🔴 لجبازی نکنید!
🔹برای التیام زخم این اختلافات، هم باید آشوب و فتنه و نفوذ دشمنان را محکوم کنیم. لحظهای نباید به دشمنان و فتنهگران بها دهیم و زمینه ضربه آنان را فراهم کنیم. هم باید به عزیزان تصمیمگیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهیم که در انتخاب خطبا و مسئولین و روشهای این نهادها تجدیدنظر کنند.
🔸بطور مثال، انتخاب جناب سیداحمد خاتمی برای نماز جمعه امروز تهران، حقیقتاً عین کجسلیقگی و لجبازی بود! جناب خاتمی یکی از کسانی بود که در ماههای اخیر چندین بار بر طبل این اختلافات کوبید چرا در چنین روزی باید خطیب باشد؟ چرا لجبازی میکنید آقایون؟
🔹الحمدلله مردم مومن و حزباللهی و همیشه پای کار، در اکثر شهرها به میدان آمدند و وفاداری خودشان را با نظام بار دیگر اثبات کردند. اما اولاً فکر نکنیم همه مردم آمدند، ثانیاً فکر نکنیم همین مردم مومن و حزباللهی، ناراحت و نگران نیستند!
🔸مومنین حزباللهی همیشه پای کار نظام و انقلاب بودند و خواهند بود اما لاقل نقدهای همین جماعت حزباللهی را بشنوید و دست از لجبازی بردارید.
🔹آقای رئیسی امروز به صراحت گفت حرف اعتراض را میشنویم ولی اغتشاش را تحمل نمیکنیم. حرف دل همه ماست. حرف مردم معترض و ناراحت را بشنویم در کنار اینکه اغتشاش را هم محکوم میکنیم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 خدای ناکرده اگر مشکلی برای نظام اسلامی پیش آمد(که انشاءالله دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد) ولی مطمئنم همین کسانی که در وزارتخانهها و استانداریها و فرمانداریها و ادارات و فولادها و پتروشیمیها و شستا و چه و چه، مدیر هستند، فردای براندازی ریشها را میتراشند و باز هم مدیرند.
🔹ولی همین مدافعان دلسوز انقلاب که ضمن گلایهداشتن و نارضایتی باز همه جوره پای نظام و انقلاب ماندند و اگر انتقادی هم میکنند یکپایشان در دادگاه است و یک پایشان در راهپیمایی و دفاع از انقلاب؛ همینها فردای براندازی، سرشان بالای دار است وگرنه بالای ۹۰ درصد مدیران، فردا هم مدیرند! 😁
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
🔻من این توییت اقای رائفی پور را الان دیدم بعد از یادداشتی که نوشتم. واضح است هرکس اندکی در فضای رسانه ای باشد و با جوان ها سرکار داشته باشد میداند این تذکر که در این موقعیت از افرادی که سمبل تولید خشم و نفرت و گسست در جامعه هستند نباید استفاده کرد چقدر حرف دلسوزانه و دقیقی است.
جامعه امروز بیش از هر زمان نیاز به وحدت و همبستگی دارد. همیشه به ویژه این زمان موضع روحانیت باید پدرانه و همدلانه با مردم به ویژه جوانان باشد.
✍ #محمدامین_رضایی
🔻یادداشت با مردم لج نکنید
eitaa.com/m_amin_rezai/2735
@m_amin_rezai
امین تارخ هم رفت... هنرمند باوفا و بزرگوار و دوستداشتنی
رحمت خدا بر او باد
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سلام و تحیت
امروز بعنوان سالروز وفات پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه و آله و سلم) و شهادت امام حسن مجتی علیه السلام مطرح است.
تسلیت و تعزیت عرض می کنم. ان شاءالله زیارت حضرات معصومین در این دنیا و شفاعت شون در اون دنیا نصیب همه ما بشه. ان شاءالله.
مطلبی رو درباره معارضین و دشمنان پیامبر نوشتم برگرفته از جلسه نوزدهم کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» بیانات رهبر انقلاب در سال 53
تقدیم دوستان می کنم ان شاءالله مفید و مؤثر باشد👇
🔴 چهار دسته مخالف پیامبران و اهداف پیامبران، چه کسانی اند؟
🔹پیامبران دنبال این بودند که جامعه راکد طبقاتی طاغوتزده را متحول کنند و به جامعهای تبدیل کنند که سری و تهی ندارد! جامعه بی طبقه؛ بدون رئیس و مرئوس؛ بدون ارباب و رعیت.
🔸هدف پیامبران این بود جامعه ای بسازند که زورگویی ندارد و اگر کسی بخواهد زور بگوید، نتواند! جامعه ای که ضعیف بدون لکن زبان حق خود را از قوی بگیرد؛ جامعه ای که ثروت اندوزی و کاخ سازی و تجمع ثروت و گنج نداشته باشد؛ جامعه ای که دیکتاتوری در آن نباشد و مردم آزادانه بتوانند حرف بزنند؛ انتقاد کنند؛ مقابل حاکم بتوانند بدون ترس از او انتقاد کنند.
🔹جامعه ای که در آن فرصت علم آموزی عادلانه در اختیار همه باشد؛ دسترسی همه مردم به منابع و معادن و درآمدها و امکانات، عادلانه باشد. جامعه ای به دور از خرافات، به دور از جهل؛ به دور از ظلم و جور!
🔻اما چهار گروه همواره با حرکت پیامبران مخالف بودند و خواهند بود:
1️⃣ دسته اول؛ مترفین؛ ثروت اندوزان(قارونیان): کسانی که وجودشان را مدیون اختلاف طبقاتی در جامعه هستند. این ها از اولین دشمنان و مخالف پیامبران و مخالف شکل گیری جامعه اسلامی هستند. حضرت امیرالمؤمنین می فرماید: «من هیچ جا ثروتی را انباشته ندیدم، مگر آنکه در کنار آن حق ضایع شده ای را دیدم.» منظور هم ثروت اندوزی و مال اندوزی از طرق نامشروع و توزیع ناعادلانه منابع و درآمدهاست. ثروت اندوزان در جهان، در جهان اسلام و در کشور خودمان ایران را بخاطر بیاورید.
🔹ثروت اندوزان می دانستند وقتی پیامبر می گوید: «لا اله الاالله» و همه، بندگان خدا هستند و در بندگی برابری دارند پس طبقات اقتصادی و اجتماعی از بین می رود و دسترسی ها باید عادلانه باشد. لذا می دانستند که فرو می ریزند پس مخالفت می کردند.
2️⃣ دسته دوم؛ طاغوت (در اینجا به معنای حاکمان زورگو و مستبد)(فرعونیان): معنای حاکمان مستبد و زورگویی چون فرعون می دانستند منظور از شعار لا اله الا الله نفی خدایی گری آنهاست و آنها با سایر بندگان هیچ تفاوتی ندارند و نباید در رأس باشند. لذا مخالف بودند. در هر عصری آدم های مستبد مخالف شکل گیری جامعه اسلامی هستند. چون در جامعه مقدس اسلامی، ضعیف می تواند بدون لکنت زبان حق خود را از قوی بگیرد. چون در جامعه مقدس اسلامی، مردم اگر حرف و اعتراضی داشته باشند بدون آنکه با مشت آهنین روبرو شوند می توانند اعتراض شان را مطرح کنند.
3️⃣ دسته سوم؛ مَلَأُ؛ چشم پرکن ها، کارچاق کن ها مثل هامان: «فَقَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن قَوْمِهِ..» (هود - 27) سران کافران قومش پاسخ دادند که ما تو را مانند خود بشری بیشتر نمیدانیم و در بادی نظر، آنان که پیرو تواند اشخاصی پست و بیقدر بیش نیستند و ما هیچگونه مزیتی برای شما نسبت به خود نمیبینیم، بلکه شما را دروغگو میپنداریم.
🔹واژه ملا تقریباً 30 بار در قرآن آمده و غالباً به معنای سران قوم و بزرگان و مؤثرینی هستند که هیبت شان چشم مردم را پر می کند و مردم می ترسند از حرف و راه آنان تبعیت نکنند. اینها قدرت و مشروعیت شان را از حاکم می گیرند وگرنه خودشان هیچند! مگسانی اند که فرعون و قدرت حاکم، آنان را شاهین می کند!
4️⃣ دسته چهارم: احبار و رهبان و سران مذهب: از دلایل اصلی مخالفت اینها با پیامبران و راه پیامبران و هدف پیامبران این است که پیامبر مردم را به علم و آگاهی و دوری از جهل و خرافه دعوت می کرد اما اینها دوست داشتند مردم همیشه مطیع آنان باشند. مردم همیشه غرق در جهالت باشند. مردم را به سنت های غلط فکری و جاهلی دعوت می کردند. اینها برای آنکه همیشه آقا و ریاست معنوی مردم را در دست داشته باشند با پیامبران مخالفت می کردند. آن آقایی ریاست در امور معنوی، برای اینها اعتبار اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به همراه داشت. لذا وجود پیامبر و آموزش های پیامبرگونه، جایگاه اینها را به خطر می انداخت.
🔹تاریخ انبیاء را بخوانید. اولین کسانی که با حضرت عیسی بن مریم(ع) مخالفت کردند علمای یهود بودند. آنهایی که نمرود را وادار کردند تا حضرت ابراهیم(ع) را به آتش بیافکند صاحبان بتخانه بودند؛ آنهایی که ماجرای مباهله با پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را پیش آوردند و جنگ های متعدد علیه ایشان به راه انداختند علمای مسیحی و یهودی بودند.
🔸این مبارزه ها فقط به تاریخ حضور حضرات انبیاء خلاصه نمی شود. بلکه از موانع جدی تحقق جامعه توحیدی مورد نظر حضرات انبیاء، همین چهار دسته هستند که در ممالک اسلامی و در جهان اسلام و کل بشریت، ممانعت ایجاد می کنند. جهان امروز را ببینید؛ جهان اسلام را ببیند. ایران خودمان را آنالیز کنید.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهرداری های خوزستان مبلغ هنگفت آلاینده ها را چگونه هزینه می کنند؟
❇️ راوی | #امین_غفاری:
http://eitaa.com/joinchat/535363612C2a863024c1
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 شهرداری های خوزستان مبلغ هنگفت آلاینده ها را چگونه هزینه می کنند؟ ❇️ راوی | #امین_غفاری: http://e
دوستان کانال آقای غفاری رو پیگیر باشید.
خبرنگار مطالبهگر ضدفساد 👌
🔴 یکی از دوستان پیام داده چرا اغتشاشات را محکوم میکنید مگر شما منتقد سیاستهای فرهنگی نیستید؟
🔹عرض کردم یکی از دلایل انتقاد ما به برخی دستگاهها و تریبونداران این بود که زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم کردند. به آنان معترض بودیم که چرا کشور را دچار دوقطبی میکنند. چرا اختلاف درست میکنند. الان که این سوءاستفاده دشمن را می بینیم، خود دشمن را محکوم نکنیم؟! مگر دشمن دلسوز ماست؟!
🔸پرونده و کارنامه آمریکاییها، اروپاییها، صهیونیستها، سعودیها، کومله، دموکرات و مجاهدین خلق آنقدر سیاه است که حق ندارند درباره مشکلات داخلی ما اظهار نظر کنند! مگر ما میتوانیم خوشحالی اینها را از اغتشاش و درگیری ببینیم و سکوت کنیم؟ مگر میتوانیم به دشمنان ایران پهلو بدهیم؟!
🔹نقدها و هشدارهای پیشین ما به برخی شخصیت ها و تریبوندارها و نهادها مشخص و روشن است. الان هم میگوئیم اگر قبلاً هر ده سال، در کشور، شاهد یک اعتراض عمومی بودیم حالا هر دوسال و هر یکسال شاهد اعتراضات و بعد هم اغتشاشات هستیم. باید ریشهیابی کنیم، باید سیاستها و رویکردها را بازنگری کنیم. چرا به اینجا رسیدیم؟
🔸اینکه برخی عامل این وضعیت را #فضای_مجازی میدانند پاک کردن صورت مسئله است. فکر میکنند چون اینترنت را قطع کردند و جمعی از مردم هم اصل آشوبها را محکوم کردند، پس دیگر مسئله حل شده. این پیامرسان و آن نرمافزار را هم مسدود کنند، دیگر عالی است! فضای مجازی را ببندند دیگر تمام!
🔹نهایت تدبیر مملکتداری و حکومتداری این حضرات متاسفانه همین افکار سطحی است. جداً یکی از سیاستها و رویکردهایی که منجر به وضعیت فعلی شده و مشارکت در انتخابات را کاهش داده و مردم را ناراضی کرده، همین سیاست و رویکرد سطحی به مسائل است! سادهسازی مسائل و رها کردن بحرانها تا آتش زیر خاکستر شوند و در بزنگاه دوباره سر برآورند. فکر میکنند فضای مجازی را ببندند مشکل حل میشود و ...!
🔸واقعاً این فکر جای کار دارد. خیلی جای کار دارد. هرچه آن هشدارهای سابق به وقوع میپیوندند انتظار این است که از این فکر برگردند. اما میبینیم چگونه ادامه میدهند همان خط را! کاهش مشارکت انتخابات یکی از تبعات آشوبهای سابق بود. قوه عاقلهای باید باشد که این مسائل را آسیبشناسی کند. اگر فرمان نهادهای حاکمیتی و دولت در دست این خط فکری باشد جمهوریت نظام تهدید میشود.
🔹خلاصه هم مواظب دشمن و سوءاستفاده دشمن باشیم هم مسائل را درست تحلیل کنیم. نگذاریم دشمنان خارجی و جنایتکاران جهان و گروهکهای تروریستی، بیش از این به مملکت آسیب وارد کنند. هیچ توجیهی برای سکوت در برابر اینها وجود ندارد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ببینید این جماعت اپوزیسیون بیعقل و بیریشه و وحشی، چه در داخل کشور تجمع کنند چه در خارج از کشور، فهم و شعور یک اعتراض آرام و سالم را هم ندارند! کلیپها را ببینید در لندن و پاریس جلوی سفارت ایران تجمع کردند ولی باز درگیری درست کردند و وحشیبازی در آوردند!
🔹البته آنجا جرات ندارند با پلیس درگیر بشوند خودزنی میکنند.
🔸از مصائب ملت ما، وجود این اپوزیسیون بیریشه و وحشی است. از سلطنتطلبان و کوموله و دموکرات گرفته تا پژاک و خلق عرب و مجاهدین خلق منافق! یکی از یکی جانیتر و سنگدلتر و وحشیتر! یکی از یکی بیعقلتر!
🔹از مصائب ما وجود منحوس اینهاست که سراسر خسارت و زیانند. هر مطالبه و اعتراض و درخواستی را به خرابکاری و اغتشاش و آشوب تبدیل میکنند.
🔸خیلی واضح است وقتی مکانیزم سالم و قانونی برای اعتراضات قانونی و شناسنامهدار تعریف نکردیم این اپوزیسیون بیعقل هر تجمع و درخواستی را به ضدیت و تقابل با نظام و خشونت میکشاند!
🔹اینها اگر سوار بر قدرت شوند به صغیر و کبیر این ملت رحم نمیکنند. وقتی میگوییم جامعه را با دوقطبیسازیهای غلط، ناامن نکنید برای این است که این نانجیبهای فرصتطلب، از هر فرصتی برای خسارت استفاده میکنند!
❇️ نکته جالب ماجرا: خطاب به پلیس لندن و پاریس میگن: بیشرف، بیشرف 😁
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
خبرگزاری فارس کمپین راهاندازی کرده برای مجازات علی کریمی
تقریباً تاکنون ۱۰۰ هزار نفری این کمپین رو امضا کردند.
در مقابل کریمی هم میتونه یه کمپین مجازی درست کنه با مثلاً چندصد هزار امضای الکترونیکی
😐😐😐
اینکه میگیم تا عقل نباشد جان در عذاب است یعنی همین!
مجازات یک فردی که علناً مردم را به اغتشاش(نه اعتراض آرام و مسالمتآمیز) دعوت کرده و از مردم خواسته که با مامورین نظامی و لباس شخصی درگیر بشن و آموزش بمب دستساز به مخاطبین ارائه داده، نیازی به کمپین نداره! نیازی به امضای دیگران نداره!
سیستم قضایی کشور اگر واقعاً مستقل و قوی و با عرضه باشد باید امثال کریمی را(که فعلاً خارج از کشور است) چون رسماً به آشوب دعوت کردند، مجازات کند. نیازی به این بچه بازیها نیست!
یاد کمپین جمع آوری امضا برای محاکمه روحانی افتادم!
هروقت این گردن کلفتها محاکمه و مجازات شدند و خسارتی که به جان مامورین و مردم و اموال مردم و بیتالمال وارد کردند از طریق داراییهای آنان، جبران شد آن وقت، جوانان و نوجوانان فریب خورده هیجانی کف میدان را هم محاکمه و مجازات کنید!
البته که تاکنون این رویه معمول نبوده. غالباً معتبرین آزاد و راحت هستند و غیرمعتبرین هم پای میز محاکمه! مگر در مواردی معدود.
ما مسئلهای با معترضین نداریم ولی آنهایی که رسماً به آشوب دعوت کردند واقعاً جای مماشات ندارند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 طغیان سلبریتیها؛ چرا؟
🔹یکی از اقشار و طبقاتی که همیشه در همه اعتراضات جمهوری اسلامی، مشارکت فعالانه داشته، طبقه هنرمندان اعم از بازیگران سینما و صداوسیما و ورزشکاران است. نمیتوانیم بگوئیم همه هنرمندان و ورزشکاران؛ ولی میتوانیم بگوئیم اکثریت چهرههای شاخص و موثر. این سوال پیش میآید چرا؟
🔸چه زمانی که معترضین(نه مغتششین)، مطالبه باطلی را مطرح میکردند(فتنه۸۸) چه زمانی که معترضین مطالبه بجایی داشتند(۹۶ و ۹۸ بخاطر گرانیها) و در هر زمان دیگر، طبقه هنرمندان خود را در صف اول اعتراض جا میداد. چرا؟
🔹ببینید ماجرا فراتر از این طبقه سلبریتیها است. نه فقط سلبریتیها، بلکه غالب طبقاتِ برخوردار و دارا و خواص اشراف، همین رویه را دارند و در تمام اعتراضات، چه مطالبه غلطی باشد چه مطالبه بجایی باشد، صف اول معترضین هستند! بطور مثال در اتفاقات بنزینی #آبان۹۸، دامنه اعتراضات، به اقشار ضعیف و محروم کشیده شده بود اما سلبریتیها باز هم حضور داشتند!
🔸طغیانِ طبقات دارا و برخوردار، بر اثر فقر و نداری و گرانی و محدودیت و دلسوزی برای عموم فقرا و محرومین و مظلومین نیست. طبقات دارا و مترفین به این دلیل طغیان میکنند چون احساس بینیازی میکنند. از چه چیزی؟ آنان نسبت به حاکمیت دینی و دین، احساس بینیازی میکنند. آنان معتقدند چون بدون دین خدا(به معنای واقعی دین خدا نه ظواهر) به آلاف و الوف رسیدند و غنی شدند، لذا به حکومت دینی دیگر چه نیازی؟ چرا باید حکومت دینی وجود داشته باشد؟ شاید یک معنای "کلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى (آیات ۶ و ۷ سوره علق) حقا كه انسان سركشى مى كند، همين كه خود را بى نياز پندارد" همین باشد.
🔹یکی از سیاستهای اشتباه جمهوری اسلامی، میدان دادنِ به طبقات دارا و برخوردار و فربهتر شدن آنان است. رشد طبقاتِ سرمایهداری که بیشترین دسترسی را به منابع و ثروتها، امکانات، درآمدها و فرصتها دارند و اختلاف طبقاتی بوجود آوردهاند یکی از تبعاتِ سیاستهای توسعه بیعدالت است. حالا طغیان آنها نتیجه این بیشتر برخورداری از نعمات است.
🔸حضرت امیرالمؤمنین (ع)خطاب به مالک میفرماید: «دوست داشتنىترین چیزها نزد تو، در حق میانهترین و در عدل فراگیرترین باشد؛ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَیْکَ أَوْسَطُهَا فِی الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِی الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا [لِرِضَا] لِرِضَى الرَّعِیَّةِ». یعنی گاهی اوقات قصد پیشرفت در مسائل اقتصادی داریم، اما برنامهریزی ما به گونهای است که عدالتش فراگیر نیست و نفع آن تنها به عده کمی میرسد! اینجا عدالت مهمتر از پیشرفت است. چون وقتی نفع به یک عده محدود و معدودی برسد، عموم مردم خشمگین میشوند.
🔹حضرت در ادامه میفرماید: «خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزدیکان) را از بین مىبرد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بیاثر مىکند.»
🔸در ادامه اینگونه تفاوت خواص برخوردار با عوام را بر میشمرد: «خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مىکنند، زیرا در روزگار سختى یاریشان کمتر و در اجراى عدالت از همه ناراضىتر و در خواستههای خود پافشارتر و در عطا و بخششها کم سپاستر و به هنگام منع خواستهها دیر عذر پذیرتر و در برابر مشکلات کماستقامتترند.»
🔹لذا حضرت امیر به مالک میفرماید: «ستونهاى استوار دین و اجتماعات پرشور مسلمین و نیروهاى ذخیره دفاعى، عموم مردمند؛ إِنَّمَا [عَمُودُ] عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ»
«پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد؛ مَیْلُکَ مَعَهُم».
🔸نقطه مقابل طبقات دارا، طبقات ضعیف و مستضعف جامعه اند. خدا نکند روزی بدانجا برسیم که طبقات ضعیف جامعه هم نسبت به دین و حاکمیت دینی، احساس بینیازی کنند. چگونه؟ آن دم که احساس کنند دین نمیتواند زندگی جامعه را مدیریت کند، حاکمیت دینی نمیتواند با فقر و فساد و تبعیض مقابله کند. لذا نیازی به آن نیست!
🔹طغیان طبقات برخوردار در هر حادثه، هشداری به همه ماست که جلوی این روند باید گرفته شود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
🔴 تقلیل ماجرا، تحریف واقعیت!
🔹با آشوب های اخیر این سوال طرح میشود چرا در این سالها اغتشاش ها تکرار میشود؟ یکی از جواب هایی که این روزها در محافل مذهبی زیاد طرح میشود مساله رها بودن شبکه های اجتماعی است.تا فضای مجازی دست آنهاست ما شاهد این حوادث خواهیم بود. راه حل هم شبکه های اجتماعی بومی است تا دشمن نتواند سواستفاده کند!
🔸بهره وری دشمن از وضعیت فعلی فضای مجازی واضح است اما منحصر کردن علت تحقق اغتشاشات به فضای مجازی رها، تقلیل ماجرا و به انحراف کشاندن واقعیت است. فضای مجازی رها نهایتا مُعّد است برای تحقق آشوبها نه علت، علت هم در حوادث اجتماعی واحده نیست بلکه متکثره است. واقعیت این است ما در ایران با یک جامعه خشمگین و ناراضی مواجه هستیم. و این خشم ناشی از بی عدالتی اجتماعی در ساحتهای مختلف زندگی است.این خشم در ناخودآگاه انسان ایرانی و زیر پوست جامعه قرار دارد،چون اعتراض ها لیدر و سازمان های رسمی ندارند در قالب نهضت های کورِ بی سر به انفجار اجتماعی و رادیکالیسم منجر میشود.کافی چند مورد را بررسی کنیم تا واقعیت جامعه ما بیشتر روشن شود.
۱: فاصله طبقاتی وفقر
برا اساس پایش فقر وزارت تعاون در سال ۹۹، ۳۲٪ مردم ایران(الان بیشتر) زیر خط فقر قرار دارند! b2n.ir/p23105 در دهه اخیر فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرده و فاصله دهک دهم(ثروتمندترین) با دهک یکم(فقیرترین) به ۱۴ برابر رسیده، این میزان در خیلی از کشورها کمتر از ۵ برابر است! ضریب جینی که یکی از عوامل شناخت فاصله طبقاتی است بیشتر شده است. b2n.ir/f65642
۲: آموزش
بر اساس گزارش های رسمی در کنکور سال اخیر ۸۶٪ قبولی پزشکی از دهک ۸-۱۰( ثروتمندترین)، کلا ۲.۵٪ قبولی مدارس دولتی و بقیه از سمپاد و غیر انتفاعی بودند! b2n.ir/x84133 سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز اصلا انتخاب رشته نمیکنند و بخشی از اینها ترک تحصیل میکنند. ما شاهد افزایش جدی ترک تحصیل خصوصا در مناطق محروم هستیم. ۳.۵میلیون بخاطر کرونا دسترسی آموزشی نداشتند و بر این موج اثر مضاعفی گذاشت. b2n.ir/k00532 آموزش که بنا بر اصل۳۰قانون اساسی یک حق عمومی است در جامعه ماکالایی ورسما طبقاتی شده واین بی عدالتی آموزشی در سایر بخش ها نیز اثر جدی دارد.
۲: مسکن
نرخ مدت انتظار مسکن دار شدن در ایران به ۵۰ سال رسیده در حالی که میانگین دنیا کمتر از ۱۰ سال است این نرخ در دهک های پایین ۱-۳ خصوصا در شهر تهران بیش از یک قرن است. b2n.ir/z76898 یعنی عملا خانه دار نخواهند شد! بر اساس آمار رسمی بیش از نیمی از مردم ایران اجاره نشین هستند و بین ۴۰ تا ۷۰٪ درآمد خانوار خرج مسکن میشود. در حالی که مساله مسکن هیچ ربطی به تحریم ها ندارد و بخاطر وسعت سر زمینی بر اساس تحقیقات اگر به هر خانواده ایرانی ۵۰۰ متر زمین بدهند کمتر از ۲٪ بخش مسکونی ایران استفاده میشود. امروز مسکن به یکی از ابر بحران ها و از مهم ترین علل نارضیاتی در کشور هست.
b2n.ir/p01346
۴:سربازی
یکی از عوامل موثر بر تولید خشم و نارضایتی جوانان مساله سربازی است.بر اساس آمار ستاد نیروهای مسلح بیش از ۳میلیون سرباز فراری داریم! بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها b2n.ir/s38706 ما جزو ۱۰کشوری هستیم که این روش را ادامه میدهیم. ۲سال از زندگی جوانان را تلف میکنیم.این خود موجب عقب افتادگی و آسیب های جدی است.
▪️میشود عوامل دیگری مثل وضعیت بهداشت و درمان،حقوق و عدم امنیت شغلی کارگران، بیکاری، افزایش عجیب حاشیه نشینی در کلان شهرها و...را بررسی کرد. باتوجه به این موارد این آمار را ببینید
⬇️مهاجرت و امید به آینده
بر اساس پیمایش ها نرخ تمایل به مهاجرت۳۳.۴ هست یعنی از هر ۳ ایرانی یک نفر تمایل به مهاجرت دارد ۸۰٪ افراد علت را وضعیت اقتصادی دانستند b2n.ir/m14948 در پیمایش سال۸۵ قریب ۴۴٪ جوانان معتقد بودند وضعیت آینده جامعه بهتر، ۳۱٪ بدتر و ۲۴.۳٪گفتند وضعیت آینده تغییری نخواهد کرد.در سال ۹۳ در نظرسنجی ایسپا ۴۴٪ جوانان معتقد بودند وضعيت کشور روز به روز بدتر ۲۷٪معتقد بودند وضع کشور رو به بهبود است که امید به بهبود کشور در مقایسه با سال۸۵ ، ۱۷٪ کاهش یافته است.در سال۹۷ مردم ۶۴.۴٪ گفتند وضعیت کشور روز به روز بدتر میشود! b2n.ir/y86139 بر اساس این گزارش مقایسه ای این آمار در سایر کشورها اینگونه حاد نیست. b2n.ir/p07705
🔻رهبر انقلاب در سالهای اخیر بارها بر عقب ماندنگی در عدالت اشاره کرده و صراحتا گفتند: "وضعیت عدالت مطلقا راضی کننده نیست!" بسط این جمله میشود این آمار، ما دچار بحران ناکارآمدی هستیم تا زمانی که به کارآمدی و عدالت نسبی نرسیم چه فضای مجازی رها باشد چه بومی ما شاهد گست و فرسایش، از دست دادن سرمایه اجتماعی و تکرار اغتشاشات در فاصله های کمتر خواهیم بود. نیروهای انقلاب بجای گرفتار حواشی شدن باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق عدالت خرج کنند.
✍ #محمدامین_رضایی
https://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 تقلیل ماجرا، تحریف واقعیت! 🔹با آشوب های اخیر این سوال طرح میشود چرا در این سالها اغتشاش ها تکرار
این مطلب برادر خوبم حجتالاسلام رضایی را هم بخونید هم عضو کانال ایشون بشید. 🙏
برخی دوستان کانالدار در ایتا از پیام قبلی ناراحت شدن. 😁🤦♂
مطلب قبلی رو حذف کردم. حرفم این بود عزیزان فکر نکنن واقعاً مسائل اصلی مردم حل شده. مسائل و مشکلات مردم و ریشههای این آشوبها را به مردم معرفی کنید. فکر نکنید ریشه این آشوبها، فضای مجازیه. نه، ریشهها و زخمها باقیه هنوز.
فارغ از محکومیت اغتشاشات و سوءاستفاده گروهکها و دشمنان، فارغ از معرفی نقش اینها در آشوبها، به ریشهها و زخمها هم بپردازید.
ما ارادتمند همه بچههای انقلاب هستیم. دوستشون داریم. نمیخوایم ناراحتشون کنیم واقعاً 🙋♂
ولی ازشون انتظار داریم در فضای بسته و استریلیزه، زیست نکنند. دردهای اصلی جامعه و مسائل اصلی مردم رو ببینید. 😊🌹🙏
🔴 از ادعای رهاشدگی #فضای_مجازی تا سیاست فیلترینگ!
🔹یکی از استدلالهای کسانی که معتقد به #سیاست_فیلترینگ درباره نرمافزارها و پلتفرمهای خارجی هستند، بحث رها شدگی فضای مجازی است. با این عنوان که فضای مجازی رها شده است و مدیریت آن در دست دولت و حاکمیت ما نیست لذا منجر به انحراف جوانان و نوجوانان شده است.
🔸اینکه گفته میشود دولت صددرصد کنترلی روی فضای مجازی ندارد خلاف واقع است. یک ادعای ناقص است. باید بدانیم که بخشی از مجازی در اختیار دولت است و بخشی در اختیار دولت نیست. از طرفی، دولت میتواند روی آن بخشی که در اختیار ندارد کنترلهایی هم داشته باشد. بطور مثال، شناسایی پیجهای اینستاگرامی و ...، کاری برای کارشناسان فن ندارد و میتوانند شناسایی کنند.
🔹ظاهر استدلال دوستان زیباست. فرض بگیریم این ادعا بصورت صددرصد درست است و هیچ کنترلی روی فضای مجازی وجود ندارد نه روی قالبها و نه محتواهای تولیدی. در نتیجه این رهاشدگی منجر به انحطاط فرهنگ و اضمحلال اخلاق شده است. چاره چیست؟ میگویند چاره، بستن و فیلترینگ است.
🔸ببینید؛ با فرض پذیرفتن این ادعا، باز نتیجهگری درست نیست. راهحل درست نیست.
🔹اینکه فضای مجازی رها شده، اینکه این رهاشدگی مقصر وضعیت فعلی فرهنگ است، پس آن را ببندیم؛ شبیه این استدلال است:((در باز است، هر بازی پرنده است ← پس در پرنده است)). در این مغالطه، شرایط حد وسط رعایت نشده.
🔻چند مسئله اینجا مطرح است:
1⃣ اولاً؛ اگر انحطاط فرهنگی و انحرافات اخلاقی در جامعه وجود دارد (که وجود دارد) مقصر اصلی، فضای مجازی نیست بلکه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگیای است که این سیاستها ساخته. فضای مجازی نقش تسهیلگری و شتابدهنده دارد.
🔹نتیجه سیاستهایی که طی سه دهه، به بیعدالتی در عرصه فرهنگ، اقتصاد، آموزش، بهداشتودرمان و ... منجر شده را امروز داریم میبینیم.
🔸آن اشرافیت سیاسی و اقتصادی و تبعیضهایی که در صدر اسلام و در دوره خلیفه دوم نهادینه شد و منجر به طبقهطبقه شدنِ جامعه شد و سپس در دوره خلیفه سوم با سرعت بیشتری توسعه یافت و طبقات اشرافی برخوردار تشکیل شد، نهایتاً به فسقِ علنی یزیدی کشیده شد و یزید علناً دست به شرابخواری، زنبازی، میمونبازی، سگبازی و ترانهخوانی زنان و کنیزان میزد آن هم بعنوان خلیفه حاکم مسلمین! آن وقت سر نوه پیغمبر به نیزهها شد و سپس مدینه در دوره امام سجاد علیهالسلام مرکز فحشا شد!
🔹واقعاً تحلیل مسئولین و نخبگان کشور از رواج بیحیایی و سگ بازی و فحشا در کشور این است که مجازی باعث شده؟! ریشههای فسق علنی یزیدی را باید در اشرافیت سیاسی و کنار رفتن شایستگان از مدیریت جامعه و لابیگری و قبیلهگرایی افراد برای رسیدن به مناصب و سپس طبقاتی شدن جامعه و تبعیضها و رانتها بجویید!
2⃣ ثانیاً؛ آن عرصههایی که مدیریتش در دست دولت و حاکمیت است، چند درصد موفقیت داشته؟ امروز عرصه محیط زیست که مدیریتش دست دولت است، چه وضعی دارد؟ وضع مسکن چگونه است؟ وضع نظام بانکی کشور چگونه است؟ چرا ۸۰ درصد معوقات بانکی در اختیار ۳۶ نفر است؟ امتیازات معادن در هر استان و هر شهر، دست چند نفر است؟ فولاد در اختیار چند نفر است؟ پتروشیمیها در اختیار چندنفر است؟ واردات چادر در اختیار چند نفر است؟ چرا قاچاق قانونی و رسمی کالا در این سطح است؟ وضعیت صنعت خودرو چگونه است؟ و ... !
🔹عرض بنده این است که فکر نکنید اگر مدیریت فضای مجازی در اختیار دولت و حاکمیت قرار گرفت که تا حدی هم در اختیار دولت قرار دارد، کار درست میشود!
🔸دولت و حاکمیت از عهده عرصههایی که صددرصد اختیار دارند بر نیامدند و امروز شاهد بحرانهای گوناگونی در این عرصه ها هستیم. حالا فضای مجازی را هم ببندند. آیا آن مسائل و مشکلات حل میشود؟ خیر؛ چون اساساً این فهم از موضوع و استدلالهای مطرح شده غلط است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تحلیل مسائل روز و مطالبه عدالت و آزادی
🔻ریشهیابی اعتراضات و آشوبها/ در این کانال، آخرین مسائل سیاسی و فرهنگی کشور را تحلیل و بررسی میکنیم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
👇بزنید روی join و عضو کانال بشید که کانال رو گم نکنید👇
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 از ادعای رهاشدگی #فضای_مجازی تا سیاست فیلترینگ!
🔹یکی از استدلالهای کسانی که معتقد به #سیاست_فیلترینگ درباره نرمافزارها و پلتفرمهای خارجی هستند، بحث رها شدگی فضای مجازی است. با این عنوان که فضای مجازی رها شده است و مدیریت آن در دست دولت و حاکمیت ما نیست لذا منجر به انحراف جوانان و نوجوانان شده است.
🔸اینکه گفته میشود دولت صددرصد کنترلی روی فضای مجازی ندارد خلاف واقع است. یک ادعای ناقص است. باید بدانیم که بخشی از مجازی در اختیار دولت است و بخشی در اختیار دولت نیست. از طرفی، دولت میتواند روی آن بخشی که در اختیار ندارد کنترلهایی هم داشته باشد. بطور مثال، شناسایی پیجهای اینستاگرامی و ...، کاری برای کارشناسان فن ندارد و میتوانند شناسایی کنند.
🔹ظاهر استدلال دوستان زیباست. فرض بگیریم این ادعا بصورت صددرصد درست است و هیچ کنترلی روی فضای مجازی وجود ندارد نه روی قالبها و نه محتواهای تولیدی. در نتیجه این رهاشدگی منجر به انحطاط فرهنگ و اضمحلال اخلاق شده است. چاره چیست؟ میگویند چاره، بستن و فیلترینگ است.
🔸ببینید؛ با فرض پذیرفتن این ادعا، باز نتیجهگری درست نیست. راهحل درست نیست.
🔹اینکه فضای مجازی رها شده، اینکه این رهاشدگی مقصر وضعیت فعلی فرهنگ است، پس آن را ببندیم؛ شبیه این استدلال است:((در باز است، هر بازی پرنده است ← پس در پرنده است)). در این مغالطه، شرایط حد وسط رعایت نشده.
🔻چند مسئله اینجا مطرح است:
1⃣ اولاً؛ اگر انحطاط فرهنگی و انحرافات اخلاقی در جامعه وجود دارد (که وجود دارد) مقصر اصلی، فضای مجازی نیست بلکه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگیای است که این سیاستها ساخته. فضای مجازی نقش تسهیلگری و شتابدهنده دارد.
🔹نتیجه سیاستهایی که طی سه دهه، به بیعدالتی در عرصه فرهنگ، اقتصاد، آموزش، بهداشتودرمان و ... منجر شده را امروز داریم میبینیم.
🔸آن اشرافیت سیاسی و اقتصادی و تبعیضهایی که در صدر اسلام و در دوره خلیفه دوم نهادینه شد و منجر به طبقهطبقه شدنِ جامعه شد و سپس در دوره خلیفه سوم با سرعت بیشتری توسعه یافت و طبقات اشرافی برخوردار تشکیل شد، نهایتاً به فسقِ علنی یزیدی کشیده شد و یزید علناً دست به شرابخواری، زنبازی، میمونبازی، سگبازی و ترانهخوانی زنان و کنیزان میزد آن هم بعنوان خلیفه حاکم مسلمین! آن وقت سر نوه پیغمبر به نیزهها شد و سپس مدینه در دوره امام سجاد علیهالسلام مرکز فحشا شد!
🔹واقعاً تحلیل مسئولین و نخبگان کشور از رواج بیحیایی و سگ بازی و فحشا در کشور این است که مجازی باعث شده؟! ریشههای فسق علنی یزیدی را باید در اشرافیت سیاسی و کنار رفتن شایستگان از مدیریت جامعه و لابیگری و قبیلهگرایی افراد برای رسیدن به مناصب و سپس طبقاتی شدن جامعه و تبعیضها و رانتها بجویید!
2⃣ ثانیاً؛ آن عرصههایی که مدیریتش در دست دولت و حاکمیت است، چند درصد موفقیت داشته؟ امروز عرصه محیط زیست که مدیریتش دست دولت است، چه وضعی دارد؟ وضع مسکن چگونه است؟ وضع نظام بانکی کشور چگونه است؟ چرا ۸۰ درصد معوقات بانکی در اختیار ۳۶ نفر است؟ امتیازات معادن در هر استان و هر شهر، دست چند نفر است؟ فولاد در اختیار چند نفر است؟ پتروشیمیها در اختیار چندنفر است؟ واردات چادر در اختیار چند نفر است؟ چرا قاچاق قانونی و رسمی کالا در این سطح است؟ وضعیت صنعت خودرو چگونه است؟ و ... !
🔹عرض بنده این است که فکر نکنید اگر مدیریت فضای مجازی در اختیار دولت و حاکمیت قرار گرفت که تا حدی هم در اختیار دولت قرار دارد، کار درست میشود!
🔸دولت و حاکمیت از عهده عرصههایی که صددرصد اختیار دارند بر نیامدند و امروز شاهد بحرانهای گوناگونی در این عرصه ها هستیم. حالا فضای مجازی را هم ببندند. آیا آن مسائل و مشکلات حل میشود؟ خیر؛ چون اساساً این فهم از موضوع و استدلالهای مطرح شده غلط است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه جامعهای عفیف داشته باشیم؟
🔻بخش اول
🔹چند سؤال جدی این روزها مطرح است که راهبرد ترویج عفاف در جامعه چیست؟ چگونه جامعهی عفیف داشته باشیم؟ چگونه عفت را در جامعه و مردم نهادینه کنیم؟ و غیره.
🔸خلاصه ای از طرح کلان عفیف سازی جامعه را محضرتان ارائه می کنم.
1⃣ اول؛ عفت چیست؟
🔹عفت در لغت به معنای نهفتگی و خودنگهداری درونی است. حالتی در نفس و جان انسان که مانع تسلط شهوت بر او می شود.
🔸در اصطلاح به معنای خویشتن داری در برابر تمایلات افراطگونه به لذت های مادی و نفسانی است.
🔹عفت، جزو چهار بنیان فضائل اخلاقی است. در نزد علمای اخلاق، چهار چیز زیر بنای اخلاق است: حکمت، عدالت، شجاعت و عفت.
🔸«نزد علمای اخلاق، ملکهای نفسانی است که قوه شهویه انسان را مطیع عقل قرار داده است. فضیلت عفت حد واسط بین "شَرَه" به معنای فرو رفتن در شهوات و خمودگی به معنای دوری گزیدن از لذتهای مشروع دنیوی مورد احتیاج بدن است.» (نراقی، جامع السعادات، ۱۹۶۷م، ج۱، ص۱۰۸-۱۰۹، ۹۴)
2⃣ دوم؛ گستره عفت چه مسائلی است؟
🔹در کتب روایی و دینی، عفت به معنای خودنگهداری در برابر شهوات، معنای عام شهوت مطرح شده. یعنی شهوت قدرت، شهوت جاه طلبی، شهوت مالی و اقتصادی، شهوت جنسی، شهوت در گفتار و رفتار و غیره.
🔸در نتیجه، عفت در همه این موارد ضروری است و زمانی مطرح است که شخص قدرت انجام گناه را دارد لذا بر این قدرت، لجام می زند. عفت در رفتار، عفت کلام، عفت جنسی، عفت مالی و ... .
🔹محدود کردنِ عفت به مسائل جنسی و صرفاً حجاب، محروم کردن جامعه از یک فهم کلان از این عنصر بنیادین است.
3⃣ سوم؛ درجه اهمیت عفت برای افراد جامعه چگونه است؟
🔹وقتی عفاف به معنای لجام زدن بر قوه و شهوت است، یعنی هر کس قدرت بیشتری در انجام گناه و حرام داشته باشد و امکان بیشتری برای شهوترانی دارد پس باید عفت بیشتری داشته باشد.(شهوت اعم از قدرتطلبی، جاهطلبی، امور جنسی و غیره)
🔸یعنی عفت یک مسئول و مدیر، باید بالاتر از سایرین باشد؛ چرا؟ چون امکان و قدرت بیشتری در انجام کار حرام دارد و چون عمل حاکم بر مردم تاثیر مستقیم دارد. الناس علی دین ملوکهم یعنی همین! هرچه که بالاتر برویم از یک بخشدار، شهردار، فرماندار، مدیرکل، استاندار، تا یک فرمانده، امام جمعه، سردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر، ضرورت عفت بیشتر و بالاتر است. هرم قدرت را اگر در نظر بگیریم هرچه که به نوک هرم نزدیک شویم، ضرورت عفت، بالاتر میرود.
4⃣ چهارم؛ عفت جامعه چه ارتباطی با عفت حاکمان دارد؟
🔹رابطه مستقیم است. یعنی هرچه حاکمان، عفیف تر باشند، مردمان هم عفیف ترند. هرچه مسئولان و مدیران جامعه، عفت بیشتری داشته باشند و بر شهوتِ قدرت، جاه، مال، امور جنسی و غیره لجام بزنند، جامعه پاک تر و طاهرتر خواهد بود. لذا در نظام اسلامی، بیش از آنکه بر عفت مردم تاکید باشد(که تلاش برای عفت جامعه خوب و شایسته است) بر عفت مسئولان آن جامعه و مدیران و حاکمان تأکید شده است.
🔸اگر حاکمان یک جامعه، بر شهوت قدرت طلبی لجام نزنند، مردم هم دنباله رو خواهند بود. اگر حاکمان یک جامعه در کلام و ادبیات، عفت نداشته باشند مردمان نیز عفت کلام نخواهند داشت. اگر حاکمان یک جامعه دنبال شهوترانی جنسی، این مسئله در بین مردم هم ترویج خواهد شد.
5⃣ پنجم؛ عفت برای مرد مهم تر است یا زن؟
🔹همانگونه که عفاف را معنا کردیم برای هر دو اهمیت بالایی دارد. عفت هم برای زن مهم است هم مرد؛ اما اگر منظور از عفت، عفت جنسی است، شهوترانی جنسی و میل به شهوترانی در مردان بیشتر از زنان است لذا تأکید بر عفت باید خطاب به مردان بیشتر باشد؛ شرع اگر محدودیت پوشش برای زن را در نظر گرفته، برای مرد بر عفت بیشتر تأکید کرده است. اینکه در یک مقطعی، برخی متدینین مخاطب تأکید عفت را بیشتر زنان می دانند ناشی از همان نگاه ناقص و محدود به عفت است.
6⃣ ششم؛ چگونه جامعه ای عفیف داشته باشیم؟
🔹اگر عفت را به معنای دقیق و درست بخوانیم و بدانیم و اگر اهمیت آن را در هرم قدرت بیشتر درک کنیم، در می یابیم که مهم ترین و اصلی ترین راهبرد کلان برای جامعه عفیف، حاکمان عفیف است. باید برای افزایش عفت در طبقه حاکمان و مسئولان و مدیران جامعه، به معنای اینکه این قشر، بر شهوت قدرت، جاه، مال، امور جنسی و کلام و غیره، لجام بزند، فکری اساسی کرد.
🔸 توضیح بیشتر در این مطلب نمی گنجد. اما باید بدانیم راه عفیف ساختن جامعه، از اینجا می گذرد و لاغیر! چنانچه طبقه حاکمان، عفت پیشه کردند این فضیلت به سایر موثرین و نخبگان و بدنه جامعه سرریز خواهد شد. آنوقت خود طبقه حاکم برای نهادینه کردن عفت (به معنای کامل و جامع) در جامعه میداند چگونه ساختارسازی و قاعدهگذاری کند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حذف ارز ترجیحی، یکی از دلایل اعتراضات اخیر
🔹اعتراضات اخیر اگرچه به دلیل جَو دوقطبی حول #حجاب و #گشت_ارشاد بوجود آمد و نهایتاً به آشوب مبدل شد اما یکی از ریشههای نزدیک این اعتراضات، سیاستهای تعدیل اقتصادی و آزادسازی قیمتها و #حذف_ارز_ترجیحی بود.
🔸علیرغم آنکه خیلی از دلسوزان نسبت به عواقب حذف ارز ترجیحی بر معیشت مردم و افزایش گرانیها هشدار دادند اما دولت رئیسی نهایتاً با تکیه بر نظریهپردازی و مشاورههای #بچههای_شیکاگو این سیاست را اجرا کرد.
🔹در آن ایام برخی از مسئولین دولتی از اینکه اعتراضاتی مانند حوادث بنزینی آبان۹۸ صورت نگرفت ابراز خوشحالی کرده و میگفتند ببینید هیچ اتفاقی نیفتاد؟ ببینید چگونه توانستیم اعتراضات احتمالی را کنترل کنیم.
🔸به یاد دارم در همان ایام به حضرات دولتی عرض کردیم که خوشخیال نباشید. فکر نکنید مردم معترض نیستند. فعلاً به هر دلیلی، این اعتراضات به خیابان نکشیده ولی شما هم خوشخیال نباشید! تبعات سیاستهای اقتصادی مکتب شیکاگو دیر یا زود مشهود میشود.
🔹متاسفانه این خوشخیالی ادامه پیدا کرد و همان مقامات از افزایش قیمت بنزین در جلسات خصوصی و بعضاً رسانهای حرف میزدند. مسئلهای که چندین بار در فضای رسانهای واکنشهایی را به همراه داشت.
🔸اعتراضات روزهای گذشته، ریشههای دور و نزدیکی دارد که یکی از ریشههای نزدیک، قطعاً سیاستهای تعدیل اقتصادی و گرانیهای افسارگسیختهای است که حقیقتاً مردم را ناراضی کرده. نارضایتی ها قطره قطره جمع و کم کم آماده جرقه انفجار شد. حالا آیا بچههای شیکاگو این تبعات را میپذیرند؟ آیا مسئولان سازمان برنامهوبودجه این تبعات را میپذیرند؟
🔹امیدواریم مسئولان دولتی و غیردولتی از این حوادث، درس عبرتی بگیرند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امیدواریم آقای رئیس جمهور جدا از شعار به این بیان، عمل کند.
🔻رئیسی دیشب گفته بود:
راه برای اصلاح روش اجرای قانون باز است و زمینه ابراز اعتراض فراهم میشود. مرز اعتراض و اغتشاش تعدی به جان و مال مردم است. هدف دشمن تضعیف انسجام ملی و رو در رو قراردادن مردم، هنرمند با هنرمند، و ورزشکار با ورزشکار است
❇️ پ.ن: اصلاح قانون یا روش اجرای قانون (اصلاح #گشت_ارشاد ) و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم" مطالبه عمومی ماست. برخی حتی به رئیسی هم حمله میکنند که چرا این حرفها را زده! ماها را که رسماً تکفیر میکنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اعوذ بالله من التحجر و التجدد!
🔻معادله کاملاً روشن است. بیائید یکبار دیگر با هم مسائل را مرور کنیم. بدون نگاه جامع و کامل به اتفاقات اخیر، تحلیل درستی نخواهیم داشت.
🔹اول؛ وضعیت امروز کشور در حوزه #عدالت بر همگان روشن است. جامعه فعلی، یک جامعه طبقاتی است. تبعیض ساختاری و قانونی شده.
🔸دوم؛ مشکلات معیشتی در سالهای اخیر، ناشی از سوءمدیریتها و ناکارآمدیها و تحریم های فلجکننده، مردم را ناراضی کرده و امروز کمتر کسی از وضعیت موجود رضایت دارد.
🔹سوم؛ جامعه با ابربحرانهایی نظیر تبعیض، گرانی، مسکن، بیکاری، ازدواج، #سربازی_اجباری، تنش آبی و بحران زیست محیطی مواجه است.
🔸چهارم؛ مردم بجز در پلتفرمها و شبکههای مجازی، جای دیگری حق اعتراض ندارند. وزارت کشور هیچگونه مجوزی به تجمعات مسالمتآمیز و شناسنامهدار نمیدهد. از ترس برچسب خوردن یا برخوردهای امنیتی و قضایی و از ترس اغتشاش و آشوبها خیلی اوقات از خیر اعتراضات خیابانی گذشتهاند.
🔹پنجم؛ عموم مردم دراین شرایط از برخی اقشار انتظار بیشتری داشتند. از علما وروحانیت؛ از ائمه جمعه و تریبونداران؛ از قشر مدعی تدین و حزباللهی. انتظار داشتند که این ها مقابل این تبعیضها، ناکارآمدیها و فسادها، سکوت نکنند. بلکه صدای آنان باشند. مقابل سیاستهای غلط اقتصادی بایستند.
🔸ششم؛ مردم اما از عموم این قشر، نه تنها حمایت حداکثری ندیدند، نه تنها امر و نهی حاکمان و اصحاب قدرت را ندیدند،بلکه اتفاقاً از خیلی از بلندگو داران و تریبونداران و رسانههای این قشر، فقط توجیه شنیدند،سکوت دیدند و بعضاً اصرار و دعوا روی برخی مسائل درجه دهم و دوقطبیهای کاذب دیدند!
🔹هفتم؛ پناه اعتراضات مردم فقط #فضای_مجازی است و البته معدود افرادی که در اقصاءنقاط کشور علم مطالبهگری را برداشتهاند و متاسفانه در این میان، سلبریتیهای بیسواد که دچار پولپرستی و فسادهای گوناگون هستند در خلاء رسانههای رسمی و اقشار دیگر، خود را بلندگوی مردم دانستهاند!
🔸هشتم؛ واقعیت دیگر اینکه، ایران دشمنان بزرگ وحرفهای دارد. دشمنانی که هدفشان، براندازی نظام وسلطه بر ایران است. ابایی ازگفتن این حرف هم ندارد. ابرقدرتهای عالم و زورگویان بینالمللی که به هیچ کشور وملتی رحم نمیکنند!
انواع و اقسام جنگ و گروهک ورسانه را علیه ایران بسیج کردهاند.
🔹نهم؛ فرصتطلبی این دشمنان که جبهه گسترده ای هستند کاملاً روشن است. کسی که این جبهه و نقشهها و اقداماتش را نمیبیند در فهم و تحلیل خود باید شک کند!
مگر میتوان تحریمهای گسترده را ندید؟ مگر میتوان جنگ های به قول خودشان نیابتی را ندید؟ مگر میتوان جنگ رسانهای را ندید؟
🔸دهم؛ بازی کردن در پازل این دشمن غدار که از هر حربهای برای مهار جمهوری اسلامی استفاده میکند چه از ناحیه آن تریبوندار #نماز_جمعه که گسلهای اجتماعی را فعال میکند چه از ناحیه آن سلبریتی بیسواد که رسماً دعوت به آشوب میکند،نفهمیدن اسلام و پشتپا زدن به وطن وامنیت و منافع ملی است.
🔹یازدهم؛ نگاه تک بعدی و حزبی و کاریکاتوری، امروز در جامعه بیداد میکند. هر دو طرف ماجرا، که یکی شروع کننده و فراهم کننده بستر اعتراضات بوده و دیگری آن را به شکل آشوب ادامه داده،نمیدانند چه ضربه و خسارتی به مملکت زدند! نمیدانند چه کمکی به دشمنان جنایتکار کردند!هنوز نمیفهمند!
🔸ما این دوقطب را داریم میبینیم که چگونه جامعه را دوپاره کردهاند. یک طرف برخی روحانیون مناسکیِ خنثی نسبت به تبعیض و فساد و فقر و ناکارآمدی و مریدانشان و یک طرف برخی سلبریتیهای بیسواد پولپرست آشوب طلب و نوچههایشان! گوششان به هیچ کسی هم بدهکار نیست و هر دو، تا کشور را به دشمن ندهند آرام نمیگیگیرند!
🔹در این فضا، آنچه مهم است فهم و عقلی است که هم جلوی تحجر و مقدسمآبی باید بایستد و مسائل اصلی را بجای فرعیات، فریاد بزند و هم جلوی آنارشیسم و آشوبطلبی و انحطاط فرهنگ و اخلاق!
🔸جالب است هر دو گروه، با همدیگر علیه موضع سوم میایستند. یکی آن را نفاق میخواند و دیگری هم چاپلوسی! خلاصه؛ به خدا پناه میبریم از تحجر مقدسمآبان و تجدد آشوبطلبان آنارشیست!
🔹ما با این دوقطبی مخالفیم! ما هم با تعطیلی حق اعتراض و محدود کردن اعتراض مخالفیم هم با آشوبطلبی و اغتشاش و حمایت تجزیهطلبان و گروهکهای جانی و تروریست! اسمش را هرچه میگذارید بگذارید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3