⚫️دیروز چندین نفر از فرزندان این آب و خاک مظلومانه برای #امنیت ما #شهید شدن😭😭😭
🔻هم اونا که خیلیا میگن #خوب پول میگیرن
🔻هم اونا که وقت و بی وقت از همه فحش و بدوبیراه میشنون
آره.....
👈 #امنیت بها داره
اما ان شاءالله انتقام خون تک تک شون رو میگیریم
🔻و این حمله تروریستی به اتوبوس #مدافعان_وطن نشان داد تا گوش چند شیخ زنباره در کشورهای مینیاتوری اطراف خلیج فارس پیچانده نشود!آنان هر روز وقیح تر خواهند شد.
🔻مدافعان #CFT و #FATF شفاف بگویند گروهک های #تروریستی شرق کشور را #آمریکا و #عربستان عضو این دو چگونه تامین مالی میکنند؟!
#ایران_تسلیت
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی بی سی فارسی چند نفر از اپوزیسیون جمهوری اسلامی از جمله مسیح علینژاد رو دعوت کرد تا علیه ۴۰ سالگی انقلاب حرف بزنن اما برنامه اونجوری که BBC میخواست پیش نرفت و مهمانان به جون هم افتادن و پته هم دیگه رو رو آب ریختن😂
@mobahesegroup
سوالات زیادی درباره کتاب #حجاب_شرعی از امیرحسین ترکاشوند ارسال شده
امیر حسین ترکاشوند که خود را محقق در این زمینه میداند متاسفانه اشکالات و نقد های زیادی
بر نوشته های او هست که توسط نویسنده بی پاسخ مانده است
به نظر میرسد با توجه به روند تبلیغات دشمن درباره حجاب کار این نویسنده و انتشار مطالب وی نوعی همسویی با دشمن دین برنامه ای ازپیش تعیین شده در راستای اهداف دشمنان دین باشد
در پست های بعدی توجه شما را به نقد ها و منابع
معتبر ارائه شده با توجه به آیات و روایات جلب میکنیم
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
با مطالعه کتاب #حجاب_شرعی در عصر پیامبر[ص] اشکالات زیر آشکار میشود:
1. استفاده نکردن از منابع دست اول
اصلیترین و جدیترین نیاز یک تحقیق به ویژه یک تحقیق تاریخی، استفاده از منابع و به خصوص منابع دست اول است: یکی از عمدهترین وظایف هر محقق، تاریخ دستیابی به منابع اطلاعاتی و جمعآوری مهمترین اطلاعات موجود برای حل مسئله مورد تحقیق است. هر شی یا سند ثبت شدهای که به نظر برسد منبع اطلاعاتی بالقوهای درباره گذشته است، مورد توجه مورخ قرار میگیرد. از آنجا که او قادر به مشاهده حوادث گذشته نیست؛ بنابراین، تلاش میکند تا به بهترین منابع اطلاعاتی دسترسی یابد. منابع اطلاعاتی معمولاً به دو دسته اصلی تقسیم میشوند: منابع دست اول و منابع دست دوم.
هر یک از این منابع نیز ممکن است به صورت مدارک کمی، مدارک شفاهی یا اسناد و آثار باستانی باشند. مدارک، قسمت اعظم منابع تاریخی را تشکیل میدهند و به منظور انتقال اطلاعات نگهداری میشوند. (همان، صفحه 238)
دلاور معتقد است: از آنجا که محقق شخصاً قادر به مشاهده حوادث گذشته نیست، باید کوشش کند که بهترین مدارک را از بین منابع دست اول موجود به دست آورد. او در این زمینه باید تلاش کند تا مدارک قابل مشاهده یا مدارکی را که برای آنها شاهد وجود دارد انتخاب کند [...] تأکید بر منابع دست اول و تعیین صحت و سقم آنها از اهمیت شایانی برخوردار است، زیرا این منابع، مواد اولیه پژوهش تاریخی هستند. (همان، صفحه 240)
وی میگوید: مورخان هرگز قادر نیستند که حوادث را به طور مستقیم مشاهده کنند. به علاوه، حوادث گذشته هم قابل تکرار نیستند. بنابراین، مورخان نباید فرض کنند که یافتههای آنها به طور حتم، واقعی و درست هستند. از آنجا که اطلاعات تاریخی از منابع استخراج میشوند، پژوهشگر باید خیلی دقیق به بررسی آنها بپردازد و سعی کند میزان اطمینان به صحت و سقم منابع را تعیین کند. روشن ساختن این نکته که سند یا مدرکی دارای اشتباهاتی عمدی یا غیرعمدی است، یکی از کارهای ضروری پژوهشگر است.
مورخی که از این کار خودداری میکند و بدون رعایت احتیاط و بررسی منابع، اطلاعات را جمعآوری و تجزیه و تحلیل مینماید، دارای تهور بیموردی است. پژوهشگر کارآزموده با نگرشی انتقادآمیز به مدارک و اسناد توجه میکند.یک مدرک ممکن است به وسیله شخص دیگری به غیر از کسی که نام او در مدرک ذکر شده است، نوشته شده باشد. یک منبع تاریخی ممکن است متعلق به حادثهای باشد که هرگز به شکلی که بیان شده، اتفاق نیفتاده باشد.
بنابراین، پژوهشگر باید همیشه واقعی و معتبر بودن منابع اطلاعاتی را مورد سؤال قرار دهد. هیچ کس نمیتواند در مورد واقعی و معتبر بودن منابع تاریخی کاملاً مطمئن باشد. بیشتر اوقات این احتمال وجود دارد که منبعی جعلی باشد یا محتوای آن به طور عمدی درست نباشد. در هر صورت،پژوهشگر باید منابع تاریخی را به صورتی دقیق و منظم ارزشیابی کند. ارزشیابی منابع تاریخی را انتقاد تاریخی مینامند، و این به دو طبقه تقسیم میشود:
1. انتقاد بیرونی که ماهیت منابع را ارزشیابی میکند.
2. انتقاد درونی که محتوای منابع را بررسی میکند. (همان، صفحات 240 و 241)
به گفته دلاور:"از طریق انتقاد بیرونی، پژوهشگر به بررسی اصالت و نقد صحت منابع میپردازد. (همان، صفحه 241) و پس از تعیین اصالت و اعتبار اسناد؛ مدارک و آثار باستانی، پژوهشگر به بررسی میزان درستی؛ دقت و ارزش محتوای منابع تاریخی میپردازد." (همان، صفحه 242)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇👇
ادامه پست بالا👆👆🔰👇👇👇👇👇👇
در کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر[ص]، بحث شناخت "موقعیت جغرافیایی و فرهنگی حجاز در عصر جاهلیت" نقش مبنایی و اساسی دارد و نویسنده خود به اهمیت این موضوع اعتراف میکند و مینویسد:"برای رسیدن به هدف مذکور [استخراج میزان حجاب شرعی در عصر پیامبر] ابتدا لازم بود حجاب رایج در عصر جاهلی را به عنوان مبنای بحث به دست میآوردم تا بر پایه آن بتوانم اصلاحاتی که آئین اسلام نسبت به آن به وجود آورد را به خوبی شناسایی کنم."(صفحه 7، سطرهای 1 تا 3) اما اقدامی در این باره انجام نمیدهد و برای یافتن منابع معتبر و دست اول تلاش چندانی نمیکند و در صفحه 8 سطرهای 14 تا 16 مینویسد: "استخراج حجاب جاهلی بسیار سخت مینمود، زیرا در این باب به اثر مستقلی دست نیافتم.
برخی آثار نیز که گاه به آن پرداخته بودند، معمولاَ در راستای اصلی تحقیقم که پی بردن به میزان پوشیدگی و برهنگی آنان است، نبود." یا در صفحه 23 سطرهای 2 و 3 مینویسد:"دستیابی به حجاب شرعی و پوشش رایج آن روزگار کاری بس دشوار است، زیرا از آن دوران آثار مکتوب دست اول در اختیار نداریم." نویسنده با وجود اینکه به صراحت اعلام کرده که منبعی در اینبارهنیافته، چگونه به خود اجازه دادهاست که به بررسی این موضوع صرفاً تاریخی، بدون مطالعه منابع تاریخی بپردازد؟
از سوی دیگر، ادعای وی در مورد پیدا نکردن اثری مستقل در مورد موضوع تحقیق، صحیح نیست و دقت کافی را ندارد. در مورد عصر جاهلیت کتابهای بسیار بسیاری وجود دارد که نویسنده از وجود آنها اطلاعی نداشته است.
برای نمونه نویسنده، کتاب تاریخ عرب قبل از اسلام دکتر عبدالعزیز سالم را که در آن از 200 منبع مرتبط با موضوع عصر جاهلیت نام برده شده، ملاحظه نکرده است. این کتاب را باقر صدرینیا به فارسی ترجمه کرده و انتشارات علمی و فرهنگی سال 1380 در تهران، به چاپ رسانده است.
دکتر آئینهوند استاد تاریخ دانشگاه تربیت مدرس نیز در جزوه "تاریخ جاهلیت" که در سال 1374 تهیه شده، 87 منبع عربی و انگلیسی مرتبط با موضوع جاهلیت را ذکر کرده است. محمدجواد واعظی هم در مقاله "وضعیت زن در عصر جاهلی" که در فصلنامه تاریخ در آئینه پژوهش، زمستان 1388 چاپ شده است، از 52 منبع یاد کرده است و عبدالله عبدالعزیزبن ادریس در کتاب جامعه مدینه در عصر نبوی(ص) که خانم دکتر شهلا بختیاری آنرا ترجمه و انتشارات سمت در سال 1386 چاپ کرده به 174 منبع عربی و انگلیسی مربوط به عصر جاهلیت اشاره کرده است.*
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔰حذف اول و آخر برخی روایات؛ از دیگر شاهکارهای این کتاب
👇👇👇👇👇👇👇👇
حذف اول و آخر برخی روایات را از دیگر شاهکارهای این کتاب باید عنوان کرد :
در جایی از کتاب آمده است که اینک چند گزارش درباره برهنگی افراد پاک کره زمین می آورم تا تدریجی بودن شکل گیری و رشد پوشش و حجاب ثابت شود و در این گزارشات نویسنده روایاتی را می آورد و اول و آخر آن را حذف میکند و از آن استنباط های متنوع می نماید .
به اعتقاد کرمی در این کتاب بارها به عادی بودن برهنگی آدم و حوا اشاره می شود و نویسنده در این خصوص به «تورات» استناد می کند.
این استاد دانشگاه اشاره کرد: روایتی را ایشان نقل می کنند که زمین از پیدا بودن عورت حضرت ابراهیم(ع) شرمنده شد. وحی آمد که زمین شرمنده است حضرت ابراهیم(ع) یک لباس بلندی تن کرد. من به آقای ترکاشوند یادآوری می کنم کسی که یک مطلبی را ذکر می کند باید شواهد گفتمان رقیب را هم بیاورد. در روایت دیگری هم هست که این کار باعث قساوت قلب می شود.
🔰قرآن یک کتاب بدون مفسر نیست
👇👇👇👇👇👇👇👇
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: نکته مهم دیگر اینکه قرآن یک کتاب بدون مفسر نیست که در اختیار افرادی نظیر شهید اول، شهید ثانی، شیخ طوسی قرار گرفته تا خود به تفسیر آن بپردازند و مثل شما هم همینطور، بلکه قرآن خود مفسر داشته و اول مفسر آن خود خدا است؛ «ان علینا بیانه» و این بیان توسط پیامبر و ائمه درگفتار وکردار نشان داده شده و تلاش علما هم به جهت دستیابی به آن تفسیر معصوم در کنار قرآن است. از این رو ما نمی توانیم وارد یک کتاب لغت بشویم یک معنایی از آن بگیریم و قرآن را بر آن مبنا تفسیر کنیم، روایات غیرمتقن را هم مؤید آن ذکر کنیم.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
پی دی اف فایل #حجاب_درآیات_وروایات به پیوست ارائه میگردد👆👆👆
#نقدی_برکتاب«حجاب شرعی درعصر پیامبر»
ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بر تمام عاشقان ایشان تسلیت باد
ما مسلمانان، اعم از شیعه و سنی، اگرچه در برخی احکام شرعی (مثل وضو) اختلاف نظر داریم، اما تعالیمی که از طریق آیات و روایات به دستمان رسیده، جای تردیدی برای ما نگذاشته که حجاب شرعی لازم برای یک زن مسلمان، پوشاندن تمام بدن غیر از صورت و دستان وی (تا مچ) است؛ و این مطلب بهقدری واضح بوده که امروزه، نه فقط بین مسلمانان، بلکه در تمام دنیا، پوشیدن این حجاب، علامتی برای شناسایی یک زن مسلمان به حساب میآید تاحدی که در سراسر جهان، حکومتهایی که با اسلام میانه خوبی ندارند، این مدل پوشش را، چون علامت مسلمانی یک زن است، در مدارس و ادارات خود برنمیتابند؛ یعنی این حجاب، علاوه بر کمک به حفظ اخلاقی جامعه، امروزه نقش پرچم را برای نشان دادن هویت یک زن مسلمان ایفا میکند.
نویسنده محترم کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)» درصدد برآمده این تلقی از حجاب زن مسلمان را به چالش بکشد و فرضیهاش این است که حجاب شرعی در آن زمان، این اندازه نبوده، بلکه چیزی در حد پوشاندن تنه و ران و بازو بوده، و اسلام اصراری بر پوشش زن در برابر مردان نامحرم ندارد.
کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر» نوشتهای است حدود ۱۰۰۰ صفحه از آقای امیر ترکاشوند که آن طور که در صفحه نمایهی آن ذکر شده، ظاهرا نگارش آن در سال ۱۳۸۹ به پایان رسیده، و با اصلاحاتی، در سال ۱۳۹۰ در فضای مجازی منتشر شده است. این کتاب به تدریج در میان افراد غیرمتخصص شیوع پیدا کرده و در میان طیف خاصی از جامعه به عنوان مدرک مهمی علیه حجاب شرعی قلمداد گردیده است؛ همین امر انگیزهای شد برای نگارش مقالهای که به بررسی میزان اعتبار آن بپردازد. اگرچه مقاله ضمیمه عمدتا به عنوان نقد کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر» نوشته شده، اما با یک نگاه ثانوی به تحلیلهایی که با استفاده از آیات و روایات به عمل آمده، مخاطب میتواند با استنادات و دلالتهای قرآنی و روایی بحث حجاب آشنا شود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 👇👇👇👇
در جایی از سوره بقره آمده است که قوم یهود قوم برتر است؛ تفسیر آن چیست؟
✅ پاسخ :👇👇👇👇
همه ادیان الهی در زمان خود، بهترین و امنترین راه برای رسیدن به رستگاری بودند. بنابر این، پیروان این ادیان نیز از بهترین انسانها به شمار میآمدند. در برخی از آیات قرآن، بنیاسرائیل[1]از طرف پروردگار اینگونه توصیف میشوند: «اى بنیاسرائیل! نعمتهاى مرا که به شما عطا کردم و اینکه شما را بر جهانیان [زمان خودتان] برترى دادم، یاد کنید».[2]
این برتری از زبان حضرت موسی(ع) نیز عنوان شده است: «[موسى با یک دنیا شگفتى و تعجب] گفت: آیا غیر خدا را [که هیچگونه شایستگى پرستش ندارد] به عنوان معبود برایتان طلب کنم؟ در حالىکه او است که شما را بر جهانیان [روزگارتان] برترى داد».[3]
در این آیات، مطالبی نیازمند توضیح است. اول آنکه خداوند چه نعمتی به آنها داد؟ دوم اینکه مراد از برتری آنها بر جهانیان چیست؟ و ...
در این زمینه باید گفت که خداوند در آیاتی دیگر، نمونهای از نعمتهای خود بر بنی اسرائیل را اعلام میکند: «و همانا ما به بنیاسرائیل کتاب و حکومت و نبوّت عطا کردیم، و از پاکیزهها به آنان روزى دادیم و آنان را بر جهانیان [روزگار خودشان] برترى بخشیدیم».[4]
نعمتهای بسیار دیگری نیز به یهودیان داده شد؛ از نعمت هدایت و ایمان گرفته تا رهایى از چنگال فرعونیان و باز یافتن عظمت و استقلال![5] و استفاده از غذای ویژه آسمانی[6] و ... که قرآن داستان بسیاری از این نعمتها بیان کرده است.
در همین راستا، برخی از مفسران، وجود پیامبران فراوان از میان بنیاسرائیل را امتیازی برای آنها دانستهاند؛[7] زیرا قطعاً وجود افراد پاکدامن فراوان در میان یک قوم، اثرات وضعی بسیاری برای آن جامعه دارد که گرایشهای خداباورانه را افزایش داده و سبب برتری آنان بر دیگر گروههای اجتماعی میشود.
از طرفی حتی اگر برتری بنیاسرائیل - به معنای عام آن - را بعد از زمان عیسای مسیح بپذیریم - زیرا هم ایشان و هم بیشتر پیروانشان از بنی اسرائیل بودند- اهل کتاب در دوران بعد از اسلام قطعاً مشمول این برتری نخواهند بود؛ زیرا اینها نه تنها بر همه انسانها و یا مردم زمان خود برتری ندارند، بلکه جهت پیروی نکردن از پیامبر اسلام(ص) مورد مذمت بوده و عموماً از هدایت به دور بودهاند. بر این اساس، فضیلتی که معنای آن خواهد آمد، برای یهودیان دورانهای گذشته بوده است.
توجه به این نکته نیز ضروری است که مقصود از عبارت «فَضَّلْناهُمْ عَلَى الْعالَمینَ» همه انسانها در تمام ادوار تاریخ نیست، بلکه قطعاً مراد، برتری آن دسته از نوادگان یعقوب(ع) است که در زمان حجت بودن دین یهود، پیرو آن بودند.[8] نه آن دسته از بنیاسرائیل که قرآن از آنها اینگونه یاد میکند: «کسانى که خداوند آنها را از رحمت خود دور ساخته، و مورد خشم قرار داده، [و مسخ کرده] و از آنها، میمونها و خوکهایى قرار داده، و پرستش بت کردهاند موقعیّت و محل آنها، بدتر است و از راه راست، گمراهتر هستند»[9].[10]
دلائل مختلف دیگری بر مطلق نبودن این برتری وجود دارد:
الف. آیاتی وجود دارد که مسلمانان را بهترین امت در میان انسانها معرفی میکند: «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ ...».[11]
ب. مطمئناً بنیاسرائیل بر خود اسرائیل(یعقوب) و اسحاق و ابراهیم برتری ندارند.
ج. در قرآن تنها بنیاسرائیل برتر به شمار نیامدهاند، بلکه افراد و گروههای دیگری نیز به عنوان فرد و گروه برتر اعلام شدهاند:
«بیتردید خدا آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را [به خاطر شایستگیهاى ویژهاى که در آنان بود] بر جهانیان برگزید».[12]
«و اسماعیل و یَسَع و یونس و لوط را [هدایت کردیم]، و همه را بر جهانیان برترى دادیم».[13]
بنابر این اگر عبارت(فَضَّلْناهُمْ عَلَى الْعالَمینَ) را در مورد بنی اسرائیل به برتری بر تمام انسانها تفسیر کنیم، میان این آیات نوعی تنافی به وجود میآید.
در نهایت باید توجه داشت که برتر بودن و برگزیده خدا بودن، انتظارات را نیز زیاد میکند؛ لذا میبینیم که در بسیاری از آیات، خداوند آنها را بیشتر از دیگران جهت اشتباهاتشان، مورد ملامت و سرزنش قرار میدهد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴 احتکار خانگی
تأسف آور است هنگامى كه مواد غذايى و دیگر اجناس در کشور #احتکار مى شود، مردم به فروشگاه ها #هجوم مى برند و هر کدام بیش از نیاز خود خريدارى مى كنند و اینچنین با محتکران همراهی کرده و به #قحطى كاذب و احتکار خانگی دامن می زنند.
#حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی
@mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇👇👇
لطفاً راجب تساوی #خلقت_مرد_و_زن بگید منظورم حقوق زن در خلقته نه اسلام
✅ پاسخ: 👇👇👇👇
در آیات مربوط به خلقت انسان، اصلاََ به مرد و زن اشاره ای نشده است. یعنی زن و مرد در زمینه خلقت و حقیقتِ انسان، از نظر خداوند یکسان هستند.
در مراحل بعدی که انسان به عالم ارض آمد، برای تکامل بشر، خلقت زن و مرد صورت گرفت که هر کدام ماموریت و نقش متفاوت برای سعادت انسان دارند.
پس در اصلِ خلقت و در حقیقتِ انسان، هیچ تفاوتی ندارند، بلکه در ماموریتها در زندگی زمینی، دارای تفاوت هستند. لذا زن بر اساس ماموریتهایش، دادای استعدادهایی است و مرد هم بر اساس ماموریتهایش دارای استعدادهای متفاوتی است.
ماموریت زن آرامش و لتسکنوا الیها است و ماموریت مرد قوامون و تامین آسایشهای مختلف زندگی است.
اینکه گفته شود زن، درد زایمان دارد، پس زجر بیشتری از مرد می کشد، خیلی دقیق نیست. خداوند برای درد زایمان، اجر فراوانی در نظر گرفته است و به مقام مادری ارزش بسیاری داده است که به مرد نداده است.
مرد هم در صحنه کار و کسب معیشت و جبهه جنگ و... زجر زیادی را تحمل می کنند. لذا اکثر سختی ها فقط برای زن نیست و به هر دو جنس بر اساس تفاوت ماموریتهایشان تعلق دارد. ولی مقام و ارزش زن نزد خدا بالاتر است. البته زن صالح و تربیت شده
🔰در اسلام، جنس - زن بودن و مرد بودن - مطرح نیست؛ تعالی بشری مطرح است، اخلاق بشری مطرح است، بروز استعدادها مطرح است، انجام وظایفی که به هر کسی یا هر جنسی از جنسهای بشری متوجّه است، مطرح است، که برای این باید طبعاً طبیعتها را شناخت. اسلام، طبیعت زن و طبیعت مرد را هم بهخوبی میشناسد. در اسلام آنچه که مطرح است، عبارت است از تعادل؛ یعنی رعایت عدالت محض میان افراد بشر، از جمله میان جنس زن و جنس مرد. برابری در حقوق مطرح است، اما در جایی ممکن است احکام زن با احکام مرد متفاوت باشد؛ همچنان که طبیعت زن با طبیعت مرد در بعضی از خصوصیات متفاوت است. بنابراین، بیشترین حقایق و بیشترین واقعیتهای فطرت و طینتبشری در مورد زن و مرد، در معارف اسلامی است.
《مقام معظم رهبری》
۱۳۷۶/۷/۳۰
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup