💢انواع مدیریت در نگاه رفتار سازمانی
⚪️ استبدادی
مدیریت یک مجموعه حاکم بر اوضاع است و از روش های جبر برای مدیریت استفاده میکند.در این حالت کارمندان نیز چاره ای جز فرمانبرداری ندارند.
⚪️ مراقبتی
در این حالت، موضوع اصلی امنیت شغلی و مالی کارمندان مطرح است و بدین ترتیب به سازمان وابستگی دارند.
⚪️ مشارکتی
در نوع از مدیریت، مشارکت بین اعضای سازمان مطرح میگردد.همگی کارمندان، با اشتیاق در امور سازمان، مشارکت خواهند داشت.در این حالت، ایده های نو و جدید شکل خواهد گرفت.اعتماد به نفس کارمندان و در نتیجه کارایی آنها مضاعف خواهد بود.
https://eitaa.com/modiran_1400
هدایت شده از مدیر انقلابی🏴🇵🇸
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انیمیشن کار تشکیلاتی
📈 یه کار تیمی وتشکیلاتی چقدر میتونه مفید باشه
✨
#کارتشکیلاتی
#اهمیت_تشکیلات
🆔 @modiran_1400
اجرای تغییرات تو سازمان اونجور که فکر میکنیم برداشت نمیشن و اثراتش هم اونطور که باید به کارکنان نمیرسه!
یکی از شایعترین دلایل عدم اتخاذ تصمیمهای درست، ندیدن تمامی جوانب و اثرات تصمیمهاست.
مدیر معمولا به تنهایی نمیتونه تمامی جوانب یه موضوع رو ببینه، چون عموما اشراف کاملی به نتایج و اثرات نداره.
چنین خلائی رو میشه با استفاده از جمعآوری نظرات مدیران یا کارکنان اثرگذار پر کرد.
✍نکته:
به گستردگی و عمق اثرات تصمیمهاتون بیشتر و عمیقتر فکر کنید.
💢افراد شاد موفق ترین ها در محیط کار هستند!
🔴شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوری که انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد.
🟢افراد شاد، بهتر از دیگران کار میکنند.
افراد شاد، حامل پیامها و رفتارهای شادی بخش هستند و در محیط کار، روابط خوبی با همکاران دارند در نتیجه:👇
🔸در کار گروهی، همکاری بهتری خواهند داشت.
🔹اگر #مدیر باشند، روابط خوبی با کارکنان دارند.
🔸اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضیتر خواهند بود.
🔹اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیشتری خواهند داشت.
🟤افراد شاد، خلاقترند.
از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده ذهن بوده و تفکر خلاق دارند.
🟠افراد شاد، به جای آن که مرتب شکایت کنند مشکلات را حل می کنند.
وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر کپه خاک به نظر یک کوه میآید. دشوار است بتوانید هر مشکلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نقزدن حل کنید. شاد بودن موجب میشود که به مشکلات، از جنبههای مختلف بنگرید.
🟡افراد شاد، انرژی بیشتری دارند.
افراد شاد، از انرژی بیشتری برخوردارند و بهتر میتوانند از عهده کارها برآیند.
🔴افراد شاد، خوشبینترند.
دکتر "مارتین سیلگمن" خوشبینی را روشی برای موفقیت و بهرهوری بیشتر میداند.
⚫افراد شاد، با انگیزه ترند.
انگیزه کم بهمعنی بهره وری پایین است. یکی از روشهای مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه شادابی در آنان است.
⚪افراد شاد، کمتر بیمار میشوند.
افراد غمگین، بیشتر مستعد استرسها و افسردگیهای شغلی هستند.
نتایج مطالعهای که در زمینهی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از ۲۰۰۰ نفر از پرستاران در "آمریکا" صورت گرفت، نشانمیدهد پرستارانی که شغل خود را دوست ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماریها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیشتر از کمتحرکی و سیگار کشیدن، در معرض خطر میباشد.
🔴افراد شاد، آموزش پذیرترند.
وقتی شاد و در کمال آرامش هستید، ذهنتان برای یادگیری مطالب جدید، آمادهتر است؛ در نتیجه بهرهوری افزایش مییابد.
🟡افراد شاد، کمتر نگران خطا کردن هستند؛ در نتیجه کمتر مرتکب خطا میشوند.
وقتی در محیط کار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، کمتر شما را دچار هراس میکند؛ به خودتان مسلط میشوید و از این خطا پند میآموزید و به کارتان ادامه میدهید، به دیگران نمیگویید: "دست و پایم را گم کردهام، کار را شما ادامه دهید"؛ بلکه مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی کرده و آن را جبران میکنید.
این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی است که احتمال بروز خطا را کم کردهاید.
🔵افراد شاد، بهتر تصمیم میگیرند.
روشهای کاری افراد غمگین، حادثهساز است چون تمرکز حواس کافی ندارند و احتمال اینکه آنی تصمیم بگیرند زیاد است؛ برعکس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقیتری میگیرند و در کارشان همیشه اولویتبندی وجود دارد.
#مدیر_انقلابی
#کارتشکیلاتی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
💢ریشهیابی و حل مساله به کمک تکنیک "۵ چرا"
تکنیک «۵ چرا» توسط ساکیچی تویودا، مخترع، صنعتگر و مؤسس تویوتا ابداع شد. در این روش بعد از تعریف و طرح مسأله، با ۵ بار پرسیدن «چرا»، به دلیل اصلی مشکل میرسیم. این روش هم در مسائل شخصی و هم در مسائل حرفهای و کاری استفاده میشود.
#مدیر_انقلابی
#کارتشکیلاتی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
💢کارمند های شما کاری که از آنها انتظار دارید را انجام نمیدهند؛ آنها کاری را انجام میدهند که میدانند شما بازرسی خواهید کرد.
👤گرستنر (مدیرعامل سابق IBM)
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
💢 برخی از ویژگیهای نقدِ درست
١. هدف از نقد و انتقاد، بهتر فهمیدن و دقیق فهمیدن یک موضوع است.
٢. هدف از نقد و انتقاد، نزدیککردن یک فکر و نظریه به واقعیت است.
٣. اظهارنظر با نقد متفاوت است. اولی مخاطب خاصی ندارد اما دومی برای اصلاح فکر، سخن و عمل دیگری است.
٤. نقاد از این عبارات، به فراوانی استفاده میکند: حدس میزنم، تصور میکنم، به نظرم میآید، شواهد اینگونه نشان میدهد و آمار چنین تصدیق میکند.
٥. فردِ منتقد در بیان و لحن، احساسی و عصبانی نیست، ادب و صداقت او مقدم بر انتقاداتش است.
٦. فردِ منتقد اساسا متن، سخن و فکر فرد را نقد میکند و نه شخص او را.
٧. منتقد بر نویسنده متن، القاب نمیگذارد.
٨. پیشذهنیت از نویسنده یک متن، نقد و انتقاد را مخدوش و بیاعتبارمیکند.
٩. افرادی که نقد میکنند باید در حوزه تخصصی خود نقادی کنند.
https://eitaa.com/modiran_1400
💢 نگذارید کارکنانتان فقط به کار فکر کنند!
در مقاله ای در هاروارد بیزنس ریویو گفته شده است که حتی در محیط های کاری پرفشار هم برای خود کارکنان و هم برای مدیران آنها بهتر است که افراد فقط هویت کاری نداشته باشند و کار را آنقدر بزرگ تعریف نکنیم که جای دیگر جنبه های زندگی را هم بگیرد.
بسیاری سازمان ها کارمند ایده ال را کسی می دانند که زندگی اش را وقت کارش کرده باشد، چیزی که در بعضی شغل ها شاید تا حدی اجتناب ناپذیر به نظر برسد.
با این حال باید دانست، کارمندان شما فقط کارمند نیستند، بلکه هویت های دیگری مانند قهرمان ورزشی، هنرمند، نقش پدر و مادری و مانند آن هم می توانند داشته باشند. کارکنان در تفکیک زندگی شخصی و کاریشان به روشهای مختلفی عمل می کنند، برخی همه چیزشان را در کار تعریف می کنند و کسانی هم چنین نمی کنند.
نتایج پژوهش ها نشان می دهد با آزاد گذاشتن کارکنان و پذیرش این هویت های مختلف، خود سازمان ها نیز بهره مند می شوند و می توانند از این منابع ارزشمند خود بهتر استفاده کنند.
در اینجا توصیه شده است نه تنها این تنوع را بپذیرید و کارمندان خود را فقط کارمند نبینید، بلکه گاهی حتی به صورت رسمی آنها را وادار کنید به جنبه های دیگر زندگی شان هم برسند(اگر می بینید کارمندتان زیاد درگیر کارش شده است، گاهی او را به مرخصی اجباری بفرستید، این بیشتر به نفع شماست)
https://eitaa.com/modiran_1400
💢مهارت های ضروری برای موفقیت در هر کاری
📌 مهارت نگارش: نگارش خوب داشتن، مهارتی است که شانس شما را برای ترقیِ شغلی، جذب مشتریان مهمتر و تأمین مالیِ کسبوکارتان بیشتر خواهد کرد.
📌 مهارت سخنرانی: فن بیان و سخنرانی محکم و متقاعد کننده نمودن، خواه در مقابل یک نفر باشد و خواه در مقابل هزاران نفر، جزو مهارت هایی است که با تمرین کردن می توان در آن تسلط پیدا نمود.
📌تفکر انتقادی داشتن: هر شخص می بایست توانایی ارزیابی اطلاعات و جداسازی اطلاعات بی ارزش از اطلاعات ارزشمند را داشته باشد و بتواند معنای آن ها را درک نماید.
📌تحقیق و پژوهش: امروزه دیگر نمی توان ادعا کرد که فردی بتواند در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشد. ولو این اطلاعات به میزان بسیار اندک باشد!
📌خود-مدیریتی: برای حرکت در مسیر ترقی و پیشرفت لازم است که عادت های مفیدی را در خود پرورش دهید و در مهارت هایی که در این مسیر لازم است مانند سازماندهی و نظم بهره کافی را برده باشید.
📌تصمیمگیری: تصمیم گیری به عنوان رابط و پلی است که می تواند اطلاعات را به عمل متصل سازد.
https://eitaa.com/modiran_1400