eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اول ماه فراموش نشود 🔹 در کتاب مکیال المکارم از وظایف ما نسبت به علیه السلام در وظیفه شماره ۲۳ و ۲۴ آمده است : 🔺صدقه دادن به قصد سلامتی امام 🔺 صدقه دادن به نیابت از امام عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- ناشناس.mp3
383.9K
🎵فایــل صـــوتۍ 👈 دعـاۍهـرروز‌ التـــماس دعــا🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اى آخرين اميد ! در شام تار ما اى روشناى عشق ! اى غمگسار ما ! داغم به سينه ماند ، در انتظار تو از رهگذار شوق ، اين يادگار ما 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴وَمَنْ قَلَّ وَرَعُهُ مَاتَ قَلْبُهُ 💎كسى كه تقوا و ورع او كم شود قلبش مى ميرد» 🖌 زيرا حيات قلب به احساس مسئوليت در پيشگاه خدا و در برابر مردم ووجدان خويش است. قلبى كه احساس مسئوليت نكند و عكس العمل مناسب در مقابل خطا نشان ندهد مرده است و به يقين بى تقوايى سبب مرگ قلب است. 🖋زيرا حيات قلب به احساس مسئوليت در پيشگاه خدا و در برابر مردم ووجدان خويش است. قلبى كه احساس مسئوليت نكند و عكس العمل مناسب در مقابل خطا نشان ندهد مرده است و به يقين بى تقوايى سبب مرگ قلب است. 📘 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
1401.05.12-Panahian-Chera-Ekhlas-Tanha-Rah-Taqarob-Ast-06-Medium.mp3
22.65M
🔉 چرا اخلاص تنها راه تقرب است؟ (۶) 📅 جلسه ششم | ‌ 🔻هیئت ام ابیها(س) ، ۱۴۰۱ 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آغاز رسمی پیاده روی اربعین از دورترین نقطه در جنوب عراق 🔹موکب های حسینی صبح شنبه ( 1401/6/5) از راس البیشه در فاو واقع در استان بصره، پیاده روی اربعین به سمت کربلا را آغاز کردند. 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه پنجم - صبحِ روزِ سوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ (ه‌.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۲ 📗 در پایانِ زیارتنامه‌‌ی حضرت زهرا (س) در روز یکشنبه، به محضر الهی خطاب می‌کنیم "و نَحنُ نَسأَلُکَ اللّهُمَّ اِذ کُنَّا مُصَدِّقینَ لَهُم اَن تُلحِقَنا بِتَصدیقِنا بِالدَّرَجَةِ العالِیة لِنُبَشِّرَ اَنفُسَنا بِاَنّا قَد طَهُرنا بِوِلایَتِهِم عَلَیهِمُ السَّلام" 🔹 بارالها! از آن‌جایی که ما از تصدیق‌کنندگانِ اهل بیت (ع) هستیم، از تو می‌خواهیم که به خاطر این تصدیق، ما را به درجه‌‌ی عالیه مُلحق بفرمایی تا به جان و حقیقتِ ما بشارت دهیم که به ولایتِ این بزرگواران، تطهیر و تنزیه شدیم. 🔸 اعتقادِ ما به اهل بیت (ع)، بر اساس تصدیقِ قطعی و یقینی است که هم شامل تصدیقِ به معنای منطقی می‌شود و هم تصدیقِ شهودی را که در وادی معرفت و حقیقتِ قرآنی است، در بر می‌گیرد. 🔹 عقایدِ انسان، نفسِ او را می‌سازند که اگر این عقاید، غیرصحیح باشند، مُنجِّسِ نفس هستند و آن را آلوده می‌کنند امّا اگر صحیح باشند، نفسِ انسان، به واسطه‌‌ی آن‌ها تطهیر و تَنزیه می‌شود. 🔸 لذا ما هم با تصدیقِ پیغمبر اکرم (ص) به عنوانِ آخرین مرتبه‌‌‌ی مقاماتِ انسانی و تصدیقِ اهل بیت (ع) به عنوان اوصیای پیغمبر خاتم (ص)، نفسِ خود را تطهیر و تنزیه می‌کنیم. 🔹 ما نه تنها از تصدیق‌کنندگانِ پیغمبر خاتم (ص) و اهل بیت (ع) ایشان هستیم، بلکه تمامِ انبیاء (ع) و اوصیای ایشان را هم از باب "لانُفَرِّقُ بَینَ اَحَدٍ مِن رُسُلِهِ" تصدیق می‌کنیم و به نبوّت، ولایت و عصمتِ تمام انبیاء اعتقاد داریم و معتقدیم که این بزرگواران، انسانِ کامل‌ و مُعلَّم به اسماءالله هستند. 🔸 ما به لطف الهی، بر اساس فطرتِ حقیقی و توحیدی‌ِ مان، چنین اعتقاداتی را پذیرفته‌ایم و معتقدیم که حضرت بقیّةالله (عج)، به عنوان تنها باقیمانده‌ی الهی و تنها مُعَلَّمِ به اسماءالله، در عصر حاضر حضور دارند و تمامِ کمالاتِ انسانی، در این فصلِ اخیرِ انسان یعنی حضرت بقیّةالله (عج) جمع شده است به نحوی که هیچ‌کس در این دوره‌ی رتق و فتق، به جامعیّتِ ایشان وجود ندارد. 🔹 تمام انبیاء در طول تاریخ مأموریّت داشتند که هم انبیای قبل از خود و اوصیای آنان را تأييد کنند و هم اِخبار و بشارت به انبیای بعد از خود بدهند. 🔸 جناب خاتم انبیاء هم علاوه از این که مأمور شدند تا تمامِ انبیای قبل از خود و اوصیای آن‌ها را تأييد کنند، به نبوّت و رسالتِ خودشان هم باید شهادت دهند یعنی ایشان هم همانند دیگران وظیفه دارند که بگویند "أشهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله" 🔹 از آن‌جایی که جناب رسول الله (ص)، مُتمّم و مُکمّلِ دینِ واحدِ اسلام هستند که از زمانِ آدم (ع) تا زمانِ خودشان امتداد دارد، لذا وظیفه دارند که اوصیای خاصّه بعد از خودشان تا حضرت بقیّةالله (عج) را هم اعلام بفرمایند. 🔸 ما این توفیق را داریم که در عصر غیبت تامّه به سر می‌بریم و نه تنها تصدیق‌کننده تمام اولیاء، اَصفیاء و اوصیای الهیِ این دوره‌ی رتق و فتق هستیم بلکه همه‌ی انبیاء و اوصیای تمام دوره‌های رتق و فتق را هم تصدیق می‌کنیم. 🔸 🔹
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه پنجم - صبحِ روزِ سوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۲ تا دقیقه ۲۵ 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) بارها می‌فرمودند که من در سلامِ آخرِ نماز که با ضمیر جمع مخاطب می‌آید، نه تنها تمامِ انبیاء و اوصیای این دوره را در نظر می‌گیرم بلکه تمام انبیاء و اوصیای دوره‌های قبل را هم در نظر دارم. 🔹 چنین نگرشی به انسان سِعه‌‌ی وجودی می‌دهد و برای او، شرحِ صدر می‌آورد به نحوی که می‌تواند پذیرای همه افراد باشد امّا انسانی که مُضیَّق است، نمی‌تواند همه‌ی افراد به خصوص خوبان را درون سینه‌ی خود جای دهد. 🔸 معمولاً اُمَمِ انبیای گذشته به خصوص علمای آن‌ها مُضیَّق بودند و شرح صدر نداشتند تا بتوانند تمام انبیای قبل از خود را تأييد کنند و مُصَدِّقِ پیغمبرانِ بعدی باشند بلکه هدف آن‌ها این بود که نبوّت، امامت، ولایت، ختمیّت و همه مقامات انسانی را فقط و فقط به پیغمبر و مردمِ خود اختصاص دهند. 🔹 لذا بسیاری از یهودی‌های زمان حضرت عیسی، به خصوص علمای بی‌تقوای آن‌ها، حضرت عیسی را تأیید و تصدیق نکردند‌ چه این که بسیاری از مسیحیانِ زمانِ جناب رسول الله (ص) هم به دلیل ضیق بودن، توفیقِ تصدیقِ پیغمبر اکرم را نداشتند. 🔸 همچنین بسیاری از کسانی که جناب رسول الله (ص) را تأييد کردند، شرحِ صدر نداشتند تا بتوانند بلافاصله بعد از پیغمبر، اعتقادِ به علی (ع) را در دل‌ِ خود جای دهند. به همین ترتیب، در زمان هر یک از ائمه (ع)، عدّه‌ای بودند که به دلیلِ ضیقی، نتوانستند اهل بیت (ع) را در دلِ خود جای دهند تا جایی که تک تک ائمه (ع) در معرض انکار و تکفیر قرار گرفتند. 🔹 در زمان امام حسن عسکری (ع) هم، مردم آن‌چنان مُضیَّق شدند که نتوانستند امام زمان (عج) را در بین خود جای دهند. و لذا حضرت بقیّةالله، در تمام شئون، در پنهانی بسر می‌برند تا جایی که حتّی ولادتِ ایشان هم در خفا بود و تنها در ایّام کودکی، زمانی که پدر بزرگوارشان به شهادت رسیدند، برای نماز و دفن ایشان، ظهوری داشتند و حاضرینِ آن روز توانستند آقا را زیارت کنند امّا بعد از آن، حضرت، دوباره از دیده‌ها پنهان شدند. 🔸 خداوند، توفیقِ شرحِ صدر به ما عطا فرمود تا بتوانیم در عصر غیبتِ تامّه، به ولایتِ تمامِ اولیای الهی، از حضرت آدم (ع) تا حضرت بقیّةالله (عج)، اعتقاد داشته باشیم و غیبتِ حضرت را تصدیق کنیم و منتظرِ قیام ایشان باشیم. 🔹 حضرت بقیّةالله (عج)، تنها باقیمانده‌ی الهی هستند که از جنسِ حق متعال‌اند چرا که بقیِّه‌‌ی هر چیزی، از جنسِ همان چیز است. پس بقیّه‌ی خدا هم از جنسِ خداست. 🔸 اوّلین جملاتی که بعد از ولادتِ حضرت بقیّةالله (عج)، از زبان مبارکشان در مباحث توحیدی اظهار شد، این بود که فرمودند: "اَنَا بَقیَّةُالله و بَقیَّةُاللهِ خَیرٌ لَکُم" چه این که وقتی ظهور هم می‌فرمایند و تکیه به کعبه می‌دهند، باز همین ندا را سر می‌دهند که من بقیّه خدا هستم و این بقیّه الهی، برای شما خیر است. 🔸 🔹