eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
449 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله الرحمن الرحیم شب میلاد امام حسین(ع) است جمله معروفی از حضرت برای ما به یادگار مانده و آن جمله چیست؟ اگر بگویم همه بلدید«هیهات من الذله» و برای این امر تلاش کرد و جان فشانی نمود عده ای به یزید و حکومتش راضی شدند و ماندند اما چه شد؟ همه چیزشان مورد تعرض قرار گرفت امامشان به شهادت رسید به اعتقاداتشان توهین شد یزید کعبهرابه منجنیق بست عرض و آبرویشان مورد تعرض قرار گرفت با حمله به مدینه و فاجعه ی حرّه شکل گرفت و هزاران مشکل دیگر که قرار بود اتفاق بیفتد که با به درک واصل شدن یزید اتفاق نیفتاد مردم با امامشان همراهی نکردند و جامعه را به آن تباهی کشاندند امروز من و شما هم در قبال جامعه مان و مردم عزیزمان مسئولیم رای ندادن ما یعنی رضایت به وضعیت موجود از هر چیزی ناراحتی از تورم،گرانی،شغل،مسائل فرهنگی و.... میتوانی با شناسایی فرد اصلح و رای به او وضعیت را تغییر دهی وگرنه با بی تفاوتی و هم نوا شدن با دشمن حق میلیون ها ایرانی که ۴ سال در وضع نامناسبی به سر خواهند برد را به جان خریده ای حال انتخاب با توست با حسینی یا با یزید؟؟؟ کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
منبر میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) بسم الله الرحمن الرحیم چهار ویژگی حضرت عباس (سلام الله علیه) عباس بن علی(ع) دارای ویژگی‌های معنوی خاصی مانند مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح در حد اعلی بود که در زیارت نامه آن حضرت ذکر شده و وجود چنین خصایصی باعث ممتاز گشتن وی از سایر شهداء شده است. یکی از راه های پی بردن به مقام و عظمت قمر منیر بنی هاشم (ع) مراجعه به زیارت‌نامه آن حضرت است که از امام صادق (ع) نقل شده: «أَشْهَدُ لَکَ‏ بِالتَّسْلِیمِ‏ وَ التَّصْدِیقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِیِّ الْمُرْسَل‏؛ شهادت می دهم براى حضرتت به تسلیم و تصدیق و وفا، و خیرخواهى، براى یادگار پیامبر مرسل»، در این بیان شریف به چهار مقام ویژه عباس بن علی (ع) اشاره می‌شود: الف: مقام تسلیم «در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی» با توجه به فرمایش امیرالمومنین(ع): «الدُّنیَا دارٌ بالبلاءِ مَحفوفَةٌ؛ دنیا سرایی است که به بلا پیچیده شده است»، در مواجه با مشکلات، بلاها و مصیبت‌ها چندین عکس العمل معنوی مانند توکل، صبر، رضا و تسلیم قابل تصور است و در این میان، مقام تسلیم برترین آن‌هاست. زیرا توکل عبارت است از آن‌که قدرت انسان مستغرق و فانی در قدرت حق تعالی شود، همان‌طوری‌که مقام رضا یعنی اراده انسان مستغرق و فانی در اراده خدا شود، و مراد از مقام تسلیم نیز آن است که علم انسان مستغرق و فانی در علم حضرت حق شود. به عبارتی دیگر: در مقام توکل شخص برای خود اراده و قدرتی می‌بیند، لکن اراده و قدرتش را تفویض به وکیل می‌کند. اما در مقام رضا، شخص راضی، برای خود اراده و قدرتی نمی‌بیند، آن‌چه از حق تعالی صادر می‌شود موجب خشنودی اوست، در مقابل تلخی‌ها و سختی‌ها که لازمه زندگی دنیاست هرگز احساس نارضایتی ندارد، بلکه با خشنودی و رضایت کامل تحمل می‌کند، و زبان حال و قالش این است‌: «عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد». تفاوت مقام صبر با مقام رضا این است که انسان در مقام صبر تلخی می‌بیند ولی برای رسیدن به ثواب تحمل می‌کند از باب «إنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِساب [زمر/10] البته صابران به حد کامل و بدون حساب پاداش داده خواهند شد». اما انسان در مقام رضا اصلا تلخی نمی‌بیند، بلکه بلا و مصیبت را لطف الهی تلقی می‌کند و آن را نشانه اعتنا و توجه محبوب به خود می‌داند. مقام تسلیم از مقام رضا هم بالاتر است، چون در مقام رضا هر چه حق تعالی مقرر فرموده موافق طبع شخص است. اما در مقام تسلیم انسان برای خود طبعی نمی‌بیند تا موافق یا مخالف باشد، در مقام تسلیم خودی نمی‌بیند تا بگوید من پسندم آنچه را جانان پسندد، بلکه خود و هرچه دارد را تسلیم حق تعالی می‌کند، و حضرت ابالفضل (ع) دارای مقام تسلیم بود. ب: مقام تصدیق قدم بعد از تسلیم تصدیق است. انسانی که تسلیم محض شد مَحرم می شود و به مرحله ای می رسد که به صدق و حقانیت صاحب ولایت پی می برد. در جریان عاشورا، برخی از افراد در رابطه با قیام سید الشهداء (ع) اظهار نظر می کردند و ایراداتی داشتند، ولی در هیچ منبعی ذکر نشده که قمر بنی هاشم (ع) در مقابل امام، اظهار نظری کرده باشد. این همان مقام تصدیق است که هر چه امام بفرماید را صدق بداند. ج: مقام وفا عباس بن علی (ع) مصداق أتم و أکمل وفای به عهد و باقی ماندن بر بیعت بود که خداوند مومنان را این چنین توصیف می کند: «الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا یَنْقُضُونَ الْمیثاق [رعد/20]‏ آن‌ها که به عهد الهى وفا مى‏کنند، و پیمان را نمی‏‌شکنند». وفاداری حضرت ابالفضل (ع) نسبت به صاحب ولایت جلوه‌های گوناگونی دارد، مثلا: زمانی که دو مرتبه برای او امان نامه می آوردند، هر دو را با قاطعیت رد می کند و یا در شب عاشورا زمانی که امام بیعتش را از اصحاب بر می دارد، نخستین کسی است که اظهار وفاداری می‌کند و عرضه می دارد: «لِمَ‏ نَفْعَلُ‏ ذَلِکَ‏ لِنَبْقَى‏ بَعْدَکَ‏ لَا أَرَانَا اللَّهُ ذَلِکَ أَبَدا؛ دست از یاری تو برداریم که بعد از تو زنده باشیم؟ خدا هرگز نخواهد که بعد از تو زنده باشیم»؛ یا زمانی که به شریعه فرات می رسد در حالی که در اوج تشنگی است، اما به احترام لبان خشکیده امام زمانش، قطره ای آب نمی نوشد و مشک را پر از آب می کند و به سمت خیمه حرکت می کند. د: مقام نُصح نُصح به معنای خلوص است. قمر بنی هاشم (ع) نهایت خلوص را در انجام فرمان امامش به کار گرفت و در همه مراحل به عنوان یک سرباز ولایت انجام وظیفه کرد. حتی در آخرین لحظات، وقتی برای تهیه آب می رود در مسیری گام بر دارد که هزاران تیر انداز و مبارز در کمین نشسته اند و با آن که صدها توجیه برای نرفتن و آب نیاوردن می توانست بیاورد، ولی تمام همتش انجام وظیفه و بر آورده کردن خواسته امامش بود.
بنابراین مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح در وجود حضرت عباس بن علی (ع) بود که وی را از سایر شهداء ممتاز می کند و به مقامی می رساند که به فرموده امام سجاد (ع): «اِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ‏ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ براى عبّاس (ع)، نزد خداوند ـ تبارک و تعالى ـ، منزلتى است که همه شهدا در روز قیامت، به آن مقام غبطه می خورند». کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
مهجور است و ما شیعیان باعث غربت ایشان هستیم کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم 💠میلاد امام علی بن الحسین(علیهما السلام) مرحوم محمد تقی مجلسی می گوید: من در اوایل بلوغ طالب رضای خدا بودم و در طلب رضای او کوشا بودم. مرا از ذکر جنابش، قراری نبود؛ تا آن که دیدم میان خواب و بیداری که صاحب الزمان صلوات الله علیه در مسجد قدیم اصفهان نزدیک به مکانی که الآن محل درس من است، ایستاده اند. سلام کردم و خواستم پای آن آن جناب را ببوسم که نگذاشت و مرا گرفت. دست مبارکش را بوسیدم و از آن جناب مسایلی را که بر من مشکل شده بود، پرسیدم و… . آن گاه گفتم: «ای مولای من! برای من ممکن نیست که هر وقت به خدمت شما برسم، پس به من کتابی عطا کن که همیشه به آن عمل کنم». فرمود: «من برای تو، کتابی را به مولا محمّد تاج عطا کردم». و من در خواب، او را می شناختم؛ پس فرمود: «برو و آن کتاب را از او بگیر». حرکت کردم و از در مسجد خارج شدم و به طرف یکی از محلات اصفهان رفتم. محمد تاج به محض دیدن من گفت: «ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) تو را فرستاده است؟» گفتم: «آری». از بغل خود کتابی بیرون آورد؛ تا گشودم، فهمیدم که این کتاب، از کتب ادعیه است. با گرفتن کتاب، آن را بر دیدگان قرار دادم و به سوی حضرت بقیه الله الاعظم حرکت کردم. در همین حال، از خواب برخاستم و دیدم از کتاب خبری نیست. تا طلوع صبح به تضرع و گریه پرداختم. پس از نماز صبح و تعقیبات، به ذهنم رسید که منظور حضرت از مولا محمد تاج همان شیخ بهایی است و به سبب جایگاه او در بین علما، حضرت «مولا محمد تاج» فرموده است؛ لذا به سوی مدرسه شیخ حرکت کردم. وقتی آنجا رسیدم، دیدم شیخ مشغول مقابله صحیفه سجادیه است. بعد از بیان خوابم، ایشان چنین تأویل کردند: «مژده که خواب، حاکی از افاضه علوم الهی به شما می باشد. با توجه به هدفی که در پی آن هستی، به آن خواهی رسید». من قانع نشدم و به طرف همان محله که در خواب دیده بودم، حرکت کردم. بین راه یکی از صالحان و نیکان را به نام حسن و ملقب به «تاجا» دیدم. به او سلام کردم. وی بدون این­که سخنی بگویم، گفت: «فلانی! نزد من، کتاب های وقفی زیادی وجود دارد که طلاب از من می گیرند و به شرایط وقف عمل نمی کنند؛ ولی با شناختی که از شما دارم، می دانم به آن عمل خواهی کرد. با هم برویم؛ کتاب ها را ببین و هرچه نیاز داری، بردار». وقتی رفتیم، اولین کتابی که به من داد، همان کتابی بود که در خواب دیده بودم؛ «صحیفه سجادیه». با دیدن کتاب، شروع به گریه و ناله کردم و گفتم: « همین کتاب، مرا بس است» [الذریعه، ج ۱۳، ص ۳۴۵ به بعد؛ به نقل از ریاض السالکین، ج ۱، ص ۶۷ با مقداری تلخیص. نجف اشرف و تهران، ۱۳۵۵۱۳۸۸ه ق.] ایشان می گوید با تعلیم صحیفه سجادیه به مردم اصفهان، کار به جایی رسید که اکثر مردم اصفهان مستجاب الدعوه شده بودند. خانم آنه ‌ماری شیمل (Annemarie Schimmel) (فوت شده در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۳) پژوهشگر، اسلام‌پژوه، خاورشناس و مولوی‌شناسِ سرشناسِ آلمانی است. این پژوهشگرِ معروفِ آلمانی ﻣﻰ‌ﮔﻮﻳﺪ: «من همواره دعاها را از اصل عربی می ‏خوانم و به هیچ ترجمه ‏ای مراجعه نمی‏ کنم . البته بخش هایی از صحیفه سجادیه را به زبان آلمانی ترجمه کرده‏ ام. وقتی مشغول برگردانیدن این دعاها به زبان مذکور بودم، مادرم به دلیل کسالت در بیمارستانی بستری بود و من مدام به او سر می ‏زدم و کاملا در جریان احوالش بودم. پس از اینکه او به خواب می‏ رفت، در گوشه ‏ای از اتاق مشغول پاکنویس نمودن ترجمه‏ ها می‏ شدم. اضافه کنم که اتاق مادرم دو تختی بود و در تخت دیگر خانمی که عقاید کاتولیکی محکم و راسخ و در عین حال متعصبانه داشت، بستری بود. او از روی ایمانی که به مذهب خویش داشت، وقتی متوجه شد من مشغول ترجمه دعاهایی از یک متن شیعی هستم، آزرده خاطر گردید و با ناگواری و نگرانی گفت: مگر در مسیحیت و در کتب مقدس خودمان از نظر ادعیه کمبودی داریم که تو اکنون به دعاهای مسلمانان روی آورده ‏ای؟! جوابی به وی ندادم اما وقتی کتابم چاپ شد، نسخه ‏ای از آن را برایش فرستادم. مدتی بعد با من از طریق تلفن تماس گرفت و خاطر نشان ساخت: «بسیار صمیمانه از این هدیه جالب متشکرم، زیرا هر روز به جای دعاهای انجیل آن را می‏ خوانم!» آری واقعا ترجمه «ادعیه معصومین علیهم السلام‏» مخصوصا صحیفه سجادیه می‏ تواند تا این حد در میان غربی ‏ها تحول آفرین و کارساز باشد. [آن ماری‏ شیمل بانوی شرق شناس جهان غرب، ماهنامه از دیگران، سال دوم، ش ۵، مرداد ۱۳۸۰، ص ۱۰ و ۱۱ .] آن کتاب «صحیفه سجادیه» بود. کتابی که این چنین یک مسیحی متعصب را جذب نمود. قطعا ما مسلمان ها و شیعیان باید جلودار باشیم و برای این کتاب برنامه ویژه ای داشته باشیم. اگر ما، هر روز فقط یک دقیقه، یک صفحه ترجمه صحیفه سجادیه را بخوانیم، در یک سال یا یک سال و نیم کل صحیفه را خوانده ایم. ما فقط در اهل بیت بسنده کرده ایم به فضائل ایشان و حال آنکه بسیاری از تعلیمات و احادیث و آثار ایشان
منبر میلاد حضرت علی اکبر(ع) ,اکبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم دو تا از ویژگی هایی که جوان باید داشته باشد 💠عبادت در جوانی حضرت صادق(ع) نیز بر این امر تأکید نموده است، آنجا که فرمود: «انّ أحبّ الخلائق الی اللّه تعالی شابٌّ حدث السّنّ فی صورةٍ حسنةٍ جعل شبابه و ماله فی طاعة اللّه تعالی ذاک الّذی یباهی اللّه تعالی به ملائکته فیقول عبدی حقّاً؛(. اعلام الدین، حسن دیلمی، قم مؤسسه آل البیت، ص 120.) به راستی که دوست داشتنی ترین مردم نزد خداوند، جوان کم سال و خوش سیمایی است که جوانی و زیبایی اش را در راه فرمانبری از خداوند بزرگ قرار داده است. آنکه خداوند بزرگ به وی نزد فرشتگان افتخار می کند و می فرماید این بنده حقیقی من است.» 💠والدین عزیز این که فرزندتان در جوانی عبد خدا باشد دست شما را می بوسد و وظیفه ی شماست. بعضی ها دوست دارند جوانشان مطیع آنها باشد .اگر او را عبد خدا تربیت کنید مطیع شما هم می شود. ما از بچگی توی کله ی بچه کرده ایم که باید پولدار بشوی. اوج موفقیت یک پدر و مادر را این می دانیم که بچه را طوری بار بیاورند که خوب درس بخواند و دکتر مهندس بشود ما این پدر و مادر را موفق می دانیم اما این که بچه ابدیت در پیش دارد این چه؟ ما برای عبد خدا شدن فرزندمان چه برنامه ای داریم؟ کلاس موسیقی و زبان و رقص و نقاشی و سفال و... اما کلاس قرآن نه؟ بعد بیست سال میزنیم روی دستمان که چرا پسرم این شد دخترم این شد 💠ازدواج در جوانی پیامبراکرم(ص) فرموده اند: «هر جوانی که در سنّ کم ازدواج کند، شیطان فریاد بر می آورد که «وای بر من! وای بر من! دو سوّم دینش را از دستبرد من مصون نگه داشت.» پس بنده در یک سوّم باقی مانده، تقوای الهی پیشه سازد.»(بحارالانوار، ج 103، ص 221، ح 34 ) حضرت صادق(ع) نیز بر این امر به عنوان یک راهکار مهم تأکید دارند، آنجا که می فرمایند: «جوانی از انصار به نزد پیامبر(ص) آمد و از نیازمندی اش نزد ایشان شکوه کرد. پیامبر(ص) به وی فرمود:«ازدواج کن!» جوان گفت: خجالت می کشم بار دیگر نزد پیامبر(ص) باز گردم (و بگویم که با دست خالی چگونه ازدواج کنم؟!) آن گاه مردی از انصار به وی رسید و گفت: دختری زیبا دارم. پس آن را به ازدواج آن جوان درآورد. از آن به بعد، خداوند در زندگی او گشایشی ایجاد کرد. جوان نزد پیامبر آمد و داستان را باز گفت. آنگاه پیامبر خدا(ص) فرمود: ای جوانان! بر شما باد به ازدواج.»( :کافی، ج 5، ص 330، ح 3.) این دسته از احادیث، این حقیقت را ثابت می کند که در ازدواج، داشتن تمکّن مالی شرط نیست، بلکه حتی ممکن است ازدواج سبب تمکّن مالی نیز شود. 💠عمده ی ازدواج نکردن جوان ها رسم و رسوم غلطی است که والدین و خودشان به آن پایبند شده اند. یک غل و زنجیر ساخته این که خودمان هم نمیتوانیم از آن رها شویم عیدی،افطاری،تولد،بله برون،حنابندون،عقدکنون،پاتختی،سیسمونی،سرویس طلا،حلقه ی ازدواج و.. . هر کدام یک لباس و مراسم خاص و... کسی جرئت ازدواج ندارد و جوان دچار انحراف می شود. کاری کنیم روز قیامت شرمنده نباشیم کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم من شنیدم که شما فصل بهاری آقا به دل خسته ی ما صبر و قراری آقا عمر امسال گذشت و خبری از تو نشد هوس آمدن این جمعه نداری آقا؟ در هیاهوی شب عید، تو را گم کردیم غافل از اینکه شما اصل بهاری آقا وقتی سال جدید و عید در راه هست ما چند ماه قبل برنامه ریزی میکنیم برای خرید لباس،شیرینی،میوه،آجیل و... و چه صف هایی طولانی که ساعت ها می ایستیم. خانه تکانی میکنیم و تمیزکاری انجام میدهیم سوال)برای امام زمان چقدر انتظار کشیده ایم؟ چقدر خودمان را آماده کردیم برای آمدن امام زمان؟ اگر یک گوسفند یا مرغ یا خروسمان گم شود تا کجا می رویم دنبالش می گردیم و از چند نفر و چند خانه سراغش را میگیریم؟ چقدر دنبال امام زمان گشتیم و از چند نفر سراغش را گرفتیم؟ مرحوم علامه سیدمحمدحسن میرجهانی طباطبایی : درخواب حضرت زهرا(سلام الله علیها) را دیدم خدمت ایشان عرض کردم: احوال شما چطور است؟ بانوی دو جهان در جواب شعری [ در بیان حال خود و فرزندش امام زمان (عج) ] فرمودند: دلی شکسته تر از من، در آن زمانه نبود در این زمان دل فرزند من شکسته تر است دل امام زمان از چه شکسته است؟ مرحوم حاج محمد علی فشندی تهرانی تشرفاتی به طور مکرر به محضر مقدس حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه) داشته اند و این تشرف در مسجد مقدس جمکران اتفاق افتاده است: در حیاط مسجد مقدس جمکران مشغول دعا و مناجات و توسل به محضر حضرت بقیه الله (روحی فداه) بودم که ناگهان سیدی با عظمت را دیدم با خود گفتم این سید از راه رسیده و شاید تشنه باشد به طرف او رفتم و لیوان آبی که در دستم بود به ایشان دادم . . . وقتی لیوان را به ایشان دادم از او خواستم برای فرج امام زمان (ع) دعا بفرمانید. ایشان پس از نوشیدن آب لیوان را به من پس داده و فرمودند: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا میکنند و فرج ما می رسد. تا این را فرمودند من نگاه کردم دیدم آن حضرت در کنار ما نیستند و هر چه به اطراف نگاه کردم اثری از ایشان ندیدم که ناگاه متوجه شدم امام زمان (ارواحنا فداه) را ملاقات نموده ام. این که جشن بگیریم و شادی کنیم این ارزش قائل شدن برای امام زمان نیست بلکه این قلب ما برای او بتپد،ما چقدر حاضریم به خاطر رضایت امام زمان کار کنیم؟ و الله به این مسلمانی خیلی از کارهای ما ضد اسلام هست. از رفتار و اخلاق و کار و کاسبی و مجلس گرفتن و... والله خیلی مشکل داریم و حاضر نیستیم اصلاح کنیم و زیر بار حق نمی رویم این است که دل امام زمان را خون کرده است پسر فاطمه شرمنده اگر میبینی کوچه آماده شده تا برسی دلها نه 🔹 نقل می‌کنند که وقتی میدان نقش جهان را می‌ساخت، دم دمای غروب خودش می‌رفت و مزد کارگران را می‌داد. کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف می‌کشیدند و خوشحال و قبراق مدت‌ها در صف می‌ماندند تا از دست شاه پول بگیرند. در این میان عده‌ای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلت می‌زدند و لباس‌های خود را خاکی می‌کردند و در صف می‌ایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان می‌رسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکرده‌های رند را خوب می‌شناختند، به پادشاه ندا می‌دادند و کارگران خاک‌مالی‌شده را با فحش و بد و بی‌راه بیرون می‌انداختند أمّا شاه عباس آن‌ها را صدا می‌زد و به آن‌ها نیز دستمزد می‌داد و می‌گفت: من پادشاهم و در شأن من نیست که اینان را ناامید برگردانم! 🌹یا صاحب الزمان! مدت‌هاست در بساط شما خودمان را خاک‌مالی کرده‌ایم! گاهی در نیمه‌ی شعبان،گاهی جمعه‌ها، گاهی در زیارت و گاهی در قنوت نماز، دعای‌تان کرده‌ایم! می‌دانیم این کارها کار نیست و خودمان می‌دانیم کاری نکرده‌ایم ولی خوب یاد گرفته‌ایم خودمان را خاک مالی کنیم و در صف، منتظر بمانیم تا دستمزد دریافت کنیم. ای پادشاه مُلک وجود! این دست‌های نیازمند، این چشم‌های منتظر، این نگاه‌های پرتوقع، گدای یک نگاه شمایند! یک نگاه! از همان نگاه‌های لطف آمیز که به کارکرده‌های با إخلاص‌تان روامیدارید! از جنس آن نگاه هایی که جد بزرگوارتان به حر و رهبر کردند ای پسر فاطمه ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احکام نماز(۱۳۸) احکام مقدمات نماز(۱۳۷) احکام طهارت(۱۳۷) احکام وضو(۳۸) 🔶موالات🔶 اگر بین کارهای وضو قدری فاصله شود که در نظر عرف پشت سر هم نباشد وضو باطل است، ولی در صورت پیش آمد عذری برای شخص – مانند فراموشی یا تمام شدن آب – این امر معتبر نیست، بلکه اگر وقتی می خواهد جایی را بشوید یا مسح کند چنانچه رطوبت تمام رطوبت جاهایی که پیش از آن شسته یا مسح کرده خشک شده باشد، وضو باطل است و اگر فقط رطوبت جایی که جلوتر از محلی است که می خواهد بشوید یا مسح کند خشک شده باشد مثلاً موقعی که می خواهد دست چپ را بشوید رطوبت دست راست خشک شده باشد و صورت تر باشد وضو صحیح است. 💠شبیری: اگر فقط رطوبت جایی که جلوتر از محلی است که می خواهد بشوید یا مسح کند خشک شده باشد مثلاً موقعی که می خواهد دست چپ را بشوید رطوبت دست راست خشک شده باشد و صورت تر باشد وضو صحیح است.ولی احتیاط مستحب است آن وضو را باطل کند و وضو را از سر بگیرد 💠صافی:اگر فقط رطوبت یکی از جاهایی که جلوتر شسته یا مسح کرده خشک شده باشد، مثلاً موقعی که می خواهد دست چپ را بشوید رطوبت دست راست یا رطوبت صورت خشک شده باشد، احتیاط واجب احتیاط مستحبّ آن است که به این وضو اکتفاء نکند. 💠مکارم:شرط این است که کارهای وضو را پشت سر هم انجام دهد به صورت متعارف و خشک شدن اعضا یا تر ماندن آن موضوعیتی ندارد اگر اعمال وضو را پشت سر هم انجام دهد وضو صحیح است گرچه اعضا خشک شوند و اگر پشت سر هم انجام ندهد وضو باطل است گرچه اعضا تر بمانند کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۳۹) احکام مقدمات نماز(۱۳۸) احکام طهارت(۱۳۸) احکام وضو(۳۹) اگر کارهای وضو را پشت سر هم به جا آورد، ولی به واسطه گرمای هوا یا حرارت زیاد بدن و مانند اینها رطوبت خشک شود، وضوی او صحیح است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۴۰) احکام مقدمات نماز(۱۳۹) احکام طهارت(۱۳۹) احکام وضو(۴۰) راه رفتن در بین وضو اشکال ندارد، پس اگر بعد از شستن صورت و دستها چند قدم راه برود (💠شبیری:پایان مسئله) و بعد سر و پا را مسح کند، وضوی او صحیح است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠در بهار قرآن در خدمت شما هستیم💠 💯طرح بزرگ قرآنی رمضان ۱۴۴۵💯 هرشب میهمان قرآن هستیم 🔶دهه اول🔶 شرح و تفسیر آیات ولایت مولا امیرالمومنین(ع) همراه با پاسخ به شبهات ♦️دهه دوم♦️ نقد ادله ی قرآنی اهل سنت مبنی بر خلافت خلفای سه گانه 🔷دهه سوم🔷 نقد شبهات آتئیست ها با عنوان آیات زن ستیز قرآن 📺همزمان در ایتا،روبیکا،اینستاگرام (به صورت پخش زنده) 💥🎁همراه با جوایز ارزنده که هرشب تقدیم عزیزان حاضر در لایو خواهد شد💥✨ جزئیات و زمان لایوها در آدرس های ما در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی میشود برای عضویت روی لینک ها بزنید 👈👈 کانال ایتا 👈👈صفحه روبیکا 👈👈صفحه اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محتوای تبلیغی ماه مبارک رمضان دهه اول 👇👇👇👇👇👇👇👇
88-11-28 rafiee tafsir sureh yasin.mp3
37.36M
🔰 تفسیر سوره «یس» 🎙فضیلت تلاوت سوره «یس» تفسیر آیات ۱_۳ 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۲۸ 🕘زمان : ۳۸ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir
88-12-19 rafiee tafsir sureh yasin.mp3
38.09M
🔰 تفسیر سوره «یس» 🎙برنامه پیامبر (ص) _ انذار تفسیر آیات 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۹ 🕘زمان : ۳۹ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir
89-01-04 rafiee tafsir sure yasin.mp3
37.43M
🔰 تفسیر سوره «یس» 🎙انذار _ پذیرش هدایت تفسیر آیات 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۹/۰۱/۴ 🕘زمان : ۳۹ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir
89-01-11 rafiee tafsir sure yasin ayeh 12.mp3
36.73M
🔰 تفسیر سوره «یس» آیه ۱۲ 🎙ثبت و ضبط اعمال بندگان 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ 🕘زمان : ۳۸ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir
89-01-18 rafiee tafsir sure yasin.mp3
36.24M
🔰 تفسیر سوره «یس» 🎙هدف بعثت انبیاء 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۹/۰۱/۱۸ 🕘زمان : ۳۷ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir
89-01-25 rafiee tafsir sure yasin.mp3
29.67M
🔰 تفسیر سوره «یس» 🎙سختی های رسالت انبیاء 🗂حجم :۲۸ مگابایت 📆تاریخ ۱۳۸۹/۰۱/۲۵ 🕘زمان : ۳۰ دقیقه 🕌حرم حضرت معصومه (س) ✔️کانال تفسیر دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_tafsir