eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.7هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
223 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️عکس تاریخی از ۷ آبان در زمان پهلوی مگر نمیگویید شاه میخواست مقبره بزرگ برای کوروش بسازد و آن جا را آباد کند حتما شاه هم خائن به ایران بوده است؟ @mobahesegroup
⭕️⭕️داریوش هخامنشی که آب بر روی مردم می‌بست 😳😏 @mobahesegroup
اگه در یک مدرسه برای امام حسین (ع) مراسم گرفته بشه اسمش میشه ! ولی در برای بچه‌های زیر 5 سال بزرگداشت کورش میگیرن میشه کار خوب! @mobahesegroup
⚫️ اعلام و برپایی عزای عمومی توسط به روایت : 🔻کوروش آیین سوگواری بزرگی برایش برپاکرده و درسراسر شاهنشاهی سوگ همگانی اعلام کرد. @mobahesegroup
محل دفن سر مقدس امام حسين(ع) کجاست؟ ________________ @mobahesegroup
محل دفن سر مقدس امام حسین(ع) ⁉️پرسش : سر مقدس امام حسین(علیه السلام) کجا دفن شده است؟ ✅پاسخ : مشهور میان علمای شیعه آن است که سر امام حسین(ع) توسط امام سجاد(ع) از شام بازگردانده و در کربلا در کنار پیکر شریف حضرت، دفن شده است و علمای بزرگ شیعه نیز در کتاب هایشان این نظر را با توجه شواهد تاریخی پذیرفته اند. اما نظرات دیگری نیز در طول تاریخ درباره مدفون بودن سر حضرت در مدینه یا در دمشق یا نزدیک حرم امام علی(ع) در نجف وجود دارد. پاسخ تفصیلی: درباره محلّ دفن سر مقدّس امام حسین(علیه السلام) میان مورّخان گفتگوست. مرحوم محدّث قمى در نفس المهموم مى نویسد: در محلّ دفن سر مقدّس آن حضرت اختلاف نظر است؛ گروهى گفتند:یزیدآن سر مقدّس را نزد عمروبن سعید فرماندار مدینه فرستاد. عمرو گفت: من هرگز نمى خواستم یزیداین سر را براى من بفرستد؛ سپس دستور داد آن را در بقیع ـ کنار قبر مادرش حضرت فاطمه(علیها السلام) ـ دفن کنند. (1) بعضى مى گویند: یزیدآن سر مقدّس را در خزانه خود نگه داشت، تا آنکه شخصى به نام منصور بن جمهور آن را گرفت و در نزدیکى باب الفرادیس (در دمشق) دفن کرد. برخى گویند: آن سر در خزانه یزیدبود، تا آنکه سلیمان بن عبدالملک در زمان خلافتش آن را یافت و در پنج جامه دیبا کفن کرد و با گروهى از اصحاب بر آن نمازگذارد و دفن کردند. ولى مشهور علماى امامیه معتقدند که آن سر شریف را امام سجاد(علیه السلام) به کربلا بازگرداند و کنار جسد شریف به خاک سپرد و یا نزدیک قبر امیرمومنان(علیه السلام) در نجف دفن کرده است». (2) مرحوم سیدبن طاووس نیز مى نویسد: روایت شده است که سر مقدّس آن حضرت به کربلا باز گردانده شده و کنار پیکر شریف آن حضرت به خاک سپرده شده است. (3) بنابراین، مشهور و معروف میان عالمان امامیه آن است که سر مقدّس آن حضرت در کربلا کنار پیکر شریفش دفن شد، این نظر با شواهد و شرایط تاریخى آن زمان سازگارتر است. زیرا بعد از خطبه هاى امام سجادو زینب کبرى(علیهما السلام) در شام و تغییر اوضاع شهر شام و افکار عمومى مردم آن سامان و تلاش یزیدبراى جلب نظر امام سجّاد(علیه السلام) طبیعى است که آن سر شریف را در شام باقى نگذارد و به امام(علیه السلام) تحویل دهد. علاوه بر آن، گذاردن سر مقدس در خزانه و نگهدارى آن براى چند سال کاملا خلاف معمول و غیر متعارف است و سبب نفرت بیشتر مردم از خاندان اموى مى گردید؛ لذا نظر مشهور علماى امامیه به واقع نزدیک تر به نظر مى رسد. مرحوم «مقرّم» نویسنده کتاب مقتل الحسین(علیه السلام) نیز مى نویسد: هنگامى که امام زین العابدین(علیه السلام) موافقت یزیدرا به دست آورد، همه سرهاى شهدا را از او طلب کرد تا آنها را در کربلا به خاک بسپارد و یزیدنیز سرها را به آن حضرت سپرد و امام(علیه السلام) آنها را به بدن هاى شریفشان ملحق کرد. (4)، (5) منابع: (1). مرحوم محدث قمى مى نويسد: قول صحيح در مدفن حضرت زهرا(عليها السلام) آن است كه در خانه خودش دفن شده، نه در بقيع؛ (نفس المهموم، ص 269). (2). نفس المهموم، ص 269، مرحوم علامه مجلسى نيز همين اقوال را با تفصيل بيشترى نقل كرده است (بحارالانوار، ج 45، ص 144 - 145). (3). ملهوف (لهوف)، ص 225. (4). مقتل الحسين مقّرم، ص 362. (5). گرد آوري از کتاب: عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، امام على بن ابى طالب عليه السلام، قم، 1388 ه. ش، ص 618 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پیوستگی قیام مهدوی با نهضت حسینی! ⁉️پرسش : چه ارتباطی بین قیام امام حسین(علیه السلام) و قیام حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) وجود دارد؟ ✅پاسخ : 👇👇👇👇 بین عاشورای حسینی و قیام مهدوی، ارتباط معناداری وجود دارد؛ بطوری که هنگام تحقیق و بررسی در مورد هر یک از آنها حضور طرف دیگر را نیز لمس می کنیم؛ هر جا سخن از امام حسین(علیه السلام) به میان می آید، نام حضرت مهدی(علیه السلام) نیز پا به میدان می گذارد و هر جا یادی از قیام امام حسین(علیه السلام) و اهداف آن می شود، خواه ناخواه ذهن ها به سوی قیام فرزند برومندش حضرت مهدی(علیه السلام) کشیده می شود. حال این سوال مطرح می گردد که چه چیزی باعث این پیوست شده است؟ چه امری باعث شده است که ارتباطی ویژه و ممتاز بین این دو امام بزرگوار و فعالیت های ایشان پدید آید؟ و چه سرّی در این ارتباط نهفته است؟ قبل از اینکه به جواب بپردازیم، برای ملموس تر شدن سوال به گوشه ای از این پیوستگی ها اشاره می کنیم: 1. امام مهدی(علیه السلام)، فرزند امام حسین(علیه السلام): در احادیث فراوانی وارد شده که امام مهدی(علیه السلام) نهمین فرزند امام حسین(علیه السلام) است و در بیشتر احادیثی که از رسول اکرم(صلی اللهعلیه و آله) درباره حضرت ولی عصر(علیه السلام) آمده است، از ایشان با عناوینی چون: «از تبار پسرم حسین »، «از نسل این پسرم» و «نهمین فرزند پسرم حسین» یاد شده است. مانند اینحدیثاز رسول خدا(صلّى اللّه علیه و آله) که می فرماید: (بدانید خداوند حاکمی عادل و امامی دادگر در میان امتم برخواهد انگیخت که زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد همانطور که از ظلم و جور پر شده است. او نهمین نسل از فرزندان پسرم حسین است)؛ «فَاعْلَمُوا اَنَّ اللَّهَ تَعَالَى یَبْعَثُ فِی اُمَّتِی سُلْطَاناً عَادِلًا وَ اِمَاماً قَاسِطاً یَمْلَاُ الْاَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً، وَ هُوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ وَلَدِیَ الْحُسَیْن ...» .(1) 2. عاشورا، روز ظهورحضرت مهدی(علیه السلام):  امام باقر(علیه السلام) می فرماید: «کَاَنِّی بِالْقَائِمِ یَوْمَ عَاشُورَاءَ یَوْمَ السَّبْتِ قَائِماً بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ بَیْنَ یَدَیْهِ جَبْرَئِیلُ یُنَادِی الْبَیْعَهَ لِلَّهِ فَیَمْلَاُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا» (2)؛ (گویا حضرت قائم را می بینم که روز عاشورا، روز شنبه، [کنار کعبه] بین رکنو مقام ایستاده، و جبرئیل ندا می دهد: بیعت[امروز] برای خدااست. پس زمین را پر از عدل می کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود). 3. یاد امام حسین(علیه السلام)، اولین کلام حضرت مهدی(علیه السلام) بعد از ظهور: حضرت مهدی(علیه السلام) در اولین سخنان پس از ظهورشان، خود را به عنوان نواده امام حسین(علیه السلام) و انتقام گیرنده از قاتلان او معرفی نموده، می فرمایند: «الَا یَا اَهلَ العَالَم اَنَا الاِمَامُ القَائِمُ. الَا یَا اَهلَ العَالَم انَا الصَمصَامُ المُنتَقِمُ. الَا یَا اَهلَ العَالَم اِنَّ جَدِّی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشَانَاً. الَا یَا اَهلَ العَالَم انّ جَدِّی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریَانَاً. الَا یَا اَهلَ العَالَم اِنّ جَدِّی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدوَانَاً» .(3)؛ (آگاه باشید ای جهانیان، که من امامِ به پا خواسته ام. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده. ای مردم، بدانید که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند. ای اهل عالم، جدّ من حسین را عریان روی خاک افکندند. آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند). ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆 👇👇👇👇 4. امام مهدی(علیه السلام) منتقم خون امام حسین(علیه السلام): امام باقر(علیه السلام) می فرماید: (چون جدم حسین(علیه السلام) کشته شد، فرشتگان صدا به گریه و ناله بلند نمودند. خداوند به آنهاوحیفرستاد: ای فرشتگان من! آرام گیرید. به عزت و جلالم سوگند، از آنان انتقام خواهم گرفت؛ هر چند بعد از گذشت زمان ها باشد. آن گاه پروردگار، فرزندان امام حسین(علیه السلام) را که بعد از او امام خواهند شد به آنها نشان داد. فرشتگان دیدند که یکی از آن بزرگواران، ایستاده و مشغول نمازاست. خداوند فرمود: بوسیله این «قائم» از آنان [قاتلان حسین(علیه السلام)] انتقام خواهم گرفت)؛ «لَمَّا قُتِلَ جَدِّى الحُسَینُ(علیه السّلام) ضَجَّت المَلَائِکَهُ اِلَى اللَّهِ بِالبُکَاءِ، فَاَوحَى اللَّهُ اِلَیهِم قِرُّوا مَلَائِکَتِى وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَاَنتَقِمَنَّ مِنهُم وَ لَو بَعدَ حِینٍ، ثُمَّ کَشَفَ اللَّهُ عَن الاَئِمَّهِ مِن وُلدِ الحُسَینِ فَاذَا اَحَدُهُم قائِم یُصَلِّى فَقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: بِذَلِکَ القَائِم اَنتَقِمُ مِنهُم» .(4) همچنین امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «شعار یاران حضرت مهدی(علیه السلام) «یَا لَثَارَاتِ الْحُسَیْن» ؛ (ای خون خواهان حسین) است».(5) و موارد دیگری از این ارتباطات و پیوندها که ذکر همه آنها به طول می انجامد. سرّ این ارتباط! حال به جواب سوالمان می پردازیم؛ به این که سرّ این ارتباط و در هم تنیدگی چیست؟ سرّ این ارتباط در ایناست که در حقیقت، انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) ادامه قیام امام حسین(علیه السلام) است؛ قیام عاشوراپشتوانه و زمینه ساز قیام مهدوی است و قیام مهدوی محقق کننده ی اهداف عاشورادر سطحی جهانی است. در واقع، عاشورادریچه ای به انتظار برای ظهورمنجی موعود است؛ و انتظار برای ظهورامام مهدی(علیه السلام)، تجلّی آرزوهای حسینیان است. مهم ترین دلیل این برداشت، یکسانی و هماهنگی اهداف، پیام ‌ها و برنامه های این دو قیام است. این دو نهضت، مبارزه ای سخت علیه ظلم و ستم و فساد هستند؛ یعنی همانطور که امام حسین(علیه السلام) با تمام وجود علیه ظلم قیام کرد(6) و نقطه عطفی در مبارزات حق و باطل پدید آورد، امام مهدی(علیه السلام) نیز پای بر جای پای او نهاده، با ظالمان به شدت می جنگد تا اینکه عدالت را در سراسر دنیا حکم فرما کند.(7) از میان برنامه های اصلی این دو قیام نیز می توان به اصلاح جامعه، احیای آموزه های دینی، نجات مستضعفان و مظلومان، سرپیچی از همراهی با ظالمان و مفسدان و رفع موانع رشد و تعالی انسان اشاره کرد.(8) همه این ها، برای توجه دادن به این دو مطلب است که اولاً: راه امام مهدی(علیه السلام) همان راه جدش حسین بن علی(علیه السلام) است و هدفش نیز همان هدف می باشد. ثانیاً: پیمودن این راه و رسیدن به جامعه آرمانی عصر ظهور، بدون توجه به قیام امام حسین(علیه السلام) امکان پذیر نیست. چرا که توجه به قیام امام حسین(علیه السلام) جان های خفته را بیدار می کند و برای تمام منتظران و همه حق جویان و عدالت طلبان، الگوی آزادگی، آگاهی، ایثار، مقاومت و ... است. این قیام با تاثیراتی که دارد، زمینه ها و بسترهای لازم برای قیام جهانی مهدی موعود(عجلالله تعالی فرجه) را فراهم می سازد و امام مهدی(علیه السلام) با کمک این مقدمات، حق و عدالت را در تمام زمین برپا می کند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️ بچه خوشگل جمارانی ! آیت الله شبیری زنجانی مورد احترام آحاد جامعه خصوصا قشر مذهبی و روحانیت معظم است البته اگر شما و بگذارید! 🔻خودتون رو خفه کردید برای خاتمی مطرود! 🔻راستی از دفتر اون فاسد چه خبر؟😁 @mobahesegroup
هرچند جناب ، بوسیدن دست رئیس جمهور را کلاً تکذیب کرده‌اند اما وقتی دختر خانم ایشان با سفارش جناب جذب وزارت نفت شده‌اند چرا نباید دست‌بوس جناب روحانی باشند؟! 😉🤔 ✅ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایران پس از ۲۵۰۰ سال به دریای مدیترانه رسیده به طوری که فریاد نتانیاهو از این قدرت و نفوذ ایران بلند شده است کوروش‌پرست گرامی ما فرزندان خمینی کبیر چنین ماموریت‌هایی داریم که باید کاملش کنیم ، لطفا مزاحممون نشید با تشکر 😊🇮🇷 @mobahesegroup
صبا آذرپیک خبرنگار اصلاح‌طلب که همین چند روز پیش اسناد تخلف شریعتمداری رو افشا کرده بود ، بازداشت شد بعد این که اسناد رو منتشر کرد نوشت که آزادی بیان در دولت روحانی خیلی بالاست هر دولت دیگه‌ای بود من الان اینجا نبودم😂 حالش الان دیدن داره 😂 @mobahesegroup
🔻پژوهشگران دانشگاه کالج لندن درستی سخن پیامبر در مورد فواید داشتن ریش برای مردان را تایید کردند بر اساس یافته‌های اخیر که توسط پژوهشگران دانشگاه کالج لندن و سایت پزشکی medical daily و همچنین ژورنال عفونت بیمارستانی(Journal of Hospital Infection) منتشر شد، داشتن ريش برای مردان بهداشتی‌تر و مفیدتر است و فرد را در برابر باکتری ها مقاوم تر می کند براساس نتيجه پژوهشي که در ژورنال عفونت بيمارستاني (Journal of Hospital Infection) منتشر شد، با بررسي کارکنان 408 بيمارستان مشخص شد مردانی که ريش خود را می تراشند، احتمالا بر روی پوست صورت خود، زمينه توليد باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بيوتيک فراهم می‌کنند. براساس اين پژوهش، کارکنانی که صورت خود را می‌تراشند، سه برابر بيش‌تر از مرداني که ريش دارند، بر روی چانه‌ی خود، باکتری مقاوم به آنتی‌بيوتيک ام آر اس ای (MRSA)، منتقل می‌کنند. ريش همچنين ممکن است در بردارنده باکتری‌هايی باشد که با کشت آن باکتری‌ها بتوان آنتی‌بيوتيک‌های جديد توليد کرد. مردانی که ريششان را مي‌تراشند همچنين ممکن است 10 درصد بيش‌تر استافيلکوکوکوس بر روی صورتشان داشته باشند که می تواند به عفونت پوستی و تنفسی و نيز مسموميت غذايی منجر شود. پژوهشگران دانشگاه کالج لندن که اين گزارش را منتشر کرده‌اند معتقدند شايد خراش های ريزی که در پی تراشيدن صورت ايجاد می شود، زمينه ساز تجمع باکتری‌ها و در بروز اين مشکلات بهداشتی موثر باشد. دکتر آدام رابرتس نوشت حضور بعضی از باکتری‌ها در ريش، موجب نابودی ديگر باکتريهای موجود در صورت مي‌شود. وی با کشت اين باکتری‌های مفيد، توانست اشکالی از بيماري ناشی از ای کولای (E. coli) را درمان کند. 🌹پ.ن: قابل توجه ناباوران ایرانی ساده اندیش که معتقد بودند ریش عامل بیماریست و دعوت کردن پیامبر به داشتن ریش برای مردان غیر علمی و اشتباه بوده است. 📚 لینک سایت پزشکی👇 Medical daily http://www.medicaldaily.com/beard-bacteria-facial-clean-shaven-371768 لینک ژورنال عفونت بیمارستانی👇 (Journal of hospital infection) http://www.journalofhospitalinfection.com/article/S0195-6701(16)00008-6/abstract http://www.journalofhospitalinfection.com/article/S0195-6701(14)00090-5/abstract 📘 لینک اندیپندنت:👇 http://www.independent.co.uk/news/science/beards-good-for-health-more-hygienic-bacteria-resistant-than-shaven-skin-study-finds-a6823461.html کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال : 👇👇👇👇 در مورد “عبد الله بن سعد بن أبی سرح”، کاتب وحی که کافر شد توضیح بفرمایید ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 به دو نکته‌ی مهم توجه شود: یک - چون "وحی" امر مقدسی از جانب خداوند قدوس می‌باشد، برخی ناخودآگاه گمان می‌کنند که لابد کاتب وحی، حافظ وحی، قاری وحی و ... نیز الزاماً باید مقدس باشند! در حالی که اصلاً چنین نیست؛ کتابت وحی سواد می‌خواهد، حفظ قرآن، حافظه‌ی قوی می‌خواهد و قرائت قرآن کریم نیز صوت خوش، لحن و تخصص می‌خواهد و هیچ کدام اینها لازم و ملزوم یک دیگر نمی‌باشند. بنابر این، هر کسی که در آن دوران سواد داشت و نیز علاقه‌ای هم به این کار داشت و یا اهداف خاصی در نظر داشت، می‌توانست "وحی" را پس از استماع کتابت کند (بنویسد). هم چنان که امروزه نیز نشر قرآن کریم، از جانب "وهابی"های انگلیسی، به مراتب بیشتر از ناشرین مسلمان و مؤمن صورت می‌پذیرد. دو – اسلام، ایمان و تقوای هیچ کسی تضمین شده نیست؛ هر کسی ممکن است امروز مؤمن شود و فردا، غیر مؤمن و یا حتی کافر، مشرک و منافق گردد. یک امتحان کوچک، سبب می‌شود تا بیماری‌های بزرگ پنهانی، بیرون بریزد؛ چنان که "تکبر" در ابلیس لعین که فرد عابد و زاهدی بود، با یک امتحان بیرون ریخت و اگر سجده می‌کرد، بهبود می‌یافت، اما چنین نکرد و هلاک شد. کاتبان وحی: @mobahesegroup در زمان حیات رسول اعظم، صلوات الله علیه و آله، برخی افراد که از سواد خواندن و نوشتن،در سطح  کافی برخوردار بودند، اقدام به نوشتن وحی می‌نمودند. برخی از آنها به علم، ادبیات، خط و ... مشهور بودند و برخی دیگر مشهور نبودند. برخی به ایمان و حکمت نیز مشهور بودند، برخی صرفاً کاتب وحی بودند. برخی در ایمان پابرجا ماندند و برخی دیگر نماندند. از مشهورترین کاتبین وحی، امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام بودند و پس از ایشان، به ترتیب ابی بن کعب و زید بن ثابت. مورخین، به اشخاص دیگری چون: سعد بن عبید، ابوالدرداء، معاذبن جبل، عبید بن معاویه بن یزید نیز اشاره نموده‌اند. برخی، کاتبان وحی در مکه و مدینه را تفکیک نموده‌اند: مکه: خلفای چهارگانه، شرحبیل بن حسنه، عبدالله بن سعد، خالد بن سعید بن عاص، طلحه، زبیر، سعد بن ابی‌وقاص، عامر بن فهیره، علاء بن الحضرمی، معیقب، ارقم بن ابی‌ارقم، حاطب بن عمر، حاطب بن ابی‌بلتعه، مصعب بن عمیر، عبدالله بن جحش، جهم بن قیس. سالم مولی ابی‌حذیقه. مدینه: بی بن کعب، زید بن ثابت، عبدالله بن رواحه، ثابت بن قیس، حنظلة بن ربیع، حذیفة بن یمان، علاء بن عقبه، جهم بن الصلت، عبدالله بن زید، محمد بن مسلمه، حنظلة بن ابی‌عامر، عبدالله بن ابی، ابوزید قیس بن السکن، عقبة بن عامر، معاذ بن جبل، ابوایوب انصاری، مغیرة بن شعبه. و البته، حضرت امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام، چه در مکه و چه در مدینه، نزدیک‌ترین شخص به نبی اکرم صلوات الله علیه و آله و موثق‌ترین کاتب وحی و البته مؤمن، عالِم و عامِل به وحی بودند. ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆👇 👇👇👇 عبد‌الله بن ابی سرح نام عبدالله بن ابی سرح، که برادر رضایی عثمان بود، جزو کاتبان مشهور وحی نمی‌باشد، چرا که هر چند که گاه کتابت می‌کرد و به خوش خطی نیز مشهور بود، اما به سرعت مرتد شد و از مدینه به نزد کفار مکه بازگشت و در آنجا به کفار قریش گفت: « به خدا قسم، محمد نمی‌داند چه می‌گوید؛ من هم قادرم مثل او بگویم و به مانند او آیه نازل کنم » (تفسیر الصافی، ج 2، ص 140) او سپس مدعی شد که برخی از کلمات در آیات را من به ایشان دیکته می‌کردم و ایشان می‌فرمودند که مانعی ندارد، همین طور که گفتی بنویس(؟!) و سپس مدعی شد که بر من نیز وحی نازل می‌شود! گفته شده که شأن نزول آیه‌ی ذیل، در نکوهش او بوده است: « وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ افْتَرَی عَلَی اللَّهِ کذِباً أَوْ قَالَ أُوحِی إِلَی وَلَمْ یوحَ إِلَیهِ شَی ءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنزِلُ مِثْلَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَوْ تَرَی إِذْ الظَّالِمُونَ فِی غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِکه بَاسِطُوا أَیدِیهِمْ أَخْرِجُوا أَنفُسَکمْ الْیوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا کنتُمْ تَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ غَیرَ الْحَقِّ وَکنتُمْ عَنْ آیاتِهِ تَسْتَکبِرُونَ » (الأنعام : 93) سرانجام: @mobahesegroup پس از فتح مکه و بخشش عمومی، پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، چند نفر را استثنا نمود و فرمان مرگ آنها را صادر نمود، که از جمله آنان " عبدالله بن ابی سرح " می‌باشد. و همین امر نشان می‌دهد که ضرر و خسران ایجاد انحراف و اعوجاج‌ اعتقادی و فرهنگی (جنگ نرم)، به مراتب بیشتر و مُهلک‌تر از امور سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... می‌باشد. در منابع موثق فریقین آمده است: چون مکه به دست مسلمانان فتح شد، رسول خدا (ص) برای اهل مکه فرمان عفو عمومی صادر کرد، ولی دستور داد که عبداللّه را بکشند گرچه به پیراهن کعبه چسبیده باشد. عبداللّه بر جان خود ترسید و به عثمان پناه برد. عثمان او را پنهان کرد تا این که او را به خدمت پیامبر خدا آورد و برایش از آن حضرت امان خواست. رسول خدا(ص) دیر زمانی خاموش ماند و سربلند نکرد، تا آنکه سرانجام موافقت کرد. چون عثمان بازگشت، حضرت رسول (ص) روی به حاضران کرد و فرمود: از آن جهت خاموش ماندم تا مگر یک تن از شما برخیزد و سر از تنش جدا سازد. در پاسخ گفتند: ایما و اشاره‌ای در این زمینه به ما می فرمودی. رسول خدا (ص) فرمود: شایسته نیست که پیامبر به گوشه چشم ایما و اشاره کند  . عثمان، چون به خلافت نشست، چنین شخص معلوم الحالی را، به سبب برادری با خود، در سال 25 هجری به حکومتِ مصر برگزید و عمر و عاص، عامل آنجا، را عزل کرد. عبداللّه، قسمت‌هایی از افریقا را فتح کرد و عثمان خُمسِ غنائمِ آن جنگ را به او بخشید. مستندات: المستدرک علی ا لصحیحین ، ج 3 ص 100 / الاستیعاب ، ج 2 ص 367- 370، الاصباه ، ج 2 ص 309-310 / اسد الغابه، ج 3 ص 173 -174 /  انساب الاشراف ، ج 5 ص 49 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال : 👇👇👇👇 اگر قرآن تحریف نشده است پس چرا در تاریخ آمده که پیامبر(ص) هنگام خواندن قرآن بعضی وقت‌ها کلمات را عوض می‌کرد. حتی در تاریخ آمده که کسی از وحی نویسان به خاطر این کار، مرتد شد و توسط پیامبر(ص) اعدام گردید. آیا این روایات درست است؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 برای روشن شدن پاسخ، توجه به نکاتی ضروری است: یک. عدم تغییر و تحریف قرآن مستند به ادله قطعی و محکمی است.[1] اینک به بعضی از ادله نقلی آن اشاره می‌کنیم: 1. آیاتی از قرآن کریم بیان می‌کنند که قرآن قابل تغییر و تحریف نیست و تغییر و تحریف در آن امکان ندارد: «از پیش روى آن و از پشت سرش باطل به سویش نمی‌آید؛ وحى [نامه]اى است از حکیمى ستوده[صفات]».[2] «نشاید که این قرآن را جز به خدا نسبت دهند، بلکه تصدیق چیزی است که پیش از آن آمده است و توضیح آن کتاب است، شکی نیست که از جانب پروردگار جهانیان است».[3] 2. آیاتی که به طور جداگانه عصمت پیامبر(ص) را در دریافت، نگه‌داری و ابلاغ وحی بیان می‌کنند. الف. عصمت پیامبر(ص) در مقام دریافت وحی: «همانا تو قرآن را از نزد حکیم و دانا دریافت می‌کنی».[4] ب. عصمت در مقام نگه‌داری قرآن: «ما بر تو قرآن را قرائت می‌کنیم و تو از یاد نمی‌بری».[5] ج. عصمت پیامبر(ص) در مقام تلاوت و ابلاغ: «پیامبر(ص) آیات قرآن را بر آنها تلاوت می‌کند».[6] یا این‌که می‌فرماید: «پیامبر(ص) از روی هوا و هوس سخن نمی‌گوید سخن او وحی است».[7] بلکه خداوند پیامبر(ص) را تهدید می‌کند اگر کمترین تغییری در وحی انجام دهد او را به بدترین عذاب گرفتار می‌کند: «اگر پیامبر(ص) پاره‌ای از سخنان را به افترا بر ما می‌بست، با قدرت او را فرو می‌گرفتیم، سپس رگ دلش را پاره می‌کردیم، و هیچ‌یک از شما را توان آن نبود که مانع شود».[8] 3. آیاتی که بیان می‌دارد که پیامبر(ص) حق هیچ‌گونه تغییر و تبدیلی را، در قرآن ندارد: «بگو مرا نرسد که آن‌را از سوی خود دگرگون کنم. هر چه به من وحی می‌شود پیرو همان هستم».[9] 4. روایاتی که از آنها عدم تغییر و تحریف قرآن استفاده می‌شود. برای نمونه به یک روایت اشاره می‌شود: پیامبر(ص) فرمود: «من در بین شما دو چیز گرانبها کتاب خدا و عترتم، اهل بیتم را به یادگار می‌گذارم و این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند».[10] این روایت که مورد قبول شیعه و اهل سنت است، بیان می‌دارد که قرآن تا روز قیامت صلاحیت استناد را دارد و بر مردم حجت است. روشن است که اگر قرآن قابل تحریف و تغییر می‌بود، صلاحیت استناد و منبعیت احکام دین را نداشت. دو. روایات متعددی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) رسیده است که می‌فرماید ملاک قبولی یا رد احادیث، موافقت و مخالفت با قرآن است. در زیر نمونه‌هایی از آن نقل می‌شود: پیامبر(ص) فرمود: «هر چیزی که موافق کتاب خدا است قبول کنید و هر چیزی که مخالف قرآن است قبول نکنید».[11] امام صادق(ع) می‌فرماید: «از ما حدیثی را قبول نکنید، مگر آنچه موافق قرآن است و حدیثی که مخالف سخن پرودگار ما است قبول نکنید».[12] نتیجه این‌که روایاتی که اشاره نمودید اگر از نظر سند و دلالت، مفهوم و محتوای صحیح و درست باشند، بر اساس دستور پیامبر(ص) و ائمه(ع) چون مخالف با آیات متعدد قرآن کریم است، نباید آن‌را قبول کنیم و ارزش استناد ندارند. سه. روایاتی که شما اشاره کردید مربوط به داستان ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح است. ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👇👇👇👇👇👇 در مورد نحوه و علت ارتداد وی سه گونه روایت وارد شده است: الف. در بعضی روایات چنین آمده است: پیامبر(ص) آیات سوره تین را بر وی املا کرد و او می‌نوشت. تا رسید به آیه «ثم انشأناه خلقا آخر». ابن ابی‌سرح از نحوه بیان خداوند در مورد خلقت انسان به شگفت آمد و گفت: «فتبارک الله احسن الخالقین». پیامبر(ص) فرمود: بنویس «فتبارک الله احسن الخالقین» و همین امر باعث شد که در دل ابن ابی‌سرح وسوسه‌ای ایجاد شود و به خود گفت اگر حقیقتاً این وحی است، پس بر من هم وحی می‌شود. اگر دروغ است پس پیامبر(ص)  دروغ می‌گوید و به همین جهت مرتد شد و به مکه گریخت.[13] ب. در بعضی از روایات دیگر آمده که ابن ابی‌سرح در نوشتن وحی تغییراتی می‌داد و همین امر باعث باشد که پیامبر(ص) او را از مقام کتابت وحی عزل نماید و او مرتد شد و به مکه گریخت.[14] ج. فیض کاشانی از امام صادق(ع) نقل می‌کند: عبدالله بن سعد بن ابی‌سرح برادر رضاعی(شیری) عثمان خط زیبایی داشت، هر وقت بر رسول اکرم(ص) وحی نازل می‌شد او را فرا می‌خواند و وحی را بر او می‌خواند و او می‌نوشت، اما او به‌جای «سمیع بصیر»، «سمیع علیم» و به‌جای «بما تعلمون خبیر»، «بما تعملون بصیر» می‌نوشت، و «یا» را عوض «تا» و «تا» را عوض «یا» کتابت می‌کرد، با این حال حضرت می‌فرمود: "«هو واحد؛ فرقی نمی‌کند اینها یکی است». عاقبت این شخص مرتد شد و به مکه گریخت و به قریش گفت: به خدا قسم، محمد نمی‌داند چه می‌گوید؛ من هم قادرم مثل او بگویم و مانند او آیه نازل کنم.[15] نتیجه این‌که اولاّ: این روایات چون در مورد نحوه ارتداد اختلاف دارند، دقیقاً نمی‌توان به آنها استناد نمود، چون طبق نقل اول دلالتی بر تحریف و تغییر ندارد؛ زیرا منافاتی ندارد که آنچه در دل ابی‌سرح گذشته است همان وحی الهی باشد که قبل از آن بر قلب پیامبر(ص) نازل گشته است، و نقل دوم هم مبهم و مجمل است، و فقط طبق نقل سوم دلالت بر تغییر و تحریف دارد. ثانیاً: مرحوم صدوق درباره این کلام از رسول خدا(ص)؛ «هو واحد» می‌نویسد: «یعنی، چه تغییر بدهی و چه تغییر ندهی آنچه من املا می‌کنم نوشته می‌شود نه آنچه را که تو تغییر می‌دهی».[16] پس اگر این روایت (یعنی طبق نقل سوم) از نظر سند درست و صحیح باشد، به نظر می‌رسد توجیه و تفسیر مرحوم صدوق قابل قبول است. چون این توجیه در واقع مطابق آیاتی از قرآن است که می‌فرماید: قرآن قابل تغییر و تحریف نیست، و نیز آیاتی که بیان می‌داشت پیامبر(ص) در مقام دریافت، نگه‌داری و ابلاغ وحی معصوم‌اند و اشتباه نمی‌کنند. ثالثاً: اگر هم توجیه مرحوم صدوق را قبول نکنیم و از نظر سند هم صحیح باشد، همان‌گونه که در نکته دوم بیان کردیم. این‌گونه روایات چون مخالف صریح آیات قرآن هستند قابلیت استناد را ندارند و بر اساس دستور پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) این‌گونه روایات را نباید قبول کرد. چهار. عبدالله بن ابی‌سرح بعد از ارتداد به مکه گریخت و پیامبر(ص) در زمان فتح مکه هم به جهت شفاعت عثمان(خلیفه سوم) او را اعدام نکرد و او بعدها فرماندار عثمان در مصر شد.[17] لازم به ذکر است با دقت در این روایت به دست می‌آید، این روایت بیش از آن‌که بر تحریف قرآن دلالت کند بر عدم تحریف دلالت دارد؛ چراکه قائلین به عدم تحریف قرآن، تلاش‌های مخالفان را برای تحریف نفی نمی‌کنند، بلکه توفیق آنها را در این تلاش‌ها نفی می‌کنند. دلیلش آن است که، اولاً: حفظ و صیانت قرآن از جانب الهی است. ثانیاً: پیامبر محافظ و نگهبان قرآن از دست برد تحریف و تغییر بود. این کوشش‌ها از طرف ابن ابی‌سرح مصداقی از مصادیق آن تلاش‌های شکست خورده و توطئه‌های باطلی است که پیامبر متصدی مبارزه با آنها بوده است و حضرت این توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد. در حقیقت کسی که با دقت و تعمق به این روایت نگاه کند به روشنی می‌فهمد که این روایت بر عدم تحریف قرآن دلالت دارد، نه بر تحریف. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از تبادلات اسلامی
اطلاعیه تبادل لیستی🗒 و بنری🖼 عصرانه کانال‌های اسلامی و انقلابی 👈جمعه ۱۱ آبان ۹۷ 👈از ساعت ۱۷ تا ۲۲ 👈پست آخر🚫 🔶️تبادل لیستی: ❇دسته ۴۰۰ تا ۹۰۰ عضو ❇️دسته ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ عضو ❇دسته بالای ۲۰۰۰ عضو 🔶️عنوان (حداکثر ۶کلمه)، تگ کانال، لینک جوین چت و تعداد دقیق اعضا را به ادمین ثبت نام بفرستید🔰 ✳️ @tab_eslami1 🔷تبادل بنری ❇دسته ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ عضو ❇دسته بالای ۲۰۰۰ عضو 🔷بنر (متن و لینک و فاصله، جمعاََ ۹ خط)، تگ کانال و تعداد دقیق اعضا را به ادمین ثبت نام بفرستید🔰 ✳️ @tab_eslami1 🕌کانال تبادلات اسلامی🕋 💠 @Tab_Eslami
هدایت شده از استاد زاهدی
🏴مراسم روضه در دفتر مرکزی موسسه قرآن و عترت صابره(س) 🔹️با سخنرانی استاد زاهدی 🔹️و مداحی برادر کریما 👈جمعه ۱۱ آبان ۹۷ 👈از ساعت ۹:۳۰ صبح @OstadZahedi 💠
ماموریت ساکتان فتنه به یک عنصر هتاک رسانه ای برای تخریب علمای انقلابی در قم با انتشار دروغ و هرزه نگاری رسانه ای جسارت فرید مدرسی عنصر هتاک رسانه ای نزدیک به علی لاریجانی به کمک خبرگزاری دارای مصونیت آهنین خبرآنلاین به ساحت عالم عالیقدر حضرت آیت الله اراکی.... البته مصونیت این عنصر هتاک و خبرانلاین از برخوردهای قانونی برای جبهه انقلاب قابل فهم است... آیا آقای لاریجانی خبر دارد؟؟؟ @mobahesegroup
✳️ به نام یگانه حقیقت هستی ✳️ ❌ متن شایعه: « هشدار – چینی ها برای رشد سریع از آمیزش خوک و گوسفند حیوان جدیدی خلق کرده، گوشت را به ایران صادر می کنند! اغلب در چین سلاخی می کنند تا ایرانی ها نفهمند! مراقب باشید!! » ‌💻 جهت مشاهده متن و پاسخ کامل شایعه در وب سایت ویکی هوآکس کلیک کنید. ✅ پاسخ شایعه: 1️⃣ ویدئو و تصاویری که اخیرا در فضاهای مجازی با عنوان "خلق حیوان جدید از طریق آمیزش خوک و گوسفند در چین و ارسال گوشت آن به ایران" منتشر گشته است، صحت نداشته و شایعه می باشد. 2️⃣ تصاویر منتسب به این حیوان در واقع متعلق به یک خوک اصلاح نژاد شده در کشور مجارستان می باشد که حاصل لقاح نژاد خوک قدیمی مجاری و نوعی گراز وحشی مدیترانه‌ای بوده و باعث پدیدار شدن این خوک بنام (Mangalica) یا مانگالیکا شده است. 3️⃣ پدیدار شدن موی فر بر بدن این جانور که به پشم گوسفند شباهت دارد و باعث تشابه این حیوان با گوسفند شده است، بدلیل لقاح بین این دو جاندار (خوک قدیمی مجاری و نوعی گراز وحشی مدیترانه‌ای) پدیدار گشته و ارتباطی با لقاح این جانور با گوسفند ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده منابع اینجا و اینجا را کلیک نمایید. 📲 بی تحقیق باور نکنید! به @mobahesegroup مرجع پاسخگویی به شایعات بپیوندید.
🔴هشدار وحید یامین پور نسبت به جسارت به علما و شرارت رسانه ای و فتنه انگیزی های عناصر هتاک و رسانه های نزدیک به علی لاریجانی در شهر مقدس قم.... 🔻آیا آقای لاریجانی خبر دارد؟؟؟ 🇮🇷 @mobahesegroup
تا زمانیکه قوه قضائیه به جرائم و اتهامات خاتمی بعنوان یکی از سران فتنه ۸۸ رسیدگی جدی نکند باید همچنان شاهد شرارت ها و فتنه سازی های این عنصر غربزده و خائن به میهن در کشورمان باشیم تا حدی که مکارانه به ساحت مراجع تقلید جسارت کند و بدنبال آن باشد تا آتش فتنه را در حوزه های علمیه روشن کند ...
اینجا شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب و دختربچه‌ای که در حالتی معصومانه زیر نیمکت پارک به خواب رفته است... همچون وجدان مسئولین و سلبریتی هایی که میلیاردهاتومان پول کمک های مردمی را در حسابهایشان جمع کردند.... یه لحظه فقط تصور کنید خواهر کوچیکه خودتونه @mobahesegroup