🔸فضاسازی جریان تروریستی-رسانهای برای تطهیر یک جانی! /جنایت کن، آدم بکش، تخریب کن ما قهرمانت میکنیم!
🔹رسانههای معاند و ضد انقلاب که تا دیروز بهصورت عیان و عریان آدمکشی و جنایت را تبلیغ میکردند و نتیجه آموزش آنلاین ساخت کوکتلمولوتف و جنگ خیابانی آنها به پادوهای داخلیشان قتل فجیع دهها مدافع امنیت و انسان بیگناه در کف خیابانها بود، حالا که نوبت مجازات این جانیان رسیده هیاهو به راه انداختهاند.
#محسن_شکاری #محاربه #اشد_مجازات #برخورد_قاطع #برخورد_قاطع_با_اغتشاشگران
🇮🇷 @modafeonline 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ربایش و قتل مولوی عبدالواحد به جرم حمایت از اسلام و انقلاب در دیدار با نماینده رهبری! / سکوت مولوی عبدالحمید!
🔹افراد گروهک تروریستی، مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی بلوچ و اهل سنت طرفدار نظام که در سفر نماینده رهبر انقلاب به سیستان وبلوچستان با وی دیدار کرده بود رو بعد از ربایش به قتل رسوندن...
مجید بامری/ خبرنگار بلوچ
#تیم_ترور #حمله_تروریستی #اشد_مجازات #برخورد_قاطع #برخورد_قاطع_با_اغتشاشگران
🇮🇷 @modafeonline 👈
🔻حمله آشوبگران به حوزه آیتالله یثربی کاشان
🔹براساس روایت شاهدان عینی یک دستگاه پراید با دو سرنشین ناشناس پس از حضور در محل حوزه مرحوم آیتالله یثربی اقدام به پرتاب مواد آتشزا به داخل این حوزه کردند.
🔹این اقدام منجر به صدمه جانی و آسیب گسترده به حوزه آیتالله یثربی کاشان نشد و مراتب شناسایی عوامل این اقدام در دست بررسی عوامل امنیتی در شهرستان کاشان قرار گرفته است.
🔹عوامل امنیتی و انتظامی ضمن تایید این اقدام، از تلاش برای شناسایی عوامل این اقدام خبر دادند و تاکید کردند با هنجارشکنان به شدت برخورد خواهد شد.
#کاشان #حمله_آشوبگران #اشد_مجازات #برخورد_قاطع #برخورد_قاطع_با_اغتشاشگران
🇮🇷 @modafeonline 👈
هشتگ میزنند #اعدام_نکنید اما میلیونها نفر را به اعدام و مرگ تهدید میکنند!
#سواد_رسانه #اعدام_کنید
#اشد_مجازات #برخورد_قاطع #برخورد_قاطع_با_اغتشاشگران
🇮🇷 @modafeonline 👈
🔻کارخانه هیولاسازی؛ بررسی جنایت هولناک لاهیجان
میخواهیم، قطعهای از تاریخ کوتاه این روزها را برداشته، با استفاده از نظریات و ایدههایی در مبحث «جامعهشناسی خشونت» و «جرم»، آن را- نه خیلی عمیق- که در حد یک مقاله ژورنالیستی، تبیین کنیم:
۱۲ آبان ۱۴۰۱ جنایت تکاندهنده در لاهیجان!
جامعه هدفمان از کل این تکه از تاریخ، ۱۷ نوجوان است! افرادی که غالبا نوجوانان ۱۶ و ۱۷ سالهاند، به همراه یک خانم معلم، وارد خانهای شده و مأمور پلیس را جلوی چشم پیرزن صاحبخانه و دخترش، به شکل وحشیانهای سلاخی میکنند...
#لاهیجان #شهید_حمیدرضا_پورنوروز
ادامه در مدافعآنلاین
🇮🇷 @modafeonline 👈
مدافع آنلاین
🔻کارخانه هیولاسازی؛ بررسی جنایت هولناک لاهیجان میخواهیم، قطعهای از تاریخ کوتاه این روزها را بردا
🔻کارخانه هیولاسازی؛ بررسی جنایت هولناک لاهیجان
آشوبهای زورکی و مصنوعی، عمر طولانی ندارند، اگرچه شروعی پُرسروصدا داشته باشند. در این میان اگر با استفاده از «جادوی رسانه» و «حقههای شیطانی» و صدالبته «جنایتهای قرون وسطایی» چنین آشوبهایی را «گسترده و بزرگ» و «جدی» جا بزنند هم، طول عمرشان مفتضحانه تمام میشود که دیدیم تمام شد.
آشوبسازان لندن و تلآویونشین و آن اقلیت کمهوش داخلیشان سیلی سختی از مردم باهوش ایران خوردند و مفتضح شدند!
حالا شاید بشود در چنین فضایی این تاریخ دوونیم ماهه را تورقی زد و به دور از هیاهوهای سیاسی، به تحلیل برخی تحولات آن نشست.
میخواهیم، قطعهای از این تاریخ کوتاه را برداشته، با استفاده از نظریات و ایدههایی در مبحث «جامعهشناسی خشونت» و «جرم»، آن را- نه خیلی عمیق- که در حد یک مقاله ژورنالیستی، تبیین کنیم:
۱۲ آبان ۱۴۰۱ جنایت تکاندهنده در شهرستان لاهیجان!
جامعه هدفمان از کل این تکه از تاریخ، ۱۷ نوجوان است! ۱۷ یا ۱۸ نفر که غالبا نوجوانان ۱۶ و ۱۷ سالهاند، به همراه یک خانم معلم، وارد خانهای شده و مأمور پلیس را جلوی چشم پیرزن صاحبخانه و دخترش، به شکل وحشیانهای سلاخی میکنند.
خواندن جزئیات این جنایت آنقدر تکاندهنده است که دود از کله آدم بلند میکند. در بین قاتلان، چند دختر و پسر هستند که وقتی در حال توضیح حادثهاند، به اقتضای سن کمی که دارند، به خوبی نشان میدهند، نه تحلیلی از سیاست دارند، نه از اقتصاد و فرهنگ چیز زیادی میفهمند و در عمر کوتاهشان چهبسا حتی یک مرغ را هم نکشته باشند.
در و دیوار خانه چنان مملو از خون شده که یادآور جنایات داعش است و بیش از هر چیز میزان بالای قساوت را نشان میدهد.
سؤال این است: چطور ناگهان ۱۷ نوجوان که به احتمال زیاد هیچ سابقه جنایی ندارند، در اولین تجربه خود اینطور وحشی میشوند؟
این ۱۷ یا ۱۸ نفر که گفته میشود اصلا یکدیگر را نمیشناختند، چگونه یکدیگر را پیدا کرده و در راهِ هم قرار میگیرند و بهطور دستهجمعی به سمت قربانگاه حرکت میکنند؟
به این نکته هم توجه کنید که همه این افراد بلااستثناء پس از دستگیری در حالی که گریه میکنند این جملات را تکرار کردهاند:
«اصلا نفهمیدم چی شد... به خدا خودمم باور نمیکنم این کارو کرده باشم. جوگیر شدم....»
ادامه... 👇
#لاهیجان #شهید_حمیدرضا_پورنوروز
🇮🇷 @modafeonline 👈
مدافع آنلاین
🔻کارخانه هیولاسازی؛ بررسی جنایت هولناک لاهیجان آشوبهای زورکی و مصنوعی، عمر طولانی ندارند، اگرچه
ادامه ... «امیل دورکیم» را پدر جامعهشناسی میدانند چرا که این حوزه مهم علوم انسانی را رسما وارد ساحت علم کرد و مطالعه روشمند «جامعه» را رسما کلید زد.
او در کتاب مهم «قواعد روش جامعهشناسی» از ایده
«امر اجتماعی»(Social Fact) رونمایی میکند.
«امر اجتماعی» را میتوان بهعنوان بنیادیترین مسئله جامعهشناسی در دوران کلاسیک و حتی بعد از آن نام برد و بسیاری از جامعهشناسان میگویند شناخت هستی و ماهیت امر اجتماعی و پاسخ به چگونگی تولید آن، میتواند ما را در درک بهتر جهان اجتماعی و چگونگی ساخت مسائل و پدیدههای اجتماعی یاری رساند.
به زبان سادهتر میتوان گفت، امر اجتماعی، شیء یا واقعیتی بیرون از انسان است و بر اذهان و رفتار جامعه اثر میگذارد و میتواند به ما در حل برخی مسائل و پدیدههای اجتماعی [اینجا جنایت لاهیجان] یاری رساند.
راه حس کردن وجود این واقعیت نیز، مقاومت کردن در برابرش است. این ماجرا را به عمد از نگاه دورکیم دنبال میکنیم و با یکی دو مثال ساده ادامه میدهیم:
تصور کنید در استادیوم فوتبال و در جمع تماشاچیان بازی استقلال و پرسپولیس هستید. یک استقلالی وارد جمع تماشاچیان متعصب پرسپولیسی میشود. آیا میتواند مثل همیشه علیه تیم پرسپولیس شعار دهد؟ آنچه اینجا سنگینیاش را حس میکند و کار را برایش دشوار مینماید، همان امر اجتماعی است که در آن جمع ولو محدود، ظهو و بروز یافته است. گاهی این فضا، فرد را به سمت رفتارهایی هُل میدهد که شاید اگر بعدها تصاویر آن رفتارهایش را ببیند، متعجب شده و شرمگین شود.
یا فضایی را تصور کنید که مثلا، بسیاری از تولیدکنندگان کفش به دستگاههای پیشرفته مجهز شده و برای کاهش هزینهها و افزایش میزان و سرعت تولید، روش تولید سنتی را کنار گذاشتهاند. اینجا یک «حقیقت» و «امر اجتماعی» به وجود آمده که همه تولیدکنندگان را به سمت مجهز شدن به دستگاههای پیشرفته سوق میدهد و اگر فرد بخواهد همچنان روی تولید سنتی اصرار بورزد، به احتمال قریب به یقین، سنگینی آن را به شکل «ورشکستگی» به چشم خواهد دید!
این همان «امر اجتماعی» است که تولیدکنندگان سنتی را به سمت مجهز شدن به دستگاههای مدرن هُل میدهد.
دورکیم «امر اجتماعی» را یک پدیده کاملاً جمعی و نه فردی میداند و معتقد است وقایع حیات فردی با وقایع حیاتجمعی نامتجانس هستند.
این جامعهشناس شهیر فرانسوی در ادامه وقتی به مسئله «جرم» و «نابهنجاریهای اجتماعی» میرسد تاکید میکند، وجود امر اجتماعی در وقوع جنایت و بزهکاریها، به معنای بیاختیار بودن فرد و تبرئه متخلف نیست و برخورد قوه قهریه با متخلف لازم است.
برگردیم به جنایت شهرستان لاهیجان. آنطور که گفته شده، این ۱۷ نوجوانان، هماهنگی قبلی با یکدیگر نداشتهاند و در فضایی مشترک قرار گرفته و هیجانات و خشم یکدیگر را در طول راه تقویت کردهاند.
چیزی شبیه به «هیستری جمعی» که افراد هیجانات [اینجا خشم] یکدیگر را تقویت میکنند و رفتارهای مشابهی بروز میدهند.
تحت فضایی که باعث بروز این «امر اجتماعی» شده قرار گرفته و رفتهرفته تبدیل به هیولاهایی میشوند که اقدام به قصابی یک فرد بیگناه جلوی چشم خانوادهاش میکنند.
اما با گذشت زمان و خروج از این فضا، وقتی با اقداماتشان مواجه میشوند، حیرتزده میگوید: «اصلا نفهمیدم چی شد؟» اما این فضا و «امر اجتماعی» در ماجرای جنایت لاهیجان، چگونه و توسط چه کسانی تولید شد؟
فضای مجازی در ایران بهدلیل برخی کوتاهیها و حتی خیانتها سالها رها و وِل بوده و اثرات مخرب برخی عقبماندگیها در این حوزه مدتها باقی خواهد بود.
فضای مجازی درست مثل فضای حقیقی، نیاز به قانون دارد. در تاریخ میخوانیم جوامع اولیه و وحشی برای خروج از «وضعیت طبیعی» بود که رفتهرفته و طی سالها دریافتند که باید قوانینی وضع کنند چرا که نبود قانون را مساوی با ادامه هرج و مرج و خشونت میدیدند.
ادامه... 👇
#لاهیجان #شهید_حمیدرضا_پورنوروز
🇮🇷 @modafeonline 👈