این بازی به لطف طراحی قوی و هوشمندانه آن توسط کمپانی سوپرسل به خوبی توانسته است مخاطبان زیادی را به دست آورد. در این بازی کاربر به عنوان صاحب یک زمین و قبیله خود را مدیریت می کند و با به دست آوردن طلا و اکسیر سرزمین خود را رونق می بخشد. پیشرفت در این بازی و بهبود رنکینگ جهانی منوط به قوی تر شدن است لذا برای این امر نمی توان از حمله کردن به دیگر قبیله ها خودداری کرد. از این جهت بازیکنان با حمله و دزدیدن منابع دیگران شروع به پیشرفت می کنند.
حمله به سرزمین ها توسط سربازان مختلفی که باید در زمین خود آماده شود رخ می دهد. گوناگونی سربازها و داشتن ویژگی خاص در هر یک از آنان نیز جذابیت بازی را دو چندان می کند. داشتن نیرو برای حمله و ساخت تجهیزات دفاعی برای مقابله با حمله قبیله های دیگر نیازمند صرف منابع است. به این جهت کسانی که منابع بیشتری داشته باشند می توانند آیتم های خود را تقویت کنند و مرحله به مرحله قوی تر شوند.
روند ذکر شده و حس قدرت طلبی و پیشرفت در بازی به شدت اعتیادآور است و تمامی کاربران این بازی بر آن اعتراف دارند. ایجاد حس رقابت و تلاش برای پیشی گرفتن از دیگران را می توان دلیل اصلی این موضوع دانست از سوی دیگر جذابیت بازی در قوی شدن و حرکت کردن در مسیر پیشرفت و همچنین چیدن استراتژی های گوناگون برای حمله یا دفاع برای ذائقه بازیکن شیرین است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
این بازی به لطف طراحی قوی و هوشمندانه آن توسط کمپانی سوپرسل به خوبی توانسته است مخاطبان زیادی را به دست آورد. در این بازی کاربر به عنوان صاحب یک زمین و قبیله خود را مدیریت می کند و با به دست آوردن طلا و اکسیر سرزمین خود را رونق می بخشد. پیشرفت در این بازی و بهبود رنکینگ جهانی منوط به قوی تر شدن است لذا برای این امر نمی توان از حمله کردن به دیگر قبیله ها خودداری کرد. از این جهت بازیکنان با حمله و دزدیدن منابع دیگران شروع به پیشرفت می کنند.
حمله به سرزمین ها توسط سربازان مختلفی که باید در زمین خود آماده شود رخ می دهد. گوناگونی سربازها و داشتن ویژگی خاص در هر یک از آنان نیز جذابیت بازی را دو چندان می کند. داشتن نیرو برای حمله و ساخت تجهیزات دفاعی برای مقابله با حمله قبیله های دیگر نیازمند صرف منابع است. به این جهت کسانی که منابع بیشتری داشته باشند می توانند آیتم های خود را تقویت کنند و مرحله به مرحله قوی تر شوند.
روند ذکر شده و حس قدرت طلبی و پیشرفت در بازی به شدت اعتیادآور است و تمامی کاربران این بازی بر آن اعتراف دارند. ایجاد حس رقابت و تلاش برای پیشی گرفتن از دیگران را می توان دلیل اصلی این موضوع دانست از سوی دیگر جذابیت بازی در قوی شدن و حرکت کردن در مسیر پیشرفت و همچنین چیدن استراتژی های گوناگون برای حمله یا دفاع برای ذائقه بازیکن شیرین است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
موارد ذکر شده که همگی موجب کشش برای مخاطب می شود سرگرمی مناسب را برای انبوهی از کاربران این بازی ایجاد می کند.
به علاوه این بازی ویژگی های منحصر بفردی از شبکه های اجتماعی را داراست. افراد شرکت کننده هر یک قادرند با دیگری ارتباط خارج از بازی داشته باشد. افراد می توانند با یکدیگر صحبت کنند و گروه تشکیل دهند.
در واقع این بازی یک دنیای مجازی واقعی است، یک زندگی دوم Second Life واقعی.
بازیگران در کلش آو کلنز زندگی بربریت مجازی را با هم تمرین می کنند ...
برای تصرف زمین های بیشتر با هم به رقابت می پردازند.
تمدن جدید را در سرزمین تصرف شده خویش، آن طور که می خواهند ایجاد می کنند ...
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
القائیات بازی
1- القای رئالیسم در فضای سیاست بین الملل و سکولاریسم در فضای داخل
باید دانست قانونی در پس هر یک از این آیتم های رسانه ای و سرگرم کننده وجود دارد که به طور غیرمستقیم مجموعه ای از پیام های گوناگون را در ضمیر ناخود آگاه مخاطب می نشاند و با تصرف قلوب و سیادت بر ذهن ها نظام معرفتی کاربران خود را تحت الشعاع قرار می دهد.
بازی کلش آو کلنز نیز از این دایره خارج نیست و علی رغم ذات سرگرم کنندگی که در آن وجود دارد مجموعه ای از القایات نیز در آن نهفته است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
بازی کلش او کلنز در دو بعد جهانی و داخلی قابل بررسی است که هر یک نیازمند تبیین است. در ابعاد جهانی با موضوع جنگ های بین قبیله های و یا به عبارتی بهتر جنگ های بین تمدنی مواجه هستیم و در بُعد داخلی با انبوهی از پیام های ضددینی و اعتقادی که هر یک در نوع خود نیازمند بررسی بیشتر است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
بررسی ابعاد جهانی بازی جنگ قبیله ها
تئوری رئالیسم و نسبت آن با بازی جنگ قبیله ها و آماده سازی افکار عمومی برای نبرد جهانی
بدون شک در بازی جهانی کلش آو کلنز با مضامین و مفاهیمی جهانی روبرو هستیم که در بک گراند این بازی پنهان شده است. ساده اندیشی است اگر بازی کلش آو کلنز را صرفاً نوعی تفریح و گذراندن وقت بدانیم و نگاهی مطلقاً سرگرم گونه به آن داشته باشیم. موفقیت این بازی جهانی اگرچه تا حدود بسیار زیادی مدیون طراحی هوشمندانه آن توسط سازندگان است اما با کمی تعمق بر آن به عمق فلسفی بازی پی می بریم و می توان دانست جذابیت و کشش بی نظیری که در این بازی آنلاین وجود دارد نه صرفاً به دلیل جذابیت ظاهری آن بلکه به دلیل داشتن عمق فکری حاکم بر آن است.
بازی کلش آو کلنز در فضایی جهانی و با حضور افراد مختلفی از گوشه کنار دنیا به طور آنلاین صورت می گیرد. در این بازی هر فرد با تقویت خود در پی افزایش قدرت و صعود در رنکینگ جهانیست. به واقع در این بازی هدف هر بازیگر صرفاً افزایش قدرت برای قدرت است. در این بازی نوعی از روابط میان بازیکنان به عنوان یک دولت برقرار است. هر قبیله و هر فرد در این بازی به مثابه یک بازیگر مستقل محسوب می شود که در پی قدرتمند کردن خود است که مهمترین راهکار برای عملی کردن این نیت تقویت خود توسط جنگ های گوناگون با دیگر قبیله ها است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
حال با توجه به مختصر نکات ذکر شده از این بازی نیم نگاهی به مکتب واقع گرایی (Realism) به عنوان یکی از تئوری های مرسوم در روابط بین الملل خواهیم داشت و این بازی را در آن قالب توضیح خواهیم داد.
برخی از روانشناسان سیاسی، علت اصلی تعارض و ستیزش را در طبیعت انسان جستجو می کنند. براین اساس انسان با محیط خود در کنش متقابل به سر می برد و وجود یک سلسله ویژگی های قدرت طلبی و نفع طلبی، انسان را به سوی ستیزش و جنگ علیه دیگران سوق می دهد. اگرچه گروهی از این نوع نگرش نسبت به تعارض انتقاد کرده اند و معتقدند که به هیچ وجه نمی توان افراد را مقصر دانست بلکه عامل اصلی ستیزش مربوط به محیط انسانی است. وضعیتی که امکانات لازم را برای تعارض میان انسان ها به وجود می آورد.
گروهی دیگر از محققان با بدبینی به طبیعت انسانی و نوع انسانی نمی نگرند بلکه بر این اعتقادند که بعضی از رهبران براساس ویژگی های فردی دارای روحیه جنگ طلبی و ستیزه جویی اند و برای ارضای جاه طلبی های خود به توسعه می پردازند. اگرچه پاره ای از روانشناسان اجتماعی بر این باورند که ستیزه جویی فردی و یا جمعی می تواند ناشی از فشارها، اضطراب و یا سرخوردگی باشد. همچنین نیاز روانی و اجتماعی به قدرت خود می تواند عامل عمده ستیزش به شمار رود البته عده ای دیگر از صاحب نظران این طرز فکر را باور ندارند.
به هر صورت در تئوری های روابط بین الملل با سنت هایی نظری مواجه هستیم. یکی از این سنت ها سنت هابزی است. توماس هابز(Thomas Hobbes) با بدبینی به ذات بشر به امکان تغییر بنیادین رفتار انسان ها باور ندارد. وی همانند ماکیاولی اخلاق را از سیاست جدا می کند به نظر هابز انسانها گرگ یکدیگرند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
هابز روابط بین الملل را در وضعیتی طبیعی تلقی می کند. در وضعیت هابزی قانون جنگل حاکم است و در آن مفهموم جامعه بین الملل معنایی ندارد؛ زیرا جهان در شرایط ماقبل اجتماعی یا طبیعی اند. در این وضعیت سیاست بین الملل در حالت حاصل جمع صفر است. مکتب واقع گرایی کارگزاران را تابع منافع خود می داند که تنظیم روابط نهایی آنها با جنگ است.
یکی از خصوصیات واقع گرایی کلاسیک توجه به سرشت انسان است. از دیدگاه اندیشمندان این مکتب سرشت بشر پایدار و شرور است و شرارت اصلی او در قدرت طلبی وی است. از دیدگاه واقع گرایان و در سنت فکری غرب، از دوران توسیدید، مورخ یونانی و نویسنده جنگ های پلوپونزی جنگ طلبی و نفی اخلاق در به دست آوردن هر چه بیشتر قدرت وجود داشته است. واقع گرایان کلاسیک معتقد به افزایش مطلق قدرت هستند. آنان قدرت را برای قدرت می خواهند و در تلاش برای افزایش قدرت هیچ وقت سیر نمی شوند.رئالیست ها نظام بین الملل را آنارشیک می دانند. آنان به بی نظم بودن روابط بین الملل معتقدند و اینکه یک مرجع مقتدر مرکزی وجود ندارد. واقع گرایان بازیگران را عقلایی معرفی کرده و تمام تلاش آنان را معطوف به بقا می دانند.
با توجه به مختصر توضیحات داده شده و تطبیق آن با بازی کلش آو کلنز می توان به فهم دقیقی از آن رسید. در این بازی هر بازیگر صرفاً با افزایش قدرت خود سعی در برتری نسبت به دیگران دارد و اگر از هر یک از کاربران این بازی پرسیده شود تمامی آنان انگیزه خود از این بازی و ادامه آن را قوی تر شدن سرزمین خود می دانند. در این بازی تمامی نبردها با برد و باخت یک طرف به پایان می رسد اگرچه کیفیت برد در این نبرد ها متفاوت است اما آنچه مشخصاً وجود دارد بازی با حاصل جمع صفر است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
در فضای این بازی با نوعی آنارشی مواجه هستیم و هیچ عضو نظم دهنده ای در آن وجود ندارد. جنگ در کش آو کلنز حرف اول و آخر را می زند و تمامی معادلات در این بازی مبتنی بر زور و قدرت است.
اعتقادات نهادگرایان نئولیبرال در مورد سازمان های بین المللی و توان آنان برای ایجاد صلح اساساً در این بازی محلی از اعراب ندارد. نظریات ساختارگرایانه نئورئالیست ها، سازه نگاری، مکتب انگلیسی و تمامی دیگر مکاتب در حوزه روابط بین الملل در زیر سایه واقع گرایی هابزی بی معنا می شود. بازیکنان در این بازی عقلایی عمل میکنند و هر یک مبتنی بر منفعت خود به دیگر قیبله حمله میکنند.
به عبارتی دیگر سازندگان بازی کلش آو کلنز با زیرکی تمام و بر مبنای نظریات هابز محصولی را ارئه کرده اند که در آن بازیگران به مانند دوران ماقبل اجتماعی در حال زندگی هستند و در معنایی دیگر این سبک به مخاطبین بازی خورانده می شود. درحقیقت سازندگان این بازی به خوبی توانسته اند با ایجاد سرگرمی جذاب و اعتیادآور تمامی مبانی نظری واقع گرایان را به جهانیان حقنه کنند. این کمپانی به خوبی معنای جنگ و جنگیدن را به مخاطبین خود القا کرده است و نبردهای جهانی و جنگ برای قدرت را به خوبی توجیه کرده است. از این حیث بازی کلش او کلنز بازی مبتنی بر موضوع بقا شکل گرفته که بدون دخالت حداقل ترین اخلاقیات مخاطب خود را به توحش و بربریت دعوت می کند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
بررسی ابعاد داخلی بازی جنگ قبیله ها:
نقش بازی کلش آو کلنز در نفی اصول دینی و اسلامی در کشورمان:
بررسی ابعاد استراتژیک بازی کلش آو کلنز در حوزه جهانی و القای توحش و عادی سازی جنگ برای بازیگران اقصی نقاط جهان اگرچه القای مهمی محسوب می شود اما این محدود به مورد ذکر شده نیست.
یکی از مواردی که در این بازی مورد توجه است نفی تمامی ارزش های دینی، الهی و اخلاقیست. در این بازی تمامی بازیگران برای پیشرفت خود نیازمند غارت دیگران بوده و برای این مسأله نیازمند دزدیدن تمامی منابع قبیله های دیگر هستند. نوع طراح بازی بسیار هوشمندانه است و به دلیل بی نهایت بودن نیازها و میل به قدرت نامحدود تعداد دفعات غارت از دیگران نیز هیچ محدودیتی ندارد. به واقع بازیکنان در بازی کلش او کلنز به نوعی در حال رقابت برای سبقت گرفتن در مضامین غیراخلاقی از یکدیگرند.
در این بازی حرص از طمع و طمع از حرص سبقت می گیرد. ایثار و از خود گذشتگی در آن جایی ندارد و کاربر آمیخته با این بازی برای به دست آوردن هر چه بیشتر قدرت دست به غارت دیگران می زند. بازی کلش آو کلنز به خوبی توانسته هوای نفس را مالش داده و تا انتهای خواسته هایش را مهیا کند. اگرچه این بازی در فضای مجازی رخ می دهد اما پیوند فکری و قلبی با آن بدون شک در زندگی واقعی اثر گذاشته و تمامی اصول دینی و اخلاقی در آن کمرنگ تر خواهد شد و همانگونه که در روایت از معصوم آمده است انسان تحت ولایت هر چیزی قرار خواهد گرفت که به دنبال آن می رود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
2- سیاست پنهان در طراحی بازی
بازی به گونه ای طراحی شده که کاربران در هر کشوری که باشند برای هر یک، برنامه ای متفاوت درنظر گرفته شده است. برای مثال ایرانی ها برای یافتن قبیله جهت حمله هرگز با اسرائیل روبرو نمی شوند این در حالی است که اکثر حمله های ایرانیان به کشورهای عربی صوت می پذیرد. در واقع یک درگیری بین عرب و عجم به راه می افتد. به دلیل دارا بودن ویژگی های شبکه های اجتماعی نیز پس از نابودی قلعه ها ناسزاگویی به یکدیگر نیز رواج دارد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
3- اگوسنتریسم (خود مرکز پنداری) پنهان
کلش آو کلنز این چنین به کاربر خود القا می کند که تو خدای تغییر دهنده زمین هستی. شروع بازی از فعالیت و کار دو کارگر ساده مانند آدم و حوا آغاز می شود و کاربر همانند خدا باید بازی را اداره کند. این بازی می آموزاند که برای از بین بردن کشورهای دیگر باید از نیروی جادو و جادوگری استفاده کنید. این دنیا هر چقدر که به پیش می رود شخصیت های جادویی بیشتری نیز رخ می نماید. در این دنیا باید حمله کرد، جنگید و غارت کرد و گرنه بقای شما به خطر می افتد زیرا شما برای ماندن به طلا و اکسیر نیازمندید و برای به دست آوردن آن هیچ راهی جز جنگیدن و کشتن نیست. دنیایی که شما می سازید هر چقدر پیشرفته تر می شود پول بیشتری باید بپردازید و پول بیشتر یعنی جنگ بیشتر، شما خدای این جهان هستید و این دنیا یعنی کلش آف کلنز را ساخته و اداره می کنید.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
4- توجیه عرصه رسمی جنگهای واقع شده در جهان توسط عرصه غیررسمی بازی کلش آو کلنز
یکی از وظایف کلش آو کلنز این است که افراد نسبت به رخدادهای فضای واقعی و زندگی اولشان توجیه شوند. به این معنا که حمله به کشورهای مختلف نظیر حمله داعش به کشورهای سوریه و عراق و میل به کشورگشایی های بیشتر توسط این گروه تروریستی، اتفاقات رخداده در اوکراین، لیبی، مصر و ... نیازمند آماده سازی اذهان و قلوب دارد. وگرنه کنترل مردم در مواجهه با هر یک از این پدیده ها امری ناشدنی است. از این رو صهیونیسم بین الملل با طراحی بازی کلش آو کلنز که میلیونها نفر به صورت همزمان از آن استفاده می کنند، این القا را که برای بقا باید سرزمین های دیگر را تصرف نمود، از طریق زندگی دوم در فضای مجازی کلش آو کلنز در اذهان مردم هک می کنند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
5- نمادهای فراماسونری
استفاده ی مکرر از نمادهای فراماسونری در این بازی مشهود است؛ برای مثال می توان در گوشه هایی از کلن ها نماد بز بفومت را به طور نامحسوسی دید.
6- بازار مکاره غوایت
در برخی از موارد شنیده می شود افرادی که سابقه طولانی تری از حضور در کلش آو کلنز دارند، زمین های خود را به افراد دیگر واگذار می کنند و در قبال واگذاری زمین غیرواقعی و مجازی، مبالغ واقعی نظیر چند ده میلیون تومان دریافت می کنند!
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
سخن آخر:
به طور خلاصه باید گفت بازی کلش او کلنز و یا جنگ قبیله ها بازی ما قبل اجتماعیست و همانگونه که از نام آن پیداست تمامی این بازی بر بستری از تقابل برای بقا به وسیله جنگ و غارت دیگران شکل گرفته است. بازیکنان این بازی بدون آنکه اصولی از مکتب رئالیسم را بدانند کاملاً با مفاهیم آن به شکل مفهومی و تصویری آشنا می شوند و از سوی دیگر به دلیل افزایش قدرت و حفظ بقا به غارت و دزدی از دیگران می پردازند. به واقع بازی کلش آو کلنز نوعی تهیج حرص و به غلیان آوردن تمامی رذایل اخلاقیست که متأسفانه تعداد بی شماری از کاربران این بازی ایرانی محسوب می شوند و ساعت ها از روز و شب خود را مشغول به بازی هستند و در این بازار مکاره غوایت عمر خود را هدر می دهند که انتهای آن چیزی افزایش گردش مالی کمپانی سوپرسل و خدشه وارد شدن به بنیان های اعتقادی آنان است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️متن مطلب⛔️
"
امام خامنه ای و آیت الله سیستانی و آیت الله مکارم شیرازی
بازی کلش آف کلنز رو حرام اعلام کردن
کسانی که شک دارن ویا مرجع تقلیدشون غیر از این سه بزرگوار هست با این شماره تماس بگیرن.
با شماره دفتر مرجعشون ..."
🔴 در پاسخ به مطلب
" حکم شرعی منتشر شده درباره بازی کلش آو کلنز (Clash of Clans) " :
☎️ با انتشار مطالب مختلف و درخواستهای مکرر مخاطبین سایت ، جهت روشنگری در مورد بازی آنلاین «برخورد قبایل» که مخاطبان زیادی هم پیدا کرده ، به آگاهی می رسانیم طی تماس با دفتر مقام معظم رهبری استفتایی شده که به شرح زیر است:
1⃣ اگر از فرد بازنده به فرد برنده چیزی پرداخت شود که ارزش مالی داشته باشد حکم قمار داشته و اشکال دارد .
2⃣ خرید و فروش اعتبار بدست آمده از بازنده برای شخص برنده جایز نیست .
3⃣ اگر در حمله ها اعتبار و منابعی نصیب برنده شود (که قبلا بازنده با پرداخت وجه و خرید منابع به دست آورده) حکم قمار داشته و اشکال دارد .
4⃣ اگر در مراحل و ماموریت های تعبیه شده در خود بازی ، سودی حاصل و منابع و امکاناتی کسب شود اشکالی نداشته و از نظر شرعی شامل قمار نیست.
www.aviny.com/News/94/03/26/clash-of-clans.aspx
5⃣ به دلایل مختلف می بایست از این بازی دوری کرد که از مهمترین آنها ، اعتیاد شدید به بازی و اتلاف وقت است !
www.jamnews.ir/detail/News/493017
6⃣ در این بازی شما در یک دور باطل هستید ! آپگرید می کنید و غارت میکنید که بزرگ شوید تا دوباره آپگرید شوید تا سرزمین بزرگتری را غارت کنید و دوباره پیشرفت کنید تا آخر ... !!
7⃣ با وجود جذابیت اولیه ، این بازی معایب زیادی چون ترویج خشونت ، تشویق به تخریب و غارت ، بیتفاوتی به ضعیفان ، ترویج فراماسونری و شیطان پرستی ، ترویج توسعه طلبی ، نژادپرستی و اعتیادآور بودن و... دارد.
www.dana.ir/News/273733.html
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
💢کلشن آف کلنز یا شهید مدافع حرم؟
شاید این روزها خیلی از متولدین سالهای 74به بعد مشغول بالا رفتن و طی کردن لولهایlevel(سطح_مرحله ) بازی کلش آف کلنز هستن...
شاید خیلی از متولدین 74به بعد صبح تا شب سرگرم فضای مجازی
و عضویت در هر کانال و گروه حلال و حرامی باشن....
اما محمدرضا دهقان متولد سال1374 تموم لولها رو رفت
تا بالاترین لول عالم برسه
رسید به مرحله ی آخر...
محمدرضای متولدسال1374 از همه ی کانالها عبور کرد...
تا شد مدافع ناموس امام حسین...
پس راه برای ما جوونا باز هست
مهم این هست که مسیر کانال و لول رو تغییر بدی
محمدرضای متولد74 به ما اثبات کرد...
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼
حدیث روز
امام علی علیه السلام می فرمایند:
ﻣﻦ ﻛﺎﻥ ﻓﻴﻪ ﺛﻼﺙ ﺳﻠﻤﺖ ﻟﻪ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻭ ﺍﻵﺧﺮﺓ, ﻳﺄﻣﺮ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻳﺄﺗﻤﺮ ﺑﻪ, ﻭ ﻳﻨﻬﻲ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﻜﺮ ﻭ ﻳﻨﺘﻬﻲ ﻋﻨﻪ, ﻭ ﻳﺤﺎﻓﻆ ﻋﻠﻲ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻠﻪ ﺟﻞ ﻭ ﻋﻼ
ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺳﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺗﺶ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﺪ, ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﭘﺬﻳﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ, ﻭ ﻧﻬﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﭘﺬﻳﺮﺍ ﺑﺎﺷﺪ, ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻛﻨﺪ
Ghorar al-Hikam
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
💫جمله ای ازجنس طلا💫
👇👇👇
🎓هرگز..
به کسی که نمازراترک میکند
اعتماد نکن،..!
همانگونه که پروردگارش را
رهاکرده،
ترا هم رها خواهدکرد
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
با تفسیر آیات🌹🌹
تفسیر آیه 38 سوره فاطر را با توضیحی بیشتر در مورد عبارت «علیم بذات الصدور» میخواستم؟
پاسخ
علم پروردگار به آسمان ها و زمین و آنچه در قلب ها می گذرد(ذات الصدور)، نکته ای است که در قرآن کریم، بارها به آن اشاره شده است. به عنوان نمونه، آیه 38 سوره فاطر در این زمینه می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ عالِمُ غَیْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلیمٌ بِذاتِ...
----------------
پاسخ
علم پروردگار به آسمانها و زمین و آنچه در قلبها میگذرد(ذات الصدور)، نکتهای است که در قرآن کریم، بارها به آن اشاره شده است. به عنوان نمونه، آیه 38 سوره فاطر در این زمینه میفرماید:
«إِنَّ اللَّهَ عالِمُ غَیْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدُور»؛ خداوند از غیب آسمانها و زمین آگاه است، و آنچه را در درون دلها است مىداند.
این آیه خطاب به انسانها میگوید؛ خدای متعال علاوه بر آنچه در نزد شما ظاهر و هویدا است، از آنچه در آسمانها و زمین از نظر شما غایب و پوشیده است، همچنین آنچه را که در دل خود پنهان دارید از ایمان، کفر، خاطرات شیطانى و ... تماماً در احاطه علم ازلى خداى تعالى ظاهر و هویدا خواهد بود.
این آیه در صدد پاسخگویی به تقاضایى از کفار و مشرکان در دوزخ است که خواستار بازگشت به دنیا هستند. آنجا که فریاد میزنند: «پروردگارا! ما را خارج کن تا عمل صالحى انجام دهیم، غیر از آنچه انجام مىدادیم».[1]
در حقیقت، مفهوم «إِنَّ اللَّهَ عالِمُ غَیْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»، دلیلى است بر مفهوم «إِنَّهُ عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدُور»؛ یعنى چگونه ممکن است خداوند از اسرار درون دلها بیخبر باشد، در حالیکه تمام اسرار زمین و آسمان و غیب عالم هستى براى او آشکار است؟
او میداند اگر به درخواست دوزخیان پاسخ مثبت داده شود و آنان به دنیا برگردند، باز همان اعمال گذشته را ادامه خواهند داد. همانگونه که در آیه دیگر صریحاً آمده است: «وَ لَوْ رُدُّوا لَعادُوا لِما نُهُوا عَنْهُ وَ إِنَّهُمْ لَکاذِبُونَ»؛[2] اگر باز گردند به سراغ همان کارهایى میروند که از آن نهى شده بودند، آنها دروغ میگویند.
این آیه در حقیقت هشدارى است به همه مؤمنان که در اخلاص نیات خویش به کوشند و جز خدای متعال کسى را در نظر نداشته باشند، که اگر کمترین ناخالصى در نیت و انگیزه آنها باشد، او که از همه غیبها آگاه است آنرا میداند و بر طبق آن جزا میدهد؛ با انسان بر اساس آنچه در باطن نهفته دارد، از عقاید و اعمال، معامله میکند، و بر طبق آن محاسبه مینماید، چه اینکه ظاهر انسان با باطنش مطابق باشد، یا مخالف.[3]
این آیه حاوی دو نکته اساسی است.
1. عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدُور: منظور از «ذات الصدور» چیست؟ در آیات بسیارى از قرآن کریم این جمله(عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ). تکرار شده است.
واژه «ذات» که مذکر آن «ذو» بوده، در اصل به معناى «صاحب» آمده است. اما فلاسفه و اصحاب معانی آنرا به معنای حقیقت و گوهر اشیاء - چه جوهر باشد یا عرض - به کار میبرند. البته این اصطلاح در کلام عرب وجود ندارد.[4]
مفهوم «ذات الصدور» این است که خداوند از صاحب و مالک دلها با خبر است، این جمله کنایه از عقاید و نیات انسانها است؛ چرا که اعتقادات و نیات هنگامى که در دل مستقر شوند، گویى مالک قلب انسان میگردند و بر آن حکومت میکنند، و به همین دلیل این عقاید و نیات صاحب و مالک دل انسان محسوب میشود.[5]
2. هیچ راه بازگشتى وجود ندارد: بیقین قیامت و زندگى بعد از مرگ یک مرحله تکاملى نسبت به دنیا است، و بازگشت از آن به این جهان معقول نیست. آیا انسان میتواند به دیروز باز گردد؟! آیا نوزاد میتواند به دوران جنینى باز گردد؟ و آیا میوهاى که از شاخه درخت جدا شده امکان دارد به شاخه برگردد؟ به همین دلیل بازگشت به دنیا براى اهل آخرت ممکن نیست.
گذشته از این، بر فرض چنین بازگشتى امکان پذیر باشد، مسلماً انسان فراموشکار به همان روش پیشین خود ادامه خواهد داد. چنانکه در آیه 28 سوره انعام اشاره شد که قرآن صریحاً چنین اشخاصى را تکذیب کرده، و میگوید اگر باز گردند، همان برنامه پیشین را ادامه خواهند داد.[6]
[1]. فاطر، 37.
[2]. انعام، 28.
[3]. ر. ک: مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 18، ص 277- 278، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش.
[4]. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، تحقیق، داودی، صفوان عدنان، ص 333، دمشق، بیروت، دارالقلم، الدار الشامیة، چاپ اول، 1412ق.
[5]. فخرالدین رازی، ابوعبدالله محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، ج 26، ص 244، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1420ق.
[6]. تفسیر نمونه، ج 18 ص 280
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
شایعات و شبهات
این روزها شایعه ای در شبکه های اجتماعی در حال نشر است که پدیده بزرگترین اختلاس قرن را داشته در صورتیکه با بررسی کوتاهی می توان فهمید اینگونه نبوده است. حال اصل شایعه و پاسخ آن را در زیر می توانید بخوانید
اختلاسها:
پدیده شاندیز ۹۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
بابک زنجانی ۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
فساد بانکی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
منصور آریا ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
دانشگاه ایرانیان ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
تامین اجتماعی ۳۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
صادق محصولی ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
معاون بانک مرکزی ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
رحیمی معاون اول ۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
بنیاد شهید ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
هر نماینده مجلس ( × ۳۰۰): ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
مجموع: ۱۹۹٫۳۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
جمعیت ایران: ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰
سهم هر ایرانی: ﷼ ۲٫۴۹۲٫۳۷۵٫۰۰۰
یعنی سهم هر ایرانی میشه ۲۴۹ ملیون تومان!!!
بعد اگه یارانه بگیری جریمه میشی!!
پاسخ شایعه
1- سازنده این متن سعی نموده از برخی تخلفات و اختلاسهای موجود در کشور حداکثر بهره برداری را نموده و مردم را نسبت به کشور و انقلاب دلسرد کند. همچنین از غفلت و دانش اکثر مردم سوء استفاده کرده و تا میتوانسته به صفرهای اعداد افزوده که به روشنی پیداست ولی برای اکثریت مردم مورد اغفال و اشتباه است.
2- پدیده شاندیز: پروژه ای خصوصی است که پرونده آن در قوه قضاییه در حال پیگیری است و سهام آن هفتاد هزار میلیارد تومان است که متعلق به سهامداران است نه عموم مردم. اتهام این پروژه هم اختلاس نیست، تخلفات ارضی و منع قانونی است که در حال رسیدگی بوده لکن به میزان ارزش کل سهام شرکت، ملک و ساختمان و شهر پدیده موجود می باشد که آن هم متعلق به سهامداران است.
لینک دریافت
3- رقم بدهی بابک زنجانی حدود نه هزار میلیارد تومان است که توسط قوه قضاییه در حال رسیدگی است که این امر، بدهی واسطه گری برای فروش نفت کشور بوده که در اثر تحریم شرکتهای دولتی انجام شده بود و به بیت المال واریز نکرده است.
لینک دریافت
4- فساد بانکی سه هزار میلیارد تومانی همان فساد گروه امیر منصور آریا است که حکم آن صادر شد و اموال آنها مصادره و بابت بدهی وصول شد.
لینک دریافت
5- اتهام فساد و اختلاس دانشگاه ایرانیان صرفا برای تخریب رئیس جمهور سابق صورت گرفته و هیچ مدرک معتبری برای آن یافت نشد.
بله در پایان دولت گذشته، مبلغ شانزده میلیارد تومان بابت کمک به دانشگاه ایرانیان توسط دولت اختصاص یافت که آن هم با جنجال دولت فعلی برگردانده شد.
لینک دریافت
لازم به ذکر است طی سی سال گذشته هزاران میلیاردتومان از بودجه عمومی کشور و منابع و اراضی ملی کشور و وامکانات دولتی در اختیار دانشگاه آزاد رفسنجانی قرار گرفته است.
6- اتهام صادق محصولی تهمت به ایشان است چرا که نه منبع معتبری درباره ایشان موجود است و نه پرونده ای در جریان دارد.
7- معاون بانک مرکزی!!! همانگونه که از متن پیداست، دروغی بیش نیست. معاون بانک مرکزی یعنی چه کسی؟؟ در این مورد نیز منبع معتبری یافته نشد.
8- دروغ بعدی اتهام صدو هفتاد هزار میلیارد تومان یعنی معادل یک چهارم بودجه کل کشور به آقای رحیمی است. این مطلب در هیچ منبع معتبری نیامده و همانطور که همه می دانند پرونده رحیمی با حکم صادره به شرح رد دومیلیارد و هشتصد میلیون تومان به بیت المال آن هم به دلیل ارتشاء و نیز زندان و... بسته شد و ایشان هیچ پرونده دیگری ندارد.
لینک دریافت
9- در این شایعه، اختلاس یک مدیر در بنیاد شهید پانصد میلیارد تومان اعلام شده. اگر چه حتی پانصد هزار تومان هم نباید اختلاس شود ، ولی این اختلاس در صندوق بنیاد شهید طبق منابع معتبر، تنها پانرده میلیارد تومان است که با توقیف و مصادره اموال متخلف، پرونده فیصله یافت.
لینک دریافت
10- اتهام اختلاس صد و پنجاه هزار میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس آن هم به طور مساوی، خنده دار ترین بند این شایعه است که نه تنها هیچ مدرکی برای آن یافت نشد، که اختلاس معادل یک
پنجم بودجه سال کل کشور توسط سیصد نفر که اصلا به منابع مالی عمومی کشور دسترسی ندارند، از نظر عقلی هم مورداشکال است.
11-به هرحال با اختلاس و فساد دستگاههای عمومی و خصوصی بایستی برخورد جدی و بدون اغماض انجام بگیرد و کسی منکر این موضوع نیست که رهبری عزیز انقلاب هم دائما به این موضوع تاکید و تصریح دارند ولی اختلاس یک عده، نباید بهانه ای شود برای دروغگویی و انتشار مطالب خلاف واقع و کذب.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
✨ برنامه: سمت خدا✨
✨کارشناس: حاج آقا حسینی✨
✨تاریخ: 24 شهریور✨
✨موضوع: ازدواج آسان✨
برادر امیرمومنان سلام الله علیه عقیل آمد به حضرت علی گفت علی جان چرا ازدواج نمیکنی برادر بزرگ تر بود عقیل امیر مومنان فرمودند «هَيَّجْتَ مِنِّي سَاكِنا وَ أَيْقَظْتَنِي لِأَمْرٍ كُنْتُ عَنْهُ غَافِلا» (بحارالانوار، ج 43، ص 124) در روایت است اشک حضرت جاری شد فرمود دوباره من را یاد مسئلهی ازدواج انداختی گاهی آدم غصهای در زندگی اش دارد با آن کنار میآید فراموش میکند کاری درست میکند یادش برود فرمود دوباره یاد من انداختی دست روی دلم نگذار میدانی که من مایل هستم با فاطمهی زهرا سلام الله علیها ازدواج بکنم دستم خالی است نمیتوانم عقیل گفت نه پیامبر که دنبال مسائل مالی نیست تشویق کرد امیرمومنان سلام الله علیه را این برادر بزرگ تر و رفتند داستان خیلی زیبا و مفصل است من نکاتی که به بحث ما مربوط میشود را اشاره میکنم پیغمبر خدا به امیرمومنان سلام الله علیه فرمودند چه داری علی جان گفت شما میدانید من چه دارم هیچ چیز ندارم معروف است داستان زره که امیرمومنان زره شان را تقدیم رسول الله کردند و پیغمبر خدا به عنوان خرج و هزینههای تهیهی جهیزیهی صدیقهی طاهره سلام الله علیها خرج عروسی فاطمهی زهرا پیغمبر خدا فرمودند يَا عَلِيُّ ، إِنَّهُ لا بُدَّ لِلْعَرُوسِ مِنْ وَلِيمَةٍ (كشف الغمه، ج 1، ص 365) مستحب است پنج جا خوب است آدم مهمانی بدهد عروسی ولیمه میخواهد یک مهمانی نمیخواهید بدهید برای ازدواج با فاطمهی زهرا امیرمومنان عرض کرد شما باز وضع من را خبر دارید دستم خالی است خیلی جالب است سعد معاذ آن جا بود گفت ما بانی سفره میشویم بعضی از انصار هم بودند اصحاب بودند گفتند ما بانی سفره میشویم قبول کردند مهمانی را بدهند کجا باشد این مهمانی محلش تالارش کجا باشد تالار عروسی که نداشتند گفتند در خود مسجد النبی تالار عروسی شد مسجد النبی امیرمومنان میخواستند فاطمهی زهرا سلام الله علیها را به خانهی خود ببرند خانه نداشتند این جا عروس خانم پا در میانی کردند به پدر بزرگوار عرضه داشتند یا رسول الله حارثة بن نعمان اتاق خالی دارد شما یک اتاق برای ما بگیرید ما برویم برای عروسی خانهی جدید را تشکیل بدهیم پیامبر فرمود من از بس از حارثة بن نعمان خانه گرفتم برای کارهای مختلف دیگر حیا میکنم به او بگویم خودش متوجه شد شنید این جمله را که پیغمبر دنبال خانه میگردد آمد گفت یا رسول الله جان من مال من همهی هستی من به فدای شما باد پس یک کسی بانی سفرهی مهمانی شد یک کسی بانی محل زندگی و خانه و اتاق زندگی امیرمومنان و فاطمهی زهرا شد تالار عروسی شان هم مسجد النبی بود جهیزیه هم وقتی آوردند فراوان این جمله را شاید بینندگان شنیده باشند پیغمبر خدا نگاهشان که افتاد به جهیزیهی فاطمهی زهرا سلام الله علیها اشک شوقشان جاری شد دعا کردند اللّهُمَّ بارِک لِقَوْم جُلّ آنیَتِهُم الْخَزَف (کشف الغمه، ج 1، ص 358) خدایا مبارک بکن نگاه کردند دیدن بیشتر ظرفها گلی است بشقاب کاسه کوزه لیوان گلی خدایا مبارک بگردان زندگی که تمام ظرفش یا بیشتر ظروفش از گل است این کل جهیزیه است آن هم بانی خانه آن هم بانی سفره آن هم دست خالی امیرمومنان آن هم محل عروسی تالار عروسی و جالب است در روایت است وقتی امیرمومنان زرهشان را دادند چیزی نداشتند برای این هزینهها زره را دادند صحابی که زره را خریداری کرد و پول زره را داد دوباره زره را به امیرمومنان پس داد گفت شما مرد میدان نبرد هستی احتیاج به این زره داری این کل زندگی امیرمومنان و فاطمهی زهرا سلام الله علیهما است شاید بینندگان بگویند این حرفها قدیمی شده نگویید اینها را چه فایده دارد فقط ما باید بشنویم من میگویم امکان دارد اگر امروز بیاییم دست یاری به هم دیگر بدهیم باز هم میشود اگر توقعات را کم کنیم امکان دارد ما نشستیم کنار به داد هم که نمیرسیم سراغ هم دیگر نمیرویم حتی خویشاوندان از هم خبر ندارند گرفتاریهای هم را نمیشناسند نمیدانند بدانند هم کمک نمیکنند توقعات هم رفته حد بالا این آمارها قهرا میرود بالا
✨ برنامه: سمت خدا✨
✨کارشناس: حاج آقا حسینی✨
✨تاریخ: 24 شهریور✨
✨موضوع: ازدواج آسان✨
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مهربان تر از اسلام و دین برای بشر چیزی نداری
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر بتوانیم در فضای حقیقی گام صحیح برداریم و به شناسایی زبان مشترک بپردازیم و استخراج کنیم قطعا جای نگرانی نخواهد بود.
این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، با بیان اینکه فضای که مجازی نامیده می شود، حقیقتا یک فضای حقیقی است و ما هرگز از آن به عنوان مجازی یاد نکردیم، اظهارداشتند: در هر جا که امکان اندیشه و نقل فکر است آن مکان حقیقی است.
حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که غربی ها بیشترین استفاده را از این فضا برده اند اظهار داشتند: غربی ها اگر چه از ما در این عرصه پیشی گرفته اند؛ ولی جای نگرانی نیست، زیرا ما هم می توانیم با بهره گیری از علوم حقیقی این جایگاه را آن خود کنیم.
ایشان افزودند: هدف غرب از دست یابی به علم و تکنولوژی تنها برای سلطه طلبی بوده و دلیل این مطب کشتن 70 میلیون انسان استکه در دو جنگ جهانی اتفاق افتاد و این حرکت های آنها چیز تازه ای نیست.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: غربی ها آمدند علوم مختلف را از مسلمان گرفتند و گرنه آنها چیزی از خود نداشتند و یک جانی بیش نبودند و تنها به کشتن و غارت فکر می کردند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: اسلام و علم حقیقی چیزی است که مسلمانان دارند؛ ولی غربی ها ندارند، ولی ما دراین عرصه نتوانستیم درست استفاده کنیم. اگر بتوانیم حقایق عالم خلقت و جهان هستی را درست و کامل به مردم برسانیم؛ قطعا مردم حرف حقیقت را خواهند پذیرفت.
این مفسر قرآن خاطر نشان ساختند: درجهان اسلام دانشمندان بزرگی وجود داشتند و دارند که با علم خود مردم را سیراب کرده اند، ولی غربیها هیچی ندارند. بنابراین اگر بتوانیم در این فضای حقیقی گام صحیح برداریم و به شناسایی زبان مشترک بپردازیم و استخراج کنیم قطعا جای نگرانی نخواهد بود.
نیازمند ارائه الگوی درست به جامعه هستیم
ایشان با اشاره به اینکه ما با کدام علوم انسانی می خواهیم فضای حقیقی را دریابیم، اظهار داشتند: مسیر، مسیر طولانی است و نیازمند به برنامه ریز دقیق تر و الگو سازی مناسب است. اگر نتوانیم الگوی درست به جامعه نشان دهیم مسلما گرفتار آسیب های جدی خواهیم شد.
این مرجع تقلید با بیان این که کار مسؤلین، شناختن زبان مشترک و شناساندن امور حقیقی بجای بدل است، ابراز داشتند: فطرت همه انسانها پاک، آفریده شده و ما هم مردمان متدین و خوبی داریم؛ مهم این است که بتوانیم با تولید علم حقیقی مناسب؛ مردم را از سرگردانی بیرون بیاوریم تا از این طریق درون آنها هم شکوفا شود.
کار دشمن تخریب فضای حقیقی است
این بزرگ قرآن با اشاره به اینکه کار دشمن تخریب فضای حقیقی و ترویج فکر و اندیشه بدلی بجای اصل است، خاطر نشان ساختند: اگر کار خود را در شناسایی فضای حقیقی درست انجام دهیم نه تنها جای نگرانی نخواهد بود، بلکه مردم با داشتن فطرت پاک به سمت چیزهای بدلی نخواهند رفت.
ایشان گفتند: دلیل اینکه سازمان ملل موفق نیست بخاطر این است که نتوانسته با زبان مشترک با مردم صحبت کند؛ بنابراین ما می توانیم از غربی ها بهتر باشیم و آن زمانی میسر است که بتوانیم در معرفی خوبی ها و الگوی مناسب درست عمل کنیم.
این مرجع تقلید گفتند: دین بهترین الگو ها را درخود دارد و ما مهربان تر از اسلام و دین به بشر چیزی نداریم، ولی باید یکی باشد موازین دینی را درست و حقیقی معرفی کند.
حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: مسلمانان که علم حقیقی را در اختیار دارند نباید نگران باشند، ولی باید نگرانی ما از بیان درست آن باشد.
کار بیگانه بدل سازی بجای اصل است
ایشان با بیان این که غرب باید نگران باشد که کالای بدلی درست می کند و در اختیار مردم قرار می دهد گفتند: کار بیگانه بدل سازی بجای اصل است، اول منکر مذهب می شوند بعد در مقابل اسلام حقیقی مدعیان دروغین درست می کنند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹پاسخ به شبهات کلامی
🌹 سیره سیاسی امام حسین علیه السلام
🍀 پرسش :امام حسین(علیه السلام) برای تشکیل حکومت اسلامی چه اقداماتی انجام داد؟
🍀 پاسخ :پس از مرگ معاویه و به خلافت رسیدن یزید، شرایط براى مبارزه با ستمگران و تشکیل حکومت اسلامى ـ بیش از زمان گذشته ـ فراهم شده بود و آن حضرت در این مسیر اقداماتى را در پیش گرفت:
الف) ترک بیعت با یزید (و اعلام عدم شایستگى او براى خلافت): با توجّه به این که امام حسین(علیه السلام) یزید را هرگز شایسته این جایگاه رفیع نمى دانست و خود را به حق شایسته ترین فرد براى امر خلافت مى دید، با یزید بیعت نکرد و حکومت او را به رسمیّت نشناخت.
از این رو، هنگامى که خبر مرگ معاویه به مدینه رسید و آن حضرت توسّط والى مدینه احضار شد، امام(علیه السلام) در پاسخ به عبدالله بن زبیر که پرسید چه خواهى کرد؟ فرمود: (هیچ گاه با یزید بیعت نخواهم کرد، چرا که امر خلافت پس از برادرم حسن(علیه السلام) تنها شایسته من است)؛ «إِنِّی لاَ أُبایِعُ لَهُ أَبَداً، لِاَنَّ الاَمْرَ إِنَّما کانَ لِی مِنْ بَعْدِ أَخِی الْحَسَنِ».
همچنین به والى مدینه نیز فرمود: «إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ، وَ مَعْدِنُ الرِّسالَةِ، وَ مُخْتَلِفُ الْمَلائِکَةِ... وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الْخَمْرِ، قاتِلُ النَّفْسِ المُحَرَّمَةِ، مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَ مِثْلِی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ»؛ (ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جایگاه رفیع رفت و آمد فرشتگانیم... در حالى که یزید مردى است، فاسق، مى گسار، قاتل بى گناهان؛ او کسى است که آشکارا مرتکب فسق و فجور مى شود. بنابراین، هرگز شخصى همانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد).
همچنین امام(علیه السلام) در پى اصرار «مروان بن حکم» براى بیعت با یزید، با قاطعیّت فرمود: «وَ عَلَى الاِسْلامِ، ألسَّلامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّةُ بِراع مِثْلَ یَزِیدَ، وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّی رَسُولَ اللهِ(صلى الله علیه وآله) یَقُولُ: اَلْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى آلِ أَبِی سُفْیانَ»؛ (هنگامى که امّت اسلامى به زمامدارى مثل یزید گرفتار آید، باید فاتحه اسلام را خواند! من از جدّم رسول خدا شنیدم که مى فرمود: خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است!).
در واقع امام(علیه السلام) با این جمله، عمق فاجعه زمامدارى یزید را بیان مى کند و با استشهاد به کلام رسول خدا(صلى الله علیه وآله) تصدّى خلافت توسّط فرزندان ابوسفیان را حرام مى شمارد.
در سخن دیگرى که آن حضرت خطاب به برادرش محمّد حنفیّه مى فرماید، بار دیگر بر عدم بیعت با یزید ـ به هر قیمتى ـ تأکید مى ورزد و مى فرماید: «یا أَخِی! وَاللهِ لَوْ لَمْ یَکُنْ فِی الدُّنْیا مَلْجَأٌ وَ لا مَأْوَى، لَما بایَعْتُ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ»؛ (اى برادر! به خدا سوگند! اگر در هیچ نقطه اى از دنیا، هیچ پناهگاه و جاى امنى نداشته باشم هرگز با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد).
ب) تصریح به شایستگى خود براى خلافت: امام حسین(علیه السلام) علاوه بر آن که یزید را شایسته این جایگاه والا نمى دانست، به شایستگى خود نسبت به امر ولایت و حاکمیّت اسلامى تصریح مى کند. در واقع امام(علیه السلام) با این جملات در مسیر تشکیل حکومت اسلامى و به عهده گرفتن خلافت مسلمین حرکت مى کند.
امام حسین(علیه السلام) در خطبه اى که پس از نماز عصر در جمع لشکریان «حرّ» خواند، فرمود:
«أَیُّهَا النّاسُ! أَنَا ابْنُ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ(صلى الله علیه وآله) وَ نَحْنُ أَوْلى بِوِلایَةِ هذِهِ الاُمُورِ عَلَیْکُمْ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعِینَ ما لَیْسَ لَهُمْ»؛ (اى مردم! من فرزند دختر رسول خدایم، ما به ولایت این امور بر شما [و امامت مسلمین] از این مدّعیان دروغین سزاوارتریم).
همه اینها علاوه بر مواردى است که امام حسین(علیه السلام) در حیات معاویه ـ آنگاه که مسأله ولایت عهدى یزید مطرح شد ـ به شایستگى خویش بر امر خلافت تأکید ورزید.
ج) پاسخ به دعوت کوفیان: از نمودهاى تلاش امام حسین(علیه السلام) براى تشکیل حکومت اسلامى، پاسخ به دعوت کوفیان جهت پذیرش رهبرى قیام بر ضدّ حکومت نامشروع یزید است.
همچنین فرستادن امام(علیه السلام) سفیر و نماینده خود، جناب مسلم بن عقیل(رحمه الله) را به کوفه براى ارزیابى دعوت آنان و بسیج نیروها و گرفتن بیعت از مردم، حکایت از عزم امام(علیه السلام) جهت تشکیل حکومت اسلامى و الهى دارد.
با توجّه به این که کوفه مرکز علاقمندان و شیعیان على بن ابى طالب(علیه السلام) بود، تصمیم امام حسین(علیه السلام) بر آن بود که این شهر را پایگاه اصلى قیام و نهضت اسلامى خود قرار داده و از آن مکان انقلاب را رهبرى کرده و به دیگر شهرها گسترش دهد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup