eitaa logo
مبشران غدیر🇵🇸
2.2هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
100 فایل
ارتباط با مدیر کانال👇🏻 @molayaamAli @sarbaze_mojahed شهر دانایی 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3625058340C7193ef4e1a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبشران غدیر🇵🇸
⚫️ صبح سه‌شنبه؛ تثبیت بیعت سقیفه صبح روز پس از رحلتِ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عمر و ابوعبیده جر
. ⚫️ عصر سه شنبه؛ نماز مسلمانان بر پیکر پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 🔍 در حالی که سیره و سنت پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله اهتمام بر تشییع سریع جنازه مسلمانان، اصرار بر حضور و اقامه نماز جماعت بر اموات و تشویق مسلمانان به حضور گسترده در این گونه مراسم بود ⬅️ و حتی گاه به هنگام رفتن به جنگ، در حالی که سلاح برداشته و زره پوشیده بودند، رفتن را به تأخیر می‌انداختند و بر جنازه حاضر می‌شدند و بر آن نماز می‌گزاردند و سپس حرکت می‌کردند، 👇👇👇 ✍منابع حکایت از آن دارند که عصر روز سه شنبه برخی از حاضران سقیفه پس از اقامه نماز روزانه، برای تجهیز پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به منزل ایشان روی آوردند. ✍ اما به نقل شیخ مفید و ابن شهرآشوب، بسیاری از مهاجران و انصار در نماز و مراسم تدفین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله حضور نداشتند و دلیل آن سرگرمی آنان به انتخاب خلیفه بود.‼️ ⬅️  ابن ابی شیبه (م 235 ق) نیز به حضور نداشتن ابوبکر و عمر در تدفین پیامبر تصریح دارد. او به صورت ضمنی، به حضور نداشتن انصار نیز اشاره می‌نماید. 💥حوادث بعد از صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 8⃣ @mobasheran_ir 🌤
مبشران غدیر🇵🇸
. ⚫️ عصر سه شنبه؛ نماز مسلمانان بر پیکر پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 🔍 در حالی که سیره و سنت پ
. 🔘 نماز بر بدن پیامبراکرم به صورت انفرادی و بدون امام جماعت خوانده شد. ▪️در برخی منابع نیز آمده است: مردم نه به صورت یکجا، بلکه گروه گروه و دسته دسته برای اقامه نماز می آمدند.1 👈🏻 این جمله خود حاکی از پراکندگی مردم و اجتماع نداشتن آنان پس از رحلت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله است. ✅ اما نکته قابل توجهی که در کلام ابن هشام، یعقوبی، بلاذری، ابن کثیر و دیگران آمده کلمه «ارسالا» است. این کلمه از ریشه «رَسْل یا رِسْل»، به معنای «آرام، ملایم، با تأنی و سست » است. 2 ✔️ بنابراین، معنای کلام ابن هشام این می شود: «مردم با تأنی، فاصله و آرام آرام برای خواندن نماز، بر بدن پیامبر حاضر می شدند». با توجه به این مفهوم (فاصله هر فرد با فرد دیگر یا هر گروه با گروه دیگر) می‌توان خوانده نشدن نماز جماعت بر بدن پیامبر و اوج سرگرمی آنان به امر خلافت را درک کرد. ____________ 1- ابن هشام، 1355ق، ج4، ص314؛ بلاذری، 1417 ق، ج2، ص251 -252) 2- ابن منظور، 1416ق، ج5، ص212؛ آذرنوش، 1379، ص234) 💥حوادث بعد از صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 9⃣ @mobasheran_ir 🌤
مبشران غدیر🇵🇸
. 🔘 نماز بر بدن پیامبراکرم به صورت انفرادی و بدون امام جماعت خوانده شد. ▪️در برخی منابع نیز آمده
. . ⬅️ حاضران در منزل رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله برخی را به دنبال حفاران قبر در مدینه (ابوعبیده جراح و ابوطلحه ) فرستادند تا آنان را یافته، برای حفر قبر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله حاضر سازند.1 ⁉️⁉️ سؤال اینجاست که مگر آنان نمی‌دانستند پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله از دنیا رفته است و نیاز به قبر دارد و از غیر آنان این کار ساخته نیست. این نکته می‌تواند مؤید سرگرمی بسیاری از صحابه به امر خلافت و نبود حضورشان در مراسم تدفین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله باشد. اشتغال آنان به امر خلافت و امور وابسته به آن، و شرکت نداشتن در مراسم تدفین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را به صورت ضمنی ولی روشن از این عبارت که در موارد متعدد و توسط اشخاص گوناگون بیان شده است، می توان به راحتی فهمید: 👇🏻 ❗«ما متوجه دفن رسول خدا نشدیم، مگر زمانی که...».❗️ در نهایت، این کلام صریح و بی پرده، که ابن سعد به نقل از ابن شهاب آورده است: 😔 «رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به هنگام ظهر روز دوشنبه از دنیا رفت. مردم به سبب درگیری انصار! از دفن پیامبر غافل گشتند و بدن پیامبر همان گونه رها شد، تا آنکه در ثُلث اول شب و تنها توسط نزدیکانش به خاک سپرده شد».2 ‼️ کلام مزبور کاملاً به حضور نداشتن اکثریت صحابه در مراسم تغسیل، تکفین، و تدفین پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم اشاره دارد. __ 1. ابن سعد، 1376 ق، ج2، ص295298؛ بلاذری، 1417ق، ج2، ص250 -251 ) 2. ابن سعد، 1376ق، ج2، ص304 💥حوادث بعد از صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 0⃣1⃣ @mobasheran_ir 🌤
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 عشق امام موسی کاظم علیه‌السلام به امام رضا علیه‌السلام شهادت آقاجانمان امام رضا را تسلیت 🏴 @mobasheran_ir 🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبشران غدیر🇵🇸
. . ⬅️ حاضران در منزل رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله برخی را به دنبال حفاران قبر در مدینه (ابوعبید
⚫️ شب چهارشنبه؛ تدفین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بیشتر مورخان و سیره نویسان متقدم بر این عقیده‌اند که پیامبر در شب چهارشنبه به خاک سپرده شد. 😔😔😔 برخی نیز زمان دقیق تری برای آن تعیین کرده و تصریح نموده‌اند که این مسئله در نیمه‌های شب رخ داده است. برخی منابع نیز کلماتی دارند که می‌توان از آنان این گونه نتیجه گرفت که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در چهارشنبه شب و به عبارت دیگر، شب پنج شنبه دفن شده‌اند. ✅ برای مثال، ذهبی در دو اثر مشهور خویش، «سیر اعلام النبلاء» و «تاریخ الاسلام»، می‌نویسد: پیامبر از دنیا رفت و بدن او دو شب رها شد؛ زیرا قوم مشغول اصلاح امر امت بودند! ✅ طبری نیز ضمن گزارش‌های گوناگون، گاه اشاره و گاه تصریح به سه روز بر روی زمین ماندن بدن پیامبر دارد که نتیجه آن دفن پیامبر در شب پنج شنبه می‌شود. ✅ یعقوبی نیز از دیگر نویسندگانی است که از مطالب او می‌توان دفن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در شب پنج شنبه را استفاده کرد. ___ ابن سعد، 1376ق، ج2، ص304؛ ابن هشام، 1355ق؛ طبری، 1387ق). گزارشی نیز از عایشه در اختیار است که زمان تدفین پیامبر را سحر دانسته است. (ابن سعد، 1376ق، ج2، ص305) 💥حوادث بعد از صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 1⃣1⃣ @mobasheran_ir 🌤
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸 علیه‌السلام 🔰 حاج سید رضا نریمانی 🌿صوت بسیار زیبا و شنیدنی...💔 . @mobasheran_ir 🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀 علیه‌السلام فرمودند : خدایا در کار او (حضرت قائم علیه‌السلام) ما را به خستگی و تنبلی و سستی و ضعف مبتلا مفرما و ما را از کسانی قرار بده که به وسیله (یاری)او دینت را یاری می‌رسانی.🤲🏻 ▪️شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه‌السلام بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت باد. @mobasheran_ir 🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا