🍀کیفیت نمازعرفه اززبان #آیت_الله_فاطمی_نیا
دورکعت نمازمانندنمازصبح
(سعی شودزیرآسمان خوانده شود
جای بدون سقف امابرای خانم ها
درمنزل هم اشکالی ندارد)
به نیت نمازعرفه قربه الی اللّه
بعدازنمازده مرتبه یااللّه
ده مرتبه یارب
#عرفه
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
مدافعان ظهور
افراط در عبادات و نادیده گرفتن سایر ارزش های اسلامی 👌💯 {قسمت اول} زیبا 💎☑️یکی از ارزشهای انسانی ک
افراط در عبادات و نادیده گرفتن سایر ارزش های اسلامی 👌💯
{قسمت دوم} زیبا
☝️یعنی اساساً اسلام فقط میشود عبادت کردن، فقط میشود مسجد رفتن، نماز مستحب خواندن،
📖🤲دعا خواندن، تعقیب خواندن، غسلهای مستحب بجا آوردن، تلاوت قرآن.
📊❌اگر جامعه در این مسیر به حد افراط برود، همه ارزشهای دیگر آن محو میشود،
📊چنانکه میبینیم در تاریخ اسلام چنین مدّی در جامعه اسلامی پیدا شده و حتی در افراد چنین مدّی را میبینیم.
👥افراد صددرصد بیغرض که هیچ نمیشود آنها را متهم کرد، به این وادی افتادهاند و وقتی به این جاده کشیده شدند
⚖دیگر نمیتوانند تعادل را حفظ کنند.
{ #استاد_مطهری ادامه دارد 💫 }
🔴 دعاها و اعمال نزدیک غروب روز عرفه
1⃣ سيد بن طاووس رضوان الله علیه درضمن ادعيه روز عرفه فرموده كه چون نزديك شود غروب آفتاب بگو بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ وَسُبْحانَ اللَّهِ و...» واين همان دعاي عشرات است .به جلد سوم اعمال مشترک صبح و غروب مراجعه شود.
2⃣ يا رَبِّ اِنَّ ذُنُوبي لا تَضُرُّكَ، وَاِنَّ مَغْفِرَتَكَ لي لا تَنْقُصُكَ،فَاَعْطِني ما لا يَنْقُصُكَ، وَاغْفِرْ لي ما لايَضُرُّكَ. 1
پروردگارا همانا گناهان من زياني به تو نزند و محققاً آمرزش تو از من نقصاني به تو نرساند پس عطا كن به من آنچه را نقصانت نرساند و بيامرز برايم آنچه را زيانت نزند
3⃣ اَللّهُمَّ لا تَحْرِمْني خَيْرَ ما عِنْدَكَ لِشَرِّ ما عِنْدي، فَاِنْ اَنْتَ لَمْ تَرْحَمْني بِتَعَبي وَنَصَبي، فَلاتَحْرِمْني اَجْرَ الْمُصابِ عَلي مُصيبَتِهِ.
خدايا محرومم مكن از آن خيري كه نزد تو است بخاطر آن شري كه در پيش من است پس اگر تو به رنج و خستگيم رحم نميكني پس محرومم مدار از پاداش مصيبت ديدهاي بر مصيبتش
4⃣ صلوات عصر روزعرفه ده مرتبه بگوید:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ عَلَي آلِ مُحَمَّدٍ وَ ابْعَثْنِي عَلَي الْإِيمَانِ بِكَ وَ التَّصْدِيقِ بِرَسُولِكَ وَ الْوَلَايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ وَ الِانْتِقَامِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ آلِ مُحَمَّدِ فَإِنِّي قَدْ رَضِيتُ بِذَلِكَ يَا رَبِّ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ فِي الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ فِي الْمَلَإِ الْأَعْلَي وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ فِي الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَ أَعْطِ مُحَمَّداً عَلَيْهِ السَّلَامُ الْوَسِيلَةَ وَ الشَّرَفَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الْكَبِيرَةَ الرَّفِيعَةَ فِي [من] الْجَنَّةِ اللَّهُمَّ إِنِّي آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ وَ لَمْ أَرَهُ فَلَا تَحْرِمْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ رُؤْيَتَهُ وَ ارْزُقْنِي صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنِي عَلَي مِلَّتِهِ وَ اسْقِنِي مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِيّاً سَائِغاً هَنِيئاً لَا أَظْمَأُ بَعْدَهُ أَبَداً إِنَّكَ عَلي كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي [كَمَا] آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَعَرِّفْنِي فِي الْجِنَانِ وَجْهَهُ اللَّهُمَّ بَلِّغْ [أَبْلِغْ] رُوحَ مُحَمَّدٍ مِنِّي تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلَاماً اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ [عَلَي] آلِ مُحَمَّدٍ الَّذِينَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِيراً اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ عَلَي آلِ مُحَمَّدٍ الَّذِينَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِمْ وَ أَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَ مَوَدَّتَهُمْ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ عَلَي آلِ مُحَمَّدٍ الَّذِينَ أَلْهَمْتَهُمْ عِلْمَكَ وَ اسْتَحْفَظْتَهُمْ كِتَابَكَ وَ اسْتَرْعَيْتَهُمْ عِبَادَكَ فَإِنَّهُمْ مَعْدِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ وَ دَعَائِمُ دِينِكَ وَ الْقُوَّامُ بِأَمْرِكَ صَلَاةً كَثِيرَةً طَيِّبَةً مُبَارَكَةً نَامِيَةً تَامَّةً وَ أَبْلِغْ أَرْوَاحَهُمُ الطَّيِّبَةَ وَ أَجْسَادَهُمُ الطَّاهِرَةَ مِنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ كُلِّ سَاعَةٍ تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلَاماً الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ صَلَّي اللَّهُ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً.
📚 مصباح کفعمی ص۶۶۲
📚اقبال الاعمال ج۱ ص ۴۲۰ -۴۲۱
19.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀مسلم ابن عقیل که بود؟
◀️سخنران:آیت الله فاطمی نیا
#عرفه
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
4_6010113252447487993.mp3
19M
🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙
#شروحعلامهحسنزادهآملی
#شرحفصوصالحکم
#مقدمه
#جلسهپنجاه
⬅️ عنوان:
« في الأعیان الثابتة و التّنبیه علی الأسمائیّة »