eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
230 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام حسین علیه السلام در کتاب مقدس‼️ قسمت اول👆👆👇👇 هنگامی که سر امام حسین علیه السلام را به دربار یزید بن معاویه لعنة الله علیه آوردند، گفتگویی بین یکی از عالمان یهودی با یزید بن معاویه در گرفت. 🍃🍂عالم یهودی که در آن مجلس حضور داشت گفت: إنی أجد فی التوراة، إنه من قتل ذریة نبی لا یزال مغلوبا ما بقی، فإذا مات یصلیه الله نار جهنم (العلامة المحقق مرتضى العسکری، معالم المدرستین، ج 3، ص 159). 🍃🍂من در تورات دیده ام که هر کس اولاد و ذریه پیامبری را بکشد، پیوسته و مادامی که زنده است، مغلوب خواهد شد. هر زمان نیز که مرد، خداوند او را در آتش جهنم می افکند. 🍃🍂حقیقت این است که بسیاری از مسیحیان و یهودیانی که به منطقه عربستان آمده بودند، از رهگذر بشارت‌هایی که در عهدین به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام وارد شده بود، آمده بودند تا نخستین ایمان آورندگان به پیامبر باشند. 🍃🍂در این باره قرآن کریم می‌فرماید: الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِیقًا مِّنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ ﴿البقرة: ١٤٦﴾   🍃🍂کسانی که کتاب آسمانی به آنان داده‌ایم، او [= پیامبر] را همچون فرزندان خود می‌شناسند؛ (ولی) جمعی از آنان، حق را آگاهانه کتمان می‌کنند! (2: 146) 🍃🍂اکنون با توجه به این نکته، در مقاله‌ای به اختصار به بررسی یک مورد از آیات عهد جدید که به امام حسین علیه السلام مرتبط است، می‌پردازیم. ادامه دارد👇👇👆👆 حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی (کارشناس ادیان در شبکه ولایت) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
امام حسین علیه السلام در کتاب مقدس‼️ قسمت دوم👇👇👆👆 مکاشفه 5: 9: کتاب مقدس مسیحیان از دو بخش تشکیل شده که مجموعه 66 کتاب در یک جلد است. 🍃🍂به 39 کتاب اول «عهد عتیق» و به 27 کتاب دوم «عهد جدید» می‌گویند که این کتاب‌ها مجموعه‌ای از اسفار،‌ صُحُف و نامه‌هاست که همگی در یک مجلد تحت عنوان «عهدین» گرد‌آوری شده‌اند. 🍃🍂 آخرین کتاب این مجموعه مکاشفه یوحنّا نام دارد. در فصل پنجم مکاشفه یوحنا آیاتی آمده است که می‌گوید ✅ ذبیحی با خداوند معامله می‌کند با ویژگی‌هایی که این ویژگی‌ها بر امام حسین علیه السلام منطبق است. 🍃🍂اما برخی از مسیحیان در دو اقدام به گونه‌ای عمل می کنند که چنین برداشتی به ذهن خواننده نیاید. ❎ اقدام نخست ترجمه واژه یونانی به قتیل به جای ذبیح و اقدام بعدی انطباق مصداق این آیات بر حضرت مسیح علیه السلام است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شبهه ⛔️ " مگر شما اعتقاد و باور ندارید امام حسین الان در جایی بنام بهشت مشغول خوش گذرونی و عیش و نوش هست؟؟!! و برعکس مگر باور و یقین ندارید که قاتلین حسین در جهنم مشغول کباب شدن و عذاب کشیدن هستند؟؟!! از سوی دیگر مگر باور و و یقین ندارید که در قیامت حسین و خاندانش قرار است انتقام خودشون رو از یزید و شمر و اینها بگیرند تا اینجا درست؟ پس این همه گریه و زاری و بر سرو سینه زدن و کارناوال عزا به راه انداختن و مزاحم آسایش مردم شدن برای چه هست؟؟؟؟؟ آیا انسان برای اینکه عزیزش در رفاه و آسایش بهشتی هست گریه میکنه؟؟؟!!! تا به حال شده با خودتون منطقی فکر کنید که این گریه ها و معرکه گیریها فقط برای رونق گرفتن بازار آخوند و روضه خوان هست نه چیز دیگری؟؟؟!!! ایا محرم تجارت آخوند دزد قافله و مداح نیست ؟ " 🔴 در پاسخ به شبهه "مگر شیعیان اعتقاد ندارند امام حسین(ع) در بهشت است، پس عزاداری چرا ؟!!" : 1️⃣ مغلطه این متن، نمایش تک بعدی عاشوراست! عاشورا همزمان ابعاد مختلف زیبا و غمباری دارد! 2️⃣ شهادت، عالیترین حد کمال است که شادمانی می طلبد، اما از جنبه های دیگر این واقعه بزرگ نیز نباید غافل شد! 3️⃣ چهره غمبار عاشورا پاس نداشتن حرمت امام توسط امت است، آنهم با ناجوانمردانه ترین نوع برخورد نسبت به محبوبترین خلق و شریفترین انسانها و خاندان و یارانش! 4️⃣ شهادت شهید برای آنها که از دستش داده اند، و از برکت وجودش در همان عصر و آینده محروم شدند، تأثر انگیز است. بخشی از این گریه بر خود ماست! 5️⃣ عزاداری و نفرین قاتلان امام حسین(ع) ادای تکلیف تولی و تبری است. دوستی پیامبر و خاندانش و دشمنی با دشمنانشان از فروع دین و تکالیف شیعه می باشد. yon.ir/tabara 6️⃣ نه تنها آیاتی از قرآن به عزاداری پرداخته، بلکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز بر اقامه عزای امام حسین(ع) توصیه و تاکید داشته اند! yon.ir/azadari1 yon.ir/azadari2 7️⃣ عزاداری امام حسین برکات و آثار متعددی از آمرزش گناهان تا بقای اسلام دارد. محروم کردن شیعیان از این برکات، انگیزه شبهه افکنان از انتشار چنین متنهایی است! yon.ir/azadari3 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه 1.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ 2.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ 3.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ 4.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﻣﺮﻭﺍﻥ و ﺗﻮﺿﯿﺢ اینکه: ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﻧﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نه القاعده ﻭ ﻧﻪ ﺩﺍﻋﺶ “فقط اسلام بود و قلمرومسلمانان” کلا این سر بریدن رسم بوده فرقی هم نمی کرده مظلوم باشی یا ظالم اگر شکست می خوردی سرت بالا نیزه بود…. داعش امروزهم برعکس نظر بعضی ریشه از فرهنگ آن زمان داره نه آمریکا و اسرائیل… ممکنه آنها ازحماقت اینها استفاده کنند ولی مشکل ازفرهنگ بدوی آدمهای این مناطق است. ✅پاسخ 🔸پس از شهادت امام حسین(ع) که قصد سفر داشته و تنها جرم ایشان عدم بیعت با خلیفه ظالم بود؛ سر ایشان برای ابن زیاد درکوفه فرستاده شد، این سر بعداز مدتی به شام (برای یزید) فرستاده شد. 🔸بعد از این واقعه شیعیان از ظلم وارد شده بر امام حسین (ع) احساس گناه کرده و اقدام به قیام کردند، در این قیام؛ ابن زیادکشته شده و سرش برای مختار (رئیس قیام شیعیان) آورده شد؛ این سر بعدها به مدینه برده شد. 🔸مختار ثقفی بعد از مدتی، توسط زبیریان کشته شد و سرش برای مصعب بن زبیر بردند؛ او نیز سر را برای برادش عبدالله بن زبیر فرستاد. 🔸مصعب بعدها با عبدالملک مروان به جنگ درآمد و کشته شد.سر او ازتنش جدا شد. بعدها عبدالله بن زبیر نیز به قتل رسیده و سرش برای عبدالملک مروان فرستاده شد. 🔸این مساله (فرستادن سر کشتگان برای خلفاء) از امام حسین(ع) شروع شده و به عبدالله بن زبیر تمام شده است. 🔸نکته بسیار جالب توجه این است که عبدالملک بن مروان و پدرش مروان بن حکم از یهودیان بوده اند و حضرت علی(ع) ازمروان بن حکم، با عنوان دست یهود یاد کرده است. بنابراین برخلاف ادعای نویسنده شبهه؛ یهودیان در این داستان، نقش داشته اند. 🔸اما کسانی که این فجایع را به بار آورده اند؛ بشر بوده و علت اصلی این قتل وجنایات؛ هوس و جنون قدرت است. (به استثناء قیام مختار ثقفی که هدف قیامشان انتقام گیری بوده است) و این موضوع که: دولت هایی چون آمریکا و اسرائیل رابه ظالم وجنایتکار بودن معروف شده اند، ازباب همین مساله است. آنها نیز بشر هستند و از روی هوس و جنون قدرت اقدام به جنایت می کنند. 🔸شاید اگر کسی معتقد شودکه امثال داعش و طالبان نوادگان همان بنی امیه وبنی عباس هستند، خیلی نتوان به اوخرده گرفت اما اینکه نویسنده شبهه آورده است: «مشکل از فرهنگ بدوی آدم های این مناطق است» نشان میدهد یا نویسنده شبهه خود را به ندانستن زده، یا آنقدر سطح اطلاعاتش اندک است که ازعمق خشونت و بدویت مناطق دیگر همچون اروپا، امریکاو آفریقا بی اطلاع است. 🔸خوب است مروری کنیم به قتل عام ۱۴۰.۰۰۰ نفر بوسیله بمب اتمی در شهر هیروشیما که توسط دولت متمدن آمریکا صورت گرفت.جالب است بعد از سه روز این اشتباه دوباره صورت گرفت و در قتل عام بعدی، ۷۴.۰۰۰ نفر توسط همین دولت متمدن کشته شده اند. 🔸آیا کشته شدن حداقل ۲۲۰.۰۰۰ نفر غیر نظامی در عرض چهار روز توسط یک دولت؛ به طرزی فجیح که ۱۰۰.۰۰۰ نفر از کشته شدگان در گرمای بالای هزاران درجه بخارشدند و الباقی به مرور زمان ذوب شدند؛ کاری عاقلانه و متمدنانه است؟ 🔸آیا کشته شدن ۷۳.۰۰۰.۰۰۰ (هفتاد و سه میلیون) نفر در جنگ جهانی دوم منطقی و عاطفی است؟ 🔸آیا کشته شدن ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر (فقط نظامی) در جنگ جهانی اول عاقلانه و صحیح است؟ 🔸آیا نویسنده مطلب اطلاع از کشته شدن قریب به ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر ایرانی بر اثر جنگ جهانی اول و عوارض ناشی از آن، اطلاع دارد؟ 🔸بنابراین اگر بدنبال خوی وحشیگری هستیم آنانی که در عصر به قول خودشان مدرن چنین جنایات عظیمی مرتکب شده اند وحشی ترین بشریت هستند. 🔸این مواردهمه ازجنایات معاصروقرون اخیر بشریت است؛ و ازجنایات گذشته همچون جنگهای قرون وسطایی که به صورت زنده پوست از بدن افراد کنده می شد، در روغن جوشان سوزانده می شدند و … چشم پوشی می کنیم. جای تاسف دارد که کشورهایی چون آمریکا از این دوران با عبارت «غرب وحشی» یاد می کند و به این دوران افتخار می کند. 🔻بنابراین 🔹ظالم بودن، به نژادبستگی ندارد،بلکه به خود شخص نسبت داده می شود. و اگر قومی ظالم خوانده می شوند؛ به علت ظلم های متعدد این قوم بوده است. 🔹بنی امیه، داعش، طالبان و … اگر مورد حمایت اقوامی چون یهودیان و کفار واقع نمی شدند، نمی توانستند به قدرت کنونی رسیده تابتوانند چنین فجایعی رابه باربیاورند. 🔹یهودیان و کفار در صدراسلام و ما بعدآن، همواره قصد تخریب داشته و دارند. به همین خاطر است که قرآن کریم ازیهودیان صدراسلام با عناوین دشمن یاد کرده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup
♦️علامه حسینی طهرانی(ره): توصیه به خواندن کامل زیارت عاشورا در روز عاشورا 💠خواندن زیارت عاشورا در روز عاشورا و اربعین با صد لعن و صد سلام بسیار مطلوب است. 💠و اگر گاهی انسان حال توجّهی داشت و خواست این زیارت را بخواند مانعی ندارد. 💠ولی مداومت بر آن خصوصاََ با کیفیت وارده (با صد لعن و صد سلام) دستور عام نیست و محتاج اذن می‌باشد. 📝برگرفته از كتاب "نورمجرد، جلد دوم" تألیف علامه حسینی تهرانی(ره) 🔴 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
⁉️ متن سوال 👇👇👇 با توجه به غم زایی لباس سیاه و کراهت آن، چرا این لباس در مراسم عزاداری توصیه شده است ؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇👇 ابتدا باید دید پوشیدن لباس سیاه در هر حال موجب غم و اندوه می شود. یافتههاى روانشناسی می‌گوید رنگ سیاه، زمانی مفهوم نیستى، پوچى و پایان یافتن را تداعى مىکند و غم زایی دارد که به عنوان انتخاب اوّل و یا یکى از سه انتخاب اوّل باشد؛ یعنى، در تمام حالات، اولین رنگ انتخاب شده و یا یکى از سه رنگ انتخابى اوّل باشد. پوشیدن لباس تیره و استفاده از رنگ سیاه - حتى در غیر پوشش - همیشه نامناسب نیست و به معناى رسیدن به پایان زندگى و تسلیم شدن نیست و تأثیر منفى و تخریب روانى در پى ندارد. پوشیدن لباس سیاه در عزا دارىها و براى شخص مصیبت زدهاى که احساس غمگینى مىکند، تسکین است و او را در اضطراب ناشى از فقدان شخص محبوب، به سمت آرامش دعوت مىکند، افزون بر این موجب همسو ساختن احساسات درونى با فضاى بیرون و باعث آرامش مىگردد. پس از دیدگاه علمى، رنگ سیاه تأثیرى منفى و نامناسب بر روان و روح آدمى ندارد و در مصایب، کاهش دهنده آلام مىباشد و این گونه نیست که علم آن را کاملا و در هر حال طرد کند.حال باید دید آیا اسلام براى همیشه و در تمام حالات رنگ سیاه را توصیه مىکند و به تعبیر روان شناختى، براى اولین انتخابها یا سه انتخاب اوّل رنگ سیاه را بر مى‌گزیند و مسلمانان را به این انتخاب دعوت مىنماید؟ نگاه آغازین اسلام به رنگ سیاه، یک نگاه منفى است و هرگز آن را در حالات عادى و زمینههاى روزمره زندگى، به عنوان یک رنگ برتر برنمىگزیند، حتی آن را رنگ شیطان و فرعون و نماد طغیانگرى، ستم و تاریکی معرفى مىکند و مىفرماید: «لباس سیاه نپوشید که لباس فرعون است»(1) رنگ برگزیده و انتخاب اوّل اسلام، رنگ سفید است که امام باقر(ع) مىفرماید: «هیچ لباسى بهتر از لباس سفید نیست».(2) .بعد از رنگ سفید، رنگهاى زرد و سبز از طرف اولیاى دین توصیه شده اسلام است. از نظر اسلام، رنگ زندگى، حیات، حرکت و تلاش رنگ سفید است و آرامش بعد از تلاش و کوشش در رنگ سیاه (شب) مىباشد. پیامبر(ص) فرمود: "ألبسوا من ثیابکم البیاض فأنّها من خیر ثیابکم و کفّنوا فیها موتاکم؛(3) لباس سفید بپوشید زیرا آن بهترین لباس است و مرده هایتان را در لباس سفید کفن کنید". باز فرمود: «أحسن مازرتم الله عزّ و جلّ به فی قبورکم و مساجدکم البیاض؛ از بهترین لباس‌ها برای ملاقات با خدا در نماز و قبر، لباس سفید است».(4) استفاده از لباس سیاه ، در حال نماز مکروه است ، ولی در عزاداری استثنا شده است .(5) رنگ سیاه در مکتب اهل بیت(ع)، فقط در مصایب و سوگوارىها مورد استفاده قرار گرفته است؛ یعنى، یک انتخاب نادر و استثنایى بوده است و نه انتخابى همیشگى. درنگاه ابتدایى رنگ سیاه، یک رنگ مکروه و ناپسند تلقى مىشود. رنگ سیاه در آخرین انتخاب قرار مىگیرد؛ آن هم از این جهت که به واسطه تأثیر روانى آن، موجب سکوت و سکون و آرامش گشته، شخص مضطرب را از مصیبت و حزن به آرامش روانى مىرساند و یاحداقل در این زمینه بسیار تأثیر دارد. اما در توجیه سیاه پوشی در مراسم عزاداری باید اموری را یادآور شویم: اوّلاً، سیاهپوشى سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است. شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ سیاه از دیر باز در میان بسیارى از ملل و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(6) دوم، سیاهپوشى بر مصائب اهل بیت(ع) تداوم سیره انسانى است. گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در عزاى عزیزانشان سیاه پوشیدهاند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) جامه سیاه پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(7) ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مطلب بالا 👆👆 👇👇👇👇 براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کردهاند، زنان بنى هاشم در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(8). از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّت‌هایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نمودهاند ـ استفاده میشود: 1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از صدر اسلام مرسوم بوده، بانوان بنی‌هاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند. 2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام سیّد الشّهدا مستحب است. مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّهاى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(9) برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(10) ابونعیم اصفهانی روایت می کند: زمانی که خبر شهادت امام حسین(ع) به ام سلمه رسید، در مسجد پیامبر(ص) خیمه سیاه برپا کرد و خود جامة سیاه پوشید.(11) پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران او، زنان بنی هاشم و طایفة قریش برای امام حسین(ع) لباس سیاه پوشیدند.(12) پوشیدن لباس سیاه توسط امام دلیل بر جواز آن در هنگام عزاداری است؛ زیرا در اندیشه شیعیان گفتار و رفتار ائمه(ع) حجت و دلیل بر مشروعیت هر کاری است چرا لباس و پوشش سیاه؟ رنگ سیاه، از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هر یک، در مورد یا مواردى خاص، به کار مىرود. یکى از خواص و آثار رنگ سیاه، آن است که به صورت طبیعى، حزن آور و دلگیر و مناسب عزا و ماتم است. از همین رو، بسیارى از مردم جهان از این رنگ براى اظهار اندوه در مرگ دوستان و عزیزان خود استفاده می‌کنند. البته انتخاب رنگ سیاه در ایام سوگوارى، علاوه بر نکته فوق، علتى منطقى - عاطفى نیز دارد. آنکه در ماتم عزیزان خویش جامه سیاه مىپوشد و در و دیوار را سیاهپوش مىکند، بااین عمل مىخواهد بگوید و بفهماند: عزیز از دست رفته، مایه روشنى چشم و فروغ دیدگانم بود و دفن پیکرش در دل خاک به سان افول ماه و خورشید در چاه مغرب، پهنه حیات و زندگى را در چشمم تیره و تار ساخته و زمین و زمان را در سیاهى و ظلمت فرو برده است. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- پی نوشت ها: 1- بحارالانوار، ج 83، ص 248. 2- همان، ج 78، ص 330. 3- محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ح 18061. 4- همان، ح 18062. 5- محمد کاظم طباطبایی یزدی، العروة الوثقی، ج1، ص 572، منشورات مؤسسة العلمی للمطبوعات؛ آیت ا... محمد فاضل لنکرانی ، جامع المسائل، ج1، ص621، 2170 سؤال 2170. 6- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93. 7- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22 8- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890. 9- وسائل الشیعه، ج 3، ص 361. 10- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104. 11- همان، ص 103. 12-همان، ص 105. 13- شورى (42) آیه 23؛ هود (11) آیه 29. 14- بحارالانوار، ج 44، ص 287 15- طوسى، امالى، ص 305. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال:👇👇👇 عواملی که باعث قداست قیام عاشورا و جاودانگی آن پس از قرن‌ها شد، چیست؟ ✅ پاسخ:👇👇👇👇 نهضتها در برخى از عوامل مشترک بوده و در برخى اصول و عوامل تفاوت دارند. قیام امام حسین به رغم این که یک حادثه تاریخى است، اما از برخى مؤلفهها و ویژگىها برخوردار است که آن را از سایر نهضتها متمایز کرده و آن را جاودانه و مقدس گردانیده است. مهم‌ترین آن عناصر و مؤلفه ها را در موارد ذیل می توان جستجو کرد: 1 - خدا محورى و اخلاص: انجام فعالیتها بر اساس اخلاص و جلب رضایت خدا مهمترین عامل قداست و بقا است. پیوند عمل با مقدس ترین و جاودانه ترین حقیقت که حقیقت وجود الهی است ، عمل را ماندگار و جاودانه می‌سازد. خدا فرمود:«ما عندکم ینفد و ما عند الله باق؛(1) آنچه نزد شما است از بین می‌رود و آنچه نزد خدا است ، باقی می ماند.» امام حسین حرکت و قیام خود را برای خدا و رضای او به انجام رسانید و با خداوند پیوند برقرار کرد ؛ پس او و قیام و حماسه اش ، مقدس و جاودان است . هنگامی که عمل رنگ خدایی یافت ، جاودانه ترین رنگها را خواهد داشت و از بین رفتنی نیست. بی‌تردید یکى از ویژگى‌های مهم قیام امام حسین(ع) در خدا محورى ، معنویت و اخلاص ظهور یافته است. امام براى خدا و بر اساس انجام تکلیف الهى قیام نمود و به صراحت و با کمال اخلاص به خدا عرض نمود : «الهی رضا برضائک و تسلیماً لأمرک لامعبود سواک؛(2) خدایا راضیم به رضایت . تسلیم فرمان توام و هیچ معبودی جز تو نیست». امام در وصیتنامه سیاسى - الهى و خطبههای خویش شائبه هر گونه قدرت گرایى و دنیا پرستى را نفى نمود. (3) در آخرین لحظات زندگى، به خدا عرض کرد: «مالی سواک ولا معبود غیرک یا غیاث من لاغیاث له ... ؛خدایا! جز تو کسی را ندارم و غیر تو معبودی نیست، تو یاور کسانی هستی که یاری ندارند».(4) 2 - آزادى خواهى و عزتمندى: آزادگی زیباترین واژهاى است که همگان، حتى ستمگران آن را دوست دارند. عزتمندى ریشه در آزادى خواهى دارد. یکى از علل مهم حرمت و قداست قیام امام، آزادى خواهى است. همه جهانیان آزادى را دوست داشته و آن را ارمغانى بزرگ مىدانند که طلایه دار و پرچمدار آن امام حسین (ع) رهبر آزادگان است که به منظور ستم ستیزى و حاکمیت حق و عدالت قیام نمود. از این رو محبوب جهانیان بوده و انقلاب او مقدسترین انقلابها است. امام در یک جنگ نابرابر اثبات نمود که مرگ در راه خدا و رهایی از بندگی ستمگران ، افتخار است (5) و مرگ عزتمند بهتر از زندگى ننگین است. الموت اولى من رکوب العار و العار اولى من دخول النار (6) 3 - پاسدارى از دین تا ایثار جان: دین وارزشهاى آن میان مسلمانان جایگاه بس مهم دارد؛ از این رو هر فعالیتى به منظور حفظ دین و ارزشهاى آن صورت گیرد، مقدسترین عمل بوده و همیشه قداست خواهد داشت. بى تردید یکى از اهداف قیام امام حسین (ع) حفظ دین و سنت پیامبر اسلام(ص) است.(7) دین ستیزى امویان و دیگر حاکمان جابر به اوج خود رسیده بود، تا آن جا که یزید شعار کفر سر مى‌داد (8) و به اعمال خلاف دین عمل می‌کرد. دین در معرض تحریف و نابودی قرار می‌گرفته، مسلمانان از معارف دین فاصله گرفته بودند. در چنین فضایى امام حسین (ع) مرگ در راه دین را زینت خواند.(9) جاودانگی او در آن است که در این راه و هدف مقدس ، گرانبها ترین دارایی خود (جان ) را نثار کرد و از جان فرزندان عزیز و برادر و... نیز مایه گذاشت و به اسارت اهل بیت که بسیار سخت بود رضایت داد. 4- بصیرت و روشن بینی: یکی از ویژگی های فکری و عملی در نهضت عاشورا بصیرت و بینش امام(ع) و یارانش بود. این موضوع راه و عمل آنان را بسیار بزرگ و برجسته و جاودانه نمود. آنان به خوبی می دانستند که در یک جنگ نابرابر شرکت کردند و هیچ احتمال پیروزی ظاهری در آن نمی رفت ؛ از این رو یاران امام با رشد فرهنگی و با شناخت عمیق از امام و حجت خدا، نیز شناخت دشمنان دین و معرفت به حق و باطل به امام حسین(ع) پیوستند. جهاد و قیام آنان مکتبی و عقیدتی بود و بر اساس انجام تکلیف الهی به دور از هر گونه تعصبات قومی و جاهلی صورت گرفت. در حالی که عموم مسلمانان در غفلت و بی‌‌‌خبری بودند، حتی کسانی که سال‌ها در کنار علی جنگیده بودند، امروز در صف دشمن بودند! انقلاب حسین و یارانش همانند انفجار نور در تاریکی بود و چنین نوری هم مقدس است و هم جاودانه. امام سجاد(ع) یکی از ویژگی های عموی خود حضرت عباس (ع) را بصیرت و آگاهی او معرفی می‌کند: «کان عمّنا العباس بن علیّ نافذ البصیره صلب الایمان».(10) نافع بن هلال شب عاشوار پس از سخنان امام حسین(ع) برخاست و ضمن اعلام وفاداری گفت: «فانّا علی نیّاتنا و بصائرنا؛(11) همان انگیزه ها و بصیرت ها را د کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال؟؟👇👇👇👇👇 چرا در زیارت عاشورا بر امام حسین ( ع ) و فرزند و یارانش درود می فرستیم و بر حضرت ابوالفضل( ع ) به ویژه سلام نمی فرستیم ؟ ✅ پاسخ سوال 👇👇👇👇 دو زیارت به نام زیارت عاشورا داریم، که یکی معروف است و یکصد لعن و سلام دارد و دیگری زیارت عاشورای غیر معروف. در زیارت عاشورای غیر معروف، سلام به حضرت اباالفضل ( ع )‌نیز هست: « السلام علی العباس بن امیر المؤمنین الشهید .»(1) اما این که چرا در زیارت عاشورای معروف، سلام بر آن حضرت نیست گفته‌‌اند: در این زیارت مقصود اصلی زیارت کننده حضرت امام حسین ( ع ) است ، از این رو دیگران به صورت مستقل یاد نمی‌شوند و به صورت کلی و با عنوان «اصحاب الحسین» یاد شده‌اند که حضرت ابوالفضل در زمره آنان است. جواب دیگری که گفته اند این است که چون حضرت ابوالفضل دارای مقام و مرتبه بسیار والا و ممتاز است برای او زیارت مستقلی آمده است و باید مستقل زیارت شود . پس عدم ذکر نام حضرت ابالفضل ( ع ) به خاطر رعایت شان و مقام او است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری استاد پناهیان از پشت پرده شرکت رانتخور و پلیدی که باعث گرانی پوشک و دستمال کاغذی شده است! @mobahesegroup
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پولشو بدید به فقرا ! 🔺پاسخ های تامل برانگیز شهاب مرادی به شبه افکنی ها در عزادارهای محرم @mobahesegroup
⛔️ متن شایعه " (الكافی ج : 5 ص : 158) ابی الربیع شامی از امام صادق سؤال کرد:گروهی از کردها در منطقه ما زندگی میکنند.همیشه برای خرید و فروش می آیند و ما با آنها همنشین شده و معامله می کنیم. امام صادق به ابی ربیع شامی فرمود :ازآنها دوری کنید و با آنها وصلت نکنید. ازآن پس تخم جن به کردها اتلاق شد. (تذكرة الفقهاء العلامة الحلي ج 2 ص 569) " 🔴 در پاسخ به شایعه "از نسل جن بودن کردها !!" : 1️⃣ شکل‌گیری نسل از زناشویی بین انسان و جن متصور نیست، اما می بینیم کردها با دیگر اقوام ازدواج کرده و فرزندانی هم دارند؛ پس ادعای از نسل جن بودن آنان باطل است! 2️⃣ روایت از جهت سندی ضعیف است و محتوای آن اشکالات جدی دارد! اسلام مردم را براساس رنگ و نژاد نمی سنجد، بلکه براساس تقوا و ایمان ارزش داده و جن بودن تنها هم دلیل قطع فیض نیست، زیرا جنیان با تقوای فراوانی وجود دارند! yon.ir/rkrd1 3️⃣ این روایت طبق شرایط زمان، از پیامبر و امامان صادر شده و به ذات آن مردم مربوط نبوده و توصیف همیشگی آنان نیست! وجود انسانهای بزرگی از طايفه كردها در تاریخ، شاهدی براین مدعاست! yon.ir/rkrd2 4️⃣ علامه مجلسی می گوید: "از طایفه جن دانستن كردهای آن زمان، به جهت اخلاق بدشان و بسیار حیله گر بودنشان است." احتمالا روایت اشاره دارد که آنان در آن زمان از جهت حیله‌گرى گوئى از جنّ بوده اند. yon.ir/rkrd3 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup