- ناشناس.mp3
278.1K
🔴 #اطلاعیه
👌اجتماع بزرگ نوجوانان غرب تهران،سلام فرمانده پنجشنبه در دریاچه شهدای خلیج فارس
اطلاعیه فوری
🚩پیام معاون اجتماعی منطقه ۲۲ در مورد کذب بودن لغو اجرای سلام فرمانده
پس
بدین ترتیب
امروز ساعت ۱۷ این برنامه اجرا خواهد شد.
#سلام_فرمانده
نشر حداکثری
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
🔴🔴📣📣#تـــوجه توجه🔴🔴📣📣
قابل توجـه #اعضای_محترم وفرهیختگان کانال🔊
🖍#خط_تلفن_ثابت_رُنــــد به فروش میرسد😍
🖍#رُنــد_طلایی ،#رُنـــد عــددی ، رند آوایی😳
🔴 #ویژه_شرکت ها و #صاحبین_بِرَند تجاری، بازرگانی، #نمایشگاهی، مجموعه های #خدماتی ورزشی سلامت آرایشی و #پزشکی و......👇👇
@M_R_Khodabandeh
@M_R_Khodabandeh
#بشـــتابید تاازفرصت راازدست ندهید🏃♂🏃♂☝️☝️به این #آیدی مـــراجعه کنیدمنتظرشماست☝️
⛔️هموطن! این بار قطعکننده زنجیره باش!
❓چگونه میتوان به دولت در اجرای برنامههای اقتصادی کمک کرد؟
❌«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانهها و پیامرسانها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان میدهد با همه تبیینها و توضیحها و هر اندازه اطلاعرسانیها و پاسخگوییها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمیرسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیدهای مانند «انتظارات تورمی» سخن میگوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمتها مؤثر میدانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار میآوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمیسازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز میسازد.
⭕️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتیهای پنج سال اخیر نشان میدهد رسانهها به ویژه پیامرسانهای موبایلی و شبکههای اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گرانسازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیبپذیری آنان بکاهند. «سواد رسانهای» بهرغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سالهای اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهههایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان میدهد.
از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانهای زیر به کار آید:
1️⃣به منبع توجه کنیم:
آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیامها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاریاند. اهمیت نفوذ در رسانههای رسمی و هک وبسایتها و خبرگزاریها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد.
2️⃣به ناشر توجه کنیم:
اخبار جعلی یا پیامها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر میکنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخیها عادت دارند فقط و فقط سیاهنمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفیباف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب میشود دروغ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد.
3️⃣در سایر رسانهها جستجو کنیم:
جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاریها و وبسایتها کمک میکند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما میتوان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز میکند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عدهای در یکی از استانهای جنوبی در تظاهرات اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانههای ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشارهای به این خبر نداشتند.
4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم:
در دورانی که رفتهرفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل میشود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانهای، میتواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد.
‼️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیامهایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغها و فریبها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه میشود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر میآیند، میانجامد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
❌ اقتصاد متزلزل اروپا
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
میدانستید همین چند روز که همه عزای گرانی ماکارونی گرفتند، جاده چالوس قفل شد؛ مسیر ۲ ساعته را ۱۰ ساعته میرفتند؟
چون پول خرید ماکارونی نداشتند به ناچار لب ساحل فقط جوجه میخوردند...
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🔴 روایت یک ایرانی ساکن آلمان از کمبود روغن در آلمان و فضای رسانهای ایران
✍ یک ارتش مجازی داریم که از آلبانی مدیریت میشه
گول نخورید مردم اینا سیاسی بازیه،
دولت بهترین کار رو کرد
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
⭕️ #دوران_طلایی فقط اون دورهای که روزانه ۵۰۰ تا کشته کرونا داشتیم، مردم میرفتن ارمنستان کنار خیابون میخوابیدن تا واکسن بزنن، روحانیم واکسن نمیخرید تا FATF رو تصویب کنن
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بعضی ایالتهای آمریکا شیرخشک پیدا نمیشه یا اگر بشه شیرخشکی که ۱۸ دلار بوده الان به بیش از ۵۰ دلار رسیده و والدین برای پیداکردن شیر خشک ۳ تا ۴ ساعت رانندگی می کنند
چرا بی بی سی و ایران اینترنشنال با اخبار کمبودها و گرونیا برای اعتراضات در آمریکا و اروپا فراخوان نمیدن؟!
#خود_تحقیری
#خارج_بدون_روتوش
#غرب_بدون_رتوش
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی دیگر از دروغهای فضایی ناسا نیز کشف و رسوا شد.
‼️فرود روی ماه بر اساس ادعای ناسا در روز ۲۰ ژوییه ۱۹۶۹ انجام شد و عکسهای فرود در روزنامههای ۲۱ ژوییه ۱۹۶۹ یعنی فردای همان روز به چاپ رسید.
‼️این در حالی بود که فضاپیمای مورد ادعا فقط از راه «رادیویی» با مرکز ناسا در زمین ارتباط داشت و در آن زمان، هنوز ارسال تصویر از راه رادیویی امکانپذیر نبود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ متن شایعه: 👇👇👇
هجوم به فروشگاهها
✅پاسخ شایعه: 👇👇👇
این فیلم قدیمی است و صف روغن تو پاکستانه و نه سیستان وبلوچستان ایران.
🔻رسانههای بیگانه به شدت به دنبال آن هستند تا در آستانه جراحی اقتصادی دولت، فضای کشور را ملتهب کنند تا از موفقیت این طرح بزرگ جلوگیری کنند. اکثر فیلمها و عکسهایی که در روزهای گذشته به مضمون فیلم فوق منتشر شده مربوط به گذشته است. با یک جستجوی ساده اینترنتی میتوان دروغگویان را رسوا کرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup