🔰ثانیا: این ازدواجها به دلایل مختلفی خللی در مدیریت اجتماعی و حکومتی پیامبر به وجود نمی آوردند:
1- پیامبر در این ازدواجها فقط انگیزه جنسی نداشت که بیشتر وقت خود را به زناشویی صرف کند! از طرفی تعداد زیادی از این زنان بیوه های پیری بودند که توقع مؤانست و زناشویی معمول را از پیامبر نداشتند. در تواريخ آمده است پيامبر (صلی الله علیه وآله) تنها با يك زن باكره ازدواج كرد و او عايشه بود، بقيه همسران او همه زنان بيوه بودند ... همچنین بیشتر زنانی که گزارش ازدواج آنها با پیامبر در تاریخ آمده است، وارد خانه و زندگی پیامبر نشدند.(5) در بعضى از تواريخ نیز مى خوانيم كه پيامبر با زنان متعددى ازدواج كرد و جز مراسم عقد انجام نشد، و هرگز با آنها آميزش نكرد، حتى در مواردى تنها به خواستگارى بعضى از زنان قبائل قناعت كرد(6) و آنها به همين قدر خوشحال بودند و مباهات مى كردند كه زنى از قبيله آنان به نام همسر پيامبر(صلی الله علیه و آله) ناميده شده، و اين افتخار براى آنها حاصل گشته است... .(7)
2- پیامبر در امر حکومت داری و امور اجتماعی و مشترک جامعه، اهل مشورت و تقسیم کار بود و این گونه نبود که همه کارهای حکومت داری را شخصا انجام دهد، بلکه مانند دیگر حکومت ها کارگزارانی داشتند که طبق تقسیم کاری که صورت گرفته بود وظایف محوله را انجام می دادند. کارگزاران لایقی مانند امام علی(علیه السلام) داشت که وقتی کاری را به ایشان واگذار می کرد دیگر هیچ دغدغه ای نسبت به انجام آن نداشت، به عنوان مثال وقتی پیامبر(صلی الله علیه وآله) با تعداد فراوانی از مسلمانان عازم جنگ تبوک شد، اداره حکومت را به امام علی(علیه السلام) سپرد و درباره ایشان فرمود: «امَا تَرْضى انْ تَكُونَ مِنّى بِمَنْزِلَةِ هارُونَ مِنْ مُوسى الّا انَّهُ لا نَبِىَّ بَعْدي»(8)؛ (آیا راضی نمی شوی به این که جایگاه تو نسبت به من مانند جایگاه هارون به موسی باشد الا این که بعد از من پیامبری نیست).
در همین جنگ تبوک هنگامى كه روميان مطّلع شدند كه لشكر سى هزار نفرى مسلمانان راه طولانى مدينه تا تبوك را با كمترين امكانات و به صورت پياده طى كرده، و با قلب مملوّ از عشق و ايمان به استقبال نبرد با دشمن خدا آمده است، تصميم به عقب نشينى گرفتند. پيامبر(صلى الله عليه و آله) در مورد اين كه از همانجا بازگرداند و يا به تعقيب دشمن بپردازند و در شامات با آنها درگير شوند، با مسلمانان به مشورت پرداخت، نتيجه شورى اين شد كه از همانجا بازگردند؛ زيرا اسلام هنوز جوان بود و براى فتح و تسخير كشورهاى ديگر تجربه كافى نداشت و با اين اوصاف اقدام به چنين كارى، خطر بزرگى براى نهال نوپاى اسلام بود.(9)
نمونه های فراوان دیگری نیز در مورد سپردن کارهای مهم به کارگزاران شایسته و نیز مشورت و تقسیم کار توسط پیامبر(صلی الله علیه وآله) در منابع مختلف ذکر شده است و حتی برخی از ازدواج های ایشان نیز در راستای جلب نظر رؤسای قبایل و حمایت اجتماعی و سیاسی آنها و سپردن برخی از امور حکومت به آنها بوده است.(10)
3- ایشان در امور زندگیشان دارای برنامه بودند. زمانی را برای اداره جامعه، زمانی را برای عبادت و زمانی را برای زندگی شخصی و ارتباط با خانواده قرار می دادند و روشن است که هر کس در زندگی خود دارای برنامه منظم باشد، فرصت انجام کارهای زیادی پیدا خواهد کرد. بر همین اساس پیامبر(صلی الله علیه وآله) در همه امور الگو برای دیگران قرار گرفت؛ بطوریکه در آیه 21 سوره أحزاب می خوانیم: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»؛ (براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود).
پیامبر(صلی الله علیه وآله) با وجود تعدد همسر هیچگاه در کارهای خود اخلال و کم کاری نداشتند و در جنگ های فراوانی که به ایشان تحمیل می شد هیچگاه بی نظمی نداشتند و مراقب نظم سپاه نیز بودند.(11) حتی وقتی به خاطر شرائط طوفانى و بحراني زندگى پیامبر(صلی الله علیه وآله)، مخصوصا در زمانى كه در مدينه بود و در هر ماه تقريبا يك جنگ بر او تحميل مى شد و در همين زمان همسران متعدد داشت، رعايت حق قسم به حكم آيه 51 سوره أحزاب از او ساقط بود(12)، و مى توانست هر گونه اوقات خود را تقسيم كند، با وجود این پیامبر(صلی الله علیه وآله) با برنامه ریزی دقیق نوبت همسران خود را ترک نمی کرد و حتى الامكان مساوات و عدالت را رعايت مى كرد.(13)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای نماینده مجلس لهستان درباره ایران
بسیار جالبه
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای اولین بار در مصر روز اربعین حسینی دسته عزاداری در القاهره پایتخت مصر منطقه راس الحسین علیه السلام
واقعا در عالم چه خبره و چه اتفاقی داره میفته؟
👆🔽👆🔽👆🔽👆🔽👆🔽
@mobahesegroup
⭕️خبر خوبی که شنیده نشد!
متخصصان کشورمون برای اولین بار در تاریخ صنعت کشور، تونستن حفاری ۱۵۲۹۰ متر تونل انتقال آب در کشور سریلانکا رو با موفقیت به پایان برسونن.
متاسفانه فضای مجازی در کشور ما فقط خبرهای نا امید کننده به مردم میرسونه و این اخبار غرور آفرین گفته نمیشه.
@mobahesegroup
✍توییت 👤 #علیرضا_پورمسعود 💢اکران #خانه_پدری پس از ۱۰سال ، روایتی از کشتن و زنده به گور کردن دختر خانواده توسط پدر و برادر متعصب است با هدف تشدید #دوقطبی حقوق زنان در جامعه برای به حاشیه بردن مطالبات معیشتی مردم از لیبرال هاست
دختر آبی ، سحر تبر و حالا خانه پدری همه برای کسب کرسی های مجلس توسط بنفش هاست
#دوقطبی_سازی #حجاب #زن
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهید_بهشتی
مدتی است فیلمی از شهید بهشتی توسط برخی رسانههای معاند در فضای مجازی بازنشر میشود که در آن، این یار امام امت، درباره لزوم آزادی زنان، حجاب اختیاری و حتی استخرهای مختلط سخن میگوید!
هر کس که این شهید مظلوم را بشناسد، در اینکه فیلم مذکور تقطیع و تحریف شده شکی نمیکند. شهید بهشتی بعد از بیان نظر کسانی که به چنین موضوعی اعتقاد دارند، در چند ثانیه پایانی فیلم، این نگاه را رد میکند.
تقطیع فقط چند ثانیه، تحریف اشکالی را به وجود آورده است. دقیقا شبیه این اقدام توسط برخی رسانههای همسو با دولت و خبرگزاری ایلنا در روزهای اخیر در خصوص مصاحبهام درباره اعتقاد #هاشمی_رفسنجانی بر #کاهش_مشارکت و مهندسی انتخابات صورت گرفته است.
تقطیع و تحریف، شیوه جریان نفاق برای رسیدن به اهدافش بوده و خواهد بود.
#حجاب_اجباری
#حجاب_اختیاری
#حمید_رسایی
@mobahesegroup
✡ پیامبری كه صاحب خلق عظیم و رحمة للعالمین بود، از مأموران رسانهای جنگ نرم یهود نگذشت و آنها را مجازات كرد.
@mobahesegroup
💠💠 نمونههایی از برخورد پیامبر با مزدوران جنگ نرم یهود
1⃣ ابوعفک ؛ عصماء بنت مروان ؛ کعب بن اشرف
یکی از برخوردهای پیامبر (ص) دستور قتل ابوعفک، #شاعر_یهودی، است که پیامبر را هجو نموده بود و سالم بن عمیر این دستور را در سال دوم هجری اجرا کرد.
2️⃣ دیگری دستور قتل عصماء بنت مروان، #شاعره_یهودی، است که اشعاری علیه پیامبر و اسلام سرود و آن حضرت دستور قتل او را صادر کرد. بنا به قول مشهور، عمیر بن عدی در 24 رمضان سال دوم هجری این حکم را اجرا کرد و او را به قتل رساند.
❎ علت اصلی برخورد پیامبر با این دو نفر، #تبلیغ بر ضد اسلام و #تحریک و #تهییج دشمنان برای مبارزه با دولت نوپای اسلامی بود. (نکته قابل توجه آنكه در زمان قدیم شعر و مجالس شعر و شاعری کار رسانههای تبلیغاتی امروز را میكرد. و گاه یک شعر سالیان سال بر روی زبانها میگشت. بقول آیتالله فاطمینیا گاه با یک بیت شعر جنگ برپا میشد و گاه بایک بیت شعر جنگی كه سالها ادامه داشت، به صلح میانجامید!) ابوعفک در اشعاری میگفت:
✍️ مدتها زندگی کردم و جمعی را باوفاتر از اوس و خزرج ندیدم که کوهها را به لرزه درآوردند و سستی در آنان راه ندارد؛ اما سواری [پیامبر (ص)] نزد آنان آمد و به اسم حلال و حرام، میان آنان جدایی افکند. ای قوم من! اگر خواهان عزّت و پادشاهی بودید، بهتر بود از «تُبّع» پیروی میکردید.
3⃣ کعب بن اشرف، که در میان یهودیان جایگاه بلندی داشت، دائم به #فتنهانگیزی علیه مسلمانان دست میزد و پیامبر همواره تحمل مینمود، تا اینکه #فتنهگری او از حد گذشت. به همین دلیل، پیامبر فرمود: کیست که شرّ او را کم کند؟ محمد بن مسلمه داوطلب شد و به همراه ابونائله و سه تن دیگر از اوسیان، شبانه او را به قتل رساندند.
4⃣ أبورافع سلّام بن أبیحقیق
ابورافع سلّام بن ابی حقیق یکی از عناصر خطرناک #یهود و از قبیله #بنینضیر بود و همراه آنان به #خیبر کوچ کرد. اینبار خزرجیان از پیامبر دستور قتل ابورافع، این عنصر خطرناک و فتنهانگیز، را گرفتند.
آن حضرت دستور صادر نمود، مشروط بر اینکه معترّض زن و فرزندانش نشوند. پنج تن از آنان به نامهای عبداللّه بن عتیک، عبداللّه بن انیس، مسعود بن سنان، ابوقتاده و خزاعی بن اسود به راه افتاده، شبانه به خانه ابورافع رفتند و با ترفندی او را به قتل رساندند.
❎ مهمترین جرمی که علت قتل او به شمار میآید، #تحریک مشرکان و یهودیان برای برپایی جنگ «احزاب» و همراهی با حیی بن اخطب، کنانة بن ربیع بن ابیحقیق و برخی دیگر از یهودیان بود. به طور مسلّم، او از آن به بعد نیز آرام نمینشست.
🔺 ضرورت مقابله با شخصی مانند ابورافع زمانی بیشتر روشن میشود که بدانیم او با وجود یقین و اعتراف به پیامبری رسول اکرم (ص) چنین #فتنهانگیزی میکرد. واقدی گزارش کرده است:
✍️ سلّام بن ابی حقیق میگفت: ما به محمد #حسادت میورزیدیم؛ چون پیامبری از میان فرزندان هارون بیرون رفت، و حال آنکه او فرستاده خداست.،
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
محرمانه
🔴 جزئیاتی از دستگیری زم:
#روحالله_زم بیش از ۶ماه توسط سازمان اطلاعات سپاه، تحت فریب اطلاعاتی قرار گرفت. زم برای تمام ملاقاتهای خود، با سرویس فرانسه هماهنگ میکرد و فقط وقتی که آن قرار توسط آنها تأیید میشد، ملاقات را انجام میداد.
در طرح فریب سپاه، افرادی در داخل کشور که هدایت شده نیروهای اطلاعاتی بودند، با زم ارتباط داشتند و قرار شد با این افراد در یک کشور ثالث دیدار کند
با نزدیک شدن اربعین، افراد هدایت شده به زم گفتند که ما به دلایل (...) فقط در ایام اربعین میتوانیم از ایران خارج شویم تا کسی شک نکند
زم تحت هدایت سرویس فرانسه، فریب خورد و روانه اردن شد و سپس وارد فرودگاه بغداد شد. همزمان مأمور پرونده او در سرویس جاسوسی فرانسه، در بغداد حاضر شد و با یکدیگر ملاقات کردند.
زم پس از توجیه توسط افسر اطلاعاتی، جهت ملاقات با منابع مورد نظر عازم اربیل میشود. نیروهای اطلاعات سپاه در فرصت مناسب، با آرامش او را محاصره و دستگیر میکنند
زم تا چند ساعت در شوک کامل بوده و باور اینکه با وجود حمایت سه سرویس جاسوسی مدعی ابرقدرتی، به تله فریب نیروهای سپاه بیفتد برایش سخت بوده و حتی گمان کرده که این یک نوع مانور آمادگی میباشد.
وقتی مطمئن میشود که توسط سپاه دستگیر شده، به غلط کردن میافتد و میگوید: «پشیمانم، اشتباه کردم»! در اصل این صرفاً زم نیست که توسط سپاه ضربه خورده است، بلکه سه سرویس جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه ضربه سخت اطلاعاتی خوردهاند.
✍ یاسر ظریفی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
❓ ماجرای شهادت امام حسن(ع) در تاریخ؟
✍️ پاسخ اجمالي:
از منظر تاریخ نگاران کوچکترین تردیدی وجود ندارد که معاویه با ترتیب دادن توطئه ای، امام حسن(ع) را به دست همسرش جعده، دختر اشعث بن قیس به شهادت رساند.
همچنین «ام بکر» دختر «مسور» گوید: «بارها به امام سم خورانده شد. هر بار از آن رهایی می یافت تا آن که مرتبه آخر، سم به قدری شدید بود که پاره های جگر امام از گلویشان خارج می شد».
پس از شهادت امام، طبق وصیت آن حضرت خواستند او را در کنار قبر رسول خدا(ص) دفن کنند؛ اما «عایشه» با استناد به این که «بَیْتِی لَا آذَنُ فِیهِ»، مانع از این کار شد.
✍️ پاسخ تفصیلی:
https://eitaa.com/mobahesegroup/13251
#امام_حسن #شهادت #ام_بکر #مسور
#معاویه #عایشه #جعده #اشعث_بن_قیس
___________________
@mobahesegroup
✅ پاسخ تفصیلی:👇👇👇
🔰از جنایات غیر قابل بخشایش معاویه، به شهادت رساندن امام حسن(علیه السّلام) ریحانه رسول اللّه(صلّی اللّه علیه و آله) است. از نظر تاریخی کوچکترین تردیدی وجود ندارد که معاویه با ترتیب دادن توطئه ای که اساس کارش بر همان پایه بود، امام را به دست همسرش «جعده» دختر «اشعث بن قیس» لعنت شده، به شهادت رساند. زمانی که در سال 63 هجری در واقعه «حَرّه»، «مدینه» غارت شد، خانه این زن ملعون نیز به تاراج رفت؛ اما به پاس خوش خدمتی او در به شهادت رساندن شویش، اموالش را به او بازگرداندند. منابع بیشماری خبر به شهادت رساندن امام را توسط «جعده» و با توطئه معاویه گزارش کرده اند.(1) «هیثم بن عدی» گفته است که: «مسمومیت [امام] حسن(علیه السّلام) به تحریک معاویه و توسط دختر «سهیل بن عمرو» صورت گرفته است».(2) آن حضرت چهل روز پس از مسمومیت بیمار بود تا آن که به شهادت رسید.(3) «ام بکر» دختر «مسور» گوید: «بارها به امام سم خورانده شد. هر بار از آن رهایی می یافت تا آن که مرتبه آخر، سم به قدری شدید بود که پاره های جگر امام از گلویشان خارج می شد».(4)
🔰 پس از شهادت امام، طبق وصیت آن حضرت خواستند او را در کنار قبر رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) دفن کنند؛ اما عایشه با استناد به این که «بَیْتِی لَا آذَنُ فِیهِ»(5) مانع از این کار شد. «مروان» هم که آن زمان حکومت «مدینه» را داشت اعلام کرد که اجازه چنین کاری را نخواهد داد. امام حسن(علیه السّلام) سفارش کرده بودند که اگر مشکلی پیش آمد آن حضرت را در کنار مادرشان در بقیع دفن کنند.(6) عایشه، برای یک بار دیگر کینه خود را نسبت به حضرت زهرا(علیها السّلام) و فرزند آن حضرت نشان داد. زمانی که امام را برای دفن نزدیک قبر پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله) آوردند، عایشه گفت: «هَذَا الْأَمْرُ لَایَکُونُ أَبَداً»(7)؛ (چنین چیزی هرگز انجام نخواهد شد). «ابو سعید خدری» و «ابو هریره» به «مروان» گفتند: «آیا از دفن حسن(عليه السلام) در کنار جدش ممانعت می کنی در حالی که رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) او را سید جوانان بهشت نامید». «مروان» به تمسخر به آنها گفت: «اگر امثال شما حدیث پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله) را روایت نمی كردند، ضایع شده بود».(8)
🔰 «محمد بن حنفیه» می گوید: «زمانی که امام حسن(علیه السّلام) وفات کرد، مدینه یکپارچه عزادار شده و همه گریه می کردند. مروان خبر وفات حضرت را به معاویه داده و می گفت: آنها می خواهند حسن(عليه السلام) را در کنار پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله) دفن کنند؛ اما تا من زنده هستم به این مقصود خود نخواهند رسید. امام حسین(علیه السّلام) به کنار قبر پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله) رسید و فرمود: «اینجا را حفر کنید، سعید بن عاص که حاکم مدینه بود خود را کنار کشید، اما مروان بنی امیه را آماده کرده و مسلح شدند. مروان گفت: چنین چیزی هرگز نخواهد شد. امام حسین(علیه السّلام) فرمودند: به تو چه ارتباطی دارد، مگر تو والی شهر هستی؟ مروان گفت: نه، اما تا من زنده هستم اجازه این کار را نخواهم داد. امام حسین(علیه السّلام) از کسانی که در حلف الفضول همراه بنی هاشم بودند کمک خواست.
🔰 اینجا بود که کسانی از «بنی تیم»، «بنی زهره»، «بنی اسد» و «بنی جعوبه» مسلح شدند. امام حسین(علیه السّلام) پرچمی داشت و مروان نیز، و میان آنها تیراندازی نیز شد. به هر روی شماری از مردم از امام خواستند تا به خاطر وصیت خود امام حسن(علیه السّلام) که فرموده بود اگر قرار است خونی ریخته شود، در همان بقیع کنار مادرش دفن شود، امام حسین(عليه السلام) را راضی کردند تا از اصرار خود دست بردارد.(9) در نقلی آمده است: «مروان» که این زمان معزول شده بود، با این اقدامِ خود، قصد داشت تا معاویه را از خود راضی کند.(10) «مروان» پس از آن که از دفن امام در كنار قبر پيامبر جلوگیری کرد، این خبر را با آب و تاب برای معاویه نوشت.(11) او می گفت: چگونه فرزند قاتل عثمان، در کنار پیغمبر(صلّی اللّه علیه و آله) دفن شود؛ اما عثمان در بقیع؟(12) بی شبهه «مروان» یکی از کثیف ترین چهره های بنی امیه است که در تمام مدتی که حاکم مدینه بود، با زبان تند خود، امام علي(علیه السّلام) و بنی هاشم را دشنام می داد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بعدی👇👇👇
ادامه مطلب بالا👆👆🔻👇👇👇
🔰 شهادت امام در یک روایت، در ربیع الاول سال 49 و در نقلی دیگر، ربیع الاول سال 50 هجری دانسته شده است.(13) اما آنچه به نظر درست می آید، همان سال 49 هجری است. زمانی که امام به شهادت رسید، بنی هاشم کسانی را به نقاط مختلف مدینه و اطراف فرستادند تا این خبر را به گوش انصار برسانند. گفته شده که هیچ کس در خانه خود نماند.(14) زنان بنی هاشم برای [مدت] یک ماه روز برای وی مجلس عزا داشتند.(15) «طبری» به نقل از امام باقر(علیه السّلام) آورده است که مردم «مدینه» هفت روز به مناسبت درگذشت فرزند پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله) در ماتم نشسته و بازار را بستند.(16) او می گوید که: «در مراسم دفن امام در بقیع، به قدری جمعیت اجتماع کرده بودند که جای انداختن سوزن نبود».(17) خبر شهادت امام در «بصره» نیز شیعیان آن شهر را به عزا نشاند.(18)
🔰 پس از وفات امام مجتبی(علیه السّلام) شیعیان «کوفه»، نامه تسلیتی به امام حسین(علیه السّلام) نوشتند. در آن نامه آمده بود که درگذشت امام از یک سوی برای «تمامی امت» و از سوی دیگر برای تو «و هذه الشیعة خاصة» مصیبت است. این تعبیر نشان شکل گیری «شیعه» و حتی کاربرد کلمه «شیعه» به عنوان یک اصطلاح در حوالی پنجاه هجری است. آنان در این نامه با این القاب از امام مجتبی(علیه السّلام) یاد کردند: «علم الهدی و نور البلاد» کسی که به او امید اقامه دین و اعاده سیره صالحان میبود. آنان اظهار امیدواری كرده بودند که خداوند حق امام حسین(علیه السّلام) را به او باز گرداند.(19) این نامه باید یکی از اسناد تشکل شیعه اعتقادی و امامتی در کوفه تلقی شود. همچنین «عمرو بن بعجه» می گوید: «نخستین ذلّتی که بر عرب وارد شد، وفات امام مجتبی(علیه السّلام) بود».(20)،(21)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
از اربعین و بغض حسینی که می گذریم، دوباره انگار کوس یتیمی مان جلی تر به گوش می رسد!!
گوش فرا دهید!! این صدا از رضوان رضوی است ...
همان قطعه از بهشتی که در غربت آل یاسین سرزمین خورشید را مجاور نام کرد!
آرمیدن سلطانی، به ارض توس ... پادشاهی در خاک خراسان که چه تماشایی حاتم بخشی میکند!
برای زائری که به جای همه ی راه های به مقصد نرسیده؛ خسته است و به جای همه دردهای مرهم نچشیده، شکسته!
رضا میشود قبله ی حاجات، میشود پناه...
اما امان از دلی که درست در روز شهادت حضرتش اذن دخول میگیرد؛
از همان لحظه ی ورود، صدف چشم هارا میبندد و تنها دانه دانه مرواریدهای اشکهایش پنجره فولاد را جلا میدهد!
حتی با شال عزایی که به گردنش میآویزد برای تعزیت دردانه ی شاه خراسان!؛ بازهم دلش روشن است چون این پادشاه خوب رسم مهمان نوازی می داند و خوب دلهای شکسته را به عشق پیوند می زند!
حریم حرمش عجب ساحل امن آرامشی است برای دلهای پراز آشوب ...
همان دم که تمام عرش نشینان به دلداری اش فرش نشین حرم سلطان میشوند تا زیارتنامه خوانی اش را همراهی کنند
دست آخر هم به تلافی دلی که از او سوخته و چشمی که به کرم این دریای کرم دوخته، گره پشت گره از کار روزگارش باز میکنند!
خوب بنده نوازی می کند خوان نعمت سرزمینی که به لطف قدومش ارج و حرمتی کبریایی به آن بخشید!
غریب است و قریب به ما!
بر ما است؛ غربتش را با قربی جانانه التیام بخشیدن!
چرا که او جانانه رئوف است!
در رافت سلطان توس همین بس که حتی در روز شهادتش هم احدی را با دل شکسته و کام ناروا از در خانه اش رد نمی کند...!
@mobahesegroup
💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹
♦️در روزهای پایانی ماه صفر قطعا بااین حدیث در فضای مجازی مواجه خواهید شد!
📢 صحت ندارد و منتشر نکنید
📢 باعث بدعت در دین میباشد
📌متن حدیث:
پیامبر(ص): #هر_کس_پایان ماه صفر را به من خبر دهد،بهشت بر او واجب است
@mobahesegroup
آیا این حدیث صحت دارد؟👆👆
اما اين بخشي از حديث است. پس جا دارد که متن کامل حديث را ببينيم. متن کامل حديث در دو کتاب شيخ صدوق(ره) يعني معاني الأخبار ص205 و علل الشرايع ج1 ص175 آمده است.
@mobahesegroup
ابن عبّاس گويد: روزى پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند فرمود: نخستين شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است، چون اين سخن را از آن بزرگوار شنيدند، گروهى از ايشان برخاسته و بيرون رفتند، و هر يک از آنان قصد داشت که سريعتر مراجعت نمايد تا خود نخستين واردشونده باشد و در نتيجه بهشتى گردد، پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به نيّت آنان پىبرد، و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود؛ بزودى چند تن بر شما وارد مىشوند که از جهت زودتر رسيدن در حال سبقت از يک ديگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است. سپس آنان که بيرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نيز همراهشان بود، آنگاه پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به ايشان فرمود: ما اکنون در کدام يک از ماههاى رومى بسر مى بريم؟ أبو ذر گفت: يا رسول اللَّه آذر بپايان رسيده است. پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: اى أبا ذرّ آن را مى دانستم و ليکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشتى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدليل علاقه ات به اهل بيتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مرد، و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهيزگاران نويد داده شده همراه من خواهند بود.»(معاني الأخبار ص205، علل الشرايع ج1 ص175)
پس همانطور که ملاحظه مي کنيد پيامبر(ص) در قالب اين جمله خواستند به اصحاب بفرمايند که جناب ابوذر(ع) از اهل بهشت است. پس به اصطلاح علم حديث؛ در اين حديث مورد مخصص است يا به عبارت ديگر اين حديث قضية في الواقعة است يا به عبارت ديگر از اين حديث نمي توان القاي خصوصيت کرد. يعني حديث موردي است و قابليت تعميم ندارد. و نمي تواند الان مورد استناد قرار گيرد.
علاوه بر اين بفرض هم که اينگونه نبود؛ پيامبر(ص) فرمودند بخروج آذار. آذار از ماههاي رومي است و ماههاي رومي نيز به لحاظ تعداد روزهاي سال مانند سالهاي شمسي و ميلادي 365 روزه است. پس در هر سال هر ماه رومي با يکي از ماههاي قمري مطابق مي شود و اينگونه نيست که هميشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود يک هفته مانده به اول فروردين شروع مي شود و تا يک هفته مانده به ارديبهشت ادامه دارد.
______________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
🏴زیارت مختصر امام رضا علیه السلام
📝آیت الله مشکینی: مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید.
🕌اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْهُدى وَالْعُرْوَةَ الْوُثْقى وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ
🕌اَشْهَدُ اَنَّكَ مَضَيْتَ عَلى ما مَضى عَلَيْهِ آبآؤُكَ الطّاهِرُونَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى هُدىً وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى باطِلٍ وَاَنَّكَ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَاَدَّيْتَ الاَْمانَةَ
🕌فَجَزاكَ اللَّهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ خَيْرَ الْجَزآءِ اَتَيْتُكَ بِاَبى وَ اُمّى زآئراً عارِفاً بِحَقِّكَ مُوالِياً لاَِوْلِيآئِكَ مُعادِياً لاَِعْدآئِكَ فَاشْفَعْ لى عِنْدَ رَبِّكَ
🕌اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ يَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّكَ الاِْمامُ الْهادى وَالْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِكَ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلايَتِكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ
📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح)
@pand_arefaneh 🌹
💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹
📢⛔️ نشر مجدد
🔴🔺با آغاز ماه ربیع الاول شبهات مربوط به عیدالزهرا و گرفتن دهه های بدون سند و ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و شیعیان که برگرفته از جریانات انحرافی چون:
خاندان شیرازی
و انجمن حجتیه
میباشد نیز شروع میشود
@mobahesegroup
🔴🔺متن شبهه:
سلام
بسیاری از شیعیان متاسفاته ندانسته با پایان ماه صفر با ارسال یک حدیث جعلی از پیامبر که هر کس بشارت ربیع رو به من بده ........ از عزا درمیان
توجه داشته باشید که هفته اول ربیع سخت ترین روزهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و هست و ایامیه که تمام مصیبت های اهل بیت از این هفته شکل میگیره
1 غصب خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام
2 حمله وحشیانه به بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین
3 آتش زدن درب خانه حضرت
4 اهانت به دختر پیامبر و شکستن پهلو و بازوی ایشان
5 شهادت حضرت محسن علیه السلام
6 بستن دستهای امیرالمومنین برای بیعت و .....
فکر نمیکنم این مصایب مصیبت های کوچکی باشه که بخواهیم جشن بگیریم و شادی کنیم
ولی متاسفانه به همت وهابیون و شیعه نماهایی که دستشون تو دست ملعونیین و قاتلین اهل بیت هست این ایام تو ایران جشن و شادی برگزاره
لازم به ذکره این ایام تو کشورهایی چون عراق و ..... ایام عزا و مصیبت هست و اکثر مراجع و علما این ایام رو به عزاداری مشغولن
ان شاالله نهم ربیع ما از عزا در میاییم و روز نهم ربیع شادی میکنیم
🔴🔺 پاسخ شبهه:
🔻🔺جشن "عیدالزهرا" یا خون به دل کردن اهل بیت (ع)؟!
جشنهای مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت میگیرد؟ ریشههای حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟
http://goo.gl/TuJcLp
🔻🔺متن فتوای مقام معظم رهبری پاسخ به تمام شبهات درباره لعن کردن بعضی از افراد تاریخ اسلام است .این فتوا حاکی از بصیرت عمیق مقام معظم رهبری نسبت به شرایط کنونی جهان اسلام و تلاش صهیونیسم در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.خداوند بر توفیق ایشان بیفزاید.
http://www.saelin18.com/?p=2562
🌹وحی تمام انبیازمزمه علی علی است🌹
🌹مهر وولای مرتضی چشم و چراغ هر دلی است🌹
🌹گرچه بهشتی شوم از ذکر برائت از عدو🌹
🌹بهتر از آن لعن عدو ، اطاعت از امر ولی است🌹
@mobahesegroup
🔻🔺آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟
🔻🔺عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت میتواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده میشود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن میگیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) میکنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیهای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند .
http://www.soalcity.ir/node/2631
@mobahesegroup
🔻🔺ان شاالله شیعیان حقیقی در این برهه حساس حواسشان به حمایت وحدت بین شیعه و سنی و اطاعت امر ولی خواهد بود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
#شب_اول_ربیع
#ایام_محسنیه
💢ظلم بزرگ شیعیان #افراطی به امام علی(ع)
#ایام_محسنیه باعث به فراموشی سپرده شدن لیلة المبیت شده است
#بخوانید
ماه ربیع الاول، بهار ماه هاست
ماه #اثبات حقانیت علی(ع) است.
#مستند و #مستدل به قرآن در این ماه میتوان عظمت و فضیلت علی(ع) را اثبات نمود.
#چگونه؟ 👇👇👇
✅ شب اول ماه ربیع به نام «لیلة المبیت» مزیّن است
✅در این شب یک حادثه مهمّ تاریخی واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا از مکّه به قصد هجرت به سوی مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر مؤمنان علی علیه السلام برای اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا را محاصره کرده بودند، به گمان آن که رسولدر بسترش آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهای برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه را بکشند، علی(ع) را دیدند که از آن بستر برخاست! بدین سان، رسول خدا در فرصتی مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و علی علیه السلام نیز با این فداکاری، عشق و علاقه و برادری خود را نسبت به رسول خدانشان داد؛ این در حالی بود که هر زمان ممکن بود کسی را که در بستر خوابیده به قتل برسانند.
✅آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ؛ بعضی از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(سوره بقره، آیه 207) در حقّ آن حضرت نازل شد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
😱😱خرافات بزرگ 😱😱
⛔️کوبیدن درب مسجد درشب اول ربیع⛔️
👇👇👇👇👇
🔴نهی از منکر واجب است🔴
لطفا متن زیر رو در گروه هایتان به اشتراک بذارید❤️❤️
بدعتگذار در روایات:
🌹🌹پیامبر خدا فرمود: «عمل قلیل فی سنة خیر من عمل کثیر فی بدعة؛ عمل اندکى که با سنت همراه باشد بهتر است از عمل بسیار که با بدعت».
🔴همچنین فرمود: «أبى الله لصاحب البدعة بالتوبة؛ خداوند توبه بدعتگذار را نمى پذیرد»
💐 و نیز فرمود: «من عمل فی بدعة خلاه الشیطان والعبادة، وألقى علیه الخشوع والبکاء؛ هر کس به بدعتى عمل کند، شیطان او را با عبادت تنها گذارد و خشوع و گریه بر او فرو افکند».
🔥بدعتگزار جایگاهش جهنم است🔥
#خرافات_و_بدعت_در_دین
#شب_اول_ربیع
#آخر_ماه_صفر
#در_زدن_مسجد
🔴🔴چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مىنمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند،🍀🍀
1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟
2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش می باشد) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟
3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات و یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟
پاسخ مراجع تقلید به سوال های فوق:
مراجع
پاسخ
🔴آیت الله خامنه ای🌷
عمل فوق الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مومنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.
🌹آیت الله مکارم شیرازی🔴
با توجه به اینکه این عمل در روایات معصومین(ع) وارد نشده است انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسلاتی دعوت کنند که در روایات معصومین(ع) وارد شده است وگرنه ممکن است افراد منحرف برای وهن مذهب هر روز امر تازه ای اختراع کنند و ناآگاهان را به سوی آن دعوت کنند. همیشه موفق باشید.
🔴آیت الله صافی گلپایگانی❤️
1- مستند روایی بر عمل مذکور به نظر نرسیده والله العالم.
2- با عدم مستند شرعی تأیید آن معنی ندارد. والله العالم.
3- علمای اعلام باید مردم را آگاه کنند. وفقکم الله. والله العالم.
🔴مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی🌹
مستند شرعی برای عمل فوق ملاحظه نشده است و لازم است مومنین از این گونه اعمال اجتناب نموده و برای قضای حوایج و برآورده شدن حاجات از طرقی که در کتب ادعیه آمده استفاده کنند.
🍀مرحوم آیت الله تبریزی🌷
زدن درب مسجد و حاجات خواستن از مسجد مسند شرعی ندارد و در روایات وارد نشده است. لکن نماز جماعت خواندن در مساجد و حاجت خواستن از خداوند با توسل به ائمه (علیهم السلام) شرعاً ثابت است. والله العالم.
🌷مرحوم آیت الله بهجت🌷
1- ظاهراً ندارد.
2- خیر.
3- و جادلهم بالتی هی احسن.
🔴مرحوم آیت الله مشکینی🔴
این کار ریشه مذهبی ندارد و اگر به عنوان دستور دینی انجام دهند اشکال دارد و چنانچه باعث زحمت و آزار دیگران باشد جایز نیست و خوب است به جای این اعمال از اوقاتی که شرعاً فیضیاتش ثابت شده استفاده کنند مانند شبهای جمعه، اعیاد، وفیات، آخرهای شب برای نماز شب، دعاهای دسته جمعی مانند توسل، ندبه، مکارم الاخلاق و غیره و بالجمله در شرع اسلام به ویژه عالم تشیع اوقاتی که در آنها اجتماع کنند و دعاهایی بخوانند زیاد است نیازی به اختراع عمل خاص که در روایات نیست،
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
آیا میدانستید❓‼️
عنوان #دهه_محسنیه اولین بار توسط شبکه های منسوب به شیعیان لندنی در دهان مردم انداخته شد.
آیا میدانستید مهم ترین هدف از مطرح کردن آن، سرکوب و تحت شعاع قراردادن #هفته_وحدت بوده❓‼️
پ ن:
اختلاف بسیاری در تاریخ سقط جناب محسن علیه السلام وجود دارد اما عده ای از عمد، دقیقا قبل از هفته وحدت شیعه و سنی، جهت دامنه دارتر کردن اختلافات بین دو مذهب، مطرح کرده اند‼️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
#ایام_محسنیه
💢تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز #ایام_محسنیه میدانند؟
#دلایل_را_بخوانید
شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از #قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.
✅دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر(ص) و هجوم به خانه #وحی اتفاق افتاده است
از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به #شهادت محسن(ع) و ضرب و شتم حضرت زهرا(س)شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند
✅به دلایل زیر در هجوم اول محسن(ع) #شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است
دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(ع) که حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن دچار #مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا(س) قبل از #مضروب شدن اتفاق افتاده است.
بنابراین خطبه #فدکیه حضرت زهرا(س)قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن(ع) شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
✅ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه #چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش ميرفت و همچون رسول خدا(ص) راه ميرفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسولالله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول خدا(ص) نداشت»، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمهاي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نميتواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول خدا(ص) #تشبيه كند.
✅مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا(س) به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و #انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپسگيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود
تا به #شهادت رسيد، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقاتهاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حملهاي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن #حضرت ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت.
✅دلیل دوم :اعزام #سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است.
✅حضور #شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا(س) نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه #ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر(ص) به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی(ع) بوده است.
📚طبری دلائل الامامة.صفحه 134
📚 ابنابي الحديد، 263
📚 سليمبن قيس الهلالی153
📚تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup