::
در يك کـــــــلاس درس...
فرزندان تمام اقــــــشار جامعــه نشسته اند!
🔺فرزنــــدان «طــــلاق» را باید تحـــمّل کرد و با روحیه شکــــــنندهشان ساخت!
🔺با فرزندان «اعتــــــیاد» باید مدارا کرد و با نارساییهایــــــشان کنار آمد!
🔺فرزندان «یـــــتیم» را باید نوازش کرد و کمبود مهرشــــان را جبـــــران کرد!
🔺فرزندان «نابهــــــنجار» را –کهمحصول اختــــــلافات خانــــوادگی اند- باید هدایت کرد!
🔺به فرزنــدان «کــــار» باید استــــراحت داد!
🔺فرزندان والدیـــــن «بی بندوبار» را باید سر به راه کرد!
🔺فخرفروشــــیِ فرزندان «سرمایه دار» را باید تعدیـــــل کرد!
🔺فرزنـــــدان «کمرو» را به بطـــــن جامعه باید بازگـــــرداند!
🔺نازپروردگـــیِ فرزندانِ «مرفّــــه» را باید تعادل بخـــــشید!
🔺فرزندانِ «بدســــــرپرست» را حکیمانه وصبـــــورانه باید سرپرســـــتی کرد!
🔺فرزندان «بیسرپرســــت» را با آغوش مهر مادری و عطــــوفت پدری باید آشــــنا ساخت!
💠و امــــــا....
هــــمهی این مزاج هــــای تلخ و شیــــرین، با صــــداهای دلنواز یا گوشـــــخراش شان در یک اتاقِ چند مــــتری،
گِردِ شـــــمعِ سوختـــه ی "معلّـــــم" حلقه می زنند...
و بازتاب وپژواک اینصـــــداها هر روز چون موریانه،
ذهن او را می خـــــورد، تارهـــــای خستــــگی بر تن رنجدیــــده اش میتند و فرســـــودهاش میسازد و...
🔸چه صبـــــری می طلبد معلمی!
🔸و چه هنـــــری می خواهد معلمی!
🔸و چه انـــــــرژی و قدرتی لازم است برای معلمی!
🔹معلمی جســــارت میخواهد
🔹قدرت و شــــهامت میخواهد
🔶و برای داشـــتن همهی اینها باید مسلح بود...
مســـلح به اسلحه ی عـــــشق ♥و دانـــــش...
🍀تقــــديم به مقــــام شامخ معلمـــان سرزمینم🍀
::
🍀ســـــــــــلام 🍀
به چــــــه می اندیشــــــی؟
بـــــــه مصاحبــــــه آزمــــــون استخدامـــی🤔
::
نگـــــــران نباش خیـــــــلی سخت نیست
خودم کمـکت میکــــنم انشاالله قبولی😍
::
ایـــــــن روزا خیلی از بچه ها درباره مصاحبه
میپرســـــن و استـــــــرس و نگرانی دارن😐
::
منــــــم سعی میکنم تو این مدت هم درباره
تجربیات کسایی که سال های گذشته
مصاحبه دادن صحبت کنم😊
هم بریم سراغ روش تدریس و مدیــــــریت کلاس
::
::
ولـــــــی اون انگیـــــزه رو از همتــــــون میپرسن😁
::
قـــــول میدم وقتی ازتـــــون پرسیــــــدن
یــــــاد این کلیپ فیلم اخراجی ها میفتید
که من تو کانال گذاشــــــــــتم😁😁👇
::
https://eitaa.com/labkhandezehn/1125
::
ســــــوالات بخش اول رو میتونیـــــد توی اینترنت
به راحـــــتی سرچ کنــــید و مطالعه کنید
::
منم ســـعی میکــــنم گلــــچینــــی
از ســوالات پر تـــکرار رو توی کانــال بذارم
::
::
🔺امــــــــا بخش صلاحیت آموزگار ابتدایی
که شـــامل:
صلاحیت عمومی و تخصصیه
::
🔸صلاحیت عمـــــومی بیشتر شامل:
ویژگی های شخصیتی و علاقه و ارتباط
شما به بحث آموزگاریه
🔹مثــــل:
✅نحوه ایجاد ارتباط موثر
✅سلامت جسمی و روانی
✅توانایی مدیریت رفتار و هیجان
✅مهربانی و عشق ورزی و تعامل با کودکان و نوجوانان
و....
::
::
🔸صلاحیــــت حرفــــه ایی هم شامل:
✅انگیزه حرفه ای معلمی
✅تسلط بر برنامه درسی و تربیتی دوره ابتدایی
✅توانایی نوآوری
✅ابتکار آموزشی بازی وار سازی مفاهیم
✅تسلط به شیوه های طراحی آموزشی
✅شناخت و احاطه بر تربیت تمام ساحتی
✅تدریس اثر بخش
::
585.2K
::
مبـــــاحثـــی که مطـــــــرح میکنیم
هم بـــرای بچه هــــــایی کــه
مصـــاحــــبه دارن مفیـــــده
هم برای بقیه معلمین عزیزمون
::
✅بحــــث بازی وار ســــازی
✅مدیریـــت کــــلاس
✅مدیریـــت رفتار دانــش آموزان
✅طــــــرح درس
و...
::
::
💠 خـــــــب بریم یه نظــــــر سنجی کنیم
کـــــــدوم یکی از مــــــباحث زیـــــــر رو
دوست دارید اول شـــــــروع کنیــــم؟
🔹۱_بحــــــث بازی وار سازی
🔸۲_مدیــــــریت کــــــلاس
🔹۳_مدیــــــریت رفتار دانـــــش آموزان
🔸۴_تدریـــــس خــــــلاق
🔹۵_طــــــرح درس
::
منتظـــــــــر نظراتتــــــون هستم 🌹👇
@aboozar_zafari
::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
::
ســـــــــــلامی به زیبــــــایی بهــــــــار🍀
ببخشید که چنــــد روزی نبــــــودم
مشــــــــغول اردوی آمـــــوزشی یکروزه بودیم
::
جـــــــاتون خیلی خــــــالی بود
خیـــــلی خــــــوش گذشـــــــــت😍🌹
::
هم تفریـــح😋 بود هم آمــوزش😊
::
بیشتـــــر روی مبحث بـــازی وار سازی
تمــــــرکز داشتیم و معلم های عزیـــزمون
بازی های آمـــوزشی جذابــــی رو طراحی کردن
::
🍀انشــــــــاالله که بتـــــونیم ایـــــن اردوها رو
تـــــوی استــان هــــای مختلـف اجرا کنیم🍀
::
تـــــوی ایـــــن عکس👆 هم داریـــــم
یه بـــــازی جذاب و باحال رو اجرا میکنیم😁😋
::
::
خـــــب طبـــــق نظـــــر سنجـــــــی که انجــام شــد
بیشتر شمــــاها موضـــــوع مدیریـــــت کلاس و
مدیریت رفتــار دانـش آمـوز رو انتخاب کردید
::
بخـــــاطر اینکه توی مصاحبــــه هم درباره
ایـــــن دوتا موضــــوع زیاد ســــوال میــــشه
از امــــــروز بیــــشتــــر مطــــــالب کانــــــال رو
بـــــه این دوتا موضــوع اخــــتصـاص میدم
::
::
🔹توی بحث مدیــــریت رفتار دانـــش آموز
بیشتــــــرین ســــــــوالات درباره
دانش آموزان پرچالشــــه
🔸مثـــــــل:
✅دانــــــش آموز پرخاشـــــــــگر
✅دانــــــش آموز شلــــــــوغ
✅دانـــــــش آموز ناسازگـــار
✅دانـــــــش آموز بی میل به درس
✅دانـــــش آموز بی نظـــــم
✅دانــــــش آموز دعــــوایی
و.....
دانش آمـــــوز ناسازگــــــار.mp3
4.96M
::
🔺دانـــــــش آمـــــوز ناسازگــــــار
::
✅علائم دانـــــــش آموز ناسازگــــــــار
✅راهکار مواجهـه با این دانش آموز
::
🔸سعـــــی کردم بصــــورت کلی
و خلاصه بگم بـرای شرکـــــت
در مصـــــاحبه اســـــتخدامــــی
::
#مصاحبه_استخدامی
#دانش_آموز_ناسازگار
#مدیریت_رفتار_دانش_آموز
::
https://eitaa.com/joinchat/3792568532C768567c63e
::
🍀ایتــا خودتــــون رو بروزرســـــانی کنید🍀
🔸«پیــــــام رســـــــان ایتا» در مایکـــــــت:👇
https://myket.ir/app/ir.eitaa.messenger
::
https://eitaa.com/joinchat/3792568532C768567c63e
::
::
🔹این ماجرا واقعــــــــی اســــــت:
::
🔸 سالها پیش در روســـتایی دور افتاده معلّـــم از یک دانــــشآموز سوالی کرد امّا او نتوانســـــت جواب دهد، همــــه او را تمســــخر کردند. معـــلّم متوجّـه شد که او اعتماد به نفس پایـــین دارد. زنگ آخر وقتی همه رفتند معلّم، او را صدا زد و به او برگهای داد که بیت شعری روی آن بود و از او خواست آن بیت شعر را حفظ کرده و با هیچکس در این مورد صحبت نکند.
::
🔸 روز بعد، معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن را پاک کرد و از بچّهها خواست هر کس توانسته شعر را سریع حفظ کند، دستش را بالا ببرد. تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز بود.
::
🔸 بچّهها از این که او توانسته در فرصت کم شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند. معلّم خواست برای او دست بزنند. معلّم هر روز این کار را تکرار میکرد و از بچّهها میخواست تشویقش کنند. دیگر کسی او را مسخره نمیکرد و دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره او را "خِنگ" مینامیدند، نیست و تمام تلاش خود را میکرد که همیشه احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن را حفظ کند.
::
🔸 آن سال با معدّلی خوب قبول شد. به کلاسهای بالاتر رفت. وارد دانــشگاه شد. مدرک دکـــترای فوق تخصص پزشکی گرفت و اکنون پدر پیــوند کبد ایران لقــب گرفته است.
🍀 تاثـــیر اســــتاد و مربی را جـــدی بگــــیریم.
💠 خاطرهای از پزشـــک متعهد و متخصـــص
دکتر سید علی ملک حســـینی پدر پیوند کبد ایران
::
🍀معلــــــمی عشـــــق است نه شغـــل... 🍀
::
https://eitaa.com/joinchat/3792568532C768567c63e
::
::
شمــــــا هم از ایــــن تـــجربه ها داشــــتید👆
معلمــــــی که باعث شده باشـــه
مسیر زندگیــــتون عـــوض بشه؟
::
🔸بـــهم پیام بدید و تجربتـــــون رو بگـــید
@aboozar_zafari
::
::
🍀خــــب بریـــــــم سراغ مصاحـــــــبه😊
قـــــــرار شد که هر روز دربــــاره
سوالات مصاحبه
توی کانـــــــال مطلب بذاریــــــم
::
درباره ی بچـــه های ناسازگــار توضیح دادیم
امـــــروز بریــــم ســـــراغ بـــــچه هــــــای شلــــــوغ
::
🔸من سعـــــی میکنم بصورت مختصر و مفید
توضیـــــح بدم که زمان مصاحبه بتونید
ازش اســتــفاده کنید
::
دانــــــش آموز شلوغ.mp3
6.8M
::
دانـــــــش آمــــــوز شلوغ
::
سعــــــی کردم نکات کلی رو بگم
عـــــــــــلائم و راهکارهـــــا
::
#مصاحبه_استخدامی
#دانش_آموز_شلـــــوغ
#مدیریت_رفتار_دانش_آموز
::
https://eitaa.com/joinchat/3792568532C768567c63e