مدیریت فضای مجازی
#ادامه... سلام خسته نباشید توضیحات در مکرد سه #هشتک قبلی #رهبری_الهی #مدیریت_الهی #انقلاب_جهانی ب
ادامه...
#انقلاب_جهانی
امام یک انقلاب جهانی رو رقم زدند البته از ایران شروع کردند
ولی انقلاب امام یک قیام لله بود برلی کل عالم
لذا با تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" ( ایران در ارم سپاه نیست)
این مسله رو رونمایی کردند
و اینکه فرمودند باید ارتش و بسیج ۲۰ میلیونی تشکیل دهیم و...
و الان می بینیم
بعد ۴۵ سال از گذشت انقلاب کشورهای شیعه نشین از ۲۵ تا به ۹۰ کشور رسیده
و
خیلی از کشورها "حزب الله" تشکیل شده مانند پاکستان و هند و سوریه و عراق و افغانستان و آذربایجان و... و حتی فرانسه!
فقط یه نیجریه که شیخ زکزاکی اومد به دست امام خمینی ره شیعه شد رفت در کشور نیجریه که تا الان انجا حدود ۲۵ میلیون شیعه شده اند
👈اصل تکنولوژی و استراتژی انقلاب در ده ساله ۴۸ تا ۵۸ بوده
که چطور امام تونست در خارج از ایران ،
داخل رو مدیریت کند؟
انسان هایی آرمان خوان و واقع بین و انقلابی و فولادین تربیت کند
با چه شبکه ای ؟ با چه افرادی؟ و...
که متاسفانه این دهه متصل به پیروزی انقلاب که مهم ترین بخش تاریخی انقلاب هست
که چطور با دست خالی تونستند انقلاب رو مدیریت و به پیروزی برسوند،
متاسفانه سانسور شده و نسل جدید تقریبا هیچ اطلاعی از این دهه استراتژیک ندارند
👈البته حضرت اقا امروز در سخنرانی خودشون در مرقد امام اشاره ای کردند و فرمودند؛ #هسته_های_مقاومت_مساجد توانستند کارهای بزرگی در در مسایل نطامی و تبلیغاتی انجام دهند و یکی از محورهای امید هستند.
#ادامه دارد...
#ادامه...
#آموزشی
#فعالیت_موثرتر
#اثرگذاری_بیشتر
#جذب_مخاطب
#فعال_سازی_پیج
سلام خسته نباشید
به همه بزرگواران و فعالین مجازی که بدون مزد و منت برای ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش میکنید
ان شاء الله مورد توجهات خاصه حضرت حق و امام زمان عج ارواحناه فداء قرار بگیریم
در مطلب قبلی نکاتی رو پیرامون روش های #فعال_کردن پیج و صفحه خودمون و #جذب_مخاطب و #موثر_کردن فعالیت ها و #تاثیرگداری بیشتر روی مخاطبین عرض کردیم که خلاصه اش این بود؛
#یک؛
فعالیت باید مستمر و مداوم باشه هر چند کم باشند مثلا هر سه روز یه مطلب آموزنده و آموزشی و بامحتوا.
#دو:
جدی گرفتن و #مقدس دانستن فعالیت های مجازی در راستای آشنایی مخاطبین با فرهنگ ناب اسلامی
#سه؛
ایجاد تغییرات ماهانه در جزییات پیج از عکس پروفایل گرفته تا جزییات دیگه و...تا قسمت هوشمند پیام رسان ما رو فعال شناسایی کرده و حمایت هوشمند کند.
#چهار:
استفاده از هشتک های مناسب و کوتاه و متناسب با ان مطلب و مسایل روز جهت رفتن در فضای عمومی هر پیام رسان به تعداد هشت تا ۹ تا هشتک برای هر مطلب.
#پنج:
استفاده از شخصیت حقیقی و واقعی در پیج و اجنتاب از بی هویتی و چند شخصیتی یا پیج های کاذب و به اصطلاح فیک که ثاثیرگذاری رو به شدت پایین می آورند و...
#شش:
پرهیز از گذاشتن مطالب موقتی و #رگباری و #تکراری و بدون محتوا با کم محتوا که این موارد باعث فرار مخاطبین میشود.
#ادمه....
مدیریت فضای مجازی
#ادامه... #آموزشی #فعالیت_موثرتر #اثرگذاری_بیشتر #جذب_مخاطب #فعال_سازی_پیج سلام خسته نباشید به همه
ادامه...
#آموزشی
#انواع_مخاطب_مجازی🌹
👈👈 #سه_نوع مخاطب مجازی داریم:
👈یک: مخاطب #منفعل یا #مصرف_کننده؛
این دسته از مخاطبین فقط استفاده کننده از فصای مجازی هستند و مانند نوار و سی دی خالی هستند که دیگران هر چیزی خواستند داخل ان پُر میکنن.
و متاسفانه #اکثر_جمعیت فضای مجازی مصرف کننده هستند!
👈دو: #مخاطب_فعال؛
مخاطبی که پیج فعال داره یا گروه یا کانال و...
ودر فضای مجازی فعالیت میکنه
_گاهی کلیپ های محتوایی میزاره
_تا حدودی توان تجزیه و تحلیل داره
_گاهی سوالات و شبهات رو میتونه تا حدودی جواب بده
_گاهی به کانال ها و گروه های مخالف و فاسد حمله میکنه سایبری
_یه عده ای رو در مجازی دور خودش جمع کرده
_معمولا وقت زیادی هم صرف فضای مجازی میکنه
_معمولا فعالیت هاش تابع جو غالب فضای مجازی هست و نمی تواند فضای موجود رو بشکنه!
_اولویت بندی ها رو درست تشخیص نمیده و طبق جو غالب پست و مطلب میزاره
_و...
👈سه: #مخاطب_هوشمند؛
_مخاطبی هست که بسیار #حرفه_ای و ماهر و آموزش دیده هست
_و #محیط و سیستم فضای مجازی و مخاطبین و فضای جامعه و مسائل روز رو کاملا #شناخت جامعی داره
_و در فضای مجازی به صورت #هوشمند و #چریکی عملیات های مجازی داره
_ومعمولا با کمترین وقت ، اثرگذاری زیادی داره
_و زمان شناس هست
_و با توجه به موقعت و مسائل پیش رو واکنش های متناسب رو انجام میده.
_و معمولا در صدد این هست که جو غالب فضای مجازی رو بشکنه
_و اولویت بندی ها رو کاملا می شناسد
و تابع جو غالب نیست و بیشتر روی اولویت ها مانور می دهد.
👈👈 لذا یکی از #اهداف
کانال ما #تربیت و آموزش فعال مجازی #هوشمند هست و چریک
که بعدها خودش بتونه و بدونه با توجه به شرایط و وضعیت موجود چه #اقداماتی و عکس العمل هایی رو باید داشته باشد.
#ادامه دارد...
#مخاطب_شناسی
مدیریت فضای مجازی
ادامه... #آموزشی #انواع_مخاطب_مجازی🌹 👈👈 #سه_نوع مخاطب مجازی داریم: 👈یک: مخاطب #منفعل یا #مصرف_کنن
#ادامه...
#آموزشی
سلام خسته نباشید
#شناخت_مسله
#مخاطب_شناسی
#فعالیت_موثر
👈در نحوه و کم و کیف فعالیت های خودمون اول باید دقیق بدونیم در کدام یک از مراحل پنجگانه پایین که توضیح دادیم ، مدنظر ما هست تا قالب و محتوا و مطالب ما در مخاطب #موثر واقع بشه وگرنه برای مخاطب جذابیتی نخواهد داشت!
👈 #مراحل_پنج_گانه یک پدیده یا اتفاق یا مسله:
پدیده های دینی یا اجتماعی که ما باهاش رو برو هستیم یکی از این پنج مرحله رو دارند:
👈گام اول؛ #مسله :
مثلا مسله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب.
👈گام دوم: #مشکل :
اگه مسله رو نتونستیم حل کنیم به موقع ، تبدیل به مشکل میشه .
مثل مشکل امر به معروف نکردن مذهبی ها یا واکنش منفی به امر به معروف و نهی از منکر و یا بدحجابی کردن دخترها
👈گام سوم؛ #آسیب :
وقتی مشکل رو هم هم نگردیم، مشکل تبدیل به آسیب میشه.
مثل بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر چه از طرف مذهبی ها و چه از طرف عوام جامعه و یا #بی_دینی کردن یا #دین_زدگی و..
👈گام چهارم؛ #بحران :
وقتی نتونیم آسیب ها رو هم به موقع مدیریت کنیم ؛ آسیب ها تبدیل به بحران میشوند
مثل برخورد کردن فیزیکی با امرین به معروف و یا بی حجابی کردن و یا آشوب ها و اغتشاش و ...
👈 گام پنجم: #نیاز :
اگه هیچ کدوم از چهار مرحله بالا نباشه ان پدیده میشه #نیاز و یا ضرورت
مثل پیش بینی ها و آینده نگری ها و و یا خیلی از اتفاقات روزه مره ما.
👈👈👈لذا اگه در فعالیت های خودمون این پنج مرحله رو لحاظ نکنیم و ندونیم که الان نسبت به چیزی که دغدغه داریم دقیقا در کدوم یک از مراحل پنجگانه قرار گرفته در جامعه یا در منظر مخاطب خاص ما ، مطلب یا پست یا پیامی که داریم ارسال میکنیم ؛ یک مطلب سرگردان خواهد بود که احتمال داره عده ای کمی واکنش مثبت بهش نشان بدهند!
در پست بعدی توضیح با مثال خواهیم داد که اگه این مسله شناختی رعایت نشه حتی کارشناسان مطرح هم دچار اشتباه تاکتیکی خواهند شد.
#مخاطب_هوشمند #تبلیغ
#مسله_شناسی #مهندسی_تبلیغ
#ادامه دارد....
مدیریت فضای مجازی
#ادامه... #آموزشی سلام خسته نباشید #شناخت_مسله #مخاطب_شناسی #فعالیت_موثر 👈در نحوه و کم و کیف فعال
#ادامه...
#آموزشی
سلام خسته نباشید
#مسله_شناسی
#جهت_دهی_فعالیت ها
#مخاطب_شناسی
👈همانطور که پنج گام در مواجهه با هر مسله یا پدیده ای رو نام بردیم
اگر ما این پنج گام رو دقیق و کامل نشناسیم و #تشخیص ندهیم
در نوع بخورد و فعالیت دچار #اشتاباهات بزرگ و فاحش خواهیم شد
#مثلا:
در پاییز ۱۴۰۱ در اوج #اغتشاشات ماه مهر،
یکی از #کارشناسان برجسته و استراتژیست کشوری ،
در برنامه جهان آرا ، اومده بود در مورد اینکه چه ارگان های #حکومتی تقصیر و کوتاهی کردند تا جامعه به اینجا رسیده ،
داشت در این زمینه بحث میکرد!!
یعنی عملا اب در آسیاب دشمت ریختن!
خب در اوج #بحران و اغتشاش کسی نمیاد آسیب شناسی کنه و به مقصرین حادثه بپردازه
این کار یعنی #خودزنی!
در زمان بحران فقط باید کارهایی کرد و حرف هایی زد که #بحران ، #مدیریت بشه
نه اینکه جوری صحبت بشه که انهایی که در کف خیابون هستند
بگند که دیدید حق با ما بود، خود کارشناسان شون هم میگن خیلی از ارگان های دولتی و حکومتی کوتاهی کردند که کار به اینجا رسیده!!
👈 لذا اگه ما همین پنج گام ساده رو دقیق نتونیم #تحلیل کنیم
تقریبا همه زحمات تبلیعی و تبلیغاتی ما به #هدر می رود
خصوصا در مسله امر به معروف و نهی از منکر و مسله حجاب
#مثلا:
اگه کسی در ناحیه #حجاب آسیب دیده و به صورت #بدحجابی و حجاب گریزی ظهور و بروز پیدا کرده
در اینجا دیگه اگه در مورد اهمیت و احکام حجاب صحبت یا مطلب بزاریم کنیم براش #بی_فایده هست؛
یعنی گام اول #مسله_یابی از مراحل پنج گانه
اگر در مورد #مشکلاتی که در اثر بی حجابی براش پیش میاد صحبت کنیم یا مطلب بزاریم بازم بی فایده هست
یعنی گام دوم #مشکل_شناسی از مراحل پنج گانه
لذا ما باید #آسیب_شناسی کنیم که چه چیزی باعث شده ایشون از حجاب بدش بیاد و یا همیت حجاب رو نادیده بگیره؟
یعنی گام سوم مراحل پنج گانه
و اگر هم با این شخص برخورد #قانونی یا منکراتی داشته باشیم
بازم بی فایده هست چون هنوز به مرحله چهارم که #بحران باشه نرسیده
لذا برخورد با او میتوند او را جری و تندتر کنند در بی حجابی!
👈👈👈 با این توضیحات کوتاه و مختصر فکر کنم #اهمیت و جایگاه #مسله_شناسی و #مخاطب_شناسی در بحث #تبلیغ و #فعالیت_های_مجازی کاملا روشن و آشکار شده باشد
ان شاء الله
#ادامه دارد...
May 11
#تکنیک۱
#کلیپ_بورد
#الصادق
در قسمت یک فلش ، انگشت را نگهداشته
و دو گزینه ؛
"الصاق" و "کلیپ بورد" ظاهر میشود
👈 گزینه "کلیپ_بورد" :
شما میتوانید پیام ها و متن هایی که در جاهای مختلفی می بینید کپی کرده و کلیپ بور خودتون نگهداری کنید
تا در مواقع ضروری ، سریع به ان مطالب دسترسی داشته باشید
خصوصا برای بحث یا گداشتن مطلب در گروه ها و کانال ها و...
که بستگی به گوشی داره
از ۱۲ تا حدود ۴۵ تا کمتر بیشتر میتونه متن رو در خودش ذخیره کنه
👈و گزینه "الصاق" ؛
اخرین متن کپی شده رو در خودش دارد.
#آموزشی🌹
#تکنیک۲
#کانال_شخصی
👈شما در هر پیام رسانی که هستید
یه کانال شخصی و خصوصی فقط برای خودتون ایجاد کنید بدون اعضاء،
👈لذا پیام ها و مطالب و کلیپ هایی که خوب هستند رو در ان فوروارد و ذخیره کنید
تا در مواقع لازم بتوانید راحت تر به آن مطالب و کلیپ ها دسترسی پیدا کنید .
#آموزشی🌹
مدیریت فضای مجازی
#ادامه....
#تکنیک۳
سلام خسته نباشید
👈در پست های قبلی در مورد بعضی از مواردی که میتونه ما رو با محدودیت هوشمند مواجهه کنه رو بیان کرده و راهکارهای رفع ان رو هم مواردی رو عرض کردیم
و الان در مورد بعضی از ابزارها و تکنیک های بعضی از پیام رسان ها صحبت میکنیم به عنوان نمونه از ایتا و روبیکا و...
ولی همه پیام رسان ها به صورت مشابه اینها این خدمات و دستیابی ها رو دارند
به عنوان نمونه؛👇👇👇
#یک؛
اگه زیاد مجازی کار میکنید ، در تنظیمات گوشی و هر نرم افزار و پیام رسانی جداگانه
فونت و قلم رو روی سایز ۲۰ یا ۲۲ تنظیم کنیم تا چشم مان کمتر آسیب ببینه
#دو:
در تنظیمات پیام رسان ؛
#زبانه ها رو تنظیم کنیم
و سفارشی کنیم
تا گروه ، کانال ، شخصی ، منتخب و... جدا باشند
تا کار کردن و پیدا کردن گروه ها و کانال ها برای ما راحت تر باشه
که در عکسی که گذاشتیم قسمت بالای عکس و صفحه دور زبانه ها رو دایره قرمز کشیدیم
#سه:
برای پیدا کردن #مخاطبین_فعال خودمون در پاین صفحه سمت چپ یک عکس #قلم هست
که در عکسی که گذاشتیم با فلش مشخص کردیم
که اگه روی ان بزنیم مخاطبین فعال خودمون رو به ترتیب میتونیم مشاهده کنیم و اگه خواستیم به انها پیام بدهیم.
#چهار؛
تم و پس زمینه #ایتا رو میتونید عوض کنید و شبیه محیط واتساپ کنید اگه انطوری راحت تر هستید.
که تمش رو میزاریم در پست بعدی!
#پنج:
پس زمینه هر پیام رسان رو باتوجه به سلیقه ای که دارید میتونید انتخاب کنید
و تغییر بدید
خصوصا رنگ های خاصی مثل سبز و زرد در آرامش دادن خیلی موثر هستند و...
#ادامه دارد....
مدیریت فضای مجازی
#ادامه.... #تکنیک۳ سلام خسته نباشید 👈در پست های قبلی در مورد بعضی از مواردی که میتونه ما رو با محد
#تم تغییر پس زمینه ایتا به شکل محیط واتساپ
👇👇👇