6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ وظایف علمای اسلام؟!
🔹امروز تمام سطوح علمای اسلامی یک وظیفه ی مضاعف دارند
🔶از سطح یک طلبهی کوچک و یک منبری تازه کار بگیرید تا سطح علمای بزرگ و طراز اول حوزهها و اون وظیفه عبارت است ... !!؟
♻️|منتشر کنید برای آگاهی|
#کلیپ
✅ کانال تخصصی محتوایی مبلغان
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
گلایه بزرگ امام باقر (ع)، راز غربت حضرت.pdf
259.7K
🌀گلایۀ بزرگ امام باقر(ع)
🔰مناسبت: شهادت امام باقر(ع)
✅ حکمتِ بیان
@hekmatebayan
💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
شهادت امام باقر علیه السلام.pdf
839.1K
🌀منبر روشمند توصیه امام باقر(ع)
🔰مناسبت: شهادت امام باقر(ع)
⏰ مدت : ۳۰ دقیقه
💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
حال خوب با دعای عرفه.pdf
554.9K
🌀حال خوب با دعای عرفه
✍️معرفی بحث:
🔻هیچ آدم عاقلی، از دعاکردن بدش نمیآید بلکه اگر فرصتش فراهم شود، یکی از تفریحات معنوی، حتی برای آدمهای بهظاهر غیرمذهبی، در خانۀ خدا رفتن و مناجات و دعا و درخواست کردن از خداست.
🔻اجتماع عظیم شبهای قدر، روز عرفه و اجتماعاتی که با محوریت دعا شکل میگیرد، همه حکایت از این دارد که آدمها میل و علاقۀ به دعا دارند، این احساس نیاز، آنها را به در خانۀ خدا میبرد اما مشکل اینجاست که بسیاری از اوقات، آدمها برای دعا، دنبال حال دعا هستند، میگویند: «ما حال دعا نداریم وگرنه از دعا بدمان نمیآید.»
🔻 انگاری برای ما مهمتر از دعا، حال دعاست وگرنه اوقاتی که انسان حال دعا داشته باشد، به تجربه حال خوب را هم حس میکند.
🔻حالا چطوری مشکلی بی حالی برای دعا را حل کنیم؟ آیا میشود به حال دائمی دعا برسیم؟ هر وقت دلمان خواست، حال دعا داشته باشیم؟ ما معمولاً کی حال دعا داریم و کی حال دعا نداریم؟
#عرفه
#دعای_عرفه
#امید_آفرینی
✅ حکمتِ بیان
@hekmatebayan
💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
✅ َبه ظاهر زاهدان اما سفیه و نادان در آخرالزمان !
عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: يَكُونُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ قَوْمٌ يُتَّبَعُ فِيهِمْ قَوْمٌ مُرَاءُونَ يَتَقَرَّءُونَ وَ يَتَنَسَّكُونَ حُدَثَاءُ سُفَهَاءُ لاَ يُوجِبُونَ أَمْراً بِمَعْرُوفٍ وَ لاَ نَهْياً عَنْ مُنْكَرٍ إِلاَّ إِذَا أَمِنُوا اَلضَّرَرَ يَطْلُبُونَ لِأَنْفُسِهِمُ اَلرُّخَصَ وَ اَلْمَعَاذِيرَ يَتَّبِعُونَ زَلاَّتِ اَلْعُلَمَاءِ وَ فَسَادَ عَمَلِهِمْ يُقْبِلُونَ عَلَى اَلصَّلاَةِ وَ اَلصِّيَامِ وَ مَا لاَ يَكْلِمُهُمْ فِي نَفْسٍ وَ لاَ مَالٍ وَ لَوْ أَضَرَّتِ اَلصَّلاَةُ بِسَائِرِ مَا يَعْمَلُونَ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَبْدَانِهِمْ لَرَفَضُوهَا كَمَا رَفَضُوا أَسْمَى اَلْفَرَائِضِ وَ أَشْرَفَهَا إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ اَلْفَرَائِضُ هُنَالِكَ يَتِمُّ غَضَبُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِمْ فَيَعُمُّهُمْ بِعِقَابِهِ فَيُهْلَكُ اَلْأَبْرَارُ فِي دَارِ اَلْفُجَّارِ وَ اَلصِّغَارُ فِي دَارِ اَلْكِبَارِ إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ سَبِيلُ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ مِنْهَاجُ اَلصُّلَحَاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ اَلْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ اَلْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ اَلْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ اَلْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ اَلْأَرْضُ وَ يُنْتَصَفُ مِنَ اَلْأَعْدَاءِ وَ يَسْتَقِيمُ اَلْأَمْرُ فَأَنْكِرُوا بِقُلُوبِكُمْ وَ اِلْفِظُوا بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ صُكُّوا بِهَا جِبَاهَهُمْ وَ لاَ تَخَافُوا فِي اَللَّهِ لَوْمَةَ لاَئِمٍ فَإِنِ اِتَّعَظُوا وَ إِلَى اَلْحَقِّ رَجَعُوا فَلاَ سَبِيلَ عَلَيْهِمْ: «إِنَّمَا اَلسَّبِيلُ عَلَى اَلَّذِينَ يَظْلِمُونَ اَلنّٰاسَ وَ يَبْغُونَ فِي اَلْأَرْضِ بِغَيْرِ اَلْحَقِّ أُولٰئِكَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ » هُنَالِكَ فَجَاهِدُوهُمْ بِأَبْدَانِكُمْ وَ أَبْغِضُوهُمْ بِقُلُوبِكُمْ غَيْرَ طَالِبِينَ سُلْطَاناً وَ لاَ بَاغِينَ مَالاً وَ لاَ مُرِيدِينَ بِظُلْمٍ ظَفَراً حَتَّى يَفِيئُوا إِلَى أَمْرِ اَللَّهِ وَ يَمْضُوا عَلَى طَاعَتِهِ قَالَ وَ أَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي .
🔻 جابر گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود:
در آخر الزمان گروهى به وجود مىآيند كه در بين خود از فرقهاى پيروى مىكنند كه رياكار، قارى قرآن، اهل انجام عبادات، داراى حالتى زهدگونه، تازه به دوران رسيده و سفيه و ناداناند.
امر به معروف و نهى از منكر را واجب نمىدانند مگر در صورتى كه از ضررى در امان باشند، براى خودشان رخصت و بهانه مىجويند، و از لغزشهاى علما و بد عملى آنها پيروى مىكنند. به نماز و روزه و چيزهايى كه به جاه و مالشان لطمهاى نزند روى مىآورند، و اگر نماز و ديگر كارهايى را كه انجام مىدهند نيز به مال و جانشان ضررى برساند، آن را هم همانند فريضهها و واجبات بزرگ ديگرى كه ترك كردند، رها مىكنند.
در واقع امر به معروف و نهى از منكر فريضه و واجب عظيم و بزرگى است كه فرايض و واجبات، تنها با آنها برپا مىشود.
اينجاست كه غضب الهى بر اين افراد تمام و كامل مىشود و همه را به كيفر خود گرفتار مىكند و نيكان را نيز در سرزمين بدكاران، و كوچكها را در سرزمين بزرگان هلاك و نابود مىكند.
امر به معروف و نهى از منكر در حقيقت راه انبيا، روش روشن صالحان، و فريضهاى است بزرگ كه فرايض با آن زنده و پابرجا مىشود و مسلكهاى دين با آنها (از بدعتها) در امان مىماند، تجارتها حلال مىشود، آنچه به ستم گرفته شده باز مىگردد و زمين آباد مىشود و از دشمنان انتقام گرفته مىشود و
امور (دين و دنيا) به راه راست كشيده مىشود.
پس، با دلهايتان منكر و كار بد را انكار كنيد و زشت بدانيد، و با زبانهاى خود اين مطلب را بگوييد، و به شدّت بر روى آنها بزنيد، و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كنندهاى مترسيد.
پس اگر پند گرفتند و به حقّ بازگشتند ديگر اجازۀ آزار آنها را نداريد (و راهى نيست) بلكه:«اجازه تنها در مورد كسانى است كه به مردم ستم مىكنند، و در زمين به ناحق طلب و درخواست مىكنند؛ عذابى دردناك براى اينان خواهد بود.»
در چنين موردى با بدنهايتان به جهاد با آنها بپردازيد، و با دلهايتان بر آنان خشم بگيريد، بدون اين كه در پى حكومتيابى باشيد، و يا مالى را به ستم بگيريد يا بخواهيد با ستمگرى (و بدون عدالت) بر آنان پيروز شويد؛ اين كار را بكنيد تا به دستور الهى بازگردند و مشغول اطاعت و فرمانبردارى از او شوند.
خداى عزّ و جلّ به شعيب پيامبر عليه السّلام وحى كرد:«من يكصد هزار نفر از قوم تو را عذاب مىكنم، چهل هزار نفر از بدهايشان و شصت هزار نفر از بهترينهايشان را.
شعيب عليه السّلام عرض كرد: اى پروردگار من! اينان اشرارند، ولى نيكان به چه سبب؟
خداوند عزّ و جلّ به او وحى فرمود: با معصيتكاران كنار آمدند و به خاطر خشم و غضب من، خشمگين نشدند.
الکافي ج ۵، ص ۵۵
#منتشر_کنید
#نشر_حداکثری
#مدافعان_حدود_الهی
#علمای_اسلام_به_داد_اسلام_برسید
#امربه_معروف_و_نهی_از_منکر
💠 کانال تخصصی محتوایی مبلغان
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5