4_5924906581673116325.m4a
5.02M
#راه_شناخت_امام2
#عهد
#سلاح
#پرچم
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
هر روز با دعای فرج
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ
خدايا! گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت،
وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى
و زمين تنگ شد، و خيرات آسمان دريغ شد، و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است،
وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
در سختى و آسانى تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،
أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى،
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ
پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على!
يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ
اى على و اى محمّد! مرا كفايت كنيد كه تنها شما كفايت كنندگان من هستد،
وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
و يارى ام دهيد كه تنها شما يارى كنندگان من هستيد، اى مولاى ما! اى صاحب زمان! فريادرس، فريادرس، فريادرس،
أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب،
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
اى مهربان ترين مهربانان، به حق محمّد و خاندان پاك او.
دعای سلامتی حضرت حجة. معروف به دعای فرج
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن،صَلَواتُکَ
علَيهِ و عَلي آبائِهِ ،فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي کُلِّ
سَاعَةٍ ،
خدايا ! در اين لحظه و در تمام لحظات،سرپرست و نگاهدار و راهبر و يارىگر و راهنما و ديدبان وليّت،
وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً ،
حضرت حجّة بن الحسن،که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد،باش، تا او را به صورتى که خوشايند اوست
حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"⚜
وهمه از او فرمانبری می نمایند، ساکن زمین گردانیده ومدت زمان طولانی در ان بهره مند سازی.
⛅️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجُ⛅️
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆
💽 آیا امام زمان(عج) در هنگام ظهور #قرآن جدید می آورند❓
🎤واعظ: #استاد_ازغدی
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
✒️📃
🌿 حدیــــــ📜ـــــث مهـــــــدوے
کلام امام زمان
أکثروا الدعاء بتعجيل الفَرج فإنَّ ذلک فرجُکُم
ای شیعه ما
براى تعجيل فَرَج زياد دعا كنيد، زيرا همين دعا كردن، فَرَج و گشايش شماست.
📚منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) / 2 / 471
#حدیث_مهدوی
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حسابرسی دقیق #آخرت
#آیت_الله_حسینی_قزوینی
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند #مدعیان_دروغین
#شعبده_شیطان
0⃣1⃣ قسمت دهم
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
هدایت شده از مهدویت ومدعیان دروغین
هر روز با دعای فرج
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ
خدايا! گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت،
وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى
و زمين تنگ شد، و خيرات آسمان دريغ شد، و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است،
وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
در سختى و آسانى تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،
أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى،
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ
پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على!
يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ
اى على و اى محمّد! مرا كفايت كنيد كه تنها شما كفايت كنندگان من هستد،
وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
و يارى ام دهيد كه تنها شما يارى كنندگان من هستيد، اى مولاى ما! اى صاحب زمان! فريادرس، فريادرس، فريادرس،
أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب،
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
اى مهربان ترين مهربانان، به حق محمّد و خاندان پاك او.
دعای سلامتی حضرت حجة. معروف به دعای فرج
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن،صَلَواتُکَ
علَيهِ و عَلي آبائِهِ ،فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي کُلِّ
سَاعَةٍ ،
خدايا ! در اين لحظه و در تمام لحظات،سرپرست و نگاهدار و راهبر و يارىگر و راهنما و ديدبان وليّت،
وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً ،
حضرت حجّة بن الحسن،که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد،باش، تا او را به صورتى که خوشايند اوست
حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"⚜
وهمه از او فرمانبری می نمایند، ساکن زمین گردانیده ومدت زمان طولانی در ان بهره مند سازی.
⛅️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجُ⛅️
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
✅ تناقض عجیب در بحث اولی الامر توسط احمد بصری !!!! 😱
◀️ احمد بصری فردی است که در کلام خود بسیار تناقض دارد و همین موضوع امامت و حجت الهی بودن وی را نفی میکند !!! ‼️‼️‼️
و این اثبات شده قرآن کریم است که مثالش قرآن میباشد که اگر در آن تناقض بود از طرف خداوند سبحان نبود چنانچه در قرآن کریم آمده است :
↩️ أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّـهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا ↪️
آيا در قرآن نمىانديشند؟ اگر از جانب غير خدا بود قطعاً در آن اختلاف بسيارى مىيافتند.
📌 النساء / 82
🔐 اما احمد بصری چون دیوانه ای بیش نیست بار ها در سخنانش تناقض ایجاد شده است مثالش همین بحث اولی الامر وی در جای از کتبش اولی الامر را در ائمه اطهار ( علیهم السلام ) حصر میکند اما در جایی دیگر مهدیین را نیز جز آنان می آورد !!!
📚 وی در کتاب سرگردان { فارسی } صفحه 42 به صراحت نام ائمه اطهار علیهم السلام را فقط برای اولی الامر ذکر میکند !!! ‼️‼️
📚 اما در کتاب پاسخ های روشنگرانه ج 2 سوال 73 مهدیین را هم جز اولی الامر میداند !!!! ‼️‼️‼️
❓⁉️💯 آیا به نظر شما اگر وی از علم الهی برخوردار بود باید در کمترین و جزئی ترین موارد هم تناقض پیدا میکرد !!!! ⁉️‼️
🔥 قضاوت با شما 🔥
🌸
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
✒️📃
🙏منجــــ🌞ـــــے در ادیـــ✝ـــــان
🔹1- انجيل «متي» فصل 24:
👤مسترهاکس نویسنده آمریکایی:
✍...کلمه پسرانسان 80باردرانجیل آمده که فقط 30مورد آن با حضرت عیسی(ع) منطبق است و50مورد آن ازمصلح نجات دهنده ای سخن میگویدکه درآخرالزمان ظهورخواهدکردو عیسی[ع] با اوخواهدآمدواوکسی جزمهدی موعود"عج"نیست.!
✍..پی نوشتها:
📗1]:قاموس کتاب مقدس..!
📔2]:کتاب انجیل..!
#منجی_در_ادیان
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لبنک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
#نقد_مدعی_یمانی
📕فارسی كلاس اول دبستان
📕حساب كلاس اول دبستان
➖▪️💠🎴¤¤¤
✅ توجه
به اتباع فريب خورده احمد اسماعيل معنا و مفهوم كلمات :
🔹اول
🔹آخر
و مفهوم عدد
دوازده : ١٢
را توسط فرزندان كلاس
✅اول دبستان
آموزش دهيد!
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🅾 پيامبر اكرم :
اوصيای بعد از من
دوازده نفرند(١٢)
اول آنها علي بن ابيطالب
آخر آنها قائم است.
📕عيون اخبارالرضا عليه السلام
ج١ص٦٤
👇👇👇👇👇👇👇👇
🅾امام صادق عليه السلام :
از قول رسول الله صلي الله عليه واله
امامان بعد از من
دوازده نفرند(١٢)
اول آنها
علي بن ابيطالب
و آخر آنها
قائم است
آنها خلفاء من و 👈اوصياء من و...
هستند.
📕كمال الدين ج١ص٢٥٩
👇👇👇👇👇👇👇👇
مدارك ديگر با همين مضمون
دوازده (١٢) نفر
يا اول مشخص
و يا آخر مشخص
و يا هر دو مشخص
و يا تك تك اسامی دوازده امام
ذكر شده است:
📕امالي صدوق ص٦٢٩
📕من لايحضره ج٤ص١٨٠
📕كفاية الاثرص٢٣٩
📕عيون اخبارالرضاج١ص٤٦
وص٤٧وص٥١وص٦٤وص٦٥
📕كمال الدين صدرق
ج١ص٣٤و ص٢٥٩
وص٢٨٠وص٢٨٢وص٣١١
وص٣١٢وص٣١٣وص٣١٦
📕سليم بن قيس ج١ص١٧٤
١٧٥،١٧٧،١٧٩،ج٢ص٦٤٨،٧٦٣،٩٠٦
📕اصول ستة عشر ص١٥،١٣٩
📕بصائرالدرجات ج١ص٤٠٥
📕الامامة والتبصرة٩
📕كفاية الاثر١٤٦،١٥٤،٢٣٠،٢٣٢،٢٣٦٢٣٩
و.....
📕صدها مدرك ديگر
كافيست
در سی دی نور
كلمات :
🔹اولهم علي
🔹يا اخرهم القائم
🔹و اثني عشر
🔹و الاوصياء
را جستجو كنيد.
_______________________
📣📣اتباع و پیروان احمد بصری!
چرا
اصرار داريد
از چند حديث
تقطيع شده
جعلی
ضعيف
اثبات كنيد
احمد اسماعيل وصی سيزدهم است؟؟
چرا👈صدها حديث با مضمون بالا
را به هيچ وجه
در گروهها و كانالهای خود
نقل نميكنيد؟؟؟؟
🅾 اما "يك" حديث ضعيف
با راويان كذاب و مجهول را
كه خودتان
✅حديث وصيت
نام گذاري كرده ايد
هزاران بار نقل ميكنيد؟؟؟؟
➖➖➖▪️➖
🔹قضاوت در مورد جماعتی که با تک حدیث خلاف متواتر و راویان کذاب!
دین جدید آورده اند با شما
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
هدایت شده از مهدویت ومدعیان دروغین
هر روز با دعای فرج
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ
خدايا! گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت،
وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى
و زمين تنگ شد، و خيرات آسمان دريغ شد، و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است،
وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
در سختى و آسانى تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،
أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى،
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ
پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على!
يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ
اى على و اى محمّد! مرا كفايت كنيد كه تنها شما كفايت كنندگان من هستد،
وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
و يارى ام دهيد كه تنها شما يارى كنندگان من هستيد، اى مولاى ما! اى صاحب زمان! فريادرس، فريادرس، فريادرس،
أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب،
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
اى مهربان ترين مهربانان، به حق محمّد و خاندان پاك او.
دعای سلامتی حضرت حجة. معروف به دعای فرج
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن،صَلَواتُکَ
علَيهِ و عَلي آبائِهِ ،فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي کُلِّ
سَاعَةٍ ،
خدايا ! در اين لحظه و در تمام لحظات،سرپرست و نگاهدار و راهبر و يارىگر و راهنما و ديدبان وليّت،
وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً ،
حضرت حجّة بن الحسن،که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد،باش، تا او را به صورتى که خوشايند اوست
حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"⚜
وهمه از او فرمانبری می نمایند، ساکن زمین گردانیده ومدت زمان طولانی در ان بهره مند سازی.
⛅️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجُ⛅️
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند #مدعیان_دروغین
🔥☸ #شعبده_شیطان
2⃣1⃣ قسمت دوازدهم
👈 #ادعای_دیدار با امام زمان
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
📛قابل توجه کسانی که با احمد بصری بیعت کرده اند:
✅قَالَ الْمُفَضَّلُ: يَا سَيِّدِي فتغير [فَبِغَيْرِ] سُنَّةِ الْقَائِمِ ع الَّذِينَ بَايَعُوا لَهُ قَبْلَ ظُهُورِهِ وَ قَبْلَ قِيَامِهِ؟
فَقَالَ (ع): «يَا مُفَضَّلُ كُلُّ بَيْعَةٍ قَبْلَ ظُهُورِ الْقَائِمِ ع فَبَيْعَةُ كُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ خَدِيعَةٍ، لَعَنَ اللَّهُ الْمُبَايِعَ لَهَا وَ الْمُبَايَعَ لَهُ».
مفضل عرض كرد: آیا سنة قائم(ع) تغییر یافته و قبل از ظهور و قیام برای او بیعت گرفته می شود؟
امام صادق(ع) فرمود: اي مفضل! هر بيعتي قبل از ظهور قائم بيعت كفر و نفاق و مكر است. خدا لعنت كند بيعت كننده و بيعت گرفته را.
📚الهداية الكبرى، ص396 و مختصر البصائر ؛ ص433-458 و بحار الأنوار ، ج53، ص7 و رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار، ج3، ص216 و إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج2، ص211.
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
رسول خدا(ص) به طرف مسجد میرفت. ناگاه گروهی را دید که با هم حرف میزنند و میخندیدند. فرمود: به یاد مرگ باشید. به خدایی که جان من در دست قدرت اوست، اگر آنچه را من میدانم شما هم میدانستید، کم میخندیدید و زیاد گریه میکردید.
تیرهکننده لذتها
حضرت در جایی فرمود: اگر چهارپایان به آنچه فرزند آدم درباره مرگ، آگاهی دارد آگاه میشدند، دیگر شما گوشت حیوان فربهی را نمیتوانستید بخورید. همچنین روزی به مجلس گذرش افتاد که صدای خنده بلند بود. فرمود: انجمن خود را با یاد تیرهکننده لذتها درآمیزید. عرض کردند: تیرهکننده لذتها چیست؟ فرمود: مرگ. (مجموع ورام جلد ۱ص ۴۸۷
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
💠 #یاران_بصره
یمانیون با تمسک به روایاتی قصد دارند تا احمدالحسن را به عنوان یار امام عصر (علیه السلام) از بصره جلوه داده وبه این وسیله مهر تاییدی بر احمد وفرقه او نهاده و موجبات عوام فریبی مردم را فراهم آورند.
ما در چند بخش ادعای آنان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهیم وپایههای این استدلال را از نظر میگذرانیم.
🔅 روایت اول:
فيما ذكره أبو صالح السليلي في كتاب الفتن من عدد رجال المهدي عليه السلام بذكر بلادهم فقال : حدثنا الحسن بن علي المالكي ، قال : حدثنا أبو النضر عن ابن حميد الرافعي ، قال : حدثنا محمد بن الهيثم البصري ، قال : حدثنا سليمان بن عثمان النخعي ، قال : حدثنا سعيد بن طارق عن سلمة بن أنس عن الإصبع بن نباتة ، قال :
خطب أمير المؤمنين علي عليه السلام خطبة ، فذكر المهدي وخروج من يخرج معه وأسماءهم ، فقال له أبو خالد الكلبي: صفه لنا يا أمير المؤمنين ، فقال علي عليه السلام : ( ألا إنه أشبه الناس خلقا وخلقا وحسنا برسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ، ألا أدلكم على رجاله وعددهم ؟ قلنا : بلى يا أمير المؤمنين ، قال : سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله ، قال : (أولهم من البصرة ، وآخرهم من اليمامة) وجعل علي عليه السلام يعدد رجال المهدي ، والناس يكتبون ، فقال : رجلان من البصرة . . . .
الملاحم والفتن ص288
ترجمه:
اصبغ بن نباته می گوید: امیرالمومنین خطبهای خواند ویادی از مهدی ویارانش نمود، سپس ابوخالد کلبی گفت: او را برای ما توصیف نما یا امیرالمومنین. حضرتش فرمودند: آگاه باشید که او شبیه ترین مردم است به رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) از نظر خَلق و خُلق و حُسن. آیا دلالت کنم شما را به یاران او عدد آنها؟
گفتیم: بله ای امیر مومنان. حضرت فرمودند: شنیدم رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) فرمودند: (اولین آنها از بصره است وآخرین آنها از یمامه) حضرت علی اصحاب مهدی را میشمرد ومردم مینوشتند. سپس حضرت فرمودند: دو نفر از بصره . . .
✅ بررسی:
1⃣ مرحوم سید بن طاووس این حدیث را از کتاب فتن سلیلی نقل نموده و سلیلی از جماعت اهل سنت میباشد. راویان حدیث هم از اهل سنت بوده وذکری از اغلب آنها در کتب رجال نیست.
مرحوم سید بن طاووس در مورد کتاب الفتن سلیلی ونقل احادیث از آن می گوید:
(و درك ما تضمّنته على الرواة، و أنا بريء من خطره)
ترجمه:
و درستی آنچه متضمن است [ودر این کتاب است] بر روات آن است، و من مسئولیت آن را نمیپذیرم
پس با این اوصاف این حدیث قابلیت استدلال نداشته ونمیتوان از آن بهره جست.
📌 البته بارها وبارها ثابت نمودهایم که عزیزان انصار عنایت خاصی به روایات اهل سنت داشته وپایههای بعضی از استدلالات آنها هم بر همین احادیث اهل سنت مبتنی است.
📣 تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
2⃣ مضافا اینکه امام صادق (صلوات الله علیه) در حدیثی خطاب به عدهای از اهل کوفه فرمودند:
أنصارنا غيركم ما يقوم مع قائمنا من أهل الكوفة إلا خمسون رجلا ، وما من بلدة إلا ومعه منهم طائفة إلا أهل البصرة فإنه لا يخرج معه منهم إنسان. شرح الاخبار ج3ص366 و بحارالانوار ج52ص307 با کمی تفاوت
ترجمه:
یاران ما غیر از شما هستند، با قائم ما قیام نمیکند از اهل کوفه الا پنجاه نفر، و سرزمینی نیست مگر طائفهای از آنها با قائم هستند الا اهل بصره، همانا از آنان کسی همراه قائم خارج نمیشود.
همانطور که ملاحظه فرمودید امام صادق (صلوات الله علیه) با صراحت کامل فرمودند: (إلا أهل البصرة فإنه لا يخرج معه منهم إنسان)
یعنی در بین همه اصحاب امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) 👈 حتی یک نفر هم از بصره وجود ندارد.
3⃣ اگر از اشکالات قبلی صرف نظر نماییم، بازهم حدیث مورد گفتگو هیچ ارتباطی با احمدالحسن پیدا نمیکند زیرا امیرمومنان علی (صلوات الله علیه) در ضمن خطبهای ــــ که منسوب به حضرت میباشد ــــ نام آن دو فرد را ذکر کردهاند. به روایت زیر در کتاب (بشارة الاسلام) دقت فرمایید:
(الا و أن اولهم من البصرة وآخرهم من الابدال، فاما الذین من البصرة فعل ومحارب) بشارة الاسلام ص298
ترجمه:
آگاه باشید که اولین آنها از بصره وآخرینشان از ابدال است، واما کسانی که از بصرهاند علی ومحارب هستند.
بنابراین اسم احمدالحسن 👈 در بین این دو نفر نیست وبه همین دلیل هم وقتی احمدالحسن در کتاب متشابهات به این حدیث استناد میکند 👈 اشارهای به اسم (علی و محارب) نمیکند و به جای آن سه نقطه میگذارد.
آیا این کار چیزی جز غرض ورزی و عوام فریبی میتواند باشد⁉️
آیا واقعا اینگونه استدلالها منطقی به نظر می رسد⁉️
کمی منصف باشیم 🌹
ـ📄👇
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
ـ📄👆
4⃣ مضافا اینکه صاحب کتاب (بشارة الاسلام) در ابتدای حدیث فوق میگوید:
(ومما ینسب الی امیرالمومنین/و از آن چیزهایی که به امیرالمومنین نسبت دادهاند) که این عبارت اشاره به عدم سندیت خطبه دارد ودر انتهای خطبه هم تصریح میکند که مستندی برای این خطبه وجود ندارد ومیگوید:
ان هذه الروایة لا تعارض الروایة السابقة الواردة عن الصادق (ع) لعدم الوقوف علی مستند لها.
ترجمه:
این روایت با روایت سابق که از امام صادق (ع) بود معارضه ندارد به خاطر اینکه آگاهی بر مستند این روایت نداریم.
و همچنین در ص 110 می گوید:
(انا لم نعثر علی مستند صحیح لهذه الخطبة المسماة بالبیان ولم یثبتها احد من المحدثین کالشیخ الکلینی والطوسی ونظائرهم، وعدم ذکر المجلسی لها توهین لها لاحاطته بالاخبار ویبعد عدم اطلاعه علیها مع انها غیر بلیغة کثیرة التکرار غیر بینة الالفاظ)
ترجمه:
ما بر مستند صحیحی برای این خطبه که نامش البیان است دست نیافتیم و احدی از محدثین مثل شیخ کلینی وشیخ طوسی ونظائر آنها این خطبه را ثبت نکرده اند وعدم ذکر این خطبه توسط علامه مجلسی نشان از بی اعتباری خطبه دارد وبعید است که علامه مجلسی اطلاع از این خطبه نداشته باشد، علاوه اینکه این خطبه غیر بلیغ بوده وتکرار زیاد دارد والفاظ غیر آشکار [ومبهمی] دارد.
آری عزیزان، احمدالحسن در استدلال خود به حدیثی اشاره مینماید که 👈 سندی ندارد 👈 وآن حدیث بی سند را هم تقطیع مینماید ونام (علی ومحارب) را به سه نقطه تبدیل میکند.
آیا به نظر شما این فرد میتواند (یمانی موعود) باشد⁉️
4⃣ از دو حدیث فوق ــــ وهمچنین قرائن روایی دیگر ــــ فهمیده میشود که کلمه (اوّل) همیشه دلالت بر یک نفر یا یک چیز نمیکند، لذا استدلال به عبارت (اول المومنین) در حدیث وصیت واتحاد آن با یمانی به عنوان اولین کسی که همراه امام خواهد بود، استدلالی بی اساس میباشد.
البته استدلال انصار بر یکسانی یمانی با اول المومنین، اشکالات دیگری هم دارد که در آینده از آن سخن میگوییم ان شاء الله .
5⃣ بر اساس روایت اول، حضرت میفرمایند: (رجلان من البصرة/دو نفر از بصره).
بنابراین ادعای اینکه اسامی (علی ومحارب) در روایت دوم بر یک نفر دلالت کرده ومحارب به عنوان صفتی برای اسم علی میباشد، ادعایی مضحک وبی اساس میباشد.
مضافا اینکه ظهور روایت دوم با صرف نظر از روایت اول، در عدم اتحاد علی ومحارب دلالت دارد.
البته بر اساس ادعای مضحک فوق، باز هم نام احمد در حدیث درست نمیشود وباید دست به توجیحات فراوانی بزنند که زن جوان مرده به آنها میخندد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 روایت اول ــــ (أولهم من البصرة ، وآخرهم من اليمامة . . . رجلان من البصرة) ــــ از اهل سنت بوده وقابلیت استناد و استدلال ندارد.
📌 علی فرض اینکه بتوان به حدیث فوق استناد نمود، این حدیث با روایت (وما من بلدة إلا ومعه منهم طائفة إلا أهل البصرة فإنه لا يخرج معه منهم إنسان) معارضه دارد.
📌 در حدیث دیگری که احمدالحسن در کتاب متشابهاتش به آن استدلال میکند، نام آن دو نفر از بصره ذکر گردیده ــــ علی ومحارب ــــ ونام احمد در حدیث موجود نمیباشد و متاسفانه احمدالحسن به جای ذکر نام (علی ومحارب)، سه نقطه میگذارد. البته ناگفته نماند که این حدیث هم هیچ مستندی ندارد.
📌 از دو حدیث فوق ــــ وهمچنین قرائن روایی دیگر ــــ فهمیده میشود که کلمه (اوّل) همیشه دلالت بر یک نفر یا یک چیز نمیکند.
📌 از دو حدیث فوق فهمیده میشود که نامهای علی ومحارب، اسمهای دو شخصیت هستند، نه اینکه این دو اسم بر یک شخص منطبق باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر و تعقل:
🔸 آیا کسی که در استدلالات خود به احادیث اهل سنت وبی سند استناد نموده وبرای اثبات حقانیت خود آنها را تقطیع کرده و نامهای (علی ومحارب) را به سه نقطه تبدیل میکند، میتواند (یمانی موعود) باشد؟
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
.کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
💠 #یاران_بصره
بخش دوم
احمدالحسن با تمسک به روایاتی قصد دارد تا خود را به عنوان 👈 یار امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) از بصره جلوه داده وبه این وسیله 👈 مهر تاییدی بر فرقه خود نهاده و موجبات عوام فریبی مردم را فراهم آورد.
ما در بخش قبل به دو روایتِ موردِ تمسکِ احمد اشاره نموده ومطالبی را پیرامون آن خدمتتان عرض کردیم.
برای دیدن تفصیل مطلب، به بخش قبل که لینک آن در بالا ذکر گردیده مراجعه فرمایید.
با توجه به اشکالاتی که در بخش قبل بیان گردید، اتباع احمدالحسن توجیهاتی را برای دفاع از امام ومحبوب خود بیان داشته که به برخی از آن توجیهات اشاره شد وپاسخ علمی آن ذکر گردید.
اینک به توجیهات دیگر این عزیزان پیرامون احادیث بخش قبل اشاره کرده وآنها را مورد واکاوی وبررسی قرار میدهیم.
⛔️ اتباع احمدالحسن در توجیه تقطیع احمدالحسن وحذف نام (علی ومحارب) توسط او میگویند:
((با توجه به اینکه روایات در این زمینه ــــ یعنی روایات مربوط به تعداد اصحاب حضرت ونام وشهر آنها ــــ اختلافات اساسی با هم داشته وهمچنین با توجه به اینکه احمد الحسن حجت خدا بوده وبا قانون معرفت حجت شناخته میشود لذا باید روایات را بر ایشان عرضه نمود تا تایید یا ردّ نماید وایشان هم با بیان این عبارت از حدیث ــــ الا و أن اولهم من البصرة وآخرهم من الابدال ــــ مهر تاییدی بر آن زده و عبارت (فعل ومحارب) را مردود دانستهاند))
✅ واما در پاسخ به توجیه فوق نکاتی را خدمت شما سروران تقدیم می نماییم.
1⃣ این توجیه از طرف اتباع ارائه گردیده وهیچ ارتباطی به احمدالحسن نداشته وندارد.
2⃣ اینکه احمدالحسن بخشی از روایت را ذکر نموده وبه جای اسامی (علی ومحارب) سه نقطه میگذارد وهیچ اشارهای هم به عدم صحت این دو نام نمیکند، خود دلیلی محکم است بر قبول روایت از طرف او، زیرا حجج الهی ــــ که احمدالحسن خود را جزو آنان میپندارد ــــ در موارد مشابه، مخاطبین خود را از فرازهای جعلی احادیثی که به آنها استناد میشده آگاه مینمودند، نه اینکه سه نقطه بگذارند.
📌 بنابراین استناد احمدالحسن به روایت کتاب بشارة الاسلام و عدم بیان اشکال نسبت به روایت، دلیل محکمی است بر تقریر وپذیرش روایت از سوی او.
3⃣ لازم به ذکر است که با قانون معرفت حجت، بطلان ادعاهای احمد الحسن مشخص میگردد زیرا او فاقد سلاح وپرچمی است که در روایات ذکر گردیده وحدیث وصیت هم ــــ با اشکالات فراوانش ــــ نمیتواند حقانیت او را ثابت نماید و او را از جهت مصداقی تعیین نماید.
البته در روایات 👈 علائم زیادی برای تشخیص امام وحجت الهی ذکر گردیده که بازهم جناب احمدالحسن همبوشی 👈 فاقد آنها بوده بلکه آن علائم را شدیدا انکار هم میکند.
برای توضیح بیشتر در مورد قانون معرفت حجت یمانیون به لینکهای زیر رجوع فرمایید:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/196
https://telegram.me/PayehayePooshaly/118
https://telegram.me/PayehayePooshaly/132
4⃣ اگر قرار باشد بر این مبنا استدلال شود که: (هرچه احمد بگوید درست است وهرچه نگوید خراب است) دیگر چه نیازی است که احمدالحسن به حدیث ضعیف السندی در کتاب بشارة الاسلام استناد کند؟! بلکه ابتداءاً از خودش حدیث بگوید وهمگان را محکوم نماید. 😄
5⃣ با پذیرش قانون ومبنای فوق از سوی انصار، دیگر طلب مناظره از این عزیزان بر مبنای قرآن و روایات هیچ فایدهای ندارد زیرا هرجا که از آیه یا حدیثی در مناظره علیه احمدالحسن استفاده شود ویا به عبارت دیگر، هرجا احمدالحسن بر خلاف آیات و روایات سخن بگوید، بلافاصله اتباع او با مطرح کردن قانون فوق 👈 پاسخی دندان شکن 😄 به منتقدین داده وگفتگو را فیصله میدهند.
🙏 تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
ـ📄👇
کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
ـ📄👆
6⃣ اگر مبنا وقانون فوق را ــــ که هرچه احمد بگوید درست است وهرچه نگوید خراب است ــــ کسی بپذیرد، ناچاراً باید بسیاری از احادیث اهل بیت (صلوات الله علیهم) را که در کتب دست اول موجود است دور ریخته وبه آنها اعتنایی نکند زیرا احمد الحسن در موارد فراوانی بر خلاف روایات ائمه سخن رانده و آنها را منکر است، ویا روایات را تقطیع نموده و سه نقطه گذاشته است.
✅ واما نکاتی دیگر پیرامون حدیث (اولهم من البصرة):
🌺 اولا: به فرض اگر در روایت به همراه دو نام (علی ومحارب) اسم احمد هم موجود باشد باز هم دردی دوا نمیشد زیرا افراد زیادی در بصره به راحتی میتوانند ادعای فوق را بکنند وخود را جزو یاران حضرت معرفی نمایند.
🌺 ثانیا: با توجه به دو حدیثی که در بخش اول ذکر گردید و همچنین در صورت پذیرش اینکه احمدالحسن جزو 313 یار حضرت و اولین آنها از بصره باشد، مشخص میشود که آن 313 نفر، از اصحاب امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) میباشند، نه اینکه از اصحاب احمدالحسن باشند.
به عبارت دیگر 👈 شخصیت امام مهدی غیر از احمدالحسن بوده و احمد جزء یاران امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.
🌺 ثالثا: اگر کسی بگوید که آن 313 نفر جزو یاران احمدالحسن میباشند ــــ که متاسفانه این حرف گفته شده است ــــ ناگزیر باید بپذیرد که 👈 آن افرادِ از بصره در دو روایت بخش اول، قطعا بر احمدالحسن منطبق نمیشود بلکه آنان از یاران احمدالحسن هستند. در این صورت استدلال احمد به این روایات ومطرح نمودن خود 👈 به عنوان مصداق بارز یاران بصره، چیزی جز عوام فریبی نبوده وبر همین اساس، بطلان تمام ادعاهای او اثبات میگردد زیرا یمانی موعود، کذاب وعوام فریب نیست.
🔵 #جمع_بندی:
📌 انصار در مورد حذف نامهای (علی ومحارب) توسط احمدالحسن وتبدیل آنها به سه نقطه میگویند:
(احمدالحسن چون حجت خدا میباشد، این حذف از سوی او به معنای عدم اعتبار این بخش از حدیث میباشد)
در پاسخ به توجیه فوق نکاتی بیان گردید:
📌 این توجیه صرفا از طرف اتباع ارائه گردیده واحمدالحسن چنین مطلبی نگفته است.
📌 اینکه احمدالحسن بخشی از روایت را ذکر نموده وبه جای اسامی (علی ومحارب) سه نقطه میگذارد وهیچ اشارهای هم به عدم صحت این دو نام نمیکند، خود دلیلی محکم است بر قبول روایت از طرف او.
📌 قانون معرفت حجت در روایات هیچ دلالتی بر احمدالحسن نداشته بلکه بطلان او وادعاهایش را ثابت میکند.
📌 با این توجیه انصار، دیگر ادعای مناظره از سوی آنان بر مبنای ثقلین، چیزی جز تناقض گویی نمیباشد.
📌 در مناظره هم هر جا کارد به استخوان انصار برسد و آیات و روایاتی علیه احمدالحسن ارائه گردد، با بیان توجیه فوق، از پاسخگویی علمی بر اساس ثقلین طفره میروند.
📌 با پذیرش توجیه فوق از سوی انصار، باید کثیری از روایات نادیده گرفته شود، که البته این کار را هم کردهاند.
📌 ادعای اینکه بر اساس روایات احمدالحسن جزو 313 یار حضرت بوده آن هم از بصره، با ادعای اینکه آن 313 نفر جزو یاران احمدالحسن میباشند سازگار نبوده وعین تناقض گویی می باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔸 آیا با این سیل اشکالات وتناقضات وتوجیهات، باز هم میتوان گفت که احمدالحسن همان (یمانی موعود) است؟
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم.
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
.کانال مهدویت ومدعیان دروغین
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein