🔥دروغ اخوند همبوشی🔥
شیخ طوسی اعتقاد داشته امامان بیشتر از دوازده نفر هستند و امام سیزدهم قائم آل محمد است!!!
______________________
🅾️نظر صریح شیخ طوسی🅾️
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
اما كساني كه گفته بودندحجة ابن الحسن اولادي داشته وپس از ايشان
👈 فرزندش به امامت رسيده
قول بي اساس (دقت كنيد) اينها هم باطل است ،
چرا كه استدلال كرديم ائمه دوازده ١٢(12) نفر هستندبنايراين رد قول
اينها از بديهيات است.
فأما من قال: إن للخلف ولدا وأن الائمة ثلاثة عشرع. فقولهم يفسد بما دللنا عليه من أن الائمة عليهم السلام اثنا عشر، فهذا القول يجب إطراحه، على أن هذه الفرق كلها قد انقرضت بحمد الله ولم يبق قائل يقول بقولها، وذلك دليل على بطلان هذه الاقاويل.
📕غیبت شیخ طوسی ص۴۰۸
------------------------------
🅾️مجددا شیخ طوسی میگوید
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ائمه بعد از پيامبر:
🍀 دوازده (١٢) نفرندنه يك نفركم نه يك نفر زياد(اثناعشرلايزيدون ولاينقصون)
(📕كتاب غيبت شيخ طوسي ص٢٧٨خ١ببعدچاپ مسجدجمكران)
👈شيخ طوسي بعد از نقل بيست وپنج حديث (٢٥) در اثبات وحصر دوازده امام ، ميگويد:
💥مخالفين اشكال ميكنند(دقيقا اشكال فرقه همبوشي):
💥شما از كجا ميگوييدكه امامانتان همان دوازده (١٢) عدد روايات هستندو امامان ديگر را شامل نميشود؟
(فمن اين لكم ان ائمتكم هم المرادون بها دون غيرهم ؟)
👈شيخ طوسي ضمن رد اين اشكال ميگويد:
اين موضوع (حصر دوازده امام) و روايات آن را نسل به نسل وبصورت تواتر نقل و روايت كرده اند.
👈شيخ ادامه ميدهد:(ص٣١٤)
علاوه براين :
💥اما مراد از اخبار دوازده امام كه همان ائمه ما هستند اينست كه وقتي به واسطه اين اخبار اثبات شد كه امامت
در دوازده امام محصور بوده وكم وزياد نميشود(ان الامامة محصورة في الاثني عشر اماما،وانهم لايزيدون ولاينقصون)
اعتقاد ما ثابت ميشود.
----------------------------------
✅تذکر:
کسانی که عقل خود را بدست چند اخوند همبوشی(بهائیان جدید) داده اند چرا دین و سرنوشت قبر و قیامت خود فدا کرده و حال تحقیق ندارند که چنین افراد مغرضی مزخرفاتی را بیان وشما را فریب دهند.
آیا شما معذور هستید؟؟
@modaein
✅ لزوم پاسخگوئی به شبهات معاندین، در #عصر_مهدوی
🔺 در عصر #امام_حسن_عسکری علیه السلام «#اسحاق_کندی» یکی از فلاسفه مشهور عصر امام، تناقضات قرآن کریم را جمع میکند و آیات قرآن را با یکدیگر مقایسه میکند و میگوید: این آیات باهم در تناقض هستند!!
🔻 امام حسن عسکری (علیه السلام) به تعدادی از شاگردان «اسحاق کندی» فریاد میزند:
❓ «أَ مَا فِیکمْ رَجُلٌ رَشِیدٌ یرْدَعُ أُسْتَاذَکمُ الْکنْدِی عَمَّا أَخَذَ فِیهِ مِنْ تَشَاغُلِهِ بِالْقُرْآنِ»
❓ آیا در میان شما جوانمردی وجود ندارد که در برابر #شبهات قرآنی اسحاق کندی پاسخگو باشد؟!
🔸 «فَقَالَ التِّلْمِیذُ نَحْنُ مِنْ تَلَامِذَتِهِ کیفَ یجُوزُ مِنَّا الِاعْتِرَاضُ عَلَیهِ فِی هَذَا أَوْ فِی غَیرِه» 1
▫️شاگردان او عرضه میدارند: یابن رسول الله! ما توانایی پاسخگویی نداریم. امام حسن عسکری علیه السلام به تعبیر ما میفرمایند: اگر کلاس روش پاسخگویی برای شما راه اندازی کنم و روش پاسخگویی را یاد بدهم حاضرید #شبهات او را پاسخ دهید؟!
🔸 شاگردان او دعوت امام حسن عسکری علیه السلام را اجابت میکنند. آن بزرگوار برای شاگردان «اسحاق کندی» کلاس پاسخگویی به شبهه تأسیس میکند و به این افراد روش پاسخ گفتن به شبهات را آموزش میدهد. شاگردان او در برابر «اسحاق کندی» مبارزه میکنند، او را از پای درمیآورند، مغلوب میکنند و از نظراتشان برمیگردانند. به طوری که «اسحاق کندی» احساس میکند روشها و سخنانی که در این زمینه داشته همگی اشتباه و غیرصحیح است.
✔️ یکی از رسالاتی که ما امروز در عصر غیبت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) داریم، با این امواج شبهاتی که از طریق رسانهها، فضای سایبری و مجازی راه اندازی میشود، همین #پاسخگویی_به_شبهات است.
پ. ن:
1- 📚 بحار الأنوار،ج 10، ص 392، ح 1
📆 سخنرانی #آیت_الله_حسینی_قزوینی 96/09/06
@modaein
👈جزء [13]سوره یوسف، آیات 88و89
❄«يا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْل تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ»
⭐«قالَ هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُمْ بِيُوسُفَ وَ أَخِيهِ إِذْ أَنْتُمْ جاهِلُونَ»
🔰ای یوسف ما، ما با نداری آمدیم پیش تو، به ما صدقه بده! بعد حضرت یوسف به آنها می گوید: آیا می دانید با یوسف چه کردید؟😔
🔆امام صادق (ع) می فرماید: در حضرت مهدی ما (عج) شباهتی از حضرت یوسف وجود دارد چگونه است که این امت انکار می نمایند که خداوند با حجتش آنگونه عمل نماید که با یوسف انجام داد، که در بازارهایشان حرکت می کند، بر فرش هایشان گام می نهد در حالی که او را نمی شناسند تا این که خدا به مهدی ما اجازه می دهد که خود را معرفی کند و آنگاه که خود را معرفی کند می گوید: «هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُم»؟ آیا می دانید چه کردید.. (۱)⁉️
⚠️تذکر: نکنه فردا امام زمان (عج) ظهور کند ما او را ببینیم بعد بگویند: «هَلْ عَلِمْتُمْ مافَعَلْتُم؟» آیا می دانید با من مهدی چه کردید نکنه امام زمان (عج) چنین گله ای بکند.😔
👈زراره از امام صادق (ع) سؤال می کند: اگه زمان غیبت مهدی را درک کردم (یعنی همین زمان ما) چه کار کنم؟ امام صادق (ع) فرمودند: دعای معروف معرفت را بخوان «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَک..»(2)
📚منابع:
(1)کمال الدین، ج1،ص144
(2)کمال الدین، ج2،ص343
📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
#آیات_مهدوی
@modaein
FD:
🔥نقد احمد بصری 🔥
تناقض گویی مدعی بصری
🌺َ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا🌺
انصار احمد بصری موضعهای شدیدی علیه مراجع تقلید وفقیهان شیعه دارند ومی گویند هیچ دلیلی بر وجوب تقلید وجود ندارد وروایات دال بر ولایت عامه فقهاء در عصر غیبت را به بهانه های واهی رد می کنند .
این در حالی است که خود احمد بصری که سردمدار مخالفت با مراجع وفقهای شیعه است فراموش کرده که در کتاب ( التیه او الطریق الی الله )
گفته است بر مسلمانان واجب است در ایام غیبت کبری از مرجع جامع الشرایط تبیعت کنند مگر اینکه نائب خاص از سوی امام زمان معرفی شود
عبارت احمد اسماعیل بصری در کتاب التیه ص 27 را دقت کنید
( اذن فواجب المسلمین فی زمن الغیبه هی نصرة الدین بتمكن نائب الامام الخاص المرسل منه او الفقيه الجامع للشرائط العادل الزاهد في الدنيا في حال عدم وجود نائب خاص له من بسط يده على الحكم من كل حيثية وجهة )
ترجمه : مي گوید واجب بر مسلمانان یاری دین خدا با تمکین دادن به نائب خاص وفرستاده امام زمان است ودر صورت نبود نائب خاص واجب است مسلمانان اطاعت از فقیه جامع شرایط عادل وزاهد در دنیا ودر همه حالات کنند
سوال ما از انصار بی خرد دجال بصره این است
اگر هیچ دلیلی بر تقلید ورجوع به فقها نداریم چرا احمد اسماعیل می گوید در نبود نائب خاص واجب است به فقیه مراجعه کرد
😁پس یا امامتون اشتباه کرده یا شما 😁
جالب اینکه احمد اسماعیل بصری در تتمه سخنان خود در کتاب التیه بعد از ذکر اقوال علمای شیعه برای وجوب تقلید فقها به حدیث ( علی العوام ان یقلدوه) استناد می کند که انصار او این حدیث را رد می کنن
عبارت احمد اسماعیل را دقت کنید
( ومن فروع ولاية الإمام (ع) ولاية الفقيه الجامع لشرائط الإفتاء الملخصة في التفسير المنسوب إلى الإمام العسكري (ع) بهذه العبارة: (وأمّا من كان من الفقهاء صائناً لنفسه، حافظاً لدينه، مخالفاً لهواه، مطيعاً لأمر مولاه فللعوام أن يقلدوه).
می نویسد : ازفروع ولایت امام ولایت فقیه جامع شرایط است (سپس استناد به این روایت می کند ) می گوید : در تفسیر منسوب به امام حسن عسکری آمده » - هر کدام از فقها که صیانت نفس دارد، از دینش محافظت مینماید، با هوای نفس مخالفت میکند و امر مولای خود (ائمهی معصومین –ع) را اطاعت میکند، پس بر مردم است که از او تقلید کنند.
@modaein
👈جزء [14]سوره حجر، آیه36
⭐«قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ، قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ، إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ»
🔰«(شيطان) گفت: پروردگارا مرا تا روز رستاخيز مهلت ده، و زنده بگذار،خداوند فرمود: تو از مهلت يافتگانی» (اما نه تا روز رستاخيز) بلکه تا روز و وقت معينی»
🔆امام صادق (ع) می فرماید: خداوند به ابلیس تا روز قیام مهدی ما مهلت داد پس آنگاه که مهدی ما قیام می کند ابلیس در مسجد کوفه مقابل حضرت زانو می زند و می گوید: وای بر من از امروز! (1)
📜در روایتها هم آمده که حضرت مهدی (عج) ابلیس را از بین می برد. پس شیطان طبق این آیه تا روز قیامت زنده نیست، بلکه تا روز ظهور آقا امام زمان (عج) زنده خواهد بود.
📚منبع:
(1)تفسیر عیاشی، ج2، ص242
📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
#آیات_مهدوی
@modaein
#نقد_مدعی_یمانی
✅ دوازده وصی
✅ آخرین وصی
➖▪️💠🎴¤¤
قابل توجه پیروان احمد بصری که امام کذاب خود را ، سیزدهمین وصی میدانند!
به این دو روایت توجه کنید:⬇️⬇️
🌐 اى محمد، من تو را از ميان پيامبرانم برگزيدم و وصى تو را به ساير اوصياء برترى دادم و
على را براى تو وصى قرار دادم و
حسن را صندوقچه علم خودم نمودم كه بعد از پايان عمر پدرش جانشين او باشد.
و حسين را كه بهترين اولاد اولين و آخرين میباشد و خانه امامت از اوست، و بعد از او هم
زين العابدين امام است،
و بعد از او
محمد كه شكافنده علم من است و دعوتكننده مردم به راه راست و طريق حق، و بعد از او
جعفر است كه در قول خود صادق است و همچنان در علمش صادق میباشد، و بعد از او دوره تاريكى و فتنه مىآيد. پس واى بر كسى كه بنده و منتخب من از خلقم،
موسی كاظم را تكذيب كند. بعد از او هم
علی رضا است كه او را يك عفريت كافر میكشد و در شهرى دفن میشود كه بنده صالح من آن شهر را بنا كرده و او را در كنار شرورترين خلق خدا دفن میكنند.
و پس از او
محمد هادى بر راه من و حمايتكننده از حريم من، عدالتكننده در ميان رعيتش است و از صلب
او دو نفر خارج میشوند، يكى به نام
علي (على النقى) و ديگرى
حسن عسگرى و
👈آخر از همه
محمد است كه در آخر زمان ظاهر میشود.
📕الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، ص: ۴۱۴
-----------------------------------
🌐 شيخ طوسى(توجه) در كتاب غيبت خود از جابر بن عبد الله انصارى حديث كند كه گفت:
وارد شدم بر حضرت فاطمه عليها السّلام و در دست او (نامهاى بود) كه در آن اسامى اوصياء از اولاد او بود،
👈پس دوازده اسم شمردم
👈كه آخر آنها حضرت قائم بود
، سه تن از آنها محمد و چهار نفر على در آنها بود.
ً
📕الإنصاف في النص على الأئمة الإثني عشرعليهم السلام / ترجمه رسولى محلاتى ؛ فارسى ؛ ص173
_______________
⚠️ نكته:
مبلغين احمد هرگاه اسم كتاب
الانصاف في النص علي الائمة الاثني عشر ميايد
اين كتاب را فقط بنام
الانصاف ذكر ميكنند.
زيرا نام كامل اين كتاب رد عقيده آنها مبني به وجود امام سيزدهم(و در مجموع بيست وچهار امام )ميباشد.
📥 بعضی از احاديث ائمه اثني عشر
و آخرين امام در ادامه تقدیم میشود؛
انتخاب جهنم🔥با رد اين احاديث
و قبول حديث ضعيف وصيت و دروغهای ناظم العقيلی در كتاب مهديين با خودتان!
انا هديناه السبيل
➖➖➖➖➖
@modaein
نقد فایل تصویری مبلغ همبوشی عباس فتحیه
۱-حدیث ۴۵ صفحه ۱۳۳کتاب غیبت
طوسی
قال الصادق علیه السلام: علی راَس السابع منّا الفرج.
در این روایت که از امام صادق علیه السلام نقل شده است حضرت میفرمایند "فرج بر سر هفتمی ماست"
متن روایت دقیقا اشاره به وجود مبارک آقا حجت بن الحسن ارواحنا فداه دارد ولی فتحیه این جوان منحرف جویای نام قائل به این امر نیست ولی با کمی دقت هم میتوان متوجه شد که حضرت خود را نیز جزو هفت نفر قرار داده و بیان نکرده از نسل من بلکه فرموده هفتمین ما واین موضوع بسیار ساده است که وقتی در جمعی حضور دارید و از لفظ" ما "استفاده میکنید خود را نیز جزو آن جمع قرار می دهید واین مبلغ بیسواد این فرقه انحرافی حتی موضوع به این سادگی را هم نمیداند وبا تدلیس میخواهد بگوید هفتمین، شخصی بعداز آقا حجت بن الحسن است و فرج را به احمدبن اسماعیل ربط دهد و جالب تر اینکه کسی نیست به این مارقین آخرالزمان بگوید مگر خودتان باورتان براین نیست که احمدبصری با چهار واسطه به امام زمان میرسد خب کمی فکر کنید که اگر هم در شمارش هفتمین، امام صادق علیه السلام را هم در نظر نگیرید باز هم هفتمین به احمدبصری نمیرسد. چگونه در شمارش شش امام دیگر قائل به ترتیب شدید وبعد هفتمی را به احمدبصری اطلاق کردید در صورتی که خودتان امام زمان را جدپنجم احمدبصری میدانید و سلمان رو پسر مستقیم حضرت، که خب با این ترتیب باید هفتمین رو به سلمان که جد امامتان هست نسبت دهید نه خود احمدبصری.
درضمن خود شیخ طوسی در کتابش به صراحت در توضیح روایت بیان میکند که هفتمین نفر موردنظر کلام امام صادق علیه السلام وجود پربرکت آقا حجت بن الحسن میباشد
حال با بیان این مطالب آیا میشود نام این اتباع احمد بصری رو شیعه نامید کسانی که اینگونه روایاتی که به صراحت در مورد آقا حجت بن الحسن وارد شده هست را به شخص دیگری نسبت میدهند وبا تدلیس و تحریف و تقطیع روایات دنبال فریب دادن شیعیان هستند
@modaein
💠 #ترجمه_آزاد
بخش اول
همانطور که بارها در خلال مباحث کانال بیان نمودهایم، فرقه مدعی یمانی با ارائه ترجمههای اشتباه نسبت به احادیث سعی بر این دارند تا حقانیت خود را اثبات کرده ومخاطبین عوام و نا آشنا به لغت عرب را جذب خود نموده تا ازین رهگذر به هدف خود نائل آید.
⛔️ اخیرا با منتشر شدن کلیپی در فضای مجازی ــ البته این کلیپ در کانال سایت (شایعات) تکذیب گردید ــ که در آن صداهای عجیبی از آسمان به گوش می رسد، دست به ترجمه آزاد خندهدار حدیثی زدهاند که در زیر به آن اشاره مینماییم.
(( . . . إذا صاح الناقوس، و كبس الكابوس، و تكلّم الجاموس، فعند ذلك عجائب و أي عجائب . . . فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور
ترجمه:
امام علی فرمود: ای جابر اگر ناقوس (آسمانی) صیحه کشید وکابوس به شدت روی آورد و گاو تکلم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو) پس در آن زمان شگفتی هاست وچه شگفتیهایی . . . پس منتظر ظهور آن کسی باشید که از کوه طور با موسی سخن گفت))
معجم احادیث الامام المهدی ج3ص27 و یوم الخلاص ج1ص354 و الزام الناصب ج2ص203
اینک توجه شما همراهان را به نکاتی پیرامون حدیث فوق جلب می نماییم.
✅ بررسی:
1⃣ یکی از ادعاهای احمداسماعیل این است که او مکلّم موسی در کوه طور میباشد.
پس در حقیقت میخواهند بگویند که حدیث فوق اشاره به احمداسماعیل همبوشی دارد.
2⃣ عبارات فوق قسمتی از خطبه تطنجیة ــ منسوب به امیرالمومنین (صلوات الله علیه) ــ میباشد که ناقل آن فقط حافظ رجب برسی (متوفی 813 قمری) در کتاب مشارق انوار الیقین میباشد وهیچ سندی هم برای این خطبه ذکر نمیکند.
3⃣ سه کتاب الزام الناصب و یوم الخلاص ومعجم احادیث الامام المهدی هم ــ که تقریبا جزو کتب معاصر محسوب می شوند ــ از کتاب مشارق انوار الیقین این حدیث را نقل نمودهاند.
3⃣ آقای کورانی در معجم احادیث الامام المهدی ــ که در بالا به عنوان مدرکی برای حدیث ذکر گردیده ــ پس از نقل این حدیث میگوید:
(هذه الخطبة وغیرها تفرّد بروایتها البرسی رحمه الله فیما نعلم، ولم یذکر لها سندا، وفیها الفاظ عدیدة لم نعرف معناها . . . )
ترجمه:
این خطبه وغیر این خطبه را فقط برسی روایت نموده است وسندی هم برای آن ذکر نکرده و در آن الفاظ زیادی است که معنایش مشخص نیست.
عبارات فوق از جناب آقای کورانی بیان کننده عدم اعتماد واطمینان به حدیث مذکور می باشد.
4⃣ غوّاص بحار روایات اهل بیت، مرحوم علامه مجلسی هم به روایاتی که فقط در کتاب مشارق انوار الیقین حافظ برسی ذکر گردیده ودیگر علماء آن را ذکر نکردهاند وشاهدی هم بر آن در روایات دیگر نیست، اعتنا نمیکند.
ایشان میفرماید:
(و كتاب مشارق الأنوار و كتاب الألفين للحافظ رجب البرسي و لا أعتمد على ما يتفرد بنقله لاشتمال كتابيه على ما يوهم الخبط و الخلط و الارتفاع و إنما أخرجنا منهما ما يوافق الأخبار المأخوذة من الأصول المعتبرة)
ترجمه:
وکتاب مشارق الانوار وکتاب الفین ــ که از تالیفات حافظ رجب برسی است ــ و اعتماد نمیکنم بر آنچه که تنها او نقل نموده است به خاطر مشتمل بودن این دو کتاب بر آنچه که موهم خبط و خلط و ارتفاع است وفقط احادیثی را از این دو کتاب را نقل میکنم که موافق با اخبار اخذ شده از اصول معتبره میباشد.
بر این اساس، علامه مجلسی ذکری از این خطبه در بحارالانوار به میان نمی آورد.
5⃣ با صرف نظر از بحث سندی حدیث، ترجمه آزاد ارائه شده توسط این عزیزان بسیار عجیب و مغرضانه است.
به عبارات زیر دقت کنید:
👈 إذا صاح الناقوس / زمانی که ناقوس (آسمانی) صیحه کشید
👈 و تكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو)
در قسمت اول ــ یعنی اذا صاح الناقوس ــ اصلا صحبتی از (آسمان) در میان نیست اما با عبارت داخل پرانتز به مخاطب اینگونه القاء میکنند که این صیحه از آسمان است.
⛔️ وبر اساس همین ترجمه آزاد هدفمند، آن کلیپ منتشر شده در فضای مجازی را بر این حدیث تطبیق میدهند.
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
آیا اینگونه ترجمه های آزاد، انگیزه ای غیر از غرض ورزی می تواند داشته باشد!!؟
📌 آری عزیزان! اینان برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ ندارند. از تهمت به اهل بیت و تمسک به احادیث جعلی و سنّی گرفته . . . تا ترجمههای مغرضانه.
ـ📄👇
6⃣ همین غرض ورزی را دوباره در ترجمه فراز سوم [وتكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو)] مرتکب میشوند. در این فراز هم نه صحبتی از (آسمان) است و نه صحبتی از (شباهت به صدای گاو)، بلکه حضرت فقط فرمودند: و گاو تکلّم کرد.
7⃣ 📣 جالبتر اینکه:
👈 در این حدیث که هیچ صحبتی از (آسمان) نشده، اینان برای رسیدن به منافع خود در ترجمه آن صحبت (آسمان) را پیش میکشند، 👈 و اما در علائم ظهور که به وضوح در احادیث صحبت از (صیحه آسمانی) شده، برای رسیدن به منافع خود میگویند: منظور شنیدن صدایی در عالم خواب است 😳
به عبارت دیگر ــ برای رسیدن به اغراض خود ــ آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح میکنند وآنجا که صحبت از آسمان هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح میکنند 😳
❇️ تذکر وتوجه:
یکی از علائم قیام حضرت حجت (عج)، بحث صیحه آسمانی میباشد که این مطلب را احمداسماعیل واتباع شدیدا منکر بوده وهمه روایات را توجیه میکنند ومیگویند: منظور در عالم خواب، همه خواب میبینند ونام حضرت حجت ونام احمد اسماعیل را میشنوند.
👈 جهت آشنایی با مقداری از روایات مربوط به بحث صیحه آسمانی به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://t.me/zohour5/1530
8⃣ دیگر اینکه احمداسماعیل ادعا دارد که مکلم موسی در کوه طور میباشد واین عبارات را هم (فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور) ناظر به خود میگیرد.
واین در حالی است که قرآن مکلم موسی را، خداوند متعال معرفی مینماید:
(فَلَمَّا قَضى مُوسَى الْأَجَلَ وَ سارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِنْ جانِبِ الطُّورِ ناراً قالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ ناراً لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْها بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ فَلَمَّا أَتاها نُودِيَ مِنْ شاطِئِ الْوادِ الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَنْ 👈 يا مُوسى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِين 👉) [قصص/30]
مضافا اینکه در همین حدیث، امیرالمومنین خود را به عنوان مکلم موسی مطرح نموده ومیفرمایند:
(أنا صاحب الطور، أنا ذلك النور الظاهر) مشارق انوار الیقین ص266
ویا مرحوم برسی در جایی دیگر میگوید: (أنا مكلّم موسى من الشجرة، أنا ذلك النور) همان ص347
ودر الزام الناصب ج2ص204 اینگونه آمده:
(أنا صاحب الطور يوم التجلّي لموسى بن عمران أنا كاشف لما خرّ موسى صعقا، أنا ذلك النور الظاهر أنا صاحب موسى)
9⃣ اگر اتباع بگویند: (منظور از مکلم موسی این است که خدا با صدا ولحن احمداسماعیل با موسی سخن گفت)، گوییم:
اگر مراد از مکلم موسی، آنگونه که شما گفتید باشد، با توجه به حدیث فوق معلوم میشود گفتگوی خدا با جناب موسی، با صدا ولحن آقا امیرالمومنین بوده، نه با لحن احمداسماعیل همبوشی.
0⃣1⃣ با توجه به اشکالاتی که در مورد خطبه تطنجیه مطرح گشت، باید عرض کنیم این حدیث قابلیت استدلال را ندارد، مضافا اینکه این حدیث خبر واحدی بیش نیست واحمداسماعیل خبر واحد را در اعتقادات مفید نمی داند.
🔵 #جمع_بندی:
📌 خطبه تطنجیه فقط در کتاب مشارق حافظ برسی ذکر گردیده، آنهم بی سند.
📌علامه مجلسی اخباری را که فقط حافظ برسی آن را نقل نماید معتبر ندانسته ونقل نمی کند.
📌 متاسفانه در ترجمه حدیث، عباراتی نظیر (آسمان) و (صدای شبیه گاو از آسمان) را اضافه نموده اند.
📌 آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح میکنند وآنجا که صحبت از صیحه آسمانی هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح میکنند 😳
📌 امیرالمومنین در این حدیث، مکلم موسی را بر خود تطبیق داده اند، نه بر شخص دیگری.
📌 اهل بیت دستور داده اند که به احادیث شاذ اخذ ننماییم و این حدیث هم شاذ وهم خبر واحد بوده واشکالات فراوانی هم دارد بنابراین نمی توان به آن استدلال نمود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔸 آیا فرقه ای که برای نیل به اهداف خود، دست به ترجمه های آزاد هدفمند ومغرضانه می زند تا بتواند بهتر عوام الناس را فریب دهد، می تواند فرقه ای حقّ باشد ⁉️
🔸 آیا واقعا انصار امام زمان در ترجمه روایات به مردم خیانت می کنند ⁉️
🙏 برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم 🙏
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
همچنان با ما همراه باشید
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️
یکی از پایههای استدلال در اثبات قائمیت یمانی که در بخش قبل ذکر گردید، حدیث زیر میباشد.
⛔️ (. . . مردی قبل از مهدی از خاندانش از سمت مشرق خارج می شود شمشیر را هشت ماه روی دوش حمل می كند). كتاب الممهدون، كورانی ص 110.
نکاتی در مورد این حدیث در بخش قبل ذکر گردید و در این بخش به بررسی مفصل این حدیث میپردازیم.
📌 جهت یادآوری و مرور بر نکات قبلی، به لینک بخش قبل در بالا مراجعه فرمایید.
✅ ادامه بررسی:
1⃣ این حدیث از منابع اهل سنت نقل شده است و اخذ معالم دین از غیر شیعیان، در روایات مورد منع واقع شده است.
امام کاظم (علیه السلام) ضمن حدیثی فرمودند:
لَا تَأْخُذَنَّ مَعَالِمَ دِينِكَ 👈 عنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا 👉 فإِنَّكَ إِنْ تَعَدَّيْتَهُمْ أَخَذْتَ دِينَكَ عَنِ الْخَائِنِينَ الَّذِينَ خَانُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ خَانُوا أَمَانَاتِهِمْ إِنَّهُمُ اؤْتُمِنُوا عَلَى كِتَابِ اللَّهِ فَحَرَّفُوهُ وَ بَدَّلُوهُ فَعَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ رَسُولِهِ وَ لَعْنَةُ مَلَائِكَتِهِ وَ لَعْنَةُ آبَائِيَ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ شِيعَتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة. وسائل الشیعة ج27ص150
🔅 ترجمه:
معالم دينت را 👈 از غیر شيعه ما فرا مگير 👉 زيرا اگر از ايشان بگذرى (ومعالم دين را از شیعیان ياد نگيرى) دينت را از خيانتكارانی كه به خدا و رسول او و به امانات ايشان خيانت و نادرستى كردند فرا گرفته اى، خيانتكاران را بر كتاب خداوند امين گردانيدند پس آنان كتاب خدا را تحريف و تبديل كردند، پس لعنت خدا و پيامبر و فرشتگان او و لعنت پدران گرامى و نيكو کردارم و لعنت من و لعنت شيعه ام تا روز قیامت بر ايشان باد.
2⃣ متاسفانه همین حدیث سنی را هم #ناقص ذکر نمودهاند ومعمولا انتهای حدیث را سه نقطه میگذارند زیرا در صورت نقل کامل آن، فرقه خودشان زیر سوال میرود.
در زیر حدیث را کاملا نقل نموده تا علت تقطیع حدیث را از سوی همبوشیان متوجه شوید.
إذا بعث السفياني إلى المهدي جيشا فخسف بهم بالبيداء، و بلغ ذلك أهل الشام، قالوا لخليفتهم: قد خرج المهدي فبايعه و ادخل في طاعته و إلّا قتلناك، فيرسل إليه بالبيعة، و يسير المهدي حتى ينزل بيت المقدس، و تنقل إليه الخزائن، و تدخل العرب و العجم و أهل الحرب و الروم و غيرهم في طاعته من غير قتال حتى تبنى المساجد بالقسطنطينية و ما دونها، و يخرج قبله رجل من أهل بيته بأهل الشرق، و يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر يقتل و يمثّل و يتوجّه إلى بيت المقدس، فلا يبلغه حتى يموت. التشریف بالمنن ص139
🔅 ترجمه:
زمانی که سفیانی لشکری را به سوی مهدی می فرستد، در بیداء زمین آنها را در خود فرو می برد. این خبر به اهل شام می رسد، پس به خلیفه خود می گویند: مهدی خروج کرده، با او بیعت کن و در اطاعتش داخل شو، وگرنه تو را به قتل می رسانیم. پس او برای بیعت به سوی مهدی می فرستد و مهدی می آید تا به بیت المقدس می رسد، خزاین به او منتقل می شود و عرب، عجم، اهل جنگ، رومیها و غیر آنها بدون جنگ در اطاعتش در می آیند تا آنکه مساجدی در قسطنطنیه و غیر آن ساخته می شود و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند، میکشد و مُثله (1) میکند و به سمت بیت المقدس می آید، پس به آن نمی رسد تا می میرد.
📌 این روایت را آقای کورانی از کتاب سید بن طاووس نقل مینماید و مرحوم سید هم این روایت را از کتاب الفتن نعیم بن حماد سنی مذهب ذکر مینماید.
3⃣ لازم به ذکر است که مرحوم سید بن طاووس این حدیث را قبول نداشته و بعد از نقل این روایت میگوید:
(هكذا رأيت الحديث، و فيه نظر/ اینچنین حدیث را دیدم و در آن نظر [واشکال] است)
وی روایات نعیم بن حماد را در کتابش نقل نموده اما بررسی صحت و سقم احادیث آن را بر عهده خوانندگان مینهد تا سرزنشی متوجهاش نگردد (2).
ــــــــــــــــــــــ
پاورقی:
(1) مُثله کردن: بریدن گوش و بینی و . . . شخصی که کشته شده است.
(2) فمن وقف على شيء ممّا ذكرناه و رآه يخالف الحقّ الذي كنّا رويناه أو عرفناه فالدرك على من رواه و نحن بريئون من الملامة في الدنيا و يوم القيامة، فإنّنا قصدنا كشف ما أشار إليه، فإنّ المصنّف نعيم بن حمّاد ما هو من رجال شيعة أهل بيت النبي صلوات اللّه عليه و آله. التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، سید بن طاووس ص214
ــــــــــــــــــــــ
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.