*🍃*﷽*🍃*
منتظرم!
منتظر دلى از جنس نور، کسى از قوم خورشید!
مردی از نژاد نفس هاى گرم!
مردم نیز منتظرند!
و غرق در لحظه هاى انتظار،
نیازشان را از لابه لاى نفس هاى حیران خود بازگو مى کنند.
شقایق ها منتظرند!
#یاایهاالعزیز
*#اللهــم_عجــل_لولیـک_الفــرج
🌼🍃🌺🍃
@modafeanzuhur
🔴آسیب شناسی مهدویت
🔸قسمت سوم
◀یکی از آسیبهای مهدویت اینه که هر از چندگاهی عدهای پیدا میشن؛ادعای دروغین دارن؛ادعا که من امام زمانم، خود امام زمانم،ادعا که من یکی از وابستگان امام زمانم؛ادعا که من همسر امام زمانم؛ادعا اینکه من یکی از یاران امام زمانم مثل اون شخصی که گرفتنش گفت: من سید حسنیام.مدتی تلاش میکرد؛
◀️انواع و اقسام ادعاها شایعترینش فراوانترین ادعاها ادعای ملاقاته که هر از چندگاهی،هر از چندگاه چه عرض کنم پیدا میشن کسانی میگن:ما امام زمان رو دیدیم.
◀این پرونده مال فضای شیعه است خُب علیالقاعده کسی که امام زمان رو قبول نداره او که اصلاً ادعایی نداره، کسی که امام زمان رو قبول نداره که زنده است.
◀لذا کشور ایران درگیره،بحرین و یمن یک مقدار درگیرن،عراق بیشتر از ما درگیره؛ ما تقریباً تو ایران خودمون به طور متوسط هر روز یک دونه پرونده ملاقات جدید باز میشه؛یک گوشه ایران متوسط روزی یک دونه الان ما داریم.
◀️عزیزا بحث ملاقات شمشیر دو لبه است؛ شمشیر دو لبه است یعنی دو دسته اثر داره یکسری آثار مثبت،یکسری آثار منفی:
♦️آثار مثبت و سازنده داره مثل:اثبات وجود امام،البته ما برای اینکه ثابت بکنیم امام زمانی وجود دارد نیازی به این نداریم.دلیل عقلی داریم؛دلیل قرآنی صرف بدون هیچ روایتی داریم.دلیل روایی هم داریم؛
ما چهار دسته دلیل برای اثبات وجود امام زمان داریم نیاز به بحث ملاقات نداریم اما به هرحال اینکه ملاقات با امام زمانی انجام بگیره این خودش به عنوان دلیل پنجمی برای اثبات وجود امام زمان حساب میشه.
♦اگر هیچ کسی تا حالا امام زمان رو ندیده بود شکی نکنید الان تو فضای مجازی یکی از شبهات این بود:میگفتن چه جوری شما میگین امام زمانی وجود داره که تا به حالا یک نفر هم او رو ندیده؟نمیگفتن؟!الان که اینو نمیگن چون ملاقات انجام گرفته.
♦️تو بالا بردن معنویت تو جامعه بحث ملاقات امام زمان باعث می شه یه عدهای یه تهذیب نفسی انجام بدن.
♦️از اون طرف آثارمنفی و مخرب هم داره مثل مدعیان دروغین که همین چند دقیقه پیش عرض کردم که خیلی زیاد شدن. مدعیان دروغین ملاقات با امام زمان(علیه السلام) یا بحث تولید خرافات، یکی از خرافات مثلاً مربوط به بحث ملاقات یا بالاخره به بحث مهدویته کیا تو دامن این آسیبها میافتن؟کسانی که امام زمان رو قبول دارن لذا تو بحث ملاقات و بحث انحرافی مهدویت دنبال آدم بیدین نگردید،دنبال آدم دیندار خرافه گرا بگردید،دنبال آدم دیندار سطحی نگر بگردید؛آدم بی دین که دنبال امام زمان نمیاد او خدا و پیغمبر رو قبول نداره.
♦خُب چرا بحث رو میگیم شمشیر دو لبه است؟آثار مثبت و آثار منفی داره.
◀️بریم سر ملاقات،شما که دارید میگید ملاقات امام زمان(علیه السلام)کدوم نوع ملاقات رو دارید میگید؟حاج آقا مگه چند جور ملاقات داریم؟انواع ملاقات، تندی میگم:انواع ملاقات ما از سه نگاه ملاقات رو تقسیم میکنیم:یکی از حیث زمان دیدار،یکی از حیث حالت دیدار،یکی هم از حیث شناختن امام یا نشناختن امام در این ملاقات.
◀️از حیث زمان دیدار منظورم از زمان چیه؟منظورم دوران عمر امام زمان(علیه السلامِ)این مال جلسه اول دومه؛دوران عمر امام زمان.عمر شریف امام زمان چهار دوره میشه:
🔺یک: دوران پنج ساله اختفا و پنهان زیستی، پنج سالی که امام زمان بودند اما امام نبودند پدرشون امام حسن عسکری بود.
🔺دو: دوران شصت و نه ساله غیبت صغری از ۲۶۰ تا ۳۲۹
🔺سه: دوران غیبت کبری، از ۳۲۹ تا الان و تا وقتی که آقا ظهور بکنه.
🔺چهار: هم دوران ظهور
◀️وقتی میگیم ملاقات آقا امکان داره یا نه، باید بگیم کدوم از این دوران؟
از حیث حالت دیدار سه حالت مدنظر بنده است: آیا تو خواب میگید ملاقات کرده آقا رو؟آیا مکاشفه رو میگین؟یا بیداری رو میگین؟کدوم یک از اینا مد نظرته؟ خواب، مکاشفه،بیداری.اینا حکمش با هم فرق داره.
◀️از حیث شناخت امام هم سه جور میشه: بعضیا لحظه ملاقات آقا رو شناختن؛بعضیا اون لحظه نشناختن بعد از دیدار متوجه شدن؛بعضیام آقا رو دیدند و اصلاً نشناختن.چندتا شد؟سه تا و سه تا شیش تا و چهار تا ده تا.
◀️لذا وقتی ما میگیم کدوم ملاقات رو شما میگید از حیث زمان دیدار فقط منظورم غیبت کبری است؛سه تا دوره دیگه رو کار نداریم.
◀️از حیث حالت دیدارم زودی براتون بگم خواب حجت شرعی نیست!مردم اینقدر دنبال خواب نباشید نمیخوام بگم خواب صفره نمرش؛نه،اما اونقدر هم که فکر بکنید ارزش نداره به ویژه که حجت شرعی نیست؛مکاشفه هم که حالا وقتش و نداریم؛مکاشفه چیه؟مکاشفه هم حجت شرعی معلوم نیست باشه؛منظور ما خلاصه بیداریه
◀️از حیث شناخت هم منظور ما ملاقاتی است که طرف آقا رو شناخته باشه.چون اگر امام زمان و دیده باشی و نشناسی اصلاً نمیتونی بگی من آقا رو ملاقات کردم
◀️لذا از حیث شناخت دو تا چراغ رو روشن میکنیم چه لحظه دیدار چه بعد از دیدار.
#آسیب_شناسی_مهدویت
#قسمت_سوم
@modafeanzuhur
⭕️فتنه های آخرالزمان
♨️ناکارایی عقول در آخرالزمان
🔴پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآله، در روایتی دردناک، که فتنههای قبل از ظهور را بیان کردند، در توصیف اهل آخرالزمان فرمودند:«تَنزِعُ عقول اکثر اهل ذلک الزمان"«اکثر مردم آن زمان، عقلشان کنده شده است »
🔴گیاهی که از ریشه کنده شده، برای مدت کوتاهی سبز است و سپس خشک میشود. اکثر مردم در آخرالزمان همین گونه از عقل خود بهره میبرند، موقت و محدود .
🔴انسانی میتواند از قوه ی تعقل خود بهرهی کافی و وافی را ببرد که هم عقل معاش داشته باشد، هم عقل معاد.
🔴عقل معاش برای امور ظاهری، جزئی و موقت کارایی دارد و در جهت امور دنیوی همچون مال، جمال، مدرک، محبوبیت و غیره به کار میآید، ولی برای کسب امور غیر موقت و ماندگار ناکارآ است.
🔴در زمان ظهور عقول بارور میشود، اما دورهی غیبت، اکثریت افراد از عقل کامل برخوردار نیستند و آثاری که از آن مشاهده شود، اموری ناپایدار است .
🔴اگر در این زمان،خواهان قرار گرفتن در زمره عقلا هستیم و میخواهیم در پرتو ارتباط با ولیعصر عجّلاللهفرجه از «عقل معاد» بهرهمند باشیم،لازم است از سرمایههای مادی و معنوی خود به گونهای استفاده کنیم که فوائد ماندگار داشته باشد .
🔴توجه کنیم مال، توان، زمان، بیان و دیگر مواهب زندگی خود را در مسیری صرف کنیم که سودی ماندگار داشته و بهره و بازدهاش زندگی ابدیمان را تأمین کند.
#فتنه_های_آخرالزمان
#استاد_بروجردی
@modafeanzuhur
❓❓چه کسانی امام زمان را دیده اند؟
✅در رابطه با دیدارِ عده ای از شیعیان با امام زمان(عج)، داستان های زیادی گفته شده که نمی توان به راحتی از تمام آنها چشم پوشید و نادیده گرفت!
✅به عنوان نمونه: حضرت مهدی(علیه السلام) در شهر سامرا، اسماعیل هرقلی را شفا می بخشد و به او خبر می دهد که به زودی خلیفه ی ستمگر عباسی، به او مَبلغ زیادی خواهد داد و به او هشدار می دهد که نپذیرد.
✅آن حضرت در نجف، مرد مسلول و گرفتاری را به دیدار خود مفتخر می سازد، بیماری سخت او را برطرف نموده و به او خبر می دهد که به حاجتش خواهد رسید. (ظاهرا منظور از مرد مسلول، فردی ست که گرفتار بیماری سِل شده ) ۱
✅در بعضی منابع معتبر، جریان دیدار عده ای از صالحان و علماء مطرح شده که به اسامی ایشان اشاره می نماییم :
ابراهیم بن ادریس ابواحمد
ابراهیم بن عبدۀ نیشابوری
ابراهیم بن محمد تبریزی
ابراهیم بن مهزیار ابو اسحاق اهوازی
احمد بن اسحاق سعد اشعری
احمد بن حسین بن عبدالملک ازدی
احمد بن عبدالله هاشمی
احمد بن هلال ابوجعفر عبر تایی
احمد بن محمد بن مطهّر ابو علی
اسماعیل بن علی نوبختی ابوسهل
ابو عبدالله بن صالح
ابو محمد حسن بن و جناء نصیبی
حکیمه خاتون (دختر امام جواد علیه السلام)
الزهری
رشیق صاحب المادرانی
ابوالقاسم الروحی
علی بن ابراهیم بن مهزیار اهوازی
علی بن محمد شمشاطی
غانم ابوسعید هندی
ابو عمر و عثمان سعید عمری
محمد بن احمد انصاری
ابونعیم زیدی
محمد بن اسماعیل بن موسی الکاظم
محمد بن جعفر ابوعباس حمیدی
محمد بن حسن بن عبیدالله تمیمی زیدی
محمد بن صالح بن علی بن محمد
و … ۲
✅جالب اینکه دانشمندی چون ابن عربی میگه : برای ولایتِ محمدیه – که تنها اختصاص به شریعت نازل شده بر محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) دارد – نشانه ی خاصی هست… همانا او در زمان ما متولد شده و من نیز او را دیدم و با او همنشین شدم و نشانه خاتمیت را در او دیدم… ۳
✅در قرن های بعد نیز بزرگان و صالحان و علمای وارسته ای به محضر امام زمان(عج) مشرف شده اند که در بیشتر این دیدارها تردیدی نیست. نام برخی از این افراد عبارتند از : ابن طاووس، علّامه بحر العلوم، مقدس اردبیلی، علّامه حِلّی، آیت الله مَرعشی نجفی، آیت الله نمازی شاهرودی، ابوراجح حمامی، سیدمهدی قزوینی، آیت الله امین عاملی، ملاهاشم قزوینی، شیخ حسنعلی نخودکی، شیخ مرتضی انصاری، آیت الله بهاء الدینی، شیخ حُرّ عاملی، شیخ محمدتقی بافقی و … که داستان تشرفات این بزرگان در منابع معتبر مطرح شده و مطالعه شرح حال آنها و نحوه ی تشرّفشان نشانگر درستی این دیدارها بوده، بخصوص اینکه بسیاری از این حکایت ها بعد از وفات آنان نَقل شده است. ۴
✅البته باید به این نکته توجه داشت که بعضی ها با طرح مساله ی دیدار و ارتباط با امام زمان(عج) قصد سوء استفاده های شخصی گوناگونی داشته و دارند که لازم است نکاتی پیرامون ادعاهای دروغین بدانیم تا گرفتار صیدِ چنین شیّادانی نگردیم!
✅خداوند ما را در وفای به عهد و یاری دین، توفیق بسیار دهد تا ان شالله به زودی شاهد ظهور امام مهدی(ارواحنافداه) شویم و سعادت دیدار ایشان برای همگان میسر گردد.
📚منابع :
۱٫ امام مهدی از ولادت تا ظهور، ص۴۴۰
۲٫ کتاب الغیبه، ص ۲۵۹، ۲۷۱، ۲۷۲، ۳۲۰ و… ؛ کمال الدین، ج۲ ؛ ارشاد مفید، ج۲ ؛ نجم الثاقب ؛ موعودنامه، ص۶۹۴
۳٫ فتوحات مکیه، ابن عربی، ج۱، ص۱۸۵
۴٫ پرسشها و پاسخهای دانشجویی، ش۲۸، مهدویت، ص۹۳
#پرسش_مهدوی
#دیدار_امام
#تشرفات
@modafeanzuhur