eitaa logo
مفلحون
756 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ مراسم تشییع باشکوه شهدای مدافع امنیت توسط مردم اصفهان با مداحی کربلایی‌سیدرضا 📅 ٢٩ آبان ١۴٠١ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکس اسیر عشق حسن شد، امیر شد 💚 👤 زیبای «بی سر و سامانِ حسن» با نوای کربلایی‎حمید تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 لعنت به ساعت‌های بی تو... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مراتب مراقبه 🔸 به ما گفتند مراقب باشید؛ این «مراقبت» در اخلاق یك معنا دارد، در عرفان معنای دیگر دارد. این است كه انسان مواظب باشد چه می ‌كند؛ فرمود شما مراقب باشید كه چه كار می‌كنید و چه كار نمی ‌كنید، بعد وقتی كه در دفترتان یادداشت كردید، محاسبه كنید؛ مثل یک یك تاجر که اول مراقب است چه چیزی می ‌فروشد، چه چیزی می ‌خرد، چقدر می ‌فروشد و اینها را در دفتر یادداشت می ‌كند که اینها است، بعد می ‌نشیند می‌ كند كه آیا سود کرد یا ضرر كرد. محاسبه، فرع بر مراقبت است و این كار، است که انسان مراقب باشد واجب و مستحب را انجام دهد، مراقب باشد حرام و مكروه را انجام ندهد، دعاها و فرصت‌ های مناسبی كه پیش آمده غفلت نكند. 🔸 اما در كه مسئله مراقبت مطرح است، یعنی انسان ببیند كه خدا دارد او را می ‌بیند! خدا مراقب آدم است و انسان به مقامی رسیده است كه مشاهده می ‌كند كه در تحت مراقبت «الله» است. اینكه از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده است كه معنای این است که «أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنْ‏ لَمْ‏ تَكُنْ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنَّهُ‏ یرَاكَ» همین است. یا «مشاهده» یا «مراقبه»؛ یا خدا را ببین یا ببین كه او تو را می ‌بیند؛ اگر خودش را دیدی می ‌شود و اگر فعل او را دیدی می‌ شود . 🔸 این «مراقبه»‌ای كه در عرفان مطرح است، بعد از فراغ از مراقبت اخلاقی است؛ در مراقبت اخلاقی انسان به جایی رسیده است كه كار خلاف انجام نمی ‌دهد و از فیض واجب و مستحب هم محروم نمی ‌شود. ، كار اخلاق است، ، كار عرفان است. سكّوی پرواز عرفان، مسئله اخلاقی است؛ اگر كسی در اخلاق مشكل داشت هرگز به مقام مشاهده كردن كه «یا خَیرَ مَعْرُوفٍ عُرِفَ» نمی رسد هرگز به مقام «أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَراهُ» نمی رسد. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 16 تاریخ: 1393/03/10 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۲۳ - استاد شجاعی، استاد عالی.mp3
11.69M
🔊 | سلسله 📝 ۱۲۳ 👤 استاد 🌱 چرا با اینکه نماز شب می‌خونم، اما برای خدا بی‌تاب و دلتنگ نیستم؟ - چرا با وجود خوندن کتاب‌های معرفتی و گوش دادن به سخنرانی‌ها، تغییر زیادی در وجود من اتفاق نمیفته؟ - چرا من در طول روز، اشتیاقی برای حرف زدن با امام زمان علیه‌السلام ندارم؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 رحمت نامتناهی 🔹 یأس از رحمت الهی كفر است، چرا؟ چون معنایش این است كه دیگر كسی نیست مشكل ما را حل كند، این همان انكار خداست و كفر است؛ زیرا قدرت او نامتناهی است و هرگز ممكن نیست انسان به جایی برسد كه رحمت منقطع شود... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر پناهی جز تو برای ما هست؟💔 👤 احساسیِ «روضه‌ همه دنیامه» با نوای کربلایی‌سیدرضا تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 504 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات لازم است مؤمنان به یکدیگر نیكی کنند و این نیکی، سه محور عمده دارد: «حمایت‌های مادی»، «حمایت‌های معنوی» و «ارتباط حسنه» كه به خوبی قابل ارایه ‌اند. أ. حمایت‌های مادی اهمیت اطعام مؤمن ... امام صادق (ع) از اجدادش، از رسول خدا (ص) روایت كرد: بهترین شما كسی است كه اطعام كند و سلام را آشكار كند و در حالی كه مردمان در خواب ‌اند نماز بگزارد.[1] [1] . خَیرُكُمْ مَنْ أَطْعَمَ الطَّعَامَ وَ أَفْشَی السَّلامَ وَ صَلَّی وَ النَّاسُ نِیامٌ (الكافى، ج4، ص50). 📚 مفاتیح الحیات ص 309 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحقنی به کربلا...💔 👤 زیبای «منو به کربلا برسون» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 📝 مثل گلاب! 🔅 گلاب را اگر با آب بیامیزی، آن طعم و خاصیت و رایحه خود را از دست می‌دهد. و حقیقت همچون گلاب است. باید خالص باشد وگرنه... 🔹 وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ▫️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ زیبا و متفاوت از حاج‌عبدالرضا 🔸 این کشور، این مملکت حسین داره، تا زمانی که نام حسین بر لب‌های شماست، کوفه تکرار نخواهد شد. 📌 نظرتون رو برامون بنویسید... 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 گزاره: سخنان باطل؛خداوند در این آیه تکذیب کنندگان آیات الهی را با بیان ویژگی خاصی از آنها توصیف می کند. خوض (بر وزن حوض ) به معنى ورود در سخنان باطل است ، و در اصل به معنى وارد شدن در آب و عبور از آن است. خداوند از کسانی سخن می گوید که با سخنان نادرست و باطل حقایق و آیات الهی را به بازی و مسخره می گیرند. کسانی که با سخنان باطل و بى منطق به جنگ حق بر مى خيزند، و براى رسيدن به مقصد خود، از هيچ تهمت و دروغى ابا ندارند. متاسفانه این روزها چنین افرادی زیاد به چشم می آیند. 🔷 آیه روز: الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ (طور / آیه 12) 🔶 ترجمه: همانها که در سخنان باطل به بازي مشغولند! 📅 چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 از آن لحظه که تو رفتی همه چیز در جهان غیر معمولی است... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 آب حیات 🔸 «مَعین» از القاب رسمی وجود مبارک حضرت است به عالمان دین هم می ‌گویند «ماء مَعین». «ماء مَعین» مائی است که «تناله الدلاء و تراه العیون» یعنی آبی که: 1️⃣ دَلو به آن می ‌رسد 2️⃣ چشم آن را می ‌بیند 3️⃣ عطش تشنه‌ ها را برطرف می ‌کند چون جاری است، راکد که نیست؛ اگر جاری نباشد که «تناله الدلاء و تراه العیون» نیست، آب جاری را می‌گویند «ماء مَعین». حضرت «ماء معین» است؛ کجاست که حضرت نیست؟! کجاست که مشکل مردم را حلّ نمی ‌کند؟! اما «کسی که گوش کند این ندا کم است»! 🔸 این«چه کسی می‌خواهد؟»، «چه کسی سؤال دارد؟»، «چه کسی نمی‌خواهد؟»، «چه کسی می‌خواهد؟» را هر روز حضرت می ‌گوید؛ هم باید همین ‌طور باشند. «ماء معین»، لقب عالمان دین هم است بالتبع، البته بالاصاله مختصّ وجود مبارک حضرت است. اینکه گفتند: «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّه‏»، این ظاهراً به آن معنا نیست که طبیب دوره‌ گرد است، بلکه طبیبی است که طبش را دور می‌ دهد نه خودش را! طبش را دور می ‌دهد؛ کجا باید بشکافد؟ نیش بزند؟ آنجا جایش است؛ کجا باید پانسمان کند؟ مرهم بگذارد؟ آنجا جایش است. 🔸 جامعه را گاهی با اداره می کنند گاهی با ؛ کسی که گرفتار اختلاس و نجومی است، با نیش و کسی که مشکلی دارد، با نوش! این «دوّار بودن» مربوط به طب است نه مربوط به طبیب که بشود دوره‌گرد. بعداً سعدی هم خوب فهمید که این طبیب، طبّش را دور می ‌دهد که یک‌جا جای نیش است و یک‌جا جای مرهم است: «چو رگ ‌زن که جراح و مرهم نِه است». عالمان دین هم همین‌ طور هستند، حاکمان دین هم همین ‌طور هستند، کلّ مردم، همه ما مؤمنین موظّفیم که چنین باشیم یعنی باشیم. حالا اگر علما به تبع وجود مبارک حضرت، بالعرض می ‌شوند «ماء مَعین»، شاگردان علما چرا این ‌طور نباشند؟! جامعه ما چرا «ماء معین» نباشد؟! 📚 سوره مبارکه ملک جلسه 14 تاریخ: 1397/09/13 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۲۴ - استاد شجاعی، آیت‌الله ضیاء آبادی.mp3
11.52M
🔊 | سلسله 📝 ۱۲۴ 👤 استاد 🌱 احساس می‌کنم زیر پام خالی شده! احساس می‌کنم دیگه تحمل دلشوره‌ها و اضطراب‌هام رو ندارم! احساس می‌کنم به تهِ ناامیدی و پوچی رسیدم! احساس می‌کنم وسط یه طوفان شِن گیر کردم، نمی‌تونم جلو راهمو ببینم! 🤔 من چـــــــرا اینجوری شدم؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon