eitaa logo
مدافعان ظهور
383 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
76 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت۱۰ «تسلیم شدن مسیحیان »هفتمین عامل پیروزی امام زمان(عج) متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#پس_از_ظهور قسمت۱۰ «تسلیم شدن مسیحیان »هفتمین عامل پیروزی امام زمان(عج) متن زیر مطالعه شود👇👇👇
قسمت۱۰ «تسلیم شدن مسیحیان »هفتمین عامل پیروزی امام زمان(عج) در بسیاری از روایات یهودیان و مسیحیان عصر ظهور، تسلیم حضرت معرفی شده اند. بر اساس روایات فراوان شیعه و سنی پس از ظهور، حضرت عیسی علیه السلام از آسمان فرود می آید و در نماز به امام عصر (عج) اقتدا می کند؛ خبر این امر بین مسیحیان دنیا منتشر می شود و آنها نیز به تبعیت از عیسی همگی در مقابل حضرت صاحب (عج) تسلیم می شوند. در روایتی آمده است: «(پس از ظهور) مهدی علیه‌السلام متوجه می‌شود که عیسی علیه‌السلام در قدس در نزدیکی مناره سفید فرود آمده است… پس مهدی علیه‌السلام به او می‌گوید: جلو بایست و با مردم نماز بخوان، سپس عیسی علیه‌السلام می‌گوید: نماز برای تو اقامه شده است. پس عیسی علیه‌السلام پشت سر او نماز می‌خواند و با او بیعت می‌کند و می‌گوید: من به عنوان وزیر برانگیخته شده‌ام نه به عنوان امیر [و امام].»[۱] بدون شک جمعیت عظیم مسیحیان با دیدن و شنیدن این خبر در مقابل امام (عج) تسلیم خواهند شد و همگی به همراه عیسی در زمره مسلمین جای خواهند گرفت و همین امر عامل بزرگی برای پیروزی جهانی حضرت محسوب می شود. در صحیح بخاری به نقل از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است: «به خدایی که جانم در دست اوست در آینده‌ای نه چندان دور، پسر مریم (عیسی) در میان شما خواهد بود. وی به شریعت اسلام حکم خواهد کرد، صلیب‌ها را می‌شکند، گوشت خوک را تحریم می‌کند، جزیه منتفی می‌شود … چگونه خواهید بود آنگاه که پسر مریم به میانتان خواهد آمد در حالی که امام شما از میان خودتان (یعنی مسلمین) خواهد بود؟»[۲] [۱] الصواعق المحرقه، ص۹۸؛ ینابیع الموده، ج۳، ص۹۰. [۲] صحیح بخاری، ج ۲، ص ۲۵۶. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
‌‌ ⚘درجمع سپاهٺ آمدیم و رفتیم گفتیم،ڪہ یاری بلدیم و رفتیم گفتی ڪہ اَناالغَریب،هَل مِن ناصِر؟! ما نیز،فقط سینہ زدیم و رفتیم⚘ ‌‌‌‌‌‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن دعای عهد بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى  الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ  وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ  وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
طـــریــقـه شـنــاخت افـــــراد ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚 ☀️امام علی (علیه السلام) در این کلام نورانی به طریقه آزمایش شخصیت انسان ها اشاره می کند و می فرماید: {فِی تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ.} در دگرگونی حالات گوهر مردان شناخته می شود. 📚📚نهج البلاغه حکمت ۲۱۷ ✍️در کافی در ادامه این کلام نورانی آمده است: «وَالاْیامُ تُوضِحُ لَک السَّرائِرَ الْکامِنَةَ. و گذشت روزها اسرار پنهانی را بر تو آشکار می سازد». ⏪بسیار می شود که ظاهر و باطن افراد مختلف است: ظاهری آراسته دارند در حالی که درون، آلوده است. ظاهرش پاکدامن، زاهد، شجاع و پرمحبت است، ولی باطن کاملاً بر خلاف آن است و گاه به عکس افرادی ظاهراً کم استقامت، فاقد سخاوت و بی تفاوت به نظر می رسند در حالی که در باطن شجاع و نیرومند و باتقوا هستند. ⏪چگونه می توان به این تفاوت ها پی برد و درون اشخاص را کشف کرد و معیاری برای همکاری و عدم همکاری با آنها جستجو نمود؟ 🔺بهترین راه همان است که مولا در کلام بالا فرموده است. ⏪هنگامی که طوفانهای اجتماعی می وزد و تحولها آشکار می شود و صفحات اجتماع زیر و رو می گردد اینجاست که افراد باطن خود را که در حال عادی نشان نمی دادند آشکار می سازند. ⏪به تعبیر دیگر بهترین راه برای شناخت حقیقت و باطن هر چیز، تجربه و آزمایش و امتحان است. ⏪این حکم درباره انسان ها نیز صادق است و بهترین طریق تجربه، حالاتی است که از خود در دگرگونی های اجتماعی بروز می دهند: 👈دیروز ثروتی نداشت، امروز به نوایی رسیده و یا مقامی نداشت و مقامی به دست آورده. گاه چنان بر مرکب غرور سوار می شود که هیچ کس به گرد او نمی رسد. 🔺اینها در امتحان شخصیت مردود شده اند، 👈ولی به عکس، افرادی را می بینیم که نه مال و ثروت و نه جاه و مقام و نه مشکلات زندگی هیچ یک بر آنها تأثیری نمی گذارد، همان راه مستقیمی را می پیمایند که پیش از این می پیمودند و همان مناسبات خوبی را دارند که با دوستانشان داشتند. ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚
*علائم و مفاسد آخرالزمان* ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚 ✍️در روایات اسلامى چنان انگشت روى جزئیّات علائم و مفاسد آخرالزمان گذارده شده که گویى این پیشگوئیها مربوط به همین قرن است. از جمله، در روایتى از امام صادق (علیه السلام) که به یکى از یاران خود فرمود: 1.هنگامى که ببینى ظلم و ستم، همه جا فراگیر شده 2.قرآن فرسوده و بدعتهایى از روى هوا و هوس در مفاهیم آن آمده 3.آئین خدا (عملا) بى محتوا شده هماننـد ظرفى کـه آن را واژگون سازند 4.هنگامى که ببینى اهل باطل بر اهل حق پیشى گرفته اند 5.مردان به مردان و زنان به زنان قناعت کنند 6.افراد با ایمان سکوت اختیار کرده اند 7.کوچکترها احترام بزرگترها را رعایت نمى کنند 8.پیوند خویشاوندى بریده شده 9.مداحى و چاپلوسى فراوان شده 10.آشکارا شراب نوشیده شود 11.راههاى خیر منقطع و راههاى شَر مورد توجّه قرار گرفته 12.حلال تحریم شود و حرام مجاز شمرده شود 13.قوانین و فرمانهاى دینى طبق تمایلات اشخاص تفسیر گردد 14.از افـراد بـا ایمان چنـان سلب آزادى شـود که جـز با دل نتوانند ابراز تنفّر کنند 15.سرمایه هاى عظیم در راه خشم خـدا (و فساد و ابتـذال و ویرانى) صرف گردد 16.رشوه خوارى در میان کارکنان دولت رایج گردد؛ 17.پست هاى حسّاس به مزایده گذارده شود 18.(بعضى از) مردان از خود فروشى زنان خود، ارتزاق کنند 19.قمار آشکار گردد(حتّى در پناه قانون) 20.سرگرمی هاى ناسالـم چنان رواج پیـدا کند کـه هیچ کـس جرات جلوگیرى از آن نداشته باشد 21.شنیدن حقایق قرآن بر مردم گران آید امّا شنیدن باطل سهل و آسان 22.هنگامى که ببینى همسایه، همسایه خود را از ترس زبانش احترام مى کند 23.مساجد را به زیورها بیارایند 24.براى غیر خدابه حجّ خانه خدا بشتابند 25.مردم سنگدل شوند(و عواطف بمیرد) 26.مردم طرفـدار کسى باشند کـه پیروز است (خـواه بـر حق باشد یا باطل) 27.آنها که به دنبال حلال هستند نکوهش شوند و آنها که به دنبال حرامند مدح 28.آلات لهو و لعب(حتّى) در مکّه و مدینه آشکار گردد 29.اگر کسى اقدام به امر به معروف و نهى از منکر کند به او توصیه مى کنند که این کار وظیفه تو نیست 30.مساجد پر از کسانى است که از خدا نمى ترسند؛ 31.تمام همّت مردم شکم و فرجشان است 32.امکانات مادّى و دنیـوى فراوان مى گردد و دنیـا به مـردم روى مى کند 33.زنان خود را در اختیار افراد بى ایمان مى گذارند 34.پرچم هاى حق پرستى فرسوده و کهنه مى گردد 35.ویـرانگرى(بـه وسیله جنگها) بر عمران و آبـادى پیشى مى گیرد 36.درآمد زندگى بعضى تنها از طریق کم فروشى مى شود 37.کسانى هستند با سرمایه فراوان در حالى که در عمرشان حتّى یک مرتبه هم زکات نپرداخته اند. 38.مردم عصرها در حال نشئه و صبحگاهان مَستَند 39.هنگامى که ببینى مردم همه به یکـدیگـر نگاه مى کنند و از فـاسدان شرور تقلید مى نمایند 40.هر سال فساد و بدعتى نو، پیدا مى شود 41.مردم و محافل همه پیرو ثروتمندان خودخواه مى شوند 42.در حضـور جمع، همـانند بهائـم مرتکـب اعمال جنسـى مى شوند 43.اموال زیاد در غیر راه خدا صرف مى کنند امّا در راه خـدا از کم نیز مضایقه دارند 44.افرادى پیدا مى شوند که اگر یک روز گناه کبیره اى انجام ندهند غمگینند 45.حکومت به دست زنان مى افتد 46.نسیم هـا به سود منافقـان مى وزد و هیچ جریانى به سود افراد با ایمان نیست 47.داد رسان بر خلاف فرمان خدا قضاوت مى کنند 48.بر فـراز منابر دعوت به تقـوا مى شود ولى دعـوت کننـده خود به آن عمل نمى کند 49.مردم نسبت به وقت نماز بى اعتنا مى شوند 50.حتّى کمک به نیازمندان با توصیه و پارتى بـازى صورت مى گیرد، نه براى خدا، ...در چنین زمانى مراقب خویش باش و از خدا تقاضاى نجات و رهایى از این وضع ناهنجار کن! (که فرج نزدیک است!) [1]، [2] ____________________ ____________________ ✍️منابع: 📚📚[1]-بحارالانوار، ج52، ص 256 تا 260 📚📚[2]-گردآوری از کتاب: حکومت جهانی مهدی، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، انتشارات نسل جوان، قم، 1390ش، نوبت هشتم، ص 162 تا 260 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
*آیا تاکنون معنی لغوی منافق و فاسق را می دانستید*⁉️ ---------------------------------------- ---------------------------------------- *سرچشمه و ریشه ی نفاق چه فردی و چه اجتماعی* ---------------------------------------- ---------------------------------------- ✍️ «نفاق» در لغت راه زیرزمینی و پنهانی است به همین جهت در زبان عرب به تونل، نَفَق می گویند، یعنی راهی که پنهان است و ورودی و خروجی دارد. از این رو به یربوع موش صحرایی که در زیر زمین کانال می زند و از یک در وارد می شود و چنانچه خطری او را تهدید کرد از در دیگر که معمولاً نامرئی است فرار می کند نافقاء می گویند.[1] ⏪منافق از آن جهت که به نام اسلام وارد امت اسلامی می شود و در مواقع لزوم خودرا از اسلام و مسلمانان بیگانه می سازد و از اسلام خارج می شود به این نام نامیده شده است و این که قرآن «منافق» را فاسق نامیده است با عنایت به همین نکته ای است که به آن اشارت شد. تعبیر قرآن مجید این است که: انّ المنافقین هم الفاسقون.[2] به درستی که منافقان همان فاسقان هستند. ⏪فسق، در لغت به معنای خروج رُطَب از پوست است، کسی که از چهارچوب آداب شریعت خارج شود گرچه اعتقاد به آن هم داشته باشد در فرهنگ قرآن به عنوان فاسق شناخته می شود بنابراین منافق و فاسق در یک چیز مشترکند و آن خارج شدن از پوسته دین و آداب شریعت است. البته فرق آن دو نیز در این است که در یک تصویر کلّی در رابطه با دین چهارگونه چهره را می توان ترسیم کرد: ◀️1-مؤمن آنکه اعتقاد به دین دارد و باور او بارور به عمل است. ◀️2-کافر آنکه از آغاز با دین و دینداری می ستیزد و حقیقت را می پوشاند. ◀️3-منافق کسی که در ظاهر به دین و دینداری جلوه می کند ولی در باطن اعتقادی به دین و دستورات آن ندارد. ◀️4-فاسق و آن کسی است که از لحاظ اعتقادی عقاید دین را باور دارد ولیکن در مرحله عمل، پایبندی شایسته ای به دستورات دینی از خود نشان نمی دهد و در عمل خارج از دین حرکت می کند.[3] ---------------------------------------- ---------------------------------------- ✍️پی نوشت: 📚📚[1].مفردات راغب، واژه نفق. 📚📚[2].سوره توبه، آیه 67 📚📚[3].برگرفته از مجله پاسدار اسلام، مهر 1387، شماره 322 . https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
«در انتظارصبح ظـهــ☀️ـور» ---------------------------------------- ---------------------------------------- 📗📗📗📗📗📗📗 ✍️ «زمان همچنان در عبورِ خود بی‌تابانه می‌شتابد. شتابان، شتابان! به سوی صبح؛ صبحِ ظهور...» 📖«...أَلَيسَ الصُّبْحُ بِقَريبٍ» -{سوره هود آیه ۸۱}- (آیا صبح نزدیک نیست؟) ⏰ و یقین داریم ڪه: اوخـــواهد آمد... ⏪تیرگی و سیاهی اگر چه قلب ها را آزرده کرده.... اما کمی صبر، خورشید انتظار طلوع خواهد نمود و گرمای فراگیرش بار دیگر ارمغان، زندگی، زیبایی، سلامتی، عدالت را با خود خواهد آورد.  ⏪اندکی صبر که صبح نزدیک است 📖«...أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ» -{سوره هود آیه ۸۱}- (آیا صبح نزدیک نیست) ⏪صبحی که بیانگر و بر ملا نمودن همه پنهانی ها و واقعیت ها خواهد بود.  ---------------------------------------- ---------------------------------------- 📗📗📗📗📗📗📗 الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج : https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0