eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
76 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم🍀 🔴 ثواب آشنا کردن مردم با (عج) 🔵 امام حسن عسکری علیه السلام: 🌕 اگر می خواهی ثواب ۱۰۰ سال روزه همه ایام در نامه عملت ثبت شود.مردم را با امام زمانشان آشنا کن. 📚 بحارالانوار ج ۲ ص ۸ 🌸 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌
امام خامنه ای روحی فداه در تاریخ 96/2/20 دربارۀ معنای "انتظار" فرمودند: «انتظار یعنی چه؟ انتظار به‌معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به‌نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌ کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به‌معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.» 🍀☘🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒3️⃣حقیقت نورانی وضو (صفحه ۳۰) ✍️شاخصۀ مرتبۀ طهارت را "وضو" تشکیل می‌دهد. در یک روایت آمده است که «الوضوء نور» وضو گرفتن نور است. در روایتی دیگر آمده: اگر شخصِ با وضویی، قبل از این‌که وضویش را باطل کند، وضوی دیگری بگیرد ، او نور بر نور افزوده است که «الوضوء علی الوضوء نور علی نور» 📚در نکته ۷۳۰ هزار و یک نکته حضرت مولای مکرّمم آمده است: شیخ رئیس در فصل دوم مقاله أولی قانون در حفظ صحّت عین گوید : «از جمله چیزهایی که جلا می‌دهد چشم را و حفاظتش می‌کند؛ فرو رفتن در آبِ صافی و گشودن چشم در داخل آن است.» 📚در تفسیر نورالثقلین حدیث ۱۲۷ آمده است: « در حین وضو چشمان‌تان را بگشائید تا بدین طریق چشمان‌تان از آتش جهنم برحذر باشد. » ✨جهنّم عین، رمد و عمی و سایر امراض آن است✨ 📚در نکته ۳۶۵ هزار و یک نکته حضرت مولی (روحی فداه) آمده است: پیامبر صلی االله علیه و آله و سلم فرمود: « امت من روی سپید و دست و پای سپید باشند از اثر دست و روی شستن. بدان که ایزد تعالی چون نماز را واجب کرد نخواست که بندگان وی به دنیا آلوده، به خدمت آیند، ایشان را فرمود که وضو کنند و با این چهار عضو، مخصوص کرد زیرا که آدم(ع) اول روی به درخت گندم کرد و به پای رفت و با دست از درخت گندم باز کرد و بر سر نهاد و بر حوّا(س) آمد. ایزد - عزّ اسمه - این چهار عضو گناهکار را بفرمود: «شستن به‌گاه خدمت». ✴️ - صفحه ۳۰ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒4️⃣تاریکی، حق ملاقات با روشنایی را ندارد (صفحه ۳۱) ✍️جناب رسول صلی االله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند وقتی نماز را واجب کرد، دید که بندگانش آلوده‌اند لذا دستور داد که بندگان قبل از ورود به نماز، اوّل روشن گردند و سپس وارد منطقه روشنایی "صلوة" شوند. زیرا بنده آلوده، حقِ مشرّف شدن به زیارت نماز را ندارد. چون نماز پاك است و حقیقت آن تماماً طهارت است. 🔸کسی که وضو ندارد وجودش تاریک است و کسی که تاریک باشد حق ملاقات با نماز را که نور است نخواهد داشت. پیامبر(ص) فرمود: خداوند وضو را واجب نمود زیرا که نخواست بندگانش با دنیایی که بدان آلوده‌اند وارد در نماز شوند زیرا بنده به دنیا آلوده است و شبانه‌روز در این آلودگی به سر می‌برد. ✨انسان با وضو گرفتن خود را آماده می‌سازد برای ورود در منطقه نورانی دیگری به نام نماز✨ ✴️ - صفحه ۳۱ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒5️⃣ نکته‌ای در فهم قصص قرآنی (صفحه ۳۱) ▪️این نکته به عنوان رمزی در فهم قصه های قرآن کریم است. ✍️هرچه را در قرآن می‌خوانید از قصه حضرت آدم (ع) که اولین قصه سوره بقره است، گرفته تا قصه‌های حضرت موسی (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت عیسی (ع)، حضرت نوح (ع) و دیگر انبیاء عظام، بدانید که این‌ها فقط صِرف پرداختن به یک داستان نیست، بلکه رمز این قصه‌ها در قرآن آن است که هر کسی بخواهد از حیوان بودن به درآید و به مقام انسانیت برسد؛ باید مسیری را طی کند که در این مسیر، همانند پیغمبران دچار حوادث و موانع شود و با مشکلاتی برخورد کند. 🔸مثلاً اگر کسی از امشب بگوید: خدایا می‌خواهم بیایم تا تمام آنچه را که فرمودی عمل کنم، از فردایش خواهد دید که مشکلی برایش پیش آمده است همانند مشکل حضرت آدم (ع)، یک حادثه‌ای برای او اتفاق افتاده است همانند حادثه حضرت موسی (ع)، یک واقعه‌ای برای او رخ داده است همانند واقعه حضرت عیسی (ع) و ... 🔸 وقایع قرآن مربوط به مورد خاص نیست که تا قرآن همانند کتاب قصه و داستانی تلقّی گردد؛ بلکه قصص قرآنی و نقل وقایع و حوادث مهم در امور مختلف، برای شرح و بیان اطوار وجودیِ انسان و شئون مختلف اوست. ✨قرآن از بدو تا ختم، تفسیر انفسی انسان است✨ 🔸ما نپنداریم قرآن یک داستانی گفته که حضرت آدمی بود، این حضرت آدم در یک بهشتی زندگی می‌کرد، به او گفته بودند به گندم نزدیک نشو و او هم نزدیک شد و از آن خورد و از بهشت بیرونش کردند، تا از آن به بعد سوال‌های فراوانی پدید آید که مثلاً: آدم ابتدا در کجا بود؟ چگونه او را ساختند؟ آن بهشت در کجا بود؟ چگونه به گندم نزدیک شد؟ مگر در بهشت گندم و جو هم وجود دارد؟ و مگر آنجا ممنوعیتی هم هست؟ چرا از آن‌جا بیرونش کردند؟ و دهها سؤال دیگر... 🔸سرّ تمام این سؤالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که خیال کرده‌اند قضیۀ حضرت آدم (ع) و مانند آن،صرفاً به عنوان پرداختن به یک قصه در قرآن است و حال این‌که عرض کردیم این‌‌گونه نیست؛ بلکه همه قصص قرآنی بیان اطوار وجودیِ انسان در سیر تکاملی او است که سفرنامه‌های انبیاء در مقام شهود حالات ما است ، وگرنه انسان‌های کامل همانند سفرای الهی منزّه از خطا و اشتباهند . 🔸و این لطیفه را روح دیگری است که برای اهل آن با تدبرِ تامّ معلوم است که انسان کامل را روی به جانب حق است که مظهر اسماءالله است و چهره‌ای به جانب خلق است که اطوار وجودی آن‌ها را به آن‌ها نشان می‌دهد تا در سیر تکامل، شوق به کمال یابند. فافهم! ✴️ - صفحات ۳۱ و ۳۲ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا