5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️کودکان کار مجازی
🔹استفاده از کودکان توسط والدین برای افزایش فالوئر، نقض حریم خصوصی کودکان است.
🔹با روش جدید خانوادهها برای کسب درآمد آشنا شوید!
@mobahesegroup
یادتونه سلنا گومز توی جشنواره فیلم کن گفته بود شبکه های اجتماعی برای نسل من مخرب بودن؟
حالا سلنا گومز با 152 میلیون فالور گفته که اپلیکیشن اینستاگرم رو از روی گوشیش پاک کرده چون این برنامه به سلامت روحیش آسیب میزنه و باعث افسردگیش شده...
@mobahesegroup
🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘
♦♦آیا این داستان سرایی صحت دارد؟
👇👇👇👇👇
خانم سونیا ویلیامز
فضانورد
هندی الاصل آمریکایی تبار است.
او پس از بازگشت از آخرین سفرخود
در سال 2014 از ایستگاه فضایی ناسا.
به دین اسلام و مذهب برحق تشیع مشرف شد.
دلیل این تصمیم را از این خانم سوال کردند.
گفت:
در مدت حضورم در ایستگاه ناسا ،
زمین را در تاریکی مطلق می دیدم.
ولی
هشت نقطه از زمین همیشه نورانی بود.
و دیگر اینکه مدام در آسمان
بدون وجود کوچکترین فرکانسی،
صدای اذان می آمد.
وقتی به زمین برگشتم.
موقعیت جغرافیایی هشت نقطه نورانی را
با دقیق ترین دستگاه های مکان یاب بررسی کردیم.
وآن هشت نقطه نورانی عبارت بود از'
مکه. مدینه . قبرستان بقیع .
کربلا.سامرا.کاظمین.نجف.
و مشهد.
من هیچ راهی جز فرود آوردن سر تعظیم
و تسلیم در مقابل اسلام و شیعه نداشتم...
♦آیا این موضوع صحت دارد و جزو کرامات اهل بیت محسوب می شود؟
✅پاسخ : 👇👇👇
@mobahesegroup
پاسخ به شبهات دینی_معرفتی
♦♦آیا داستان مسلمان شدن زن فصانورد به دلیل مشاهده حرم اهل بیت بصورت نقاط نورانی از فضا صحت دارد؟
پاسخ:
1_این داستان در هیچ منبع موثق و معتبری نیامده است و صرفاً در همین شبکه های اجتماعی موبایلی و فیسبوک و پلاس و ... دارد دست به دست میچرخد و در هیچ منبعی نیامده لذا قابل اعتماد نیست.
2_با توجه به اینکه قبرستان بقیع در مدینه قرار دارد چطور این خانم بقیه و مدینه را از آن فاصله دور دو نقطه جدا از هم دیده است؟! حتی شاید از آن فاصله دور کربلا و نجف نیز یک نقطه دیده شوند چه رسد به بقیع و مدینه.
3_ جالب است بدانید که ناسا امکانی فراهم آورده تا هرکس بتواند به صورت زنده و مستقیم به وسیله چهار دوربین اچدی زمین را از ایستگاه فضایی بینالمللی ببیند. هیچ روشنایی خاصی که شهرهای مذهبی را متمایز از دیگر مناطق کنده به چشم نمیخورد.
چیزی که شما از ایستگاه فضایی میبینید در صورت ابری نبودن هوا و بسته به بزرگی و روشنایی شهری که ایستگاه از روی آن عبور میکند چیزی شبیه چند نقطه نورانی است.
4_ اسلام و تشیع برا اثبات حقانیت خودش اینقدر دلایل عقلی و نقلی و تاریخی و کلامی محکم و متقن دارد که برای اثبات حقانیت اسلام و تشیع نیازی به وجود همچین داستانهای بی منبعی نیست
#لطفا رسانه باشید.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
سوال پرتکرار امروز👇👇👇👇👇
خیانت سلمان فارسی
https://eitaa.com/mobahesegroup/6028
https://eitaa.com/mobahesegroup/6029
⁉️متن شبهه:👇👇👇
💎 کتابی بر ضد شیعه که به صورت گسترده توسط حماس در فلسطین نشر شده
🔹خبر نشر این کتاب خبریست که بسیاری به آن خبر پرداختهاند، اما چیزی که کمتر به آن پرداخته شده نویسنده پلید آن «صالح حسین الرقب» وزیر اوقاف تروریستهای حماس و استاد عقائد دانشگاه غزه است!!! یعنی حماس با پول مردم مظلوم ایران در حال گسترش شیعهستیزی در سرزمینهای تحت حکومتش است.
🔸 در این کتاب آمده خطر شیعیان و ایرانیان از یهود هم بیشتر است، یعنی ملت ایران که به خاطر این جماعت نمکنشناس متحمل زیان و تحریم و فشار شدهاند و سرمایه زندگیشان خرج اینها شده و در اوج گرما و آفتاب برای حمایت از اینها به خیابان میآیند، از نظر اینها از صهیونیستهایی که سرزمینهایشان تصرف کردهاند دشمن خطرناکتریند!!!
⁉️ به راستی علت نمک به حرامی این جماعت و دشمنی این جماعت با ملت ایران چیست؟!
#فلسطین
@mobahesegroup
✅پاسخ شبهه:👇👇👇
این خبر کذب است و از یک کانال ضدانقلاب و شیعه انگلیسی پخش شده است. این کانال به ظاهر شیعه است اما مقاومت فلسطین و حماس را "تروریست" خطاب کرده. یعنی حامی اسرائیل هست.
کتاب ذکر شده در این خبر در سال 2003 توسط حسین صالح الرغب برای اولین بارمنتشر شده و اینکه چرا پس از 16 سال الان در فضای مجازی به عنوان سندی علیه شیعه ستیزی حماس آورده می شود جای سوال دارد.
انتشار این کتاب در همان موقع مورد اعتراض بسیاری از اعضای برجسته حماس در داخل و خارج شد و رهبران حماس روایت موجود در این کتاب را روایتی رادیکالی و در عین حال شخصی از شیعه توصیف کردند.
به دنبال تصدی پست وزارت اوقاف توسط صالح الرغب در سالهای پس از 2007 در غزه و بدنبال اعتراضات صورت گرفته از سوی اعضای حماس علیه وی او مجبور به کناره گیری از سمت خود به همین دلیل شد.
به دنبال انتشار اخباری در مورد این کتاب که ظاهرا صالح الرغب بعدها در سال 2014 آن را با اضافاتی به چاپ دوم رساند حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که موضعگیری الرغب در این کتاب موضعی شخصی بوده و حماس 100 درصد با وی در این خصوص مخالف است.
امروز نیز چنانچه از نماینده محترم حماس در تهران درباره این کتاب و نویسنده اش سوال شود بی شک وی نیز براین موضوع صحه خواهد گذاشت که مباحث بیان شده در کتاب هرگز موضع رسمی جنبش حماس نبوده و هرگز آن را تایید نخواهد کرد نه به این دلیل که ایشان در تهران هستند و حق ندارند تایید کنند بلکه به این دلیل که حماس همواره در صدد تقریب مذاهب اسلامی بوده و تلاش داشته است ظرفیت جهان اسلام اعم از شیعه و سنی را در خدمت به ارمان فلسطین و رهایی قدس شریف در آورد.
نکته مهم این نیست که فردی از اعضای حماس کتابی علیه ایران نوشته است چه اینکه ممکن است در ایران هم باشند افرادی که علیه حماس می نویسند. بی شک نباید مواضع شخصی فردی را به کل یک جنبش یا سازمان و یا حتی یک دولت نسبت داد. مهم این است که بپرسیم چرا در شرایط کنونی این خبرها در شبکه مجازی دست به دست می چرخد؟ چرا الان؟
پاسخ کامل این شبهه در سایت زیر است
http://qodsna.com/fa/329241
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯هشدار❗️👇👇👇
مراقب این شیطان بنفش باشید!
هرگز آن را خریداری نکرده بو نکنید و اگر از قبل خریده اید بسوزانید!
بشدت سرطانزا و کشنده است!
اطلاع رسانی واجب است!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش کاربران توئیتری به لایحه
«اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» با هشتک #هویت_قیمتی ...
❌این لایحه ؛
اگرچه با هدف ایجاد علقه به سرزمین مادری
و
سروسامان بخشیدن به وضعیت تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و موضوع بیهویتی این کودکان تهیه شده ؛
با این حال به دلیل حذف تمامی شروط مندرج در قانون سال ۱۳۸۵
و
وسعت بخشیدن به جامعه مخاطب دارای چندین چالش اساسی است
و کارشناسان ۷ اشکال عمده بر آن وارد ساخته اند.
@mobahesegroup
@mobahesegroup
لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که این روزها پس از تنظیم در دولت و تصویب در مجلس در حال بررسی توسط شورای نگهبان است، ضمن اینکه با ایرادات این شورا به ویژه از بعد امنیتی مواجه شده است، انتقاد بسیاری از کارشناسان امر را نیز در پی داشته است.
این لایحه اگرچه با هدف ایجاد علقه به سرزمین مادری و سروسامان بخشیدن به وضعیت تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و موضوع بیهویتی این کودکان تهیه شده با این حال به دلیل حذف تمامی شروط مندرج در قانون سال ۱۳۸۵ و وسعت بخشیدن به جامعه مخاطب دارای چندین چالش اساسی است که به بخشی از آنها میپردازیم.
۱. در نظر گرفتن «ازدواج شرعی» به جای «ازدواج قانونی»
در ماده واحده لایحه مذکور، اعطای تابعیت به فرزندان ناشی از ازدواج شرعی صورت میگیرد این در حالی است که قانونگذار در ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی را منوط به اجازه از دولت و استعلام وضعیت واقعی مرد خارجی میداند. در واقع در ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی، حکومت برای حفظ شان و کرامت زن چارچوبی مشخص نموده که علاوه بر شرعی بودن ازدواج رعایت این چارچوبها لازم است.
لیکن در لایحه مذکور با قید ازدواج شرعی، ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی نادیده گرفته شده و افراد با داشتن یک صیغهنامه عادی و بهصرف ادعا قادر به کسب تابعیت و اقامت دائم هستند و از این باب احتمال سوءاستفادهها و تخلفات فراوانی فراهم میشود. ضمن اینکه طبق این قانون حتی افرادی که بهصورت غیرقانونی وارد کشور شدهاند و حتی بهصورت غیرقانونی ازدواج کردهاند به جای مجازات شدن (طبق آئیننامه ماده ۱۰۶۰ و ماده۵۲ قانون حمایت خانواده سال ۹۲ متخلف هستند و مجازات در نظر گرفتهشده است) میتوانند اقامت دائم برای خود و تابعیت برای فرزندانشان کسب کنند. در ضمن چون ازدواج شرعی میتواند شامل ازدواج غیرقانونی(بدون رعایت اصول قانونی) و غیر ثبتی باشد امکان تعلق صددرصدی فرزندان به این افراد ممکن نیست و ممکن است با تخلفات قانونی افراد برای تعدادی غیر از فرزندان خود تابعیت کسب کنند.
۲. عدم تفکیک بین فرزندان مادران ایرانی ساکن کشور با خارج از کشور
لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، با حذف شرط مکان تولد و وابسته ندانستن موضوع اعطای تابعیت به لزوم تولد و اقامت در ایران، موجب شده فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با اتباع خارجی که در خاک ایران متولد نشدهاند و خود آنها یا مادر آنها نیز در ایران زندگی نمیکنند هم ایرانی محسوب شوند؛ امری که سبب گسترده شدن جامعه مخاطب لایحه خواهد شد. این در حالی است که آنچه موضوع هویت و وضعیت تابعیت یا اقامت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تبدیل به یک مسئله نموده و تمامی طرحهایی که تاکنون در مجلس نیز برای اصلاح قانون ارائهشده، ناظر بر پذیرش آن بوده، مربوط به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی است که ساکن ایران بودهاند نه خارج از کشور.
تفکیک این دو گروه از یکدیگر به دلیل تبعات متفاوتی که اعطای تابعیت به هر یک از آنها خواهد داشت در لایحه ضروری است چراکه عدم تفکیک این دو گروه از یکدیگر و یکسان دیدن مسائل پیش روی هر دو گروه به معنی نادیده انگاشتن مسئله واقعی بیهویتی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در داخل ایران و ایجاد چالشهای متعدد هویتی و فرهنگی است.
۳. دامن زدن به ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی
تاکنون عدم اعطای تابعیت به این فرزندان تا سن ۱۸ سالگی بهنوعی بهعنوان یک بازدارنده در خصوص افزایش این قبیل ازدواجها عمل مینمود. با توجه به اینکه لایحه پیش رو تمامی شروط اعطای تابعیت مندرج در قانون سال ۱۳۸۵ را غیرضروری تلقی نموده است، حذف تمامی شروط مندرج در قانون، منجر به دامن زدن به این ازدواجها خواهد شد. در حقیقت بسیاری از اتباع خارجی برای دریافت اقامت دائم در ایران اقدام به ازدواج با زنان ایرانی مینمایند. بر این اساس این موضوع بهنوعی میتواند منجر به افزایش سوءاستفاده از زن ایرانی شود.
۴. مبهم بودن تبعات لایحه به دلیل عدم امکان تخمین افراد تحت شمول
در حال حاضر به علت غیرقانونی بودن ازدواج بسیاری از زنان ایرانی با مردان خارجی و عدم ثبت این ازدواجها و بهتبع آن تعداد فرزندان حاصل از آنها تخمین دقیقی از تعداد این کودکان وجود ندارد. بدین ترتیب یکی از چالشهای پیش روی لایحه عدم وجود سند پشتیبان و تخمین این نکته است که چه تعداد افراد درنتیجه تصویب این قانون به تابعیت ایران پذیرفته خواهند شد. این م
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مطلب بالا👆👇👇👇
۵. افزایش افراد دارای تابعیت مضاعف
با توجه به اینکه در اکثر قوانین کشورها ازدواج باعث تحمیل تابعیت همسر به زوجه است، زنان ایرانی بعد از ازدواج با مردان خارجی تابعیت کشور همسر خود را کسب میکنند و فرزندان ناشی از این ازدواج نیز تابعیت پدر خود را به دست میآورند لیکن در لایحه مذکور بدون توجه به داشتن تابعیت فرزندان و زوجه تابعیتی مضاعف به آنها داده میشود که ممکن است مشکلات قابلتوجهی در آینده به وجود آورد.
۶. بیتوجهی به راهحل متناسب با شرایط کشور برای حل مسائل ناشی از بیهویتی کودکان
اگرچه تبصره قانون سال ۱۳۸۵ اجازه اقامت در ایران را به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعطا کرده بود اما در خصوص حقوق اجتماعی و فرهنگی این کودکان تا قبل از ۱۸ سالگی سکوت کرده بود. امری که سبب شده این کودکان بدون هرگونه مدرک هویتی و درنتیجه امکان استفاده از حقوق شهروندی تا سن ۱۸ سالگی به سر برند. بدین ترتیب این کودکان تا سن ۱۸ سالگی حق تحصیل و استفاده از امکانات آموزشی، حق استفاده رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه سلامت، خدمات بانکی و .... بهرهمند نبودند. لایحه پیش رو بهجای حل این مسئله موضوع اعطای تابعیت حداکثری را بدون توجه به تبعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن در دستور کار قرار داده است.
این در حالی است که آنچه مسئله فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تبدیل به یک مطالبه نموده، ضرورت توجه به حقوق شهروندی این کودکان تا قبل از اعطای تابعیت بوده است. توجه به این نکته ضروری است که در بسیاری از کشورها نیز صرف ازدواج زن با مرد تبعه کشور دیگر منجر به اعطای تابعیت نمیشود، بدین ترتیب مناسبتر بود لایحه بهجای اعطای تابعیت به هر فرزند حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی فارغ از شرط لزوم وجود پروانه ازدواج والدین بر طبق ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، شرط رد تابعیت، شرط تولد در ایران، شرط سن و ...، موضوع ضرورت برخورداری این کودکان از حقوق شهروندی را روشن میساخت.
۷. اعطای تابعیت به هر فرد فاقد تابعیت در کشور
یکی از مهمترین نکات قابلتوجه در لایحه مذکور اشاره به افراد فاقد هویتی است که ربطی به مادر ایرانی ندارد. درحالیکه این لایحه برای فرزندان مادر ایرانی در نظر گرفته شده است در تبصره ۲ این قانون آمده است «افراد فاقد تابعیتی که خود و حداقل یکی از والدینشان در ایران متولد شده باشند میتوانند پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی تابعیت ایرانی کسب کنند که در صورت نداشتن سوءپیشینه کیفری و نیز نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته میشود». این تبصره میتواند شامل هر فردی که والدین غیرایرانی دارند ولی بهصورت قانونی یا غیرقانونی در ایران ساکناند شود. تعداد قابلتوجه این افراد میتواند تأثیر جدی بر تحولات محلی و منطقهای و رخدادهای سیاسی و امنیتی داشته باشد.
با توجه به ایرادات مذکور و حساسیت موضوع، که خوشبختانه مورد توجه شورای محترم نگهبان نیز قرار گرفته است، لازم است رایزنیهای لازم برای بررسی این لایحه در کمیسیون امنیت ملی بهعنوان کمیسیون اصلی و بهجای کمیسیون حقوقی و قضایی (در بررسی اولیه کمیسیون حقوقی و قضایی به عنوان کمیسیون اصلی انتخاب شده بود) صورت گیرد.
۴۷۲۳۴
منبع: کیهان
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
خلاصه ای از کلیت ایرادات این طرح👇👇👇
آیا میدانید هفت ایراد اساسی به "لایحه تابعیت فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی" چیست ؟
۱. در نظر گرفتن «ازدواج شرعی» به جای «ازدواج قانونی»
۲. عدم تفکیک بین فرزندان مادران ایرانی ساکن کشور با خارج از کشور
۳. دامن زدن به ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی
۴. مبهم بودن تبعات لایحه به دلیل عدم امکان تخمین افراد تحت شمول
۵. افزایش افراد دارای تابعیت مضاعف
۶. بیتوجهی به راهحل متناسب با شرایط کشور برای
۷. اعطای تابعیت به هر فرد فاقد تابعیت در کشور
#هویت_قیمتی
پروین اعتصابی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup