🔻 نُخبهای مثل «شهید تهرانیمقدم»، متفاوت است با متخصصی که به غرب میرود و دانش خود را در اختیارِ نظام سلطه قرار میدهد.
🔻 نخبگانِ بصير، هيچگاه نُخبگیِ خود را در اختيارِ نظام سلطه قرار نمیدهند.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«جوانی که دانش خودش را در ميدان اسلام بهکار میبرد و تا پای شهادت نيز ايستادگی میکند و موازنهٔ قدرت را به نفع اسلام تغيير میدهد و دستور «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» را اجرا میکند و در نتيجه در دل دشمن، ترس میاندازد _ مثل شهيد تهرانیمقدم که در جهت توليد و به نتيجه رسيدن سلاحهای موشکی و موشکهای دوربُرد ما ايستادگی میکند و حتی جان خود را در اين مسير تقديم میکند _ بسيار متفاوت است با کسی که همين دانش را به اروپا میبرد و با اين استدلال که "علم، جهانی است" در آنجا خدمت میکند. چنين کسی بصيرت ندارد و اين ميدان درگيری را نمیشناسد و نمیفهمد؛ بلکه سرمايهٔ علمیاش را در خدمت دشمن اسلام قرار میدهد و اين بسيار خطرناک است.
اگر در حال حاضر، غرب بر دنيا تسلط پيدا کرده است علتش اين است که با جمع کردن نخبگان ملتهای مختلف و سرمايه علمی آنان، بر جهان حکومت میکند. اين نخبگان اگر بصيرت داشته باشند هيچگاه نخبگی خود را در اختيار نظام سلطه قرار نمیدهند.» ۹۳/۲/۱۸
@mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۲ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
(۴ مهر ۹۸)
موضوع:
👈ذکر کرامات و معجرات حضرت امام زینالعابدین علیهالسلام و شرح مبارزات و امامت ۳۳ سالهی ایشان.
👈تلاش بنی امیه و بنی عباس برای جداکردن مدیریت از شریعت.
👈انتظار فرج یعنی تمهید مقدمات قیام حضرت مهدی (عج).
👈انقلاب اسلامی، تمهید مقدمات قیام است.
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسات ۲۵۱ و ۲۵۲:👇
http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1194
➡️ @OstadZahedi
📛 عادیسازی #گناه_زنا و هرج و مرج اخلاقی روی صحنه تئاتر!
📽 دو نمایش که به تازگی روی صحنه رفتهاند، ناهنجاری و قبحشکنی را از حد گذرانده و به مرز هرج و مرج اخلاقی رسیدهاند!
♨️ یکی از این نمایشها که این شبها در تالار ایرانشهر درحال اجراست، روایتگر زنی است که خودکشی کرده است و در ادامه ماجراهایی که سبب این اتفاق شده، روی صحنه بازگو میشود؛ داستانی مملو از خیانت و روابط نامشروع و نامتعارف!
⛔️ البته طراحی روایتهایی درباره عشقهای چند ضلعی، در تئاتر ایران متداول شده است. اما این بار با نمایشی طرف هستیم که تقریبا همه شخصیتهای آن به یکدیگر خیانت میکنند و ارتباط غیراخلاقی افراد متأهل در آن عادی است!
⛔️ نمایشی که محتوای آن حتی از سریالهای مبتذل ماهوارهای نیز قبیحتر به نظر میرسد.
⛔️ همچنین نمایش دیگری در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته که بهخاطر ابتذال، اجرای آن حتی در خارج از کشور نیز ممنوع بوده، اما این شبها در تهران روی صحنه رفته است.
⭕️ اینکه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد حتی از بسیاری کشورهای غربی در صدور مجوز برای این نمایش تساهل به کار برده نیز در نوع خود، قابل تأمل است.
📌 متأسفانه طی سالهای اخیر و بهخاطر ضعف در نظارت و صدور مجوز برای آثار، فضای تئاتر ایران به شدت سقوط کرده و نمایشهایی با موضوعات و مضامین هنجارشکن، ضدخانواده و غیراخلاقی بهطور مکرر اجرا میشود!!
#وزارت_افساد
@mobahesegroup
🔴 نقشه هایی که فقط برای ایرانیان کشیده میشود ...!
🔹وزارت علوم و تحقیقات ژاپن به خاطر #ازدواج و #فرزندآوری ورود دختران به دانشگاه را کاهش داده است...
↙️ منبع:
🌐 http://fna.ir/bnt6kb
❓آیا در ایران حتی میتوان چنین حرفی را به زبان آورد؟؟؟ برای ما برنامه میریزند ولی همان برنامه را برای خودشان استفاده نمیکنند.
💢بدون سواد رسانه بازیچه هر تفکری و هر رسانه ای خواهیم بود.
#جنگ_رسانه_ای
@mobahesegroup
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما این سئوال رو شما هم شنیدهاید که چرا رهبری فلانی را عزل نمیکند؟! اگر امام علی(ع) بود...
جواب رو در این کلیپ رو ببینید
@mobahesegroup
*امشب ، سه شنبه ۹ مهر ۱۹٫۳۰ امشب شبکه ۱ سیما*
*اولین گفتگوی رسانه ای سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده معزز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی*
🔹 *امشب؛ شبکه اول سیما ساعت۱۹:۳۰ گفتگوی ویژه سایت رهبرانقلاب با سردار سلیمانی*
🔹 *به همراه خاطرات جذاب و تکاندهنده ایشان از فرماندهی در جنگ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم غاصب اسرائیل*
👈 *زنگ ساعتتان را بر روی ۱۹٫۳۰ تنظیم بفرمائید* ✋
🌷🌷 *لطفا شما هم رسانه باشید و برای هرگروهی که عضو هستید بازنشر دهید* 🌷🌷🌷
@mobahesegroup
در دنیای شهردار تهران ها که کلمه شهید از تابلو ها حذف میکنند، شهردار اردبیل باش که کنار تابلو شهدا، تابلو مشخصات شهید هم اضافه میکند!
رونوشت: شهرداری شیراز
#کوچه_شهید
@mobahesegroup
🔸اعتراض جالب کودک قطری به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در دوحه
کودکی در اعتراض به حضور ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در فرم رضایتنامه والدین برای حضور در این مسابقات اعلام کرد که موافق بازدید از این مسابقات نیست چون ورزشکاران رژیم صهیونیستی در این مسابقات حضور دارند.
@mobahesegroup
❓ بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها چه حكمي دارد؟
✍️ پاسخ اجمالي:
اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد. مانند: بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف(ع) و ماليدن آن بر چشم.
آری بوسيدن قبور ائمه(ع) از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت». آیا بوسيدن فرزند، یا عكس و وسائل يادگار او، شرك است؟!
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبداللَه فرزند احمد بن حنبل، رملی شافعی، محب الدین طبری و... نیز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند.
✍️ پاسخ تفصيلي:
https://eitaa.com/mobahesegroup/13076
#زیارت #توسل #تبرک #بوسیدن #لمس
#قبور_ائمه #محبت #عبوديت #اهل_سنت
#ضریح #حرم #حجرالاسود #پيراهن_يوسف
___________________
@mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇
درباره بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها و اشياى متعلق به آنان بايد گفت: اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه به دليل متبرك بودن آن ها ريشه در رفتار پيامبران پيشين نيز دارد. در قرآن مجيد آمده است كه وقتى حضرت يوسف خود را به برادرانش معرفى نمود و آن ها را مورد عفو و بخشش قرار داد، به آن ها گفت: «اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً»؛ (پيراهنم را با خود نزد پدرم ببريد و بر صورتش افكنيد تا ديدگانش بينا گردد).(1) سپس در جاى ديگرى از همين سوره آمده است: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً»؛ (چون مژده دهنده نزد پدر آمد، پيراهن را بر صورت پدر افكند و يعقوب بينايى خود را بازيافت).(2)
آيا مى توان رفتار اين دو پيامبر الهى- يوسف صديق كه توصيه به ماليدن پيراهن بر چشمان پدرش نموده و يعقوب كه آن را انجام داده است - را شرك به خدا و حرام دانست؟ آن هم داستانى كه از زبان قرآن مجيد نقل شده است؟
علاوه بر اين، در صحيح بخارى از عبداللَّه بن عمر نقل شده است كه: «پيامبر را در حالى ديدم كه حجرالاسود را لمس مى كرد و مى بوسيد».(3) بر همين مبنا است كه كليه مسلمين جهان به هنگام زيارت خانه خدا، براى لمس كردن و بوسيدن حجرالاسود مدتها به صف مى ايستند.
حال كه بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن بر چشم مجاز مى باشد، بديهى است كه مى توان در و ديوار و ضريح امامان را لمس نمود و بوسيد، زيرا تفاوتى بين اشيا - از جهت متبرك بودن آن ها - وجود ندارد؟!
بايد توجه داشت بوسيدن قبور ائمه از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت»، و آيا هركسى را كه از روى محبت بوسيدند، عبادت كرده اند؟!! و آيا بوسيدن فرزند، بوسيدن عكس و يا وسائلى كه يادگار فرزندى است كه به مسافرت رفته و يا از دنيا رفته، شرك است؟! وقتي آنها شرك نباشد بوسيدن قبور اولياء از روي محبت نيز شرك نمي باشد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت بوسيدن قبر و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند از جمله:
1. عبداللَّه فرزند احمد بن حنبل مى گويد از پدرم سؤال شد كه مس منبر رسول اللَّه و تبرك به آن و بوسيدن قبر شريف به قصد ثواب چه حكمى دارد؟ پدرم گفت اشكالى ندارد.(4)
2. رملى شافعى: تبرك به قبر پيامبر و يا علما و يا اوليا جائز است و بوسيدن و استلام آن اشكالى ندارد.(5)
3. محب الدين طبرى شافعى: بوسيدن قبر و دست گذاشتن بر روى آن جايز است و سيره عمل علماء و صالحان بر آن است.(6)
4. علامة احمد بن محمد مقرى مالكى، متوفى در سال 1041 ه در «فتح المتعال بصفة النعال» به نقل از ولى الدين عراقى گفته است: حافظ ابو سعيد بن علا گفته است: در گفتار احمد بن حنبل در جزوه قديمى با خط ابن ناصر (7) و ديگر از حفاظ ديده ام كه: از امام احمد در مورد بوسيدن قبر و منبر رسول خدا سؤال شد، فرمود: مانعى ندارد. او مى گويد: گفتار احمد را به ابن تيمية نشان داديم بسيار تعجب كرد و گفت: تعجب مى كنم، احمد نزد من مرد بزرگى است اما نمى دانم اين گفتار اوست يا معنى گفتار اوست؟!
او مى گويد: چه تعجبى در اين گفتار است در صورتى كه از احمد براى ما نقل شده كه: جامه شافعى را شسته و آبش را خورده است.(8)
وقتى كه او از اهل علم تا اين اندازه احترام كند، پس نسبت به صحابه و آثار انبياء (عليهم السلام) چگونه احترام خواهد نمود؟
و چقدر نيكو سروده است از قول مجنون نسبت به ليلى:
«امر على الديار ديار ليلى اقبل ذا الجدار و ذا الجدارا*** و ما حب الديار شغفن قلبى ولكن حب من سكن الديارا»؛
(از ديار ليلى مى گذرم، اين ديوار و آن ديوار را مى بوسم، علاقه به ديار ليلى دلم را تسخير نكرده، آن كسى كه در آن سكونت دارد مرا مفتون خود ساخته است).
5. شيخ مشايخ شافعى ها، شافعى كوچك محمد بن احمد رملى، متوفى در در سال 1004 هـ ق در شرح «المنهاج» گفته است: مكروه است كه تابوتى كه روى قبر قرار دارد بوسيده و يا لمس شود، و بوسيدن اعتاب مقدسه، هنگام دخول براى زيارت اولياء نيز مكروه است؛ آرى اگر قصد تبرك داشته باشد كراهت ندارد چنانكه مرحوم والد به آن فتوى داده است. چنانكه تصريح كرده اند (9) كه: هر گاه از دست زدن به حجر الاسود عاجز باشد، مستحب است با عصائى به آن اشاره كند آنگاه عصا را ببوسد.(10)
6. طيب ناشرى از محب الدين طبرى شافعى نقل كرده كه: بوسيدن قبر و لمس كردنش جائز است، آنگاه گفته است، روش علماء شايسته چنين بوده و اين شعر را خوانده است:
«لو رأينا لسليمى اثرالسجدنا الف الف للاثر»؛(11) (اگر اثرى از سليمى ببينيم، هزار هزار بار براى آن سجده مى كنيم).
7. شيخ ابراهيم باجورى شافعى، در حاشيه اش بر شرح ابن قاسم عزى بر متن شيخ ابى شجاع در فقه شافعى، جلد 1 صفحه 286 گفته است: بوسيدن قبر و مس كردن آن مكروه است و مثل آن است تابوتى كه روى آن قرار مى دهند، و همچنين است بوسيدن آستانه ها هنگام داخل شدن براى زيارت اولياء، مگر آنكه قصد تبرك به آنها را داشته باشد كه در اين صورت، كراهت نخواهد داشت. و اگر از آن به خاطر ازدحام و امثال آن مثل اختلاط زن و مرد، ناتوان باشد، چنانكه در زيارت آقايم احمد البدوى واقع مى شود، در اين گونه موارد در مكانى توقف كند و از دعاء و قرآن، آنچه كه مى تواند بخواند و با دستش يا چيز ديگر اشاره به قبر كند، پس آن را ببوسد. علماء تصريح كرده اند كه اگر از مس حجر الاسود ناتوان باشد، مستحب است كه با دستش و يا عصا به سوى آن اشاره كند آنگاه آن را ببوسد و... .(12)
بوسيدن در و دیوار و عتبه و آستانه مقدّسه أئمّه معصومين (عليهم السلام) نیز شرك نمى باشد چون زائر براى اظهار أدب و تبرک، آنها را مي بوسد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تابلو شهید رو برداشتن جاش سروستان گذاشتن ایشون هم با شجاعت تمام رفته تابلو رو برداشته جاش شهید گذاشته
آتش به اختیار به این میگن
حتما ببینید
@mobahesegroup