eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون آقای تام هاردی بازیگر ، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور انگلیسی هستند که با چنین فیلم تاثیر گذاری برای مردم مظلوم یمن کمک جمع میکنه سلبریتی‌های ما دنبال سگ و گربه‌شونن ، ان شاءالله با همونا محشور بشید ⚠️ ویدیو حاوی تصاویر دردناکی است @mobahesegroup
⁉️سوال: 🔰آيا این شیطان است که باعث گناه می شود یا خود انسان نیز تمایل به گناه دارد؟ واگر اصلا شیطان نبود آیا انسان گناه نمی کرد؟ ✍️پاسخ: ✅شیطان عامل بیرونی دعوت به گناه است و در درون انسان نیز هوای نفس و تمایلات شهوانی قرار دارد. اگر عامل درونی نباشد، عامل بیرونی هیچ کاری نمی تواند بکند. این گناه خودمان است که راه را برای شیطان باز می کند و شیطان صرفا یک دعوت کننده است که با اصرار در گناه او را بر خود مسلط می کنیم. وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي فَلا تَلُومُوني وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمينَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ (۲۲ ابراهیم) و شيطان، هنگامى كه كار تمام مى شود، مى گويد: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف كردم! من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد! نه من فريادرس شما هستم، و نه شما فريادرس من! من نسبت به شرك شما درباره خود، كه از قبل داشتيد، (و اطاعت مرا همرديف اطاعت خدا قرار داديد) بيزار و كافرم!» مسلّماً ستمكاران عذاب دردناكى دارند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 🔰چرا در گوش بچه ای که تازه به دنيا آمده‌ اذان و اقامه می گويند؟ آيا واجب است يا مستحب؟ ✍️پاسخ: ✅خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد از سنت هاي پيامبر گرامي اسلام(ص) است و بعد از او، ائمه معصوم (ع) هم به اين روش توجه زيادي داشتند و اين کار را به عنوان يکي از اولين اقدامات در بدو تولد کودک انجام مي دادند و به مسلمانان ديگر نيز سفارش مي کردند وقتي نوزاد به دنيا آمد حتما در نخستين زمان ممکن در گوشش اذان و اقامه خوانده شود. در جلد ۴۳ کتاب «بحارالانوار» از امام زين العابدين (ع) روايت است: «زماني که پدرم به دنيا آمد پيامبر(ص) در گوشش اذان را تلاوت فرمود.» در جلد ۱۰۴ همين کتاب به نقل از آن حضرت نوشته شده: «زماني که امام حسن(ع) متولد شد پيامبر (ص) در گوش او اذان و اقامه را قرائت فرمود.» علامه حر عاملي هم روايتي به نقل از مادر امام رضا(ع) نوشته اند با اين مضمون؛ «وقتي امام رضا(ع) به دنيا آمد، امام کاظم(ع) در گوش راست او اذان گفت و در گوش چپش اقامه». پيامبر(ص) مي فرمود: «در گوش راست نوزاد اذان بگوييد و در گوش چپش اقامه. زيرا اين کار کودک را از شر شيطان حفظ مي کند. سپس در گوش او آية الکرسي، سوره هاي فاتحة الکتاب، اخلاص، ناس، فلق و آيات آخر سوره حشر را بخوانيد». در اين خصوص روايت هاي مستند ديگري به نقل از ائمه(ع) ثبت شده است که همگي آن ها مشخص مي کنند اين بزرگواران در زندگي خود همين شيوه را اجرا و به ياران و دوستان خود نيز توصيه مي کردند اين گونه عمل کنند و خواندن اذان و اقامه در گوش کودک تازه متولد شده را از ياد نبرند. دليل اصلي اذان گفتن در گوش کودکي که به تازگي در يک خانواده مسلمان به دنيا آمده، اين است که نخستين صدايي که گوش او دريافت مي کند، اذان و اقامه باشد که شامل توصيف عظمت و بزرگي خداوند متعال است. چون انسان با شهادت دادن به يگانگي خدا، رسالت پيامبر(ص) و امامت حضرت علي(ع) وارد دايره اسلام و مذهب تشيع مي شود. به همين دليل است که به محض تولد يک مسلمان، شعار اسلام در گوش او خوانده و به او تلقين مي شود؛ همان طور که در زمان مرگ و خروج او از دنيا نيز يگانگي خدا و جمله توحيد که ذکر «لااله الاا...» است به او تلقين خواهد شد. نکته قابل توجه اين است که هر چند کودک تازه متولد شده جملات اذان و اقامه و مفهوم آن را درک نمي کند اما خواندن همين ذکرها بر روح و جسم او اثر مي گذارد و روحيه مسلماني او را تقويت خواهد کرد. به همين دليل لازم است پدران و مادران اين سنت مهم و زيباي اسلامي را که از پيامبر (ص) آموخته ايم مورد توجه داشته باشند. درست است که کودک تازه متولد شده توان درک مفاهيم والاي جمله ها و عبارت هاي اذان و اقامه را ندارد اما نبايد با اين بهانه از اجراي اين سنت مهم و پسنديده پيامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) غافل شد. زيرا خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد آثار و برکات بسيار مهمي براي او به همراه دارد که غفلت از آن مي تواند آسيب هايي را متوجه جسم نحيف و روح آسيب پذير او کند. در همين خصوص در کتاب «بحارالانوار» روايتي نوشته شده مبني بر اين که پيامبر(ص) فرموده اند: «کسي که نوزادي برايش به دنيا مي آيد در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگويد، بدين ترتيب شيطان به او آسيب نمي رساند».بنابراين براساس روايت هاي اسلامي يکي از مهم ترين آثار خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد اين است که شيطان را از وجود او دور مي کند. تربيت کودک کار پيچيده اي است که زمينه آن بايد حتي قبل از تولد و نوزادي ايجاد شود. يعني اين طور نيست که وقتي کودک به دنيا آمد و چند ساله شد، تازه آداب اسلامي به او ياد داده شود. يکي از مواردي که زمينه تربيت صحيح اسلامي را در وجود کودک شکل مي دهد، خواندن اذان و اقامه در گوش اوست. در واقع خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد نه تنها پريشاني را از او دور مي کند و آثار معنوي بسيار خوبي براي او به همراه دارد بلکه باعث مي شود کودک با مفاهيم اعتقادي و مذهبي آشنا شود و به مرور زمان علاقه و انس بيشتري با اين مفاهيم برقرار کند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 🔰چرا خدای متعال مانند گذشته عذاب خود را بر گناهکاران نازل نمی کند؟ ✍️پاسخ: ✅حضرت یونس (ع) در سی سالگی به رسالت مبعوث گردید، سی و سه سال پس از آن به تبلیغ پرداخت و از میان قومش جز دو نفر کسی به او ایمان نیاورد. ایشان در شکایت به خدای متعال می فرمایند: قوم با من دشمنی می کنند و بر جان خود بیمناکم! عذاب خود را بر آنان نازل کن که ایمان نخواهند آورد. و خدای متعال می فرماید: ای یونس در بین آنها جنین، نوزاد، پیرمرد، زن ضعیف و ... وجود دارد. و رحمت من بر غضبم غلبه دارد. و آنان مخلوقات من هستند و دوست دارم با آنها مدارا کنم و منتظر توبه شان باشم.[۱] هنگامیکه دعوت سیصد ساله نوح در مورد قومش نتیجه ای مطلوب به همراه نیاورد تصمیم گرفت در سپیده دم یکی از روزها آنها را مورد نفرین قراردهد ، گروهی از فرشتگان بالغ بر ۱۲ هزار نفر از او خواستن تا در تصمیم خود تجدیدنظر نماید. نوح درجواب آنها گفت : سیصد سال دیگر آنها را خواهم آزمود . لاکن در پایان ضرب الاجل در وضعیت قوم او تغییری حاصل نشد ملائکه الهی مجدداً از او تقاضای فرصت دیگر کردند و نوح ۳۰۰ سال دیگر عذاب را به تأخیر انداخت در پایان ۹۰۰ سال خداوند به نوح دستور داد تا به غرس نهالی از نخل بپردازد ؛ قوم نوح بخاطر اینکار او را مورد تمسخر قرار دادند . اما پنجاه سال از رویش آن نهال گذشت تا به درخت نخلی مقاوم تبدیل گشت و به امر خداوند نوح مأموریت یافت تا با راهنمایی جبرئیل از چوب آن درخت به ساخت کشتی خویش مشغول گردد. [۲] بنابراین باید شناخت خود از گذشته را اصلاح کنیم. ما تاریخ تمام فرزندان آدم را یکجا می بینیم و بعد توقع داریم، همه حوادثی که در کل مسیر تاریخ بوده را در زندگی خود تجربه کنیم! حال آنکه خدای متعال خود به شیطان مهلت داده و مسیر را برای انتخاب بشر هموار نموده و طبیعتا قرار نیست هر کسی که به گناهی مشغول می شود فورا از آسمان صاعقه ای نازل شود و او را نابود کند. بلکه بناست بشر همیشه بر سر دو راهی قرار داشته باشد. و هر کس که مسیر گمراهی را انتخاب نمود، بتواند آن را بپیماید. عذاب امت ها برای زمانی است که وضعیت آن قدر سخت و بغرنج شده باشد که اندک امیدی برای ایمان کسی باقی نمانده و بعید است مومنی پیدا شود: إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً (۲۷ نوح) چرا كه اگر آنها را باقى بگذارى، بندگانت را گمراه مى كنند و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمى آورند! و به وضوح می بینیم که وضعیت این گونه نیست و خیل مومنان وجود دارند. ندای حق شنیده می شود و هر کس طالب حق باشد، به سهولت آن را می یابد. بنابراین عذابی که بخواهد به زندگی این نسل خاتمه بدهد، بر خلاف سنت الهی است. [۱] . بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۳۹۳ [۲] . تفسير القمي، ج۱، ص: ۳۲۶ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
نشر مجدد👇👇 (ص) مژده ظهور خمینی را داده است. عنوان: پناهیان: "خداوند در جشن تولد پیغمبر مژده ظهور خمینی را داده است" متن سوال یا شبهه: پناهیان: "خداوند در جشن تولد پیغمبر مژده ظهور خمینی را داده است" اگر در طول 1300 سال گذشته هر آخوند در هر منبرش مثل این آقا یک دروغ اینطورى گفته باشد نتیجه اش این میشود که امروز از اسلام چیزى جز یک مشت دروغ باقى نمانده باشد. واقعا جای تاسف داره!!! پاسخ: 1. متاسفانه چندیست یک سخنرانی از استاد پناهیان منتشر شده که ، با تقطیع سخنرانی ایشان مورد سوء استفاده قرار گرفته است. 2. ایشان با استفاده از کلام امام خمینی در رابطه با فرو ریختن 14 کنگره کاخ کسراء شب میلاد پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله سخنانی را بیان میکنند که قسمتی از آن متن را بیان میکنیم: می فرمایند اینکه 14 کنگره کاخ کسراء شب میلاد پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرو ریخت شاید معنایش این باشد که رسول من بعد از 14 قرن دین تو در این عالم حاکم خواهد شد. من این به ذهنم آمد که شب میلاد پیامبر صلی الله علیه و آله خدا مژده آمدن امام خمینی رحمت الله علیه را به ما داده است. اگر می خواهید عظمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را ببینید فرزند او را بعد از 1400 سال ببینید. به او قدرت و برکتی داده اند که تاریخ را به هم می زند. امام خمینی رحمه الله علیه شاگرد این مکتب است. 3. جالب این است که خود شخص شایعه کننده 14 کنگره و 14 قرن را از مطالب ایشان دریافت کرده و احتمالا برای همین بجای 1400 سال پیش از 1300 سال استفاده کرده است. 4. متاسفانه با گسترش شبکه های اجتماعی ، بازار شایعه پراکنی ها کاملا داغ است ، که افرادی سودجو از هر شیوه ای (تقطیع فایل های صوتی ، سند سازی و جعل مدرک ، ایجاد عکس های جعلی و ...) برای دلسرد کردن مردم ایرانِ اسلامی بهره می گیرند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
اصل متن صحبتهای امام رحمت الله و استاد پناهیان از خود سایت بیان معنوی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👆👆👆 همیشه وقتی هفده ربیع‌الاول می‌شود، یک داستانی یادم می‌افتد که به شما عرض کنم. این مربوط به سخنان حضرت امام(ره) است که خودم هم شنیده‌ام و بعداً متنش را هم- برای دقت بیشتر- خوانده‌ام و الآن می‌خواهم نقل به مضمون کنم. وقتی که این صحبت را در تلویزیون از حضرت امام(ره) شنیدم، یک نوجوان بودم، یک‌دفعه‌‌ای جا خوردم! اصلاً همان لحظه برایم ثبت تاریخی شد و در یونسکوی ذهنم قرار گرفت؛ مثل میراث فرهنگی شد و دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند این خانه را-در ذهنم- خراب کند. یک‌دفعه‌‌ای-با تعجب-گفتم: «امام چه گفت؟!» فرمود: «اینکه در شبِ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص)... . امام خمینی: این است که در ولادت حضرت رسول(ص) قضایایی واقع شده است، قضایای نادری به حسب روایات شیعه و اهل سنت وارد شده است که این قضایا باید بررسی بشود که چی است. از جمله قضیۀ شکست خوردن طاق کسری و فروریختن چهارده کنگره از آن قصر. اینکه چهارده کنگره از کنگره‌های قصر ظلم خراب شد، به نظر شما نمی‌آید یعنی در قرن چهاردهم این کار می‌شود؟ یا چهارده قرن بعد از این کار می‌شود؟ به نظر شاید بیاید این، محتمل هست که این بنای ظلم شاهنشاهی بعد از چهارده قرن از بین می‌رود و به حمدالله رفت از بین. (صحیفۀ امام(ره) ج19، ص 432 و 435) چهارده کنگره از کاخ کسری فرو ریخت شاید...» حضرت امام(ره) خیلی از صحبت‌‌های عرفانی‌شان را با یک «شاید» بیان می‌کردند، ولی خدا و اهلش می‌دانند که این «شاید‌های امام» یعنی چه؟ ایشان فرمود: «اینکه چهارده کنگرۀ کاخ کسری در شب میلاد پیغمبر اکرم(ص) فرو ریخت شاید معنایش این باشد که رسول من! بعد از چهارده قرن، دین تو در این مملکت حاکم خواهد شد»(...یعنى در قرن چهاردهم این کار می‌شود، یا چهارده قرن بعد این کار می‌شود؟ ؛ صحیفه امام/19/432و435) همان‌جا این به ذهنم آمد که در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) خدا در جشن تولد پیغمبر(ص) مژدۀ ظهور خمینی را داده است! ما طی ده‌ها سال آینده متوجه می‌شویم «امام کی بود؟» الآن داریم کم‌کم متوجه می‌شویم چرا امام(ره) می‌فرمود: «ملت‌های منطقه به ما خواهند پیوست!» ایشان تعابیری شبیه به این داشتند. آن زمان که ما این حرف‌ها را می‌شنیدیم، نوجوان بودیم و می‌گفتیم: ملت‌های منطقه که الآن دارند ما را می‌کُشند. امام! شما کجا را دارید می‌فرمایید؟! http://bayanmanavi.ir/post/2744 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❗️❗️در حالی که تمامی مسلمانان جهان (چه شیعه، چه سنی) این روزها در حال تدارک جشن بمناسبت میلاد سیدالمرسلین هستند، اما وهابیها...!! . . ❓❓سوال: آیاگرفتن جشن برای میلاد رسول الله «صلی الله علیه و آله» جایز است؟ . ❌جواب: ...گرفتن جشن میلاد پیامبر جایز نیست (!!)😬 {چرا؟!}😇 به جهت آنکه گرفتن جشن، بدعتی است که در دین ایجاد شده است (!!)😟😏😏 - اماچند صفحه جلوتر همین کتاب : ««هفته»» ی بزرگداشت محمدبن عبدالوهاب (!!)‼️‼️⁉️ . ❌یک روز جشن برای میلاد سید_اولاد_آدم بدعت محسوب می شود، اما یک هفته مراسم برای محمد بن عبدالوهاب پسندیده است!!‼️‼️‼️ . ❎ اما در مقابل؛ اهل_سنت با نوشتن کتب بسیاری جواز جشن میلاد پیامبر را اعلام کرده اند. 📖 بعنوان نمونه، کتاب «الادله الشرعیه فی جواز الاحتفال بمیلاد خیرالبریه» آورده شده. (معنی نام کتاب: دلایل شرعی برای جایز بودن جشن میلاد پیامبر) . ❎ تفاوت های وهابیت با اهل سنت بسیار هستند که بعنوان نمونه،👈 یکی از آنها، جشن میلاد برای پیامبر (ص) است. @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 نشر مجدد ⛔️ متن شبهه ⛔️ " « پیشگویی در 14 قرن قبل» در زمان ساسانیان دو حادثه عجیب در ایران رخ داد: ۱ - خاموش شدن آتشکده آذرگشب ۲ - سقوط چهارده کنگره از کاخ مداین در آن زمان پادشاه ایران از موبدان زرتشتی خواست تا این دو واقعه مهم را تعبیر کنند. همه آشفته از تعبیر عاجز ماندند، شاید هم جرات بیان تعبیر را نداشتند. سرانجام بعد از مدتها حکیمی دور از ترس، شروع به تعبیر کرد و گفت خاموشی آتشکده، نشان از پایان عمر دولت ساسانیان است و به زودی حکومت آنها از هم می پاشد.! اما فرو ریختن ۱۴ کنگره از کاخ مداین، نشان از آن دارد که سرزمین ایران، ۱۴ قرن در بدبختی و تیره روزی بسر خواهد برد، بطوریکه فرهنگ اصیل ایرانی واژگون و وارونه خواهد شد! مردمان به جز عزاداری و گریه، به کاری نخواهند پرداخت و درستکاری کمتر از همیشه خواهد بود!! زنان و مردان به جای عشق اصیل آریایی به شهوت و خیانت و آزار یکدیگر خواهند پرداخت! از حکیم پرسیدند: این تیره روزی چه زمانی در ایران به پایان خواهد رسید؟ حکیم پاسخ داد: وقتی۱۴ قرن به پایان برسد، نسلی در ایران زمین رستاخیز خواهند کرد که با تاریخ گذشته خود آشتی خواهند کرد و فروهرها را زنده خواهند کرد و به فرهنگ آریایی خود باز خواهند گشت...! "اين نوشته در لوحی سنگی درموزه لوور فرانسه نگهداری میشود. " 🔴 در پاسخ به شبهه "پیشگویی از دو حادثه عجیب ۱۴ قرن قبل !!" : 1⃣ این داستان به این شکل در هیچ منبع تاریخی وجود ندارد و در موزه "لوور" نیز چنین کتیبه ای یافت نمی شود! http://yon.ir/luvre 2⃣ خاموشی آتشکده فارس و سقوط کنگره های کاخ مدائن در زمان انوشیروان، تنها دو مورد از رخدادهای شگفتی است که به گواه تاریخ، هنگام ولادت حضرت محمد(ص) رخ داد. http://yon.ir/velaadat 3⃣ این حوادث که نشانه هایی از معجزات الهی اند، هنگام میلاد پیامبران بزرگی چون ابراهیم و موسی نیز رخ داد تا آمدن یک منجی بزرگ را یادآور شود. http://yon.ir/neshaane 4⃣ برخلاف ادعای شبهه، در متون کهن ایران نیز بشارت آخرین پیامبر الهی داده شده و خواب انوشیروان در این خصوص نیز توسط معبران به ولادت پیامبر (ص) تعبیر گشته است! http://yon.ir/khaabb1 http://yon.ir/khaabb 5⃣ تعبیر شبهه از حوادث تاریخی صحیح نیست و همانطور که امام راحل(ره) هم اشاره کرده اند، این وقایع با انقلاب اسلامی و نهضت مترقی و استکبار ستیز ایرانیان تطابق دارد نه عقبگرد این ملت! http://yon.ir/imaam کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
شبهات ایجاد شده توسط در باره حجاب 👇👇👇👇👇👇👇
🔮 شبهه احمد قابل درباره حجاب و حدشرعی آن: ⁉️ بعضي ها مانند احمد قابل با استناد به شواهد تاريخي و روايات گفته اند پوشش موي سر مستحب است آيا اين استدلال درست است؟ ✅ و اما پاسخ:👇👇 مباحثی که نویسنده نقل کرده است هیچ یک ارتباطی به بحث حجاب معروف یعنی پوشش اجتماعی بانوان در برابر نامحرمان ندارد، بلکه این بحث ها کلا مربوط به پوشش در نماز است نه در برابر نامحرمان. و این ادعا که بسیاری از فقها در کتابهای فقهی خود ، از دلائل مربوط به « ستر غیر صلاتی = پوشش در غیر نماز » در بحث ستر صلاتی و از دلائل مربوط به بحث « ستر صلاتی = پوشش در نماز » در ستر غیر صلاتی بهره گرفته اند و هردو بحث را در کنار هم و بدون تفکیک آورده اند که نشانگر « وحدت ملاک هردو بحث از نظر آنان است » . بنابراین، مطالب و دلائل ارائه شده به بحث ستر صلاتی را به « ستر غیر صلاتی = پوشش در غیر نماز » تعمیممی دهند، نادرست است زیرا در نماز پوشش واجب است حتی اگر هیچ نامحرمی نباشد و در غیر حضور نامحرمان پوشش واجب نیست. نویسنده متاسفانه یا فردی کاملا ناآشنا با ادبیات بحث فقهی است یا بمنظور القای شبهه در ذهن خوانندگان این اصول را نادیده می گیرد برای مثال این عبارت که " گرچه بیان « الاقوی » پس از الاحوط ، بیانگر ترجیح « حکم به وجوب پوشش » از سوی قائل است ولی کاملا روشن می سازد که « ادله ی نقلیهی معتبره » برای حکم قطعی به « وجوب پوشش مطلق موی سر زنان مسلمان غیر برده » در متون اولیهی شریعت ، وجود ندارد".هر طلبه در سطوح ابتدایی می داند که الأقوی یعنی اینجا باندازه کافی دلیل فقهی وجود دارد که فقیه براحتی می تواند طبق آن فتوی دهد. در اینجا به توضیحات روشنگرانه حضرت آیه الله فاضل لنکرانی (ره) در تفصیل الشریعه در شرح تحریرالوسیله حضرت امام خمینی (ره) و تفاوت بین فتوی با عبارت "الأقوی" و احتیاط و جوبی و احتیاط استحبابی با عبارت "الأحوط" یا الأولی و ....اشاره می کنیم که البته خلاصه ترجمه را می آوریم: کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه در پست بعدی👇👇👇
ادامه پست بالا👆👆👆 👇👇👇 ✅ اینکه نویسنده ادعا می کند مستندی برای «فتوا» و «حکم صریح در خصوص پوشش مو» وجود ندارد چگونه چنین می گوید در حالی که در آیات قرآن هم از روسری و مقنعه (خمار) نام می برد و هم از چادر (جلباب). روشن است که روسری را به سر می اندازند تا مو را بپوشاند نه تو را. قرآن کریم به پوشاندن مو بسنده نکرده می فرماید اولا سر و گردنتان را نیز بپوشانید ثانیا می فرماید خوب و درست و کامل بپوشانید لذا در هر دو آیه با تعابیر خاصی از حجاب یاد می کند و به صرف پوشیدن اکتفاء نمی کند.در آیه نور 31 می فرماید "وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ" مقنعه هایتان را بزنید به گردن های خود که مقصود پوشش کامل سر و گردن است نه آن که فقط یک روسری بپوشید و سر و سینه هایتان که موضع زینت است. لذا مرحوم طبرسی و برخی دیگر از مفسرین می فرمایند در زمان جاهلیت روسری می پوشیدند اما پشت گردن و گوششان می انداختند باعث می شد سر و گردنشان پیدا و آشکار باشد و در آیه 59 احزاب می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا (59) چادرهایتان را نزدیک کنید به خودتان، نه مثل بعضی خانم ها که ... لذا در روایت از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: ... متأسفانه نویسنده مزبور علاوه بر ناآشنایی یا تعمّد در استنباط ناروا، امانتدار در نقل قول ها و کلمات فقها نبودند. اینک به عبارت های دو شخصیت بزرگ فقهی یعنی علامه حلّی و صاحب جواهر اشاره می کنیم که پوشش اسلامی بانوان به همین نحو معروف و شایع را نه تنها متفق علیه می دانند بلکه تصریح می کنند این انر نه تنها از ضروریات مذهب شیعه است بلکه از ضروریات و موارد مورد اتفاق فقیهان اهل سنت نیز است. آنچه مورد تأکید این فقهای بزرگواراست اتفاق همه فقها در اصل پوشش سر و گردن و تمام بدن زنان است و اینکه حکمت و فلسفه آن احترام زنان با ایمان نزد خدای متعال است. تنها در دو مسأله اختلاف نظر وجود دارد: یکی آیا پوشش صورت و مچ دست واجب است یا نه؟ بعضی از فقها همین مقدار را نیز جایز ندانسته اند. دیگر آنکه آیا نگاه به زنان نامسلمان مثلا یهودی یا مسیحی جایز است یا نه؟ از آن جهت که حجاب و وجوب پوشش اسلامی بر بانوان مسلمان و مومن بخاطر احترام بآنان است و زنان نامسلمان از این جهت حرمتی ندارند. بنابراین، اولا اصل پوشش سر وگدن هیچ محل اختلاف نیست بلکه اختلاف در بیشتر از آن حد است بطوری که شامل صورت و مچ های دست هم می شود یا نه. ثانیا فلسفه پوشش نیز حمت قایل شدن برای زنان ایمانی است. @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه در پست بعدی👇👇👇👇
ادامه پست بالا 👆👆👆 👇👇👇 ✅ رابطه حجاب و پوشش اسلامي: «حجاب» به معناي پرده، حاجب، پوشيدن و پنهان كردن و مانع، خواه مانع مادي مانند پرده و ديوارو يا مانع معنوي است.[3] اين واژه هفت بار در قرآن كريم آمده و معناي آن در اين هفت مورد چيزى است كهاز هر نظر، مانع ديده شدن چيزي ديگري مي شود.[4] واژه «حجاب» در قرآن فقط در يك مورد آن هم به طور غيرمستقيم به بحث حاضر مربوط مي شود و آن آيه 53سوره «احزاب» است؛ زيرا در آيه مزبور، اين واژه تنها به معناي پوشش ظاهري يا پوشاندن زن نيست و در اصل، به مفهوم پنهان كردن زن از ديد مرد بيگانه است. بدين روي، هر پوششي حجاب نيست، حجاب پوششي است كه از طريق پشت پرده واقع شدن تحقّق يابد. ولي بر خلاف تصور عوام و نيز آنچه مشهور است، آيه حجاب در قرآن (وَ إِذا سَألْتمُوهُنَّمَتاعا فَسألوهُنَّ مِن وَراءِ حجابٍ...)؛[5]در اصطلاح تاريخ و حديث اسلامي، هر جا نام آيه «حجاب» آمده، مقصود اين آيه است نه آيات سوره نور كه در خصوص پوشش اسلامي هستند. درباره زنان حضرت رسول و بيشتر به منظور مسائل سياسي و اجتماعي فرود آمده است، نه پوشش زن در مقابل نامحرم؛ گرچه به قرينه ذيل آيه كه مي فرمايد: (ذَلِكَ اَطهُر لقلوبِكم و قُلوبِهُنَّ) مي توان فهميد كه مسئله آداب معاشرت زن و مرد با يكديگر را مطرح مي كند؛ چنان كه صدر آيه در همين موضوع بود و در آيات 32و 60سوره احزاب كه در خصوص حجاب اسلامي و نحوه برخورد و ارتباط زن و مرد نامحرم با هم رهنمود مي دهد، به بيماردلان هشدار مي دهد و اين دستور را وسيله اي براي مصونيت دل از تعرّض ناپاك دلان مي داند.[6] @mobahesegroup ذكر زنان پيامبر (ص) به منظور اختصاص خطاب به آنان نيست و با تعليل فلسفه حجاب، به كسب طهارت دل شما مردان و دل آن زنان، ناسازگار است، بلكه تأكيد توجه اين حكم نسبت به زنان رسول خدا (ص) است. به كارگيري كلمه «حجاب» همان گونه كه گفته شد، واژه «حجاب» هفت بار در قرآن كريم به كار رفته، ولي هرگز به معناي حجاب اسلامي مصطلح نيست. در خصوص پوشش زن اصطلاحي نسبتا جديد است و همين سبب گرديده بسياري گمان كنند اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود[7] يا مثل ويل دورانت بگويند: «اين امر خود مبناي پرده پوشي در ميان مسلمانان به شمار مي رود» و يا مدّعي شوند: حجاب به وسيله ايرانيان به مسلمانان و اعراب سرايت كرده است[8]، در حالي كه آيات مربوط به حجاب (پوشش اسلامي زنان در مقابل نامحرمان) پيش از مسلمان شدن ايرانيان نازل شده است. در عهد جاهليت ـ همان گونه كه ويل دورانت مي گويد و كتب تفسير شيعه و سنّي آن را تأييد مي كنند ـ اعراب چنين پوششي نداشتند[9] و عادتشان تبرّج و خودنمايي بود كه اسلام آن را ممنوع ساخت: (وَ لا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِليَّةِ الاُولي.)[10] @mobahesegroup بنابراين، گرچه پوشش، فرهنگ عمومي و رايج بين همه ملل بود، اما پوشش اسلامي به نحوي كه ضمن پرهيز از خودنمايي و جلوه گري ـ كه پيش از اسلام (جاهليت) بود ـ حدود و مشخصات خاصي دارد، از فرهنگ اسلامي وارد فرهنگ ايرانيان شد. آنچه از قديم، به ويژه نزد فقها در بحث نماز (كتاب الصلوة) و ازدواج (كتاب النكاح) رواج داشته، واژه « ستر» و«ساتر» به معناي پوشش و وسيله پوشش زن در مقابل نامحرمان بوده است. بنابراين، وظيفه پوشش اسلامي بانوان به معناي حبس و زنداني كردن و قرار دادن آن پشت پرده و در نتيجه، عدم مشاركت اين گروه عظيم در فعاليت هاي اجتماعي نيست؛ چه اينكه مشاركت سياسي زنان در اسلام، زماني به رسميت شناخته شد و آنان همدوش مردان در بيعت با مقام رهبري (رسول اكرم «ص») قرار گرفتند[11] كه عرف و جامعه آن روزگار، براي زن منزلتي قايل نبودند و در غرب، با چهارده قرن تأخير، آنهم از روي اضطرار و به منظور استفاده ابزاري از احساسات و آراء سياسي زنان مطرح گرديد، بلكه اين وظيفه بدان معناست كه زن در معاشرت با مردان بدنش را بپوشاند و به جلوه گري و خودنمايي نپردازد و مشاركتش در فعاليت ها بر اصول انساني و اسلامي استوار باشد.[12] کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه در پست بعدی👇👇👇👇
ادامه پست بالا 👆👆👆 👇👇👇 ✅ ضرورت پوشش اسلامي در قرآن: @mobahesegroup پوشش اسلامي از احكام ضروري اسلام است و هيچ مسلماني نمي تواند در آن ترديد كند؛ زيرا هماصل قانون حجاب اسلامي، نه از ضروريات فقه، بلكه از ضروريات دين مبين است؛ چه اينكه نص صريح قرآن بر آن گواهي مي دهد و تنها ظهور آيات قرآن دليل بر آن نيست تا جاي اختلاف برداشت و محل ترديد باشد. هم قرآن مجيد به آن تصريح كرده است و هم روايات بسيار بر وجوب آن گواهي مي دهند. به همين دليل، فقيهان شيعه و سنّي به اتفاق به آن فتوا داده اند. همان گونه كه نماز و روزه به دوراني خاص اختصاص ندارند، دستور پوشش نيز چنين است و ادعاي عصري بودن آن بي دليل و غيركارشناسانه مي نمايد. پيشرفت صنعت و فنّاوري گرچه در روابط انسان با طبيت و در زندگي مادي او تغييراتي ايجاد مي كند، اما موجب تغيير و تحوّل در ماهيت انساني انسان نمي شود. همه چيز در طبيعت در حال دگرگوني و تغيير است، ولي انسان همان انسان است و ارزش هاي برخاسته از فطرت الهي وي ثابت هستند. ما نمي توانيم انساني را كه هزار سال پيش مي زيسته بدوي و بي فرهنگ و انسان كنوني را متمدن بدانيم، آن هم تنها به خاطر نبود آهن آلات و ابزارهاي صنعتي. پس اختراعات، به انسان جايگاه انسانيت نمي دهند. انسان همان انسان است، با همان نيازها، خواسته ها، آرزوها و آرمان ها. آنچه امروز تفاوت پيدا كرده، ابزارها و راه هاي پاسخ گويي به نيازها و خواسته هايند. @mobahesegroup خداوند متعال، نخست به مردان مسلمان و سپس در به زنان مسلمان فرمان مي دهد از نگاه خيره به يكديگر و چشم چراني اجتناب كنند و در رعايت پوشش بدن از نامحرم كوشا باشند: (قُل لِلمُؤمِنينَ يَغُضُّوا مِن أبصارِهِم وَ يَحفَظوا فُرُوجَهُم ذلكَ أزكي لَهُم اِنَّ اللّهَ خبيرٌ بِما يَصنَعونَقُل لِلمُؤمِناتِ يَغْضُضنَ مِن أبصارِهِنَّ وَ يَحفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ ...)[13]؛ [اي پيامبر] به مردان مؤمن بگو ديدگان خود فروخوابانند و عفّت پيشه ساخته، دامن خود را از نگاه نامحرمان بپوشانند. اين كار براي پاكي و پاكيزگي شان بهتر است. و خداوند بدانچه مي كنند آگاه است؛ يعني هم خود نگاه ناروا به نامحرم نداشته باشند و هم با پوشش مناسب، مانع از فريفتگي و آلودگي نفساني ديگران گردند. «غضّ» در لغت عرب ـ چنان كه مرحوم طبرسي در مجمع البيان[14] و راغب اصفهاني درمفردات[15] گفته اند ـ به معناي «فرو كاستن» است و «غضّ بصر» يعني كاهش دادن نگاه، نه بستن چشم. البته متعلّق اين فعل و اينكه از چه چيز بايستي چشمان خود را فرو بندند، ذكر نشده است، اما با توجه به سياق آيات، به ويژه آيه بعد، روشن مي گردد مقصود آن است كه خيره خيره زنان نامحرم را تماشا نكنند و از چشم چراني بپرهيزند. از سوي ديگر، ممكن است مقصود از «حفظ فرج» در اين آيه، پاك دامني و حفظآن از آلودگي به زنا و فحشا باشد.[16] ولي عقيده مفسّران اوليه اسلام و نيز مفاد روايات از جمله سخن امام صادق (ع) اين است كه مراد از «حفظ فرج» در همه آيات قرآن كريم پاكدامني و حفظ آن از آلودگي به فحشا مي باشد،جز در اين دو آيه كه به معناي حفظ از نگاه ديگران و وجوب پوشش در مقابل نامحرم است.[17] بر خلاف اهل جاهليت قديم و جديد مانند برتراند راسل كه اين ممنوعيت را نوعي محروميت و اخلاق بي منطق و به اصطلاح «تابو»[18] مي داند، خداوند متعال فلسفه اين آموزه را نظافت و پاكي روح بشر از اينكه پيوسته درباره مسائل مربوط به اسافل اعضا بينديشد و نيز نيل به فلاح وکمال انسانى مي داند ،[19] چنانکه مي فرمايد:(قُل لِلمُؤمِناتِ يَغْضُضنَ مِن أبصارِهِنَّ وَ يَحفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ الاَّ ما ظَهَرَ مِنها وَلْيضْرِبنَ يخُمُرهِنَّ عَلي جُيُوبِهنَّ وَ لاَ يُبدينَ زينَتَهُنَّ الاَّ لِبُعُولَتِهنَّ أو آبائِهِنَّ أو آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أو أبنائِهِنَّ أو أبناءِ بُعُولَتِهِنَّ أو اِخوانِهِنَّ أو بَني اِخوانِهِنَّ أو بني أَخَواتِهِنَّ أو نِسائِهِنَّ أو ما مَلَكَت أيمانُهُنَّ أوالتَّابِعينَ غَير أولي الإربةِ مِنَ الرِّجالِ أو الطِّفلِ الَّذينَ لَم يَظهَروا علي عَوراتِ النّساءِ وَ لا يَضرِبنَ بأرجُلِهِنَّ لِيُعلَمَ ما يُخفينَ مِن زينَتُهنَّ وَ تُوبُوا الي اللّهِ جميعا أيُّها المؤمنونَ لَعَلَّكُم تُفلِحون)؛ [20]يعنى [اي پيامبر] به زنان مؤمن بگو ديدگان خود فروخوابانند و عفّت پيشه ساخته، دامن خود را از نگاه بيگانگان بپوشانند و زيور خويش را جز براي شوهران و ساير محارم آشكار نكنند، مگر آنچه پيداست. و روسري هاي خويش را به گريبان اندازند تا سر و گردن و سينه و گوش ها پوشيده باشد و پاهاي خود را به زمين نكوبند تا آنچه از زينت پنهان مي كنند، معلوم شود. اي بندگان مؤمن، همه به سوي خدا توبه كنيد تا رستگار شويد . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup
ادامه پست بالا 👆👆👆 👇👇👇 ✅ حدّ پوشش: در اين آيه، خداوند تعالي در خصوص پوشش بانوان، آنچه را بر مردان مؤمن لازم است، به دو شكل گسترش مي دهد : 1ـ پوشيدگي سر و گردن. 2ـ پوشاندن زينت ها. «خُمُر» جمع «خِمار» به معناي روسري و سرپوشاست.«جيوب» از واژه «جيب» به معناي قلب، سينه و گريبان است. [21]در تفسير مجمع البيان چنين آمده است: زنان مدينه اطراف روسري هاي خود رابه پشت سر مي انداختند و سينه و گردن و گوش هاي آنان آشكار مي شد. بر اساس اين آيه، موظّف شدند اطراف روسري خود رابه گريبان ها بيندازند تا اين مواضع نيز مستور باشد.[22] فخر رازي يادآور مي شود: خداوند متعال با به كار گرفتن واژه هاي «ضَرب» و «عَلي» كه مبالغه در القا را مي رساند، در پي بيان لزوم پوشش كامل اين نواحي است.[23] ابن عبّاس در تفسير اين جمله مي گويد: «يعني زن مو و سينه و دورگردن و زير گلوي خود را بپوشاند.»[24] به عبارت ديگر، مفاد سخن و برداشت اين مفسّران آن است که خداي متعال با اين شيوه بيان درصدد تأكيد بر حجاب كامل بانوان دارد به گونه اي كه سر و گردن و موهاي آن ها كاملاً پوشيده و از نگاه نامحرمان پنهان بماند. @mobahesegroup اين ادعا که حجاب به معناي مقابله با برهنگي را مورد قبول است، ولي در هيچ جاي قرآن از پوشش مو سخن به ميان نيامده است،آشكارا سخن نادرستي است؛ زيرا با چشم پوشي از گفتار ابن عبّاس و نيز شأن نزول آيه، اين واقعيت كه زنان مسلمان، حتي پيش از نزول اين آيه، موهاي خود را مي پوشاندند و تنها مشكل آنان آشكار بودن گردن و گوش، زير گلو و گردنشان به شمار مي آمد، ترديدناپذير است. در آيه، از روسري سخن به ميان آمده است، بايد پرسيد: آيا روسري جز آنچه بر سر مي افكنند و موها را بدان مي پوشاند، معنايي دارد؟ افزون بر اين، حكم ميزان پوشش در روايات متعدد وارد شده است.[25] علت تأكيد بر پوشش مو در موضوع حجاب بانوان، به فلسفه حجاب برمي گردد. مهم ترين فلسفه پوشش زن در ارتباط با ديگران، مسئله زيبايي و جذّابيت اوست و معمولا موي دختران و زنان، جذّاب و دلرباست. در احاديث گفته شده كه يكي از دو زيبايي، مو است.[26] به همين دليل، نسبت به زنان يائسه كه از کارافتاده اند و يا زنان روستايي كه اهل آرايش نيستند، تخفيف داده شده و استثنائاتي وارد گرديده است.[27] @mobahesegroup به هر صورت، اگر بر فرض نادرست، از آيات قرآن، حكم پوشش مو استنباط نشود، روايات فراوان در اين مسئله جاي كوچك ترين ترديدي باقي نمي گذارند. البته اگر قرار باشد مانند برخي از صحابه يا گروهي روشن فكرمآبان جديد فقط به قرآن اكتفا كنيم، در كشف جزئيات ضروري ترين احكام مانند ركعات نماز نيز ناكام مي مانيم. براي مثال، در كدام آيه از قرآن آمده است كه نماز صبح دو ركعت و يا نماز ظهر چهار ركعت است، با اينكه اين دستورات از بديهي ترين احكام ديني اند كه از سنّت (گفتار و رفتار) پيامبر اكرم (ص) فرا گرفته ايم. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
‌ ‌گفتگوی دختر یکی از #با رهبر انقلاب در جریان دیدار شش خانواده‌ی شهید امنیت رهبر انقلاب در این دیدار به خانواده‌ی شهدا توصیه کردند که همیشه با نشاط و پرانگیزه در صحنه بمانند. instagram.com/p/Bqh3YhsA53y --- @mobahesegroup
🌹 به مناسبت نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب ⚡️ مردی که از قم قیام کرد... 🌷امام موسي کاظم(ع) میفرمایند: « مردي از قم مردم را به حق دعوت کند، افرادي پيرامون او گرد آيند که قلب هايشان همچون پاره هاي آهن استوار است. بادهاي تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهيزکاران است.» (بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۵). 🌸 حضرت رسول(ص) میفرمایند: «مردمي از شرق قيام ميکنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي [عج] فراهم ميسازند.» (الزام الناصب، ج۲، ص۱۴). 🍀 آیت الله قائم مقامی در تفسیر روایات میفرمایند: با انقلاب اسلامی پروژه ی ظهور کلید خورده است، هیچ شوخی هم نداریم، هیچ رودربایستی هم نداریم که بترسیم، واقعیتی است و زمان هم معین نمی کنیم ولی واقعیت این است که با تشریف فرمایی امام خمینی به این عالم و وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل دولت ولایت فقیه ، پروژه ظهور کلید خورده است. 🔶 همه مراجع عظام و علما معتقدند این انقلاب همان انقلاب وعده داده شده و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است آنچنان که خود حضرت امام(ره) میفرمایند: «انقلاب ما نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداري حضرت حجت ارواحنا فداه است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.». (صحيفة نور امام خمینی، ج۲۱، ص۳۲۷). 🔶 بنابر حدیثی از امام محمدباقر(ع) و اعتقاد تحلیل گران چون علامه كوراني فاصله ميان آغاز انقلاب تا ظهور کمتر از عمر معمولي يك انسان خواهد بود. یعنی کسی که آغاز این حرکت را دیده است میتواند امیدوار باشد که ظهور را هم ببیند (رجوع کنید به عصر ظهور ص ۲۶۶). کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️پاسخ به شبهات صلوات بر محمد وال محمد با توجه به کتب عامه(اهل تسنن) ⚠️ اهل سنت ، صلواتِ بر آل پیامبر را به خاطر تقيه از بنی اميه ، حذف كردند‼️ ✅شیعه اهل سنت واقعی است ✍...بارها شاهد بوده‌ايم كه عوام و حتى علمای اهل تسنن و به ويژه وهابیها ، از صلوات فرستادن بر «آل» خودداری و آن را به صورت «ابتر» (صلی الله عليه وسلم) ادا می‌كنند ؛ با اين كه روايات صحيح السندي كه خودشان نقل كرده‌اند ، نحوهء صحيح صلوات فرستادن را مشخص و صلوات بر «آل» را همانند صلوات بر رسول خدا صلی الله عليه وآله واجب اعلام كرده است. ❌ اما دليل اين مطلب چيست⁉️چرا بعضی از آن‌ها صلوات را «ابتر» ادا می‌كنند⁉️ 👤...محمد بن اسماعيل صنعاني متوفاي 1182هـ ، دانشمند نامدار سلفي مسلك در كتاب سبل السلام تصريح مي‌كند كه 👈 در صدر اسلام مردم به خاطر تقيه از بنی اميه صلوات بر اهل بيت عليهم السلام را حذف كردند و امروزی ها نيز از بنی اميه پيروى می‌كنند ؛ دقت کنید : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⁉️پاسخ به شبهات صلوات بر محمد وال محمد با توجه به کتب عامه(اهل تسنن) ⚠️ اهل سنت ، صلواتِ بر آل پیا
⁉️پاسخ به شبهات صلوات بر محمد وال محمد با توجه به کتب عامه(اهل تسنن) ⚠️ اهل سنت ، صلواتِ بر آل پیامبر را به خاطر تقيه از بنی اميه ، حذف كردند‼️ ✅شیعه اهل سنت واقعی است ✍...بارها شاهد بوده‌ايم كه عوام و حتى علمای اهل تسنن و به ويژه وهابیها ، از صلوات فرستادن بر «آل» خودداری و آن را به صورت «ابتر» (صلی الله عليه وسلم) ادا می‌كنند ؛ با اين كه روايات صحيح السندي كه خودشان نقل كرده‌اند ، نحوهء صحيح صلوات فرستادن را مشخص و صلوات بر «آل» را همانند صلوات بر رسول خدا صلی الله عليه وآله واجب اعلام كرده است. ❌ اما دليل اين مطلب چيست⁉️چرا بعضی از آن‌ها صلوات را «ابتر» ادا می‌كنند⁉️ 👤...محمد بن اسماعيل صنعاني متوفاي 1182هـ ، دانشمند نامدار سلفي مسلك در كتاب سبل السلام تصريح مي‌كند كه 👈 در صدر اسلام مردم به خاطر تقيه از بنی اميه صلوات بر اهل بيت عليهم السلام را حذف كردند و امروزی ها نيز از بنی اميه پيروى می‌كنند ؛ دقت کنید : 📝 وَعَنْ أَبِي مَسْعُودٍ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ - قَالَ: «قَالَ بَشِيرُ بْنُ سَعْدٍ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَمَرَنَا اللَّهُ أَنْ نُصَلِّيَ عَلَيْك فَكَيْفَ نُصَلِّي عَلَيْك؟ فَسَكَتَ، ثُمَّ قَالَ: قُولُوا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ... وَالْحَدِيثُ دَلِيلٌ عَلَى وُجُوبِ الصَّلَاةِ عَلَيْهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فِي الصَّلَاةِ، لِظَاهِرِ الْأَمْرِ: " أَعْنِي قُولُوا " وَإِلَى هَذَا ذَهَبَ جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ وَالْأَئِمَّةُ، وَالشَّافِعِيُّ، وَإِسْحَاقُ، وَدَلِيلُهُمْ الْحَدِيثُ مَعَ زِيَادَتِهِ الثَّابِتَةِ. وَيَقْتَضِي أَيْضًا وُجُوبَ الصَّلَاةِ عَلَى الْآلِ، وَهُوَ قَوْلُ الْهَادِي، وَالْقَاسِمِ، وَأَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، وَلَا عُذْرَ لِمَنْ قَالَ بِوُجُوبِ الصَّلَاةِ عَلَيْهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - مُسْتَدِلًّا بِهَذَا الْحَدِيثِ مِنْ الْقَوْلِ بِوُجُوبِهَا عَلَى الْآلِ، إذْ الْمَأْمُورُ بِهِ وَاحِدٌ... وَمِنْ هُنَا نَعْلَمُ أَنَّ حَذْفَ لَفْظِ الْآلِ مِنْ الصَّلَاةِ كَمَا يَقَعُ فِي كُتُبِ الْحَدِيثِ لَيْسَ عَلَى مَا يَنْبَغِي؛ وَكُنْت سَأَلْت عَنْهُ قَدِيمًا، فَأُجِبْت أَنَّهُ قَدْ صَحَّ عِنْدَ أَهْلِ الْحَدِيثِ بِلَا رِيبَ: كَيْفِيَّةُ الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَهُمْ رُوَاتُهَا، وَكَأَنَّهُمْ حَذَفُوهَا خَطَأً تَقِيَّةً لَمَّا كَانَ فِي الدَّوْلَةِ الْأُمَوِيَّةِ مَنْ يَكْرَهُ ذِكْرَهُمْ، ثُمَّ اسْتَمَرَّ عَلَيْهِ عَمَلُ النَّاسِ مُتَابَعَةً مِنْ الْآخِرِ لِلْأَوَّلِ، فَلَا وَجْهَ لَهُ... 📚 سبل السلام شرح بلوغ المرام، ج1، ص551ـ554. 📝 از عبد الله بن مسعود نقل شده است كه بشير بن سعد گفت: ای رسول خدا ! تو به ما دستور دادی كه بر تو صلوات بفرستيم، چگونه صلوات بفرستيم؟ آن حضرت ساكت شد و سپس فرمود: بگوييد: 🔺اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ اين حديث دليل بر اين است كه صلوات فرستادن بر آن حضرت در نماز واجب است . به دليل ظاهر فعل «امر» آن حضرت كه دستور دادند : «بگوييد» . جماعتی از سلف و پيشوايان ؛ از جمله شافعی، اسحاق (بن راهويه) همين نظر را قبول كرده‌اند . دليل آن‌ها همين روايت است كه با زياده (صلوات بر آل) نقل شده و قطعی است. اين روايت وجوب صلوات بر آل را هم ثابت می ‌كند. هادی ، قاسم و احمد بن حنبل همين نظر را دارند. كسانى كه با استناد به اين روايت بر وجوب صلوات بر پيامبر صلي الله عليه وآله فتوا داده‌اند، بهانه‌ای ندارند كه صلوات بر آل را هم واجب بدانند ؛ زيرا مأمور به در روايت يكی است . از اين جا فهميديم كه حذف لفظ «آل» از صلوات ، همان‌طوري كه در كتاب‌هاي حديث اتفاق افتاده ، شايسته نيست . من از قديم در اين باره پرس و جو می ‌كردم، در پاسخ گفتند : بدون شك از ديدگاه اهل حديث ، كيفيت صلوات بر رسول خدا صلي الله عليه وآله مشخص و ثابت است . خود آن‌ها راوی آن هستند. اما آن را به اشتباه و به خاطر تقيه حذف كرده‌اند ؛ زيرا دولت بني اميه دوست نداشت كه يادی از اهل بيت عليهم السلام بشود . سپس عمل مردم به همين صورت ادامه پيدا كرد؛ چون بعدی ها از پيشينيان پيروی می ‌كردند . پس دليلی برای حذف آل از صلوات نيست. ⚠️ اين مطلب نشانگر اين است كه فكر بنی اميه كه همان ضديت با اهل بيت عليهم السلام است ، هنوز هم در جامعه اسلامی وجود دارد . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز t.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
💫 باید زمینه ظهور را فراهم کرد رهبر معظم انقلاب: جامعه ای میتواند پذیرای مهدی موعود(عج) باشد که در آن و باشد، والّا مثل حرکت انبیا و اولیای طول تاریخ میشود. @mobahesegroup
🌸با آمدنت قرار دل ها آمد 🌷محبوبترین نگار دل ها آمد 💐این نور محمد است و فجر صادق 🌹با عطر دو گل بهار دل ها آمد ☘ میلاد پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام مبارک باد @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورژن جدید آهنگ خونه مادر بزرگه 😂 خونه ملت سه ساله داره چند تا نُخاله ... @mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
📃شعر عارفانه ماه فروماند از جمال محمد(ص) "سرو نباشد به اعتدال محمد(ص)" قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد(ص) وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت لیلهٔ اسری شب وصال محمد(ص) آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد(ص) عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد(ص) وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد(ص) همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد(ص) شمس و قمر در زمین حشر نتابد نور نتابد مگر جمال محمد(ص) شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد(ص) چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد(ص) سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد(ص) 🌾سعدی🌾 🌸اللّهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح) @pand_arefaneh 🌹
‌‌ 🌟 به‌ مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد #یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و هشتاد و شش نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند. ‌‌ 🔺️ آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت. instagram.com/p/BqjyM_7AEKM --- @mobahesegroup
👤محمد صادق کوشکی: 🔺 روزنامه دولتی ایران یکم آذر، از شکسته شدن تابوی #آر کشور ابراز شادی نموده! 🔺آقای #رواقتصادمان را که به فنا دادی، لطفا دست از سر نوامیس ملت بردار! ✅ @mobahesegroup