🚫 از ابتدای انقلاب ما تا حالا هیچ دولتی نداشتیم که دنبال اجرای نظام اقتصادی اسلام باشه!
✅ در حالی که نظام اقتصادی اسلام اگه اجرا بشه در عرض ده سال، کشور ما رو از همه کشور های جهان پیشرفته تر خواهد کرد،
چون نظام اسلام اختلاف طبقاتی رو به صفر میرسونه و همه مردم از رفاه کامل برخوردار خواهند شد.
🔵 همینی هم که میبینید کشور ما با وجود پیاده کردن نظام شکست خورده و سرمایه داری، نسبتا پیشرفت خوبی داشته، به خاطر نظام ولایت فقیه در کشور هست👌
✔️ اگه در کنار نظام ولایت فقیه، نظام اقتصادی اسلام هم پیاده بشه، دوران بعد از ظهور رو حتی قبل از ظهور خواهیم دید..
.
"سخنان استاد مجتهده نجفی درسال ۸۴"
🌱🌱باغ مزرعه مرتع قرانی روائی 🌱🌱
🌴🌾🕊🍎🍃🍇🍃🌸🍃🐣🌱🦆🕊🌿🐝🐥☘🐐🌾🐑🌳🐏🐎🍒🌱🦃🌱🐓🌾🐂🌱🌻🍃🌺🌱🍋🍃🍊🍃🍑🌽☘🌶🥒🍆🌴🐎
https://eitaa.com/modafezist
"درخت کاج" بر خلاف باور عمومی فوقالعاده "آببَر و آبدوست" است
رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران با بیان اینکه متاسفانه در ایام خاصی مانند روز درختکاری کمتر از درختان بومی کشورمان استفاده میشود و درخت کاج یا سرو که غیر بومی هستند، کاشته میشود، گفت: "درخت کاج" بر خلاف باور عمومی فوقالعاده "آببَر و آبدوست" است.
• ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
• اجتماعی
• محیط زیست
• تهران
• نظرات
•
هادی کیادلیری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره مضرات کاشت درختهایی مانند کاج و سرو به جای درختان بومی کشورمان اظهار کرد: متاسفانه کاشت درخت کاج در شهری مانند تهران هیچ ثمر و فایده خاصی ندارد؛ درخت کاج با اکوسیستم ما همخوانی ندارد و غیر بومی محسوب میشود.
وی کاشت درخت کاج در سطح وسیع را اشتباهی بزرگ از سوی دستاندرکاران امر دانست و افزود: کاشت این درخت در سطح وسیع بسیار نامناسب است چراکه این درختان گاهاً دچار استرس و بیماری هستند.
رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران تصریح کرد: برف و سرماهای شدید و غیرطبیعی میتواند تمامی کاجهای شهر تهران را از بین ببرد؛ کاشت درختان کاج بهصورت خالص و یکدست، فوقالعاده خطرناک است زیرا در صورت طغیان آفتهای خطرناک تمامی این درختان دچار مشکل میشوند و سیمای شهر نیز نابود خواهد شد.
کیادلیری اظهار کرد: درختان کاج مانند درختان کاجی که در تهران کاشته شده بر خلاف آنچه گفته میشود، فوقالعاده آبدوست و آببَر است و این بهرهبرداری در صورتی انجام میگیرد که ما در کلانشهرها و تهران مشکل کمبود آب را داریم.
وی افزود: گونههای مختلفی از درختان در کشور وجود دارد که میتوان به شناسایی آنها بپردازیم و به جای درختان کاج در شهر تهران استفاده کنیم.
رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران با بیان اینکه کاشت کاج در تهران آن هم در وسعتهای زیاد اصلا صحیح نیست، گفت: ما میتوانیم از هر گونه درختان به اندازه اندک در تهران بکاریم چراکه این رویکرد برای زیبایی دادن به شهر نیز مناسب است.
کیادلیری درباره اینکه چرا مسئولان ذیربط برای کاشت کاج در تهران به شاخصهای غیر بومی نبودن توجهی ندارند، اظهار کرد: یکی از علل کاشت درختان کاج یا سرو به دلیل سبز بودن آنهاست که به هیچ عنوان دلیل قانع کنندهای نیست.
رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران تصریح کرد: متاسفانه در ایام خاصی مانند روز درختکاری کمتر از درختان بومی کشورمان استفاده میشود و در بسیاری از مواقع، درخت کاج یا سرو که غیر بومی هستند، کاشته میشود.
وی تصریح کرد: اصالت درختان کاجی که در تهران کاشته شده به کشور ارمنستان باز میگردد که متاسفانه کاشت آنها همچنان در تهران و برخی کلانشهرها همراه با عوارض بعدی آنها ادامه دارد.
رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران اظهار کرد: درختان کاج با اکولوژیک و اکوسیستم ما سازگار نیست و بسیار آببَر محسوب میشود که امیدواریم در کاشت آنها در مناطق مختلف کشورمان تجدیدنظر شود.
هدایت شده از امیری
#باغ_مزرعه_مرتع_قرآنی_اسلامی_ایرانی
#جلابیب_جنات
الگوی مسجد تابستانه
الف باغ وقفی امام حسن علیه السلام در مدینه منوره
فرش زیر درختان خرما
هدایت شده از امیری
الان هم می گن
تحریم داریم گرانی داریم مذاکره کنیم تسلیم بشیم نمیشه با دنا در افتاد و..... قرارداد پاریس امضا کنیم هوامون پاک بشه گور پدر کارخونه ها گور پدر جوانان بیکار و بعدهم انواع و اقسام قرار دادها و می گن چه اشکالی داره 2030 امضا کنیم مردم گرسنه هستن اصلا در مدارس فحشا درس بدن!!!!
خلاصه ...............
از اون طرف می بینیم می گن اصلا در هرحال باید تا 25 میلیون جمعیت از کشور بره بعدهم می گن با وضع دیپلماسی کسی راهمون نمیده بعدهم می گن تازه برای چند هزار جمعیت آواره جا نیست تا چه رسد برای 50 میلیون جمعیت
خلاصه .............................
پس مسئله تحریم نیست پس مسئله درناک تر و فراتر از امریکا و مذاکره است
مگه با مذاکره با ترامپ کمبود اب حل میشه؟؟؟؟
یا ریزرگرد ها به دستور ترامپ تشریف می برن؟؟
ما می گیم هم اقتصاد رو درست می کنیم هم مشکل 50 میلیون ایرانی دربدر و آواره تا 25 سال اینده رو
بیایید طرح ما رو ببنید اما ..................
فقط چند نفر عاشق داریم که متوحه درد شدند
هدایت شده از امیری
موسسه قران و عترت ثقلین راه زندگی مستقر در قم
شماره تلفن ۰۲۵۳ ۷۷۴۷۳۴۷
هدایت شده از امیری
برخی از گیاهان و درختانی که در قران کریم و روایات امده بعضی هاشون ناشناخته هستن
هدایت شده از امیری
تعدادی از درختان و گیاهانی که قران کریم و روایات آمده
النخيل، النخل: درخت نخل خرما
العنب: انگور
الزيتون: زیتون
الرمان: انار
السدر: سدر/کُنار
التين: انجیر
الموز: موز
الابریسم (التوت): ابریشم که از برگ توت گرفته می شود
الاترج: ترنج بالنگ
القمح: گندم
الشعير: جو
الأرز: برنج
العدس : عدس
الكمون : زیره
السمسم: کنجد
الحبة السوداء: سیاه دانه
البصل: پیاز
الكراث: تره
الثوم: سیر
القثاء: خیار
الباذنجان: بادمجان
البطيخ: هندوانه یا خربزه
القرع العسلى: کدو حلوایی
الدباء: نام دیگر کدو
اليقطين: کدو
السلق: چغندر
السعدان: نام گیاهی است و آن نیکوتر علف شتر است و سعدان را خاری باشد (آنندراج ) (منتهی الارب ) (اقرب الموارد
الخردل: خردل
العصفر: گلرنگ یا کاجیره یا کاغاله که در بعضی از استانهای جنوبی مانند کرمان گل خشت نیز نامیده میشود بومی عربستان است و در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت میشود
الزعفران: زعفران
القتاد: أَسْطَرَاغَالُوس گیاه خاردار
الأذخر : كاه مكه، كوم، «گزنه دشتي
الزقوم:
حنظل: کدوی تلخ و سیب تلخ. بوته هندوانه ابوجهل
قصب الذريرة: گیاه وج: اشباطه، باش، بچه، اگور، سوسن زرد، اورکلبک، بج، سوسن باتلاقی، قصب الذریره، آلوا، اکسیر ترکی، عودالوج، کان، اروماتیک، ابامرون، اَگَر ترکی، ..
القسط: كوشنه، قسط، قسط تلخ، قسط كشمیری، قسط شیرین، قسط عربی، قسط بری، خولنجان مصری و براخولنجان میباشد
البردى: فافیر : فافیر. (معرب ، اِ) بردی . پاپیروس . مخزن الادویه ). به لغت مصر قسمی از بردی است که از او کاغذ سازند.
الزنجبيل: زنجبیل
الزرنب: درخت سرخدار
سنامكى: سنا مکی
الصبار: کاکتوس بیشتر منظور آلوئه ورا یا صبر زرد است
الريحان: ریحان
مرزنجوش
الآس: مورد، مورت عطری
النرجس: گل نرگس
الصعتر السعتر: آویشن
قُسطٍ هِندِیٍّ
وَرسٍ برداع (ورس) : اسپرك را گویند و آن ، گیاهى است كه چیزها را بدان رنگ كنند
كُندُس یا كُندُش
النّانخواهُ
الغرقد: نوعی از عوسج. بقیع غرقد نام گورستان معروف مدینه می باشد شجر اليهود درختی است که به درخت «یهود» معروف است. ابن کثیر درباره درگیری مسلمانان با یهود تا جایی که به پیروزی مسلمین و نابودی یهود منجر می شود، در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده است که فرمود: «قیامت بر پا نمی شود تا این که مسلمانان با یهود به مبارزه برخیزند و آن ها را بکشند، تا جایی که اگر یک نفر یهودی در پشت سنگ یا درختی پنهان شود، آن سنگ یا درخت به قدرت الهی به زبان آمده و بگوید: ای مسلمان! ای بنده خدا! این که خود را پنهان کرده است، یهودی است؛ بیا او را به قتل برسان. مگر درخت «غرقد» که درخت یهود است و از معرفی یهود خودداری می کند.» 1
الأراك: نام علمی: Salvadora persica) (به عربی: الأراک) ، (به هندی پیلو)، که در ایران با نامهای چوج و درخت مسواک از گل آن میوهای شبیه به گیلاس بدست میآید که به صورت خوشه و خوردنی است مهمترین نواحی رویش آن در ایران لار، بندرعباس، میناب، مکران، چاه بهار است
الكتم: وسمه
الحناء: حنا معروف
العرفط: درختی خاردار که از آن صمغ بدبوی مغفور یا مغافیر می تراود
الطلح: موز و نوعی درخت خاردار
السمر: نوعی اقاقیا
الأثل: گز
العود: درختی چوب خوشبو دارد
الكافور: کافور صمغ درختی همیشه سبز بنام camphor laurel میباشد
الورس: اسپرک و آن گیاهی است شبیه سمسم و منبت آن بلاد یمن است
عاقرقرحا
فلفل سفید
قاقله (هل سبز و ریز)
بنک (بذر البنج، بَنِه)،
سنبل الطیب
خربق سفید
ابرفیون (فرفیون یا فربیون)
سقمونیا
الْحِلْتِیتِ حلتیت . [ ح ِ ] (ع اِ) صمغ اشترغاز. (ذخیره ٔ خوارزمشاهی). انگزه . (منتهی الارب). انگوزه . انقوزه . صمغ انجذان . آن شیره ساق گلپر باشد(لغت نامه دهخدا)
وغيرها. و انواع گیاهان دیگر
گیاهان معمر : گیاهان چند ساله
در حدیقه القران قطر علاوه بر گونه های گیاهی که در قران و روایات استفاده شده است معانی و مفاهیمی که در قران و روایات مرتبط به درخت و گیاه هست هم استفاده شده است
معانيها واشكالها بالحديقة القرآنية منها علي سبيل المثال معانی و اشکال مختلف گیاهانی که در قرآن کریم آمده است
بالهندسة الوراثية والإشارات القرآنية از جهات مهندسی وراثت و اشارات قرانی
برخی اصطلاحات در قران کریم به شرح زیر می باشند:
المتشابه وغير المتشابه : درختانی که شبیه یکدیگرند
" صنوان ، غير صنوان: درختانی از یک جنس و غیر یک جنس متماثل و غیر متماثل
قنوان: خوشه
نقير: شکاف هسته خرما
عرجون: شاخک خشک خوشه خرما
ضغث: یک بسته ترکه
شطأ: جوانه گیاه
سنبلة: خوشه
حبة: دانه
نوي : هسته
المصطلحات العلمية واللغوية الواردة في الأحاديث النبوية الشريفة مثل : مصطلحات علمی که در احادیث شریف آمده است
عِذق ، عَذق: خوشه هایی مثل خرما
المحنتم
المن: گزانگبین و یا دنبلان کوهی
الكمأة: دنبلان کوهی
المغافير: نوعی صمغ بدبو که از درخت عرفط بدست می آیذ
العرفط: درختی خاردار که صمغ بدبوی مغافیر بدست می آید
الكباث: میوه درخت اراک که شبیه آلبالو و گیلاس است و خوراکی است
غير ذلك من المصطلحات و سایر اصطلاحاتی که مرتبط به درخت و گیاه است و در روایات آمده است
مسواک الراعی
https://eitaa.com/modafezist