ادامه پست بالا👆👆🔻👇👇👇
آرى ما با چشم ديديم چگونه خون حسين در عروق آنها به جريان افتاد و تمام محاسبات سياسى و نظامى ابرقدرتها را بر هم زد.
آيا اين پيروزى حسين (علیه السلام) و يارانش نبود كه توانستند بعد از 13 قرن چنان قدرت نمايى كنند؟(16)
بنابراین نبايد پيروزى ها را در محدوده زمانى و مكانى خاص ديد، اين مقياس ها، يك مقياس كوچك بشرى است؛ ولى مقياس بزرگ تر كه زمان و مكان را در مى نوردد و به عصر و زمان خاص و مكان خاصّى محدود نمى شود، هرگز انبيا و مؤمنان شكست نخوردند؛ چرا كه در نهايت، عقيده و مرام آنان باقى ماند و در حقيقت يارى خدا نسبت به اعتقادات آنان، همان يارى آنان است.
البته نمی توان به این نکته نیز اشاره نکرد كه وعده خداوند دائر به غلبه مؤمنان يك «وعده مشروط» است، نه مطلق و بسيارى از اشتباهات از عدم توجه به اين حقيقت سرچشمه مى گيرد. گاهی اوقات مجاهدان جبهه حق همه اعمال شان مخلصانه نیست یا مثلا می خواهند با نقشه های شیطانی به پیروزی در مسیر الهی دست یابند. بعد هم تعجب می کنند که چرا مغلوب دشمنان شدند! مگر آنها به همه وعده های شان عمل کرده اند که حالا و به هنگام جنگ انتظار داشته باشند خداوند همه وعده های خود مبنی بر پیروزی آنها را عملی کند؟! خداوند هرگز قول نداده است كه هر كس نام خود را مسلمان و سرباز اسلام نهاد در تمام صحنه ها بر دشمن غلبه كند، اين وعده الهى مخصوص كسانى است كه از قلب و جان خواهان رضاى خدا و از نظر عمل در خط فرمان او باشند و تقوا و امانت را فراموش نكنند.(17)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت:
(1). سوره انعام، آیه11.
(2). سوره نوح، آیه26.
(3). سوره حديد، آیه25.
(4). سوره نساء، آیه54.
(5). سوره توبه، آیه25.
(6). سوره توبه، آیه40.
(7). سوره اعراف، آیه136.
(8). سوره آل عمران، آیه124.
(9). سوره حشر، آیه2.
(10). سوره صف، آیه9.
(11). سوره عنكبوت، آیه15.
(12). سوره انفال، آیه18؛ تفسیر نور، قرائتی، محسن، مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، تهران، 1383هـ.ش، ج 10، ص 269.
(13). فی ظلال القرآن، سيد بن قطب بن ابراهيم شاذلي، دارالشروق، قاهره/ بیروت، 1412هـ.ق، ج 5، ص 3086.
(14). همان.
(15). تفسیر نمونه، مكارم شيرازی، ناصر، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1374 هـ.ش، ج 19، ص 190.
(16).تفسیر نمونه، همان، 1374 هـ.ش، ج20، ص 130 و 131.
(17). ر.ک: تفسیر نمونه، همان، ج 19، ص 190 و 191.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇
🔰از کجا بدانيم نمازي که مي خوانيم مورد قبول حق تعالي هست .
👈نماز مي خوانيم ولي بعدش غيبت مي کنيم به نامحرم نگاه مي کنيم وگناهاي زياد ديگه آيا با وجود اين گناهان آيا بايدنماز خواند آيا نمازمون قبول هست .
👈آيا اگر کسي به فرض مثال هيچ گناه رو مرتکب نشود ولي نماز نخواند آيا خداوند از او راضي هست؟
✅پاسخ:👇👇👇
✅الف: باید بین صحت نماز و قبولی نماز فرق قائل شویم
نماز داراي دو مرحله است: مرحله صحت و مرحله قبول.
👈مرحله صفت عمدتا به كميت عمل مربوط است و مرحله قبول به كيفيت آن. صحت يعني آن عملي كه مكلف انجام مي دهد، مطابق باشد با آن چيزي كه به آن امر شده است. مثلا فرض كنيم نماز داراي یازده جزء است از نيت و قيام گرفته تا تشهد و سلام.
👈اگر شارع مقدس به اين یازده جزء امر نموده است مكلف هم بايد همان را بدون كم و كاست انجام بدهد. اكنون اگر مكلف تمام یازده جزء را بي كم و كاست انجام بدهد، در اين حال گفته مي شود كه مأتي به مطابق با مأمور به است و در نتيجه صحت محقق مي شود. چون فرض بر اين است كه مأمور به چهارده جز است و مكلف هم تمام چهارده جز را به جا آورده است، پس نمازش صحيح است.
👈اما قبول يك مرحله بالاتر است.
قبول، يعني اين كه عمل مورد عنايت و پذيرش مولا قرار گيرد و در نتيجه از مولا اجر و پاداش بگيرد. براي قبولي عمل، بايد عمل به كيفيتي انجام گيرد كه نظر مولي را تامين كند و مولا ازآن خوشنود شود. با توجه به اين مقدمه، براي آن كه نماز نشان قبول به خود بگيرد، بايد داراي آب و رنگ خاصي باشد و روح نماز كه همان حضور قلب است در كالبدش وجود داشته باشد.
👈حضور قلب آن است كه نمازگزار هيچ آني در حال نماز از معبود خود غفلت ناشته باشد. از ابتدا تا انتهاي نماز بداند كه چه مي گويد و در برابر چه كسي قرارگرفته است و با كه سخن مي گويد.
👈حضور قلب و عدم حضور قلب به معرفت انسان وابسته است هر قدر معرفت و شناخت انسان به حضرت معبود بيشتر باشد توجه انسان زيادتر خواهد بود و هر اندازه معرفت كمتر باشد به همان اندازه و تناسب توجه كمتر مي شود و از آن جا كه معرفت و شناختي كه آن حضرت داشته در ما نيست، لذا به هنگام نماز، خداي را حاضر و ناظر نمي بينيم.
👈پس وقتی انسان نماز را به نحو صحیح می خوانید خیلی ارزش دارد، حالا در کنار این نماز صحیح, سعی کنیم مراقبت بیشتری نسبت به اعمال و رفتار خود داشته باشیم و خدا را در همه جای زندگی خود در نظر بگیریم و این که همه جا در محضر خدا هستیم، تا در موقع نماز هم حضور قلب را داشته باشیم، و در نتیجه این نماز مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد.
👈ب: نماز در هیچ صورتی از انسان ساقط نمی گردد.
ج: خود نماز نخواندن یکی از بزرگ ترین گناهان است و قطعا خداوند از تارک الصلاة راضی نمی باشد.
موفق باشید.
#اخلاقی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇
🔰دليل حرام بودن ماه هاي حرام چيست؟
✅پاسخ:👇👇👇
✅خداوند در قرآن اين ماه ها را حرام اعلام کرده است:
🌱إنَّ عِدَّةَ الشهُّورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شهَرًا فىِ كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ مِنهْا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَالِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ؛(1)
👈شمار ماهها در نزد خدا، در كتاب خدا از آن روز كه آسمانها و زمين را بيافريده، دوازده است. چهار ماه، ماههاى حرامند. اين است شيوه درست. در آن ماهها بر خويشتن ستم مكنيد.
✍️در جواب سوال شما قبل از هر چيز بايد دقت کرد که بهره انسان از دانش بسيار اندک است.
🌱و ما أُوتيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَليلاً؛(2) آنچه از علم به شما روزى شده بسيار اندك است.
👈و نقص شناخت انسان او را مضطر به دين داري نموده است. و با عدم غفلت از اين مساله، بسيار روشن است که نمي توانيم دليل احکام را بيابيم. عالم داراي اسرار بسياري است و قسمت اعظم آن در دسترس دانش ما نيست (عالم غيب) و خبري از آن نداريم .
👈و خداوند بنا بر مصالح و مفاسد احکامي را تشريع مي کند، منطقه اي در اطراف کعبه را "حرم" اعلام مي کند و حرمت بيشتري براي آن قائل مي شود. يا زمان خاصي را داراي حرمت بيشتري اعلام مي کند. مثل ماه هاي حرام که احکام و جزئيات خاص خود را دارد. (رجب، محرم، ذيقعده و ذيحجه ماه هاي حرام هستند.)
👈و با توجه به پيوند شديد روح و جسم در انسان، زمان و مکان در او موثر واقع مي شوند و مناسک با توجه به زمان و مکان بيان مي شوند. مساله حج، روزه و جهاد و ... بعضي از اين مناسک هستند. به عنوان مثال جنگ در اين ماه ها حرام است:
🌱تو را از جنگ كردن در ماه حرام مى پرسند. بگو: جنگ كردن در آن ماه گناهى بزرگ است.(3)
🗞"تحريم جنگ در اين چهار ماه يكى از طرق پايان دادن به جنگهاى طويل المدة، و وسيلهاى براى دعوت به صلح و آرامش بود، زيرا هنگامى كه جنگجويان چهار ماه از سال اسلحه را به زمين بگذارند و صداى چكاچك شمشيرها يا صفير گلوله ها خاموش شود و مجالى براى تفكر و انديشه به وجود آيد احتمال پايان يافتن جنگ بسيار زياد است. هميشه ادامه يك كار با شروع مجدد آن پس از خاموشى تفاوت دارد و دومى به مراتب مشكلتر است، فراموش نمىكنيم كه در دوران جنگهاى بيستساله ويتنام چه اندازه زحمت مىكشيدند تا يك آتش بس بيست و چهار ساعته در آغازسال نو مسيحى يا مانند آن به وجود آورند، ولى اسلام براى پيروان خود در هر سال يك آتش بس چهارماهه اعلام ميدارد و اين خود نشانه روح صلح طلبى اسلام است."(4)
🖋مساله ماه هاي حرام بسيار با سابقه است. که حداقل از زمان حضرت ابراهيم (ع) بوده است. قبل از اسلام، مردم جاهل، تغييراتي در اين حکم الهي ايجاد مي کردند:
🌱به تأخيرافكندن ماههاى حرام، افزونى در كفر است و موجب گمراهى كافران. آنان يك سال آن ماه را حلال مىشمردند و يك سال حرام، تا با آن شمار كه خدا حرام كرده است توافق يابند. پس آنچه را كه خدا حرام كرده حلال مىشمارند. كردار ناپسندشان در نظرشان آراسته گرديد.(5)
👈و خود اين حکم (حرمت ماه هاي چهارگانه) مي تواند داراي بطوني باشد، که يکي از آن ها را بريتان نقل مي کنم:
✍️امام باقر (ع) مي فرمايند: اى أبا حمزه! روشنترين و آشكارترين برهان (امامت ائمه دوازدهگانه) براى كسى كه خداى تعالى او را هدايت فرموده گفتار اوست. در قرآن مجيد كه فرموده:
👈 «به درستى كه عدد ماهها نزد خدا دوازده ماه است روزى كه آفريد آسمانها و زمينها را، از آنها چهار ماه حرام است، اين است دين استوار، پس ستم نكنيد در آنها بر خويشتن؟» و شناسايى ماهها مانند محرم و صفر و ربيع و ماههاى پس از آن و همچنين ماههاى حرام: رجب و ذى قعدة و ذى حجة و محرم دين محكم خدا نيست چون يهود و نصارى و مجوس و ساير ملتها و همه مخالف و موافق (مذهب) اين ماهها را مى شناسند، و اسامى آنها را شماره مى كنند؛ بلكه آنها امامان و سرپرستان دين خدايند، و مراد از ماههاى حرام (در آيه شريفه) امير المؤمنين عليه السّلام است كه نام او از نام «على» كه نام خدا است جدا شده و مشتقّ است، همان طور كه نام محمد صلّى اللَّه عليه و آله از نام «محمود» خدا مشتقّ است، و ديگر سه فرزند آن حضرت كه نامهاى آنها على است: على بن الحسين (زين العابدين) و على بن موسى (الرضا) و على بن محمد (هادى) و به احترام آن حضرت اين نام (على) از نام خدا جدا شده و مشتقّ است.؛(6)
📚پي نوشت:
1- توبه آيه 36.
2- اسراء آيه 85.
3- بقره آيه 217.
4- تفسير نمونه، ج7، ص: 409.
5- توبه آيه 37.
6- الإنصاف فى النص على الأئمة ع ص 73.
#اعتقادی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️ وقتی علی مطهری و پروانه سلحشوری نماینده های مجلس بر روی اذهان عمومی عملیات روانی دروغ انجام میدهند ، چرا سمانه پاکدل یک #سلبریتی_بیسواد درجه ۴ تلویزیونی، روسری آبی سرنکند و راجع به جاسوس های پرونده محیط زیستی و زندانیان سیاسی اظهار نظر نکند و فیلم او توسط مسیح علینژاد منتشر نشود؟!
@mobahesegroup
⭕️این تنها ۴نمونه از شرکتهای خانوادگی خانم پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس است: از حفاری نفت تا فرآوری و بسته بندی گوشت تا مشاوره فنی!
دستگاه قضا برخورد با رانتخواران یقه سفید را شروع کرده و غوغاسالاری درباره دختر آبی و قرمز بهانه ای برای متوقف کردن این روند است.
آب در لانه مورچگان افتاده! /فرید ابراهیمی
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علت تقاضای استادیوم رفتن زنان مشخص شد
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون خانم پروانه سلحشوری هستن
با #شفافیت_آرا و آگاه شدن مردم از رای نمایندگانشون مخالف هستن، اما ببینید چقدر سخیف دارن تلاش میکنن رای همکارشون رو بفهمن😐
@mobahesegroup
هدایت شده از نقد راهبردی فمینیسم♀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت واقعی زنان در غرب بنا به آمار مستند/ فمینیستهای ایرانی که قبلهگاه آنها غرب وحشی است، آیندهی زنان ما را اینگونه میخواهند!
#حقوق_زنان_در_غرب
#ادعای_دروغین_حمایت_از_زنان
#زندان_زنان
#خشونت_علیه_زنان
#حقوق_زنان_زندانی_در_ایران
#غرب_وحشی
#فمینیسم
#نقد_راهبردی_فمینیسم
✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️
@AntiFeminism
هدایت شده از استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۰ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
(۲۱ شهریور ۹۸)
موضوع:
👈 وظیفه شیعیان بعد از عاشورا و شهادت امام حسین(ع) برائت و دوری جستن و فاصله گرفتن، از هرگونه شباهت و عنایت و محبت و پیروی از اعداء آل محمد(ص) است.
👈لزوم برائت از اندیشهها، مدلها، رفاقتها، سیاستها و... دشمنان اسلام و اهلبیت(ع).
👈دریچه ورود دشمن و نفوذ دشمن به خطوط داخلی و جبهه داخلی، ترک برائت از دشمنان اسلام است.
➡️ @OstadZahedi
🔴 بسمالله ...
🔴 عملیات #سراب_مذاکره :
عصر امروز سهشنبه ۹۸/۶/۲۶
🔴هشتک : #سراب_مذاکره
🔴 عملیات توئیتری در راستای
مطالبه گری از دولت و نشان دادن اقتدار ایران در جواب :
❌تحریمهای جدید آمریکا علیه حماس و سپاه قدس
(در آستانه هجدهمین سالگرد یازدهم سپتامبر) ؛
با در نظر گرفتن این مساله و همچنین احتمال بالای
❌دیدار روحانی و ترامپ
و
❌سخنان اخیر سخنگوی دولت در خصوص اصرار بر FATF و ...
🔴🔴 محورهای عملیات :
🔻 چرا با اینکه همهی اقتدار و قدرت دفاعی ما در سپاه و نیروهای مسلح متمرکز شده است،
دولت هیچ دفاعی از تحریم شدن نیروهای سپاه نمیکند؟
🔻چرا بعضی از اقلام
هیچوقت مورد تحریم نیست ؟
مثلا چرا سیگار هیچ وقت تحریم نشده است؟
و ...
🔻چرا دولت هیچگاه شفاف ؛
همه آن چیزی که تحریم شدهایم را اعلام نمیکند؟
🔻 با توجه به اینکه تحریمهای پسا برجام روزبروز بیشتر و بیشتر؛ میشود
آیا آقای ظریف نمیخواهد
سرعت مراحل کاهش تعهدات رو بیشتر کند؟
🔻چرا هیچ شکایتی علیه این تحریمها به شورای امنیت؛ نمیکنیم؟
آیا ژنرالهای دیپلماسی ما نمیتوانند شکایت کنند؟
آیا اجازه شکایت نداریم؟
آیا شکایت ما بی فرجام است؟
آیا شکایت ما بی اثر خواهد بود؟
و ...
🔻چرا ما تحریمهای جدی علیه امریکا اعمال نمیکنیم؟
مثلا ما واردات بعضی کالاهای امریکایی مثل سیگار رو ممنوع کنیم
و حتی میتوانیم برای اینکه اروپاییها از امریکا جدا شوند
تعرفه واردات کالاهای اروپایی را هم بالا ببریم ....
یعنی با توجه به اینکه اتحادیه اروپا بخاطر امریکا،
واردات ما به اروپا رو به گفته اروپایی ها تا ۹۷ درصد کاهش داده ما هم تلافی کنیم و کالاهای اروپایی را یا وارد نکنیم یا تعرفه اش را بالا ببریم.
🔻علت اصرار دوباره دولت بر FATF با توجه به مخالفت جدی و صریح ِ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت چیست؟
🔻 آیا دستگیری حسن عباسی ، قدیانی ، تهدید میلاد گودرزی و... و همچنین ماجرای صدرالساداتی ها و دختر آبی به جهت پرت کردن حواس از موضوع دیدار حسنروحانی با ترامپ و تصویب یا اجرای غیر قانونی FATF نیست؟؟!
🔴لطفا چند توییت با این محتوا آماده کنید
🔴 و منالله التوفیق
♦️تبعیضِ جنسیتی زنان علیه زنان، به روایت تصویر...
🔹️اینجا ورزشگاه است و دو تیم بانوان باهم مسابقه دارند . ورود بانوان هم کاملا آزاد است اما هیچ تماشاگر زنی در ورزشگاه نیامده ....
بدونید اونایی که دنبال ورود زنان به ورزشگاه مردانه هستند دنبال رفع تبعیض نیستند دنبال فریب جامعه هستند
🆔 @mobahesegroup
رونمایی از ژنِ خوب جدید!
+شما هم اگه بجای انتخاب رشتههای مهندسی، رشتههای به درد بخوری انتخاب کنید و بخونید و بجای غر زدن یه کم دنبال کار بگردید یه شغل عالی پیدا میکنید🙃
@mobahesegroup
🔻 هیهات منا الذله🔻
در پنجاه و یکمین دوره بازیهای المپیک ارامنه ایران با این تصاویر و با حضور رئیس شورای شهر تهران در ورزشگاه آرارات تهران برگزار شد.
زنان بدون حجاب در ورزشگاه حضور دارند
اصلا انگار نه انگار که اقلیتها به رعایت
قانون کشور ملزم هستند
و کاملا مشهود است که عوامل شورای شهر در این جریانات بیحجابی دست و دخالت مستقیم دارند
تیم محسن هاشمی دیگرعلنا مشغول کارند
با حذف نام شهید و برنامه های ترویج بیحجابی عناد خود را با دین آشکار کرده اند
@mobahesegroup
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در پی حذف نام شهدا از معابر توسط شهرداری تهران
@mobahesegroup
نشر کلیپ صدقه ی جاریه است
جدیداً فایل صوتی از شخصی به نام عبدالحمید ضیایی باعنوان تحریف های عاشورا در فضای مجازی منتشر شده است
مطالبی که این شخص بیان می کند نه تنها تحریف نیست بلکه حقایق عاشوراست که برگرفته از برداشت های شخصی و ذهن کوتاه و غرب گرای این شخص میباشد
اولا ایشان عرفان را با تطبیق با فلسفه غرب بیان میکنند پس توقعی بیشتر از این از ذهن کوچک ایشان نمیشه داشت
دوما آنچه که ایشان در این صوت بعنوان
تحریف عنوان کرده اند پاسخهای مستدلی دارد که کاملا گویای این است
که ایشان مطالعه تاریخ اسلام با مستنداتش را اصلا ندارند
و اما پاسخهایی مختصر به گوینده ی کوته بین این صوت
👇👇👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
ادامه پاسخ فایل صوتی بالا
✅ قسمت2⃣
۱۱ – ابن صباغ مالکی در «الفصول المهمه» به نقل از مقتل خوارزمی میگوید:«صاح اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟»
۱۲ – قندوزی حنفی میگوید:«فجعل الحسین ینظر یمینا و شمالا فلم یر احدا یبارز اعداء فبکی بکاء شدیداً و هو ینادی و امحمدا و اعلیاه و احمزتاه و اعباساه یا قوم اما من معین یعیننا؟….»امام حسین (ع) هرچه به راست و چپ نگاه کرد یاوری نیافت سپس گریه شدیدی کرد و طلب کمک میکرد.
۱۳. در شرح ق الحق نقل شده:اما من مغیث یغیثنا لله؟
۱۴. در «دموع الابرار» به نقل از تاریخ طبری نقل شده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) هل من موحد یخاف الله فینا؟»در این لحظه بود که حضرت قاسم (ع) خارج شد و ینادی لبیک عم اباعبدالله…
۱۵. علامه بحرانی; در کتاب العوالم:«روی عن مولانا الصادق (ع) …صاح علیه اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟
۱۶. در کتاب مقتل الحسین خوارزمی و اعیان الشیعه و وقعه الطف ابی مخنف، استغاثه امام حسین (ع) در هنگام شهادت حضرت علی اصغر (ع) را نقل کردهاند
۱۷. ابن طلحه شافعی در کتاب مطالب «السئوول فی مناقب آل الرسول» مینویسد:«اما مغیث یغیثنا لوجه الله اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟که بعد از آن حر بن یزید ریاحی پناه میآورد به امام حسین (ع)
ثانیاً:علاوه بر نصوصی که در طلب کمک و استغاثه امام نقل شد؛ امام حسین (ع) بارها در روز عاشورا با لشگر دشمن احتجاج کرد در حالیکه به گفته مستشکل باید گفت این احتجاجات هم در شأن امام نیست.
مانند این جمله که فرمود:«فانظروا هل یحل لکم قتلی و انتهاک حرمتی؟ الست ابن بنت نبیکم و ابن وصیه وابن عمه:….»یعنی آیا کشته شدن من و هتک حرمت من برای شما حلال است؟ آیا من پسر دختر پیامبر شما و پسر وصی پیامبر شما نیستم … .آنقدر اوصاف خود را بازگو میکند و مظلومیت خود را به عالمیان اثبات میکند که بعد از آن میفرماید:«سلوا جابربن عبدالله انصاری أو اباسعید خدری» یعنی اگر قبول ندارید؟ بروید از این افراد سؤال کنید تا به شما خبر دهند که پیامبر فرمود: «هذان سیدا شباب اهل الجنه» (حسن وحسین‘ سرور جوانان بهشتاند
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ 👆👆🔻👇👇
✅ قسمت3⃣
شریح قاضی یکی از افرادی است که در ابتدا جزء دعوت کنندگان امام به کوفه بوده اما تحت تاثیر عمر سعد قرار گرفت و بعنوان مشاور در دارالعماره جا گرفت .
در هر صورت به حکم چه کسی باشه تاثیری در اصل جریان ندارد.
اینکه گوینده می گه دیگه هیچ عالمی مقتل نخواند، یک دروغ بزرگ است امروزه هم رسم بر مقتل خوانی است اگرچه عده ای از روی آن کتاب روضه می خواندند اما فراگیر نبوده.
در مورد کلمه روضه ، باید بدانیم در اصل مرثیه خوانی گفته می شده
عملکردهای متفاوت ائمه به اقتضای زمان و یارانشان متفاوت بوده بطور مثال امام صادق (ع) با آنهمه شاگرد فرمودن اگر به تعداد انگشتان دست مانند " بشر "داشتم من هم قیام می کردم.
قیام اباعبدالله الحسین علیهالسلام نهضت است، چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود.
چرا قیام اباعبدالله الحسین(ع) را نهضت میخوانیم؟ بدیل نهضت، جنبش اعتراضی است. هر دو، قیام علیه وضع موجود است و با شورشهای سلطه طلبانه و اقتدار جو که غایتی غیر از تصاحب قدرت ندارند، فرق میکنند. دغدغه شورشیان اقتدارگرا قدرت است و وضع مطلوب را در تصاحب قدرت میدانند، اما غایت قیام اینچنین نیست. قیام، مخالفت با وضع موجود است ولی این مخالفت به دلیل قدرت نیست. بلکه به دلیل نابسامانی وضع موجود به طور مطلق است؛ بهویژه نابسامانی در روند قدرت و حاکمیت سیاسی. اما تمایز نهضت و جنبش اعتراضی در حداکثری و حداقلی بودن قیام است. اگر قیام محدود به نارضایتی از وضع موجود باشد؛ جنبش اعتراضی خواهد بود. اعتراض علیه وضع موجود و نابسامانیهای سیاسی و اجتماعی، شرط حداقلی قیام است و شرط حداکثری آن داشتن تصویری روشن از وضعیت مطلوب است. چنانکه نهضت اینگونه است.
پیداست که نهضت بر جنبش اعتراضی در شرایطی که وضع موجود قابل اصلاح و بازسازی نباشد، رجحان دارد، زیرا جنبش شرط لازم را دارد ولی فاقد شرط کافی است. جنبش، بهمثابه کشتی سرگردان در دریای نابسامان است و هیچ چشمانداز روشنی از ساحل نجات ندارد. اینکه رهبران جنبش جامعه را علیه نابسامانی وضع موجود بشورانند ولی ندانند که باید به کجا رفت و ساحل نجات در کدام سو قرار دارد؛ نهایت بیخردی است. مردم به امید رسیدن به وضع بهتر با رهبری جنبش همپیمان میشوند.
حال، اگر رهبری جنبش مردم را با خود به وسط دریای پرتلاطم بکشاند ولی نداند ساحل نجات کجاست؛ ظلم بزرگی بر مردم روا داشته است، ولی نهضت، چون هر دو شرط لازم و کافی را دارد، بهمثابه کشتی نجات تلقی میشود. رهبری نهضت کاملاً آگاه است که مردم را به کجا هدایت میکند و چه چشماندازی از ساحل نجات در ذهن دارد، البته خیلی اوقات تشخیص جنبش از نهضت دشوار است، زیرا اغلب نهضتها گمان میکنند که ساحل نجات را به خوبی شناسایی کردهاند و حال آنکه سراب را شناسایی میکنند و نه ساحل نجات.
قیام اباعبدالله الحسین علیهالسلام نهضت است چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود. امام علیهالسلام به هنگام خارج شدن از مدینه به همراه خاندانش، وصیتنامهای مینویسد و نزد برادرش محمد بن حنفیه میگذارد.
ادامه 👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇
✅ قسمت 4⃣
ایشان در این وصیتنامه بر سه نکته مهم تأکید میورزد: اول آنکه خروجش علیه حکومت یزید از روی جاهطلبی و شرارت و کسب قدرت نیست. دوم، بلکه برای اصلاح و امربهمعروف و نهی از منکر است. دو دهه حکومت معاویه حکومت اسلامی را به فساد کشانده است و مردم سنت نبوی فاصله گرفتهاند و معروفها کنار گذاشته شده است و منکرات جای آن را گرفته است و حالا مردی فاسق و فاجر جانشین معاویه شده است. پس جامعه را اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر به نحو عام و فراگیر لازم است. سوم، عمل بر طبق سیره رسولالله صلیالله علیه و اله و پدرش امیرالمؤمنین علی علیهالسلام است. سیره هر دو معصوم بر حکومت و اداره جامعه اسلامی بر پایه احکام شرع مقدس بود.
متاسفانه گوینده فرق بین مرگ و شهادت را هم نمی داند جناب مسلم نمرد بلکه به شهادت رسید
در اندیشة امام خمینی، قیام الهی یا قیام لله بیانگر حرکت صحیح انسان در بستر انسانیت برای یافتن خود و شأن وجودی و حقیقی خود ـ در درون جامعه و در ارتباط با دیگران است. لذا چنین قیامی سود محض است و هیچگونه زیان یا خسرانی در برندارد. در حالی که قیام برای نفس و قیام طاغوتی، قیامی است برای تحقق خودِ مادّی یا بعد نفسانی انسان و در جهت منافع شخصی صورت میگیرد و لذا عامل انحطاط جوامع اسلامی است چنین قیامی گرچه منافعی کوتاهمدت را برای فرد به دنبال دارد امّا در بنیان و بویژه به لحاظ مصالح عمومی زیانآور و خسرانبار است.
از دیدگاه امام خمینی ماهیت و حقیقت قیام را اموری چند؛ چون دفاعی و عاری بودن از تجاوز و سلطهطلبی؛ کمال و برتری «فوز عظیم» قداست و معنویت و آرمانی بودن، بیانتهایی و بیمرزی ـ که در جهت هدفی مطلق و لایتناهی یعنی «الله» صورت میگیرد ـ و مهمتر از همه الهی و خداگونه بودن و... تشکیل میدهد. بنابراین قیام حرکتی است دارای ماهیت الهی ـ انسانی و عملی است خداگونه برای شدن انسان؛ گذشتن از خود مادی و رسیدن به جانان.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا و قسمت آخر
✅ قسمت 5⃣
گوینده متاسفانه معنی درست کلمات را نمی دونه و بزرگترین تحریفهارا انجام میده عاشورا واقعه نیست بلکه جریان است.
خودشون می گن امام فرمود برای اصلاح امت ....از طرفی می گن از خوف جان ...تناقض در کلام را توجه کنید کسی که جانش براش عزیزه که برای حفظش فرار می کنه چطور ممکنه به فکر اصلاح مردم باشه و....
خشونت ها را کسی از طرف امام نمی داند بلکه از سوی دشمن می دانیم که امام به دفاع پرداختن
آیا سر از بدن ها جدا کردن مهربانی است؟!
اینکه تعدادی از افراد کم سواد خودشون را به عنوان مداح بین مردم جا زدن و حرفهای سخیف می زنند درسته اما همگانی نیست و نباید اصل قضیه را زیر سوال برد .
آیا ائمه ما برای امام حسین (ع) عزاداری نمی کردن ؟ به مرثیه خوانها و روضه خوانها صله نمی دادند؟یعنی نعوذبالله ائمه متوجه نبودن ممکنه روضه جای دین را می گیره و اینقدر سفارش بر مرثیه و اشک بر امام داشتند؟
گوینده از سقیفه خبر نداره که اولی و دومی ....را خلفای بعد پیامبر می داند؟ایا علامه عسگری هم اینها خلیفه می داند و قابل احترام؟
اکثر توهینها ار جریان صادق شیرازیه که ربطی به علما نداره.
شرافت مادری امام باقر (ع)از آن جهت است که مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) است ابوبکر کجای این قضیه است؟!
انصافامعرفت پیدا کردن به امام حسین(ع)وشناخت بیشتر ایشون از طریق مولانا بهترو به حقیقت نزدیکتره یا از طریق ائمه؟!
هیچکس نگفته اشک بر امام حق الناس را از بین می بره گوینده نامحتر هرچه دلش می خواد به عالم و مداح دروغ می بنده ، آیا این حق الناس نیست؟!
اونجا حرف ازدیوانگان امام حسین (ع)می شه گوینده نمی پسنده ومی گه امام دیوانه نمی خواد حتی اگر معنای عرفانی داشته باشد
اما خدا ساقی بشه و عشق خدارا به شراب تشبیه می کنه مشکلی نیست !!!!چون مولانا گفته
اتفاقا نحوه شهادت ایشان یکی از دلایلی است که سبب زنده ماندن فرهنگ اوشده.
این را مد نظر داشته باشید
بقیه ائمه ما نمردن بلکه شهید شدن و این مطلب را گوینده نفهمیده واصلا باهاش بیگانه است.
ایشان حداقل ادب را در مورد ائمه رعایت نمی کنند(غیر از ابتدای کلام که عنوان حضرت را هم برای امام می گه هم برای مولانا)اسامی بزرگواران را اینگونه نام می بره(حسن ، حسین ،زینب،....)
به نظرم سروش باشه قبلا هم در مورد زیارت عاشورا افاضه کرده بود
درمورد سند زیارت عاشورا کتاب "زیارت عاشورا فراتر از یک شبهه " را مطالعه بفرمائید وبه گوینده پیشنهاد کنید شاید کمی اطلاعاتشون از حد عقل خودشون بیشتر بشه.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخی هر چند خلاصه به شبهات مطرح شده در فایل صوتی بالا
✅قسمت 1⃣
✅ پاسخ👇👇
۱)درهیچ منبعی از منابع دینی شهادت امام حسین (ع) تهنیت گفته نشده حتی امام زمان (زیارت ناحیه مقدسه)
۲)عارف وعرفان در بیان اسلام معرفت داشتن به خداست که باعث تقوا می شود مولانا هرچقدر عارف باشد مثل پیامبر و امیرالمومنین نیست پس کلام او برای ما راهگشا نیست.
شاید بگین پس مراجع تقلید چی؟ عرض می کنیم تقلید در احکام شرعی (نه اصول دین) بر اساس آیه نفر واجب است و رجوع به مراجع در زمان غیبت را امام زمان امر فرمودن
۳)فهم عرفی شکافته شدن دریای نیل را می تونه باور کنه اونهم بطوری که کف دریا خشک باشه ؟!پس فهم عرفی در اینگونه موارد عاجز است .
بعضی از اعداد نشانه کثرت است نه اینکه چند هزار +۱یا -۱ نباشد که در قران وروایات نمونه هائی داریم
۴)منابع تاریخی برای وقایع تاریخی است اما عاشورا اولا واقعه نبود بلکه جریان بوده ثانیا منابع این واقعه روایات ائمه و مقتل هاست ونکته مهمتر بودن و نبودن افراد.....چیزی از فاجعه ی موضوع کم نمی کنه
برخی از افراد ادعا کردهاند که گفتن جملاتی که دلالت میکند بر ذلت امام حسین (ع) مانند هل من ناصر ینصرنی و… دروغ وکذب است وتحریف شده است ودر شأن امام حسین (ع) نیست که از مردم تقاضای کمک کند.
پاسخ:
اولاً: ابتدا باید بگوییم نصوصی که در روایات و کتب تاریخی معتبر در این زمینه وارد شده بسیار زیاد میباشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:
۱ – ابن اعثم کوفی در کتاب الفتوح (ازمقاتل قرن چهارم هجری) بیان میکند:«صاح الحسین أما من مغیث یغیثنا لوجه الله أما من ذاب یذب عن حرم رسول الله»؟(امام حسین (ع) فریاد زد آیا کسی هست که به ما پناه بدهد؟ آیا کسی هست که از حرم پیامبر دفاع کند؟)
۲ – ابن قولویه; درکتاب کامل الزیارت، از امام صادق (ع) نقل کرده:«لبیک داعی الله … ان کان لم یجبک بدنی عند استغاثتک و لسانی عند استنصارک فقد اجابک قلبی وسمعی وبصری و رأیی وهوای علی التسلیم لخلف النبی المرسل …»(اگر بدن و زبانم به استغاثه و استنصار تو در کربلا جواب نداد، اما قلب و گوش و چشمم به تو جواب میدهد.) این سخن خود دلالت میکند بر وجود استغاثه امام حسین (ع) که در زمین کربلا طلب کمک و استغاثه میکرده است.
۳ – علامه مجلسی; در بحارالانوار نقل کرده:«لما فجع الحسین (ع) باهل بیته و ولده و لم یبق غیره و غیر النساء و الذرادی نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد یخاف الله فینا؟ هل من مغطث یرجوا الله فی اغاثتنا؟ و ارتفعت اصوات النساء بالعویل»(زمانی که امام حسین (ع) در اثر شهادت نزدیکان وفرزندانش تنها شد صدا میزد: آیا کسی هست که از حرم اهل بیت دفاع کند؟ آیا کسی هست که به فریاد ما رسد؟)
۴ – ابن نماء حلی; میگوید:«لما رأی الحسین (ع) انه لم یبق من عشیرته واصحابه الا القلیل فقام و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد هل من مغیث هل من معین؟»
۵ – مرحوم شیخ جعفرشوشتری میفرماید:«فصاح مستغثا هل من ذاب یذب عنا …» (امام حسین (ع) وقتی تنها شد در حال استغاثه فریاد میزد: آیا کسی هست که از ما دفاع کند.ابوالفتح بن صدقه، در کتاب دُرر الافکار فی وصف الصفوه الاخیار مانند این جمله را نقل میکند.
۶ – سید بن طاووس; درکتاب لهوف میفرماید:«لما رأی الحسین (ع) مصارع فتیانه واحبته عزم علی لقاء القوم بمهجته و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا هل من مغیث یرجوا الله باغاثتنا هل من معین یرجو ما عند الله فی اعانتنا فارتفعت اصوات النساء بالعویل … .»وقتی امام حسین (ع) استغاثه میکرد … زنان صدایشان به گریه بلند شد.
۷ – در کتاب خون خدا به نقل از «ذریعه النجاه» و «ناسخ التواریخ» نقل میکند که امام حسین (ع) در لحظه تنهایی صدامیزد:«هل من ناصر ینصرنی … هل من ذاب یذب عن حرم الرسول؟»
۸ – سید محسن امین نقل کرده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا»
۹ – در کشف الغمه نقل شده:«ضرب الحسین (ع) بیده علی لحیته و صاح اما مغیث یغیثنا اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) »(زمانیکه حسین تنها شد دستی بر محاسن کشید وفریادمیزد آیاکسی نیست به فریاد ما برسد؟
۱۰- شیخ عباس قمی; میفرماید:حر بن یزید چون تصمیم لشکر را برای قتال دید وشنید صیحه امام را – که میفرمود اما من یغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) – به لشگر امام حسین (ع) پیوست.
ادامه👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم پخش نشده از سخنان بنیان گذار انقلاب در باره رهبری
حتما ببینید
و نشر دهید
@mobahesegroup