد و صلاحیّت این منصب را دارد و چگونه انسانى این صلاحیّت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ مجتهد همچنان که احکام صلاة و صیام و زکات را استنباط میکند، اینها را هم باید استنباط بکند. @mobahesegroup
سوال:👇👇👇 ⁉️آیا مطابق قرآن بیت المقدس، متعلق به یهودیان نیست؟ و مسلمانان غاصب محسوب نمی شوند؟ ✅✍️پاسخ: 💥اولا آیاتی که این ادعا به آن مرتبط شده است، باید روشن و شفاف بیان شود. چون غلط فهمیدن و برداشت معوج، امری نیست که هر کسی در نگاه ابتدایی به آن برسد. بلکه نگاه غلط زاییده یک ذهن بیمار است و باید مشخص شود، آن ادعا چیست تا مغالطه هایش معلوم شود. 🔹مثلا اگر آیه ۲۱ سوره مائده مد نظر باشد (اى قوم! به سرزمين مقدّسى كه خداوند براى شما مقرّر داشته، وارد شويد!) در ادامه سوره می بینیم که بنی اسرائیل از دستور خدا در این زمینه تخطی کردند و به همین دلیل آن سرزمین برایشان حرام شد و دچار سرگردانی شدند. 💥ثانیا به فرض که خداوند روزگاری بیت المقدس را سرزمین یهودیان کرده باشد، هیچ دلیلی ندارد که این تقدیر الهی همیشگی باشد. و تفکر اینکه تقدیرات الهی قابل تغییر نیستند، تفکری یهودی است که خدای متعال آنها را به سبب همین تفکر لعنت کرده است: 🔹وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْديهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتان (۶۴ مائده) و يهود گفتند: «دست خدا بسته است.» دستهاى خودشان بسته باد. و به [سزاى] آنچه گفتند، از رحمت خدا دور شوند. 🔹و روشن است که خدای متعال سرنوشت افراد را در دنیا به اعمال و رفتار آنها گره زده است. تا آنجا که حتی عذاب امت یونس را به خاطر توبه آنها برمی دارد. 💥ثالثا آنچه در قرآن آمده است، این است که یهودیان به خاطر نافرمانی ها و عصیان گری هایشان مورد غضب الهی قرار گرفته اند و مهر خواری و مذلت بر آنها خورده است: 🔹ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ ما ثُقِفُوا إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَ ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كانُوا يَكْفُرُونَ بِآياتِ اللَّهِ وَ يَقْتُلُونَ الْأَنْبِياءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا يَعْتَدُونَ (۱۱۲ آل عمران) هر كجا يافته شوند، به خوارى دچار شده اند- مگر آنكه به پناه امان خدا و زينهار مردم [روند]- و به خشمى از خدا گرفتار آمدند، و [مُهر] بينوايى بر آنان زده شد. اين بدان سبب بود كه به آيات خدا كفر مى ورزيدند و پيامبران را بناحق مى كشتند. [و نيز] اين [عقوبت] به سزاى آن بود كه نافرمانى كردند و از اندازه درمى گذرانيدند. 💥رابعا حتی اگر بیت المقدس، سرزمین یهودیان بوده باشد، می دانیم که پیرو واقعی حضرت موسی (ع) با شنیدن دعوت پیامبر مکرم اسلام (ص) باید به اسلام درآمده باشد. وَ إِنَّ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ لَمَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ خاشِعينَ لِلَّهِ لا يَشْتَرُونَ بِآياتِ اللَّهِ ثَمَناً قَليلا (۱۹۹ آل عمران) و البته از ميان اهل كتاب كسانى هستند كه به خدا و بدانچه به سوى شما نازل شده و به آنچه به سوى خودشان فرود آمده ايمان دارند، در حالى كه در برابر خدا خاشعند، و آيات خدا را به بهاى ناچيزى نمى فروشند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰آیا تقاضای خدا از بندگان برای عبادت، برای نیاز اوست؟ ✅✍️ پاسخ: ✅خدا یعنی موجودی که تمام موجودات ضعیف و محتاج، از او وجود گرفته اند و در خود او هیچ نوع نقص و نیازی وجود ندارد. باید توجه کرد که موجودی نیازمند، هرگز خدا نخواهد بود. چون دلایلی که برای اثبات وجود خدا مطرح شده، وجود واجب الوجود را اثبات می کند و در واجب الوجود، هیچ نقص و نیازی راه ندارد. این مسائل در جای خود مطرح شده. اما اینکه دعوت خدا به عبادت با بی نیازی او چگونه ممکن است، مساله ای است که در این جا باید به آن بپردازیم. خدای متعال، حکیم است و افعال او بی غرض نیست. اما لزومی ندارد که غرض او برای رفع نیازی از خودش باشد. بلکه غرض و هدف می تواند برای رفع نیاز از مخلوقات باشد. همانگونه که اصل خلقت انسان برای رفع نیازی از خدا نبوده، بلکه برای جود و بخشش به انسان ها بوده است. و ما نباید صفات و افعال خدا را با خودمان مقایسه کنیم و تصور کنیم چون تمام کارهای ما برای رفع نیازی از خودمان است، در نتیجه در خدا نیز چنین خواهد بود. بلکه باید فرق بین مخلوق و خالق را در نظر داشته و متوجه باشیم که هر گونه صفتی که معنای نقص و ضعف داشته باشد، در خدا ممکن نیست. بنابراین دعوت و دستور به عبادت، نباید از زاویه نیاز خدا دیده شود. بلکه باید آن را در صفات کمالی خدا بنگریم. که یکی از صفات خدای متعال رحمت اوست و این صفت در ابتدای هر سوره قرآن مورد تاکید قرار گرفته و در موارد بسیار دیگری نیز بیان شده است: «وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ رَؤُفٌ رَحیمٌ[نور/۲۰] چه مى شد اگر فضل و رحمتى كه خدا به شما ارزانى داشته است نمى بود؟ و اگر نه این بود كه خدا مهربان و بخشاینده است.» دعوت به عبادت و تمام دستورات الهی، باید در سایه این صفت الهی دیده شود. چون نظام ایجاد شده توسط خدای متعال، قوانینی دارد که رعایت آن قوانین، عامل سعادت بندگان است. و تخلف از قوانین، موجب هلاکت و شقاوت خواهد شد. از همین رو، خدای متعال دستوراتی را بیان کرده تا انسان از سعادت خویش باز نماند: «رَبُّنَا الَّذی أَعْطى كُلَّ شَیْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى[طه/۵۰] پروردگار ما همان كسى است كه به هر موجودى، آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده سپس هدایت كرده است!» و چون سعادت انسان در گرو عبادت خدای متعال است، خداوند هدف از خلقت او را عبادت می خواند: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ[ذاریات/۵۶] من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند (و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند)» عبادت خدای متعال بریدن از دنائت ها و حقارت هایی است که نفس اماره انسان، او را به سمت آنها می کشاند و کسی که پای رفتن از میان این حقارت ها را نداشته باشد، در قیامت حقیقت و باطن کار خویش را می یابد که باید از میان آتش برود اما به زانو افتاده و توانی برای رفتن ندارد: «نُنَجِّی الَّذینَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمینَ فیها جِثِیًّا[مریم/۷۲] آنها را كه تقوا پیشه كردند از آن رهایى مى بخشیم و ظالمان را- در حالى كه (از ضعف و ذلّت) به زانو درآمده اند- در آن رها مى سازیم.» در واقع عبادت گم کردن ضعف خود، در میان دریای عظمت رب است. و انسان با عبودیت خود را به مبداء تمام کمالات گره می زند و از ضعف ها و حقارت ها می رهد. و آنان نیز که به گناه و فساد در زمین می پردازند، نیرویی برای گناه کردن ندارند، مگر اینکه خدای متعال به آنها توان داده باشد. و به همین جهت گناهکار هرگز نیرویی در مقابل خدا دیده نمی شود: «أَمْ حَسِبَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئاتِ أَنْ یَسْبِقُونا ساءَ ما یَحْكُمُونَ[عنکبوت/۴] آیا كسانى كه اعمال بد انجام مى دهند گمان كردند بر قدرت ما چیره خواهند شد؟! چه بد داورى مى كنند!» کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️چرا بریم و پولمونو بریزیم تو جیب ؟ ✅ جواب👇👇👇 باید ببینیم این سوال رو چه کسی میپرسه، یک مسلمون مقید؟ یا یک مسلمون غیر مقید. ▪️در جواب کسایی که به انجام واجبات مقید نیستن باید گفت، ما اسلام رو بعنوان دین انتخاب کردیم و موظفیم که واجباتش رو دونه دونه انجام بدیم و از محرماتش هم اجتناب کنیم. برای کسی که نماز نمیخونه، روزه نمیگیره، شاید ساده باشه حج رو هم مثل بقیه واجباتی که انجام نمیده، انجام نده. ولی برای ما ممکن نیست که به دلخواه یکی از واجبات رو انجام بدیم و دیگری رو انجام ندیم ▪️یکی از دلایلی که باعث شده همه آدما درباره دستورات اسلام نظر میدن اینه که برای ما بی اهمیت و کوچیک شده. اگه عظمت واجبات الهی رو بدونیم واینکه در هیچ شرایطی نمیشه واجبات الهی ترک بشه، اون موقع اصلا به ذهنمون نمیرسه که چرا حج بریم؟ چرا پول بریزیم تو جیب عربا و این حرفا. فقط فکر اطاعت از دستورات خداییم. 🔺احکام اولیه مثل نماز، حج و دیگر واجبات رو خود خدا وضع کرده و حتی امامان معصوم هم نمیتونن بدن. فقط میتونن در مواقعی که مصلحت بالاتری وجود داره، موقتاََ کنن. نه تغییر. درباره حج واجب هم اگر مصلحتی بالاتر نباشه نمیشه تعطیلش کرد. و این مصلحت رو مردم معمولی تشخیص نمیدن. متخصصش باید تشخیص بده. مثلا اگر جون حاجی‌ها درخطر باشه. که بعد انقلاب، دوبار این اتفاق افتاد و یکی دوسال حج تعطیل شد ▪️شاید سوال بشه این پولای ما میره سلاح میشه، میشه میریزه رو سر یمنی ها، الانم جون انسان‌ها درخطره. اینجا باید بگیم که اگر ایرانی‌ها نمیرفتن حج یعنی مشکل حل میشد؟ جنگ تعطیل میشد؟ یا ظرفیت حاجی‌های ایرانو میدادن به کشورهای دیگه؟ اصلا درآمد عربستان از کل مراسم حج، درمقایسه با اون، مگه چقدره؟ خیلی کمه. درآمدش از صدهزار ایرانی که اصلا پول چایی نظامیان عربستانی هم نمیشه، پس اصولا حج ما هیچ تاثیری بر جنگ عربستان نداره ✖️نکته بعدی اینه که حضور ایرانی اثرات بسیار مثبتی داره و نبودن شیعیان ایرانی درحج تاثیرات بدی داره. که مفصله. اصلا خود از خداشه ایران نره حج ▪️درکل واجبات الهی اینطوری که الان پیش ما خوار و خفیف شده، نیست. اونقدر عظمت داره که درباره همین حج روایت داریم اگر دور خانه خدا خالی بمونه، نازل میشه. در احکام هم هست که اگه مردم تمایلی به حج نداشتن، حکومت اسلامی باید از بیت المال مردم رو به حج بفرسته. خلاصه الهی عظمت بالایی دارن، نمیشه هرکی دلش خواست برای این شعائر تعیین تکلیف کنه یا تعطیلش کنه کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⚡️شیعه نمی‌تواند در مقابل ظلم سکوت کند 🌹 رهبر معظم انقلاب، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۵۷ در ایرانشهر: چگونه میتوان دَم از اسلام زد و زندگى فردى و اجتماعى را طبق اسلام و با احکام اسلام تطبیق نکرد؟ چگونه میتوان مدّعى پیروى على(ع) بود و حقایق را ندانست و نگفت؟ لذاست که علماى تشیّع، آگاهان، دانایان، آن کسانى که به راستى شایستگى نام جانشین و پیرو على(ع) را داشتند، در طول تاریخ هر جا نگاه میکنید، اینها را در مقابل قدرتهاى مسلّط و ستمگر مى‌بینید. از زمان ائمّه‌ى هدىٰ (علیهم‌‌السّلام) چنین بوده است تا روزگار ما، تا امروز. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️موضع #سعودی‌ها درباره ایران چند ماه قبل،بن سلمان: ما منتظرنمیشیم که جنگ به عربستان برسه و لازم باشه در ایران میجنگیم. الان،سفیر سعودی در سازمان ملل:ما اصلاً با ایران جنگ نداریم نه توی یمن نه هیچ جای دیگه. حالا به نظرتون شاخ و شونه کشیدن ایران در خلیج فارس درست بود یا اشتباه؟/توییتگرام °شوق پرواز° @mobahesegroup
🔴شما ذرت تراریخته و شیرخشک و پودر پنیر صنعتی و سایر افزودنی ها رو اگر تو ایران تو محصولات مخصوص کودکان استفاده کنی نه تنها جریمه و توبیخ نمیشی تندیس محصول سالم هم بهت میدن!👏😒 @mobahesegroup
ماجرای هدایای گران‌قیمت پادشاه عربستان برای «خانواده رهبر معظم انقلاب» به روایت معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب @mobahesegroup
⭕️ عباسی: با تصویب کشور تا ابد از تولید پلوتونیوم محروم شد رئیس سابق سازمان انرژی اتمی: سال ها پیش از برجام در مورد باز طراحی راکتور اراک مقالاتی در رسانه‌های خارجی نوشته شد که برای عدم تولید پلوتونیوم باید این راکتور باز طراحی شود. ما در برهه‌ای این خواست غربی‌ها را از زبان مسئولین کشور نیز می‌شنیدیم. سوال اینجاست که در حالی که پلوتونیوم سوخت راکتورهای آینده است چرا نباید پلوتونیوم داشت. متاسفانه در برجام کشور را تقریبا الی الابد از تولید پلوتونیوم محروم کرده‌اند./تسنیم @mobahesegroup
🔺یه بنده خدایی می‌گفت؛ موقع جنگ جوان پانزده، شانزده ساله را میفرستادیم خط مقدم و میگفتیم شجاع است و بعد هم میشد فرمانده نخبه عملیات، میشد حسن باقری‌ها! 🔹اما الان! الان حاضر نیستیم از یک شغل از چندین شغل خود بگذریم و جایمان را به جوانی بدهیم تا خودش را ثابت کند، میگوییم خام است! بی‌تجربه است! 🔻چطور آنوقت که میخواست دم تیر برود شجاع بود و با‌تجربه؟ اما الان که میخواهد روی صندلی بنشیند خام هست و بی‌تجربه؟! @mobahesegroup
▪️ماجرای بستری شدن همسر رهبر انقلاب!👇 💠 چند سال پیش رهبر انقلاب بیمار شدند و برای عمل جراحی به بیمارستان بقیه الله رفتند. همسر ایشان با وجودی که روز در بیمارستان بستری بودند، هیچ کس اطلاع نداشت که همسر مقام معظم رهبری هستند و همه کارها اعم از دریافت ویزیت، دارو و سایر کارها را در انجام دادند. دو روز مانده به مرخص شدن همسر رهبر انقلاب، به مسئولان بیمارستان خبر دادند که قصد دارند در بیمارستان بقیه‌الله به عیادت بیایند؛ آن وقت مسئولین بیمارستان تازه متوجه شدند که ایشان برای عیادت همسرشان به بیمارستان آمده‌اند. @mobahesegroup
شهید مطهری: افرادی که به دین می‌گروند و سپس بیرون می‌روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده‌اند خشن‌تر و ضد انسان‌تر می‌شوند؛ زیرا دین به حکم نیروی عظیم خود همه عواطف دیگر انسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر رفت همه آنها را که در خود هضم و جذب کرده بود نیز با خود می‌برد. این است که افرادی که زمانی متدین بوده و سپس بی‌دین شده‌اند از بی‌دین‌های اوّلی خشن‌تر و بی‌عاطفه‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند. 👀 پاسخ خبرنگار شرق به توئیت دورغ خبرنگار سابق وطن امروز که این روزها به وزیر ارتباطات مایل شده است! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف توزیع شکر یارانه ای در عربستان سعودی! ‼️ وضعیت واقعی مردم عربستان اینه، نه اون خزعبلاتی که میگن مردمش میخورن و میخوابن و حسابشون پر پوله... 🔺اگه قرار بود مذاکره و سازش با آمریکا اقتصاد رو درست کنه، اقتصاد آمریکا رو درست میکرد که با فقط 30 میلیون جمعیت بیشترین درآمدنفتی جهان رو داره @mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰چرا در گوش بچه ای که تازه به دنيا آمده‌ اذان و اقامه می گويند؟ آيا واجب است يا مستحب؟ ✅✍️پاسخ:👇👇👇 ✅خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد از سنت هاي پيامبر گرامي اسلام(ص) است و بعد از او، ائمه معصوم (ع) هم به اين روش توجه زيادي داشتند و اين کار را به عنوان يکي از اولين اقدامات در بدو تولد کودک انجام مي دادند و به مسلمانان ديگر نيز سفارش مي کردند وقتي نوزاد به دنيا آمد حتما در نخستين زمان ممکن در گوشش اذان و اقامه خوانده شود. در جلد ۴۳ کتاب «بحارالانوار» از امام زين العابدين (ع) روايت است: «زماني که پدرم به دنيا آمد پيامبر(ص) در گوشش اذان را تلاوت فرمود.» در جلد ۱۰۴ همين کتاب به نقل از آن حضرت نوشته شده: «زماني که امام حسن(ع) متولد شد پيامبر (ص) در گوش او اذان و اقامه را قرائت فرمود.» علامه حر عاملي هم روايتي به نقل از مادر امام رضا(ع) نوشته اند با اين مضمون؛ «وقتي امام رضا(ع) به دنيا آمد، امام کاظم(ع) در گوش راست او اذان گفت و در گوش چپش اقامه». پيامبر(ص) مي فرمود: «در گوش راست نوزاد اذان بگوييد و در گوش چپش اقامه. زيرا اين کار کودک را از شر شيطان حفظ مي کند. سپس در گوش او آية الکرسي، سوره هاي فاتحة الکتاب، اخلاص، ناس، فلق و آيات آخر سوره حشر را بخوانيد». در اين خصوص روايت هاي مستند ديگري به نقل از ائمه(ع) ثبت شده است که همگي آن ها مشخص مي کنند اين بزرگواران در زندگي خود همين شيوه را اجرا و به ياران و دوستان خود نيز توصيه مي کردند اين گونه عمل کنند و خواندن اذان و اقامه در گوش کودک تازه متولد شده را از ياد نبرند. دليل اصلي اذان گفتن در گوش کودکي که به تازگي در يک خانواده مسلمان به دنيا آمده، اين است که نخستين صدايي که گوش او دريافت مي کند، اذان و اقامه باشد که شامل توصيف عظمت و بزرگي خداوند متعال است. چون انسان با شهادت دادن به يگانگي خدا، رسالت پيامبر(ص) و امامت حضرت علي(ع) وارد دايره اسلام و مذهب تشيع مي شود. به همين دليل است که به محض تولد يک مسلمان، شعار اسلام در گوش او خوانده و به او تلقين مي شود؛ همان طور که در زمان مرگ و خروج او از دنيا نيز يگانگي خدا و جمله توحيد که ذکر «لااله الاا...» است به او تلقين خواهد شد. نکته قابل توجه اين است که هر چند کودک تازه متولد شده جملات اذان و اقامه و مفهوم آن را درک نمي کند اما خواندن همين ذکرها بر روح و جسم او اثر مي گذارد و روحيه مسلماني او را تقويت خواهد کرد. به همين دليل لازم است پدران و مادران اين سنت مهم و زيباي اسلامي را که از پيامبر (ص) آموخته ايم مورد توجه داشته باشند. درست است که کودک تازه متولد شده توان درک مفاهيم والاي جمله ها و عبارت هاي اذان و اقامه را ندارد اما نبايد با اين بهانه از اجراي اين سنت مهم و پسنديده پيامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) غافل شد. زيرا خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد آثار و برکات بسيار مهمي براي او به همراه دارد که غفلت از آن مي تواند آسيب هايي را متوجه جسم نحيف و روح آسيب پذير او کند. در همين خصوص در کتاب «بحارالانوار» روايتي نوشته شده مبني بر اين که پيامبر(ص) فرموده اند: «کسي که نوزادي برايش به دنيا مي آيد در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگويد، بدين ترتيب شيطان به او آسيب نمي رساند».بنابراين براساس روايت هاي اسلامي يکي از مهم ترين آثار خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد اين است که شيطان را از وجود او دور مي کند. تربيت کودک کار پيچيده اي است که زمينه آن بايد حتي قبل از تولد و نوزادي ايجاد شود. يعني اين طور نيست که وقتي کودک به دنيا آمد و چند ساله شد، تازه آداب اسلامي به او ياد داده شود. يکي از مواردي که زمينه تربيت صحيح اسلامي را در وجود کودک شکل مي دهد، خواندن اذان و اقامه در گوش اوست. در واقع خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد نه تنها پريشاني را از او دور مي کند و آثار معنوي بسيار خوبي براي او به همراه دارد بلکه باعث مي شود کودک با مفاهيم اعتقادي و مذهبي آشنا شود و به مرور زمان علاقه و انس بيشتري با اين مفاهيم برقرار کند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰مگر روح ما از خدا نیست؟ پس چرا گناه و معصیت می کنیم؟ ✅✍️پاسخ:👇👇👇 ✅برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دید منظور از نفخ و دمیدن روح خدا در انسان چیست و آن گاه معنای روح خدا را مورد بحث قرار دهیم تا پاسخ سوال داده شود. نفخ" به معنای دمیدن هوا در داخل جسم به وسیله دهان یا وسیله ای دیگر است. و مقصود از نفخ در آیه شريفه ۲۹ سوره حجر که می فرمايد: «و نَفَخْتُ فيه من روحي؛ از روح خود در آن دميدم»، ایجاد روح در آدمی است. به عبارت روشن تر نفس یک نوع اتّحاد با بدن دارد و آن این است که متعلق به بدن است و در عین حال یک نوع استقلال هم از بدن دارد، به طوری که هر وقت تعلقش از بدن قطع شد از او جدا می شود.(۱) توضیح بیشتر: انسان از دو چیز مختلف آفریده شده که یکی در حدّ اعلای عظمت و دیگری ظاهراً در حد پایین از نظر ارزش است. جنبه مادّی انسان را گل بد بوی تیره رنگ (لجن) تشکیل می دهد و جنبه معنوی او را چیزی که به عنوان روح خدا از آن یاد شده است. البته خدا نه جسم دارد و نه روح. نسبت روح به خدا "اضافه تشریفی" است و دلیل بر این است که روحی بسیار پرعظمت در کالبد انسان دمیده شده همان گونه که کعبه را به خاطر عظمتش "بیت الله" می خوانند و ماه مبارک رمضان را به خاطر برکتش "شهر الله" (ماه خدا) می نامند، زیرا می دانیم همه ماه ها و همه مکان ها از آن خدا است لیکن وقتی گفته می شود خانه خدا، یعنی خانه ای که از نظر شرف و منزلت چنان با عظمت است که هیچ طرف نسبتی غیر از خداوند ندارد. بر این اساس مفهوم آیه این می شود: در او روحی که از نظر شرافت، اهمیت و توانمندی شما به من قابل انتساب است دمیدم. بنابراین معنای آیه این نیست که خداوند از وجود خود، بخشی را جدا ساخته و در قالب آدمی جا سازی نموده، بلکه اضافه به روح اضافه تشریفی است، مانند بیت الله یا شهر الله. مقصود این است که روح آدمی از ویژگی هایی برخوردار است که باعث شرافت آن می شود، زیرا دارای صفت اختیار و قدرت انتخاب است که آن را از دیگر موجودات ممتاز می سازد. با این ویژگی انسان می تواند از ملائک برتر شود. این روح الهی است که با استعدادهای فوق العاده ای که در آن نهفته است ، می تواند تجلّی گاه انوار خدا باشد . خداوند به او این همه عظمت بخشیده ، به گونه ای که می تواند با استفاده صحیح از اختیار در راه الهی قدم بر دارد و تمام ابزار و امکانات و حتی عضو مادی خود را در این راه صرف نماید و از فرشتگان نیز برتر شود.(۲) بنا براین انسان مرکب از روح و بدن است. تمام حقیقت انسان را روح ونفس وی تشکیل می دهد و در عالم قیامت به سزای اعمال خوب وبد خود خواهد رسید. بدیهی است عذاب و نعمت عالم قیامت ، جسمانی وروحانی است. اما عذاب روح در قیامت، عذاب خدا نیست چون معنای دمیدن روح، جدا شدن قطعه ای از خداوند نیست بلکه منظور این است که انسان مرکب از نفس وبدن است وبه خاطر شرافت روح از آن به روح الهی تعبیر شده است. روح انسانی از این جهت که استعداد رسیدن به بالاترین مراتب هستی را دارا است، هدیه الهی است. در عین حال روح و نفس، این ویژگی را دارد که به وسیله انسان آلوده شود و از مراتب حیوانی نیز پست تر گردد. آنچه عذاب می بیند، روحی است که به آلودگی دچار شده است و آلودگی ها نیز توسط خود انسان ایجاد شده و این چیزی نیست که خداوند به انسان هدیه داده بود. 📚پی نوشت ها: ۱. ترجمه تفسیر المیزان، ج ۱۲، ص ۲۲۳ و ج ۱۷، ص ۳۵۸. ۲. تفسیر نمونه ، مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، ج ۱۷، ص ۷۸ و ۷۹ و ج ۱۹، ص ۳۳۷. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰گاهی به واسطه عدم تحقق خواسته و حاجت، انسان باور قلبی خود را به دعا از دست می دهد، برای برطرف شدن این حالت چه کنیم؟ ✅✍️پاسخ:👇👇 ✅برای بر آورده شدن یک حاجت و یا خواسته‌ای امور متعددی شرط است که این امور باید دست به دست هم بدهند تا آن خواسته محقق گردد. دعا و یا ذکر یکی از آن امور هستند. به عبارتی، باید نوع نگاه خود و معرفت خود را نسبت به دعا تغییر بدهیم. دعا و یا ذکر، علت تامه و کامل برای تحقق خواسته ما نیستند. بلکه جزء العلة هستند. همان خدایی که فرموده برای برطرف شدن مریضی فلان دعا رابخوانید، یا فلان ذکر را بگویید، همان خدا فرموده باید دارو را هم مصرف کنید. یعنی در کنار این که از اسباب مادی مانند قرص و کپسول و... استفاده می کنید ، از دعا هم به عنوان یک سبب معنوی استفاده کنید تا اینها دست به دست هم بدهند و مشکل را حل کنند. بنابراین ما نباید نگاهمان به دعا و ذکر، نگاه به یک علت تام باشد که در غیر این صورت همه باید مفاتیح الجنان را در دست می گرفتند و فقط دعا می خواندند. در حالیکه در سیره ائمه دین علیهم السلام هم داریم که وقتی بیمار می شدند در کنار دعا، از دارو و پزشک هم استفاده می کردند. و همان طورکه دارو برای اثر گذاری خود باید شرایطی را دارا باشد مثلا تاریخ مصرف گذشته نباشد و...، دعا هم برای اثر گذاری خود،باید شرایطی را دارا باشد که به عنوان شرایط استجابت دعا در آموزه های دینی، مطرح می شود. این دو اگر در کنار هم باشد، براورده شدن حاجت حتمی خواهد بود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰آيا بقيه مذاهب جهنمي اند؟ و فقط شیعیان بهشت میروند؟ ✅✍️پاسخ: ✅معتقديم از ميان بيش از شش ميليارد انسان، شيعه دوازده امامي مذهب حق است واهل سعادت است، آن هم به شرطي که رعايت تکاليف شرعي را نموده باشند ، امّا هرگز معتقد نيستيم غير از اينان، بقيه انسان ها اهل جهنم و عذاب هستند، زيرا ديگران را يا عالم و عامد مي‌‌‌دانيم يا جاهل غير عامد. عالمان و عامدان اهل عذاب اند، چون عمداً بر خلاف علم خود عمل کرده اند. جاهل هم دو دسته اند: مقصر و قاصر. مقصران يا افرادي که با وجود امکان رسيدن به حقيقت ، از آن سرباز زده اند، مثل عالمان، جهنّمي اند(البته بدون لحاظ رحمت الهي که ممکن است شامل آن ها هم بشود). امّا قاصران که اکثر مردم را تشکيل مي‌‌‌دهند، به طور حتم اهل نجاتند، قرآن مجيد مي‌فرمايد: «و ما کنّا معذبين حتي نبعث رسولاً؛(1) هيچ طايفه اي را عذاب نمي کنيم. مگر حجت را بر آن ها تمام کرده باشيم». حتماً بر جاهلان قاصر اتمام حجّت نشده است، زيرا يا غافلند و اصلاً احتمال خلاف در گفتار و کردار خود را نمي دهند يا احتمال خلاف مي‌دهند، امّا راه و وسيله اي براي رسيدن به حق در اختيار ندارند و يا در پي کشف حقيقت رفته و تحقيق کرده اند، ولي نتوانسته اند بفهمند گفتار و کردارشان باطل بوده و خلاف واقع است ، هر چند پايبندي آن ها به اصول و دستورهاي ديني خودشان هم تا حدي لازم است . شهيد مطهرى(ره) در اين باره مىگويد: «اگر کسى در روايات دقت کند، مىيابد که ائمه(ع) تکيهشان بر اين مطلب بوده که هر چه بر سر انسان مىآيد، از آن است که حق بر او عرضه بشود و او در مقابل حق، تعصب و عناد بورزد و يا لااقل در شرايطى باشد که مىبايست تحقيق و جستجو کند ، اما افرادى که ذاتاً و به واسطه قصور فهم و يا به علل ديگر در شرايطى به سر مىبرند که مصداق منکر و يا مقصر به شمار نمىروند، آنان در رديف منکران و مخالفان نيستند. ائمه اطهار بسيارى از مردم را از اين طبقه مىدانند. اين گونه افراد داراى استضعاف و قصور هستند و اميد عفو الهى درباره آنان مىرود». وى از مرحوم علامه طباطبايى نقل مىکند: «همان طورى که ممکن است منشأ استضعاف، عدم امکان تغيير محيط باشد، ممکن است اين جهت باشد که ذهن انسان متوجه حقيقت نشده باشد و به اين سبب از حقيقت محروم مانده باشد».(2) در نتيجه چه بسا افرادي که در طول عمر خويش نامي از اسلام نشنيده و احتمال هم نداده اند که ديني به نام اسلام وجود دارد و بايد از آن پيروي کرد و در طول زندگي به دين و آيين خود که آن را برحق مي دانستند عمل نمودند ، اهل بهشت و نجات باشند . خداوند با اين افراد بر اساس آنچه حق و حقيقت مي دانستند ،برخورد خواهد نمود مثلا فرد مسيحي که بر اساس تعاليم مسيحيت هم اهل گناه بوده ،نسبت به اين رفتارها استحقاق عذاب دارد ؛ همچنين عقل و فطرت انساني که در حکم پيامبر دروني همه انسان هاست ، عامل مهمي در برخورد خداوند و محاسبه اعمال انسان هاست . اگر فردي بر خلاف حکم صريح عقل و فطرت انساني خود عمل نمود، مورد مواخذه قرار خواهد گرفت و نتيجه آن را خواهد ديد . البته تبيين دقيق افراد قاصر و مقصر در مناطق مختلف و در زمان هاي گوناگون متفاوت است . در شرايط كنوني كه امكانات رسانه اي و قدرت تحليل و بررسي عالمانه براي بسياري از افراد فراهم است ، بسياري از افراد عذر موجهي در كوتاهي هاي احتمالي در اين مسير ندارند . نکته آخر اينکه اگر يک مسيحي براي خداوند و نه براي پول و يا شهرت و ... کاري براي بندگان خدا کرده است، کاري براي رضاي خدا کرده است خداوند به کار و نيت او اجر و پاداش مي دهد. اگر کسي کاري براي دنيا کرده است پاداشش را هم از دنيا مي گيرد. اختراعي کرده که شهرت به دست بياورد. کاري کرده که پولي به دست بياورد و اصلا با خدا کاري ندارد و يا مخالف خداست چنين عملي ارزش زيادي نزد خداوند ندارد. علاوه بر اينکه کار بايد خوب باشد نيت آن کسي که آن کار را انجام مي دهد هم بايد خدايي باشد. و الا عبادت هم اگر براي خدا نباشد و رياکارانه باشد ارزش ندارد. 📚پي نوشت ها: 1.مائده (5) آيه 73. 2. مرتضى مطهرى، مجموعه آثار، ج 1، ص 320 به بعد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📝اقدام ضد امنیتی در پایگاه خبری شهرداری تهران و تحریک فمینیستی زنان برای ایجاد جنبش/ لزوم ورود نهادهای قانونی و امنیتی برای جلوگیری از تحریک مردم و ایجاد تقابل بین زنان و مردان در سایت خبری تحلیلی شهر ❣اخیراََ یک قطعه فیلم ۸ دقیقه‌ای توسط پایگاه خبری تازه تاسیس شهرداری تهران، منتشر شده که ابتدا با ارائه یک آمارسازیِ مجعول، ادعا می‌کند که تهران یک شهر زنانه است و زنان ایرانی، به صورت انفرادی در حال مهاجرت به تهران هستند! و سپس یک نسخه فمینیستی و مضحک می‌پیچد و نتیجه می‌گیرد که جنبش زنان باید آغاز شود تا تصمیم‌سازی‌ها و مدیریت شهر تهران نیز زنانه شود! ❣جالب است که IQ و بهره‌ی هوشی کارشناسان این سایت، شاخص ملاک‌های مدیریتی را "تعداد زن‌ها" قرار داده و در این میان، تجربه و اصل شایسته‌سالاری را کنار گذاشته است و استعداد و نقش اصلی و فطری زنان (مقام مادری و همسری و مدیریت عاطفی در خانواده) را نادیده انگاشته است. 🎥در این فیلم، ایمان واقفی (مترجم کتاب "زنان سیبیلو مردان بی ریش") که خود را جامعه‌شناس می‌داند، بدون توجه به اینکه برای حضور زنان و مردان در جامعه اسلامی، الزامات شرعی و قانونی وجود دارد، با آمارسازی ادعا می‌کند که چون زنان در تهران اکثریت هستند، خودشان باید تعیین کنند که چگونه در شهر باشند!! ... بیولوژی و بدن زنان، تعیین‌کننده است!!😧 سپس می‌گوید که: تاکنون مردان به زنان گفته‌اند که چگونه باید باشند، هیچ گریزی نداریم که زن‌ها سطوح و موقعیت‌های مدیریتی را اشغال کنند! همپای آن ما نیاز به یک "جنبش" از پایین داریم، توسط زنانی که شهر مال آنهاست!! ❣اینگونه ادبیات توسط یک سایت خبری وابسته به شهرداری و شورای شهر تهران(این سایت در ۱۵ اردیبهشت ۹۸ توسط محسن هاشمی و پیروز حناچی افتتاح شد)، ما را به یاد اقدامات فمینیست‌های وابسته به استکبار می‌اندازد که تلاششان جدا کردن زنان از خانواده و توجه آنها به مسائل فرعی و ضدیت و رقابت منفی با مردان می‌باشد. ❣اقدام به تحریک زنان شهر تهران برای ایجاد جنبش! با ارائه یک کلیپ به ظاهر علمی، مستلزم ورود نهادهای مسئول به این موضوع بوده تا از هزینه کردنِ بودجه بیت‌المال در شهرداری تهران و دادن تریبون رایگان به فمینیست‌ها جلوگیری کنند. ❣اقدامات خزنده و فمینیستی در شهرداری تهران همچون پخش بنر تبلیغاتی ضد چادر و ادعای اینکه زنان باید چهره شهر را تغییر دهند، کشف حجاب در مترو و ترویج آن و اخیراََ تریبون دادن به فمینیست‌ها برای تحریک زنان، قابل تامل می‌باشد و نشان‌دهنده یک برنامه طراحی شده برای پیاده‌سازی اهداف جنگ نرم دشمن از طریق فرهنگی می‌باشد که بودجه آن از جیب مردم تهران، هزینه می‌شود!! 📡هدف نهایی همه اقدامات فمینیستی در کشور، اندلسی سازی ایران است که گویا قرار است این پروژه با توجیه "زنانه شدنِ شهر تهران"، با بودجه شهرداری تهران پیگیری گردد. ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
📝اقدام ضد امنیتی در پایگاه خبری شهرداری تهران و تحریک فمینیستی زنان برای ایجاد جنبش/ لزوم ورود نهادهای قانونی و امنیتی برای جلوگیری از تحریک مردم و ایجاد تقابل بین زنان و مردان در سایت خبری تحلیلی شهر... ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
فیلمبرداری و ارسال برای رسانه‌های دشمن ۱ تا ۱۰ سال حبس دارد رئیس دادگاه انقلاب تهران: :small_blue_diamond:در سه مورد فیلمبرداری جرم است: یکی از این موارد استحکامات نظامی است، دیگری فیلمبرداری از حریم خصوصی و سومی، فیلمبرداری به قصد همکاری با دولت متخاصم است. :small_blue_diamond:با توجه به قرارداد همکاری علی‌نژاد با آمریکایی‌ها، متخلفینی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به چنین افراد یا رسانه‌هایی ارسال کنند، مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برایشان در نظر گرفته می‌شود. :small_blue_diamond:البته این صرف فیلم در حوزه کشف حجاب نیست بلکه هر فیلمی که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد و برای رسانه‌های ضدانقلاب ارسال شود مشمول این ماده خواهد بود. @dadsara_ershad @mobahesegroup