eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌼 اگر می خواهیم بدانیم که جاهلیم یا عاقل ، باید در خودمان بنگریم که آیا قبل ازگفتن اندیشه می کنیم یا نه ؟ این معیار بسیارخوبی است که هر کسی اول فکر کرد بعد حرف زد عاقل است و هر کسی که اول حرف زد و بعد فکر کرد جاهل است . حتی اگر بخواهد حرف حقّی را بیان کند اما قبل از آن فکر نکند باز هم جاهل است . اگر انسان فکر کند و بعد از فکر کردن حرف بزند ، به این حرف اطلاق « مایعنی » می شود ، یعنی حرفی که بر اساس قصد و اراده است که آن نیز حرفی است که از زبان عاقل جاری می شود . اما اگر حرفی بدون فکر رها شود به آن اطلاق « مالا یعنی » می شود . یعنی حرفی که بدون قصد و اراده بر زبان آید که آن نیز مخصوص جاهل است . اگر انسان چیزی را بشنود که او را سنگین کند و از آن دایره ی انسانیت دارد می افتد ، بداند که برای آدم ضرر دارد . اگر حرفی را میشنوی که دارد بالایت می برد ، معلوم است دارد برای تو تعالی روح ایجاد میکند . این برای آدم میشود خوب . مرحوم نراقی در معراج السعاده روایتی میفرماید بیان شرح تکوینی گفتگوی بین زبان اعضا و جوارح که صبح هر شخصی بیدار می شود می خواهد بیرون از منزل برود ، تمام اعضا و جوارح با زبان گفتگوی تکوینی می کنند و اگر گوشش را پیدا کنیم و اهل دل شویم می شنویم و زمانی که زبان به جوارح گفت حالتان چطور است ، میگویند ما برای تو جای امن قرار دادیم و هیچ ضربه ای به تو نمی خورد اما تو یک کلمه نادرست میگویی و مارا کتک میدهی . جوارح به زبان میگویند که اگر سکوت و تفکر پیشه کنی ، جان ما هم راحت است . و انسان میداند تمام مشکلات زیر سر زبان است . انسان با سکوت میتواند هم خودش را سالم نگه دارد هم اجتماع را . هر کس زیاده گویی کند دهانش نجس است و آن که با عقل شروع به حرف زدن کند دهانش پاک است که این طهارت و نجاست غیر از پاکی و نجاست در محدوده ی فقهی است و این ها نجاست اخلاقی و انسانی هست که اگر چشم دل کسی باز شود ، دهان زیاده گو را می بیند که نجس شده ، اگر چه حرف حقی بزند . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ▪️ادامه‌‌ی باب معاصی جوارح هدایت شانزدهم، پیرامون مقام رضا ➖ اصل اوّل در مقام رضا: 🌸 در رضای به قضای الهی تأمل کردن در دو اصلِ قانع کننده کفایت می‌‌کند: 🍀 ۱- یکی تأمل کردن در این اصل که در رضا فایده در "حال و مآل" (= اکنون و آینده) است. اما فایده‌‌ی فعلیِ آن (حال) فراغت قلب است؛ 🌸 چون که تو وقتی به قضای الهی راضی نباشی، دائماً دانای مشغول القلب هستی و می‌‌گویی چرا اینجوری شد و چرا چنان نشد. 🍀 پس در قلب تو چه جایی برای ذکر و یاد خدا و عبادت و فکرِ آخرت می‌‌ماند؟ و بهترین چیزی که گفته شد این‌که حسرت خوردن امورِ گذشته و تدبیرِ امور آینده، برکتِ این ساعت تو را می‌‌برد. 🌸 پیامبر ما(ص) به ابن مسعود فرمود: باید همّ خویش را کم کنی زیرا آنچه که مقَدّر شد، می‌‌شود. و آنچه مقدّر نشد، محقّق نمی‌‌شود. 🍀 این همان کلامِ جامع نبوی است که بسیار رسا و گویاست با این‌که لفظ آن کوتاه ولی معنای آن خیلی زیاد است. 🌸 اما فایده‌‌ی رضا در مقام "مآل" و سرانجام، همان ثواب و رضوان خداست که فرمود: 🍀 "خداوند از آنها راضی است و آنان هم از خداوند راضی‌‌اند." و فرمود: "رضوانِ الهی بزرگتر است" 🌸 و آنچه که در سخط است، از همّ و حُزن و ضجرِ(= بی‌‌قراری، ناله) در حلال و از وِزر و عقوبتِ در آخرت بدون فایده، زیرا که قضا اخذ می‌‌شود و به وسیله‌‌ی همّ و سخطِ تو برنمی‌‌گردد. 🍀 قبلاً هم گفته شد که چیزی که نمی‌‌شود باشد، با حیله و تدبیر، شدنی نیست. و آنچه هم که شدنی است، در وقتِ خود، می‌‌شود. 🌸 آن‌کس که برادرِ نادانی است، خودش را به مشقّت می‌اندازد و محزون است. و عاقل هرگز چیز بی‌‌فایده‌‌ی همراه با وِزر و عقوبت را بر راحتیِ قلب و ثواب برنمی‌‌گزیند. 📗 منبع: ، صفحه ۲۹۷ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و پنجم - شبِ بیست و هشتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۸ 🔸 از جمله علامات و شرایطی که در روایات، برای قیام ساعة و قیام حضرت بقیّةالله (عج) مطرح شده است، طُلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِهاست. 🔹 در این راستا، خوب است که ابتدا به بررسی پدیده‌ی رَدُّ الشَّمس بپردازیم تا ببینیم که آیا می‌توان ردُّ الشّمس را همان طلوعُ الشّمس من مغربها دانست؟ 🔸 پدیده‌ی ردّ الشّمس، یکبار در زمان جناب شمعون، وصیّ حضرت موسی (ع) به وقوع پیوست و دو بار هم در عالَم اسلام، که یکی از آن‌ها در زمان حیاتِ جناب رسول الله (ص) بود و دیگری، بعد از رحلت ایشان محقّق شد که البته هر دو بار، این پدیده به استدعای امیرالمؤمنین (ع) به وقوع پیوست. 🔹 این دو واقعه را مورّخینِ محقّقی مثل جناب شیخ مفید (ره)، سیّد هاشم بحرانی صاحب مدینةُ المَعاجِز و علّامه مجلسی (ره)، در کتاب‌های خود نقل فرمودند که البته کیفیت نَقلشان در برخی از وجوه با یکدیگر متفاوت است و ما در اینجا، مضمون آنچه را که جناب شیخ مفید (ره) نقل فرمودند، بیان می‌کنیم. 🔸 مرحوم شیخ مفید (ره) این ماجرا را به نقل از اسماء بنت عمیس مطرح فرمودند و در این واقعه، افراد دیگری هم از جمله جناب امّ سلمه حضور داشتند و ناظر بر قضیه بودند. 🔹 در این روایت آمده است که روزی، امیرالمؤمنين (ع) در محضر جناب رسول الله (ص) تشرّف داشتند که گویا در همان لحظات، وحی الهی بر پیغمبر اکرم (ص) نازل می‌شود. 🔸 در برخی از روایات نقل شده است که گاهی بدن مبارک جناب رسول الله (ص) در هنگام تلقّی وحی، دچار انفعال می‌شد و احساس سنگینی و یا سرمای شدید به ایشان دست می‌داد تا جایی که برای گرم کردن خود، از اطرافیان، پتو یا رواندازی طلب می‌کردند. 🔹 در این واقعه نیز گویا جناب رسول الله (ص) در هنگام تلقّی وحی، احساس سنگینی کردند و سر مبارکشان را بر پای جناب امیرالمؤمنین (ع) نهادند و این وضعیّت تا زمانی ادامه یافت که تقریباً وقتِ نماز عصر، رو به اتمام بود و گویا جناب امیرالمؤمنین (ع) نماز عصرشان را هنوز اقامه نفرموده بودند. 🔸 و لذا حضرت، به احترام جناب رسول الله (ص) و مراعات حال ایشان که مبادا باعث شوند آقا جان، از آن حالِ تلقّیِ وحی به در آیند و وحی برگردد، نماز عصر خود را به صورت نشسته خواندند و رکوع و سجود نماز را هم با ایماء و اشاره به جا آوردند 🔹 که در رابطه با کیفیت وحی و چگونگیِ تلقّیِ وحیِ تنزیلی، بحث‌های لطیفی وجود دارد که آن‌ها را باید در مباحث معرفت نفس دنبال کرد. 🔸 هنگامی که تلقّی وحی پایان یافت و جناب رسول الله (ص) از آن حالِ سنگین به در آمدند، به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: "أفاتَتکَ صلاة العَصر؟" آیا نماز عصرت قضا شده است؟ حضرت فرمودند: یا رسول الله! به خاطر وضعیّت خاصّ شما که در حال تلقّی وحی بودید، نمازم را به صورت نشسته و با ایماء و اشاره به جا آوردم. 🔹 جناب رسول الله (ص) فرمودند: از حق متعال بخواه که آفتاب را به نقطه‌ای برگرداند تا بتوانی نماز عصرت را ایستاده و در وقت مخصوصش بخوانی و چون در حال فرمانبرداری از خدا و پیامبرش بوده‌ای، خداوند دعایت را مستجاب خواهد کرد. 🔸 امیرالمؤمنین (ع) نیز به دستور جناب رسول الله (ص)، از محضر حق متعال درخواست کردند که آفتاب را برای ایشان برگرداند. پس آفتاب به اندازه‌ای به عقب برگشت که حضرت توانستند نماز عصرشان را به صورت ایستاده و در وقت مخصوصش اقامه کنند و بعد از اینکه نماز عصر آقا به اتمام رسید، آفتاب در افق غروب کرد که از این پدیده، تعبیر به ردّ الشّمس می‌شود. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و پنجم - شبِ بیست و هشتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۸ تا دقیقه ۲۹ 🔸 پرسشی که درباره "ردّ الشّمس" مطرح می‌شود، آن است که آیا بر "ردّ الشّمس" اطلاقِ "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" می‌گردد یا نه؟ به تعبیری آیا می‌توان گفت که "ردّ الشّمس" از مصادیق طلوع آفتاب از مغرب است؟ 🔹 اگر بپذیریم که "ردّ الشّمس"، همان "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" است، پس در واقع این علامت که یکی از مهم‌ترین علائم قیام ساعة و همچنین قیام حضرت بقية‌الله (عج) است، حداقل دو مرتبه در تاریخ، در زمان جناب امیرالمؤمنین (ع) تحقّق یافته است. 🔸 امّا اگر بگوییم اطلاق "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها"، بر "ردّ الشّمس" صادق نیست، معلوم می‌شود که طلوع آفتاب از مغرب، تاکنون در طول تاریخ محقّق نشده است. یعنی هیچ‌گاه آفتاب، به جای اینکه از مشرق طلوع کند، از مغرب طلوع نکرده است. 🔹 یکی دیگر از موارد ردّ الشّمس که شیخ مفید (ره) نقل فرمودند زمانی است که جناب امیرالمؤمنین (ع) با اصحابشان در بابِل بودند و از نهر فرات می‌خواستند عبور کنند. در حال حاضر نیز در عراق، استانی به نام بابِل داریم که مرکز آن، شهر حِلّه است که نزدیکی‌های کوفه قرار دارد. 🔸 رودخانه فرات و دجله، هر دو از داخل کشور ترکیه و سوریه وارد عراق می‌شوند. ظاهراً هر دو، از کوه‌های آرارات ترکیه سرچشمه می‌گیرند و حدود هفتصد و سی و سه رودخانه از آن‌ها منشعب می‌شوند که یکی از آن‌ها از کنار کربلا می‌گذرد. 🔹 غرض، زمانی که امام امیرالمؤمنین (ع) و اصحابشان به نهر فرات رسیدند، نهر فرات آنقدر پرآب و عمیق بود که گذشتن از آن به راحتی امکان‌پذیر نبود لذا بسیاری از اصحاب مشغول رتق و فتق امور مرکب‌ها و جابه‌جایی اثاثیه شدند. 🔸 آن هنگام، لحظه‌ی اقامه‌ی نماز عصر بود. امام امیرالمؤمنین (ع) با عدّه‌ی قلیلی از اصحابشان، نماز عصر را اقامه‌ فرمودند امّا نماز بقیه‌ی اصحاب، قضا شد. 🔹 اصحاب به حضرت عرض کردند که نمازمان قضا شد. حضرت از حق متعال درخواست فرمودند که آفتاب به همان نقطه‌ای که بود، برگردد. بعد از آن، اصحاب نماز عصرشان را اقامه کردند و آفتاب مجدّداً غروب کرد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و پنجم - شبِ بیست و هشتمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۹ تا آخر 🔸 حال پرسشی که در رابطه با "ردّ الشّمس" مطرح می‌شود آن است که آیا بر "ردّ الشّمس" که در حقیقت، بازگشت آفتاب از نقطه‌ی مغرب است، اطلاق "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" می‌گردد یا نه؟ 🔹 علی الظّاهر هیچ‌یک از علمای ما بر "ردّ الشّمس"، اطلاق "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" نفرمودند. 🔸 وانگهی آن فردی هم که نزد امام صادق (ع) رفته بود، می‌دانست که طلوع آفتاب از مغرب، از علائم ده‌گانه‌ی قیام ساعة و همچنین قیام حضرت بقية‌الله (عج) است که تا آن زمان، هیچ‌گاه در طول تاریخ محقّق نشده است لذا هر روز تا طلوع آفتاب بیدار می‌ماند تا ببیند آفتاب از کدام سمت طلوع می‌کند. 🔹 که امام به او فرمودند برای ادراک اینکه آفتاب از مشرق طلوع می‌کند یا مغرب، نیازی نیست تا هنگام طلوع آفتاب بیدار بمانی. این مسأله را از ناحیه فجر نیز می‌توانی ادراک کنی. 🔸 در حالی که ما در قضیه‌ی "ردّ الشّمس" نیازمند به ادراک طلوع فجر یا طلوع شمس نیستیم و این امر، مختصّ به مسأله "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" است. 🔹 همچنین یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد نمی‌توان بر "ردّ الشّمس"، اطلاق "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" کرد، آن است که برای "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها"، معانی و وجوه دیگری نیز می‌توان در نظر گرفت در حالی که آن معانی، بر "ردّ الشّمس" صدق نمی‌کنند. 🔸 مثلاً حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره)، "طُلوعُ الشَّمس مِن مَغرِبِها" را این‌گونه نیز معنا فرمودند که شاید مراد از شمس، حضرت بقية‌الله (عج) باشد و طلوع، قیام ایشان و "مِن مَغرِبِها" نیز جهت مغرب نسبت به سائل باشد. 🔹 در حالی که چنین معانی بر "ردّ الشّمس" حمل نمی‌شود.‌‌ والْحَمدُللهِ رَبّ الْعالَمین 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
آقای_اسلامی ✅۱۴۰۲/۲/۱۰ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد ✨سلام علیکم حمیعا 🔴خیلی کوتاه میرم سر اصل مطلب 💠در این چند روز در اخبار دیدیم که یکی از اعضای خبرگان در بانک به گلوله بسته شد یک طلبه با خودرو زیر گرفته شد و یک طلبه دیگه به ضرب چاقو راهی بیمارستان شد 💠داریم میبینیم که یک عده دارن همچین تیترهایی رو میزنند که: صدای سلبریتی ها برای یک کاسه ماستی که سر یک بدحجاب ریخته شد زمین و زمان رو بهم ریختن ولی الان سه طلبه با طرز فجیع سلاخی شدن و این سلبریتی ها خفه شدن 💠رفقا این اشتباهه چون سلبریتی موظف شده اون زمان صداش دربیاد نیروی دشمنه توقع داری برای جون سه طلبه برای منو تو داد و هوار راه بیندازه؟ 💠اصلا خیالتون رو راحت کنم اینها هر جا تقابل با اسلام باشه صداشون در میاد ، و هر جا اسلام مظلوم واقع بشه لال میشن 💠اگر صد تا پاسدار مرزبان سلاخی بشن صدا از هیچکدومشون در نمیاد ولی اگر یه نفر حین امرله معروف کردن با یه بی حجاب دعواش دربیاد چون حکم الهی رو زیر پا گذاشته اینا خودشون رو پاره میکنند 💠رفیق مشکل اصلی اینها اسلامه اینا قرار نیست برای یک طلبه که با چاقو سلاخی شده دل بسوزونن 💠اینها جنود شیطانند چرا جنود شیطان باید بیاد از یه طلبه دفاع کنه؟ 💠میدونید مشکل اصلی کجاست؟ 💠مشکل اصلی عدم اتحاد جبهه انقلابی است رک بگم مشکل اصلی منفعل بودن جبهه انقلابی است 💠وقتی این جبهه دو تا رسانه متحد نداره تا بتونه موج ایجاد کنه ،توقع هیچ کاری رو ازش نداشته باشید 💠توی جبهه انقلابی همه ادعای همه چیز فهمی دارن و هیچکس هم از هیچکس حمایت نمیکنه 💠به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام: اونقدری که اینها در کفرشون متحدن ما در اسلاممون متفرقیم 💠پس رفیق به جای اینکه بری به دو تا سلبریتی نفوذی دشمن اعتراض کنی که چرا توی اینجور مواقع لال میشن به رفیق انقلابی خودمون هم انتقاد کنیم که چرا سکوت کردن اون سلبریتی دشمنه ، اصلا کارش همینه ولی منو توی انقلابی چرا ساکتیم 💠چرا هیچوقت جبهه انقلابی نتونسته یه مطالبه بحق رو در زمان درستش ایجاد کنه چرا تا یه موضوع حاد نشه کسی صداش درنمیاد 💠هنوز هم خلأ رسانه در جبهه انقلابی حس میشه و تا این خلا پر نشه وضعیت همین خواهد بود 💠باید فکری به حال اتحاد در جبهه انقلابی کرد بارها عرض کردم جزیره ای عمل کردن هیچ دردی رو دوا نمیکنه 💠دشمن دارای شبکه است رسانه داره نیروی به خط داره همه هم پیرو دستور بالادستی خودشونن 💠اینور نه شبکه داریم نه رسانه درست و درمونی داریم نه نیروی پای کار تولید محتوا همه هم ادعای ولایتمداری داری ولی کو در عمل؟ 💠ان شاالله روزی نرسه که وضعیت اینقدر تو فضای مجازی از دست خارج بشه که دیگه نشه کاری کرد باید فکری کرد والسلام 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
📌اگر در همین صحنه سبزوار به جای شهید الداغی یکی از اون دو نفر کشته شده بود امروز تجمع دانشجویی داشتیم، بزرگان حوزوی یک جریان بیانیه می‌دادند، اتحادیه اروپا بیانیه حقوق بشری می‌داد، بایدن کنار ملت می‌ایستاد، حکومت مسئول مستقیم قتل بود و مقتول عکس رسانه‌های خود مستقل پندار می‌شد❗️
4_381897131771823174.mp3
7.61M
▫️ موضوع : نقش دستورات شرعی در طهارت قوی 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌