eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
76 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
مدافعان ظهور
#سوال در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسو
در مورد نطفه،از همان ابتدا قوه و استعداد برای عالم مضاهی عالم عینی شدن، در نطفه "انسان" عصاره گیری شده. همین قوه کم کم نطفه را اشتداد وجودی میدهد و مرحله به مرحله این قوه ی ملکوتی به فعلیت می رسد.تشبیه و مثال فرموده شده نباید به وحدت عددی منجر شود.
جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و شیطان سر باز زد، ۱ - این گفتگو در چه فضایی، مرتبه ای، عالمی بوده؟ ۲ - آنجا شیطان علت عدم سجده را خلقت انسان از خاک و خودش را از آتش دانسته در صورتیکه این ها جزء عناصر اربعه و تشکیل دهنده‌ی ماده هستند. ۱_ آیا عالم ماده خلق شده بود؟ ۲_چرا شیطان بعد ماده را معیار گرفت نه بعد ملکوتی انسان را؟ آیا آن بُعد پنهان بود از او؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و
این گفتگو در زمان و مکان نیست.در متن وجود همه ما و در کنه ذات ما تحقق دارد. و مظاهر آن در خارج ظهور دارند.و برداشتنی نیست و محدود به زمان و مکان مشخصی نیست. تفسیر آیات مربوطه باید به صورت انفسی و از کانال وجودی خود شخص باشد.البته با طی مسیر. انسان موجودی ممتد از فرش(ماده) تا فوق عرش(مجرد از ماهیت) است.و به تعبیری شیطان بعد آن سویی اش را لحاظ نکرد
در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می‌سازند. از سوی دیگر باز در کلام بزرگان داریم که آنگونه که شما در اینجا هستید، اثر و تجلی اسماء تشکیل دهنده‌ی شماست. مثلا شما جذب یک انسانی که می‌شوید، در عالم اسماء قبل از اینکه به این عالم بیایید شما جذب آن شخص شدید و اینجا متجلی می‌شود. 💢سوال این است که بالاخره اینجا بالا را می‌سازد یا اینجا اثر و تجلی افعال بالاست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می
برداشت شخصی از مسیر: اینجا تجلی همان بالاست.اشراق همان بالاست. معلول مرتبه نازله ی علت است.و تغییرات در مرتبه معلول، وفق و مسانخت با وجوهی از علت فراهم میکند.به تعبیر دیگر،نحوه ادراک ما تفاوت میکند،ولی در حقیقت و عین همه تغییرات در متن ذات مجرد ما رخ میدهد که صورت عمل در آن است. و ما اشراق آن را در مادون میبینیم.
سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند از موجود مجرد عقلی قوی تر شود و بالاتر رود بشود مظهر اسماءالله موجودات مجرد عقلی فقط مظهر اسم سبوح و قدوس الهی هستن سوالی که برام پیش اومده اینه که تو یکی از فایل های بابل سر امام زمان عج را موجود مجرد عقلی فرمودند که واسطه فیض هستند به مادون ؟ و یک جا هم فرمودند موجودات مجرد عقلی یک حقیقت دارند که اون یک حقیقت هست با این همه شئونات،(جبرئيل. میکائیل اسرافیل.عزرائیل و....) خود امام زمان عج انسان کامل هست که از موجود مجرد عقلی قوی ترشده که شده مظهر اسماءالله . اونجا گفته شد امام زمان عج موجود مجرد عقلی هست ؟ میشه بیشتر توضیح بدین 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند
بستگی دارد شما در هنگام انتزاع و اعتبار ذهنی،موجود مجرد عقلی را چطور تعریف کنید.مثلا در مرتبه ای فقط مفیض علم تعریف کنید،می شود جبرییل و یا در مرتبه ی اولی ،مفیض هر کمالی تعریف بفرمایید ،بالذات هر کمالی تعریف بفرمایید،در اینجا موجود مجرد میشود فعلیت محضه ای که کل عالم شئون اوست و از اشراقات اوست،ظل اوست.میشود مقام انسان کامل
اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش هست توضیح بدهید. اگر مقدوره که صوت باشه بهتره. ممنون 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش
اقتران نقیضین در نفس محال است.چون مجرد است. یعنی نفس در یک "طورش" ،بخشی از آن به یک صفت و بخش دیگرش به صفت ضدش متصف نمیشود..مثلا نمی تواند همزمان هم غضبناک و هم شاکر باشد.ویا همزمان هم ناراحت و هم خوشحال باشد.وقتی یکی از این حالات نفسانی را دارد ،به صورت "بسیط" و تقسیم ناپذیر این حالت نفسانی را دارد.ولی در اجسام مادی می توان دو ضد را کنار هم تصور کرد.مثلا بخشی از جسم سرد و بخش دیگرش گرم باشد.
إلهی، در این جهان پر هیاهو چرا من هوهو نکنم. فراز ۱۶۶ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0