eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
221 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بیماری امام سجاد(ع) تا چه بعد از واقعه کربلا ادامه داشت؟ بیشتر روایات و نقل‌های معتبر، بیماری حضرت زین العابدین(ع) را تنها در همان شب و روز عاشورا عنوان می‌کنند که ممکن است اثر آن تا چند روز بعد از آن نیز باقی بود. 1. امام سجاد(ع): «هنگامی که پدرم نزدیک در شب عاشورا اصحاب را جمع کرد برای این‌که آنها را مرخص کند. من نزدیک او شدم تا آنچه را برای آنها می‌گوید بشنوم و من در آن هنگام مریض بودم، پس شنیدم که پدرم به اصحابش می‌فرمود…». 2. امام سجاد(ع): «من در آن شبی که پدرم در صبحش به رسید نشسته بودم و عمه‌ام حضرت زینب(س) نزد من مشغول پرستاری من بود»، در این هنگام پدرم در پنهانی از اصحابش کناره گرفت و نزد او «جُوَین»(یا جون یا حویّ) غلام ابوذر غفاری بود و او شمشیرش را اصلاح می‌کرد و پدرم اشعاری را می‌خواند. آن اشعار را دو بار یا سه بار تکرار کرد تا آن‌که من آن‌را فهمیدم و آنچه را می‌خواست، دانستم. پس راه گلویم را بند آورد. اشک‌هایم را پاک کردم و سکوت کردم...». 📚شیخ مفید، الارشاد ج ‏2، ص 91، کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
💢روزی شخصی بر امام سجّاد علیه السّلام وارد شد و عرضه داشت: ای فرزند رسول خدا! اکنون در چه حالتی هستید؟ حضرت در پاسخ چنین اظهار نمود: هم اکنون در حالتی می‏باشم که هشت چیز به دنبال من می‏باشند و مرا می‏طلبند: 1 : خداوند متعال، که از من اطاعت و اجرای دستورات و انجام واجبات و وظایف را می‏طلبد. 2 : پیغمبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله ، که انجام مستحبّات و کارهای پسندیده را از من می‏طلبد. 3 : عائله و خانواده‏ام، که از من نفقه و مایحتاج زندگی خود را درخواست دارند. 4 : هوای نفس، که آرزوی رسیدن به خواسته‏های خود را دارد. 5 : شیطان، که می‏خواهد مرا مطیع و فرمان‏بر خویش قرار دهد. 6 : دو ملک مأمور الهی، که در همه جا و همه حالات همراه من هستند و از من صداقت و درستکاری می‏خواهند. 7 : ملک الموت و عزرائیل، که هر لحظه ممکن است روح و جان مرا بگیرد. 8 : و در نهایت قبر است، که در انتظار دریافت و تحویل بدن و جسم من به درون خود می‏باشد. سپس امام زین العابدین علیه السّلام افزودند: اکنون حال کسی که در چنین حالات و در مقابل چنین طلبکارانی قرار گرفته است، چگونه می‏تواند باشد؟! 📚أعیان الشّیعة: جلد 1، صفحه 645 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
❗️دو عامل هلاکت و بیچارگی مردم از زبان امام حسین (علیه السلام): 1- ترس از اینکه مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران گردد 2- فخر و مباهات کردن بر دیگران (پُز دادن و خود را برتر از دیگران دیدن) @mobahesegroup
سناریو های نخ نمای دختر ابی و و هر ازگاهی ازدواج کودکان و نیاز ضروری وحیاتی !!! تماشاچی شدن# دختران _برای بازی مردان جهت حاشیه سازی بر ناکارامدی دولت ومعاهدات پیدا وپنهان در حال انعقاد است که البته fat ودم خروس ان اخیرا در برخی مواضع دیده شده است ماهم مدافع سحریم وهم مخالف بنفشه ها ومصرانه از قوه قضاییه می خواهیم در برخورد با قانون شکنان اهانت به مقدسات را دراولویت قرار دهند واهانت به ......
⁉️ متن سوال👇👇👇 چرا وقتی امام علی (ع) در منزل بود؛ حضرت زهرا (س) برای بازکردن درب خانه رفتند تا به ایشان حمله شود؟ شبهه ای مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه‌ای امن بنشیند؟ ✅ پاسخ (۱) در این شبهه مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه ‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه ‌ای امن بنشیند؟ این شبهه توهین بزرگی به امام علی (علیه ‌السلام) است زیرا غیرت علوی را مورد هجوم قرار داده و فاتح خیبر و خندق را متهم به ترس و گوشه ‌گیری کرده است. به علاوه آنکه گناه آتش زدن درب خانه وحی و سقط آن طفل معصوم را بر گردن امام علی‌(علیه ‌السلام) انداخته که گویا هیچ گناهی بر عهده آن مهاجمان پست، نبوده و نیست. پاسخ این فرافکنی‌های بزرگ را در ادامه ذکر می ‌کنیم. الف) باز کردن یا بستن درب باید در مرحله اول به شبهه افکنان گفت: چه کسی گفته که حضرت زهرا(سلام ‌الله ‌علیها) به جهت باز کردن درب خانه به روی مهاجمان دم در حاضر شدند؟ سند پرسشگر مبنی بر اینکه قصد حضرت فاطمه باز کردن درب بوده، چیست؟ درست است که دختر نبی اکرم پشت در حاضر شدند و گفتگوهایی میان حضرت و مهاجمان روی داده، اما به راستی ایشان برای باز کردن در رفته بودند؟ مطمئناً اگر قصد حضرت باز کردن درب بود؛ این کار را حسنین یا فضه هم می‌توانستند انجام دهند و نیازی به حضور دختر داغدار پیامبر برای باز کردن در نبود. از این روست که در منابع مستند قصد حضرت زهرا از آمدن پشت در، بستن درب خانه و ممانعت از ورود مهاجمان به خانه بوده، زیرا ایشان در نزدیکی در حضور داشته، هجوم مهاجمان را دیدند و سریعاً برای بستن درب اقدام کردند.[1] حال ما می‌‎‎پرسیم: اگر حضرت برای باز کردن در رفته بودند؛ چه نیازی به هیزم و لگد بود؟ پس همین ابتدا اوج دروغگویی شبهه افکنان روشن می‌شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅ادامه پاسخ (۲) در کمال تأسف باید بگوییم که نه تنها احترام این خانه زیر پا گذاشته شد؛ بلکه به اهل آن نیز حمله ور شدند و حرمت آنها را شکستند. این واقعه شوم حتی در کتاب‌های اهل سنت نیز وارد شده و افرادی چون ذهبی و ابن‌ابی‌دارم آن را نقل کردند. ب) احترام و آیه فراموش شده خانه مگر خانه وحی نبود؛ آیا نباید احترام این خانه را نگه می‌داشتند؟ به هر ترتیب صاحب خانه اجازه ورود به منزل را نداد؛ آیا نمی‌بایست افراد بر می‌گشتند و با هیزم به جان درب خانه نمی‌افتادند؟ مگر قرآن ممنوعیت ورود بدون اجازه به خانه دیگران را مطرح نساخته، پس چرا آنها به این آیه از قرآن عمل نکردند؟ قرآن می‌گوید: اگر به درب خانه کسی آمدید و او در منزل بود و به شما گفت در را باز نمی‌کنم و برگردید؛ فرد باید برگردد. پس چرا این آیه در کوچه بنی‌هاشم بالعکس مورد عمل قرار گرفت؟[2] اما در کمال تأسف باید بگوییم که نه تنها احترام این خانه زیر پا گذاشته شد؛ بلکه به اهل آن نیز حمله ور شدند و حرمت آنها را شکستند. این واقعه شوم حتی در کتاب‌های اهل سنت نیز وارد شده و افرادی چون ذهبی و ابن‌ابی‌دارم آن را نقل کردند.[3] ج) این را دیگر چه کسی گفته؟ می‌گویند باز کردن در خانه در صورت حضور شوهر، بی‌غیرتی است؛ در پاسخ می‌گوییم چه کسی این را گفته؟ به کدامین سند شما چنین حکمی می‌دهید؟ آیا نمی ‌دانید که در عمر شریف پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوده که حضرت در خانه باشند و همسرانشان برای باز کردن در اقدام کنند؟ مگر با بودن رسول خدا در منزل و به دستور خود پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، عائشه و در باری دیگر ام سلمه اقدام به باز کردن درب خانه نکردند؟[4] د) اقدام علوی را فراموش کردید؟ در نقل‌های تاریخی آمده که وقتی به خانه خاندان پیامبر هجوم بردند و به زور آتش و لگد وارد منزل شدند؛ حضرت علی(علیه ‌السلام) ناگهان از جا برخاست و گریبان او را گرفت و به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید و خواست وی را بکشد. ولى سخن پیامبر و وصیتى را که به او کرده بود؛ بیاد آورد و فرمود: «اى پسر صُهاک‌، قسم به آنکه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود، اگر نبود تقدیر الهی و عهدى که پیامبر با من نموده است؛ مى‌ دانستى که تو نمى ‌توانى به خانه من داخل شوى!»[5] بله، اینکه می ‌گویند امام یک گوشه نشسته و نظاره گر بوده، کاملاً غلط و بی‌ارزش است. مطلبی که در کتاب‌های معتبر اهل سنت نیز وارد شده است.[6] مطمئناً اگر قصد حضرت باز کردن درب بود؛ این کار را حسنین یا فضه هم می‌توانستند انجام دهند و نیازی به حضور دختر داغدار پیامبر برای باز کردن در نبود. در منابع مستند قصد حضرت زهرا از آمدن پشت در، بستن درب خانه و ممانعت از ورود مهاجمان به خانه بوده، زیرا ایشان در نزدیکی در حضور داشته، هجوم مهاجمان را دیدند و سریعاً برای بستن درب اقدام کردند. آن چیزی که دشمن می‌خواست؛ شمشیر کشیدن علی مرتضی بود تا در گیر و دار هجوم چهل نفره حسنین را بکشند و سلسله امامت را ابتر بگذارند؛ تفرقه را دامن زده و خون‌های ریخته شده را به نام امام علی(علیه‌السلام) بگذارند. اما عهد و خبر رسول خدا با امام علی(علیهماالسلام) جلوی این توطئه را گرفت. نتیجه گیری اول آنکه وقتی به منزل فردی هجوم می‌برند؛ صاحب خانه برای باز کردن در نمی‌رود. حضرت زهرا نیز در واقعه تلخ هجوم برای بستن و ممانعت از ورود اقدام کردند. در ضمن باز کردن درب منزل توسط بانوی منزل، نشان بی‌غیرتی اهل منزل نبوده و در سیره رسول خدا نیز خواستن از همسر برای باز کردن در وجود داشته؛ در ضمن فراموش نکنید که اگر مهاجمان به دستور قرآن عمل می‌کردند و با زور به خانه وحی داخل نمی‌شدند؛ حضرت علی مجبور نمی‌شد طبق عهد با رسول خدا از کشتن مهاجم منصرف شده و مخالفان مکتب ولایت و امامت نیز مجبور به این فرافکنی‌ها بعد از قرن ها نمی‌شدند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پی‌نوشت: 1- فلما انتهینا إلى الباب‌ فرأتهم فاطمة ص أغلقت الباب فی وجوههم، و هی لا تشک أن لا یدخل علیها إلا بإذنها، فضرب عمر الباب برجله فکسره‌؛ تا به نزدیکی در رسیدیم؛ فاطمه آنها را دید و لذا در را بست و شک نداشت که بدون اجازه وارد نخواهند شد، ... در را با لگد شکست، سپس وارد خانه شدند...[تفسیر عیاشی، ج2، ص67] 2- «وَإِن قِیلَ لَکُمُ ارْجِعُواْ فَارْجِعُواْ هُوَ أَزْکىَ‌ لَکُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیم‌[نور/28] و اگر به شما گفته شد برگردید؛ برگردید که آن براى شما سزاوارتر است و خدا به آنچه انجام مى‌ دهید داناست.» 3- هنگامى با مشعل آتش براى تسلیت دختر پیامبر اکرم آمدند که وى به محسن باردار بود و تهاجم به خانه و ... موجب قتل محسن، طفلى که هنوز پا به دنیا ننهاده بود گردید. چنانکه ابن ابى دارم نیز می گوید: .... لگدى بر حضرت زهرا زد تا محسن سقط شد.[سیر اعلام النبلاء، ج 15، ص 578] 4- فَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ یَا عَائِشَةُ افْتَحِی لَهُ الْبَابَ فَفَتَحَتْ وَ دَخَلْت‌؛ پس شنیدم که رسول خدا می‌گوید: ای عائشه در را برای او باز کن. پس در را باز کرد و من داخل شدم»[الاحتجاج، طبرسی، ج1، ص197) فَعَرَفَ رَسُولُ اللَّهِ ص دَقَّهُ وَ أَنْکَرَتْهُ أُمُّ سَلَمَةَ فَقَالَ یَا أُمَّ سَلَمَةَ قُومِی وَ افْتَحِی‌ الْبَاب‌؛ پس رسول خدا فردی را که در می‌زد را شناخت و فرمود: ای ام سلمه برخیز و در را باز کن.[التحصین‌، ابن طاووس، ص565] 5- «یَا ابْنَ صُهَاکَ‌ لَوْ لا کِتابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ‌ وَ عَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَیَّ رَسُولُ اللَّهِ‌ص لَعَلِمْتَ أَنَّکَ لَا تَدْخُلُ بَیْتِی‌»[کتاب سلیم بن قیس، ج2، ص586] 6- «أنَّهُ لَمّا یَجِبُ عَلَى غَضَبِ عُمَر وَأَضرَمَ النَّارَ بِبابِ عَلِىٍّ وَأَحرَقَهُ وَدَخَلَ فَاستَقبَلَتهُ فَاطِمَة وَ صاحَت یَا أَبَتَاه وَ یَا رَسُولَ اللهِ فَرَفَعَ عُمَرُ السِّیفَ وَهُوَ فِى غمده فَوَجَأَ بِهِ جَنبَهَا المُبارَکَ وَ رَفَعَ السَّوطَ فَضَرَبَ بِهِ ضَرعَهَا فَصَاحَت یَا أَبَتَاه فَأَخَذَ عَلِىُّ بِتَلابِیبِ عُمَرَ وَ هَزَّه وَ وَجَأَ أَنفَه وَ رَقبَتَه؛ عمر عصبانی شد و درب خانه علی را به آتش کشید و داخل خانه شد، فاطمه سلام الله علیها به طرف عمر آمد و فریاد زد: «یا ابتاه، یا رسول الله»! عمر شمشیرش را که در غلاف بود بلند کرد و به پهلوى فاطمه زد، تازیانه را بلند کرد و بر بازوى فاطمه زد، فریاد زد: « یا ابتاه » علی(علیه‌السلام) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید.»[روح المعانی، آلوسی، ج3، ص124] کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
عکس : صحنه بدار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا . توضیح : هنگامی که روسها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای حسین ابن علی بودند . فرمانده روس اینگونه گفت : میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !! اما جمعیت عظیم !!مردم شیعه! عزادار حسینی فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند ! و تعزیه راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند !! و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند نذری خود را گرفتند و به خانه رفتند . ... نذریتو بگیر عزادار !!! ✅پاسخ 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup/12934
✅ پاسخ شایعه ی بدار کشیدن آزادیخواهان تبریز توسط روسها و مردمی که مشغول عزاداری بودند و هیچ اقدامی نکردند 👇👇👇 اتفاقا دقیقا برعکس متن شایعه عزاداری تبدیل به تظاهرات شد 👇👇👇👇👇 در سوگ ثقة الاسلام مرحوم نصرت الله فتحی در کتاب «زندگی نامه شهید نیکنام» مطلبی را نقل می کند که مرور آن خالی از لطف نیست. موضوع از این قرار است که پس از شهادت ثقة الاسلام تبریزی در روز عاشورا، مردم تبریز به طرق مختلف از روس ها تقاضای برگزاری مراسم سوگواری کردند. روس ها برای ارزیابی میزان نفوذ معنوی ثقة الاسلام اجازه برگزاری مراسم را دادند و به اطلاع مردم رسید. دسته های سینه زنی وزنجیرزنی به راه افتاد و قضیه جنبه تظاهرات مذهبی به خود گرفت. احساسات مردم به شدت تحریک شد و لحظه به لحظه بر ازدحام مردم افزوده می شد. ناله ها و ضجه ها به فریاد تبدیل شد. روس ها بلافاصله پس از احساس خطر، دسته های مُسلح سالدات را برای کنترل دستجات عزادار اعزام کردند. در این تعزیه داری، شرکت مرحوم صافی، شاعر معروف و نوحه سرای مشهور تبریز، قابل توجه بود که شخصا به راه افتاده و نوحه ای را که ساخته بود، می خواند. این نوحه که گویای خدمات و فداکاری های شهید در جریان شهادت او بود و ترجیع بند مخصوص داشت، چنان شوری به پای ساخته بود که گویا روز عاشوراست. مرحوم صافی دسته را اداره می کرد و خود جلو افتاده و سینه می زد و نوحه ای را که ساخته بود، چنین می خواند. یاده سالاندا وطن آغلار سنه صافی شیرین سخن آغلار سنه(وقتی وطن به یاد تو افتد خواهد گریست، صافی شیرین سخن هم بر تو گریان است.) چکدیلر داره سنی منصور وارتاپدی شرافت سنیله چوب دار یاده سالاندا وطن آغلار سنه صافی شیرین سخن آغلار سنه ( تو را چو منصور بر دار کردند و با تو چوب دار شرافت یافت.) بر اثر این نوایی از دل و جان برخاسته بود، مردم به قدری می گریستند و بر سر و سینه خود می کوفتند و ناله های جگر خراش سر می دادند که محیط یک پارچه غم و اندوه شده بود و عده ای از مردم؛ از جمله کسی که این حکایت را برای مرحوم فتحی بازگو کرده بیهوش شدند. اصل ماجرا را در لینک زیر بخوانید http://bit.ly/2QaFoZa کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طعنه کارشناس شبکه بی‌بی‌سی به مسیح علینژاد: از موضوع کودک همسری بهره برداری سیاسی می‌کنند این موضوع چقدر دغدغه ما هست؟ کودک همسری در خود آمریکا بصورت قانونی درحال رخ دادن است! @mobahesegroup
⁉️متن شبهه 👇👇👇 شب عاشورا به یارانش گفت هرکس از شما حق الناس دارد برود عجب از آنان ک هزاران گناه درحق ملت میکنند و معتقدند قطره اشکی بر حسین ضامن بهشت است ✅ پاسخ 👇👇👇 کسانی که اساساً اسلام را قبول ندارند، چه رسد به امام حسین علیه السلام و چه رسد به عزاداری برای او ...، یکسال تمام علیه عزاداری‌های مردم ضد تبلیغ کردند و در این راستا، حتی به آیات قرآن و احادیث نبوی و سخنان مشاهیر نیز متوسل شدند، اما الحمدلله، نتیجه معکوس شد و امسال مراسم عزاداری، پرشورتر از سال‌های گذشته، در ایران و سایر نقاط جهان برگزاری گردید. « وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ » و « وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ». الف – مسلمانان و به ویژه شیعیان، به خوبی می‌دانند که حتی هزاران رکعت نماز توبه و میلیون‌ها بار تکرار لفظ استغفار، "حق الناس" را از بین نمی‌برد؛ بنابر این اگر کسی گمان کند که دعا، زیارت، توبه، عزاداری و بالاخره اشک بر مصیبت امام حسین علیه السلام، "حق الناس" را جبران می‌کند، خب خطای بزرگی مرتکب شده و واقعاً تعجب هم دارد. اما آیا صدها میلیون مسلمان اعم از شیعه و سنی، برای رهایی از دیونی که به مردم دارند و حق الناسی بر عهده‌ی آنان می‌باشد، گریه می‌کنند؟! ب – نه تنها از گریه، به تنهایی کاری بر نمی‌آید، بلکه از تمامی عزاداری‌ها، زیارت‌ها و ادعیه نیز به تنهایی کاری بر نمی‌آید، و همین طور از عبادات واجبی چون نمازهای یومیه، روزه، حج و ... نیز به تنهایی کاری بر نمی‌آید، وگرنه این همه نمازخوان، خوارج، وهابی و داعشی، یا دنیاگرا و منافق نمی‌شدند؛ بلکه اینها همه وسیله، اسباب و مساعد کننده‌ی زمینه و فراهم کننده شرایط برای "اصلاح" می‌باشد؛ پس اگر کسی به این وسایل روی‌آورد، اما قصد بیدار شدن، اصلاح و رشد خود را نداشت و از آنها بهره نبرد، نه تنها هیچ فایده‌ای برایش ندارد، بلکه چه بسا سبب سقوط و گمراهی بیشترش نیز بگردد، چنان که فرمود: « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا » (الإسراء، 82) ترجمه: و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان، نازل می‌کنیم؛ و ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی‌افزاید. نکته – نقش و خاصیت "حق" همین است، اهلش را هدایت می‌کند و نااهلش (ظالم) را گمراه‌تر می‌نماید. ●- بسیاری وقتی با خدا حرف می‌زنند، عبادت، درد دل یا دعایی می‌کنند، چه دعایشان مستجاب شود و چه نشود، شقی‌تر شده و از او دورتر می‌شوند، تا جایی که به لجبازی و دشمنی نیز می‌رسند که به مراتب بدتر از کفر و انکار می‌باشد. ●- بسیاری وقتی با انبیا و اولیای الهی و حجت‌های عقلی و براهین روشن و حتی معجزات آنها مواجه شدند، به جای هدایت، گمراه‌تر نیز شدند. ●- بسیاری وقتی با امامان علیه السلام مواجه شدند، حتی نزدیکتر شدند، با آنها گفتگو کردند، و حتی دوستی و رفاقت برقرار کردند، گمراه‌تر نیز شدند. ●- این عزاداری‌ها، این اشک‌ها نیز همین‌طور است، چه برای کسی که عزاداری می‌کند و اشکی می‌ریزد، چه برای آنان که شاهد و ناظرند. برخی هدایت می‌شوند و برخی گمراه‌تر. پس مشکل از خودشان است، نه از عزاداری یا اشک، یا زیارت و دعا و ... . اشک: در عین حال تردیدی نیست که حتی یک لحظه و یک آن، احساس پشیمانی از معاصی در محضر الهی، یک استغفار (طلب مغفرت) جدی در قلب، اگر چه به لفظ نیز بیان نگردد، یک توبه‌ی واقعی (بازگشت از گناه به سوی خدا)، پاک کننده می‌باشد و اتفاقا همان تکان خوردن دل و جاری شدن اشک نیز ضمانت اجراست؛ اما معنایش این نیست که اولاً از این پس تائب هر کاری هم کرد، مهم نیست و یک راست به بهشت می‌رود! و ثانیاً این نیست که دیگر لزومی به جبران "حق الناس" ندارد، بلکه توجه، استغفار، توبه، انابه و اشک، باید سبب بیداری، هوشیاری، بصیرت و عزم راسخ گردد، چه برای اصلاح گذشته و چه برای تبیین اهداف، دوراندیشی و تدبیر آینده. و قطعاً کسانی که از شقاوت و سختی قلب‌هایشان، اشک‌هایشان نیز خشک شده و کاری جز مسخره کردن عبادات، ارادت‌ها و محبت‌های دیگران ندارند، به این مراتب حتی نزدیک نیز نخواهد شد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
اگر مشیت و اراده خدا بر یارى مؤمنان است، چرا بسیارى از انبیاء در طول تاریخ به شهادت رسیدند؟! ✍️ پاسخ اجمالی: نصرت و یاری الهى در مورد پيامبران و مؤمنان به صورتهاى مختلف جلوه مى كند؛ كه برخی از آنها اگرچه در يك نگاه سطحى و اولیه شكست دانسته می شود، ولى در واقع پيروزى و نصرت الهى را در بر دارد. باید توجه داشت که پیروزی به عصر و زمان خاص و مكان خاصّى محدود نمى شود، لذا هرگز انبيا و مؤمنان شكست نخوردند؛ چرا كه در نهايت، عقيده و مرام آنان باقى ماند و در حقيقت يارى خدا نسبت به اعتقادات آنان، همان يارى آنان است. ✍️ پاسخ تفصیلی: https://eitaa.com/mobahesegroup/12939 @mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇 نصرت انبيا و مؤمنان از سنّت‏هاى الهى است. خداوند در آیه 51 سوره غافر قرآن می فرماید: «إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ فىِ الحَْيَوةِ الدُّنْيَا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَاد»؛ (ما به يقين پيامبران خود و كسانى را كه ايمان آورده ‏اند، در زندگى دنيا و [در آخرت] روزى كه گواهان به پا مى‏ خيزند يارى مى‏ دهيم). نصرت الهى در مورد پيامبران و مؤمنان به صورت‏هاى مختلف جلوه مى ‏كند؛ گاهى با ايجاد الفت و گرايش دل‏ها(1)، گاهى با استجابت دعا(2)، گاهى با معجزه و استدلال(3)، گاهى با عطاى حكومت(4)، گاهى با غلبه در جنگ(5)، گاهى با سكينه و آرامش قلب(6)، گاهى با هلاكت دشمن يا انتقام از او(7)، گاهى با امدادهاى غيبى و نزول فرشتگان(8)، گاهى با ايجاد رعب در دل دشمن(9)، گاهى با گسترش فكر و فرهنگ و پيروان(10) گاهى با نجات از خطرها(11) و گاهى نیز با خنثى كردن حيله ‏ها و خدعه‏ ها.(12) نباید مقياس سنجش ما در ارزيابى مفهوم پيروزى محدود باشد، پيروزى تنها دشمن را به عقب راندن و چند روز حكومت به دست گرفتن نیست. برتری مکتب و پیروزی در هدف نیز خود پیروزی است. الگو شدن يك مجاهد شهيد براى نسلهاى موجود و آينده، عزت و سربلندى در نزد همه آزادگان جهان و جلب خشنودى و رضايت خدا نیز پیروزی است. آيا ابراهيم(عليه السلام) كه در آتش افكنده شد، از عقيده و دعوت خويش دست كشيد؟ او در حالى كه در داخل آتش افكنده شده بود، نصرت الهى شامل حالش بود. در واقع دشمن او شكست خورده بود، كه نتوانست با همه تهديدها و آزارها، وى را از عقيده و مرامش باز دارد، بلكه آيينش گسترش يافت.(13) اگر ديد خود را وسيع تر و افق فكر خود را بازتر كنيم و ارزشهاى واقعى را در نظر بگيريم پاسخ این سوال مشخص می شود. سيد قطب در تفسير فى ظلال القرآن در اين مورد سخنى دارد كه شاهد ارزنده ‏اى بر اين مقصود است. او قهرمان ميدان كربلا حسين(علیه السلام) را مثال مى ‏زند و چنين مى‏ گويد: «حسين (رضوان اللَّه عليه) در چنان صحنه بزرگ از يك سو، و دردناك از سوى ديگر، شربت شهادت نوشيد، آيا اين پيروزى بود يا شكست؟! در مقياس كوچك و صورت ظاهر شكست بود، اما در برابر حقيقت خالص و مقياسهاى بزرگ پيروزى عظيمى به شمار مى ‏آيد. براى هر شهيدى در روى زمين قلوب پاك انسانها مى ‏لرزد، عشق و عواطف را برمى ‏انگيزد، و غيرت و فداكارى را در نفوس به جنب و جوش مى‏ آورد، همانگونه كه حسين (رضوان اللَّه عليه) چنين كرد. اين سخنى است كه هم شيعيان و هم غير شيعيان از سائر مسلمين، و هم گروه عظيمى از غير مسلمانان در آن متفق و هم عقيده ‏اند. چه بسيار شهيدانى كه اگر هزار سال زنده مى ‏ماندند نمى ‏توانستند به مقدار شهادتشان عقيده و مكتب خود را يارى كنند، و قدرت نداشتند اين همه مفاهيم بزرگ انسانى را در دلها به يادگار گذارند، و هزاران انسان را با آخرين سخنان خود كه با خونشان مى ‏نويسند به كارهاى بزرگ وادار كنند. آرى اين سخنان و خطبه‏ هاى آخرين كه با خط خونين نوشته شده است پيوسته زنده مى‏ ماند، و فرزندان و نسلهاى آينده را به حركت در مى‏ آورد، و اى بسا تمام تاريخ را در طول قرون و اعصار تحت تاثير خود قرار مى‏ دهد».(14) به هر حال انبياء و اولیای الهى در برابر تمام تلاش هاى مستمر و منسجم دشمنان حق توانستند اهداف خود را در دنيا پيش ببرند و پيروان زيادى پيدا كنند و خط مكتبى خود را تداوم بخشند و در برابر آن همه طوفان قد علم كنند و حتى در دنياى امروز افكار اكثريت مردم جهان را به خود متوجه سازند. از آن گذشته نوع ديگر از پيروزى داريم كه پيروزى تدريجى در برابر دشمن در طول قرنها است كه گاه نسلى به ميدان مى‏ آید و پيروز نمى شود اما نسل هاى آينده دنبال كار آنها را مى‏ گيرند و به پيروزى مى رسند (مانند پيروزى نهايى لشكر اسلام بر لشكر صليبيون بعد از دويست سال!) اين نيز پيروزى براى مجموع محسوب مى شود.(15) بايد بر اين سخن بيفزایيم كه ما شيعيان همه سال با چشم خود آثار حيات امام حسين عزيز (علیه السلام) و دوستان شهيدش را در كربلا مى ‏بينيم كه جلسات سوگوارى آنها سرچشمه چه جنبشهاى عظيمى مى ‏شود؟! ما با چشم خود شاهد و ناظر حركت ميليونها نفر مسلمان بيدار در ايام عاشوراى حسينى براى ريشه كن ساختن كاخ ظلم و استبداد و استعمار بوديم. ما با چشم خود ديديم كه اين نسل فداكار كه درس خويش را در مكتب امام حسين (علیه السلام) و مجالس يادبود و ايام عاشوراى او خوانده بود چگونه با دست خالى از هر گونه سلاح قدرتمندترين سلاطين جبار را از تخت خود پائين كشيده ‏اند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه 👇👇👇
ادامه پست بالا👆👆🔻👇👇👇 آرى ما با چشم ديديم چگونه خون حسين در عروق آنها به جريان افتاد و تمام محاسبات سياسى و نظامى ابرقدرتها را بر هم زد. آيا اين پيروزى حسين (علیه السلام) و يارانش نبود كه توانستند بعد از 13 قرن چنان قدرت ‏نمايى كنند؟(16) بنابراین نبايد پيروزى ها را در محدوده زمانى و مكانى خاص ديد، اين مقياس ها، يك مقياس كوچك بشرى است؛ ولى مقياس بزرگ تر كه زمان و مكان را در مى نوردد و به عصر و زمان خاص و مكان خاصّى محدود نمى شود، هرگز انبيا و مؤمنان شكست نخوردند؛ چرا كه در نهايت، عقيده و مرام آنان باقى ماند و در حقيقت يارى خدا نسبت به اعتقادات آنان، همان يارى آنان است. البته نمی توان به این نکته نیز اشاره نکرد كه وعده خداوند دائر به غلبه مؤمنان يك «وعده‏ مشروط» است، نه مطلق و بسيارى از اشتباهات از عدم توجه به اين حقيقت سرچشمه مى گيرد. گاهی اوقات مجاهدان جبهه حق همه اعمال شان مخلصانه نیست یا مثلا می خواهند با نقشه های شیطانی به پیروزی در مسیر الهی دست یابند. بعد هم تعجب می کنند که چرا مغلوب دشمنان شدند! مگر آنها به همه وعده های شان عمل کرده اند که حالا و به هنگام جنگ انتظار داشته باشند خداوند همه وعده های خود مبنی بر پیروزی آنها را عملی کند؟! خداوند هرگز قول نداده است كه هر كس نام خود را مسلمان و سرباز اسلام نهاد در تمام صحنه ها بر دشمن غلبه كند، اين وعده الهى مخصوص كسانى است كه از قلب و جان خواهان رضاى خدا و از نظر عمل در خط فرمان او باشند و تقوا و امانت را فراموش نكنند.(17) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). سوره انعام، آیه11. (2). سوره نوح، آیه26. (3). سوره حديد، آیه25. (4). سوره نساء، آیه54. (5). سوره توبه، آیه25. (6). سوره توبه، آیه40. (7). سوره اعراف، آیه136. (8). سوره آل عمران، آیه124. (9). سوره حشر، آیه2. (10). سوره صف، آیه9. (11). سوره عنكبوت، آیه15. (12). سوره انفال، آیه18؛ تفسیر نور، قرائتی، محسن، مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، تهران، 1383هـ.ش، ج 10، ص 269. (13). فی ظلال القرآن، سيد بن قطب بن ابراهيم شاذلي، دارالشروق، قاهره/ بیروت، 1412هـ.ق، ج 5، ص 3086. (14). همان. (15). تفسیر نمونه، مكارم شيرازی، ناصر، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1374 هـ.ش، ج‏ 19، ص 190. (16).تفسیر نمونه، همان، 1374 هـ.ش، ج‏20، ص 130 و 131. (17). ر.ک: تفسیر نمونه، همان، ج 19، ص 190 و 191. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇 🔰از کجا بدانيم نمازي که مي خوانيم مورد قبول حق تعالي هست . 👈نماز مي خوانيم ولي بعدش غيبت مي کنيم به نامحرم نگاه مي کنيم وگناهاي زياد ديگه آيا با وجود اين گناهان آيا بايدنماز خواند آيا نمازمون قبول هست . 👈آيا اگر کسي به فرض مثال هيچ گناه رو مرتکب نشود ولي نماز نخواند آيا خداوند از او راضي هست؟ ✅پاسخ:👇👇👇 ✅الف: باید بین صحت نماز و قبولی نماز فرق قائل شویم نماز داراي دو مرحله است: مرحله صحت و مرحله قبول. 👈مرحله صفت عمدتا به كميت عمل مربوط است و مرحله قبول به كيفيت آن. صحت يعني آن عملي كه مكلف انجام مي دهد، مطابق باشد با آن چيزي كه به آن امر شده است. مثلا فرض كنيم نماز داراي یازده جزء است از نيت و قيام گرفته تا تشهد و سلام. 👈اگر شارع مقدس به اين یازده جزء امر نموده است مكلف هم بايد همان را بدون كم و كاست انجام بدهد. اكنون اگر مكلف تمام یازده جزء را بي كم و كاست انجام بدهد، در اين حال گفته مي شود كه مأتي به مطابق با مأمور به است و در نتيجه صحت محقق مي شود. چون فرض بر اين است كه مأمور به چهارده جز است و مكلف هم تمام چهارده جز را به جا آورده است، پس نمازش صحيح است. 👈اما قبول يك مرحله بالاتر است. قبول، يعني اين كه عمل مورد عنايت و پذيرش مولا قرار گيرد و در نتيجه از مولا اجر و پاداش بگيرد. براي قبولي عمل، بايد عمل به كيفيتي انجام گيرد كه نظر مولي را تامين كند و مولا ازآن خوشنود شود. با توجه به اين مقدمه، براي آن كه نماز نشان قبول به خود بگيرد، بايد داراي آب و رنگ خاصي باشد و روح نماز كه همان حضور قلب است در كالبدش وجود داشته باشد. 👈حضور قلب آن است كه نمازگزار هيچ آني در حال نماز از معبود خود غفلت ناشته باشد. از ابتدا تا انتهاي نماز بداند كه چه مي گويد و در برابر چه كسي قرارگرفته است و با كه سخن مي گويد. 👈حضور قلب و عدم حضور قلب به معرفت انسان وابسته است هر قدر معرفت و شناخت انسان به حضرت معبود بيشتر باشد توجه انسان زيادتر خواهد بود و هر اندازه معرفت كمتر باشد به همان اندازه و تناسب توجه كمتر مي شود و از آن جا كه معرفت و شناختي كه آن حضرت داشته در ما نيست، لذا به هنگام نماز، خداي را حاضر و ناظر نمي بينيم. 👈پس وقتی انسان نماز را به نحو صحیح می خوانید خیلی ارزش دارد، حالا در کنار این نماز صحیح, سعی کنیم مراقبت بیشتری نسبت به اعمال و رفتار خود داشته باشیم و خدا را در همه جای زندگی خود در نظر بگیریم و این که همه جا در محضر خدا هستیم، تا در موقع نماز هم حضور قلب را داشته باشیم، و در نتیجه این نماز مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد. 👈ب: نماز در هیچ صورتی از انسان ساقط نمی گردد. ج: خود نماز نخواندن یکی از بزرگ ترین گناهان است و قطعا خداوند از تارک الصلاة راضی نمی باشد. موفق باشید. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇 🔰دليل حرام بودن ماه هاي حرام چيست؟ ✅پاسخ:👇👇👇 ✅خداوند در قرآن اين ماه ها را حرام اعلام کرده است: 🌱إنَّ عِدَّةَ الشهُّورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شهَرًا فىِ كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ مِنهْا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَالِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ؛(1) 👈شمار ماه‏ها در نزد خدا، در كتاب خدا از آن روز كه آسمانها و زمين را بيافريده، دوازده است. چهار ماه، ماه‏هاى حرامند. اين است شيوه درست. در آن ماه‏ها بر خويشتن ستم مكنيد. ✍️در جواب سوال شما قبل از هر چيز بايد دقت کرد که بهره انسان از دانش بسيار اندک است. 🌱و ما أُوتيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَليلاً؛(2) آنچه از علم به شما روزى شده بسيار اندك است. 👈و نقص شناخت انسان او را مضطر به دين داري نموده است. و با عدم غفلت از اين مساله، بسيار روشن است که نمي توانيم دليل احکام را بيابيم. عالم داراي اسرار بسياري است و قسمت اعظم آن در دسترس دانش ما نيست (عالم غيب) و خبري از آن نداريم . 👈و خداوند بنا بر مصالح و مفاسد احکامي را تشريع مي کند، منطقه اي در اطراف کعبه را "حرم" اعلام مي کند و حرمت بيشتري براي آن قائل مي شود. يا زمان خاصي را داراي حرمت بيشتري اعلام مي کند. مثل ماه هاي حرام که احکام و جزئيات خاص خود را دارد. (رجب، محرم، ذيقعده و ذيحجه ماه هاي حرام هستند.) 👈و با توجه به پيوند شديد روح و جسم در انسان، زمان و مکان در او موثر واقع مي شوند و مناسک با توجه به زمان و مکان بيان مي شوند. مساله حج، روزه و جهاد و ... بعضي از اين مناسک هستند. به عنوان مثال جنگ در اين ماه ها حرام است: 🌱تو را از جنگ ‏كردن در ماه حرام مى ‏پرسند. بگو: جنگ‏ كردن در آن ماه گناهى بزرگ است.(3) 🗞"تحريم جنگ در اين چهار ماه يكى از طرق پايان دادن به جنگهاى طويل المدة، و وسيله‏اى براى دعوت به صلح و آرامش بود، زيرا هنگامى كه جنگجويان چهار ماه از سال اسلحه را به زمين بگذارند و صداى چكاچك شمشيرها يا صفير گلوله‏ ها خاموش شود و مجالى براى تفكر و انديشه به وجود آيد احتمال پايان يافتن جنگ بسيار زياد است. هميشه ادامه يك كار با شروع مجدد آن پس از خاموشى تفاوت دارد و دومى به مراتب مشكلتر است، فراموش نمى‏كنيم كه در دوران جنگهاى بيست‏ساله ويتنام چه اندازه زحمت مى‏كشيدند تا يك آتش بس بيست و چهار ساعته در آغازسال نو مسيحى يا مانند آن به وجود آورند، ولى اسلام براى پيروان خود در هر سال يك آتش بس چهارماهه اعلام ميدارد و اين خود نشانه روح صلح‏ طلبى اسلام است."(4) 🖋مساله ماه هاي حرام بسيار با سابقه است. که حداقل از زمان حضرت ابراهيم (ع) بوده است. قبل از اسلام، مردم جاهل، تغييراتي در اين حکم الهي ايجاد مي کردند: 🌱به تأخيرافكندن ماه‏هاى حرام، افزونى در كفر است و موجب گمراهى كافران. آنان يك سال آن ماه را حلال مى‏شمردند و يك سال حرام، تا با آن شمار كه خدا حرام كرده است توافق يابند. پس آنچه را كه خدا حرام كرده حلال مى‏شمارند. كردار ناپسندشان در نظرشان آراسته گرديد.(5) 👈و خود اين حکم (حرمت ماه هاي چهارگانه) مي تواند داراي بطوني باشد، که يکي از آن ها را بريتان نقل مي کنم: ✍️امام باقر (ع) مي فرمايند: اى أبا حمزه! روشن‏ترين و آشكارترين برهان (امامت ائمه دوازده‏گانه) براى كسى كه خداى تعالى او را هدايت فرموده گفتار اوست. در قرآن مجيد كه فرموده: 👈 «به درستى كه عدد ماهها نزد خدا دوازده ماه است روزى كه آفريد آسمانها و زمينها را، از آنها چهار ماه حرام است، اين است دين استوار، پس ستم نكنيد در آنها بر خويشتن؟» و شناسايى ماهها مانند محرم و صفر و ربيع و ماههاى پس از آن و همچنين ماههاى حرام: رجب و ذى قعدة و ذى حجة و محرم دين محكم خدا نيست چون يهود و نصارى و مجوس و ساير ملتها و همه مخالف و موافق (مذهب) اين ماهها را مى ‏شناسند، و اسامى آنها را شماره مى ‏كنند؛ بلكه آنها امامان و سرپرستان دين خدايند، و مراد از ماههاى حرام (در آيه شريفه) امير المؤمنين عليه السّلام است كه نام او از نام «على» كه نام خدا است جدا شده و مشتقّ است، همان طور كه نام محمد صلّى اللَّه عليه و آله از نام «محمود» خدا مشتقّ است، و ديگر سه فرزند آن حضرت كه نامهاى آنها على است: على بن الحسين (زين العابدين) و على بن موسى (الرضا) و على بن محمد (هادى) و به احترام آن حضرت اين نام (على) از نام خدا جدا شده و مشتقّ است.؛(6) 📚پي نوشت: 1- توبه آيه 36. 2- اسراء آيه 85. 3- بقره آيه 217. 4- تفسير نمونه، ج‏7، ص: 409. 5- توبه آيه 37. 6- الإنصاف فى النص على الأئمة ع ص 73. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️ وقتی علی مطهری و پروانه سلحشوری نماینده های مجلس بر روی اذهان عمومی عملیات روانی دروغ انجام میدهند ، چرا سمانه پاکدل یک درجه ۴ تلویزیونی، روسری آبی سرنکند و راجع به جاسوس های پرونده محیط زیستی و زندانیان سیاسی اظهار نظر نکند و فیلم او توسط مسیح علینژاد منتشر نشود؟! @mobahesegroup
⭕️این تنها ۴نمونه از شرکتهای خانوادگی خانم پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس است: از حفاری نفت تا فرآوری و بسته بندی گوشت تا مشاوره فنی! دستگاه قضا برخورد با رانتخواران یقه سفید را شروع کرده و غوغاسالاری درباره دختر آبی و قرمز بهانه ای برای متوقف کردن این روند است. آب در لانه مورچگان افتاده! /فرید ابراهیمی @mobahesegroup
تبعیضِ جنسیتی زنان علیه زنان، به روایت تصویر...👆👆👆 اینجا ورزشگاه است و دو تیم بانوان باهم مسابقه دارند . ورود بانوان هم کاملا آزاد است اما هیچ تماشاگر زنی در ورزشگاه نیامده .... بدونید اونایی که دنبال ورود زنان به ورزشگاه مردانه هستند دنبال رفع تبعیض نیستند دنبال فریب جامعه هستند @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون خانم پروانه سلحشوری هستن با و آگاه شدن مردم از رای نمایندگانشون مخالف هستن، اما ببینید چقدر سخیف دارن تلاش می‌کنن رای همکارشون رو بفهمن😐 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت واقعی زنان در غرب بنا به آمار مستند/ فمینیست‌های ایرانی که قبله‌گاه آنها غرب وحشی است، آینده‌ی زنان ما را اینگونه می‌خواهند! ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
⭕️ امام خمینی اگر زنده بود: نگویید یک چادری دزدی کرده است؛ بگویید دزد لباس چادری‌ها را هم دزدیده است. @mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۰ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۲۱ شهریور ۹۸) موضوع: 👈 وظیفه شیعیان بعد از عاشورا و شهادت امام حسین(ع) برائت و دوری جستن و فاصله گرفتن، از هرگونه شباهت‌ و عنایت و محبت و پیروی از اعداء آل محمد(ص) است. 👈لزوم برائت از اندیشه‌ها، مدل‌ها، رفاقت‌ها، سیاست‌ها و... دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع). 👈دریچه ورود دشمن و نفوذ دشمن به خطوط داخلی و جبهه داخلی، ترک برائت از دشمنان اسلام است. ➡️ @OstadZahedi