فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ادامه اجرای یواشکی سند ۲۰۳۰ در مدارس تهران
🔸معلم کلاس دوم ابتدایی یک مدرسه پسرانه، از شاگردان خود میخواهد که با پخش آهنگ شادی که او ارسال کرده بهمراه مادر خود بالا و پایین بپرند و از این شادیها فیلم بگیرند تا وی کلیپی تهیه کند و در فضای مجازی انتشار دهد.
🔸مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این تناقضات آموزشی و پرورشی باشند.
🔸 نام کلاس و نام معلم مخدوش شده و در صورت درخواست مسئولین به آنها اعلام خواهد شد.
@mobahesegroup
@mobahesegroup
❗️ اسلام ابوبکر پیش از ولادت على(ع)!
❓ آیا روایتى که اسلام آوردن ابوبکر را قبل از ولادت على(ع) مى داند اعتبارى دارد؟
✍️ پاسخ اجمالی:
این روایت بی اعتبار است. چون:
1- شبابه [از راویان حدیث] دشمن اهل بیت بود. و طبق گفته بخارى و نسائی، حدیث فرات بن سائب غیر مقبول و متروک است. همچنین عجلى و ابن حجر می گویند: میمون بن مهران [یکی دیگر از راویان حدیث]، کینه على را در دل داشت.
2- رفت و آمد ابوبکر میان پیامبر(ص) و خدیجه، در هیچ یک از کتب سیره و تاریخ ثبت نشده.
3- روایت تقدم اسلام ابوبکر قبل از ولادت على(ع)، را تعدادى از حافظان، ضعیف دانسته اند.
4- در روایات مختلفی از پیامبر(ص) آمده که نشان می دهد علی(ع) اولین مسلمان بوده.
✍️ پاسخ تفصیلی:
#رسول_خدا(ص) #حضرت_علی(ع)
#حضرت_خدیجه(س) #اولین_مسلمان
#ابوبکر #عمر_بن_خطاب #عثمان
#فضائل_ساختگی #روایات_جعلی
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👆🔻👇👇
از شبابه، از فرات بن سائب، نقل شده است: به میمون بن مهران گفتم: آیا ابوبکر صدّیق زودتر به پیامبر(صلى الله علیه وآله) ایمان آورد یا على بن ابى طالب؟ گفت: سوگند به خدا همانا ابوبکر در زمان بحیراى راهب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) ایمان آورد، و بین آن حضرت و خدیجه رفت و آمد کرد تا خدیجه را به ازدواج آن حضرت درآورد، و همه اینها پیش از ولادت على بن ابى طالب بود.
ما در اینجا به بررسى اعتبار این روایت مى پردازیم:
امّا سند روایت ابن مهران :
1 ـ ابو عمرو «شبابة بن سوار»(1) مدائنى: از روایت ابو على مدائنى به دست مى آید: وى دشمن اهل بیت پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود ، و کسى او را نفرین کرد و گفت : خداوندا ! اگر شبابه دشمن اهل بیت پیامبرت مى باشد همین الآن او را فلج کن ، و او همان روز فلج شد و مُرد(2) .
2 ـ «فرات بن سائب جزرى» : بخارى نوشته است : «حدیث او مقبول نیست» . و نسائى نوشته است : «حدیث او متروک است»(3) .
3 ـ «میمون بن مهران» : عجلى نوشته است : او کینه على را در دل داشت ; همانگونه که در «تهذیب» ابن حجر آمده است(4) .
و اما دلالت آن: میمون بن مهران در حدیثش دو مطلب آورده است : اسلام ابوبکر در زمان بحیرا ، و رفت و آمد وى براى ازدواج پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) با خدیجه .
امّا رفت و آمد ابوبکر میان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و خدیجه را هیچ فرد آگاهى خبر نداده است و آنچه در کتب سیره و تاریخ درباره این ازدواج آمده این است که: خدیجه کسى را نزد رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرستاد و به خاطر قرابت و امانت و خوش اخلاقى و راستگویى آن حضرت ، مایل بود با آن حضرت ازدواج کند ، و خود را بر آن حضرت(صلى الله علیه وآله) عرضه کرد . پس رسول خدا(صلى الله علیه وآله) براى عموها بازگو کردند و عموى او حمزه به همراه او آمد ـ و در روایت ابن اثیر آمده است : حمزه و ابوطالب و دیگر عموهاى آن حضرت آمدند ـ تا بر خویلد بن أسد ، یا بر عمرو بن أسد، عموى خدیجه وارد شدند و از او خواستگارى کردند و آن حضرت(صلى الله علیه وآله) با او ازداوج کردند ، و ابوطالب خطبه ازدواج را خواند(5) .
پس پندار باطل ابن مهران از کجاى این تاریخ صحیح و متواتر بیرون آمده است؟! وانگهى ممکن نیست واسطه در به هم رسیدن مرد بزرگوارى مانند محمد(صلى الله علیه وآله) و زنى از خانواده مجد و ریاست مانند خدیجه، جوانى کم سن و سال چون ابوبکر باشد.
و امّا درباره اسلام ابوبکر قبل از ولادت امیرالمؤمنین على(علیه السلام) باید گفت که این مطلب، از روایتى که ابن منده(6) از طریق عبدالغنى بن سعید ثقفى، از ابن عبّاس نقل کرده ، گرفته شده است .
در حالیکه این روایت را تعدادى از حافظان، ضعیف دانسته اند ; ذهبى در میزان الاعتدال نوشته است(7) : «ابن یونس ، عبدالغنى را ضعیف دانسته است» . و ابن حجر در کتاب «لسان المیزان(8)» به ضعف وى اقرار کرده و در «إصابه» نوشته است(9) : «وى از کسانى است که در نقل روایت ضعیف بوده و حدیثش مقبول نیست» .
اگر ابوبکر نخستین کسى است که اسلام آورد پس چرا رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمودند: «لقد صلّت الملائکة علیَّ وعلى علیٍّ سبع سنین؛ لأنّا کنّا نصلّی ولیس معنا أحد یصلّی غیرنا»(10)؛ (همانا ملائکه تنها بر من و على (مدت هفت سال) درود فرستادند؛ زیرا ما نماز مى خواندیم و کسى با ما نبود که نماز بخواند) .
و اگر ابوبکر اوّلین مسلمان بود و قبل از ولادت على(علیه السلام) به پیامبر(صلى الله علیه وآله) ایمان آورد، پس او کجا بود روزى که عبّاس به عبدالله بن مسعود گفت : «ما على وجه الأرض أحد یعبد الله بهذا الدین إلاّ هؤلاء الثلاثة : محمّد وعلیّ وخدیجة»؛ (بر روى زمین کسى که خدا را به این دین عبادت کند نیست مگر این سه نفر: محمّد و على و خدیجه) (11) ؟!(12)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
پی نوشت:
(1). در میزان الاعتدال : «سواد» ضبط شده است [ج 2، ص 260 ، شماره 3653 و در چاپى که نزد ماست «سوار» ضبط شده است] .
(2). میزان الاعتدال، ج 1 ، ص 440 ؛ تهذیب التهذیب، ص 4 ، ص 302 [ج 4، ص 264] .
(3). میزان الاعتدال، ج 2 ، ص 325 [ج 3، ص 341 ، شماره 6689] ؛ لسان المیزان، ج 4 ، ج 430 [ج 4، ص 503 ، شماره 6522] .
(4). تهذیب التهذیب، ج 10 ، ص 391 [ج 10، ص 349] .
(5). الطبقات الکبرى، ج 1 ، ص 113 [ج 1، ص 131] ؛ تاریخ الاُمم والملوک، ج 2 ، ص 127 [ج 2، ص 281] ؛ الکامل فی التاریخ ، ابن اثیر، ج 2 ، ص 15 [، ج1، ص 471] .
(6). ابو عبدالله محمّد بن اسحاق اصفهانى حافظ رحّال ، متوفّاى 355 .
(7). میزان الاعتدال، ج 2 ، ص 243 [ج 2، ص 642 ، شماره 5051] .
(8). لسان المیزان، ج 4 ، ص 45 [ج 4، ص 53 ، شماره 5236] .
(9). الإصابة، ج 1 ، ص 177 .
(10). مناقب على بن ابى طالب، ابن مغازلى[ ص 14، ح 17 و 19].
(11). تاریخ مدینة دمشق، ج 1 ، ص 318 [ج 3، ص 266 ؛ مختصر تاریخ دمشق، ج 2، ص 68] .
(12). گردآوري از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، محمد حسن شفیعی شاهرودی، قلم مکنون، قم، 1428 ه.ق ، ص673.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🔰 لوح/ ۴۰ سال دفاع مقدس
رهبر انقلاباسلامی:
🔹 در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدلسازی جدیدی انجام گرفت. هر کسی توانست در یک شبکهی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند. امروز هم اگر همّت بکنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، میتوانیم از این مدل استفاده کنیم. ۹۹/۶/۳۱
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رایة_الحق
#اندیشکده
#مقاومت
#اقتدار_جهانی_ایران_عزیز
💢 فرمانده کل سپاه خطاب به ترامپ:
🔹منافع دشمنان در همه جا، زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما خواهد بود؛ این پیام ما به دشمنانمان است.
🔹آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرکهای شما را به باد میدهیم.
🔹شما فکر میکنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؟ ما کسانی را میزنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.
🔹شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می کنید؛ ما شما را می شناسیم، آن وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشتههایتان را ویران کنیم.
🔹موضوع مکانیسم ماشه نیز ماشهای است که حتی اگر چکیده شود، گلولهای از آن خارج نخواهد شد.
🇮🇷 @mobahesegroup
14.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 «تصمیم گرفتم ردپایی از من در کتاب نباشد»
🌟 اخیرا تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربعهای قرمز» منتشر شد. این کتاب خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا است که با قلم سرکار خانم زینب عرفانیان منتشر شده است.
🎞 در این ویدئو، خانم عرفانیان از ماجرای نوشتن این کتاب و برخی مراحل و سختیهای آن صحبت کردهاند که با هم میبینیم.
دریافت کیفیت بالا aparat.com/v/aAJV4
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@mobahesegroup
🌷 «تصمیم گرفتم ردپایی از من در کتاب نباشد»
🌟 اخیرا تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربعهای قرمز» منتشر شد. این کتاب خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا است که با قلم سرکار خانم زینب عرفانیان منتشر شده است.
🎞 در این ویدئو، خانم عرفانیان از ماجرای نوشتن این کتاب و برخی مراحل و سختیهای آن صحبت کردهاند که با هم میبینیم.
دریافت کیفیت بالا aparat.com/v/aAJV4
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@mobahesegroup