✳️ 《 دعوت شریکی》
گاهی دعوت به نماز یا هر کار دیگر به شرطی مفید است که به صورت جمعی انجام شود.
اگر نامه است به صورت طومار و اگر تقاضایی است به صورت تقاضای جمعی.
3
🔹 خداوند متعال به حضرت موسی می فرماید:
《 اذهبا الی فرعون》 یعنی ای موسی! تو با هارون با هم به سراغ فرعون بروید.
🔹 در جایی دیگر می فرماید:
《 فعززنا بثالث》 یعنی ما در آغاز دو نفر را برای دعوت فرستادیم سپس یک نفر دیگر را برای کمک به آن دو فرستادیم.
4
🔹 ودر جایی دیگر به پدری حدود صدساله مثل حضرت ابراهیم علیه السلام و نوجوانی سیزده ساله مانند
حضرت اسماعیل علیه السلام می فرماید: با هم کعبه را تطهیر کنید 《طهرا بیتی》
5
🔹 در آیه دیگر می فرماید:
جمعیتی از مظلومان به سوی یکی از پیامبران پس از حضرت موسی علیه السلام رفتند و به طور دسته جمعی
تقاضای یک فرمانده نظامی کردند تا به رهبری آن فرمانده با طاغوت زمان خود جهاد کنند.
آری گاهی فرستادن فرد کارساز نیست بلکه باید یک هیئتی برای انجام بک ماموریت اعزام شوند
این هیئت گاهی نشانه عظمت است.
6
🔹 آری اگر در مدرسه ای مدیر،معلم و مربیان با هم شاگردان را به نماز دعوت کنند، یعنی صدای دعوت به نماز از حلقوم دبیر ریاضی ،دبیر ورزش
و مربیان با هم برخاسته شود
و نیز اگر در جامعه آحاد مختلف جامعه با زبان ها و بیان های مختلف به دعوت
و ترویج نماز بپردازند ، اثر قابل توجهی خواهد داشت.
7
✳️ بسیج عمومی
از آنجا که اقامه نماز یک برنامه عمومی ،دائمی و گسترده است هیچ فرد و سازمانی نمی تواند به تنهایی در دعوت
به نماز به توفیق کامل برسد بلکه باید همه نیروها را بسیج کرد و با مدیریت واحد زیر نظر باسوادترین ، دلسوزترین و محبوبترین افراد کار را به صورت بسیجی حل کرد.
8
🔹 همانگونه که پاره کردن یک طناب مشکل است ولی اگر این طناب را رشته رشته کنیم و هر نخی را به دست یک توانمندی بدهیم خواهیم توانست طناب را پاره کنیم.
مثلا در دنیای ورزش کسی که شرایط لازم را دارد مسئول اقامه نماز در میدان های ورزش باشد
همانگونه که در روزهای تاسوعا و عاشورا رئیس هیئت ها مسئول اقامه عزاداران هستند.
9
🔹برای تربیت امام جماعت باید حوزه ها در کنار درسهای رسمی دوره های مهارتی را آموزش دهند.
🔹 بدیهی است که این کار تنها با بخش نامه ،گزارش ،آمار،نام و نان و عنوان محقق نمی شود بلکه باید افرادی
که از درون معتقد و از بیرون توانمند هستند و کلام نافذی دارند دست به کار شوند.
والسلام
10
#امام_شناسی
بهترین راه برای حل اختلافات اعتقادی بین ما و اهل سنت، رجوع به کلام خداست. کلامی که شیعه و سنی بر حجیت و مقبولیت آن اتفاق نظر داشته آن را جدا کننده حق از باطل (سوره طارق آیه ۱۳) می دانند.
در خصوص «امامت عامه» و تشریح زوایای کلی بحث امامت، آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد.
برای یافتن پاسخِ برخی از پرسش هائی که در نکته پنج ذکر گردید، به محضر آیه ۱۲۴ سوره بقره می رویم؛ آیه ای که به نام «ابتلاء» معروف است.
آیه ابتلاء از ابراهیم علیه السلام سخن می گوید و از رسیدن او به مقام «امامت» پرده بر می دارد و می فرماید: «و یاد کنید هنگامى که ابراهیم را پروردگارش به امورى [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگى ولیاقت او] فرمود: من تو را براى همه مردم «امام» قرار دادم. ابراهیم گفت: و از دودمانم [نیز امامانی برگزین]. [پروردگار] فرمود: پیمان من [که امامت است] به ستمکاران نمىرسد.»
شاید در ابتدای امر ترجمه آیه شریفه نتواند سوالات ما را در خصوص «امامت عامه» پاسخ دهد اما با کمی صبر و تحمل در نکات بعدی متوجه می شویم که این آیه بسیاری از گره های بحث امامت را گشوده حقیقت را بر ملا می سازد.
در تعدادی از نکات بعدی می کوشیم در ضمن هر نکته یکی از زوایای آیه ابتلاء را در خصوص «امامت عامه» توضیح دهیم.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #shia #امام_دوازدهم
#وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی
@modafeanzuhur
4_5843902686721738872.mp3
1.2M
⭕️صوت #کوتاه
استاد رائفی پور
🔮 « شیطان تو مسیر عبودیت راهکار نداره »
📥 1 MB
🔺شیطون نمیگه حتما بیا تو این مسیر
🔺میگه هر جا عشقته برو فقط تو این راه نباش
🔺 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @modafeanzuhur