eitaa logo
روشنگر باشیم/ ولایت مداری
688 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
🔹آنچه وظیفه‌ی همه‌ی امّت اسلام است، مبارزه‌ برای روشنگری است(رهبر انقلاب) معتقدیم مهمترین عرصه برای تبیین و روشنگری ، اندیشه امامین انقلاب است. #امام_خمینی #امام_خامنه_ای ادمین کانال : @khomool
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه اصلی سخنان مکرون امشب من در باره مبارزه با اسلام گرایی سیاسی رادیکال که منجر به تروریسم می‌شود سخنی نخواهم داشت. حرف‌ها را زده‌ام. آن را اقدامی ضد انسانی نامگذاری کردم. اقداماتی را تصمیم گرفتیم، آنها را سخت تر کردیم و تا پایان دنبال خواهیم کرد. امشب، در مورد جبهه تروریست‌ها، همدستان آنها و همه بزدل هایی که این حمله را مرتکب شده و امکان پذیر کرده‌اند صحبت نخواهم کرد. من در مورد کسانی که نامی جز بربر ندارند، صحبت نخواهم کرد، آنها برای جای گرفتن در این سخن، لیاقت ندارند. آنها، دیگر حتی نام و نشان هم ندارند. امشب، من، از وحدت همگانی که همه فرانسوی‌ها آن را ضروری احساس می‌کنند، نیز صحبت نخواهم کرد. این بسیار گرانبها است و همه مسئولان را ملزم می‌کند که بدرستی آن را ابراز و با پای بندی به آن رفتار کنند. نه! امشب می‌خواهم در مورد پسرتان صحبت کنم، می‌خواهم در مورد برادرتان، عموی‌تان، کسی که دوستش داشتید، در مورد پدرتان صحبت کنم. من امشب می‌خواهم در مورد همکار شما صحبت کنم، معلم شما که به این دلیل به خاک افتاد که او تصمیم گرفته بود آموزگار باشد، کشته شد، به دلیل اینکه تصمیم گرفته بود به دانش آموزان خود، شهروند شدن را بیاموزد. آموختن وظایف را برای مراعات کردن. آموختن آزادی را برای آزادنه زیستن. امشب، من می‌خواهم در مورد Samuel PATY با شما صحبت کنم. ساموئل پتی کتاب و دانش را بیش از هر چیز دوست می‌داشت. آپارتمان او یک کتابخانه بود. بهترین هدایای او، کتابهایی بودند برای یادگیری. او عاشق کتاب‌ها بود، تا میل به دانش و طعم آزادی را به دانش آموزانش و همچنین به نزدیکانش، منتقل کند. وی پس از تحصیل در رشته تاریخ در شهر لیون و تمایل به پژوهشگر شدن، راهی رفت که شما، والدین او که معلم و مدیر مدرسه در موولن [شهری در حومه پاریس]هستید، به او توصیه کردید. “محقق تعلیم و تربیت” شدن، بدانگونه که دوست داشت خودش بنامد، آموزگار شدن. بنابراین جایی بهتر از سوربن برای ادای احترام ملت به او نمیشد یافت، سوربن، دانشگاه ما با بیش از هشت قرن تاریخ، محل اومانیسم. ساموئل پتی اشتیاق و علاقه زیادی به تدریس داشت و این کار را در چندین کالج و دبیرستان از جمله در شهر کنفلان-سن-آنورین بسیار خوب انجام داد. همه ما در قلب خود، در خاطرات خود، خاطره آموزگاری را حک کرده‌ایم که مسیر زندگی ما را تغییر داده است. برای هر یک از ما، آموزگار بوده که به ما یاد داد بخوانیم، حساب کنیم، به خود اعتماد کنیم. آموزگار، که نه تنها دانشی به ما آموخته بلکه از طریق کتابی، از طریق نگاهی از طریق توجهی، راهی برای ما باز کرده است. ساموئل پتی یکی از آنها بود، از جمله آموزگارانی که فراموش نمی‌شوند، این صاحبان با وجدان کاری، که می‌توانند شب‌های متعددی را برای یادگیری تاریخ ادیان صرف کنند تا دانش آموزان و عقاید آنها را بهتر درک کنند. از این افراد فروتن که هزار بار خود را بزیر سئوال می‌کشیدند، یکی هم آموزگار این درس در باره آزادی بیان و آزادی عقیده بوده که او در موولن از ماه ژوئیه همین تابستان اخیر، در کنار شما خود را آماده می‌کرد با مواظبت هایی که داشت در پایبندی و دقت در تهیه درس مربوطه. ساموئل پتی اساساً آموزگاری را مجسم می‌کند که ژان ژورس (JAURÈS Jean ) آرزو کرده بود در نامه به آموزگاران که چند لحظه پیش در همین جا خوانده شده است: “قطعیت همراه با نرمش”. آنکسی که عظمت اندیشه را نشان می‌دهد، احترام را آموزش می‌دهد، و نشان می‌دهد که تمدن چیست. آنکسی که “جمهوری خواه ساختن” را هدف خود کرده است. اینجا سخنان فردیناند بوئیسون به خاطر می‌آیند که “برای جمهوری خواه کردن باید انسان را از سنین کودکی و در عالم سادگی [… ] بر عهده گرفت و به او این ایده داده شود که او خود باید فکر کند که او نه مجبور به ایمان و نه به اطاعت از کسی موظف است، که این اختیار اوست که حقیقت را خود جستجو کند و نه دریافت کردن آن به صورت حاضر و آماده از استاد، رئیس، رهبر، هر کسی که باشند”. ” جمهوری خواه کردن”، این جنگ ساموئل پتی بود. و گرچه این وظیفه امروز بسیار دشوار به نظر می‌رسد، خصوصاً در مواردی که خشونت، ارعاب و گاه انصراف غلبه می‌کند، این موضوع بیش از هر زمان دیگری بهنگام و ضروری است. اینجا، در فرانسه، ما ملت خود، جغرافیا، مناظر و تاریخ آن، فرهنگ و دگردیسی‌هایش، روح و قلب آن را دوست داریم. و ما می‌خواهیم آن را به همه فرزندان خود آموزش دهیم. اینجا در فرانسه، ما پروژه محلی و جهانی را که جمهوری حمل می‌کند، نظم و وعده‌هایش را دوست داریم. هر روز ادامه می‌یابد. بله، در هر مدرسه، در هر کالج، در هر دبیرستان ما به آموزگاران قدرت “جمهوری خواه کردن” را خواهیم داد با موقعیت و اقتداری که لازم دارند. ما آنها را آم
وزش خواهیم داد، آنها را آنطور که باید در نظر می‌گیریم، از آنها حمایت خواهیم کرد، تا جایی که لازم است از آنها محافظت خواهیم کرد. در مدرسه و خارج از مدرسه، فشارها، سو استفاده از جهل و اطاعت که برخی مایل به استقرار آن هستند، جایی برای ما ندارند. او یک بار گفت: “من دوست دارم از زندگی و مرگم برای چیزی استفاده شود”. گویی با الهام قبلی. پس چرا ساموئل کشته شد؟ چرا؟ جمعه شب، من ابتدا جنونی تصادفی، و یک خودسری پوچ را احتمال می‌دادم: یک قربانی دیگر تروریسم. از این گذشته، وی هدفی برای اسلام گرایان نبود، وی جز تدریس به اقدام دیگر نمی‌پرداخت. او دشمن دینی نبود که آنها به کار می‌برند، او قرآن خوانده بود، به دانش آموزانش، احترام می‌گذاشت، اعتقادات آنها هرچه بود، به تمدن مسلمانان علاقه داشت. نه، برعکس، ساموئل پتی دقیقاً به خاطر همه اینها کشته شد. زیرا او تجسم جمهوری بود که هر روز در کلاسها متولد می‌شود، تجسم آزادی بود که در مدرسه منتقل و تداوم می‌یابد. ساموئل پتی کشته شد زیرا اسلامگرایان آینده دیگری برای ما می‌خواهند و آنها می‌دانند که با قهرمانانی آرام مانند او، هرگز آن را نخواهند داشت. آنها مومنان را از کافران جدا می‌کنند. ساموئل پتی شهروند را می‌شناخت. آنها از جهل تغذیه می‌کنند. او معتقد به دانستن بود. آنها نفرت نسبت به دیگران را پرورش می‌دهند. او دائماً می‌خواست چهره دیگری را ببیند، ثروتهای تنوع را کشف کند. ساموئل پتی قربانی توطئه فاجعه بار حماقت، دروغ، خلط، نفرت از دیگری بود، نفرت از آنچه عمیقا، ماهیتا، ما هستیم. ساموئل پتی روز جمعه به سیمای جمهوری، به سیمای تمایل ما برای شکستن تروریست‌ها، تضعیف اسلام گرایان، به سیمای زندگی چون جامعه‌ای از شهروندان آزاد در کشورمان، چهره عزم ما برای درک، یادگیری، ادامه دادن برای آموزش و آزاد بودن تبدیل شد، زیرا ما ادامه خواهیم داد، آموزگار. ما از آزادی که شما خیلی خوب آموزش می‌دهید، دفاع خواهیم کرد و لائیسیته را بلند بالا نگه خواهیم داشت. ما کاریکاتورو نقاشی را رها نخواهیم کرد، حتی اگر دیگران عقب نشینی کنند. ما تمام شانس هایی را که باعث جوانی تام جمهوری گردند، بدون هیچ گونه تبعیضی ارائه خواهیم کرد. ما ادامه خواهیم داد، آموزگار! ما به همراه کلیه مربیان و آموزگاران در فرانسه، تاریخ، جلال و افتخارات آن را آموزش خواهیم داد. ما ادبیات، موسیقی، همه کارهای روح و روان را معرفی خواهیم کرد. ما با تمام قدرت بحث، استدلال‌های منطقی، باورهای روحی را دوست خواهیم داشت. ما عاشق علم و کنکاش‌های آن خواهیم بود. ما نیز مانند شما تساهل را می‌کاریم. مانند شما، ما سعی خواهیم کرد، بی وقفه، درک کنیم و حتی بیشتر درک کنیم آن چه را که می‌خواهند از ما دور سازند. ما طنز و فاصله را یاد خواهیم گرفت. ما یادآوری خواهیم کرد که آزادیهای ما فقط با خاتمه نفرت و خشونت، با احترام به دیگران حفظ می‌شوند. ما ادامه خواهیم داد، آموزگار! و در طول زندگی آنها، صدها جوانی که آموزش داده‌اید، همان تفکر انتقادی را که به آنها آموخته‌اید، آن‌ها اعمال می‌کنند. شاید بعضی از آنها به نوبه خود آموزگار شوند. بنابراین آنها شهروندان جوان را آموزش خواهند داد. به نوبه خود، آنها جمهوری خواه بار خواهند آورد. آنها آگاهی از ملت، از ارزشها و از اروپای ما را در زنجیره‌ای از زمان که متوقف نخواهد شد، رواج خواهند داد. ما ادامه خواهیم داد، بله، این مبارزه برای آزادی و برای خرد را به همین دلیل اکنون شما چهره آن هستید ما این را به شما مدیون هستیم، این را به خودمان مدیون هستیم، زیرا در فرانسه، آموزگار!، روشنگری هرگز خاموش نمی‌شود. زنده باد جمهوری. زنده باد فرانسه!
https://youtu.be/UOtA7_oQmY0 آدرس اصل فیلم سخنرانی
⭕️ یک اشتباه راهبردی در سریال «خانه امن»؛ آیا جمهوری اسلامی متهمان را در خارج از کشور ترور می‌کند؟! 🔺سریال خانه امن، تازه‌ترین تولید سیما فیلم است که تا کنون چند قسمت آن به روی آنتن رفته است. سریالی با تم امنیتی که موضوع محوری آن مقابله دستگاه اطلاعاتی کشور با ناامنی‌هایی از جنس داعش یا مفاسدی از نوع اقتصادی و ... است. موضوعی که جذابیت و ظرفیت خوبی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در ماموریت‌هایی خطیر است. اما این جذابیت پرداختن به سوژه‌های امنیتی، شمشیری دو لبه است که ظرافت‌ها و ملاحظات بسیاری را در تمام مراحل نگارش تا نمایش آن باید مد نظر قرار داد. 🔺شب گذشته در دومین قسمت سریال «خانه امن» شخصی که در سریال نامش «خاوری» (و از متهمان اقتصادی است که پیش از بازداشت از کشور گریخته) و یادآور کاراکتر «محمودرضا خاوری» متهم فساد بانکی است، در ویلای شخصی‌اش در کانادا زندگی می‌کند، توسط یکی از نیروهای امنیتی کشته می‌شود. 🔺عملا با استفاده از این سکانس و ارجاع به واقعیت در لایه نخست هیجان فراوانی در این سریال ایجاد می‌شود و احتمالا یک حس رضایت عمومی از دیدن این سکانس در افکار عمومی شکل می‌گیرد و توده‌ها در شبکه‌های مجازی بسیار مسرور و شادمان هستند که نیروهای امنیتی وعده ترور یک اختلاس‌گر فراری به نام خاوری را می‌دهند. 🔺سکانس ترور خاوری ممکن است در لایه اول بسیار خوشایند و باب طبع افکار عمومی باشد و مورد استقبال رسانه‌ها هم قرار گیرد و به خاطر فشار اقتصادی و ... و نشان دهنده قدرت امنیتی ایران در آنسوی مرزها باشد، اما وقتی که خاوری هنوز زنده و در حال گذران زندگی در کانادا است، این تصویرگری سبب تضعیف قدرت امنیتی ایران در لایه دوم خواهد شد و عواقب منفی بین المللی فراوانی برای جمهوری اسلامی در آینده‌ای در چندان نزدیک رقم خواهد زد؛ چه اینکه می‌تواند یک تهدید رسمی از سوی جمهوری اسلامی تلقی شود و کار به دام انداختن و بازداشت خاوری با همین یک سکانس، چندین برابر دشوارتر از گذشته شود. 🔺 فارغ از جذابیت و مخاطب پسند بودن این سکانس در میان عامه مردم، این تصویرگری عوارض گسترده‌ای برای سازمان‌های امنیتی در آینده خواهد داشت و پیامدی مخاطره‌آمیز برای دستگاه پلیسی، امنیتی و دیپلماتیک خواهد داشت و پیامی منفی را به فضای بین المللی مخابره خواهد کرد. 🔺سالیان متوالی غربی‌ها در تلاش‌اند ایران را عامل بسیاری از حوادث تروریستی همچون قتل شاپور بختیار در تابستان ۱۹۹۱، کشته شدن فریدون فرخزاد شومن، خواننده ایرانی در بن آلمان در تابستان ۱۹۹۲ و ترور سران حزب دموکرات کردستان ایران در رستوران میکونوس برلین در سپتامبر ۱۹۹۲ ... معرفی کنند. اما به علت نبود اسناد کافی این موضوع تا کنون نتوانسته‌اند به صورت اهرم جدی علیه ایران مورد استفاده قرار دهند.
🔹محور های بیانات رهبری معظم انقلاب در ۱۳ آبان ۹۹
🔺یک سوال یک جواب ... 👈 شماره 1⃣ چرا رهبر حکومت ما به ادعای علنی و قاطعانه خود مبنی بر اینکه اگر آمریکا برجام را پاره کند او آن را آتش خواهد زد عمل نکرد؟ 👈 پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم. برای پاسخ به این سوال باید شان رهبری را خوب فهم کنیم، شان رهبری چیست ، هدایتگری، سیاستگذاری، مراقبت از ارکان نظام اسلامی. رهبری با مجموعه ای از کارگزار همراه وهمفکر با رهبری با مجموعه ای فارق از مرام و اندیشه اش ، تفاوت دارد . در هر دو رهبری هست اما در اولی اندیشه رهبری تحقق پیدا میکند، حرفش زمین نمی ماند، در دومی رهبری فقط رجز می خواند و خط مشی میدهد ولی خبری از تحقق در میدان عمل نیست . در طول تاریخ هم ببینید مثلا در سیره امیر المومنین علی علیه السلام که بخشی از آن در نهج البلاغه تجلی کرده است، حضرت وقتی صحبت از پذیرش بالاجبار بیعت مردم می کند، میگوید من برای گرفتن حق مظلوم از ظالم، برگرداندن بیت المال و... میپذیرم ولایت بر شما را، ولی آیا همین رهبری عالیقدر در اوج ، توانست به اهداف اعلامی خود برسد؟؟؟؟ پاسخ روشن است، خیر . جمع بندی اینکه: رهبری بنا به وظیفه اش باید هدایتگری و راهبری کند ولی اگر در هیات همراه و امت تحت رهبریش، اندیشه و فرمان او پذیرش نداشته باشد، حرف بر زمین میماند. اینکه برجام را آتش میزنیم کنایه از اقدام متقابل می کند، ولی آیا در دولت جناب روحانی این حالت برای تحقق این کنایه وجود دارد . یادمان باشد اگر بین امام و امت نباشد، رهبر اگر امیر المومنین علی علیه السلام هم باشد، کار پیش نمیرود .‌ 👌روشنگر باشیم...
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ سرود دست خدا بر سر ماست .... 🔻زمان : ۴،۹ دقیقه 🔺حجم: ۷ ۶ مگابایت 🔸@mobseroon 🔸@mobseroon
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌پشت پرده حضور سلبریتی‌ها فاسد و بی چاک دهن در صدا و سیما چه کسی است⁉️
🔺نتیجه انتخاباتِ آمریکا چی میشه؟ 😎خدا کنه تِرامپ رأی بیاره 🤓خدا کنه بایدِن رأی بیاره 👨🏻بذارید یک داستان بَراتون بگم در روایتی از *صَفوان جَمّال* كه از یاران امام كاظم علیه السلام بود نقل شده كه می‌گوید : روزی امام کاظم مرا دیدند. امام فرمود : ای صفوان همه كارهای تو خوب است جز یك كار عرض كردم : فدایت شوم چه كاری؟ امام فرمود : چرا شُترانِ خود را به هارون كرایه می‌دهی؟ عرض کردم : فقط برای سفرِ حج در اختیارِ هارون گذاشتم. امام فرمود : آیا از او كرایه می‌گیری؟ عرض كردم : بله امام فرمود : آیا دوست داری كه هارون زنده بماند و بر سَرِ كار باشد تا باقیمانده ی كرایه اَت را بپردازد؟ عرض کردم : بله امام فرمود : كسی كه بَقایِ ظالم را دوست بدارد از آنهاست و هر كسی كه از آنها باشد در آتش جهنم خواهد بود. صفوان میگوید : من نیز تمامِ شُترانم را فروختم. 👨🏻پس حتی برای لحظه ای به بَقایِ حکومتِ ظالمان راضی نباشید حتی اگر در ظاهر به سودِ شما باشد. 📚منبع : کتاب وسایل الشیعه