eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پست بالا👆👆 👇👇👇 ✅ (قسمت دوم پاسخ) اما باز گردیم به فتوای فقهاء شیعه درباره جواز استمتاعاتی از قبیل لمس شهوانی، بوسه و .. درباره دختر نابالغ و یا حتی دختر شیر خوار! همان طور که گفتیم برخی از فقهاء شیعه مانند شهید ثانی، هم در مقام فرض استمتاع جنسی از صغیره، با این نظریه مخالفت کرده اند و عده ای از آنان هم وجود چنین مسائلی را در مقام احراز و تحقق خارجی آن قبیح دانسته اند، اما با توجه به مقدمه دوم و سوم مطلب را می توان به خوبی شرح داد. می دانیم که احکام شرعی، به خصوص احکام یک باب خاص، با هم در ارتباط و بر هم تأثیر گذار اند و فرض یک مطلب، بر تعدادی از احکام در مقام احراز خارجی تأثیر می گذارد. یکی از احکام باب ازدواج با صغیره، بحث ایجاد محرمیت است، مثلاً برای این که مرد بتواند با زنی محرم شود،دختر وی را برای مدتی به عقد خود در می آورد، که در این صورت با مادر این دختر محرم می شود. این که برخی فقهاء شیعه و غیر شیعه در این باب گفته اند که می توان حتی با شیر خوار هم تفخیذ نمود، از باب بیان این مطلب است که حتی در پایین ترین سن نیز امکان استمتاع وجود دارد، بنابراین چون امکان استمتاع وجود دارد پس می توان چنین دختری را عقد نمود و محرمیت را ایجاد کرد زیرا اگر گفته شود از صغیره هیچ استمتاعی نمی توان نمود، در باب ایجاد محرمیت نیز نمی توان قائل به تأثیر ازدواج با صغیره در محرم شدن با مادرش شد و لذا چون که برخی از فقهاء، دختر صغیره را قابل استمتاع نمی دانند می گویند: «اگر براى محرم شدن مثلًا پدر یا جد پدرى، دختر یا پسر نابالغ خود را براى مدّت کوتاهى به عقد کسى درآورد، در صورتى که بر آن مفسده‌اى بار نشود عقد صحیح است، ولى اگر در مدّت ازدواج، پسر به طور کلّى قابلیت تلذذ(لذت بردن جنسی) نداشته باشد، یا دختر به طور کلّى‌ قابل تلذذ از او نباشد صحّت عقد محلّ اشکال است.»[11] از طرفی اگر نبود روایاتی که به ولیّ و سر پرست دختر، اجازه عقد دائم دختر را داده بود،[12] می توانستیم با توجه به اصل در ایجاد ازدواج که مبتنی بر وجود امکان استمتاع است،همین مطلب را درباره ازدواج دائم بگوییم که: "در صورتی عقد دائم دختر صغیره جایز است که فرض استمتاع از آن بشود". لذا اگر چه عقد دختر صغیره با توجه به شرایطی که در روایات بیان شده است، مورد قبول فقهاء است ولی به علت همین عدم امکان استمتاع ،دیگر بحث های مترتب بر عقد، مانند مهریه، مورد اشکال فقهاء واقع شده است. مرحوم صاحب جواهر می گوید: «محل اشکال (در پرداخت مهریه) در مورد صغیره است، تا وقتی قابلیت استمتاع نداشته باشد ولی اگر قابلیت استمتاع (غیر از جماع) داشته باشد و زوج هم طلب کند آیا واجب است به خواسته زوج عمل شود؟ دو وجه بیان شده است، وجه اول آن که چون ازدواج تحقق یافته است، جایز است هر گونه استمتاع از دختر صغیره، ولی چون جماع با او نهی شده و مورد قبول نیست، جماع با او جایز نیست ولی دیگر استمتاعات را می توان استفاده کرد. وجه دوم آن است که خیر، اجابت درخواست زوج لازم نیست زیرا استمتاع و قصد اصلی از آن(ازدواج)، جماع و همبستری است، وقتی که اصل(جماع) منتفی شد، دیگر توابع آن(بقیه استمتاعات جنسی)نیز منتفی می شود. شهید در مسالک می گوید:این نظریه اقوی است و شیخ طوسی نیز در مبسوط همین نظریه را قبول کرده است.همین مطلب نیز از کتاب تحریر نقل شده است.»[13] بنابراین؛ در ازدواج دائم و ازدواج موقت، نظریه امکان استمتاع از صغیره ، از نظریه های فرضی است که در برخی از احکام فقهی مانند امکان ایجاد محرمیت، یا وجوب پرداخت مهریه و عدم آن، تأثیر گذار است کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆 👇👇👇 ✅ (قسمت سوم پاسخ ) . در پایان خوب است که به این نکته توجه داشته باشیم که آن چه منسوب به امام خمینی(ره) در کتاب تحریر الوسیله آمده است که :« أما سائر الاستمتاعات کاللمس بشهوة و الضم و التفخیذ فلا بأس بها حتى فی الرضیعة ؛ دیگر استمتاعات از صغیره و حتی شیرخوار مانند لمس و .. جایز است»[14] عین عبارت فقیهان گذشته است، عین این مطلب با همین کلمات در کتاب العروة الوثقی آمده است که می گوید:« أما الاستمتاع بما عدا الوطی من النظر و اللمس بشهوة و الضم و التفخیذ فجائز فی الجمیع و لو فی الرضیعه»[15] اما مرحوم حضرت امام خمینی در فتوایی که نظر خودشان را مطرح کرده اند، جواز دیگراستمتاعات(به جز جماع و همبستری که همه فقها آن را نسبت به دختر صغیره منع کرده اند) را از دختر صغیره نفی کرده اند. ایشان می فرمایند:« اگر زنى را عقد نماید مادرش بر او حرام مى‌شود ‌هر چند بالاتر رود چه به طور نسب یا رضاعى باشد، چه دخول به او کرده باشد یا نه و چه عقد دائم باشد یا منقطع و چه معقوده صغیره باشد و یا کبیره.البته در عقد انقطاعى بر صغیره، احوط آن است که به حدى رسیده باشد که بهره بردن و تلذذ از او را و لو به غیر وطى بپذیرد، به اینکه مثلا به شش سال و بالاتر رسیده باشد یا در آن مدت به این حد برسد.»[16] بنابراین؛بنا بر نظر ایشان، چون با دختر صغیره نمی توان جماع و دیگر لذت های جنسی را داشت، چنین عقدی محل اشکال است. نتیجه: اولاً: دانسته شد که جواز بهره برداری های جنسی(غیر از جماع که همه آن را انکار کرده اند) در دختر صغیره، نظر همه فقهاء شیعه نیست. ثانیاً: کسانی هم که این نظر را بیان داشته اند از باب عدم ورود نهی از جانب شارع بوده است که می توان با وجود ضررهای که این عمل برای دختر صغیره دارد حکم به عدم جواز آن داد. ثالثاً: بیان این نظریه از باب مناسبات قانونی است که از آن،جهت اثبات یک حکم دیگر استفاده می شود، و آن حکم، این است که وقتی قائل به جواز بهره برداری های جنسی(غیر از جماع) از صغیره شدیم، می توان از او در عقدهای موقت و جهت محرمیت استفاده کرد، و یا قائل به وجوب پرداخت مهریه به او یا عدم آن در عقد دائم شویم. البته متذکر می شویم که جواز چنین عقدهای وابسته به این است که برای صغیره مصلحت داشته و برای او مفسده ای نداشته باشد.[17] رابعاً: آن چه در میان فقهاء شیعه مورد اتفاق است این موضوع است که قبل از سن بلوغ نمی توان با دختر همبستر شد ولی این نظر، مورد قبول فقهاء اهل سنت نیست و آنان در صورتی که دختر توان همبستری را داشته باشد، همبستر شدن با او را اگر چه صغیره باشد جایز می دانند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
منابع:👇👇👇👇👇 1]  توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج1، ص 221. [2]برخی از مراجع عظام مانند آیت الله مکارم شیرازی چنین تعبیری آورده اند که:« هر گاه مختصرى از بدن شسته نشود..»، همان. [3] ظاهر آن است که زوجه صغیره‌اى که شوهرش نمی تواند از او استمتاع کند، نفقه ندارد‌. نک : امام خمینی، سید روح الله،تحریر الوسیلة (ترجمه على اسلامى)، ج‌3، ص 559، ، دفتر انتشارات اسلامى،قم،1425 ق. [4]نجفى،محمد حسن، جواهر الکلام فی شرح شرائع الإسلام،ج‌31، ص،943،دار إحیاء التراث العربی، بیروت،بی تا. [5]سبزوارى، سید عبد الأعلى،مهذب الأحکام ، ج‌24، ص 73، مؤسسه المنار، قم، 1413 ق. [6]شهید ثانی، زین الدین، مسالک الافهام الی تنقیح شرائع الاسلام، ج8، ص 443، موسسه المعارف الاسلامیه، قم، 1413؛حسینى روحانى،سید صادق، فقه الصادق،ج‌21، ص 88، دفتر ایشان، قم، بی تا. [7]حضرت آیت الله شبیری زنجانی در این باره می گویند:« البته اگر اینها(این گونه استمتاعات) موجب ضرر شود، نباید آنها را هم جایز دانست. نک: شبیرى زنجانی، سید موسی،کتاب نکاح ج‌5، ص 1499، مؤسسه پژوهشى راى‌پرداز، قم، 1419 ق؛ حضرت آیت الله مکارم نیز در این باره می گویند:« جمعى از متأخرین و معاصرین به جواز سایر استمتاعات تصریح کرده‌اند، صاحب جواهر مى‌فرماید: للاصل السالم من المعارض، که منظور از اصل، اصالة الاباحة یا عموماتى است که مطلقاً اجازه استمتاعات را مى‌دهد و وطى(جماع) با دلیل خارج شده است. و لکن الانصاف: این حکم را با این عمومیّتى که گفته‌اند نمى‌پذیریم، چون بعضى از استمتاعات نسبت به صغیر السن قبح عقلائى دارد، مانند استمتاع از رضیعه. پس حسن و قبح در اینجا حاکم است و لذا عمومات استمتاع زوج از زوجه منصرف است بما یتعارف عند العقلاء و شامل این گونه موارد نمى‌شود.» نک: شیرازى، ناصر،کتاب النکاح،ج‌2، ص 135،انتشارات مدرسه امام على بن ابى طالب(ع)، قم، 1424 ق. [8]انصارى،قدرت الله،و پژوهشگران مرکز فقهى ائمه اطهار علیهم، موسوعه أحکام الأطفال و أدلتها، ج‌2، ص71 ا،مرکز فقهى ائمه اطهار(ع)، قم،1429 ق. [9]برای اطلاع بیشتر نک:«موسوعة أحکام الأطفال و أدلتها، ج‌2، ص71» [10] ( وَلِزَوْجٍ جَلْبُ طِفْلَةٍ وَإِنْ صَغِیرَةً إنْ أَمْکَنَ تَمَتُّعٌ بِهَا ) بِالْمَسِّ ( وَأَغْنَتْ عَنْ أُمِّهَا ) أَیْ صَارَتْ ذَاتَ غِنًى عَنْهَا وَلَهُ أَنْ یُجَامِعَهَا جِمَاعًا تَامًّا إذَا کَانَتْ تَحْتَمِلُهُ کَذَاتِ تِسْعٍ ، وَإِذَا کَانَتْ لَا تَحْتَمِلُ جَامَعَهَا قَدْرَ مَا تُطِیقُ مِنْ فَوْقُ أَوْ الْفَخِذَیْنِ. نک: اطفیش،محمد بن یوسف بن عیسى، ج11،ص 330،مکتبة الإرشاد، کتاب در سایت "موقع الإسلام". [11]توضیح المسائل (محشى - امام خمینى)؛ ج‌2، ص483،این نظریه مربوط به حضرات آیات خویی،تبریزی،سیستانی و مکارم شیرازی است؛ نراقی، احمد بن محمد، رسائل و مسائل، ج‌1بخش‌2، ص 38، کنگره نراقیین، قم، 1422ق. [12]طوسی، محمد بن حسن،الاستبصار فیما اختلف من الأخبار، ج‌3، ص 236، دار الکتب الإسلامیة‌، تهران، 1390ق. [13] نجفی، محمد حسن،جواهر الکلام،ج ج31، ص 46، دار الاحیاء التراث العربی، بیروت،بی تا. [14] امام خمینی، سید روح الله،تحریر الوسیلة، ج2، ص 241،موسسه دار العلم، چاپ اول،قم، بی تا. [15] العروة الوثقى (للسید الیزدی)، ج2، ص 811. [16]تحریر الوسیه،(ترجمه)، ج‌3، ص 495. [17] امام خمینی، سید روح الله،استفتاءات، ج‌3، ص 113، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1422ق. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👆👆👆👆👆👆👆 شبهه ای که این هفته آتئیست ها دارن روش مانور میدن
🔺! ❌شایعه: پول ما را میبرن فلسطین،لبنان،سوریه،یمن!بجای حل مشکلات اقتصادی و فقر و بیکاری و.. ✅واقعیت:بودجه اصلی کشور در دست قوه مجریه برای رفع همان فقر و مشکلات اقتصاد @mobahesegrou
🔶 هوشیاری ما بر هم زننده این نقشه دشمن است.. باشیم و دهیم آری! هرگز @mobahesegroup
🔺 شما نگران معیشت کارگرانید!؟ شمایی که حدود 1200 نفر کارگر بیگناه را به شهادت رساندید؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه ♨️ فکر میکنید برای امنیت هر ایرانی، ماهیانه چه میزان هزینه میشه؟ حتما ببینید و منتشر کنید @mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰دعا کردن به فارسی بهتره یا عربی؟ ✍️ پاسخ: ✅ دعا کردن به فارسی بهتره یا عربی؟ و اینکه ایا در اجابت دعا به فارسی یا عربی دعا کردن موثر است؟ هر چند لازم نیست دعاها به عربى خوانده شوند؛ حتى دعا در نماز به زبان فارسى جایز است، ولی بهتر است دعاهایى که از ائمه(ع) صادر شده اند با عنایت و توجه به معانى آنها، به زبان عربى خوانده شود. مطلب زیر دلیل این امر را براى ما واضح مىسازد: همان گونه که قرآن سخن خداوند با بشر است، دعا های ائمه(ع) سخن بشر با خداوند است، و به آن قرآن صاعد می گویند؛ از این روى این دعاها همچون قرآن، مشتمل بر حقایق و معارف عمیقى هستند که زبان عربى بهترین زبان براى بازگو کردن آنهاست. و به همین جهت خوب است هر مسلمان با معناى نماز و دعاها آشنا گردد تا بفهمد با خداى خود چه مىگوید، و در این صورت است که اعمال او خشک و بىروح تلقى نخواهند شد و سکوى پرواز او به سوى ابدیت خواهند گشت. نکته مهم تر این که انسان باید شرایط دیگر تأثیر گذاری دعا را نیز رعایت کند، مانند این که: دعا نباید بر خلاف سنت الاهى باشد؛ همراه با صلوات بر پیامبر (ص) و آل او باشد؛ دعا کننده تنها امیدش به خدا باشد و بر غیر او تکیه نداشته باشد؛ حالت اخلاص و نیاز در او باشد؛ زبان و قلبش با هم هماهنگ باشند؛ واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند ؛ طلب استغفار از گناهان خود نماید؛ اصرار بر دعا کند و با یقین از خدا بخواهد و مأیوس نباشد[۱] پی نوشت : [۱] فلسفى، محمد تقى، شرح دعاى مکارم الاخلاق، ج ۱، ص ۲. دانشنامهى قرآن و قرآن پژوهى به کوشش بهاء الدین خرمشاهى، ج ۱، ص ۱۰۵۴. سید محمد باقر شهیدى و هبة الدین شهرستانى (ره)، دعاها و تهلیلات قرآن، ص ۴۳. قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، واژهى دعا کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا حضرت علي (ع) انگشتر عقيق سرخ براي محفوظ ماندن به دست ميکرد؟درحالي که محفوظ ماندن وسلامتي به دست خداست وانگشتر قدرتي ندارد؟ ✍️پاسخ: ✅اولا از کجا ثابت شده که حضرت علي ع انگشتر را براي محفوظ ماندن دست مي کرده؟ متاسفانه بيشتر انگشتر سازها به اين مسئله دامن مي زنند.اگر روايتي هم در اين زمينه باشد ياضعيف است ويا درمقابل آيات وروايات محکم که مي گويد فقط خداوند حافظ انسان است نمي تواند مقاومت کند.بله آنچه در در روايات آمده استفاده از انگشتر عقيق يمني براي نماز است که ثواب دارد. ثانيا ممکن است انگشتر امام علي ع داري حرزي بوده که آن مي تواند حافظ انسان باشد چون دعا واسم هاي خداوند هست.در زمان ما نيز انگشترسازهاي متدين روي عقيق حرز يانام خداوند را مثل( يا حفيظ )حک مي کنند که در نگهداري انسان اثر دارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰چیکاربایدکردتا مزه نماز مارو بکشونه سمتش؟ من گاهی نمازمیخونم گاهی نه ✍ پاسخ: ✅ بی‌میلی‌ و بی‌رغبتی‌ در نماز معلول‌ عوامل‌ متعددی‌ است‌ از جمله‌: الف‌) نشناختن‌ نماز و اهمیت‌ وسر نهفته‌ در آن‌. ب‌) عدم‌ شناخت‌ و توجه‌ کافی‌ نسبت‌ به‌ معبود؛ یعنی‌ همو که‌ در نماز با او سخن‌ می‌گوییم‌. ج‌)اشتغال‌ذهن‌ و فکر و اندیشه‌ و تعلق‌ قلب‌ به‌ دنیا و مسائل‌ مادی‌. براى تداوم نماز عوامل متعددى وجود دارد که جهت رعایت اختصار به برخى از آن ها اشاره مى شود: 1ـ شناخت اهمیت نماز. 2ـ شناخت پیامدهاى ترک نماز. رسول خدا (ص) مى فرماید: "کسى که نماز خود را سبک گیرد و در به جا آوردنش سستى نماید، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى کند؛ شش بلا در دنیا و سه تا در موقع مردنش و سه در قبر و سه در قیامت و هنگامى که از قبر بیرون مى آید. اما شش بلاى دنیوی: 1ـ خداوند برکت را از عمرش کم مى کند. 2ـ برکت را از روزیش بر مى دارد. 3ـ از صورتش نشانة نیکوکاران را بر مى دارد. 4ـ هر کار خیرى کند، پذیرفته نمى شود و براى آن اجرى ندارد. 5ـ دعایش مستجاب نمى شود. 6ـ از دعاى نیکوکاران بهره اى ندارد".[ گناهان کبیره، ج 2، ص 187 ـ 188] 3ـ رفع موانع. ترک نماز مبتنى بر عواملى است که باید از آن ها پرهیز شود. انسان بالفطره گرایش به عبارت دارد. معصیت ، دنیاگرایی، ندادن زکات، تکبر، حرام خوردن، آشامیدن شراب، حسد و ... از عوامل و موانع تأثیر گذار ترک نماز به حساب آمده است. 4ـ شناخت آثار نماز. یکی از راه هاى تداوم نماز ، شناخت آثار معنوی، سیاسى و اجتماعى نماز است. اگر انسان با فلسفه و علل تشریع نماز اشنایى داشته باشد، نماز را ترک نمى کند. 5ـ توبه. بی تردید ترک نماز گناهى است که نیاز به گناه زدایى دارد. یکى از عومل مهم تأثیرگذار گناه زدایی، توبه است. توبه که نوعى بازگشت و دگرگونى است، سبب مى شود که قلب انسان صفا گرفته و بار دیگر معنویت در آن تجلى نموده و از گناه جلوگیرى شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا حيوانات نيز داراي بهشت و جهنم هستند؟ ✍️پاسخ: ✅در این زمینه اقوالی وجود دارد که عبارتند از: 1.عده ای به طور کلی حشر حیوانات را قبول ندارند. دلیلشان هم این است که حشر را فرع تکلیف می دانند و تکلیف را هم فرع عقل و اختیار. و چون حیوانات را فاقد عقل و اختیار می دانند قائل به حشر حیوانات نیستند. 2. عده ای حشر حیوانات را قبول ندارند اما اجمالا حشر بعضی حیوانات را به دلیل وجود برخی از روایات قبول می کنند مانند سگ اصحاب کهف... 3. عده ای هم حشر حیوانات را قبول دارند توجیه دلیل منکرین حشر حیوانات: تكليف مراحلى دارد و هر مرحله، ادراك و عقلى متناسب با خود مىخواهد. مرحله ساده و پايينترى از تكليف تصور مىشود كه اندكى فهم و شعور، براى آن كافى است. ما نمىتوانيم چنان فهم و شعور و تكاليفى را به طور كلى، درباره حيوانات انكار كنيم. چنانچه درباره كودكان و ديوانگانى كه پارهاى از مسائل را مىفهمند، انكار همه تكاليف مشكل است.همچنین نفی هرگونه اختیاری با توجه به افعال مدبرانه فوق غریزه ای بعضی حیوانات مانند مورچه و زنبور عسل مشکل است. لذا از لحاظ عقلی محذوری برای حشر حیوانات وجود ندارد. دلیل عقلی : با توجه به مطالب فوق و با توجه به اینکه اجمالًا بعضى از آنها را مىبينيم كه در عمل خود ظلم مىكنند و برخى ديگر را مشاهده مىكنيم كه احسان را رعايت مىكنند بايد بگوييم كه حيوانات نيز حشر دارند. دلیل نقلی قرآنی: از آیاتی چون آیه 38 سوره مبارکه انعام (ما مِنْ دَابَّةٍ فِى الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ يَطِيرُ بِجَناحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثالُكُمْ ما فَرَّطْنا فِى الْكِتابِ مِنْ شَىْءٍ ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ) و آیه 5 سوره مبارکه تکویر (و اذا الوحوش حشرت) بعضی چنین استفاده کردند دلیل نقلی روائی: در روايات اسلامى نيز احاديث متعددى در زمينه رستاخيز حيوانات ديده مىشود، از جمله: از ابوذر نقل شده كه مىگويد: ما خدمت پيامبر (ص) بوديم كه در پيش روى ما دو بز به يكديگر شاخ زدند، پيغمبر (ص) فرمود، مىدانيد چرا اينها به يكديگر شاخ زدند؟ حاضران عرض كردند: نه، پيامبر (ص) فرمود ولى خدا مىداند چرا؟ و به زودى در ميان آنها داورى خواهد كرد،(1). و در روايتى از طرق اهل تسنن از پيامبر نقل شده که فرمود: «ان الله يحشر هذه الامم يوم القيامة و يقتص من بعضها لبعض حتى يقتص للجماء من القرناء خداوند تمام اين جنبندگان را روز قيامت بر مىانگيزاند و قصاص بعضى را از بعضى مىگيرد، حتى قصاص حيوانى كه شاخ نداشته و ديگرى بىجهت به او شاخ زده است را از او خواهد گرفت،(2) (1) تفسير مجمع البيان و نور الثقلين (2)تفسير المنار کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ ✍ پاسخ: ✅ جواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است. واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور کرده و زندگی خود را منحصر به این دنیا نکرده و حیات اصلی را در عالمی دیگر می داند، چه چیزی را بدبختی می داند؟ وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ كانُوا یَعْلَمُونَ؛(عنکبوت/۶۴) زندگانى این دنیا چیزى جز لهو و لعب نیست. اگر بدانند، سراى آخرت سراى زندگانى است. کسی که دنیا را مزرعه آخرت می داند، به نیکی دریافته که این دنیا، محل آسایش و استراحت نیست. بلکه میدانی برای عمل و تلاش است. فرض کنید که مسابقه ای برگزار شده، و شرکت کنندگان باید مسیری بیست کیلومتری را بدوند، یک نفر با رنج و زحمت زیاد با سرعت به سمت انتهای مسیر می شتابد. در راه می بیند که یک عده نشسته اند و مشغول خوردن غذا هستند، عده دیگری نشسته اند و با یکدیگر گفتگو می کنند و ... آیا این دونده، هرگز خود را بدبخت و بیچاره می خواند؟ یا مسرور است که متوجه بهترین عمل شده و مشغول انجام آن است؟ با این نگاه آنچه در ابتدا اسم بدبختی به آن داده ایم، بستری برای رشد و تعالی می شود، تا آنجا که بدترین محیط ها، عالی ترین ثمرات را به بار می نشاند: وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَكَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ؛ (تحریم/۱۱) و نیز خداى تعالى براى كسانى كه ایمان آوردند مثلى مى‌زند و آن داستان همسر فرعون است كه گفت: پروردگارا نزد خودت برایم خانه‌اى در بهشت بنا كن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمكار برهان. و خدای تعالی نیز بندگان را متفاوت آفریده و هر کدام از آنها را به شکلی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد: در حدیثی قدسی از قول خدای تعالی آمده است: بعضى را كور و بعضى را بینا، بعضى را كوتاه قد و برخى را بلند قد، بعضى را زیبا و بعضى را زشت، بعضى را عالم و برخى را جاهل، بعضى را فقیر و بعضى را غنى كردم، بعضى را مطیع و برخى را عاصى، برخى را بیمار و عدهاى را سالم، بعضى را زمین گیر و برخى بدون عیب هستند. همه این كارها لازمه خلقت بود. براى این كه آن شخص سالم و بى عیب به آن شخص معیوب نگاه كند و به خاطر سلامتى‌اش به من شكر و حمد بگوید. و یا آن كه عیبدار است به شخص سالم نگاه كند به من متوسل شود تا به او هم سلامتى بدهم. و همچنین به بلاى من صبر كند تا به او پاداش خوب بدهم. یا این كه شخص غنى به فقیر نگاه كند به خاطر ثروتى كه به وى دادهام به من حمد نماید، و یا شخص فقیر با دیدن شخص غنى از من ثروت بخواهد و یا این كه مؤمن به كافر نگاه كند به خاطر هدایتى كه داده‌ام به من حمد و سپاس گوید... (الجواهر السنیة-كلیات حدیث قدسى ص ۱۸.) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هیچ گونه طرح انتقال آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجرا نشده است و موضوع انتقال آب به کویت شایعه ای بیش نیست. پیش از این و در گذشته طرف کویتی خواستار انتقال آب از ایران به کشور خود بود که البته پاسخ مثبتی از ایران دریافت نکرد https://goo.gl/EZBMSb @mobahesegroup
هیچ گونه طرح انتقال آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجرا نشده است و موضوع انتقال آب به کویت شایعه ای بیش نیست. پیش از این و در گذشته طرف کویتی خواستار انتقال آب از ایران به کشور خود بود که البته پاسخ مثبتی از ایران دریافت نکرد و چند دوزی ایت که معاندین برای سرگرم کردن مردم در فضاز مجازی شایعه ای را که بیش از دو دهه است مطرح کرده اند را دوباره منتشر کرده اند به قول قدیمی ها شنونده عاقل باشد در لبنک زیر اصل ماجرا را بخوانید👇👇 https://goo.gl/EZBMSb کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
دوسه روزی است تصویری با نام‌پسر سردار عبداللهی و همسرش را در فضای مجازی منتشر کرده اند تعجب ما از بعضیها اینه که در مورد صحت یا سقم این تصویر سوال میکنند پاسخ پست بعدی👇👇👇 @mobahesegroup
دوسه روزی است تصویری با نام‌پسر سردار عبداللهی و همسرش را در فضای مجازی منتشر کرده اند تعجب ما از بعضیها اینه که در مورد صحت یا سقم این تصویر سوال میکنند ♨️ اولا طبق گزارشات موثق واصله این تصویر متعلق به فرزند سردار عبداللهی نیست ♨️ دوما کسانی که مدعی هستند باید ثابت کنند نه ما ♨️ سوما همونطور که دیگه همه ملت به شگرد بعضیا برای رد گم کردن مردم از کارهای پشت پرده شون پی بردن میدونن که نشر این شایعه هم از همان نوع هست ✅ پس معاندین بدانند که با انتشار ابن شایعات حواس ملت آگاه از اتفاقات پشت پرده پرت نمی شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شایعه: فرزند سردار عبداللهی و همسر بی حجابش در روسیه #واقعیت هوادار جنجالی جام جهانی پسر فرمانده قرارگاه سپاه نیست 🔹تصویری از فن آیدی این تماشاگر وجود دارد که نشان می دهد نام صاحب عکس فردی به نام میلاد سوهان‌فروشان‌مقدم است. #زودباورنباشیم @mobahesegroup
هدایت شده از تبادلات اسلامی
✅نکات ناب در اندیشه شیعه 👈تعلیم وتربیت قرآنی، نظام‌شناسی و نظام‌سازی، حقوق زن، اسلامی‌سازی علوم 🎤کلیپ‌های صوتی و تصویری🎥 ✳ در کانال استاد زاهدی 💠موسسه قرآن و عترت صابره(س) ➡️ eitaa.com/joinchat/1422983168C52f1a56617
هدایت شده از محمدصادق
👈کانال رسمی پاسخگویی به شبهات مذهبی و مباحث دینی 📝پاسخ به همه شبهات و شایعات 📢روشنگری با دلایل مستدل و مستند 💐مطالب ارزنده تربیتی، مذهبی eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
هدایت شده از تبادلات اسلامی
🚫نقد راهبردی فمینیسم♀️ ❣ننظریات متعالی اسلام درباره نقش زن در حیات انسانی ❣معرفی کتب و مقالات مرتبط 💟 eitaa.com/joinchat/558432266C2fa1e95095 💟 www.instagram.com/AntiFiminism
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⛔️ متن شایعه ⛔️ " ‌رازي که افشا شد ! سرطان مرض نیست تجارت است!! خدا كند كه راست باشه پروفسور نانديتا داوسن از دانشگاه كمبريج ؛ کلمه ای به نام سرطان دروغ است...از همه شما عاجزانه خواهش میکنم این مطلب را بدون استثناء بخوانید. درمان سرطان را به ما اشتباه اطلاع داده اند. شاید باورتان نشود. اما سرطان یک بیماری نیست یک تجارت است سرطان آنقدر شیوع پیدا کرده که پیر و جوان و کودک و همه را مبتلا کرده است ... انتشار این پست شگفت انگیز خیلی از " دستهای پنهان گردانندگان دنیا " را آشکار و آنان را عصبانی میکند .آیا میدانید که کتاب "world without cancer" یعنی " دنیای بدون سرطان " هنوز اجازه ترجمه به خیلی از زبانهای دنیا را پیدا نکرده است. این را بدانید که,بیماری به نام سرطان وجود ندارد سرطان عبارت است ازفقط کمبود ویتامین B17چیز دیگری نیست از شیمی درمانی, جراحی و یا خوردن داروهای با عوارض سنگین خوداری کنید [...] دنیای استعمار و دشمنان بشریت صنعت سرطان را ایجاد کرده اند واآنرا تبدیل به یک تجارت نموده اند. از سرطان درآمدهای میلیارد میلیارد میلیاردی کسب میکنند. این موضوع بسیار طولانی و عمیق است,تاریخچه ی پیدایش صنعت سرطان ازجنگ جهانی دوم به بعد رونق گرفت ودر پشت پرده چه اتفاقاتی رخ داده است : پس برای مقابله با سرطان اینهمه طول وتفصیل ومخارج هنگفت لازم نیست تا جیب استعمارگران را پر کنید فقط پیش گیری ودرمان با راهکارهای ذیل به اسانی حاصل می شود هر روز فقط 15 تا 20 عدد خوردن هسته زرد الو کافیست. [...] کمبود ویتامین B17 فقط همین جوانه گندم بخورید جوانه گندم داروی اعجاب آور ضد سرطان است . جوانه گندم منبع غنی اکسیژن مایع و حاوی قویترین ماده ضد سرطان طبیعت به نام "Ieatril" میباشد,که این ماده در هسته سیب نیز موجود است . صنعت دارویی امریکا شروع به اجرای قانون منع تولید "Leatril" نموده،ولی این دارو در مکزیک تولید و فروخته میشود و به صورت قاچاق وارد امریکا میشود . مانر در کتابی به نام "مرگ سرطان" موفقیت درمان با "leatril" را بالای 90% بیان کرده است . اگر خواندید share کنید تا دیگران مستفید شود منابع آميگدالين یا ویتامین B17 غذاهاي حاوي ويتامين B-17 شامل : - هسته يا دانه ميوه جات[...] مهربانی هيچ هزينه ای نداشته ، ورساندن دانش عبادت است. " 🔴 در پاسخ به شایعه "سرطان مرض نیست تجارت است !!" : 1️⃣ این شایعه قدیمی که هر از گاهی منتشر می شود، صحت ندارد! نام واقعی پزشک مورد اشاره، دکتر "نانديتا دِسوزو" است و حوزه تحقیقاتی او بررسی تصاویر ام آر آی در تشخیص و پیشگیری بیماریهاست! 2️⃣ جمله منتسب به او در مورد سرطان، در هیچ منبع معتبری ذکر نشده و صحت ندارد! یک دانشمند نظریه ای را بدون پشتوانه کافی مطرح نمی کند و جای طرح نظریات، محافل و نشریات علمی است نه شبکه های اجتماعی! yon.ir/stntj1 yon.ir/stntj2 yon.ir/stntj3 3️⃣ برخلاف ادعای شایعه کتاب”world without cancer” به صورت آنلاین در حال فروش است و در ابتدای خود کتاب آمده که هیچ تاییدیه ای از موسسات پزشکی جهان ندارد! پس امکان و توجیهی برای ترجمه و چاپ آن در حوزه پزشکی وجود ندارد! yon.ir/stntj4 4️⃣ مقایسه بیماری اسکوربیت که بدلیل فقر یک ویتامین ایجاد می شود با بیماری پیچیده سرطان که به عوامل مختلف مانند وراثت، عوامل محیطی مثل استرس، تغذیه و ... بستگی دارد، اساسا اشتباه است! yon.ir/stntj5 5️⃣ برخلاف ادعای شایعه، سرطان از جنگ جهانی معرفی نشده، بلکه تاریخچه آن به قرنها پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد! yon.ir/stntj6 6️⃣ لیترال یا آمیگدالین یا همان ویتامین که در اکثر سبزیجات و هسته میوه ها موجود است، در تستهای کلینیکی هیچ تاثیر ضدسرطانی روی انسان نداشته و اداره غذا و داروی آمریکا بدلیل عوارض جانبی خطرناک و مرگبار این ماده، آن را تایید نکرد! yon.ir/stntj7 7️⃣ تغذیه مناسب، کاهش استرس، ورزش و استفاده از برخی مواد می تواند احتمال سرطان را کاهش دهد که برای پیشگیری از سرطان بهترین راه، اصلاح سبک زندگی است. yon.ir/stntj8 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
فروش دعای کمیل در کلیسایی در مسکو!👇 ✍️یک وقتی دعای کمیل را به زبان روسی ترجمه کرده بودیم. [در مسکو] من به کلیسایی رفتم دیدم در این کلیسا دعای کمیل را می‌فروشند. یعنی جزء کتاب مذهبی آن‌هاست. به کشیشی که آن‌جا بود گفتم این کتاب چیست؟ گفت یک گفت‌وگوی بین خدا و انسان است. گفتم: شما خواندید؟ گفت: بله، کتاب خوبی است و زیاد هم می‌خرند. من برای این‌که تشویقش کنم صد نسخه از او خریدم و به او دادم که ارزان‌تر بفروشد. ✍️همان‌جا یک آذری به من گفت وقتی دعای کمیل ما را مسیحی‌ها این‌قدر خوششان می‌آید، اگر ما دعای عرفه را برای‌شان ترجمه کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ همان‌جا به ذهنم رسید که دعای عرفه را هم ترجمه کنیم. رفتیم یک مترجم پیدا کردیم و دو برابر معمول به او پول دادیم و به او گفتیم در ترجمه خیلی دقت کن و بحمدالله دعای عرفه هم ترجمه شد. به ذهنم رسید مجموعه منتخب ادعیه شیعه را نیز ترجمه کنیم. ✍️باور کنید الان مسیحی‌ها بیشتر از مسلمان‌ها از این ادعیه استفاده می‌کنند. آن‌چه که ما داریم و قابل عرضه برای جهان است، فوق‌العاده ارزشمند است. 🔸خاطره‌ای از دکتر ابراهیم ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرنامه آینده روشن، شماره نوزدهم، خرداد ۱۳۹۳ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
💢آیا پیامبر اسلام در برخی نبردها، مسلمانان را تشویق می‌کردند که شما بروید و بعد از پیروزی، دشمن را به اسارت گرفته و خود نمایید؟ ✅یکم آنچه در پرسش آمده، برگرفته از و در ذیل آیه 49 سوره توبه است  این نقل که خود پیامبر اسلام(ص) چنین موضوعی را برای مسلمانان مطرح کرده باشد، برگرفته از روایتی ضعیف است که مفسرانی چون آن‌را با عنوان «قیل = گفته شده» نقل کرده است که در اصطلاح حدیث‌شناسی، نقل با عنوان «قیل» نشان از تضعیف راوی و یا نادرست بودن نقل دارد. ضمن این‌که این نقل مورد پذیرش همه مفسران نبوده، تا آنجا که برخی چنین سخنی را نسبت به پیامبر(ص) و باطل می‌دانند.  اما آنچه  بسیاری به نقل آن پرداخته‌اند؛ این است که زمانی که پیامبر اسلام(ص) مسلمانان را به تبوک فراخواندند، جدّ بن قیس رهبر منافقان خدمت حضرتشان آمد و گفت: مرا از این نبرد معذور دار؛ زیرا من شیفته زنانم و می‌ترسم که با مشاهده زنان رومی مرتکب گناه شوم! 🔵احسن الحدیث، ج 4، ص 249 تفسیر الکاشف، ج 4، ص 52،  ✅دوم بر این اساس، آنچه در نزول این آیه نقل شده، آن است که پیامبر اسلام(ص) از یکی از سرکردگان منافقان مدینه به نام جدّ بن قیس می‌خواهند که در جهاد با رومیان شرکت کند، اما او اینگونه بهانه می‌آورد: اگر به جنگ رومیان بیایم در برابر دختران و زنان زیبایشان تاب مقاومت نداشته و اگر با آنان زنا کردم دیگر گناهى بر من نیست، بلکه گناهش بر عهده توست که مرا بدان سرزمین می‌بری! این معنا از جمله «وَ لا تَفْتِنِّی» (مرا دچار فتنه مکن) استنباط می‌شود، و این فرد نسبت فتنه را به پیامبر اسلام می‌دهد!  اما خداى متعال در جواب این بهانه‌ واهی می‌فرماید: «منافقان با همین رفتارهایشان در فتنه سقوط کرده‌اند»؛ یعنى اینها به خیال خودشان از فتنه احتمالى احتراز می‌جویند در حالی‌که در اشتباه‌اند، و غافل‌اند از این‌که کفر و نفاقی که دارند، و این‌که به پیامبر می‌گویند ما را دچار فتنه مکن، حکایت می‌کند که همین اکنون گرفتار فتنه‌اند. و غافل‌اند از این‌که شیطان آنان را در فتنه افکنده و فریب داده و دچار هلاکت کفر و و نفاق ساخته است. 🔵المیزان فی تفسیر القرآن، ج 9، ص 305 ✅همانگونه که مشاهده می‌کنید، در نقلی که بیشتر مفسران بدان اشاره کرده‌اند، این تنها یک منافق است که به این موضوع پرداخته و اینگونه که پیامبر(ص) برای مسلمانان، سخن از کنیزان رومی بر زبان آورند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup