eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
230 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ تکذیب شد ⁉️ شایعات مجازی، در عالم حقیقی وجود ندارد ‼️ 📽ببينيد 👈شايعات ⏰ اخیر در فضاي مجازي كه تكذيب شد❗️ 🆔 @mobahesegroup
راه درمان آسیب های فضای مجازی @mobahesegroup @mobahesegroup
🔰 دستاورد غرب برای چه بود؟ 🔰آیا زنان غرب خوشبختند؟ @mobahesegroup
🔰 دستاورد غرب برای چه بود؟ 🔹کسی منکر این قضیه نیست که غرب در علوم تجربی پیشرفت بسیار زیادی داشته است؛ اما در پیش افتاده ترین مسائل اجتماعی چه نسخه ایی برای زندگی پیچیده است؟ 🔸مگر نمیگویند که زن و مرد، دختر و پسر نیازی به حفظ حریم در برابر هم ندارند؟ پس چرا به مرحله ایی رسیدند که برای ارضای نیازهای جنسی خود به جنونی رسیده اند که حتی به اشیای بی جان هم متوسل میشوند؟ 🔹چگونه است که انواع ازدواج ها را ساخته و پرداخته کردند؛ انواع پوشش ها را مد کردند؛ انواع آزادی ها را ایجاد کردند؛ تا بقول خودشان محدودیتی برای انسان ها ایجاد نشود اما آنچه که امروزه زنان غرب در برابر آن فریاد میزنند خلاف آن است؟ 🔸مکتب توسط چه کسانی ایجاد شد؟ کمپین طوفانی (من هم) در اعتراض به تجاوزات و خشونت های جنسی علیه زنان توسط چه کسانی ایجاد شد؟ چند صد میلیون سایت های توسط کدام مدعیان ساخته شده و اداره میشود؟ انواع روابط جنون آمیز جنسی (که بخشی از آنها در عکس مشاهده میشود) در کدام کشورها و توسط کدام مدعیان ایجاد شد؟ عروسک های جنسی توسط کدام وحشی گران جنسی حمایت و استفاده میشود؟ حقوق زن در غرب این است؟ این آزادی ست؟ این پیشرفت و ترقی زن است؟ 🔹بانو ؛ چشم هایت را باز کن غرب زن را لگد مال هوس های حیوانی خویش کرد، کدام پیشرفت؟ از کدام آزادی دم میزنید؟ اگر رعایت پوشش و حجب و حیا (که برای مردان نیز واجب است) عدم ازادی ست؛ پس چرا زنان غرب که سالهاست عریان گری را سر لوحه خویش قرار دادند آزاد نیستند؟ عقل را دخیل کن؛ بیچارگی زنان غرب در آمارهای منتشر شده موسوم به World Family Map که توسط خود غربی ها در هر ساله منتشر میشود نهفته است، نه در فیلم های ظاهرا خوش رنگ و لعاب! متاسفم برای آن بانویی که این مستندات را میبیند اما بازهم بیدار نمیشوند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
کاش اون دادستان محترم، صدا و سیما رو به دلیل پخش تبلیغات کالا‌های خارجی، ترویج سبک زندگی طبقه اشراف، ضریب دادن به سلبریتی‌های بی سواد فیلتر میکرد @mobahesegroup
💢چطور در نماز تیر از پای علی(ع) کشیدند و او متوجه نشد، اما او وسط نماز به فقیر بخشید و حواسش بود! 👇👇 انگشتردادن حضرت علي عليه السلام به فقير از امور و در تاريخ است كه قرآن هم بر آن تاكيد دارد  مائده (5) آيه 55. ✅ در حالي كه داستان بيرون كشيدن ازپاي حضرت ظاهرا در منابع معتبر نقل نشده و بيش تر داستاني مشهور محسوب مي شود ، نه يك روايت داراي سند محكم . در كتاب هاي نقل شده هم سندي براي آن ذكر نشده است. @mobahesegroup فيض كاشاني محجه البيضاء، ج 1، ص 397 و 398. ✅✅داستان «در آوردن تير از پاي اميرالمومنين علي» سنديت تاريخي ندارد «فخر رازي» عالم معروف اهل سنت اولين شخصي است كه اشاره به اين داستان كرده است. اولين كسي كه به اين داستان اشاره كرده فخر رازي است. فخر رازي متوفاي اوايل قرن هفتم است. قبل از اين تاريخ يعني در طول هفت قرن اين مطلب در كتاب هيچ نويسنده‌اي ديده نشده است حتي شيعيان نيز چنين مطلبي را نقل نكرده‌اند @mobahesegroup پس از اين تاريخ (يعني پس از گذشت هفت قرن) اين داستان به مرور در كتاب‌هاي شيعيان راه يافت. غافل از آنكه هدف اصلي از ساخت آن چه بوده است . در ميان شيعيان اولين شخصي كه به اين داستان اشاره كرده (سپس سايرين نيز به نقل از وي اين داستان را نقل كرده اند) مرحوم ملا احمد نراقي در كتاب معراج ااسعاده ص 823 🔮🔮 قسمت دوم 👇👇 💢چطور در نماز تیر از پای علی(ع) کشیدند و او متوجه نشد، اما او وسط نماز به فقیر بخشید و حواسش بود! 👇👇 ✅این شبهه به چند دلیل وارد نیست زیرا وهابیت از سیره پیامبر هم غافل است: @mobahesegroup ☑️☑️اولا «شیخ صدوق» در «علل الشرایع» و «علامه مجلسى» در «بحار الانوار» می‏نویسند: روزى که پیامبر گرامى اسلام (ص) نماز میخواندند و اصحاب هم به وى اقتدا کرده بودند، کودکى شروع به نمود.حضرت، نمازش را به سرعت به پایان رسانید.بعد از نماز، علتش را از حضرت جویا شدند،حضرت در پاسخ فرمود: «أو ما سمعتم صراخ الصبى؟»؛ آیا فریاد بچه را نشنیدید؟ (من نماز را به سرعت به پایان رساندم تا اینکه مادر بچه زودتر به داد بچه برسد و او را ساکت نماید ☑️منبع: بحار الانوار، ج 88، ص 93. ✅✅آیت الله شهید مطهری در مورد این اشکال، می فرمایند: @mobahesegroup «این ایراد را افرادی از قدما مثل فخر رازی گرفته اند که علی (ع) همیشه در حال نماز آن چنان از خود بی ­خود بود که توجه به اطراف پیدا نمی کرد. چگونه شما می گوئید که در حال نماز این طور شد؟ (انگشتر به فقیر داده است) جواب این است که اولاً، این که علی (ع) در نماز از خود بی خود می شد، یک حقیقتی است اما این جور نیست که همه حالات اولیای الهی، همیشه مثل همدیگر بوده است. خود پیغمبر اکرم (ص)، هر دو حال برایش نقل شده؛ گاهی در حال نماز یک حالت جذبه ای پیدا می کرد که اصلا طاقت نمی آورد اذان تمام شود، می فرمود: «ارحنا یا بلال!» زود باش که شروع کنیم به نماز. گاهی هم اتفاق می افتاد در حال نماز وقتی سر به سجده می گذاشت، امام حسن یا امام حسین یا نوه دیگرش می آمد روی شانه اش سوار می شد و حضرت با آرامش صبر می کرد و سجده اش را طول می داد تا اینکه او بلند شود. یک دفعه، پیغمبر اکرم (ص) ایستاده بود به نماز، گویا کسی آب دهان انداخته بود، پیغمبر (ص)، یک قدم به جلو برداشت و با پایش روی آن را پوشاند و بعد برگشت،که فقها از این قضیه مسایلی را در باب نماز استخراج کرده اند. سید بحرالعلوم می گوید: و مشی خیر الخلق فی المحراب @mobahesegroup یفتح منه اکثر الابواب یعنی اینکه، پیغمبر، در حال نماز دو قدم رفت جلو، و این مساله خیلی مسایل را حل می کند که در باب نماز چه مقدار عمل خارج از نماز جایز است یا جایز نیست، بنابراین حالات مختلفی بوده است @mobahesegroup منبع: مطهری، مرتضی، امامت و رهبری، ص 180 و 181 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮سؤال: چه شد که مسجد الأقصی در جای معبد حضرت سلیمان (علی نبینا و آله و علیه السلام) ساخته شد؟ 🔮پاسخ: منظور از مسجد و معبد، یکی است و آن محل عبادت است ، مسجد الأقصی نیز محل عبادت بوده ، بدیهی است که فتوحات اسلامی در زمان خلیفه دوم صورت گرفته و بیت المقدس نیز در این فتوحات تصرف شده است ، اگر بخواهیم بگوییم که اولین مسجد بعد از فتوحات ساخته شده ، یا این که توسط خلیفه دوم ساخته شده است، این با آیات قرآن کریم منافات دارد؛ چون در قرآن کریم، آمده است: «سبحان الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی» (1) پس قبل از تصرف بیت المقدس توسط مسلمین این مکان به عنوان مسجد یا محل مقدس از طرف مسلمانان شناخته می‌شده و قرآن نیز به آن صحه گذاشته است، و روشن است که کسی در آن زمان به آن جا نرفته و مسجدی نساخته است پس مسجد همان معبد است که نه حضرت سلیمان (علیه السلام)؛ بلکه انبیاء قبلی هم آن را مقدس می دانسته اند حضرت سليمان (علیه السلام) که بنا به گفته قرآن کریم، پيامبر خدا بودند، مسجدی که توسط پيامبران پيشين ساخته شده بود (مسجد الأقصی) را بازسازی نمودند. اساس بیت المقدس را سام بن نوح (علیه السلام) پی‌ریزی نمود و سپس داود (علیه السلام) و سلیمان (علیه السلام) آن را بناء و تکمیل کردند. (2) داود (علیه السلام) به کمک مهندسین و معماران و چوب‌های جنگلی و ابزاری که از منطقه شمال یعنی لبنان و سوریه امروزی آورده بودند ساختمان معبد بزرگ را در بیت المقدس آغاز نمودند و بر حسب وصیت داود (علیه السلام) فرزندش سلیمان (علیه السلام) ساختمان معبد را به پایان رسانید که به همین جهت به هیکل سلیمان معروف است. (3) در جستجوی بیشتری می‌بینیم که زمان ساخت این بناء را بر طبق روایتی از صحیح بخاری 40 سال بعد از مسجد الحرام می‌داند (4) و بنا بر روایت ابن عباس مبنی بر این که مسجد الحرام در زمان حضرت آدم (علیه السلام) بنا شده و ایشان به نماز و طواف در آن جایگاه پرداختند (5) اما این مکان تعلق به یهودیان ندارد؛ چون مکان مقدس از آن خداست و درهر زمانی به دین کامل خداوند تعلق دارد، در زمان حضرت موسی و حضرت سلیمان (علیهما السلام) به آن‌ها تعلق داشته است؛ ولی بعد از بعثت حضرت عیسی (علیه السلام) متعلق به دین جدید می‌شود و همین طور در زمان بعثت پیامبر اسلام. پس چیزی نبوده که متعلق به یهودیان باشد و از آن‌ها به نسل‌های بعدی ارث برسد و مسلمانان آن را غصب کرده باشند. البته بعد از فتح بیت المقدس در آن جا مسجدی بنا شد؛ ولی این، به آن معنا نبوده که ابتدا معبد بوده بعد مسجد شده است؛ چون قبل از ساختن مسجد، در قران اشاره به مسجد بودن آن شده است. البته بعضی می‌گویند این احتمال تقویت شده که محل هیکل بر محل فعلی بنای مسجد منطبق نیست و در فضای باز جنوب شرقی آن قرار دارد. البته مسجد الأقصی با مسجد الصخره که طلایی رنگ است، فرق دارد. به هر حال این مکان ارث نیست که بگوییم چون اول حضرت سلیمان (علیه السلام) ساخته پس الان متعلق به یهودیان است چون قبل از سلیمان (علیه السلام) نیز در این مکان محل عبادت بوده و بعد از آن هم خواهد بود و محل عبادت دین کامل هر زمان است. منابع: 1. اسراء: 17/ 1. 2. ابن جوزی، تاریخ بیت المقدس، تحقیق محمد زینهم محمد عزب، مکتبة اشقافة الدینیه، 526 ش، ص36. 3. مهندس جمیل موقد خوئی، مسجد الاقصی و بیت المقدس، نمایشگاه و نشر کتاب، قم، ص 16 ـ 14. 4. همان. 5. همان. http://www.askdin.com/showthread.php?t=23548 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخ به شبهات 👇👇👇👇👇
🔮 سوال ؟ (که البته خلاصه شده است) در قرآن تناقض وجود دارد. در یک آیه ادعا دارد که شما را در قیامت به سه گروه تقسیم می‌کنیم در یک آیه مدعی شده به دو گروه! - آیا روزهای الله برابر با ۱۰۰۰ روز بشر است یا برابر با پنجاه هزار روز بشر است؟ - آیا فرشته مرگ یکی است یا چندتا ...؟ اینها دلیل بر این است که قرآن وحی نیست، سخنان شخص (حضرت) محمد (ص) است، چون سواد نداشتند و ...؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
واما پاسخ 👇👇👇👇👇👇👇👇
ابتدا به چند سؤال اساسی دقت کنید،. اول آن که: آیا کسی که به قرآن کریم اشکال می‌کند، خودش قرآن یا دست کم آن آیه‌ی مورد اشکال خودش را یک بار هم که شده خوانده است، یا همین‌طوری یک چیزی در پیامک‌ها و وبلاگ‌ها خوانده و باور کرده است؟! - دوم آن که: آیا کسی که مدعی می‌شود در قرآن تناقض وجود دارد، اصلاً می‌داند که تناقض یعنی چه؟ فرقش با "تضاد" یا "تفاوت" و ... چیست؟ - سوم آن که اگر نه قرآن خوانده و خواندش را می‌داند، نه حتی ترجمه را خوانده و نه معانی این کلمات و اصطلاحات را می‌داند، پس چگونه حکم قطعی می‌کند که در آیات قرآن تناقض دارد؟! و بعد متکبرانه یک پله بالاتر می‌آید و مدعی می‌شود که وحی نیست – بعد یک پله بالاتر می‌آید و سؤال اعتراضی و انتقادی خود را با لحن توهین‌آمیز (که حذف و اصلاح شد) طرح می‌کند؟! پس معلوم می‌شود که درد و منظور چیز دیگری است، وگرنه این سؤالات و حتی شبهات، همگی در فضای سلامت، قابل طرح، بحث و پاسخگویی می‌باشد. بی‌تردید اگر به شخصی که اینگونه با طرح سؤال مدعی می‌شود، پس از پاسخ گفته شد: «دیدی این تویی که بی‌سوادی»، خیلی ناراحت می‌شود و می‌گوید: جرا تند گفتنی و اهانت کردی؟! در حالی که خودش به خدا، پیامبر عظیم الشأن صلوات الله علیه و آله، و قرآن کریم، با بدترین الحان و الفاظ توهین می‌کند! پس بهتر است که ما با اصلاح ادبیات، از جدل باطل بپرهیزیم و موارد سؤال را به عنوان سؤال مورد بحث قرار دهیم. ادامه در پست بعدی👇👇👇 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮🔮ادامه پاسخ👇👇 الف - سه یا دو گروه: در سوره الواقعه، آیه 7 می‌فرماید: «وَكُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً – و شما سه گروه شوید» و سپس توضیح داده که این سه گروه عبارت است از: کسانی اهل یُمن هستند (أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ) – و کسانی که اهل شقاوت و بدبختی هستند (أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ) – و کسانی که در نیکی و رشد اهل سبقت از دیگران هستند (السَّابِقُونَ). در سوره البلد، آیه 18، صفات و رفتار نیکو که از جمله آنها آزاد کردن بندگان و اطعام گرسنگان و ... می‌باشد را بیان نموده و ختم به «ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ - علاوه بر اين از زمره كسانى باشد كه گرويده و يكديگر را به شكيبايى و مهربانى سفارش كردهاند» نموده و فرموده: این اوصاف اصحاب یمین است (أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ – اینها اصحاب یمن و میمنت (سعادت) هستند) و در همین سوره آیه 19 صفات اصحاب شمال را بیان داشته و می‌فرماید: «وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ - و كسانى كه به انكار نشانههاى ما پرداختهاند آنان ناخجستگان شوم هستند». *- خب حالا تناقضش کجاست؟ از کجا آوردید که یک جا گفته شما را به سه گروه تقسیم می‌کنیم و جای دیگر گفته که خیر به دو گروه تقسیم می‌کنیم، که این همه داوری راجع به قرآن کردید؟ آیا یک معنی غلط و سر خود درآوردن، و آن را به قرآن کریم نسبت دادن، با سوادی است یا نقد عالمانه، یا عناد مغرضانه؟ در یک آیه فرموده شما سه گروه می‌شوید؛ در آیاتی دیگری این سه گروه را توصیف کرده است. آیا این تناقض است؟ اگر شما در یک بیان بگویید: در این مدرسه سه گروه دانش‌آموز وجود دارد که عبارتند از: نخبگان؛ تلاشگران برای کسب علم؛ و افراد تنبل و بی‌سواد – بعد هر گروه یا یک و یا دو گروه را توصیف کنید، می‌شود تناقض؟! اینجاست که پرسیده می‌شود: «آیا می‌دانید که تناقض یعنی چه؟!» 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup