AKHLAGH_26.mp3
7.14M
🎵 طهارت الاعراق
👤شارح استاد صمدی آملی
🗓سال: ۱۳۸۱الی۱۳۸۳
🏘شهر: تهران
🎤جلسه6⃣2⃣
____________________
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
AKHLAGH_27.mp3
6.76M
🎵 طهارت الاعراق
👤شارح استاد صمدی آملی
🗓سال: ۱۳۸۱الی۱۳۸۳
🏘شهر: تهران
🎤جلسه7⃣2⃣
____________________
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
AKHLAGH_28.mp3
5.79M
🎵 طهارت الاعراق
👤شارح استاد صمدی آملی
🗓سال: ۱۳۸۱الی۱۳۸۳
🏘شهر: تهران
🎤جلسه8⃣2⃣
____________________
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
AKHLAGH_29.mp3
6.09M
🎵 طهارت الاعراق
👤شارح استاد صمدی آملی
🗓سال: ۱۳۸۱الی۱۳۸۳
🏘شهر: تهران
🎤جلسه9⃣2⃣
____________________
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
AKHLAGH_30.mp3
5.76M
🎵 طهارت الاعراق
👤شارح استاد صمدی آملی
🗓سال: ۱۳۸۱الی۱۳۸۳
🏘شهر: تهران
🎤جلسه0⃣3⃣
____________________
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
حکومت در دوران غیبت
قسمت۲۸
هدف از تشکیل حکومت اسلامی
مهمترین هدفی که حکومت اسلامی به همراه دارد، دو چیز است: اول، انسان ها را به سوی خلیفه الله شدن، راهنمایی کردن و مقدمات سیر و سلوک آنان را فراهم نمودن و دوم، کشورهای اسلامی را مدینه فاضله ساختن، مبادی تمدن راستین را مهیا نمودن، و اصول حاکم بر روابط داخلی و خارجی را تبین کردن می باشد.(۱)
لازمۀ خلافت الهی آن است که انسان کامل یعنی خلیفه الله، همه کمال های کسی که جانشین او شده یعنی خداوند به اندازۀ سعۀ هستی خود فراهم نموده باشد و مظهر خداوند قرار بگیرد.
انبیای الهی و جانشینان آنها دارای مقام خلیفۀ الهی می باشند که از همۀ مردم سزاوارتر بر تشکیل حکومت می باشند. حال که جهان از وجود این بزرگواران خالیست و آخرین وصی پیامبر آخرالزمان هم در پردۀ غیبت می باشد تکلیف چیست.
از نظر شیعه پس ازحضرات معصومین علیم السلام، کسانی شایستگی خلیفه اللهی را دارند که اشبه الناس به این بزرگوران می باشد.
در بحث های آینده خواهد آمد که عالمان شیعه در زمان غیبت امام عصر(عج) به« ولایت فقیه عادل» معتقدند و فقیه عادل را نایب عام حضرت حجت (ع) می دانند، اما در حیطه و قلممرو و اختیارات وی اتفاق نظر ندارند .
۱.ولایت فقیه، جوادی آملی، ص ۱۰۰
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
خدایا کاش زودتر برسونی روزی رو که در جواب دعای منتظران حضرت مهدی(عج) خطاب قرارمون بدی که :
﴿وَنَجَّيْنَاهُم مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ﴾
و آنها را از اندوهی بزرگ نجات دادیم
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
@modafeanzuhur
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۹
مهدی موعود علیه السلام در قرآن
پارت ۱
متن زیر مطالعه شود
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۹
مهدی موعود علیه السلام در قرآن
پارت۱
۱.امتیاز عمده مکتب انبیا و پیامبران از مکتبهای دیگر، ایمان به غیب است. انبیا رابطه عالم محسوس و شهادت را به عالم غیب بیان کرده و بشر را با عوالم غیب آشنا می سازند. ایمان به غیب یعنی ایمان به امور و چیزهائی که از حواس ظاهری پنهان است، ایمان به خدا، ایمان به ملائکه، ایمان به عالم برزخ، ایمان به بهشت و جهنم و ایمان به وحی و آنچه پیغمبران از عوالم غیب و گذشته و آینده خبر داده اند همه ایمان به غیب هستند.
۲.پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله در قرآن کریم از حوادث عظیم تر و شگفت انگیزتر از ظهور حضرت مهدی علیه السلام در صحنه قیامت خبر داده است مانند تکویر و در هم پیچیدن خورشید، شکافتن دریاها، تیره شدن و پراکنده شدن ستارگان، حرکت کردن کوه ها، انشقاق و جدا شدن آسمان و …؛ روزی خواهد آمد که این حوادث و انقلابات عجیبی که پیغمبر و قرآن از آن خبر داده اند واقع می شود و روزی هم چنانچه قرآن خبر داده و پیامبر و اوصیای آن حضرت در ضمن صدها روایات مژده داده اند مصلح آخر الزمان ظهور می کند و اسلام جهانگیر خواهد شد. روشن است که همانطور که مسلمان مومن در خصوص این مسائل و بسیاری از اخبار غیبی دیگر که حضرت بیان می نمودند تردید نمی کند در خصوص مهدی موعود علیه السلام نیز هیچ تردیدی نخواهد نمود.
۳.در برخی از روایات «ایمان به مهدی علیه السلام» از امور غیبی دانسته شده است؛ اموری که ایمان به آنها بر اساس سومین آیه از سوره بقره از نشانه های «پرهیزکاران» دانسته شده است؛ جابر بن عبدالله انصاری از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم چنین نقل میکند که فرمود: خوشا به حال صبرکنندگان در زمان غیبت قائم. خوشا به حال کسانی که بر محبت ائمه دوازدهگانه پا بر جا میمانند همانها هستند که خداوند در کتاب خود قرآن این چنین وصفشان نموده «آنانکه به غیب ایمان آورند». (کفایه الاثر، ص ۶۰) امام صادق علیه السلام نیز در پاسخ شخصی که از آیه مذکور سوال نمود فرمودند: «متقیان شیعیان علی علیهالسلام هستند و غیب همان حجت پوشیده از نظرهاست» (کمال الدین، ج۲، ص ۳۴۰)
در درس های آینده به آیات دیگری از قرآن کریم که به حجت پوشیده از نظر و ظهور آن حضرت اشاره دارند خواهیم پرداخت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur