فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برخلاف ادعای آریاییهایی که علیه بزرگداشت اهلبیت(ص) و شهدای عزیز شعار میدادند مردهپرست نیستند ولی امروز به کاسبی با جنازه مومیایی منسوب به رضاقلدر مشغولاند، سرهنگ عشقیپور، مسئول حفاظت کاخ نیاوران زمان شاه میگوید:
"جنازه رضاشاه در ایران از مومیایی خارج شد و به روش اسلامی دفن شد!"
👇👇👇👇👇👇 خودتان ببینید
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خدمات_رضا_خان
#خدمات_پهلوی
💢 چه مناطقی در #دوره_رضاخان از ایران جدا شد؟
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
👈حاج اسماعیل دولابی(ره)
🔹️صلوات وقتی که بلند فرستاده میشود همهی چین و چروکهای جسم و روح را باز میکند.
«الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ»
📕طوبای محبت، ج۳، ص۱۵۷
@pand_arefaneh 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫شایعه:ضرب وشتم جوان بوسیله پلیس راهور
واقعیت:درپی تهدید خانمی بوسیله یکی از اراذل بندرانزلی،پلیس وارد عمل شد و اورا که با #قمه و #اسپری قصد آسیب رساندن به پلیس راداشت خلع سلاح کرد
@mobahesegroup
هدایت شده از 💪بدنسازی اسلامی
💯کانال تبادلات اخلاقی ایتا🔁
✅معرفی کانالهای فعال در ایتا با موضوعات مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی، تجاری و...
✅فعلاََ از ۳۰ عضو به بالا😉
✅تبادلات بنری و لیستی🌺
💟 @tabadolatt 👌
شهدایمان راکه تشییع میکردیم، زبان درازمیکردندکه «۴ تکه استخوان» ؛جنجال می کردند که جای شهید فقط در قبرستان است ، حالا ازضرورت احترام به جسد مومیایی منتسب به یک دیکتاتورحرف میزنند
@mobahesegroup
⛔️متن شایعه⛔️
"ویدئو/ یک سرباز میانماری سنگ جادویی را پیدا کرده است که قادر به ذوب کردن تمام فلزات است. در ویدئوی منتشرشده مشاهده میشود میخی که روی این سنگ قرار داده شده به آرامی ذوب و در مدت تنها یک دقیقه تبدیل به مایع میشود!! "
🔴 در پاسخ به شایعه
"کشف سنگ جادویی در میانمار که هر فلزی را ذوب می کند !!" :
1️⃣ این ویدئو که نخستین بار در آوریل ۲۰۰۸ منتشر شد صحت ندارد و یک آزمایش علمی برای نشان دادن خواص یک فلز خاص است!
2️⃣ میخ های آهنی، فولادی و... زمانی که به حالت مایع (ذوب) در بیایند رنگشان قرمز میشود، نه نقره ای روشن که در ویدئو قابل مشاهده است!
3️⃣ فلزی که در اینجا استفاده شده "گالیوم" است که در دمای اتاق جامد و در دمای 29.8 سانتی گراد ذوب می شود و سنگ مشکی در معرض آفتاب به سادگی گالیوم را آب می کند!
yon.ir/glym
4️⃣ ساخت میخ از گالیوم بسیار ساده است و آموزش آن در اینترنت موجود می باشد! در ویدئوی لینک زیر یک میخ با گالیوم ساخته شده و پس از سوراخ کردن یک چوب آن را با سشوار آب می کند!
yon.ir/glm1
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شایعه ⛔️
" ﻓﺘﻮﺍﻫﺎﯼ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺷﺮﻋﯽ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻭﺭﻩ ﻗﺎﺟﺎﺭﯾﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻭ ﺩﻻﻳﻞ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺁﻧﺎﻥ!
1. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﺏ ﻟﻮﻟﻪ ﮐﺸﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﻋﻠﺖ: ﭼﻮﻥ ﮐﺮ ﻧﯿﺴﺖ! * ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﻓﻬﻤﯿﺪﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﺟﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺲ ﺣﺮﺍﻡ ﻧﯿﺴﺖ.
2. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﻭﺵ ﺣﻤﺎﻡ ، ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﺖ: ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻏﺴﻞ ﺍﺭﺗﻤﺎﺳﯽ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ! * ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭼﻮﻥ ﺯﻭﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﭼﺮﺑﯿﺪ ، ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺷﺪﻧﺪ ﻏﺴﻞ ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ ﺭﺍ ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﻭﺵ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﻡ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭﺁﻣﺪ.
3. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻻﻣﭗ ﺑﺮﻕ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﻋﻠﺖ: ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺐ ﻧﺸﯿﻨﯽ ﻫﺎﯼ ﻃﻮﻻﻧﯽ ، ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ، ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﻧﺪ! * ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ، ﺑﺎ ﭘﻮﻝ ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﺎﺝ ﺍﻣﯿﻦ ﺍﻟﻀﺮﺏ ، ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﻕ ﺑﻪ ﻋﻠﻤﺎ ﺩﺍﺩ ﺑﺮﻕ ﺣﻼﻝ ﺷﺪ ! ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﻕ ﻣﺸﻬﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ١١٩١ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻋﻠﻤﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻠﺖ ﺳﻠﺤﺸﻮﺭ ﻣﺸﻬﺪ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺧﺖ.
4. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﻠﻪ ﻗﻨﺪ ، ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻓﺮﺍﻃﯿﻮﻥ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺍﻟﮏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮐﻠﻪ ﻗﻨﺪ ﺭﻭﺳﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ! ﻋﻠﺖ: ﻧﭙﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﻭﺟﻮﻩ ﺷﺮﻋﯽ ، ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺍﺭﺩﮐﻨﻨﺪﻩ ﻗﻨﺪ! " ﭘﺮ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭﺟﻮﻫﺎﺕ ، ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺗﺎ ﻗﻨﺪ ﺣﻼﻝﮔﺮﺩﺩ ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﻁ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﯼ ﻏﺴﻞ ﮐﻨﻨﺪ."
5. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻟﺒﺎﺳﺸﻮﯾﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﺖ: ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﻧﺠﺲ ، ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﮎ ﺭﺍ ﻧﺠﺲ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ!
6. ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ٢٤٣١ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺳﭙﯿﺪ ﻋﻠﻤﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺭﺃﯼ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﺍﺳﺖ!
7. ﻋﻠﻤﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﺭﺍﻩ ﺁﻫﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﻧﺎﺻﺮﯼ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻋﻠﺖ: ﻣﻼﻋﻠﯽ ﮐﻨﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﻩ ﺗﺴﻠﻂ ﮐﻔﺎﺭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺖ.
8. ﺧﻮﺭﺩﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺎﻫﯽ ﺧﺎﻭﯾﺎﺭﯼ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ! ﻋﻠﺖ: ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺻﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ.
9. ﺑﺎﺯﯼ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ!
ﻋﻠﺖ: ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺘﯽ ﺳﺎﺧﺘﮕﯽ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻣﻮﯾﺎﻥ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ.
10. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻭﯾﺪﺋﻮ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺑﻮﺩ. ﻋﻠﺖ: ﭼﻮﻥ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﭘﺎﮎ ﻣﻠﺖ ﺳﻠﺤﺸﻮﺭ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﻓﯿﻠﻤﻬﺎﯼ ﻣﺴﺘﻬﺠﻦ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﺑﺎ ﺍﺯﺩﯾﺎﺩ ﺁﻥ ﻭ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ ﻭ ﻧﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﺍﻡ ﺣﻼﻝ ﺷﺪ. "
🔴 در پاسخ به شایعه
"فتواهای شگفت انگیز شرعی از قاجار تا امروز !!" :
1⃣ این متن فاقد استناد است و عمده موارد ادعا شده در هیچ منبع معتبری مشاهده نشد!
2⃣ نویسنده تفاوت آب کر و جاری را نمیداند ! آب جاری، از زمین جوشیده و جریان دارد ، مثل چشمه ، اما آب کر ظرفی با طول و عرض و ارتفاع سه وجب و نیم را پر می کند و حدود377 کیلو یا بیشتر است.
آب لوله کشی به آب کر متصل است ، و حکم آب کر را دارد نه جاری!
yon.ir/fatava1
* تا قبل از لوله کشی آب ، برای رفع نجاست از آب غیر کر (آفتابه) استفاده می شد و کسی رودخانه یا چشمه با خود به مستراح نمی برد !
3⃣ غسل ترتیبی جدیدا اختراع نشده، بلکه از ابتدای اسلام بوده و در روایتی از معصوم (ع) درباره نحوه انجام آن صحبت شده است!
yon.ir/fatava2
4⃣ مخالفتها با برق مربوط به اقشار بی اطلاع بود و ارتباطی با علما نداشت و فتوایی هم صادر نشده است.
yon.ir/fatava3
5⃣ تحریم قند و کالاهای روسی توسط میرزای شیرازی جهت پیشگیری از سلطه اقتصادی اجانب بود که مقدمه استعمار ملت ایران می شد.
yon.ir/fatava4
6⃣ بعد از برطرف شدن عین نجاست یک بار شستن لباس با آب کر کافیست و لباسشویی هم بر همین منوال و بلکه بیشتر انجام می دهد و ادعای مطرح شده اعتبار ندارد.
yon.ir/fatava5
7⃣ علما با اصل "انقلاب سفید" مخالف بودند. آنها اساس رفراندوم را تحریم کردند و اختصاص به زنان نداشت.
yon.ir/fatava6
8⃣ مخالفت اصلی آیت الله كنی با امتیازی بود که استفاده از تمام منابع ایران را به مدت 70 سال به "رویتر" واگذار می كرد.
از نظر تئوری توسعه، ایران آن روز در مرحله احداث راه آهن نبود و احداث آن برای تسلط غربیها به هندوستان و آبهای گرم و ذلیل تر شدن ایران بود.
yon.ir/fatava7
9⃣ شرط حلال بودن ماهی، داشتن فلس است. ادعای شبهه یافت نشد و صحت ندارد.
yon.ir/Caviar
🔟 حرمت شطرنج دو صورت دارد: برای برد و باخت باشد یا از آلات قمار محسوب شود که هیچکدام ربطی به ادعای شبهه ندارد.
yon.ir/fatava8
1⃣1⃣ از ویدئو، ماهواره و اینترنت میتوان استفاده خوب یا بد نمود که استفاده ناصحیح آنها همواره حرام بوده و خواهد بود.
yon.ir/fatava9
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شایعه
" خرافات ... کارگردان مجید مجیدی در فیلمرنگ خدا در خاطراتش چنین نوشته :جهت تهیه قسمتی از فیلم به روستایی رفتیم بخاطر اینکه نخواهیم مسافتی را تا امامزاده های اطراف طی کنیم وبچه ها اذیت نشوند یک اتاقک کوچک شبیه امامزاده بنا کردیم و چند بازیگر نقش های خود را در آن قسمت ایفا کردند بعد از اتمام فیلمبرداری چون یک بنای معمولی بود آن را جهت لانه گزینی پرندگان سالم رها کردیم و رفتیم . بعد حدود دو سال خبردارشدم که امامزاده ساختگیمان تبدیل به زیارتگاه مهمی شده اول باور نکردم جهت حصول اطمینان به آن روستا سفر کردم دیدم واقعیت دارد برای روشنگری بااهالی صحبت کردم وگفتم که این اتاقک را ما بخاطر تهیه فیلم شبیه امامزاده درست کرده ایم اما دیدم مردم خصوصا پیران وبزرگان محل به شدت ناراحت شدند و حرف مرا توهین تلقی کردند و به گونه ای افراطی و احساساتی آن اتاقک را یک امامزاده شفا دهنده می دانند . دیدم اگر بیشتر پافشاری کنم احتمال دارد صدمه ببینم مصلحت دیدم که با اداره اوقاف آن منطقه صحبت کنم تا از آن طریق مردم را از این جهل برهانم به اداره اوقاف مراجعه کردم و موضوع را بیان کردم که ناگهان مسوول اوقاف برآشفته شد وگفت این حرفها چیست می زنی این امامزاده شجره نامه دارد و بعد شجره نامه اش را به من نشان داد من هم مات و مبهوت بدون خدا حافظی از آن محل خارج شدم که دم درب یکی از کارکنان اوقاف که آدم منطقی تری بود به من گفت دوست عزیز برای خودت دردسر درست نکن مردم این بنا را مقدس میدانند حالا هر چه تو می خواهی دست وپا بزن بعد تازه فهمیدم ریشه جهل وخرافات در مردم چقدر عمیق است "
🔴 در پاسخ به شایعه
"خاطره مجید مجیدی از ساخت یک امامزاده جعلی !!" :
1️⃣ این شایعه صحت ندارد و چنین خاطره ای از "مجید مجیدی" و هیچ کارگردان دیگری یافت نمی شود!
2️⃣ نسخه های اولیه این متن از قول یک کارگردان تلویزیونی منتشر شد که عدم ذکر نام وی، نام منطقه، نام امامزاده جعلی و... همگی نشانه غیرواقعی بودن آن بود! بعدها از نام آقای مجیدی صرفا برای اعتبار بخشی به این متن جعلی استفاده شد!
goo.gl/b2h1Wv
3️⃣ نویسنده در حالی ادعا کرده جهت اذیت نشدن بچه ها به امامزاده نرفتیم و یک امامزاده ساختیم، که اعتراف کرده به روستایی که امامزاده در آن بوده رفته است! آیا رفتن به یک مکان عمومی سخت تر بوده یا ساختن یک بنا!
4️⃣ ادعای برخورد عجیب اداره اوقاف منطقه، جهت القای شبهه عدم اعتبار تمام امامزاده هاست! در حالیکه ثبت هر امامزاده روند خاص خود را دارد!
goo.gl/VnM1ge
5️⃣ برخلاف ادعای متن در مورد پذیرش و رسمیت دادن به امامزاده های جعلی، شاهد تخریب و امحای بقاع جعلی و موارد فاقد شناسنامه معتبر در سطح کشور بوده ایم!
shayeaat.ir/post/367
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
#کشتار_عادت_بهائیان
در حالی که عناصر #فرقه_ضاله #بهائیت سعی در پاک کردن چهره عامل بهائی تیراندازی به دفتر #یوتیوب را دارند و عنوان کردهاند که #نسیم_نجفی اقدم تحت تربیت #بهائی نبوده چرا که در این مسلک کشت و کشتار وجود ندارد، اما تورق تاریخ نشان میدهد هر جا کشت و کشتاری شده #پای بهائیت در میان است.
✅ @mobahesegroup
واقعه جانگداز #ابرقو بارزترین نمونه سبعیت تشکیلات بهائیت در خصوص #مخالفین خود است که در تاریخ ماندگار شده است. شرح چگونگی وقوع جریان به اختصار در کتاب "فجایع بهائیت" یا "واقعه ابرقو" تألیف آقای حسین خراسانی آورده شده است. در این حادثه به دستور مستقیم محفل بهائیت زنی شجاع به نام #صغری 56 ساله که سدی در برابر تشکیلات فرقه ضاله بهائیت و فعالیتهای آنها بود به همراه اعضای خانوادهاش در شب سیزدهم دی ماه 1328 به دست #محمد_علی_شیروانی به طرز فجیعی قتل عام شدند. این قاتل بی رحم #بهایی به همراه چند تن از یاران خود به خانه این زن شجاع یورش برده و ابتدا 3 دختر او را با بیل و تبر مثله کرده و سپس در جنایتی دیگر این زن را به همراه دو پسر خردسال دیگرش قطعه قطعه می کنند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
#بهائیت
#بیت_العدل #فضای_مجازی
نهاد رهبری #تشکیلات_بهائیت موسوم به بیت العدل، در ابلاغیهی خود خطاب به #بهائیان، چارچوب فعالیتهای این فرقه را در فضای مجازی تعیین کرد. نهاد بیت العدل در ابتدا با بیان جایگاه بیبدیل #اینترنت، به فرصتهای پیش آمده برای تبلیغ آسان #بهائیت پرداخته و مبلّغان بهائی را به بهرهگیری گسترده از این فضا ترغیب نموده است. از اینرو در ادامه، به نقد و بررسی فرصتها و چالشهای اعلامی بیت العدل، در استفادهی بهائیان از این فضا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
✅ @mobahesegroup
#چالشها:
نهاد بیت العدل در پیام خود، به طور تلویحی به بهائیان دستور میدهد که از مراجعه به صفحات غیربهائی که به تبیین #حقایق_بهائیت میپردازند، خودداری کنند و در این خصوص، به بیان راهکار نیز متوسل میشود؛ همچنان که میخوانیم: «یاران عزیز الهی با توجّه به این امور باید هر سایت اینترنتی حاوی اطّلاعات و اخبار دربارهی #آیین_بهائی را با دقّت بررسی نموده با بذل توجّه به نکاتی چون محتوا، لحن و شیوهی ارائهی مطالب و سؤالات مطرح شده و غیره در مورد معتبر بودن آن تعمّق کنند. در صورت عدم اطمینان از اعتبار یک رسانهی خاصّ میتوانند با افراد باتجربه و معتمد و یا با #محفل_روحانی_ملّی کشور خود مشورت نمایند».[1]
✅ @mobahesegroup
اما بحث اینست که اگر به راستی، اولین و مهمترین آموزهای که بهائیت ادعای ابداع آن را دارد، #تحری_حقیقت است [2]، پس منع بهائیان از مراجعه به سایتهای غیربهائی که به بررسی واقعگرایانهی #عقاید_بهائیت میپردازند دیگر چه معنایی خواهد داشت.
#فرصتها:
از طرفی استفاده از فضای مجازی این فرصت را به تشکیلات بهائیت داده است تا با ایجاد کانالهای ظاهراً بیطرف و مستقل، شمشیر از رو بسته و فعالیتهای تبلیغی، سیاسی و ضدانقلابی خود در #ایران (که ظاهراً در تضاد با تعالیم این فرقه است) را بدون هیچ دغدغهای پیگیری کند.
امتیاز این کانالهای به اصطلاح مستقل اینست که دست تشکیلات بهائیت را برای هرگونه فعالیتهای سیاسی و ضدانقلابیاش باز میگذارد و همچنین هرگاه مثل رسانهی بهائینیوز، بیش از حد گندش درآمد، با انتشار بیانیهای انتساب آن را به خود رد میکند و مجدداً مشابههای بدتر از آن را راهاندازی میکند.[3]
#پینوشت:
[1]. پیام تشکیلات بهائیت موسوم به بیت العدل، مورخ: 18 فوریه 2018.
[2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، ص 17 (به نقل از عبدالبهاء).
[3]. جهت مطالعهی بیشتر، بنگرید به مقالهی: جریان تعطیلی بهائینیوز !
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
چرا #صادق_هدایت دست به #خودکشی زد؟
یکی از دردهای هدایت، بیهدفی، بی آرمانی و اعتقاد نداشتن به #خدا بود. اگر هدایت میتوانست در زندگی برای خود #پناهگاهی بیابد تا به هنگام دردها و رنجهایش به آن پناه ببرد، هیچگاه این گونه فکر نمیکرد. اگر او از ایمان و آرمانی والا برخوردار بود تا او را از رنجهای تنهائی و بیپناهی نجات دهد به #پوچگرائی متمایل نمیشد. و در نتیجه، دست به خودکشی نمیزد.
وی روشنفکری است که دریافت درستی از #دین و مذهب ندارد و شناختش از دین همان #خرافات و بیراهههایی است بعضی از عوام از خدا دارند. اگر هدایت بینش درستی از دین داشت، کارش به مرگ با گاز نمیكشيد و خود را نمیكشت. قرآن دراین باره میفرماید: «لاتقتلوا انفسکم ان الله بکم رحیما» [نساء / ۲۹] خود را نکشید که خداوند نسبت به شما رئوف و مهربان است.»
✅ @mobahesegroup
او خود را در عالم، وجودی بیگانه و گمنام میدانست که فقط میتوانست به امور پوچ و #بیهوده برخورد کند. هدایت خود را یکه و تنها میپنداشت که در جهانی تهی از معنا و مفهوم بدون اختیار و اراده گام به عرصه هستی نهاده و باید رنج بکشد، درد و ناله سر دهد. او جهان را عاری از معنا و مفهوم میدانست. برای وی هدفی مشخص نبود. یشتر #آثار وی، پیام آور #پوچی هستند. درمیان آثار منتشر شده او، « زنده به گور» و «بوف کور»، بیش از همه پیام آور فلسفه پوچی هستند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخگویی به شبهات ⬅شبهات کلامی⬅ بخش اعتقادی⬅ اسلام و سایر ادیان
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
پرسش : 📝 آیا مذاهب و مکاتب مختلف این دنیا، در جهان آخرت نیز وجود دارد؟
پاسخ : 📝 بى شک همه ما از اختلافاتى که در میان مکتب ها و مذهب ها در این جهان وجود دارد، رنج مى بریم و همه آرزو مى کنیم روزى این اختلافات برچیده شود، در حالى که همه قرائن نشان مى دهد این اختلافات در طبیعت زندگى این دنیا حلول کرده و حتى از دلائلى استفاده مى شود: بعد از قیام حضرت مهدى(علیه السلام) آن برپا کننده حکومت واحد جهانى ـ هر چند بسیارى از اختلافات حل خواهد شد ـ ولى باز اختلاف مکتب ها به کلى برچیده نمى شود و به گفته قرآن مجید، یهود و نصارى تا دامنه قیامت به اختلافاتشان باقى خواهند ماند: «فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إلى یَوْمِ الْقِیامَةِ».
ولى خداوندى که همه چیز را به سوى وحدت مى برد، سرانجام به اختلافات پایان خواهد داد و چون با وجود پرده هاى ضخیم عالم ماده، این امر به طور کامل در این دنیا امکان پذیر نیست، مى دانیم در جهان دیگرى که عالم بروز و ظهور است، این مسأله عملى خواهد شد و حقایق آن چنان آفتابى مى گردد که اختلاف مکتب و عقیده، به کلى برچیده مى شود.
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
پرسمان مهدوی ⬅ بخش ادیان و مذاهب🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅
1- آيا اعتقاد به آمدن منجي در آينده مخصوص مسلمانان و به ويژه شيعيان است؟
پاسخ 👇👇👇👇👇👇👇👇
فوتوريسم به معناي اعتقاد به ظهور يك نجات دهنده بزرگ آسماني و اميد به آينده روشن كه در آن، نگراني ها و هراس ها مرتفع گردد و به بركت ظهور يك شخصيت ممتاز الهي، همه تاريكي ها از پهنه گيتي برچيده شود و ريشه ظلم و جهل و تباهي از روي كره زمين بركنده شود، يك اعتقاد عمومي ثابت است كه همواره، همهجا و همه زمان ها، نزد تمام ملت ها شايع و رايج بوده است. در كتابهاي مربوط به مذاهب به نامها و القاب مختلفي از منجي بر ميخوريم؛ براي نمونه ـ در مذهب يهود: ماشيح؛ ـ در مذهب مسيحيت: مسيح؛ ـ در مكتب زرتشت: سوشيانس؛ ـ در مكتب هندوها: ويشنو، كلكي يا كلكين؛ ـ در مكتب بودا: بوداي پنجم ميتريه؛ ـ در مذهب اسلام: مهدي، قائم؛ آنچه از تاريخ امت ها استفاده مي شود، اين است كه مسأله عقيده به ظهور يك رهبر مقتدر الهي و آمدن مصلحي در آخرالزمان، به نام منجي موعود جهان، به قدري اصيل و ريشه دار است كه در اعماق دل ملت ها و پيروان همه اديان الهي و تمام اقوام و ملل جهان جا گرفته است، تا جايي كه در طول تاريخ بشريت، انسان ها در فراز و نشيب هاي زندگي، با يادآوري ظهور چنين رهبر مقتدري، پيوسته خود را از يأس و نااميدي نجات مي دادند و در انتظار ظهور آن مصلح موعود جهاني در پايان جهان، لحظه شماري مي كنند.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗 دانلود کتاب صوتی
📚 چهل حدیث امام خمینی
📢 بخش اول
حجم : 46 مگابایت
http://dl.audiolib.ir/Farsi%20Audio%20Book%207/Chehel%20Hadis%20-%20Ruhollah%20Khomeini%20-%20Part%201.rar
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔 دانلود کتاب صوتی
موضوع : روانشناسی و تربیت
📚 اثرات پنهان تربیت آسیب زا
از عبدالعظیم کریمی
📢 بخش اول
27 مگابایت
http://dl.audiolib.ir/Farsi%20Audio%20Book%206/Asarate%20Penhane%20Tarbiate%20Asibza%20-%20Abdolazie%20Shojaee%20-%20Part%201.rar
بخش دوم
39 مگابایت
http://dl.audiolib.ir/Farsi%20Audio%20Book%206/Asarate%20Penhane%20Tarbiate%20Asibza%20-%20Abdolazie%20Shojaee%20-%20Part%202.rar
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌷♦🌷🌿🌷♦🌷
٢
#ذكر_فضايل_اميرالمومنين
✨امتحان ولایت پذیری✨
*أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ *
آيا مردم گمان ميكنند به حال خود رها ميشوند و همين كه گفتند: ايمان آورديم مورد آزمايش قرار نميگيرند؟
(سوره مباركه عنكبوت آيه 1)
در ذيل اين آيه صفحه 181 ج 36 روايت است كه اميرالمؤمنين ع ميگويند: وقتي اين آيه نازل شد به پيامبر گفتم
يا رسول الله! اين چه فتنهاي است كه ناس با اين فتنه آزمايش ميشوند و همه بايد وارد اين گردونه و اين تنور فتنه شوند.
🔸«قَالَ يَا عَلِيُّ إِنَّكَ مُبْتَلًى بِكَ وَ إِنَّكَ مُخَاصَمٌ فَأَعِدَّ لِلْخُصُومَة»
پيامبر فرمودند: يا علي همه آدمها با تو آزمايش ميشوند آزمايش افراد با توست كه ولايت تو را ميپذيرند يا نه ؟
گفتن اينكه ما ايمان داريم كافي نيست و خدا براي اثبات ايمان افراد، اميرالمؤمنين ع را به ميدان ميآورد كه ميزان دلدادگي به خداوند از طريق اميرالمومنين ع معلوم ميشود.
ايمان عقيده نيست بلكه تسليم محض است. فرعون عقيده داشت كه خدا ربّ است ولي ايمان نداشت ايمان يعني تسليم محض در مقابل خدا و خداوند ميگويد: بايد با اطاعت از علي و اعلام محبت به علي اين تسليم را به نمايش بگذاري.
✅در محضر استاد بروجردی-مناقب امیر المؤمنین علیه السلام
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌷♦🌷🌿🌷♦🌷
٣
#ذكر_فضايل_اميرالمومنين
✨منکر ولایت و منکر قیامت✨
در دعای غدیر عبارتی است که رابطه ای بین ولایت و قیامت را برقرار می کند.
خدا را ثناگو هستیم بابت چند امر :
*الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي َ لَمْ يَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِينَ وَ الْمُكَذِّبِينَ بِيَوْمِ الدِّين*
خدا رو شکر که ما را جزء منکرین ولایت و جزء مکذبین روز قیامت نیز قرار نداد.
نکات:
🔸انسان با قبول ولایت معصوم، سیر زندگی اش در صراط مستقیمی می شود که نهایت این صراط، حضورِ درمحضر مالک یوم الدین است اما اگر در این عالم، ولایت را قبول نکرد سرگردان می شود.
بار ها و بار ها در لسان مطهر پیغمبر ص آمده است که اي علی ! آن کسی که تو را شناخت و توسل به حبل المتین تو داشت در این عالم گمراه نمی شود.
🔸اوبا پذيرش ولايت در یک قلعه محکمی قرار می گیردكه نه فکر سوء بر این فرد وارد می شود و نه عمل سوء و نه رفتار وگفتار سوء؛هرچند دچار لغزش شود اما مسیر را برای همیشه شناخته است.
*اگر کسی ولی شناس شد، قیامت را با همه وجودش پذیرفته و اگر کسی ولی شناس نشد گویا قیامت را بطور کامل منکر شده است .
🔸 جایگاه ولایت در این عالم جایگاهی است که سیر به سوی حق را به ما آموزش می دهد حضور در محضر مالک یوم الدین را به یکایک ما تعلیم می دهد.
✅برداشتی از سخنان استاد بروجردی-عید غدیر خم
تنظيم :خانم زهراعصار
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 پاسخ به شبهات
آیا خداوند در دنیا نیز به مؤمنان اجر و پاداش میدهد؟
متن کامل پرسش
آیا کارهای خوبی وجود دارد که در این دنیا اجرش داده شود، یا همه کارهای نیک و خوب پاداشش در آخرت داده میشود. لطفاً با ذکر مثال بیان کنید.
پاسخ
بر اساس صریح آیات قرآن در بسیاری از موارد - نه تمام آنها - بخشی از اجر و پاداش نیک انسانهای مؤمن در همین دنیا داده میشود. به عنوان نمونه؛ در داستان حضرت یوسف(ع) آمده است، خداوند در برابر صبر و توکل یوسف در چاه، فروشش به عنوان برده، تحمل زندان در برابر تهمت و ...، حکومت بر سرزمین مصر را به عنوان پاداش دنیوی به وی کرامت فرمود: «وَ کَذلِکَ مَکَّنَّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْها حَیْثُ یَشاءُ نُصیبُ بِرَحْمَتِنا مَنْ نَشاءُ وَ لا نُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنین».[1]
این یک سنت تغییر ناپذیر الهى است که هر کس در راه او گام بردارد، مورد لطف و مرحمت قرار میگیرد، و هر کس را که بخواهد عزت میدهد. مسلّم است که خواست خداوند معیارها و ضابطههایى دارد؛ کسانى را از این موهبت برخوردار میکند که ایمان وتقوا داشته باشند. البته با اینکه چنین کسانى در دنیا پاداش داده میشود، ولى پاداشى که خدا در آخرت به آنان خواهد داد، بسى بهتر و سودمندتر است.
طبق این سنت الهى، یوسف که از همان کودکى داراى ایمان و تقوا بود و شایستگى برخوردارى از لطف الهى را داشت، از قعر چاه به قصر شاه رسید و علیرغم بدخواهى برادران حسود، به مقام و منزلتى رسید که آنان تصورش را هم نمیکردند.[2]
[1]. یوسف، 56.
[2]. جعفری، یعقوب، کوثر، ج 5، ص 410، قم، هجرت، چاپ اول، 1376ش.
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 پاسخ به شبهات
چه ارتباطی بین لفظ «لواط» و حضرت «لوط» وجود دارد؟
متن کامل پرسش
با توجه به اینکه قوم لوط بهخاطر عمل زشت لواط به این نام خوانده میشدند برای من سؤال است که چرا نام پیامبر گرامی این قوم نیز به این نام خوانده میشود؟
پاسخ
معمولاً هر کدام از اقوام و ملتها، برای خود نام خاصی دارند که با همان نام از آنان یاد میشود. اقوامی که در قرآن از آنان و از پیامبرانشان یاد شده نیز از این قاعده مستثنا نبودند. در قرآن کریم گاهی از این اقوام با نام خودشان یاد میشود؛ مانند «عاد»[1] و «ثمود»،[2] و گاهی نیز با نام پادشاهشان یاد میشوند؛ مانند «قوم فرعون»،[3] و «قوم تُبَّع»[4] و گاهی نیز با نام پیامبرشان یاد میشوند؛ مانند «قوم هود» و «قوم صالح».[5] در این بین، برخی از اقوام هم نامشان از نام یکی از پیامبران گذشته گرفته شده که میتوان به «بنی اسرائیل»[6] اشاره کرد که از لقب حضرت یعقوب(اسرائیل) گرفته شده است.[7]
یکی از اقوامی که در قرآن با نام پیامبرشان یاد شده است، قوم «لوط»[8] میباشد. نام کامل این پیامبر، لوط بن هاران بن تارخ است.[9] از این جهت که قوم لوط، اولین کسانی بودند که به گناه بزرگ همجنس بازی روی آوردند،[10] نام این گناه کبیره از نام این قوم گرفته شد و به آن لفظ «لواط» اطلاق شد.[11] در واقع «لواط» به معنای عملی است که قوم لوط مرتکب بلکه مبدع آن عمل زشت شدند. در زبان عربی نیز با استفاده از نامی که از این قوم برده شده، مشتقاتی را استخراج کردهاند که برخی از آنها به معنای عمل شنیعی است که آن قوم گناهکار انجام میدادند.[12] اینگونه اشتقاقهایی در زبان عربی، منحصر به این واژه خاص نبوده بلکه واژههای بسیاری وجود دارد که بعد از اندکی شهرت، افعال و مشتقات جدیدی از آن استخراج میشوند، مانند «تلفن» که افعالی چون «یتلفنون» از آن استخراج شده و یا اخیراً از عبارت نوظهور «داعش» که مخفف دولت اسلامی عراق و شام است، مشتقات مختلفی مانند «تدعّش» و... ساخته شده است.
بنابراین، با آنکه نام «لواط» برگرفته از نام قوم لوط است، اما نام آن پیامبر ارجمند، برگرفته از نام این عمل شنیع نیست.
[1]. هود، 59.
[2]. اسراء، 59.
[3]. شعراء، 11.
[4]. ق، 14.
[5]. هود، 89.
[6]. بقره، 40.
[7]. آل عمران، 93.
[8]. شعراء، 160.
[9]. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک(تاریخ طبری)، ج 1، ص 244، بیروت، دار التراث، چاپ دوم، 1387ق.
[10]. اعراف، 80.
[11]. علی بن موسی (امام هشتم)، الفقه المنسوب للإمام الرضا(ع)، ص 276، مشهد، مؤسسة آل البیت(ع)، چاپ اول، 1406ق.
[12]. فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، محقق و مصحح: مخزومى، مهدى، سامرائى، ابراهیم، ج 7، ص 452، انتشارات هجرت، قم، چاپ دوم، 1410ق.
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 پاسخ به شبهات
آیا امام علی(ع) بنیانگذار صندوق پیشنهادات و انتقادات بود؟
متن کامل پرسش
آیا امام علی(ع) صندوق شکایات و گزارشها (بیت القصص) داشت؟
پاسخ
براى اینکه مردم بتوانند به آسانی، خواستههای خود را با امام علی(ع) مطرح کنند، آنحضرت با تأسیس جایگاهى به نام «بیت القصص» و یا «خانه شکایات» این فرصت را فراهم آورد تا هر کس مشکلی دارد و از طرح رویاروى آن ناتوان است، دادخواهى خود را نوشته و بدانجا بیفکند، تا امام على(ع) به عنوان حاکم اسلامی از آن آگاه شود. گویا در اسلام، حضرتشان برای اوّلین بار، چنین روشی را دنبال کردند، با این وجود، گزارشی نیز وجود دارد که امام بعد از سوء استفاده برخی افراد از این آزادی عمل، درب این خانه را بسته و این رویکرد را ادامه ندادند.
اکنون به برخی گزارشها در این مورد میپردازیم:
1. أحمد بن علی فزاری (متوفای 821ق) در کتاب «صبح الأعشى» میگوید: «نخستین کسى که مکانى را بنیاد کرد که در آن، شِکوه دادخواهان افکنده شود، امیر مؤمنان على بن ابیطالب(ع) بود».[1]
2. ابو هلال (متوفای 395ق) در کتاب اوائل خود که به معرفی اولینها میپردازد، از محمد بن سیرین نقل میکند: «على(ع)، خانهاى بنیاد کرد که مردم، وضعیت حال خود را در آن میافکندند، تا آنکه برایش دشنام نوشتند و در آن افکندند. آنگاه، آنرا کنار گذارد».[2]
3. ابن ابی الحدید (متوفای 656ق) در شرح نهج البلاغه میگوید: «براى امیر مؤمنان، خانهاى بود. آنرا بیت القصص (خانه گزارشها یا شکایات) نامید و مردم، نامههاى خود را در آن میافکندند».[3]
4. ابن عبد ربه اندلسی (متوفاى 328ق) در «العقد الفرید» نقل میکند: على بن ابیطالب(ع) به یارانش فرمود: «هرکس از شما از من خواستهاى دارد، آنرا در کاغذى بنگارد تا چهرهها و آبروی شما را از خواستن و خواری، حفظ کند».[4]
توجه به چند نکته درباره این رفتار امام علی(ع) دارای اهمیت است:
الف. حضرت علی(ع)، برگزاری جلسه عمومی با مردم و نیز شنیدن مسائل و مشکلات آنها را از راههای دیگری مانند بنیاد نهادن صندوق شکایات و پیشنهادها، عاملی برای به وجود آوردن و حفظ کرامت انسانی دانسته و معتقد بود با چنین رویکردی مردم به راحتی میتوانند سخن و پیشنهاد خود را مطرح کنند. آنحضرت به مالک اشتر سفارش میکرد: «بخشی از وقت خود را مخصوص کسانی قرار ده که به تو نیاز دارند. خودت را برای آنان فارغ دار و در مجلس عمومی بنشین و در آن جلسه فروتن باش در برابر خدایی که تو را آفریده است. سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسبانان را از آنان باز دار تا سخنگوى نیازمندان بدون ترس و نگرانى و لکنت و تردید با تو سخن بگوید».[5]
ب. تأسیس چنین محل یا صندوقی، به این موضوع اشاره دارد که چه بسا اگر شاکی شناخته شود و نیازش را به جز حاکم، بقیه مردم بدانند، به شخص شاکی آسیب وارد میشود و کرامت انسانی او خدشهدار میشود و چه بسا فردی میخواهد بدون آنکه حتی نزد حاکم نیز شناخته شود، مشکل خود را نزد او مطرح سازد که باید برای او نیز دنبال راه حلی بود. راه حلی که با حفظ کرامت انسان، زمینه تربیت سالم وی نیز فراهم شده و اصلاح فرد و جامعه آغاز و انجام پذیرد.
ج. افراد جامعه نباید از فرصتهایی که توسط زمامداران عادل به آنان داده میشود سوء استفاده نموده و زمینه را برای از بین بردن چنین فرصتهایی فراهم سازند.
[1]. فزاری قلقشندی، أحمد بن علی، صبح الأعشى فی صناعة الإنشاء، ج 1، ص 471، بیروت، دار الکتب العلمیة، بیتا.
[2]. عسکری، أبو هلال الحسن بن عبد الله بن سهل، الأوائل، ص 206، طنطا، دار البشیر، چاپ اول، 1408ق.
[3]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبة الله، شرح نهج البلاغة، محقق: ابراهیم، محمد ابوالفضل، ج 17، ص 87، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق.
[4]. ابن عبد ربه اندلسی، أحمد بن محمد بن عبد ربه، العقد الفرید، ج 1، ص 199، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1404ق.
[5]. سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صبحی صالح، نامه 53، ص 439، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق.
__________________________
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup