eitaa logo
مفلحون
764 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
امام حسین (ع) به دنبال زنده کردن اسلام علوی بود / اسلام علوی یعنی عقل و عدل، در مقابل اسلام غیر علوی که جهل بود و نفاق! ✍️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در هفتمین جلسه از سلسله سخنرانی های تحلیل قیام سالار شهیدان ابراز داشتند: امام حسین علیه السلام به دنبال زنده کردن بود زیرا اسلام غیر علوی با تفاوتی ندارد. ▫️ حدیث شریف «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة»؛ به صراحت به این معنا اشاره می کند که اگر کسی اهل نماز و روزه، اهل زکات و خمس باشد؛ اما نداند ، و او کیست، گرچه عابد و عالم است؛ ولی عاقل نیست، چون عاقل نیست، با رخت بربسته است. ایشان ادامه دادند: اسلام غیر علوی که جاهلیت و نفاق است، در مقابل اسلام علوی که است، از همان آغاز ظهور کرد تا جریان کربلا. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از غیر تو باید بُرید اربابِ من... 👤 زیبای «نفسم» با نوای حاج عبدالرضا و کربلائی سیدجواد تقدیم نگاهتان ◾ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 محبت، شوینده گناهان اگر گفتند گناهان را می‌شوید شعار نیست‌؛ چون وقتی رابطه محبتی ظهور پیدا کرد، خدا هم الطافش را به بنده سرازیر می‌کند. بنده چه چیزی دارد که تحویل خدا دهد؟! جز چه چیزی دارد که تحویل امام حسین بدهد؟ رابطه محبتی که پیش می‌آید، شیعه اشکش را که بالاترین تظاهر محبت است، نثار می‌کند. از آن طرف هم تظاهرات و آثار محبت بروز می‌کند. لذا اگر خداوند متعال محبتش را به کسی عرضه کرد، طبیعی است که می‌آید. اگر بین شیعه و امام حسین رابطه محبت برقرار شد، خیلی طبیعی و عادی است که برای این شیعه‌ها کارسازی و کند. این یک امر تصنعی نیست بلکه نتیجه محبت است. 📚برگرفته از کتاب 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✍️ آخرین جزییات ثبت نام قطعی اربعین حسینی/الزام ثبت نام در سامانه سماح و بیمه زوار 🔸 با توجه به لغو ویزا، برای اینکه هر شخص خودش را بیمه کند، ثبت‌نام در سامانه سماح لازم و ضروری و شرط خروج از مرز‌ است. 🔸 افرادی که در مرحله پیش‌ثبت‌نام شرکت کرده‌اند می‌بایست در سامانه سماح از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش و فقط با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی كنند و رقم تعیین شده برای بیمه را که ١٨ هزار تومان است، پرداخت كنند. 📌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
حسین جان به یاد لبت یک شبم خواب راحت نداشتم... - کربلایی‌محمدحسین پویانفر.mp3
4.12M
🔊 | 📝 حسین جان به یاد لبت یک شبم خواب راحت نداشتم... 👤 کربلایی‌محمدحسین ◾️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ آغاز پیاده‌روی اربعین ۱۴۴۴ در عراق 🔸 اهالی شهر بصره و مناطق اطراف در جنوب عراق با تجمع در منطقه «رأس البیشه» در اطراف شهر «فاو» پیاده‌روی به سمت کربلا را آغاز کردند. 🌱 شما چه برنامه‌ای برای اربعین امسال دارید؟ 📌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشا راهی که پایانش تو باشی... 👤 زیبای «همه وجودم انتظاره» با نوای کربلایی تقدیم نگاهتان ◾ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 بهترین آزادی 🔸 یك وقت است انسان از زندان دشمن آزاد می‌ شود، یك وقت از آزاد می ‌شود. انسان اگر گرفتار هوا و هوس بود دیگر در زندان درون محبوس است. اینكه گفت: غلام همّت آنم كه زیر چرخ گردون ٭٭٭ ز هر چه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است برای گروه برتر است که آن می‌ شود آزاد و این آزادی از است كه انسان در بند هوس نباشد و هوس را به بند بكشد، نه در بند هوس باشد. 📚 سخنرانی در جمع آزادگان تاریخ: 1393/07/24 🆔https://eitaa.com/moflehoon
سنگ تو رو به سینه می‌زنم یا امام حسین... - حاج‌محمود کریمی.mp3
10.22M
🔊 | 📝 سنگ تو رو به سینه می‌زنم یا امام حسین... 👤 حاج‌محمود ◾️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالم به فدای دل محزون رقیه... 👤 زیبای «مسافر من» با نوای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان ◾ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
26.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️پذیرش خلافت یزید توسط اهل سنت نظریة اطاعت از حاکم جائر فاسق و ظالم ، تاثیر زیادی بر تحولات سیاسی ـ اجتماعی جوامع دارد؛ چرا که قبول یا رد این نظریه می تواند نتایج و پیامدهای متفاوتی بر فرآیند تحولات هر جامعه داشته باشد. در فقه سیاسی اهل سنت، اطاعت از حاکم جائر، امری ضروری شمرده شده است. و نتیجه‌ی این مسئله لزوم اطاعت بی چون و چرای اهل سنت از هر حاکمی ولو یزید جنایتکار و محکوم بودن قیام سرور جوانان اهل بهشت یعنی امام حسین علیه السلام می باشد. 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از ديدگاه پيروان مكتب اهل بيت عليهم اسلام، امامت و خلافت، امري است الهي و شرعي كه انتخاب آن تنها در حيطه اختيارات خداوند است و بس؛ اما ديگر مذاهب اسلامي اعتقاد دارند كه امامت و خلافت امري عرفي و دنيوي است و انتخاب خليفه را با روش هاي مختلفي؛ از جمله انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد، وصيت خليفه قبلي، كودتا عليه خليفه قبل با زور و شمشير و... ممكن مي دانند. اما جالب است كه آنان با وجود چنين باوري، در عين حال فتوا داده اند كه خروج عليه حاكم ـ به هر صورتي كه به قدرت رسيده باشد ـ حرام است؛ حتي اگر آن حاكم فاسق، ظالم و بي دين و كافر باشد. حتي اگر به شما دستوري بدهند كه بر خلاف حكم قرآن، سنت و خليفه قبلي باشد. 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
35.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشورای حسینی، پیامها و آموزه های فراوانی دارد. از این رو، در همه روزهای سال به ویژه در ایام محرم باید به درس آموزی از مکتب زنده و پویای امام حسین علیه السلام پرداخت، زیرا این نهضت بزرگ و سازنده از چنان ژرفایی برخوردار است که می تواند برای تمام انسانها و در همه زمانها به عنوان الگویی ماندگار راهگشا باشد. 👤استاد 🆔https://eitaa.com/moflehoon
پدر تا شام رفتن با تو حیران کردنش با من... - حاج‌مهدی رسولی.mp3
3.34M
🔊 | 📝 پدر تا شام رفتن با تو حیران کردنش با من... 👤 حاج‌مهدی ◾️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسینِ فاطمه باشد، رفیق لازم نیست... 👤 زیبای «حسین آقام» با نوای کربلایی سیدرضا تقدیم نگاهتان ◾ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 نهی از اسراف؛ خداوند در این آیه پس از دستور مهمی در خصوص آداب حضور در مسجد، اشاره به مواهب ديگر يعنى خوردنيها و آشاميدنيهاى پاك و پاكيزه مى كند و مى گويد از آنها بخوريد و بنوشيد. اما چون طبع زياده طلب انسان ، ممكن است از اين دو دستور سوء استفاده كند و به جاى استفاده عاقلانه و اعتدال آميز از پوشش و تغذيه صحيح ، راه تجمل پرستى و اسراف و تبذير را پيش گيرد، بلافاصله اضافه مى كند ولى اسراف نكنيد كه خدا مسرفان را دوست نمى دارد. كلمه اسراف كلمه بسيار جامعى است كه هر گونه زياده روى در كميت و كيفيت و بيهوده گرائى و اتلاف و مانند آن را شامل مى شود، و اين روش قرآن است كه به هنگام تشويق به استفاده كردن از مواهب آفرينش ، فورا جلو سوء استفاده را گرفته و به اعتدال توصيه مى كند. 🔷 آیه روز: يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ و كُلُواْ وَ اشْرَبُواْ وَ لاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (اعراف / آیه 31) 🔶 ترجمه: اى فرزندان آدم! زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد، با خود بردارید! و (از نعمتهاى الهى) بخورید و بیاشامید، ولى اسراف نكنید كه خداوند مسرفان را دوست نمى ‏دارد! 📅 چهارشنبه 26 مرداد 1401 ، ، ، ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ما صبوری زینب نداریم آقاجان کاسه دلمان لبریز بی تو بودن است... 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 «نصرت» و «ولایت» 🔹 فرق بین و هم در بحث ‌های قبل گذشت؛ یك وقت است تمام کارهای انسان را دیگری انجام می ‌دهد مثل بیماری كه روی بستر استراحت و روی تخت است و هیچ كاری از او ساخته نیست و دیگران ولی او هستند، كودك و بیمار از كارافتاده این ‌چنین اند؛ امّا یك وقت بیماری است كه بخشی از كارها را خودش انجام می‌ دهد، آن كمبودش را دیگران انجام می ‌دهند؛ «ولایت» مربوط به بخش اول است و «نصرت» مربوط به بخش دوم. این كودك وقتی نوجوان شد بخشی از كارها را خودش انجام می ‌دهد ولی در ، اولیای او، او را كمك می‌ كنند که می ‌شوند انصار او، این است؛ امّا وقتی کودک است تحت است نه اینکه بخشی از کارها را خود این كودك شیری انجام بدهد و بقیه را مادر كمك كند، این‌طور نیست. 🔹 انسان گاهی طوری است كه تمام كارهایش تحت است؛ این کسی كه می ‌گوید: ﴿إِنَّ صَلاتی وَ نُسُكی وَ مَحْیای وَ مَماتی لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾، این شخص تحت ولایت «الله» است، این كلاً احساس می ‌كند، درك می ‌كند و مشاهده می ‌كند كه دیگری دارد او را اداره می ‌كند، این خودش را تحت ولایت «الله» می ‌بیند؛ امّا كسانی كه به این مقام بار نیافتند، می‌ گویند این مقدار را ما با كمك الهی انجام دادیم که ﴿إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ﴾. 🔹 قرآن كریم هم دو نحو با انسان ها سخن می ‌گوید. این دو تعبیر سوره مباركه «انفال» یكسان نیست: یكی اینكه فرمود: ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ که در عین حال كه «رَمْی» را به ذات اقدس الهی نسبت می ‌دهد، به پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم منسوب می ‌داند؛ در كنارش وقتی با رزمنده ‌ها سخن می ‌گوید، به نحو سالبه، یك جانبه _ نه تلفیق نفی و اثبات؛ نظیر ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ نیست كه تلفیق نفی و اثبات باشد، این است _ می فرماید: ﴿فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ﴾. این رزمنده‌ ها تلاش و كوشش كردند و عدّه‌ ای را به هلاكت رساندند اما فرمود شما هیچ كاری نكردید! این می ‌شود ولایت. آنجا كه خدای سبحان بخواهد ولایت خودش را نشان بدهد، می ‌گوید كار، كار من است و آنجا كه بخواهد نصرت خودش را نشان بدهد، می ‌گوید اینكه تو كردی به كمك ما بود؛ حالا تا شنونده چه كسی باشد، دریافت كننده چه كسی باشد و چه شخصی ذات اقدس الهی را درك بكند، این دیگر متفاوت است. 🔹 فرمود اگر كسی بیراهه رفت، كژراهه رفت و همه راه‌ هایی را كه ما نشان دادیم پس زد، این شخص نه ولی دارد نه نصیر، همه كارها به عهده خودش است! اگر همه كارها به عهده خودش است و او هم عبد «مسكین»، «مستكین» و «مستجیر» است، خب در کارش می ‌ماند! فرمود اینها ﴿ما لَهُمْ مِنْ وَلِی وَ لا نَصیرٍ﴾. 📚 سوره مبارکه شوری جلسه 8 تاریخ: 1394/02/29 🆔https://eitaa.com/moflehoon