🔴 قبول بفرمایید که یک موشکی هم در فاصله یک متری نشیمنگاه #دهباشی خورده که صدای سوزش از اینور بلند شده، اینکه در نزدیکی سرمایههای اسقاطیل میخورد نباید نقطهزن نامید ...
#سرطان_اصلاحات
#حسین_دهباشی
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
⚠️نماینده نیشابور عجب حرفی زد ...👌
#احسان_ارکانی
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
⭕️ وقتی میگیم #رسانه_سلطنتی یعنی چی؟👆
هر وقت گفتن؛ چرا ملکه بازنشست نمیشه، ما هم میگیم چرا آقای جنتی بازنشست نمیشه ...
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
18.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 فرمولهای ساده #دکتر_سعید محمد برای شکستن قیمت مسکن در کوتاه مدت ...
🔹#محمد برنامه دارد #نهضت_ملی_ساخت_مسکن را در کشور آغاز کند ...
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
هدایت شده از |هیئت فاطمه بنت الحسین (س)|
🔔 #اطلاعیه
✋ #رزمایش_همدلی
💚 #حسن_حسن 4⃣
تیکتاک ... ⏰
ساعت میگذرد و میگذرد ...
چیزی نمانده است
تاعقربۀرمضانبهنیمۀماهش🌙برسد
به نیمۀ کریمانۀ حُسنحَسن(ع) 🌸
👈 نحوه شرکت در این رزمایش👇
🍃 واریز مبلغ دلخواه
به شمارهکارت
💳 5041721075273608
🕊 رفقا ...
حالاکهراهکمکبازهبیبهرهنمونیم...
#هیئتانصارولایتدارالعبادهیزد
#هیئتفاطمهبنتالحسینس
☘️| @darozzekr_com
🌸| https://eitaa.com/fatemehbentolhosain
هدایت شده از یا زینب
👈 بابت اطمینان کار هم باید بگیم:
🕊 این یه کار هیئتی، جهادی
و کاملا مورد اطمینان هست.
همونطور که میبینید شماره کارت 💳
به نام یک ارگان فرهنگی یزد هست.
🍃 تو این روزها
ارگانهای زیادی تو
این رزمایش شرکت کردن
ولی وجه تمایز ما با بقیه ارگانها اینه که
این کار صفر تا صدش
با نوجوانهای دختر انجام میشه 🌸
آیدیهای پایین👇هم برای کانالهای مرتبط
با این #رزمایش_همدلی و بانیان این حرکت هست
[•🍃•] @darozzekr_com
[•💌•] @fatemehbentolhosain
#تلنگر
#از_شهدا_الگو_بگیریم
✍ میگفت: زهرا، باید #وابستگیمون کمتر کنیم انگار میدونست که قراره چه اتفاقی بیفته.
گفتم : این که خیلی خوبه ۲ سال و ۸ ماه از زندگی مشترکمون میگذره، این همه به هم وابستهایم و روز به روز هم بیشتر #عاشق_هم میشیم .
گفت: آره، خیلی خوبه ولی اتفاقه دیگه ...! گفتم. آهاااان؛
اگه #من_بمیرم واسه خودت میترسی گفت: نه زهرا زبونتو گاز بگیر .
اصلاً منظورم این نبود ...
حساسیت بالایی بهش داشتم .
بعد شهادتش یکی از دوستاش بهم گفت: "حلالم کنید" پرسیدم: چرا؟!؟!
گفت: با چند تا از رفقا شوخی میکردیم.
یکی از بچهها آب پاشید رو #امین.
امین هم چای دستش بود. ریخت روش ناخودآگاه زدم تو صورت امین چون ناخنم بلند بود، صورتش زخمی شد امین گفت: حالا جواب زنمو چی بدم
گفتیم: یعنی تو اینقده #زن_ذلیلی
گفته بود: نه…
ولی همسرم💞 خیلی روم حساسه ....
مجبورم بهش بگم شاخه درخت خورده تو صورتم ...
وگرنه پدرتونو در میاره...
از مأموریت برگشته بود . از شوق دیدنش میخندیدم با دیدن #صورتش خنده از لبام رفت.
گفتم: بریم پماد بخریم براش ...
میدونست خیلی حساسم مقاومت نکرد با خنده گفت: منم که اصلاً خسته نیستـــــــم
گفتم: میدونم خستهای، خسته نباشی .
تقصیر خودته که مراقب خودت نبودی.
بااااید بریم پماد بخریم ...
هر شب خودم پماد به صورتش میزدم و هر روز و شاید هرلحظه جای خراشیدگی💔 رو چک میکردم و میگفتم: پس چرا #خوب_نشد😔
#شهداء
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
❌❌❌ متن شبهه :
چرا باید سی روز روزه گرفت و در کجای قرآن این مسئله مطرح شده است؟
✅✅✅ پاسخ شبهه :
✍ باید عرض کنم؛
❶. با توجه به حکیم بودن خداوند که کارهای عبث و بیهوده انجام نمیدهد، اجمالاً میدانیم تمام تکالیف بندگان از جمله روزه که از جانب خداوند تشریع شده بر اساس مصالح و مفاسد تدوین شده است .
❷. گرچه تمام فروعات و جزئیات احکام در قرآن نیامده هم چنان که کیفیت نماز و تعداد رکعات آن در قرآن بیان نشده، امّا در مورد روزه باید گفت که مقدار آن در قرآن به طور روشن بیان شده است :
♻️الف. «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ … فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ … ، ماه رمضان چنان ماهی است که در آن قرآن نازل شده … پس آن که از شما این ماه را دریابد باید آن را روزه بدارد…» (بقره آیه ۱۸۵)
و میدانیم که یک ماه، ۳۰ یا ۲۹ روز است .
♻️ب. «وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَى اللَّیْلِ، بخورید و بیاشامید تا نمودار و جدا شود براى شما رشته سفید از رشته سیاه از فجر سپس روزه را تا شب به پایان رسانید.» (بقره، ۱۸۶)
❸. آیه ۱۸۷ سوره بقره نیز مؤیّد یک ماهه بودن روزه واجب است؛ زیرا در آغاز تشریع حکم روزه، در تمام شبانهروز آمیزش با همسر حرام بود و این مسئله موجب فشار بر جوانان شده بود؛ بهگونهای که برخی تاب نیاوردند و این عمل حرام را انجام دادند؛ سپس خداوند در آیه ۱۸۷ فرمود:
♻️«أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيامِ الرَّفَثُ إِلى نِسائِكُمْ» و همبستری در شبهای ماه رمضان را حلال کرد .
روشن است که اگر روزه واجب فقط برای مثال طبق گفته ی برخی شبهه کنندگان تنها سه روز بود، پرهیز از مقاربت برای سه شبانهروز دشوار نبود و نیازی نبود که بعداً حلال شود؛ بلکه روزه در تمام ماه رمضان واجب بوده و ترک آمیزش برای یک ماه، برای برخی از افراد سخت و دشوار بودهاست.
این مسئله زمانی روشنتر میشود که در ادامه همین آیه خداوند میفرماید که بر معتکف، در طول زمان اعتکاف اعمّ از روز و شب، آمیزش با زن حرام است:«وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِد»؛ زیرا حدّاقلّ مدّت اعتکاف، سه شبانهروز است و ترک مقاربت برای این مدّت کم، سختی و دشواری ندارد .
#التماس_دعا
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
❌❌❌ متن شبهه :
سن #حضرت_خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) ۴۰ سال سن داشتند ....
✅✅✅ پاسخ شبهه :
✍ یکی از مسائلی که در رابطه با سن #حضرت_خدیجه با پیامبر، بین مسلمین جا افتاده این است که میگویند پیامبر هنگام ازدواج ۲۵ سال و حضرت خدیجه ۴۰ سال داشتند که یکی از ظلمهای بزرگ در حق این بانوی بزرگ و امالمومنین بوده است .
📔اعتبار تاریخی این قول در منابع معتبر تاریخی بسیار ضعیف است
✅ در رابطه با سن ایشان هنگام ازدواج، نقل های گوناگونی ذکر شده است از جمله :
۲۵سال
۲۸ سال
۳۰ سال
۳۵سال
۴۰سال
و ...
اما از بابت اعتبار و تواتر حدیث، نقل ۲۵ و ۲۸ بین شیعه و سنی از اعتبار بالایی برخوردار است و نقل ۴۰ سال را ضعیف و شاذ میدانند .
🔺نظر علمای شیعه :
✅ اکثر علما شیعه سن ایشان هنگام ازدواج را ۲۸ میدانند؛
✍ علامه سید جعفر مرتضی العاملی (حفظه الله)از علمای بنام معاصر و مجتهد در تاریخ و سیره است ،در کتاب بزرگ ۳۵ جلدی خود که مبسوط ترین کتاب درباره سیره و تاریخ پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است مینویسد که این قول را اکثر علما ترجیح داده و قائل به این(۲۸سال) شدهاند .
📚 الصحیح من السیره النبی الأعظم، سید جعفر مرتضی العاملی ،ج ۲،ص: ۲۰۱
🔺نظر علمای اهلسنت :
✅ درباره سن حضرت خديجه در هنگام ازدواج با پيامبر اكرم نظرات مختلفی وجود دارد؛
بیهقی سن ایشان هنگام ازدواج را ۲۵، حلبی ۲۵، حاکم نیشابوری ۲۸، ابن عماد حنبلی ۲۸، بلاذری و ابن عساکر و ابن سعد و اربلی هم ۲۸ سال سال را پذیرفتهاند .
✅ بيهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ايشان را ۲۵ ساله میدانند.
👈بيهقی میگويد: «بعضی میگويند: سن حضرت خديجه (در هنگام وفات) ۶۵ ساله بود و برخی ديگر گفتهاند: در آن وقت ايشان ۵۰ ساله بوده است كه قول صحيح هم همين است.»
[بیهقی، دلائل النبوه...،ج۲ص۷۱]
👈 بیهقی در جای ديگر آورده است: «ازدواج رسول خدا با حضرت خديجه ۱۵ سال قبل از بعثت بوده است.»
✔️ بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، ۵۰ ساله باشند و ۱۵ سال قبل از بعثت هم ازدواج کرده باشند، با این حساب سن حضرت خدیجه، در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ۲۵ سال بوده است.
✅ حلبی هم همین قول را آورده است : «پیامبر با خدیجه ازدواج نمود، و در آن هنگام قولی وجود دارد که خدیجه در سن بیست وپنج سالگی بوده است.»
[السیره الحلبیه،ج۱ص۲۲۹]
✅ قول دیگر که قول اکثر محققین و مورخین است این است که سن ایشان را در زمان ازدواج ۲۸ سال بوده است.
✅ حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابناسحاق (سیره نویس مشهور) نقل میکند: «خدیجه در زمان ازدواجش با پیامبر، بیست و هشت ساله بود.»
[المستدرک ج۳ص۱۸۲]
و قول هشام بن عروه که اکنون قول مشهور شده است، را شاذ میداند. «خدیجه در سن 65 سالگی وفات نمود، که این قول شاذ است.»[همان]
✅ بلاذری هم به عنوان یک قول، ۲۸ سال را ذکر کرده است.
[انساب الاشراف ج۱ ص۹۸]
✅ ابنسعد، ذهبی، إربلی، ابنعساکر به نقل از ابنعباس میگویند: «خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ ساله بود.»
[طبقات الکبری ج۸ص۱۶]
✅ إربلی در جای دیگر به نقل از ابنحماد میگوید: «حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ ساله بود.»
[کشف الغمه ج۲ص۲۷۴]
❇️ با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود ۲۵ تا ۲۸ سال دانستهاند، و در آن زمان پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، نیز ۲۵ ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است که البته با بررسی نظریات فهمیده میشود که قول اصح و مقبول نزد اکثر علما " ۲۸ سال" میباشد و علامه سید جعفر مرتضی العاملی میفرماید: سن #حضرت_خدیجه (سلام الله علیها) هنگام ازدواج قطعا از ۳۵ سال کمتر بوده است و لکن اصح این است که ۲۸ سال بوده باشد
❓حالا سؤال اینجاست: با این اقوال بیان شده که سن حضرت را کمتر از ۳۰ سال، در هنگام ازدواج بیان میکند، چرا کوشش میشود، که سن حضرت را چهل سال معرفی کنند؟
آن هم قولی که شاذ است و مطابق قول اکثر محققین و مورخین نیست!؟
چرا بین مسلمین جا انداختهاند که سن ایشان هنگام ازدواج ۴۰ بوده و ایشان بیوه زنی مسن بوده است؟؟
🔺علتهای مختلفی وجود دارد از جمله حسادت بعضی زنان پیامبر به ایشان و همچنین تلاش بنیامیه برای خدشهدار کردن رَحم مطهر ایشان که ریشهی امامان ماست تا بگویند قبل از پیامبر با عرب جاهلی ازدواج کرده ، از مهمترین علتهای این تحریف است .
#التماس_دعا
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』
❌❌❌ متن شبهه :
#حضرت_خدیجه پیش از ازدواج با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ازدواج کرده بودند ...
✅✅✅پاسخ شبهه :
✍ این سوال یکی از مسائل پیچیده صدر اسلام است.
به جهت اینکه بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا در صدر اسلام خوش نداشتند شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر اکرم معرفی کنند لذا دست به پاره ای روایات دروغین و استدلالات باطل زدهاند، اما از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند دست بسیاری از آنان رو شده و خود در لابلای کلماتشان به مطالبی اعتراف کردهاند .
❌ برخى گفتهاند : رسول خدا همسر باکره اى غیر از عائشه نداشته است (تا به زعم خود او را بالا ببرند) و درباره خدیجه گفتهاند : وى قبل از رسول خدا با دو نفر به نامهاى عتیق بن عبد الله مخزومى و ابوهاله تمیمى ازدواج کرده بود و فرزندانى از آنان نیز داشته است .
🔰 برخی از علمای شیعه این قول را بر نمی تابند و معتقدند که ایشان باکره بودهاند و اهل سنت جهت فضیلت سازی برای عایشه که بگویند تنها همسر باکره پیامبر او بوده است میگویند خدیجه قبلا ازدواج کرده و بیوه بوده است .
👈 و همچنین بخش زیادى از این قبیل سخنان را طراحان سیاست با هدف زدودن هاله قداست و پاکى از رحم بانوئى که ظرف وجود کوثر قرآن، فاطمه زهرا است ساختهاند و لذا دقت در این موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاریخى و حدیثى شک و شبهه را از بین مى برد.
✅ ابن شهر آشوب در مناقب خود ۴ روایت آورده که دو روایت از آن سنی و دو روایت متعلق به شیعه میباشد آورده ایشان باکره بودند.
✅ علامه مجلسی مینویسد :
«پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود»
(بحار الانوار ج ۲۲ ص ۱۹۱ )
🔺نظر علمای اهلسنت
✅ ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانی از دانشمندان اهل سنت می نویسد:
«خدیجه زنی باکره و دارای اعتبار و مال بسیاری بود که با پیامبر ازدواج کرد»
(دلائل النبوه ج ۱ص ۱۷۸)
✅ علامه محقق سید جعفر مرتضی عاملی دلائل چندی را در اثبات این که حضرت خدیجه باکره بوده آورده است.
✅ ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانى از دانشمندان اهل سنت تصریح مىکند که حضرت خدیجه سلام الله علیها، باکره بوده است.
✅ ابوالقاسم کوفى از علماى شیعه، در این باره استدلال جالبى کرده است. وى در کتاب الإستغاثه مىنویسد:
مورخان و محدثان شیعه و سنى بر این مطلب اتفاق دارند که کسى از بزرگان، اشراف، رؤسا و جوانمردان قریش باقى نماند؛ مگر این که از #حضرت_خدیجه خواستگارى کرد و ازدواج با ایشان را آرزو مىکرد؛ اما خدیجه کبرى دست رد بر سینه همه آنها زد؛ ولى وقتى رسول خدا صلی الله علیه وآله با او ازدواج کرد، تمام زنان قریش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وى را ترک کردند و گفتند: تو پیشنهاد سران قریش را رد کردى و تن به همسرى کسى دادى که فقیر است و مال و ثروتى ندارد؟!
❓👈با این حال چگونه اهل فهم میتوانند بپذیرند که حضرت خدیجه با یک اعرابى (شوهرهای قبلی که برای حضرت خدیجه نام بردهاند) از قبیله بنى تمیم ازدواج کرده باشد؛ اما خواستگارى بزرگان قریش را نپذیرفته باشد؟
❓آیا صاحبان فکر و اندیشه نمىدانند که این مطلب از آشکارترین محالات و ناپسندترین گفتارها است، وقتى براى اهل تحقیق این مطلب ثابت شود، ثابت مىشود که حضرت خدیجه با کسى غیر از رسول خدا صلى الله علیه وآله ازدواج نکرده است.
(الکوفی، أبو القاسم علی بن أحمد بن موسى ابن الإمام الجواد محمد بن علی (متوفای۳۵۲ه)، کتاب الاستغاثة، ج۱، ص۷۰).
❓و نیز مىتوان این سؤال را از اهل تحقیق پرسید که اگر خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا با یک نفر اعرابى از قبیله تمیم ازدواج کرده بود، آیا موردى براى این سرزنشها پس از ازدواج با رسول خدا باقى مىماند؟
و آیا ازدواج زنى بیوه و شوهر دیده به این اندازه براى تمام مردم مکه مهم بود که بر اساس همین نقل تمام همسران اشراف قریش با وى قطع رابطه کنند؟
📔 سایر منابع دیگری در مورد اینکه حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) باکره بوده است:👇
۱- سید مرتضی در شافی
۲- ابو جعفر در تخلیص
۳- و نیز مسائلی که در دو کتاب الانوار و البدع آمده است مبنی بر اینکه رقیه و کلثوم دختران هاله خواهر خدیجه بودند
۴- بحارالانوار، ج۱۶، ص۱۸
۵- مناقب ابن آشوب، ج۱، ص۱۵۹
۶- الاستغاثه، ج۱، ص۶۸
۷- تبصره العوام، ص۲۴۵
۸- انوارالنعمانیه، ج۱، ص۸۱
۹- جعفر مرتضی العاملی در الصحیح من سیره النبی الأعظم، ج ۱، ص ۱۲۱
و …
#التماس_دعا
🍃🌱↷
『 @modarese_novin 』