eitaa logo
مبلغان
5.1هزار دنبال‌کننده
85 عکس
38 ویدیو
563 فایل
☑ کانال تخصصی محتوایی مبلغان 🔹ارسال محتوای بین الصلاتین روزانه و مناسبتی 🔹ارسال فیش منبر روشمند مناسبتی و اقتضایی ✍️ انتقاد و پیشنهاد به محتوای کانال @Habib_shahid_hadi 🤝تبادل (فقط کانال طلاب ) و تبلیغ کانال @efefefef
مشاهده در ایتا
دانلود
سیدالشهدای گمنام.pdf
375.4K
🌀«سیدالشهدای گمنام» 📎 مناسبت:شهادت حضرت حمزه(س) ✍️سیر بحث: 🔺ما دو نوع شهید گمنام داریم. شهید گمنامی که نام و نشان او معلوم نیست؛ همین شهدای که روی سنگ مزارشان نوشته اند: «فرزند روح الله». یعنی کسی نمی داند پدر و مادر او کیست و در کجا متولد شده است ولی همه می دانند او جانش را در راه مکتب امام(ره) یعنی اسلام تقدیم کرده است. 🔺اما یک نوع شهید گمنام دیگری هم هست که اگرچه همه او را به نام و نشان می‌شناسند ولی علی‌رغم شهرت، در اوج غربت قرار دارد اما کسی آنها را به معنای واقعی کلمه نمی شناسد. 🔺امشب می‌خواهیم از یک شهید گمنام، از نوع دوم از جنس شهدای با نام و نشان ولی گمنام، از دل و ذهنمان غبارروبی و غربت‌زدایی کنیم. شاید این غبارروبی مهم تر از غبار روبی حرم اهل بیت(ع) است. 🔺راز محبوبیت حمزه(س) در دو نکته است یکی ایستادگی او در مقابل دشمن و دیگری تغییر ناپذیری. امروز جامعۀ ما نیاز به شخصیت شناسی حمزه(س) دارد تا از فتنه های قبل از ظهور به سلامت عبور کند. ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارزش کار و کارآفرینی در سیره و سخن امام صادق ع.pdf
181.3K
🌀ارزش کار و کار آفرینی در سیره و سخن امام صادق(ع) 🏴 مناسبت: شهادت امام صادق(ع)🏴 ⏰ زمان منبر: حدود30دقیقه ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan ✅ کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر محتوای تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
شهادت امام صادق . غربت امام.docx
45.7K
🌀غربت امام 🏴 مناسبت: شهادت امام صادق(ع)🏴 ⏰ زمان منبر: حدود30دقیقه ✅ کانال منبر انقلابی 💠 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر محتوای تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماموریت آخرالزمانی حضرت معصومه س .pdf
502.7K
🌺مناسبت: 🌺 🌀عنوان : 🔻موضوع: تناسب حضور حضرت معصومه س قم با نقش آخرالزمانی شهر قم 🔰ماهیت بحث:مسئله اصلی سخنرانی این است که چه رابطه ای بین حضور حضرت معصومه س در قم و نقش محوری قم در قیام امام زمان وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش ابتدا به نقش محوری قم در قیام امام زمان اشاره می شود که امام صادق سه خصلت را وجه تسمیه قم بیان کردند 1. اهل قیام بودن. 2. اهل مقاومت بودن 3. اهل نصرت امام. در ادامه به توضیح اولین صفت برجسته اهل قم، یعنی اهل قیام بودن توضیح داده می شود. و ویژگی کسانی که اهل قیام هستند. سپس به نقطه مقابله اهل قیام بودن، یعنی اهل قعود بودن و صفت برجسته اهل قعود بودن یعنی عدم مبارزه با دشمن شرح داده می شود. بعد از این تبیین اهل قیام و قعود و اینکه اهل قیام بودن صفت برجسته اهل قم هست، به این پرسش پاسخ داده می شود که چرا حضرت معصومه س در طراحی خدا برای مردم آخر الزمان انتخاب می شود؟ مهم ترین وصف حضرت معصومه اهل قیام برای نصرت امام بودن ایشان هست. مثل حضرت زهرا س که او هم اهل قیام برای نصرت امام بود. این انگیزه سیاسی نصرت امام در زمانی که امام رضا ع غریب بود و هرچند قیام های هم رخ می داد اما خالی از این معنا بود موجب شد که خدا شخصیت محوری و الگوی اهل قم که اهل قیام هستند را بانوی قرار دهد که مثل حضرت زهرا س خودش اهل قیام برای نصرت امام بود. ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه ✅ کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صریح ترین فریادگر ولایت.pdf
295.1K
🌺 مناسبت: 🌺 🌀عنوان: صریح ترین فریادگر ولایت 🔰بخش اول سخنرانی: ماموریت اصلی امام رضا ع تصریح به ولایت 🔰بخش دوم: نیاز به امام به عنوان حامی در کلمات امام رضا ع https://eitaa.com/hekmatebayan ✅ کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطوط ارتباطی با امام رضا ع.pdf
245.9K
🌀خطوط ارتباطی با امام رضا (ع) 🔰چگونه با امام رضا ع ارتباط برقرار کنیم⁉️ 🌺 مناسبت: (ع)🌺 ✍️معرفی بحث: 🔻ما آدم ها در طول زندگی خودمان، انواع روابط را تجربه می کنیم. و این یک خاستگاه طبیعی در وجود ما دارد. اصلا انسان موجود دم بریده ای نیست، بدون رابطه حیات ، نشاط و شیرینی زندگی برای او بی معناست. 🔻 نیاز ما برای برقرار رابطه، مثل نیاز ما به دریافت هوای سالم هست. لحظه به لحظه، دمی از هوای سالم جدا شوی می میری. دمی از رابطه سالم جدا شوی می میری. 🔻اما در میان روابط گستردۀ که آدم ها با دیگران در طول زندگی خودشان برقرار می کنند، هیچ رابطۀ مثل رابطه با امام عمیق و شیرین نیست. حالا چگونه با امام رضا(ع) این رابطه را برقرار کنیم؟ @hekmatebayan 💠 کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
واقع بینی ویژگی برجسته امام خمینی ره.pdf
299.5K
🌀«واقع بینی، ویژگی برجسته امام خمینی (ره)» 🔰مناسبت: رحلت امام خمینی(ره) ✍️ معرفی بحث: 🔺یکی از ویژگی های برجسته حضرت امام ره، این بود که چند تا ویژگی ها رو با هم در وجود خودش جمع کرده بود. به اصطلاح می گویند شخصیتی جامع الاضداد داشتند. یعنی هم فقیه بود، هم عابد بود، هم عارف بود، هم شجاع بود، هم سیاست مدار بود. درباره نبوغ سیاسی امام، باید در علوم سیاسی بحث بشود. 🔺آدم های معمولی معمولا تک بعدی هستند. بُعد عبادت درش قوی می شود بعد می بینید بُعد عقلانیت درش ضعیف می شود بعد می بینی یه جای باید عبادت رو بذار کنار و به کار دیگری بپردازد نمی تواند تصمیم بگیرد. 🔺یکی از دوگانه هایی که امام(ره) در وجود خودش حل کرده بود، عرفان و سیاست بود. آدم های عارف، معمولا در ذهن ما گوشه نشین و خلوت نشین می شوند اما عرفان امام، او را آورد وسط میدان مبارزه سیاسی. اصلا عرفان امام او را در مبارزه سیاسی اش شجاع کرد. 🔺اما اگر بخواهیم از همۀ خوبی های امام ره، یک جمع بندی کنیم و بگوییم همه خوبی های امام در یک جمله چه می شود؟ خواهیم گفت امام خمینی ره به شدت واقع بین و اقع گرا بودند. ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهی برای عبور از چالش امامت.pdf
291.6K
🌀 راهی برای عبور از چالش امامت 🔰پیام: نگاه علمی به دین و امامت ⚫️ مناسبت : شهادت امام جواد(ع) ✍️فهرست: 🔻چالش امامت در عصر جوادالائمه(علیه السلام) 🔻جامعۀ شیعی مسئله را چطور حل کردند؟ 🔻 علم معادلۀ بزرگ و کوچکی 🔻 امام داناترین فرد 🔻چرا حرف پزشکان در جامعه خریدار دارد اما روحانیون خیر؟! 🔻دین چیزی از جنس کشف واقعیت‌های علمی 🔻 امامت را روش علمی برای مدیریت جامعه 🔻 اول اضطرار به امام را بگو بعد از حق امام 🔻 نادانی در مدیریت جهانی 🔻 شهادت از سر حسادت علمی ✅ حکمتِ بیان @hekmatebayan ✅ تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ وظایف علمای اسلام؟! 🔹امروز تمام سطوح علمای اسلامی یک وظیفه ی مضاعف دارند 🔶از سطح یک طلبه‌ی کوچک و یک منبری تازه کار بگیرید تا سطح علمای بزرگ و طراز اول حوزه‌ها و اون وظیفه عبارت است ... !!؟ ♻️|منتشر کنید برای آگاهی| ✅ کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گلایه بزرگ امام باقر (ع)، راز غربت حضرت.pdf
259.7K
🌀گلایۀ بزرگ امام باقر(ع) 🔰مناسبت: شهادت امام باقر(ع) ✅ حکمتِ بیان @hekmatebayan 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادت امام باقر علیه السلام.pdf
839.1K
🌀منبر روشمند توصیه امام باقر(ع) 🔰مناسبت: شهادت امام باقر(ع) ⏰ مدت : ۳۰ دقیقه 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حال خوب با دعای عرفه.pdf
554.9K
🌀حال خوب با دعای عرفه ✍️معرفی بحث: 🔻هیچ آدم عاقلی، از دعاکردن بدش نمی‌آید بلکه اگر فرصتش فراهم شود، یکی از تفریحات معنوی، حتی برای آدم‌های به‌ظاهر غیرمذهبی، در خانۀ خدا رفتن و مناجات و دعا و درخواست کردن از خداست. 🔻اجتماع عظیم شب‌های قدر، روز عرفه و اجتماعاتی که با محوریت دعا شکل می‌گیرد، همه حکایت از این دارد که آدم‌ها میل و علاقۀ به دعا دارند، این احساس نیاز، آنها را به در خانۀ خدا می‌برد اما مشکل اینجاست که بسیاری از اوقات، آدم‌ها برای دعا، دنبال حال دعا هستند، می‌گویند: «ما حال دعا نداریم وگرنه از دعا بدمان نمی‌آید.» 🔻 انگاری برای ما مهم‌تر از دعا، حال دعاست وگرنه اوقاتی که انسان حال دعا داشته باشد، به تجربه حال خوب را هم حس می‌کند. 🔻حالا چطوری مشکلی بی حالی برای دعا را حل کنیم؟ آیا می‌شود به حال دائمی دعا برسیم؟ هر وقت دلمان خواست، حال دعا داشته باشیم؟ ما معمولاً کی حال دعا داریم و کی حال دعا نداریم؟ ✅ حکمتِ بیان @hekmatebayan 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ َبه ظاهر زاهدان اما سفیه و نادان در آخرالزمان ! عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: يَكُونُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ قَوْمٌ يُتَّبَعُ فِيهِمْ قَوْمٌ مُرَاءُونَ يَتَقَرَّءُونَ وَ يَتَنَسَّكُونَ حُدَثَاءُ سُفَهَاءُ لاَ يُوجِبُونَ أَمْراً بِمَعْرُوفٍ وَ لاَ نَهْياً عَنْ مُنْكَرٍ إِلاَّ إِذَا أَمِنُوا اَلضَّرَرَ يَطْلُبُونَ لِأَنْفُسِهِمُ اَلرُّخَصَ وَ اَلْمَعَاذِيرَ يَتَّبِعُونَ زَلاَّتِ اَلْعُلَمَاءِ وَ فَسَادَ عَمَلِهِمْ يُقْبِلُونَ عَلَى اَلصَّلاَةِ وَ اَلصِّيَامِ وَ مَا لاَ يَكْلِمُهُمْ فِي نَفْسٍ وَ لاَ مَالٍ وَ لَوْ أَضَرَّتِ اَلصَّلاَةُ بِسَائِرِ مَا يَعْمَلُونَ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَبْدَانِهِمْ لَرَفَضُوهَا كَمَا رَفَضُوا أَسْمَى اَلْفَرَائِضِ وَ أَشْرَفَهَا إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ اَلْفَرَائِضُ هُنَالِكَ يَتِمُّ غَضَبُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِمْ فَيَعُمُّهُمْ بِعِقَابِهِ فَيُهْلَكُ اَلْأَبْرَارُ فِي دَارِ اَلْفُجَّارِ وَ اَلصِّغَارُ فِي دَارِ اَلْكِبَارِ إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ سَبِيلُ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ مِنْهَاجُ اَلصُّلَحَاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ اَلْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ اَلْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ اَلْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ اَلْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ اَلْأَرْضُ وَ يُنْتَصَفُ مِنَ اَلْأَعْدَاءِ وَ يَسْتَقِيمُ اَلْأَمْرُ فَأَنْكِرُوا بِقُلُوبِكُمْ وَ اِلْفِظُوا بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ صُكُّوا بِهَا جِبَاهَهُمْ وَ لاَ تَخَافُوا فِي اَللَّهِ لَوْمَةَ لاَئِمٍ فَإِنِ اِتَّعَظُوا وَ إِلَى اَلْحَقِّ رَجَعُوا فَلاَ سَبِيلَ عَلَيْهِمْ: «إِنَّمَا اَلسَّبِيلُ عَلَى اَلَّذِينَ يَظْلِمُونَ اَلنّٰاسَ وَ يَبْغُونَ فِي اَلْأَرْضِ بِغَيْرِ اَلْحَقِّ أُولٰئِكَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ » هُنَالِكَ فَجَاهِدُوهُمْ بِأَبْدَانِكُمْ وَ أَبْغِضُوهُمْ بِقُلُوبِكُمْ غَيْرَ طَالِبِينَ سُلْطَاناً وَ لاَ بَاغِينَ مَالاً وَ لاَ مُرِيدِينَ بِظُلْمٍ ظَفَراً حَتَّى يَفِيئُوا إِلَى أَمْرِ اَللَّهِ وَ يَمْضُوا عَلَى طَاعَتِهِ قَالَ وَ أَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي . 🔻 جابر گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: در آخر الزمان گروهى به وجود مى‌آيند كه در بين خود از فرقه‌اى پيروى مى‌كنند كه رياكار، قارى قرآن، اهل انجام عبادات، داراى حالتى زهدگونه، تازه به دوران رسيده و سفيه و نادان‌اند. امر به معروف و نهى از منكر را واجب نمى‌دانند مگر در صورتى كه از ضررى در امان باشند، براى خودشان رخصت و بهانه مى‌جويند، و از لغزش‌هاى علما و بد عملى آن‌ها پيروى مى‌كنند. به نماز و روزه و چيزهايى كه به جاه و مال‌شان لطمه‌اى نزند روى مى‌آورند، و اگر نماز و ديگر كارهايى را كه انجام مى‌دهند نيز به مال و جان‌شان ضررى برساند، آن را هم همانند فريضه‌ها و واجبات بزرگ ديگرى كه ترك كردند، رها مى‌كنند. در واقع امر به معروف و نهى از منكر فريضه و واجب عظيم و بزرگى است كه فرايض و واجبات، تنها با آنها برپا مى‌شود. اين‌جاست كه غضب الهى بر اين افراد تمام و كامل مى‌شود و همه را به كيفر خود گرفتار مى‌كند و نيكان را نيز در سرزمين بدكاران، و كوچك‌ها را در سرزمين بزرگان هلاك و نابود مى‌كند. امر به معروف و نهى از منكر در حقيقت راه انبيا، روش روشن صالحان، و فريضه‌اى است بزرگ كه فرايض با آن زنده و پابرجا مى‌شود و مسلك‌هاى دين با آن‌ها (از بدعت‌ها) در امان مى‌ماند، تجارت‌ها حلال مى‌شود، آن‌چه به ستم گرفته شده باز مى‌گردد و زمين آباد مى‌شود و از دشمنان انتقام گرفته مى‌شود و امور (دين و دنيا) به راه راست كشيده مى‌شود. پس، با دل‌هايتان منكر و كار بد را انكار كنيد و زشت بدانيد، و با زبان‌هاى خود اين مطلب را بگوييد، و به شدّت بر روى آن‌ها بزنيد، و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كننده‌اى مترسيد. پس اگر پند گرفتند و به حقّ‌ بازگشتند ديگر اجازۀ آزار آنها را نداريد (و راهى نيست) بلكه:«اجازه تنها در مورد كسانى است كه به مردم ستم مى‌كنند، و در زمين به ناحق طلب و درخواست مى‌كنند؛ عذابى دردناك براى اينان خواهد بود.»
در چنين موردى با بدنهايتان به جهاد با آنها بپردازيد، و با دل‌هايتان بر آنان خشم بگيريد، بدون اين كه در پى حكومت‌يابى باشيد، و يا مالى را به ستم بگيريد يا بخواهيد با ستمگرى (و بدون عدالت) بر آنان پيروز شويد؛ اين كار را بكنيد تا به دستور الهى بازگردند و مشغول اطاعت و فرمانبردارى از او شوند. خداى عزّ و جلّ‌ به شعيب پيامبر عليه السّلام وحى كرد:«من يكصد هزار نفر از قوم تو را عذاب مى‌كنم، چهل هزار نفر از بدهايشان و شصت هزار نفر از بهترين‌هايشان را. شعيب عليه السّلام عرض كرد: اى پروردگار من! اينان اشرارند، ولى نيكان به چه سبب‌؟ خداوند عزّ و جلّ‌ به او وحى فرمود: با معصيت‌كاران كنار آمدند و به خاطر خشم و غضب من، خشمگين نشدند. الکافي ج ۵، ص ۵۵ 💠 کانال تخصصی محتوایی مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا