eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
9هزار ویدیو
229 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺توضیح و تصحیح خبرگزاری قوه قضائیه درباره بخشی از اظهارات روز گذشته دانیال زاده./مصاف ✅ @mobahesegroup
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معاون کل وزارت بهداشت برخی اخبار مبنی بر وجود مواد رادیواکتیو در محل انفجار کلینیک سینا اطهر را تکذیب کرد ✅ @mobahesegroup
◾️پشت‌بام‌های اجاره‌ای و چند نکته ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای 🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیده‌ایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشت‌بام‌های اجاره‌ای صحبت می‌کنم. عکس‌هایی که هیچ نشانه‌ای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفه‌ای برای راستی آزمایی آن‌ها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشت‌بام نیز هم‌زمانی جالبی با اعلام خبر در رسانه‌ها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانه‌ای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانه‌های خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری می‌شود. 🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علی‌رغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانه‌ای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند. 🔸درعین‌حال باید حواسمان به و باشد. رسانه‌های جناح‌های مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروه‌های رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانه‌ای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانه‌ای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانه‌ای می‌شویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکرده‌ایم. 🔸همه ما یادمان است چندی قبل «گورخوابی» مثل همین «پشت‌بام‌های اجاره‌ای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که به‌شدت مخاطب را درگیر می‌کند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ، باور موضوعات غیرمستند، واکنش‌های دفعتی و... نیز در او بالا می‌رود. 🔹این موضوعات را از سه وجه می‌توان موردتوجه قرار داد: 1️⃣مخاطبانی که نباید هیجان‌زده خبرها را باور کنند. دقیقا منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور. 2️⃣رسانه‌هایی که موظف به تهیه و اطلاع‌رسانی دقیق موضوعات اجتماعی این‌چنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر می‌رسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا می‌کند، هستند. رسانه‌هایی که باید به‌عنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را به‌موقع پیگیری کرده باشند؛ رسانه‌هایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی. 3️⃣مسئولانی که در بزنگاه‌ها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایت‌های گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان می‌افتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا می‌کردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانه‌ها و افکار عمومی برمی‌خوردند. @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
چیست؟ ✍️معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای 🔹 تمام ما که بخشی از وقتمان را شبکه های اجتماعی سپری می کنیم تا چه حد با «اصول و آداب معاشرت شبکه‌ای» یا «نتیکت» آشنایی داریم؟ 🔹 نتیکت، آداب، تشریفات و مجموعه باید‌ها و نباید‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. 🔹هر فعالیتی در شبکه، نتیکت و آداب ویژه خود را دارد. ♨️چند نکته در باب آداب معاشرت مجازی 🔻قبل از تماس تصویری با افراد حتما از آنها اجازه بگیرید. 🔻وقتی کسی پاسخ تماسی را نمی‌دهد یعنی به هر دلیلی احتمالا امکان پاسخگویی نداشته است، بلافاصله در شبکه های اجتماعی پیام دادن و پرسیدن اینکه چرا جواب تلفنت را نمی‌دهی، خلاف آداب معاشرت رسانه ای است. 🔻اگر کسی آنلاین شد، بلافاصله به او پیام ندهیم که آنلاینی اما جواب پیام مرا نمیدهی. اینکه مدام حواسمان به آنلاین بودن یا نبودن دیگران باشد نوعی تعرض به حریم خصوصی آنهاست. قرار نیست هر کس هر زمان آنلاین بودن حتما هم پاسخگو باشد. 🔻شبکه های اجتماعی نباید آزادی عمل ما را در معاشرت محدود کنند، اینکه مدام از دیگران سوال کنیم چرا در فلان گروه فعال بودی اما فلان جا پاسخ مرا ندادی، عملا ضد آزادی است. ✍️معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
21.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گستاخی موسوی خوئینی ها در نامه به رهبری شما و دوستانتان باید یک بار این ویدیو را ببینید تا متوجه شوید مقصر اصلی کیست! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 و باز هم تجمع مردم برای گرفتن فیلم با موبایل در حادثه انفجار کلینیک سینا 🔺 خبرنگار صداوسیما: آنچه وقفه در امدادرسانی انداخته، تجمع و ازدحام جمعیت است🤦‍♂️ @mobahesegroup
🔴 #تکنیک_ایهام ... 🔺 آفتاب یزد در حالی تیتر زده که: مسئولان همچنان وعده می‌دهند! 🔻 که حسن روحانی با #هفت_سال سابقه ریاست جمهوی و وعده دادن را کنار قالیباف با #یک_ماه سابقه ریاست مجلس گذاشته! 📌 تمام کاربرد تیترهای مسموم برای جهت دهی به اذهان مردم است...این را بدانید از الان دارند روی این موضوع کار میکنند که مقصر این چند سال کم کاری مجلس یازدهم است...!!! /عصر هوشمندی @mobahesegroup
♨️ معنویت و استعمار فرانو ↩️ترویج معنویت بدون دین 🔷استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره ای فرانو و در قالب پروژه «جهانی سازی» ، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. مهم ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه داری است، چراکه در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها، این ملت‌ها هستند که منبع قدرت نظام سلطه خواهند بود. از جمله مهم‌ترین منابع تعریف و تولید ارزش در جوامع مختلف، ادیان و آموزه‌های معنوی آنان است، اما همسان‌سازی باورهای موجود در #ادیان مختلف که در مواردی همچون اسلام، متضمن ارزش‌هایی چون عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است. 🔶 یکی از نسخه‌های نظام سلطه برای پاسخگویی به این نیاز، بهره گرفتن از مدل «معنویتِ بدون دین» است. در #معنویت‌گرایی بدون دین، افراد با عبور از سطح مناسک و بدون در نظرگرفتن چارچوب حقایق دینی و سنجه‌هایی چون وحی و تفسیر عالمانه آموزه‌های دینی، صرفاً بر ابعاد اخلاقی و معنوی و در مواردی، تجربیات معنوی موهوم، تمرکز می‌کنند. /فرق و ادیان @mobahesegroup
🌀 «معنویت منهای دین » برشی از کتاب «راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن»، به بهانه ی مناظره با حسن آقامیری 🔺یکی از آسیب‌های شایع در زمانه ما، سلیقه‌ورزی در نحوه عمل ایمانی است. در دوران پسامدرن، که انسان جدید پس از یک دوره رهایی و روی‌گردانی از خدا و معنا و دست و پنجه نرم کردن با پوچی و بی‌معنایی دوباره به ایمان و معنویت بازگشته و علاقه‌مند است فطرت معناگرای خود را بار دیگر به رسمیت شناسد و عطش سرشتی خود به خدا و ایمان و معنا را بار دیگر سیراب کند، این آسیب به گستره وسیعی پدید آمده است. 🔺معنویت جدیدی که انسان بدان رجوع کرده دین نیست؛ بلکه فارغ از عملِ تعریف‌شده دینی، نوعی قرائت شخصی پدید آورده است. انسان پست‌مدرن از سویی آزادی را به عنوان تنها ارزش اخلاقی تقدیس می‌کند و از هرآنچه هوس‌های او را محدود و مقید سازد می‌گریزد. از سوی دیگر بر اساس ندای فطری خود به ایمان و معنویت روی آورده است. با این ترکیب در میدان معناگرایی و ایمان‌ورزی نیز آزادی را راه داده و علاقه‌مند است آن گونه که خود می‌خواهد و می‌پسندد و لذت می‌برد معنویت‌ورزی کند. 🔺سال‌ها پیش در یک محیط دانشگاهی جوانی را دیدم که نماز نمی‌خواند ولی می‌گفت با خدا رابطه قلبی عمیق و مؤثری دارد. پرسیدم این رابطه دلی و تأثیرگذار چگونه است؟ گفت نیمه‌های شب خلوتی را برای ارتباط با خدا برمی‌گزینم، شمعی برمی‌افروزم و یک آهنگ دل‌نواز ملایم پخش می‌کنم. در آن لحظه‌های ناب، لذت معنوی بی‌نظیری را تجربه می‌کنم که در هیچ نماز و دعا و زیارتی مشابه آن برایم حاصل نمی‌گردد. به این نتیجه رسیده‌ام که از این طریق ایمان خود را جلوه دهم و معنویت خود را تأمین کنم. می‌خواهم خودم باشم و به ندای درونم توجه کنم. 🔺این نمونه‌ای از جریان معنویت منهای دین است که متناسب با روحیةه انسان امروز، از مناسکِ تعریف شده دینی کاملا آزاد و سکولار گشته است. این ایده جذاب، سیال، فردی و رهایی‌بخش در ساحت ایمان و معنویت نوعی فرار از ساختارهای بیرونی دینی و ایجاد انضباط دلخواه درونی است. 🔺لازمه این گونه ایمان و معنویتِ خودمحور تکثر گزینه‌های مشروع معنویت‌ورزی است. در این شرایط مدعیان معنویت و آرامش، در یک فضای اطلاع‌رسانی آزاد و با ابزارهای متنوع، تعالیم متعددی را عرضه کرده و بازاری از معنویت‌ورزی‌های گونه‌گون و رنگین‌کمانی را متناسب با سلایق و علایق مختلف پدید آورده‌اند تا به گمان خود هر کس بتواند متناسب با شخصیت و نیازش معنویت مورد علاقه‌اش را پیدا کند. آنچه تنور معنویت جدید را گرم می‌کند و بازار آن را پررونق می‌سازد اولاً پذیرش این نکته است که هرکس باید اعمال معنوی مختص به خود داشته باشد ثانیاً هرکس باید به طور خودآموز وارد بازار معنویت شده و بر اساس سلیقه و ذائقه خود، آنچه برای دردش مناسب تشخیص می‌دهد خریداری کند و به کار گیرد. 🔺 عمل کردن در قالب‌های من‌درآوردی و بر اساس تشخیص و خواسته خود، بندگی خدا نیست. نوعی خودپرستی است. زیرا بندگی خدا، اطاعت امر خدا و در بند فرمان او قرار داشتن است؛ (فَافْعَلُوا ما تُؤْمَرُونَ) و چنین عملی بیشتر نشانی از بندگی خواسته‌ها و در بند هوس‌ها قرار داشتن است. این گونه عمل‌ها اشباع کاذب معناگرایی انسان و نوعی تخدیر معنوی است. فرد را ارضا می‌کند، وجدان معنوی او را تسکین می‌بخشد، لذت و شیرینی و صفای روحانی را به او می‌چشاند و برای او ابتهاج معنوی فراهم می‌آورد؛ اما روح ایمان و بندگی خدا در آن وجود ندارد. ⏺ راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن، محمد عالم زاده نوری، ص 200، با اندکی تلخیص @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
♦️ عزیزان من! به سرگرمی‌های حقیرِ مادّی نباید مشغول شد؛ 🔸 خیلی از ما انسان‌ها انگیزه‌های خوبی هم داریم، همّت‌های بلندی هم داریم [امّا] گاهی‌اوقات سرگرمی‌های کوچکِ مادّی و حقیر، به‌نظرمان بزرگ می‌آید؛ 🔸 دنبال یک مقام بودن، دنبال مال بودن، دنبال شهوات بودن ما را مشغول می‌کند؛ 🔸 وقتی که [خود را] مشغول کردیم، از هدف بازمی‌مانیم، آنچه گفتیم که باید [برای آن] تلاشِ دائم باشد، از بین می‌رود. ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ @mobahesegroup
⁉️شایعه؛ دستور الکاظمی برای جمع آوری عکس های امام خمینی(ره) در عراق ✅پاسخ @mobahesegroup 🔸امروز خبری توسط برخی کاربران توییتری و کانال های تلگرامی، مبنی بر صدور دستور جمع آوری عکس های امام خمینی(ره)، #امام_خامنه_ای و شهید #حاج_قاسم_سلیمانی از میادین و خیابان های عراق از جانب الکاظمی، نخست وزیر این کشور، منتشر شد. 🔹با بررسی های انجام شده توسط مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص گردید که عکس مربوط به خبر نامگذاری خیابانی در نجف به نام 'شارع الامام الخمینی' در سال ۲۰۱۵ میلادی بوده و عکس منتشر شده نیز برای روز نصب عکس #امام_خمینی (ره) در خیابان است و نه برداشتن آن.فلذا شایعه اخیر به کل تکذیب می شود. @mobahesegroup
🔴 آقای معاون اول! شما را به خدا با تاب‌آوری ملت کاری نداشته باشید. الحمدلله مثل ساعت کار می‌کند و آخ هم نمی‌گوید و نیازی به سازوکار دولتی ندارد. فقط قربان دستتان اگر می‌توانید ساعت را طوری جلو ببرید که زودتر به ۱۴۰۰ برسیم! #کرونا ✍️ #زهرا_محسنی_فر 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup